27 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

BINOMUL USR-PNL – Consilierul general Aurelian Badulescu distruge proiectul de HCGMB prin care oamenii primarului Nicusor Dan vor sa interzica total pana in 2029 circulatia unor autovehicule in Bucuresti si taxarea celor inmatriculate in provincie: „Va fi imposibil de implementat in orizontul de timp preconizat. Praf in ochii 'ecologistilor urbani'... Vor sa transmita cancelariilor europene ca Nicusor joaca pe muzica lor fara rezerve... Binomul USR-PNL sa dea dovada de maturitate” (Proiectul)

Scris de: Valentin BUSUIOC | pdf | print

8 June 2022 13:09
Vizualizari: 2307

Binomul USR-PNL care constituie majoritatea din Consiliul General al Municipiului Bucuresti ar face bine sa renunte la ineptii si sa dea in schimb dovada de maturitate si responsabilitate politica si administrativa. Apelul catre colegii din CGMB a fost lansat miercuri, 8 iunie 2022, de catre avocatul Aurelian Badulescu (foto), consilier general PSD.



Mai exact, fostul viceprimar al Capitalei este indignat de un proiect de lege prin care oamenii primarului Nicusor Dan vor sa interzica total, pana la 1 ianuarie 2029, circulatia unor autovehicule in Bucuresti (in functie de combustibilul folosit), precum si taxarea celor inmatriculate in provincie daca nu sunt electrice sau hibride. In caz contrar, amenzile propuse variaza intre 4.000 si 5.000 de lei. Totul in numele „instituirii unei zone de emisii reduse pe teritoriul Municipiului Bucuresti”, arata proiectul de hotarare pe care il gasiti mai jos.


Iata mai intai postarea de pe Facebook a lui Aurelian Badulescu:


PSD nu va vota ineptiile iresponsabililor din binomul PNL-USR


Iata un proiect de hotarare a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, la care lucreaza sub directa obladuire a Primarului Zero un grup de consilieri generali din binomul USR-PNL.

La o simpla lectura, este lesne de observat chiar si pentru un neinitiat ca ceea ce se propune prin hotarare va fi practic imposibil de implementat in orizontul de timp preconizat.

Acest proiect nu este altceva decat praf in ochii 'ecologistilor urbani' ce se bat cu pumnul in piept si o tentativa de a mima o minima reforma administrativa. Scopul este acela de a transmite cancelariilor europene ca Nicusor joaca pe muzica lor fara rezerve.

Initiativa ar fi buna, motivatia si executia insa sunt dezastruoase, fapt pentru care consilierii generali ai PSD nu vor sustine acest proiect de hotarare in eventualitatea in care isi va gasi loc pe ordinea de zi.

Transmitem totodata rugamintea binomului USR-PNL de a da dovada de maturitate si responsabilitate politica si administrativa. Nu se pot pune pe ordinea de zi a Consiliului General toate ineptiile doar 'pentru ca trebuie'. Actul de administrare publica implica o foarte mare responsabilitate, iar promovarea unui proiect atat de impovarator pentru bucuresteni, a unui proiect utopic, imposibil de pus in practica, denota lipsa acestei calitati.


Redam si principalul pasaj al proiectului de HCGMB:


Hotarare privind instituirea unei zone de emisii reduse pe teritoriul Municipiului Bucuresti


Art. 1. – (1) Se instituie o Zona de Emisii Reduse – ZER pe toate drumurile publice aflate pe teritoriul unitatii administrativ-teritoriale Municipiul Bucuresti incepand cu data 01.01.2023 pentru o durata de 6 (sase) ani.

(2) Circulatia va fi permisa pentru vehiculele prevazute in Calendarul care constituie Anexa nr. 1 a prezentei hotarari, doar cu achitarea taxelor prevazute in Anexa nr. 2 a prezentei hotarari. Taxa se datoreaza pentru fiecare vehicul incepand cu data mentionata in coloana 1 a Calendarului – Anexa 1.

(3) Se infiinteaza un fond special al Mun. Bucuresti de mediu unde vor fi virate toate sumele achitate conform dispozitiilor alin. 2 de mai sus, precum si amenzile contraventionale prevazute la Art. 5 de mai jos. Acest fond va putea fi utlizat exclusiv pentru:


a. Amenajare de piste de biciclete;

b. Innoirea flotei de mijloace de transport in comun – numai mijloace de transport electrice sau hibrid.

c. Amenajarea infrastructurii necesare pentru vehiculele electrice – ex. statii de incarcare pentru toate tipurile de vehicule electrice.

d. Amenajarea infrastructurii pentru biciclete – ex. parcari pentru biciclete, trotinete etc.

e. Sprijin financiar pentru achizitie masina electrica care are masa vehiculului la gol sub 1.500 kg.

f. Alte masuri utile pentru a reduce poluarea aerului in Mun. Bucuresti.


(4) In sensul prezentei hotarari, expresiile si termenii de mai jos au urmatorul inteles:

a. masa la gol a vehiculului – este masa vehiculului in serviciu, si anume valoarea trecuta la rubrica G din certificatul de inmatriculare, fara a fi luata in considerare greutatea pasagerilor sau a bagajelor;

b. masa maxim autorizata a vehiculului – este masa incarcata maxim admisa din punct de vedere tehnic, si anume valoarea trecuta la rubrica F1 din certificatul de inmatriculare, cu luarea in considerare a greutatii pasagerilor si a bagajelor;

c. vehicul - vehicule cu doua roti, tricicluri si cvadricicluri dotate cu motor; autovehicule si remorcile acestora.

d. vehicul hibrid – vehiculul al carui motor electric are o putere de minim 30% din puterea motorului termic.


Art. 2. – (1) Incepand cu data de 01.01.2023 va fi permisa circulatia vehiculelor mentionate In Anexa nr. 1, intre orele 08,00 – 20,00, cu exceptia zilelor libere, numai cu achitarea taxelor prevazute in Anexa nr. 2 la prezenta hotarare.

(2) Prevederile Art. 2 alin. 1 se aplica tuturor vehiculelor, indiferent de locul inregistrarii/inmatricularii.


(3) Sunt exceptate urmatoarele vehicule:

a. vehiculele de interes general:

vehicule SMURD – Serviciul Mobil de Urgenta, Reanimare si Descarcerare;

vehicule ale serviciilor de stingere incendii si de ajutor, publice sau private (pompieri, ambulante etc.);

Vehicule ale politiei nationale, ale Jandarmeriei Romane, ale politiei locale ;

Vehicule ale Ministerului Justitiei afectate transportului de detinuti sau pentru restabilirea ordinii in penitenciar;

vehicule ale Autoritatii Vamale Romane;


b. vehicule apartinand institutiilor din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala in timpul misiunilor lor, pe baza prezentarii unui document care atesta desfasurarea unei misiuni;

c. mijloacele de transport in comun ale operatorilor de transport care presteaza un serviciu de transport public;

d. vehicule apartinand persoanelor cu handicap, pe baza prezentarii certificatului care atesta existenta unui handicap;

e. vehicule special adaptate pentru persoanele cu dizabilitati;

f. vehicule ale asociatiilor care au ca scop principal in Actul constitutiv si Statut ajutarea persoanelor aflate in situatii precare;

g. vehicule utilizate in scopul prestarii unui serviciu public, pe baza prezentarii unui document care atesta desfasurarea unei misiuni;

h. vehicule cu cisterna care au urmatoarea mentiune pe certificatul de inregistrare/inmatriculare: „autospeciala cisterna”;

i. vehicule speciale: ambulante, remorci, vehicule de depanare, vehicule pentru ridicat gunoi;

j. tractoare si alte remorci agricole daca sunt utilizate in scopul prestarii unui serviciu public, pe baza prezentarii unui document care atesta desfasurarea unei misiuni;

k. transporturi speciale pentru care a fost emisa o autorizatie;

l. vehicule istorice atestate dar numai pentru perioada si traseele evenimentelor aprobate de autoritatile locale;

m. vehicule destinate interventiilor la avariile drumurilor, retelelor tehnico-edilitare si care apartin administratorilor acesto retele;

n. cele destinate tractarii autovehiculelor avariate, abandonate sau stationate neregulamentar;

o. cele apartinand societatilor de salubrizare;

p. vehicule speciale utilizate in domeniul constructiilor – ex. automacara, pompe de beton, autoscara etc.

q. vehicule apartinand Societatii Nationale de Cruce Rosie din Romania;

r. vehiculele exceptate prin acordurile si tratatele internationale la care Romania este parte.


(4) In caz de control, soferul trebuie sa prezinte documente justificative care sa demonstreze ca vehiculul apartine uneia dintre categoriile exceptate.

(5) Taxele prevazute la Anexele nr. 2 si 3 se vor ajusta in functie de rezultatele studiului prevazut la Art. 8 alin. 3.


Art. 3. – Pot fi acordate derogari de catre Primarul General prin dispozitie, pentru situatii speciale care nu au fost avute in vedere prin prezenta hotarare. Dispozitia va prevedea urmatoarele: a) motivele exceptionale ale derogarii; b) durata derogarii, care nu poate depasi un an si c) documentele justificative.


Art. 4. - (1) Incepand cu data de 01.01.2023, vehiculele care nu sunt inregistrate/inmatriculate in Mun. Bucuresti trebuie sa achite o taxa pentru a intra zona A a Mun. Bucuresti delimitata conform Anexei 4, in cuantumurile prevazute in Anexa nr. 3.

(2) Sunt exceptate de la plata acestei taxe vehiculele mentionate mai sus la Art. 2 alin. 3, precum si vehiculele cu motor electric si vehiculele hibrid astfel cum sunt definite mai sus la Art. 1 alin. 4.


Art. 5. – (1) Nerespectarea obligatiilor mentionate la Art. 2 si la Art. 4 de mai sus constituie contraventie care se va sanctiona cu amenda intre 4.000 RON si 5.000 RON.

(2) Constatarea si sanctionarea contraventiilor se vor face de catre Politia Rutiera, Politia Locala a Municipiului Bucuresti si politiile locale de sector.

(3) Directia de Mediu, Politia Locala a Mun. Bucuresti, politiile de sector vor incheia in termen de 30 de zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari un Protocol de colaborare cu Politia Rutiera, pentru a fi organizate actiuni comune de informare cu privire la obligatiile prevazute de prezenta hotarare pana la data de 01.01.2023, iar ulterior acestei date pentru a efectua controale in trafic si pentru aplicarea de sanctiuni.

(4) Amenzile se vor constitui venit al Primariei Municipiului Bucuresti si pot fi folosite doar pentru implementarea de masuri destinate reducerii poluarii aerului din Bucuresti conform Art. 1 alin. 3 de mai sus.


Art. 6. - In termen de 1 (un) an de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, aparatul executiv al Primarului General, prin Directia de Mediu va solicita Politiei Locale a Mun. Bucuresti, politiilor locale de sector, Politiei Rutiere rapoarte privind numarul de vehicule care au incalcat obligatiile mentionate la Art. 2 si Art. 4, sanctiunile dispuse si veniturile rezultate in urma aplicarii amenzilor contraventionale.


Art. 7. – Este obligatorie prezentarea in cazul unui control efectuat de organele competente a unei copii a cartii de identitate a vehiculului, certificata conform cu originalul de catre proprietarul masinii, pentru a putea fi verificata incadrarea in norma de poluare.


Art. 8. – (1) Directiile din cadrul aparatului de specialitate al Primarului General al Municipiului Bucuresti vor aduce la indeplinire prevederile prezentei hotarari.

(2) In termen de 1 (una) luna de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, aparatul executiv al Primarului General, prin Directia de Mediu impreuna cu Directia Economica vor elabora un Regulament care va prevedea detaliile cu privire la plata taxelor mentionate in Anexele nr. 2 si 3 la prezenta hotarare, precum si utilizarea fondului constituit conform Art. 1 alin. 3 de mai sus. Acest Regulament trebuie suspus aprobarii Consiliului General al Mun. Bucuresti. Plata taxei trebuie sa se faca prin mijloace tehnice accesibile – ex. prin transmitere SMS, iar confirmarea achitarii sa fie in format electronic – ex. prin primire SMS sau email (sa nu fie necesare deplasari ale persoanelor care datoreaza taxa si nici imprimarea pe hartie a dovezii platii).

(3) In termen de 3 (trei) luni de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, aparatul executiv al Primarului General, prin Directia Informatica va dezvolta o aplicatie prin care sa poata fi achitate taxele mentionate in Anexele nr. 2 si 3 la prezenta hotarare.

(4) In termen de 1 (un) an de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, aparatul executiv al Primarului General, prin Directia de Mediu va elabora un studiu care va evalua efectele implementarii acestei Zone de Emisii Reduse la nivelul Mun. Bucuresti.

(5) Zona A va fi semnalizata corespunzator de catre Administratia Strazilor in colaborare cu Politia Rutiera”.


* Cititi aici intregul proiect al hotararii de Consiliu General

Comentarii

# Radu Gherasim date 8 June 2022 15:22 +119

Buna ziua, as dori sa aflu : CE SE INTAMPLA CU CEI CE DOMICILIAZA IN ACEST ZER si au masini Diesel ???? Vor plati amenda de cate ori doresc sa plece cu masina de acasa spre serviciu sau se intorc acasa ????? sau toata lumea trebuie sa mearga la consult spre a-si obtine un certificat de HANDICAP ???? Doamne, ce idioti !!!!!

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 26.04.2024 – Sute de posturi de procurori, scoase la concurs

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva