22 December 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

ADIO, SCUTEA! – Gabriela Scutea a fost schimbata din functia de Procuror General al Romaniei. Procurorul Alex Florenta este propunerea ministrului Justitiei Catalin Predoiu pentru preluarea conducerii PICCJ, in locul lui Scutea. Florenta activeaza in prezent la DIICOT

Scris de: George TARATA | pdf | print

27 February 2023 13:02
Vizualizari: 11812

Gabriela Scutea nu a mai obtinut un nou mandat de Procuror General al Romaniei. O decizie normala, credem noi, avand in vedere rezultatele slabe ale PICCJ din ultimii trei ani.


 

Ministrul Justitiei il propune la conducerea Ministerului Public pe procurorul DIICOT Alex Florenta (foto), contracandidatul Gabrielei Scutea pentru functia de Procuror General. Decizia a fost luata in urma interviurilor sustinute de Florenta si Scutea, saptamana trecuta, in fata comisiei de la Ministerul Justitiei conduse de Catalin Predoiu.

Propunerea lui Predoiu privind numirea lui Alex Florenta la sefia PICCJ va fi transmisa Sectiei pentru procurori a CSM in vederea acordarii avizului consultativ.


Iata comunicatul Ministerului Justitiei:


“In data de 20, 21 si 24 februarie 2023, s-au desfasurat la sediul Ministerului Justitiei interviurile pentru functiile de Procuror General al PICCJ, Procuror sef al DNA, respectiv Procuror sef al DIICOT.

Procedura de interviuri publice pentru selectia propunerilor a fost introdusa initial in practica ministrului Justitiei inca din anul 2020, cu ocazia selectiei precedente. Ulterior, procedura de interviuri publice a fost ridicata la rang de lege si este in prezent prevazuta de art.146 din Legea nr. 303/2022 privind statutul judecatorilor si procurorilor. Procedura a fost evaluata pozitiv de Comisia de la Venetia prin Avizul nr. 1105/2022 si prin ultimul Raport pozitiv MCV din decembrie 2022.

Interviurile au fost desfasurate in fata Comisiei de interviu constituita, potrivit legii, din reprezentantii Ministerului Justitiei, ai CSM, INM si ASE, si compusa din ministrul Justitiei, secretari de stat, procurori, un profesor de management si un psiholog. In urma fiecarei serii de interviuri, au avut loc consultari extinse si minutioase intre ministrul Justitiei si ceilalti membri ai Comisiei de interviu.

In calitate de Ministru al Justitiei, transmit pe aceasta cale multumiri si felicitari tuturor candidatilor, pentru responsabilitatea asumarii candidaturilor si prestatia profesionala de inalt nivel tehnic, experienta, expertiza si prestanta demonstrate pe parcursul interviurilor, precum si pentru inaltul profesionalism al proiectelor de management si substantialul continut profesional al dosarelor de candidatura.

Aceste atribute au fost unanim constatate de toti membrii Comisiei de interviu, toti candidatii ridicandu-se la nivelul cerut de exigentele interviurilor, provocarile functiilor pentru care au candidat si avand capacitatea profesionala de a le exercita cu succes.

Fiecare candidat in parte a demonstrat ca Ministerul Public din Romania dispune de profesionisti si lideri remarcabili, care fac onoare nobilei profesii de procuror.

Cele trei functii pentru care au fost sustinute interviurile fac parte din 'infrastructura' functionala de varf a Ministerului Public, un sistem care trebuie sa functioneze armonizat si coerent, inclusiv din perspectiva exercitarii functiilor de procurori sefi de rang inalt, in beneficiul cetatenilor.

In analiza candidaturilor si formularea propunerilor au fost luate in considerare multiple date si documente aflate la dosarul fiecarei candidaturi, precum si calitatile si cunostintele demonstrate in fiecare interviu, pe baza unor criterii combinate care tin atat de cariera, experienta, expertiza, calitatile si caracteristicile profesionale, manageriale si psihologice personale ale candidatilor, nevoile de perspectiva ale institutiilor pentru care s-a candidat, precum si proiectiile de functionare eficienta a acestora in cadrul Ministerului Public.

Experienta si expertiza profesionala, dosarele solutionate, rezultatele anterioare obtinute pe parcursul carierei, au constituit criterii si argumente de prim rang luate in considerare. Functia manageriala de antrenare si mobilizare a eforturilor procurorilor poate fi exercitata cu succes doar de catre procurori care se bucura de respectul profesional al colegilor, pe baza maiestriei profesionale personale demonstrate direct si recunoscute in activitatea de aparare a legislatiei si combatere a infractionalitatii.

Rezultatele obtinute in exercitarea functiilor de conducere anterioare au reprezentat, de asemenea, un criteriu, fara a fi, insa, absolutizat. Fiecare mandat se desfasoara in contexte institutionale si avand in fata provocari sau obiective manageriale de etapa diferite, care tin de starea si nevoile institutiei la fiecare stadiu de evolutie a acesteia. Privita exclusiv din perspectiva fiecarui candidat, in raport cu rezultatele obtinute in functiile anterioare, o eventuala propunere poate constitui si implicit poate fi legitim privita de acesta, precum si de catre public sau o parte a acestuia, drept o recompensa profesionala sau un demers automat subinteles. Fiecare lider institutional care primeste un mandat de conducere la un moment dat este dator sa faca neconditionat tot ce tine de el pentru a obtine maximum de performanta institutionala, paralel cu abordarea si rezolvarea fiecarei vulnerabilitati sau slabiciuni institutionale in fiecare perioada istorica de mandat, pregatind institutia pentru etapa urmatoare de evolutie si pentru provocarile prezente, dar si viitoare.

Propunerile trebuie insa privite pregnant din perspectiva proiectiilor de functionalitate si performanta, in mod necesar crescute etapa dupa etapa a fiecareia dintre institutiile pentru care se candideaza, raportat la etapa prezenta si cele viitoare de dezvoltare institutionala.

Este esentiala necesitatea pentru fiecare dintre unitatile de parchet de a fi conduse si reprezentate de un procuror a carui competenta si expertiza profesionala au fost deja demonstrate prin rezultate certe si notabile, prin dosarele complexe instrumentate in cariera, de un lider care dispune de o viziune clara privind misiunea institutiei conduse, capacitatea de a explica si formula corect aceasta misiune prin raportare in prima si ultima ratio la lege, capacitatea de a genera si potenta o cultura institutionala a profesionalismului si legalitatii, care cunoaste resursele fiecarei institutii si cum le poate aloca mai eficient, proiecteaza linii de dezvoltare a capacitatii institutionale si de sporire a eficientei institutiei conduse, dispune de curajul si capacitatea de a moderniza si sofistica actiunea acesteia, de a mobiliza si perfectiona colectivul de procurori, potrivit competentelor prezente si posibil viitoare prevazute de lege, in raport de strategiile aplicabile domeniului de incidenta cu actiunea institutionala, de riscurile prezente si de perspectiva pentru societate reprezentate de dinamica accelerata a fenomenul criminologic, nu in ultimul rand, de nevoia de coerenta de ansamblu a actiunii Ministerului Public, PICCJ, DNA si DIICOT.

Fiecare si toate dintre aceste coordonate si criterii esentiale enumerate exemplificativ, precum si altele, precum ar fi abilitatile de comunicare si capacitatea psihologica si coerenta viziunii prin care sa inspire, sa coaguleze si sa emuleze echipele, sa proiecteze obiective si sa atraga increderea membrilor institutiei in misiunea acesteia si a cetatenilor in actiunea institutiei au fost luate in considerare si cantarite in raport de cele demonstrate de candidati in cadrul intregii proceduri, dar si in cariera anterioara.

De aceea, fiecare propunere ce urmeaza a fi facuta trebuie privita prin sfera acestor criterii si deziderate enuntate, din perspectiva institutionala, nicidecum precum o simpla departajare punctuala raportata la interviuri intre mai multi profesionisti deja consacrati, cu atat mai putin precum o invalidare profesionala a candidatilor neselectati, care sunt si vor ramane la randul lor, alaturi de cei nominalizati, procurori distinsi prin inalta valoare ai Ministerului Public.

Propunerile pentru functia de Procuror General al PICCJ si Procuror sef DNA sunt urmatoarele:

1.Alex Florin Florenta pentru functia de Procuror General al PICCJ;

2.Marius Ionut Voineag pentru functia de Procuror sef DNA.

Propunerea pentru functia de Procuror sef al DIICOT va fi anuntata in perioada urmatoare, dupa finalizarea analizei candidaturilor.

Catalin Predoiu

Ministrul Justitiei”

Comentarii

# LuciParizianul date 27 February 2023 14:48 +6

Rog redacția Luju să nu cenzureze comentariul meu! Imi asum "pă persoană fizică" consecințele! Gabriela Scutea, pe lîngă faptul că e o frustrată, a girat în mandatul ei trist ca activitatea tuturor parchetelor să scadă la un nivel de nesuportat! Ştiați că există procurori care nu ştiu să scrie si să citească corect în limba romînă? Sub Scutea a existat asa ceva! Ştiați că sint procurori asa de prosti că sînt mani******ți de niśte militieni analfabeti care iau spagă? Căutați la Ploiesti pe una Iuliana Mihoc! În rest mulțumim colectivului redacțional Luju fără de care am fi fost Surzi, Orbi, Muți şi mai ales pro§ti!

# De la Iaș date 27 February 2023 17:22 +1

Se găsesc astfel de procurori, precum cei de la Ploiești si la Iasi, procurori foarte slab pregătiți și mani******ți de polițiști, mai mult sau mai puțin amanți! Nu nominalizez pt ca stie stie toată lumea de jocurile lor amoroase de prin birouri, răzbunări, santaje, șerpi, mizerii!

# dulapul goliciunii, pierzanie si nulitatii nationale date 27 February 2023 17:51 0

Poate o fi alt fel de om si o lasa la o parte apucaturi securistice gen circulare in care reinventeaza dreptul! Si poate isi ad ice aminte ca a jurat pe CONSTITUTIE si nu pe CJUE! aista-i o opinie!

# maria date 27 February 2023 18:03 0

Datorita acestei doamne Scutea care a musamalizat o ancheta la P.Neamt ,acceptand falsul si minciuna ,infractiuni savarsite de un expert judiciar ,dovedite de Serv. Investigati Fraude a I.P.J. Neamt ,am umblat 17 ani prin instante ,infractorul folosindu-se de aceste planuri si documente in fals ,ajutat si de coruptii din sistem ,precum si de juristul Primarii P.Neamt ,Razvan Mitrea a reusit prin frauda sa-mi ea dreptul meu de proprietate / MARIA

# YanY date 27 February 2023 20:08 +1

Voi știți cîți procurori analfabeți funcționali și proști pe m.p.,sunt aciuiți prin parchetele sucevene de te prinde greața și scîrba?

# santinela date 28 February 2023 08:03 +2

Cand il aud pe pelticul neamului,nulitatea asta de ministru ca ,dixit dupa el,-"dupa fiecare serie de interviu au avut loc consultari MINUTIOASE cu membrii comisiei" m-am lamurit pe deplin.Aviz "consultativ" la CSM si omul,candidat,lui von Snitel cocotat pe scaunul care trebuie.Adica politic ! De aceea s-au strofocat tembelii din piata la 10 august ca nu cumva sa fie cotrocenistul vaduvit de "puterea" de a instala pe cine vrea muschii lui.

# andrei date 28 February 2023 16:37 +5

Florenta vlastrul serviciilor Propulsat rapid prin functii de conducere ajunge fara sa il recomande vreo cariera profesionala deosebita sa conduca Ministerul Public. Stau si ma intreb daca el e cel mai bun atunci ceilalti cum sunt??? La Timisoara el centra sotia la sectia penala a Curtii de Apel inscria. Din pacate Justitia e compromisa, iar mecanismul de compromitere este foarte bine pus la punct. Uneltele in posturi cheie.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 20.12.2024 – “Portocala” vrea sa paradeasca un primar

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva