ANA SE INSPIRA DE LA BINOM – Virusata de propaganda SRI-DNA obsedata de corupti, ministresa Justitiei Ana Birchall creste de la 60 la 65 de ani limita de varsta pentru liberarea conditionata, chiar si la infractiuni fara violenta. Birchall a publicat proiectul de OUG care inaspreste pedepsele pentru lipsirea de libertate si care inlesneste conditiile pentru perchezitii la infractiunile flagrante. Miscarea ministresei vrea sa distraga atentia de la incompetenta procurorilor (Documente)
Persista riscul ca tragedia din Caracal sa fie instrumentata in sensul impunerii unor norme aberante. Dupa aparitia unor voci care au cerut cartele pre-pay doar cu buletinul (in ciuda jurisprudentei de sens profund contrar a CCR – click aici pentru a citi), iata ca acum ministresa Justitiei Ana Birchall (foto) are un demers cu doua taisuri.
Birchall a publicat joi, 22 august 2019, proiectul de ordonanta menit sa opereze modificari atat in Codul penal si cel de procedura penala, cat si in OUG nr. 78/2016 privind organizarea si functionarea DIICOT. Cele mai multe amendamente propuse pot fi considerate cat se poate de legitime in sensul descurajarii infractiunilor grave – cu atat mai mult acum, cand cazul Caracal continua sa ingrozeasca opinia publica. De altfel, insasi nota de fundamentare a proiectului de OUG mentioneaza drept principal factor care a facut necesare modificarile legislative „amplificarea fenomenului criminalitatii savarsite cu violenta, in general, dar si realitatile sociale ale ultimei perioade”.
Cu toate acestea, exista o sageata otravita in initiativa de act normativ. Ne referim la faptul ca proiectul de OUG creste de la 60 la 65 de ani varsta dupa care condamnatul poate cere liberarea conditionata. Indiferent de infractiunile comise! Cu alte cuvinte, daca ordonanta Anei Birchall va intra in vigoare, ea ii va tine in puscarie chiar si pe cei care nu au savarsit infractiuni cu violenta. Or, procedand asa, Birchall indeplineste un vechi deziderat al Binomului SRI-DNA si al propagandistilor acestuia: obsesia coruptilor care trebuie calcati pe cap cu orice pret, chiar daca faptele acestora nu prezinta un pericol social ridicat, cum sunt cele comise cu violenta. Altfel spus, ordonanta Birchall ii pune pe aceeasi treapta pe cei care au luat mita cu cei care au omorat, violat, talharit etc.
Pe de alta parte, suspectam ca miscarea Anei Birchall este o perdea de fum, menita sa distraga atentia de la cumplita incompetenta a procurorilor din cazul Caracal. Spunem asta in conditiile in care procurorii le puteau salva pe cele doua fete – Alexandra si Luiza – chiar si in absenta acestor modificari, propuse de ministresa Justitiei. Spre exemplu, in proiectul de OUG este prevazut mura-n gura faptul ca perchezitia poate fi efectuata si inainte de ora 6 dimineata in cazul infractiunilor flagrante, ca si cum – vezi, Doamne – acest lucru nu ar fi fost posibil pana acum. Total fals! Codul de procedura penala are deja doua articole (159 si 293) care le dau dreptul procurorilor si politistilor sa faca perchezitie inainte de ora 6 in cazul infractiunilor flagrante. Or, proiectul Anei Birchall nu face altceva decat sa detalieze un text de lege deja existent, ca pentru ultimul habarnist.
Alta anomalie – din punctul nostru de vedere – este aceea ca proiectul Anei Birchall majoreaza in principal limitele superioare de pedeapsa, nu si pe cele inferioare. Or, majorarea limitelor inferioare este masura care ar conduce la descurajarea infractorilor. In caz contrar, vor continua sa existe situatii in care judecatori vor pronunta decizii de condamnare cu pedepse minime, unele chiar mai mici decat cele din cazul unor infractiuni fara violenta.
Redam principalele amendamente aduse de proiectul de OUG (gasiti la final intreaga lista):
1. cresterea perioadei dupa care detinutii pot fi liberati conditionat: dupa 25 de ani in cazul condamnarilor pe viata fata de 20, cum prevede actuala forma a articolului 99 din Codul penal;
2. majorarea de la 60 la 65 de ani a varstei dupa care se poate dispune liberarea conditionata (art. 100 CP);
3. sporirea limitelor de pedeapsa in cazul lipsirii de libertate comise prin rapire, asupra unei persoane care nu se poate apara, precum si in cazul in care victima moare in captivitate (art. 205 CP);
4. inlesniri pentru autoritati in cazul infractiunilor flagrante, in special in ceea ce priveste patrunderea in domiciliul suspectului, efectuarea perchezitiei si emiterea mandatului (art. 61, 158, 159 si 293 Cod procedura penala)
5. detalierea sporita a infractiunilor de competenta DIICOT (OUG nr. 78/2016)
6. posibilitatea extinderii competentelor DIICOT si prin alte legi, nu doar prin OUG nr. 78/2016.
* Vedeti aici intregul proiect de ordonanta de urgenta
* Cititi aici nota de fundamentare a proiectului de OUG
* Gasiti aici tabelul comparativ cu actualele si viitoarele reglementari
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# INCOMPETENTII - ZEROURILE PROFESIONALE 22 August 2019 18:45 +31
# Balbaita ( o alta tovarasa) 22 August 2019 20:02 +18
# F. Tuca / avocat 22 August 2019 20:54 +14
# BeBEE: "Peshtile dela cap se'mp#te si se curata de la coada" 23 August 2019 12:13 +2
# imun/teanu 22 August 2019 18:49 +6
# morarescu 22 August 2019 19:18 +10
# Carcotas 22 August 2019 20:09 +10
# Cetateanul 22 August 2019 20:28 +5
# jude 22 August 2019 21:46 +6
# Ioana M. 22 August 2019 21:46 0
# BeBEE: la 65 cand vor iesi nu-i angajeaza nimeni... pensii!? 23 August 2019 14:17 +1
# Procurorul 22 August 2019 21:59 +9
# mihai 22 August 2019 22:10 0
# Test 22 August 2019 22:46 +1
# Neanae 23 August 2019 00:54 -1
# DIICOT!!! 23 August 2019 02:41 +1
# romanul 23 August 2019 08:35 +1
# escu 23 August 2019 08:46 +1
# poporul 23 August 2019 10:38 +1
# Horia 23 August 2019 11:34 0
# Oricum Bitchall si-a facut treaba prevazuta de Klemm ... 23 August 2019 15:30 0
# Ioana M. 23 August 2019 17:36 0