psdolt
24 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

Avocatul Antoniu Obancia, de la SCA Zamfirescu Racoti Predoiu: “Solida cunoastere a institutiilor de drept civil comercial constituie un avantaj pentru consilierea clientilor in sensul evitarii unei posibile acuzatii penale”

Scris de: L.J. | pdf | print

5 April 2012 16:10
Vizualizari: 13243

 

Colaborator coordonator in cunoscuta casa de avocatura Zamfirescu Racoti Predoiu (ZRP), avocatul Antoniu Obancia (foto) din Baroul Bucuresti este specializat in litigii de arbitraj, insolventa, drept administrativ si penal. Doctorand in Drept comercial – insolventa, Antoniu Obancia a acordat pentru Lumeajustitiei.ro un interviu pe problemele avocatilor specializati in drept penal-economic, a caror experienta in zona dreptului civil comercial contribuie decisiv la solutionarea corecta a laturii penale in cazurile de infractionalitate economica.


Sunteti avocat specializat in drept penal – comercial. In ce situatii aspectele de natura penala se intalnesc cu cele de natura economica?

In general, pornim de la Titlul III al Partii speciale a Codului penal – Infractiuni contra patrimoniului - cum ar fi delapidarea, inselaciunea, gestiunea frauduloasa – si realizam o prima legatura intre dreptul penal si activitatea de business, activitate care, finalmente, constituie o mobilizare a capitalului si a factorilor de productie, administrarea unui patrimoniu in vederea obtinerii de profit. Abuzul de bunurile sau de creditul societatii isi gaseste si o reglementare speciala de drept penal, in Legea 31/1990 privind societatile comerciale, impreuna si cu alte fapte privind societatile comerciale, incriminate ca infractiuni, cadrul fiind completat si de infractiunile incriminate Legea 297/2004 privind piata de capital. Intrucat afacerea constituie totodata o organizare umana, devin incidente si infractiunile de serviciu sau in legatura cu serviciul din Codul penal e.g. abuzul in serviciu contra intereselor persoanelor, neglijenta in serviciu, luarea/darea de mita. In continuarea acestora, intram in domeniul reglementat de Legea 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie. Intrucat activitatea economica este inerent legata de stabilirea si plata impozitelor – in sens larg – aceste aspect fiscal se intalnesc cu incriminarile instituite de Legea 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale.

Modificarile recente ale legislatiei penale au introdus raspunderea penala pentru persoanele juridice. In ce consta raspunderea penala a societatilor comerciale?

Inca din 2006 au fost introduse prevederi si in Codul penal si in Codul de procedura penala, privind raspunderea penala a persoanei juridice. In ultimii 2-3 ani se constata un volum ascendant de aplicare in practica a acestor institutii. Potrivit art. 19¹ Cod penal, persoana juridica raspunde penal pentru infractiunile savarsite in realizarea obiectului sau de activitate sau in interesul ori in numele persoanei juridice. Raspunderea persoanei juridice nu exclude raspunderea persoanei fizice care a contribuit in orice mod la savarsirea aceleiasi infractiuni. Pedepsele aplicabile persoanei juridice sunt: amenda, dizolvarea, suspendarea activitatii sau a unei dintre activitatile persoanei juridice. Din punct de vedere procesual penal, persoana juridica poate sta in calitate de invinuit in faza de urmarire penala si in calitatea de inculpate in faza de judecata. Impotriva persoanei juridice, pe parcursul procesului penal, se pot lua o serie de masuri preventive, daca acestea sunt necesare pentru a se asigura buna desfasurare a procesului penal.

Ce loc ocupa practica de drept penal-economic in activitatea casei de avocatura Zamfirescu Racoti Predoiu?

In domeniul de practica al dreptului penal, ZRP a dezvoltat o specializare aparte, pentru a raspunde, in special, necesitatii clientilor corporativi in legatura cu probleme si dosare de drept penal, intr-o maniera de lucru si de contact cu clientul similara procedurilor interne pe care ZRP le intrebuinteaza in general in materia litigiilor. Cauzele penale in care ZRP acorda asistenta si reprezentare juridica provin, in general, din aria de business, fiind tratate aspecte cum sunt:

- infractiunile care se cerceteaza in mod curent in legatura cu folosirea mijloacelor de plata, garantarea creditelor, in general incheirea si executarea conventiilor;

- infractiuni in legatura cu exercitarea atributiilor de manager al conducerii societatilor comerciale; i.e. delapidarea, gestiunea frauduloasa, abuzul de bunurile sau creditul societatii;

- infractiuni care intra sub incidenta legilor speciale privind combaterea coruptiei si crima organizata;

- infractiuni privind folosirea bunurilor, cum ar fi prin mecanismul diferitelor tipuri de leasing;

- infractiunile care se cerceteaza in legatura cu raporturile juridice angajator – angajati;

ZRP acorda asistenta si reprezentare juridica atat pentru parti care au calitatea de persoane vatamate, cat si pentru cele care au calitatea de persoane cercetate sau inculpati. Aria serviciilor profesionale in domeniul dreptului penal este completa, respectiv acopera atat faza de urmarire penala, in care acordam asistenta si reprezentare juridica in fata tuturor organelor de parchet si politie, cat si faza de judecata, in care reprezentam/ asistam clientii in fata tuturor instantelor de judecata din Romania.

Ce specific are activitatea avocatilor specializati in drept penal-economic spre deosebire de avocatii specializati doar in domeniul penal?

Fondul unei solide cunoasteri a dreptului civil comercial permite penalistului sa identifice argument juridice pertinente din situatia de fapt dedusa spre solutionare organului de urmarire penala sau instantei penale. Despre cunoscutul adagiu penalul tine in loc civilul, trebuie sa spunem ca in material infractionalitatii economice sunt multe situatii in care dezlegarea aspectelor de drept civil conduce la o concluzie decisiva sub aspectul laturii penale. De exemplu, acuzarea sustine intrunirea elementelor constitutive ale infractiunii de abuz in serviciu contra intereselor persoanelor, pe teza indeplinirii defectuoase a unui act in execitiul atributiilor de serviciu, cum ar fi o operatiune bancara. Daca din punct de vedere al dreptului civil (drept bancar, ca specie) se demonstreaza acuratetea respective operatiuni, cu atat mai mult fapta nu va putea fi considerata ilicit penal. Avocatii specializati in drept penal-economic realizeaza activitatile profesionale specifice avocaturii de drept penal (e.g. asistenta la organele de urmarire penala, cu ocazia audierilor persoanei invinuite sau a persoanei vatamate, formularea de cereri si memorii) sau acorda asistenta si reprezentare juridica in instantele de judecata; solida cunoastere a institutiilor de drept civil comercial constituie un avantaj pentru consilierea clientilor in sensul evitarii unei posibile acuzatii penale, in cadrul activitatii de business a clientilor, sau pentru conturarea celor mai potrivite argumente juridice in cazul unui dosar penal pe rol.

Cum apreciati ca au evoluat infractiunile de natura economica in ultimii ani?

Poate ca nu infractiunile au evoluat, ca stare de fapt, ci reactia organelor de urmarire penala fata de aspectele de natura penala din activitatea economic a cunoscut in ultimii ani un reviriment. Asistam la puneri sub invinuire a persoanelor juridice, de exemplu banci, sau la propuneri ale Parchetului adresate magistratului independent, de luare a unor masuri preventive impotriva persoanei juridice, pe parcursul procesului penal (echivalentul arestarii preventive in cazul persoanelor fizice). Predomina cercetarea infractiunilor din materia evaziunii fiscale, urmate de infractiunile din sfera combaterii coruptiei, sau din sfera criminalitatii organizate. Cu referire la infractiunile din Codul penal, inselaciunea pare a fi o infractiune dintre cele mai des intalnite in practica judiciara. Dupa Mica Reforma (Legea 202/2010), am sesizat un numar crescator al cazurilor in care se incearca tranzactionarea laturii civile a procesului penal, chiar din faza de urmarire penala. in cazul infractiunilor de gestiune frauduloasa, inselaciune, delapidare, abuz in serviciu contra intereselor persoanelor etc. daca invinuitul sau inculpatul acopera integral prejudiciul cauzat, limitele pedepsei prevazute de lege pentru fapta savarsita se reduc la jumatate, sau, daca prejudiciul este sub anumite praguri valorice, se poate ajunge la o simpla sanctiune administrativa.

Care sunt domeniile de business in care se manifesta mai intens infractiunile de natura economica/ fiscala?

Domeniul imobiliar a generat in ultima vreme, cu precadere, preocupari de fiscalitate, continuate cu sesizari penale din partea autoritatilor de control fiscal. O predilectie a anchetelor penale, in special prin Directia Nationala Anticoruptie, o formeaza si afacerile derulate cu fonduri structurale de la bugetele Uniunii Europene. In asemenea situatii, investigatiile DLAF (Departamentu Roman de Lupta Antifrauda) sunt anticamera DNA. De asemenea, afacerile care implica direct sau indirect banul public national sunt tema de verificare pentru activitatile organelor de urmarire penala. Domeniul bancar nu este nici el ocolit de organele de urmarire penala. Sub acest aspect subliniez inca o data importanta cunoasterii aprofundate a aspectelor de drept civil (bancar), pentru a reliefa dificultatea deciziei de demarare a unor proceduri penale care afecteaza bunul cel mai de pret al unei banci – increderea – prin simpla incepere a unei urmariri penale.

 

 

 

 

 

Comentarii

# Alberto Kurtyan date 5 April 2012 16:59 +7

Daca acest articol este publicitate (ca doar n-o fi reportaj) anuntati-ne si pe noi. Scrieti unde, mare, PUBLICITATE.

# Horea Bortan date 5 April 2012 17:07 +3

Dumnezeule, cum ar putea fi publicitate!!! :lol: O casa de avocatura al carei nume are atata rezonanta. Doar o stire de umplutura, cum mai face presa cand nu are cu ce umple pagina. Macar de ar fi spus ceva nou, o informatie interesanta. Asa, pentru noi, astia, ageamii in drept care bantuim pe aici. Are si dansul abilitati de politician, de a bate apa in piua fara a comunica nimic. Ii admir pe astia.

# Horea Bortan date 5 April 2012 17:09 +2

Puteau baga in text si un link catre site-ul casei de avocatura. Asa, ca sa nu fie publicitate

# Horea Bortan date 5 April 2012 18:44 +2

Aloooo, Luju, unde sunt comentariile lui Polo si ale lui Cristi Sturzu? La naiba de treaba, chiar asa pe fata? Sa va fie rusine. Ca sa nu mai vorbim ca pe articolul principal apar 5 comentarii, iar acum au ramas doar 3 din vreo 7. 

# Horea Bortan date 5 April 2012 18:47 +2

Ne mai plangem de abuzurile autoritatilor, insa facem abuz pe niste site-uri amarate, doar din motivul ca unii indraznesc sa aiba alta parere si sa si-o exprime. Rusine, de 3 ori rusine. Mi-am schimbat total parerea despre voi. Lasati toate comentariile abjecte ale unor scelerati si cenzurati opinille persoanelor care indraznesc sa se si semneze (ma refer la Cristi Sturzu si la mine, mi-ati sters si mie un comentariu care v-a "ofensat" clientul)

# Cristi P. Sturzu date 5 April 2012 18:47 +2

De B.I.R. nu spunem nimic? Nici de consultanta artistico-magica la noile Coduri si la celelalte "cumetrii smechere" ale cuplului malefic Zamfirescu-Predoiu?? Deci, sa mergem pe burta? Sa facem ciocul mic? Ca acu' voi sunteti la putere? Pana cand? Pana curand. :-* Luju draga, am asa o impresie trista ca v-a atins sindromul lui Savescu, ala cu CENZURA si cu stersul tuturor mesajelor. Nu e deloc bine. Parol. :sad:

# Florentina Dancan date 5 April 2012 20:48 +2

[quote name="Cristi P. Sturzu"]De B.I.R. nu spunem nimic? Nici de consultanta artistico-magica la noile Coduri si la celelalte "cumetrii smechere" ale cuplului malefic Zamfirescu-Predoiu?? Deci, sa mergem pe burta? Sa facem ciocul mic? Ca acu' voi sunteti la putere? Pana cand? Pana curand. :-* Luju draga, am asa o impresie trista ca v-a atins sindromul lui Savescu, ala cu CENZURA si cu stersul tuturor mesajelor. Nu e deloc bine. Parol. :sad: [/quote] Cred ca ar trebui - totusi - sa ne bucuram ca mai sunt printre noi magistrati care nu accepta sa mearga pe burta/sa faca ciocul mic in legatura - de exemplu - cu falimentul Bancii Internationale a Religiilor, cu „cumetriile smechere” ale cuplului malefic ZAMFIRESCU-PREDOIU. Am in vedere - in acest sens - pe cele trei judecatoare de la CAB care i-au pus pe jar pe Daniel MORAR si Alina GHICA - cunoscuti obedienti fata de familia PREDOIU-ZAMFIRESCU -, printr-o solutie care demoleaza preocuparea vitala a acestei familii de a dovedi ca BIR-ul a fost falimentat de catre Dinel STAICU, in complicitate cu administratori ai BIR-ului. Este surprinzatoare lipsa oricarei reactii/manifestari de condamnare a amenintarii de catre Daniel MORAR a celor trei judecatoare cu urmarirea penala, precum si a declansarii de catre Alina GHICA a verificarii temeiniciei solutiei pronuntate de cele trei judecatoare. Este tragic ca trebuie sa asteptam schimbarea actualului regim politic pentru a pune capat sarlataniilor cuplului malefic ZAMFIRESCU-PREDOIU !

# Horea Bortan date 5 April 2012 18:49 0

Aha, a reaparut comentariul lui Sturzu. Daca cumva a fost ceva tehnic sau de la mine, mii de scuze

# Cristi P. Sturzu date 5 April 2012 18:52 +1

Nu Horea, nu a reaparut, este alt comment. Luju vegheaza, dar vegheaza prost, ca a dat in doaga lui Savescu, de la juridice.ro. O sa ne potoleasca, in curand. De tot. ;-)

# Horea Bortan date 5 April 2012 18:59 -1

Da, am vazut ulterior. 

# Cristi P. Sturzu date 5 April 2012 18:51 +3

Deci, luju draga, vreau asa: sa nu-mi mai stergeti NICIODATA NICIUN mesaj si sa-mi dati un spatiu de scriere mai mare decat al Boliviei Morcov. :-) SI de la ora 18.50 azi, nu mai glumesc. :-)

# Horea Bortan date 5 April 2012 18:51 +2

A, nu, Cristi Sturzu a repostat. Luju, macar aveti demnitatea si probitatea profesionala de a ne oferi un motiv pt care ati sters comentariile. Altul in afara de banuielile noastre...care nu va fac cinste. RUSINE

# Bortane, esti liber sa te cari date 5 April 2012 19:11 -8

Horea, fii atent: Nu iti convine ceva, cara-te! Ca nu te obliga nimeni sa stai pe aici. Iar explicatii nu e nimeni dator sa iti dea. Haidi pa!

# Horea Bortan date 5 April 2012 19:19 +3

Asta e comentariul de la luju sau de la vreun adanc plecator in fata vremelnicilor stapani? Esti extrem de curajos, mai anonimule. Astia care se autoproclama mari avocati, specialisti, moralisti...si care nu au tupeul si verticalitatea propriilor cuvinte. Scarbos

# Esti dus. Clar! date 5 April 2012 19:23 -4

Stai ca nu am inteles, tu esti vreun curajos si luptator impotriva stapanilor, pentru ca esti avocat intr-un barou inexistent?HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, esti tare. Si apropo, nick-ul tau poate sa fie oricare, eu de unde stiu cine esti tu/ Esti vreo vedeta, ceva?

# Horea Bortan date 5 April 2012 19:27 +4

Tu chiar nu poti face diferenta dintre nick si prenume/nume? Si da, sunt avocat in UNBR str Academiei. Infiintat in conformitate cu normele legale.

# Ion POpescu date 5 April 2012 19:29 0

Ia zi, Horea, asa ma cheama sau e nickul meu?

# Horea Bortan date 5 April 2012 19:35 0

Dar, totusi, cine esti tu?

# AVIZ date 6 April 2012 08:48 0

POTOLITI-VA CU COMENTARIILE VULGARE SI MURDARE, ALTFEL VI SE RESTRICTIONEAZA IP-UL. AICI NU E COCINA LINGVISTICA!!!

# Inca ceva pentru Bortan date 5 April 2012 19:21 -8

Nu e DREPTUL tau sa comentezi pe luju, e PRIVILEGIUL tau. Care iti poate fi revocat! asa ca asta cu abuzul, las-o moarta

# Horea Bortan date 5 April 2012 19:25 +7

Naivul de mine considera ca, atata vreme cat comentariul este liber (nefiind ingradit prin necesitatea inregistrarii), iar limbajul este decent, este dreptul meu liber, garantat constitutional, de a-mi exprima opinia. Nu mi-am vazut lungul nasului, probabil pentru o secunda am uitat in ce stat traiesc. Scuzati, domnule comandant. Promit sa nu ma opresc, va invit sa ma cenzurati. Doar traim intr-un stat de drept si un sistem democratic.

# c gh dosar 735/2010 date 5 April 2012 19:01 0

Stimati domni care mai lecturati LUJU, dar care va este teama sa mai comentati articole in care apar nume sonore din DNA, CSM, UNBR, etc . Avocatul Antoniu Obancia este primit in profesie de UNBR Gheorghel Florinel/ Iliuta Cristanache. Acest avocat nu profeseaza legal avocatura, prin raportare la legea 51/1995, care in mod expres prevede ca avocatii care nu fac parte din UNBR exercita profesia in mod ilegal. Pentru verificarea celor expuse rog presedintii de instante de toate gradele, din Romania sa se adreseze : ,,REGISTRULUI NAȚIONAL AL PERSOANELOR JURIDICE, si sa solicitate care UNBR este inregistrata la pozitia nr. 15/21.08.2003. Institutiile statului cu atributiuni in aplicarea legii cunosc ca pe teritoriul Romaniei functioneaza in mod legal :UNBR CU SEDIUL IN STR. ACADEMIEI NR. 2-4, PRESEDINTE AVOCAT DR POMPILIU BOTA. HG nr. 652/2009 se refera la aceasta entitate si nu la automostenitoarea fara acte a barourilor infiintate de domnul ALEXANDRU IOAN CUZA. Domnilor judecatori si procurori, CONSILIUL LEGISLATIV al ROMANIEI, in adresa nr. R342/14 martie 2012, menționează ca UNBR trebuie sa se conformeze prevederilor art. 187 si urmatoarele din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, despre ce vorbim ? Totusi cu stiinta instantele de judecata si parchetele accepta serviciile acestei entitati. In baza caror acte sau presiuni domnul LUPASCU a pus la dispozitia UNBR Gheorgicel florinel spatii de peste 1200 mp in cladirea ,,PALATULUI JUSTITIEI,, ? Cine plateste : intretinerea, curentul electric, apa, curatenia, etc ?. Poate va veni o vreme cand ve-ti raspunde cu averea si cu libertatea fata de aceste nelegiuiri. Totusi cheltuiti din bani publici.

# Horea Bortan date 5 April 2012 19:06 0

Stimate domn, cum putem lectura si noi adresa  R342/14 martie 2012 a CONSILIULUI LEGISLATIV al ROMANIEI?

# c gh dosar 735/2010 date 5 April 2012 19:47 +1

Eu nu sunt jurist dar detin aceasta adresa , nu o pot publica pe LUJU dar sunt de acord sa o distribui fara nici-o obligatie. Puteti lectura aceasta adresa in original si sunt de acord sa obtineti copii , ori sa o publicati fara nici-a conditie.

# Horea Bortan date 5 April 2012 19:49 0

Atunci, va rog din suflet sa imi spuneti cum as putea obtine o copie? Cum pot intra in legatura cu dvs pentru asta?

# morarescu date 5 April 2012 19:54 +1

Pana una alta, consiliati "partea vatamata" S.C.CICO S.A... :zzz

# eu date 5 April 2012 20:34 0

c gh dosar 735/2010 vreau si eu adresa. Care sunt pretentiile tale. Multumesc.

# jurist date 5 April 2012 22:17 +2

bun articol, buuuun... si candideaza undeva nenea asta? a, nu e campanie electorala, e altceva... mdaaaa am inteles. predoiu nu mai are sanse ca se duce naibii potocala hoata si vrea sa revina in avocatura alaturi de marele devalizator de banci, mister SOCRU, spaima legilor specializat in faradelegi. bun, reclama am inteles-o, dar cum o sa pledeze limba lata asta la bara, ca nu-l intelege nimeni.  si acum noi cei care citim articolele, ce trebuie sa facem? sa apelam la sarlatanii de mai sus? poate cineva a uitat ca site-ul asta e vizitat de juristi, care n-au nevoie de asistenta juridica. noi stim cu cine avem de-a face si stim ce "profesionisti" in manereli exista in aceasta tagma. cu cat aranjamentele intre avocati si judecatori sunt mai ample, cu ata nea avocatul este mai laudat iar judecatorul injurat. unul cu banul si altul cu ponosul. totusi stimata redactie, de ce ati tinut sa ne prezentati aceasta casa mafiota de avocatura?

# Dumitru Albu date 7 April 2012 07:49 +1


Citeza pe jurist
bun articol, buuuun... si candideaza undeva nenea asta? a, nu e campanie electorala, e altceva... mdaaaa am inteles. predoiu nu mai are sanse ca se duce naibii potocala hoata si vrea sa revina in avocatura alaturi de marele devalizator de banci, mister SOCRU, spaima legilor specializat in faradelegi. bun, reclama am inteles-o, dar cum o sa pledeze limba lata asta la bara, ca nu-l intelege nimeni.  si acum noi cei care citim articolele, ce trebuie sa facem? sa apelam la sarlatanii de mai sus? poate cineva a uitat ca site-ul asta e vizitat de juristi, care n-au nevoie de asistenta juridica. noi stim cu cine avem de-a face si stim ce "profesionisti" in manereli exista in aceasta tagma. cu cat aranjamentele intre avocati si judecatori sunt mai ample, cu ata nea avocatul este mai laudat iar judecatorul injurat. unul cu banul si altul cu ponosul. totusi stimata redactie, de ce ati tinut sa ne prezentati aceasta casa mafiota de avocatura?
Stimate domnule jurist, Nu numai eu, dar si alti juristi tineri-incepatori, care vrem sa ne ferim de rele, facem apel la dvs., la conducerea revistei „Lumea Justitiei” sa ne oferiti dovezi concrete pentru a ne convinge ca socrul dlui PREDOIU (dl Calin ZAMFIRESCU) este „MARE DEVALIZATOR DE BANCI, SPAIMA LEGILOR, SPECIALIZAT IN FARADELEGI”. Din relatarile razlete ale unor colegi experimentati am aflat doar ca dl Calin ZAMFIRESCU ar fi recurs la multe potlogarii pentru a putea sa se imbogateasca pe seama devalizarii unor banci romanesti. Multi afirma ca cele mai mari potlogarii le-ar fi facut pentru a putea falimenta Banca Internationala a Religiilor. Am auzit multe, foarte multe vorbe. Am vrea ceva cat de cat concret pentru a sti de cine sa ne ferim, sau de la cine sa invatam cum nu trebuie sa actionam. Vom aprecia mult sprijinul/sfaturile dvs.

# eu date 5 April 2012 22:40 0

ce spuneti de asta dl Bota? http://portal.just.ro/InstantaDosar.aspx?idInstitutie=221&d=MjIxMDAwMDAwMDAwNTY2MjY*

# Horea Bortan date 6 April 2012 00:01 0

O vezi cumva definitiva si irevocabila? Mai citeste cateva mii, prietene. Si sa vedem motivarea

# doru date 6 April 2012 03:50 0

sa stii ca irevocabila nu va fi vazuta de catre nimeni. E, totusi, sentinta penala.

# pt eu date 6 April 2012 00:27 +2

O sentinta dintr-o tara de lumea a 3-a, data de un pseudo-judecator mafiot si analfabet juridic, care, cu siguranta, va fi desfiintata in recurs. Acest asa-zis judecator va trebui sanctionat de catre CSM, prin excluderea din magistratura, intrucat, in primul rand, avea obligatia sa dispuna incetarea procesului penal deoarece faptele s-au prescris, iar in al 2-lea rand trebuia sa constate autoritatea de lucru judecat.

# eule date 6 April 2012 00:37 0

Eule, du-te inapoi la teoria dreptului, sa mai studiezi nitel

# jurist date 6 April 2012 08:33 0

nu toti judecatorii sunt intregi la mansarda. mai sunt si de astia dusi de acasa.

# eka date 6 April 2012 09:48 0

se mai respecta ceva in tara asta?! Domnii judecatori de la CC , daca CC mai este garantul Constitutiei Romaniei ?! de ce nu atrageti atentia presedintelui in functiunee ( art.84 al.1 din Constitutie) ca a inceput campania electorala( prea devreme)nerespectand art mentionat. vedeti atacul impotriva primarului Oprescu cu pulverizarea lui in emisiunea lui Cristoiu. este impartial ? este demn pentru un presedinte, sau poate ca nu e presedinte, sa stim si noi, este un jucator careia ii place sa iasa pe ecran sa se dea in barci? chiar nu mai exista respect , demnitate , constiinta pentru aceasta tara si Constitutia ei. Macar cei care sunteti pusi sa faceti dreptate faceti ceva moral si bine pentru acest popor. Macar ganditiva la generatiile tinere ce exemplu vor lua acum de la ceea ce vad ca se intampla in tara noastra.

# Cristi P. Sturzu date 6 April 2012 10:17 +1

Iata un exemplu. Exemplu de judecator "cumatru", venit dintr-o dimensiune paralela, necunoscuta, care nu stie si nu poate pur si simplu, sa accepte realitatea. A mai "iegzistat" un nebun in bataia asta de joc de tara, pe vremuri de odioasa amintire, care nu-si recunostea atrocitatile comise, decat in fata Marii Adunari Nationale, si mi se pare ca a sfarsit putin cam prost :sad: . Bravo Deva, bravo Cluj! Mâhnirea monumentală! Bravo CSM! Rolul vostru este sa tineti "cumetriile" calde, nu aveti nicio treaba cu sloganul "garantul independentei justitiei". Justitia voastra, desigur, nu justitia noastra, a tuturor. CSM este un alt fel de Bursa de Valori Bucuresti. DpDV functional, este fiz acelasi lucru, dar opereaza pe domenii diferite. Sunt chiar in masura sa ofer explicatii tehnice suplimentare, in sustinerea afirmatiei mele. CSM = BVB. Din pacate pentru intreg sistemul de drept al statului. :sad:

# nestiutorul date 6 April 2012 20:41 0

Domunul avocat este coordonator al cui? La unele dosare apare pe delegatii ale cabinetului sau individual, in altele pe delegatiile ZRP...SI E AVOCATUL PERSONAL AL PRESEDINTEI CSM, Barbie GHICA>>>Cine stie de ce primeste un premiu.... 8)

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 21.11.2024 – ICCJ a lamurit cum ramane cu Sosoaca (Document)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva