psdolt
25 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

BLACK HOLE LA BRD – Mega-ingineria prin care orice banca poate fi falimentata din interior. BRD a fost devalizata de 53 milioane euro prin clienti-sageata plantati la Agentia Europa - Grupul Dorobanti. Functionarii bancii aranjau ca fiecare sa primeasca cate 3 milioane euro si le acopereau garantiile cu bani fictivi. Milioanele erau sifonate din contul clientilor, fara ca acestia sa-i vada, chiar de angajatii bancii, pe documente semnate in alb. De cinci ani DIICOT se invarte in jurul cozii

Scris de: L.J. | pdf | print

11 September 2018 19:19
Vizualizari: 23938

Lumeajustitiei.ro incepe un serial de dezvaluiri despre o ampla operatiune de devalizare din interior a Bancii Romane de Dezvoltare – membra a Groupe Societe Generale SA din Franta, una din cele mai importante banci care opereaza in Romania. Modul de operare al autorilor este inca necunoscut la nivelul BRD si este foarte posibil ca multe alte credite “neperformante” din aceasta banca sa fi urmat aceeasi reteta. BRD a sesizat frauda la parchet – constituindu-se parte civila cu suma de 53 milioane euro - insa e limpede din modul in care se deruleaza ancheta penala, ca metoda de devalizare din interior a bancii inca nu este cunoscuta in prezent nici responsabililor bancii, nici anchetatorilor DIICOT. Reteta de sifonare din interior este atat de perversa, incat poate pune orice banca in pericol, fara ca departamentele de risc sa poata sa depisteze in timp util. E bine sa fie stiuta!


Cazul penal se afla din 2013 in instrumentarea procurorilor DIICOT, care l-au declinat o vreme la DNA, de unde s-a intors cu mentiunea ca fraudele, in forma retinuta initial de procurorul Mirel Radescu, nu sunt de competenta parchetului anticoruptie. Noul procuror de caz de la DIICOT, Adrian Petre Todoran, pare depasit de situatie, pare sa nu vada esenta faptelor (a facut in mare un copy-paste dupa constatarile procurorului initial din dosar) si anume ca frauda nu a fost comisa la nivelul Comitetului de Credit din centrala bancii al BRD spre care incearca sa dirijeze ancheta, si nici de presupusii destinatari ai banilor, ci chiar de functionarii din interiorul Grupului Dorobanti, care au intocmit dosarele de credit, de unde s-au scos banii din conturile clientilor-sageata, chiar de catre functionarii banci, carora le generau avansuri fictive (garantii/cash colateral), si apoi le scoteau banii din conturi pe cereri de retragere semnate in alb (sau cu semnaturile clientilor falsificate), cereri completate in multe situatii chiar de catre functionarii bancari. Mai mult, desi la nivelul Comitetului de Credit din centrala BRD se aprobau formal creditele de cate 3 milioane euro, exclusiv pe baza unor fise sintetice inselatoare, prezentate de conducerea Grupului Dorobanti a BRD, in care se prezentau date false, ulterior banii ajungeau in conturile clientilor-sageata, fara ca dosarele de credit aprobate in principiu sa indeplineasca conditiile elementare prevazute conform principiilor de private banking (regulile de acordare a unui credit pe sume mari), iar banii scosi din conturi nu mai ajungeau la titularii creditelor. Tot ceea ce prezentam in continuare s-a savarsit la Grupul BRD Dorobanti, in perioada 2008-2010, condus pe atunci de numita Dana Bajescu (fosta Bacila) si la agentia BRD Europa, condusa in acea perioada de Alice Monac (fosta Bajescu), nimeni alta decat cumnata sefei ei - directoarea Grupului Dorobanti

Pastrand proportiile, cazul se aseamana, dar credem ca este mult mai rau pentru BRD Romania, decat a fost afacerea Jerome Kerviel pentru societe Generale din Franta, si opinam ca ascunderea unor asemenea inginerii financiare poate pune in pericol intregul sistem bancar romanesc.

Frauda a fost constatata dupa un an, cand creditele au devenit “neperformante”

Conform deciziei de credit a lui Patrick Gelin (fost presedinte al BRD Romania) si normei de creditare N2139, un credit de suma mare acordat clientilor care prezentau un interes major pentru banca, trebuia sa aiba aprobarea de principiu a Comitetului de Credit din centrala BRD, dar trebuia sa indeplineasca o serie de conditii, dupa cum urmeaza:

-garantiile imobiliare depuse drept gaj sa fie certe/corect evaluate;

-clientul trebuia sa depuna inainte de incheierea dosarului de credit un avans de circa 8% din suma totala solicitata (cash colateral), plus un comision bancar, ca o dovada ca este solvabil;

-clientul trebuia sa fie destinatarul real al creditului;

Nicio conditie din cele enumerate nu era insa indeplinita.

In realitate, gratie unor intelegeri ascunse dintre functionarii din interiorul Grupului Dorobanti al BRD, a fost imposibila depistarea din timp util de catre responsabilii de la compartimentele de risc si control din banca a faptului ca pentru sapte clienti-sageata, persoane fizice, dosarele de credit si conditiile de creditare ce trebuiau in prealabil sa fie indeplinite, au fost aranjate.

Faptul ca BRD a fost sifonata din interior a fost depistat dupa mai bine de 1 an, dupa ce s-a constatat ca cei sapte clienti-sageata, nu au mai platit ratele scadente, iar bunurile imobiliare gajate si supraevaluate, nu acopereau decat cateva procente din valoarea creditelor acordate.

Reteta creditelor de 3 milioane de euro, care nu se mai restituiau. Cum se opera la Grupul BRD Dorobanti:

-se gaseau clienti-sageata (persoane fara posibilitati financiare deosebite, dispuse in schimbul unor avantaje sau pur si simplu din incredere si altruism, sa preia un credit pentru a ajuta “un prieten”, care invoca ca el mai are credite, si de aceea nu mai poate sa mai ia pe numele lui un alt credit de 3 milioane euro). Chipurile, pe acesti clienti de tip VIP (cu dare de mana doar pe hartie) directoarea Grupului BRD Dorobanti din Capitala, Dana Bajescu, ii incadra in categoria privilegiata prin simplul fapt ca accepta sa trimita Comitetului de Credit din centrala BRD fise sintetice inselatoare si ii ajuta sa dobandeasca credite, desi nu indeplineau minimele criterii;  

-clientii sageata erau adusi de “prieten” la Agentia Europa din cadrul Grupului Dorobanti, “prieten” care, in realitate, era in intelegere cu functionarii bancii, astfel incat se perfectau fara nicio problema toate actele necesare acordarii creditului. Existau intelegeri inclusiv cu evaluatorii bancii, care umflau valoarea activelor depuse drept gaj. Totul se facea fulgerator, in cateva zile, iar clientii-sageata, nepregatiti in asemenea operatiuni, erau pacaliti sa semneze acte fara sa inteleaga prea bine despre ce e vorba, inclusiv cereri de retragere de numerar in alb;

-de la nivelul Grupului Dorobanti era exploatata o vulnerabilitate si anume ca pentru creditele in suma de 3 milioane euro, aprobarea de principiu trebuia data de Comitetul de Credit din centrala BRD. Aprobarea de principiu se facea exclusiv pe o “fisa sintetica”, care enumera conditiile indeplinite de client (bunurile depuse drept gaj, garantia de 8% initial /cash-ul colateral din care timp de un an se trageau ratele) etc. Astfel, directoarea Grupului Dorobanti trimitea la centrala “o fisa sintetica” pentru fiecare credit de client-sageata, care enumera conditiile indeplinite, chipurile, de clienti pentru acordarea creditului, iar membrii Comitetului de Credit semnau pe baza datelor din “fisa sintetica” in care clientii apareau ca indeplinesc cerintele cerute de normele bancii;

-Foarte important, in chiar cererea de constituire ca parte civila depusa de BRD la DNA, in luna martie 2016, s-a specificat: “Pentru majoritatea creditelor care fac obiectul constituirii de parte civila, competenta de aprobare a creditului a revenit Comitetului de Credit din centrala bancii... in cazul persoanelor fizice, singurul document din intregul dosar de credit, pe baza caruia se exprima acordul era o fisa sintetica intocmita la nivelul sucursalei originatoare a creditului, fisa ce trebuia sa reflecte in mod real si complet elementele relevante pentru luarea unei decizii de creditare... analiza fiselor sintetice de aprobare a creditelor releva faptul ca acestea nu reflecta nici corect, nici complet informatii esentiale pentru decizia de creditare...”;

-membrii Comitetului de Credit care nu aveau in fata dosarul de creditare, ci doar “fisa sintetica” inselatoare aprobau creditul doar pe baza datelor din fise, in conformitate cu normele interne. In urma acestei aprobari, functionarii din Grupul Dorobanti puteau purcede la acordarea creditelor de cate 3 milioane euro, pentru care nu aveau competenta de acordare. Desi era obligatoriu ca dupa aprobarea de la centrala, cei din Grupul BRD Dorobanti sa se asigure ca atunci cand incheie contractele de credit se iau toate masurile, in realitate ingineriile financiare se derulau dupa urmatoarea reteta:

-clientii-sageata, cautati asiduu din timp, erau adusi imediat la sediul bancii, semnau acte gata facute din dosarul de credit, semnau in multe cazuri si cererile de retrageri de numerar in alb, ba chiar depistau ca au si bunuri depuse gaj in numele lor, gata evaluate;

-intrucat trebuia sa se indeplineasca conditia depunerii in prealabil a unei garantii (un cash colateral de circa 8% din valoarea totala a creditului, care trebuia sa provina din resurse proprii), iar clientii-sageata nu aveau asemenea bani, si chiar le spuneau functionarilor bancari in fata ca nu dispun de asemenea posibilitati financiare, li se raspundea sa nu-si faca griji. Totul se aranja. De ce era importanta garantia/cashul colateral? Pentru ca era o conditie impusa de banca, prin care clientul sa faca dovada ca e solvabil, cata vreme poate aduce 250.000 euro de acasa, din care sa se asigure castigul bancii timp de 1 an (valoarea dobanzii si a comisionului de gestiune lunar) aferent creditului;

- pentru acoperirea neajunsului garantiei, clientului-sageata, fara niciun ban in buzunar, i se intocmea in nume propriu un formular de depunere de numerar la casieria bancii, ca si cand aducea banii din resurse proprii. Adica se facea o depunere de 250.000 euro (depunere in numerar) la casieria bancii. Banii nu existau fizic, erau fictivi, doar generati electronic in calculator, in cercul inchis al bancii; Dupa aceasta operatiune se semna contractul de credit, in baza “bonitatii” clientului (clauza contractuala – vezi facsimil), care aparea ca a depus in prelabil garantia ceruta pentru acordarea creditului, adica a venit cu cei 10% de acasa;

-Creditul era acordat. Clientului i se transfera imediat in cont suma de 3.000.000 euro, valoarea creditului, cu titlu de “transfer din linia de credit”;

Astfel, clientul avea in cont spre sfarsitul zilei:

250.000 euro (cashul colateral) depus in numerar

3.000.000 euro, creditul acordat de banca

Odata rezolvata operatiunea prin care cele 3 milioane de euro ajungeau in contul clientului, mai ramanea problema reconcilierii casieriei, in care nu se mai gasea plusul de 250.000 euro depusi, chipurile fizic, in numerar de catre client. Cum se proceda pentru reconcilierea casieriei, in sensul de a nu se depista la sfarsitul zilei minusul fizic din casierie de 250.000 euro sau plusul contabil de 250.000 euro? Pentru ca banii scriptici din calculator trebuiau comparati cu banii fizici din casierie...

-manevra era urmatoare: se opera in casierie, la sfarsitul zilei o retragere informatica de 250.000 euro din contul clientului, ca si cand acesta ar fi scos la ghiseu banii din contul ce i-a fost alimentat cu creditul de 3.000.000 euro. Dar de fapt nu se dadea nimic la ghiseu... Uneori suma retrasa prin acest timp de operatiune la inchiderea zilei putea fi mai mare (niciodata mai mica) decat garantia/cash-ul colateral de 250.000 euro. Prin aceasta ultima operatiune, casieria era conciliata la sfarsitul zilei, milioanele erau bine mersi in cont, si nimeni de la controlul bancii nu mai putea depista frauda cu fictivitati, in baza careia se acordau creditele de 3.000.000 euro, fara indeplinirea conditiei depunerii in prealabil a garantiei/cash-ului colateral.

-in perioada imediat urmatoare, restul celor 2,75 milioane de euro ramas in contul clientului-sageata era scos pe baza unor cereri de retragere de numerar. Dar, atentie, banii nu se scoteau de catre clientul-sageata, care habar nu avea ce se intampla cu banii din contul lui. In cele mai multe cazuri, clientii sageata au semnat de la bun inceput, ca prostii, cereri de retragere in numerar in alb, pe care functionarii bancii le-au folosit ulterior, dupa ce le-au completat cum au vrut, retragand banii fizici de la ghiseu. In alte cazuri, banii erau transferati pe dispozitii semnate in fals in contul “prietenului”. In unele situatii, si dovezi exista cu duiumul, clientii-sageata erau in strainatate cand, chipurile ei apareau in actele BRD ca se aflau in tara si retrageau de la ghiseu sume de zeci sau sute de mii de euro. In foarte multe situatii, documentele electronice, care se emit clientilor la ghiseul bancii cand retrag sume, sunt nesemnate de clienti (exemplarul care ramane la banca). Este evident ca niciun functionar bancar nu ar fi putut da vreo suma de bani cuiva la ghiseu, fara sa-l puna pe clientul caruia i s-au dat banii sa semneze de primire, decat daca era corupt sau iresponsabil.

DIICOT merge pe pista fundamental gresita

Cele de mai sus au fost posibile datorita complicitatii din interiorului Grupului BRD Dorobanti, de la director, la sef de agentie, consilieri de credit si pana la casiere.

Procurorul Adrian Petre Todoran, de la DIICOT, care investigheaza aceste fraude in dosarul nr. 144/D/P/2013 merge pe o pista gresita, fara sa retina ingineria financiara mai sus descrisa, mergand pe pista denuntatoarelor din Grupul Dorobanti (suspecte si inculpate in cauza) care au aruncat toata vina pe fostul Comitet de Credite din centrala BRD, pe care il induceau in eroare cu fisele sintetice inselatoare, si care habar nu avea cum se generau garantiile fictive, cum se semnau dosarele de credit fara indeplinirea conditiilor de creditare si, mai ales, cum erau scosi in mod infractional banii la ghiseul, din conturile clientilor-sageata, de oricine altcineva decat de catre acestia. Multe din formularele de retragere de numerar sunt completate chiar de catre functionarele bancii, cu scrisul lor olograf. Si poarta semnaturi ale clientilor vadit contrafacute, cu ochiul liber.

Lumeajustitiei.ro va publica in editiile urmatoare declaratiile incredibile ale unor clienti-sageata, care devoaleaza cu lux de amanunte cum au semnat acte in alb, cu complicitatea functionarilor din BRD, si cum s-au trezit peste un an urmariti de banca pentru restituirea a cate 3.000.000 euro fiecare, desi ei nu au vazut si nu au atins niciodata vreun ban. Mentionam ca toti clientii-sageata, care reclama ca nu au primit niciun ban, au fost adusi la unitatile BRD de afaceristul Cristian Aparaschivei, fost sot al unei judecatoare de la Curtea de Apel Bucuresti.

Stati pe faza, in editiile urmatoare veti afla numele functionarilor bancari urmariti penal si ce declara clientii-sageata. Va veti cutremura de forta documentelor si dezvaluirilor! Speram ca BRD si alte banci din Romania sa analizeze ingineria expusa si sa isi ia toate masurile pentru prevenirea unor inginerii asemanatoare.

(va urma)

Comentarii

# Estera date 11 September 2018 20:00 +16

DIICOT se învârte în juru'cozii de când la "născut" statu'paralel pentru favorizarea intereselor externe si de grup mafiot. Ce-a belit DIICOT+SRI în zeci de ani??? :o timp în care s-a jefuit toată țara de ADEVĂRAȚII MAFIOȚI TORȚIONARI, băgând însa la bulău pe cei nevinovați sau absolut proşti neînsemnați comparativ cu mafioții din sistem hoții sunt deja sfinți martiri necanonizați :D

# unul din lumea cea mare date 11 September 2018 21:05 +6

ptr estera si toti ce au ochi sa citeasca si sint interesati// asta cu brd ESTE O NIMICA TOATA!!!!!!!! PE 1 IANUARIE 2016 UE A DAT O DIRECTIVA CARE SPUNE CAM ASA,,ORICE BANCA CARE SE AFLA IN ,,DIFICULTATE ,, ARE DREPTUL REPET ARE DREPTUL SA CONFISTE BANII DEPONENTILOR PENTRU AS RECUPERA ,,PAGUBELE,, SI DACA BANII DEPONENTILOR NU ACOPERA ,,PAGUBA ,,AU DREPTUL SA CEARA DE LA STATUL(pe al carui teritoriu functioneaza ) SA/I ACOPERE PAGUBA.DEPONENTII LASATI CU BUZA UNFLATA AU DREPTUL SA CEARA BANII DE LA STATUL IN CARE AU DEPUS BANII(ADICA SE PUN LA COADA SI ASTEAPTA MULTI ZECI DE ANI).nimeni nu trebuie sa ma creada ci doar sa caute aceasta directiva mue.NUMAI PIMPITII CRED IN BANCI!!!!!!!!!EU CREED IN SCORBURA SAU IN SALTEAUA MEA

# Raul date 12 September 2018 09:22 +2

La D.N.A., grefierul sef al Sectiei a II-a, OLTEANU LUMINITA, folosidu-se de fuctia si influienta pe care o avea le solicita angajatilor acestei sectii sa-i garanteze imprumuturile de la banci si IFN-uri. Catva dintre colegi au si acum de platit urmare a acestor imprumuturi. Cel mai elocvent caz este caz este al unui ofiter de politie judiciara, pe numele lui Stefan Florin, care si in ziua de astazi plateste rate pentru un imprumut al grefierei sefe de la sectia a II-a DNA. Cne nu accepta sa-i 'imprumute diverse sume de bani nu mai avea "referinte" bune de la aceasta doamna, urmarea fiind probleme la serviciu. Pana si doamna Rosu i-a "imprumutat" 300 de euro, doamna Moraru 500, lasandu-i de voie de nevoie "imprumutati" pentru a nu avea probleme cu statistica. Tot grefiera sefa era initiatoarea unui joc, numit "roata". Pt. a evita problemele cu "sefa" grefierele acceptau sa depuna o anumita suma de bani, pe care si-o insusea "sefa", nemaiplatind ratele care I se cuveneau.

# DOREL date 12 September 2018 01:03 +4

Totul se întâmplă pentru ca toate pierderile vor fi suportate de stat, adică de noi, care rămânem tot ca prostii! Cum e posibil? Pai, asa e legea: pierderile se suporta din provizioane care devin cheltuielile deductbile, la fel ca benzina sau curentul electric! Și, b) : acu' pricepeți de ce băncile & KWI & opoziția & #rezistentii vor căderea guvernului și arestarea lui Tăriceanu, Dragnea, Dancila, Vilcov, Rovana, Tudorel...? Ca sa nu aibă cine sa le strice jucăria! Parerea mea..

# Ducu date 12 September 2018 01:44 +6

"DIICOT merge pe pista fundamental gresita" bre lasati-ne cu diicoatele astea si cu tot neamul asta de infractori grup de crima organizata fapt demonstrat in 29 de ani. Diicoatele astea sunt pe o pista gresita pt ca asa vor adica nu sunt interesate sa rezolve acest caz. Trageti apa dupa ce pronuntati DIICOT. o bascalie de institutie, o pleava care suge banii statului DEGEABA ba mai mult infunda tara. Astia sunt exact impotriva celor care platesc taxele ca sa huzureasca ei. Unde a fost DIICOT cand s-au taiat padurile? Sau cand toata justitia s-a transformat in mafie? Unde a fost antimafia? Aici a fost ca ei sunt mafia care protejeaza mafia si baga prostii pe nimicuri sau inventii la bulau. Spagarii astia. Nu va e clar nici acum ca nici o institutie nu functioneaca corect legal si totul e mafie? Cine dracu sa cerceteze furturile de miliarde sau smecheriile de miliarde euro cand toata justitia e o MAFIE? Totul e o mascarada. In cazul BRD de ex se fac ca cerceteaza de ochii lumii. Mafie

# Mihail date 15 September 2018 11:42 -1

Am vorbit cu o doamna care lucreaza la Unicredit Bank si parerea ei este ca acei clienti-sageata nu sunt nici pe departe niste fraieri, fac parte din mafia care a operat acest mega-furt. Erau intelesi cu totii. Si clientii-sageata aveau partea lor din furt, chiar daca urmau sa piarda vreun apartament sau casa. Ceea ce le ramanea era mai mult decat ceea ce pierdeau. Din fiecare transa de 3 milioane euro au fost hranite mai multe guri, ca sa se poata face excrocheria pana la capat. Sefii de la centrala erau sigur avizati si ei ! DECI... FRAIERII SUNTEM DE FAPT NOI CONTRIBUABILII, din banii carora se vor acoperi pana la urma pierderile bancii BRD.

# Baran Gheorghe date 11 September 2018 20:55 +6

Excelenta expunere științifică pe limbaj comun. Va rog frumos, cu același limbaj comun și cu baza științifică, ne explicați și reteta Bancorex și Columna bank? A trecut, s a prescris, dar cum a fost?

# un mizantrop date 12 September 2018 00:46 +3

De ce nu scrii tu, sa ceri o explicatie la PACT, partidul ala al beizadelei securiste Burduja, care foloseste si acum banii lui tac'su, ctitor al BANCOREX, ca si bancile astea au fost de succes numai cat au fiintat dupa reguli bancare, doar ca toti ctitorii lor sunt securisti (ca astia sunt vesnici) si astia lucreaza pe principiul universal "eu te-am facut, eu te omor", asa ca si-au tras partea odata cu tradarea intereselor Romaniei. Pentru ca asta a fost motivatia principala, erau banci care faceau concurenta marilor institutii internationale...Schema asta se invata la facultate, culmea, chiar cu exemplul Bancorex...numai in media n-ai voie sa pomenesti, pe modelul "sa nu lasam adevarul sa ne strice o stire bomba"...

# DODI date 11 September 2018 21:15 +8

Și uite așa se nășteau fonduri pentru acțiuni sub acoperire ale SRI sau alte entități. Aceasta poate fi și motivația plasării dosarului la un procuror incompetent, sărac cu duhul, cu imaginația și cu știința de carte. Este adevărat că unii confundă știința de carte cu POKER-ul. Dar nu poți pretinde mai mult de la marii specialiști din DIICOTși DNA. Este adevărat că nici cu tractoristul șef nu mi-e rușine. Nici pe el nu-l dă afară din casă cunoaștere profundă a științei dreptului.

# Mihail date 11 September 2018 22:08 0

Da' SRI chiar nu are nicio implicare in ingineriile financiare de la BRD???? Sau poate "prietenii" lor de peste hotare ????

# Ahile date 12 September 2018 11:58 +6

SRI impreuna cu toata justitia au aparat interesele straine si de grup mafiot. SE FAC VINOVATI DE TRADARE DE NEAM SI TARA. NU avem nevoie de SRI dupa toata aceasta tradare. Acest SRI trebuie desfiintat altfel nu ne vom face bine NICIODATA. SRI a tradat Romania. Dati afara toti ,taiate salariile si pensiile si ARESTATI URGENT. NU VA MAI FACETI CA ANCHETATI voi astia de la PSD ALDE. LUATI NAIBII MASURI. CAT SA MAI AVEM RABDARE ?

# KANT date 11 September 2018 22:28 -20

Off topic : pe cănd o anchetă despre angajarea lui Piperea la PMB pe un salariu de 35 0000 Euro , sursa : Romănia țv ( 11.09.2018) Andreea Crețulescu în dialog cu Tudor Popescu despre creșterea prețului la gazele naturale ?!

# Paulică date 11 September 2018 23:54 -11

Forza DNA! Forza DIICOT! Forza Binomul! #REZIST

# Batman date 12 September 2018 02:16 -4

Rade inima in mine de bucurie. Dupa ce ne-au jecmanit in ultimul hal bancile, le-au tras-o romanasii ca la carte. Sau aproape ca la carte. Sa nu o mai dam de gard. Ne indoaie la rate si nu fac profit. Meritau. Cum si BCR si celelalte banci o merita.

# ypse date 12 September 2018 05:40 0

Oare asa a fost si creditul madamri Udrea? tot 3 mil euro a luat si apoi cica l-ar fi achitat un lucrator de la un bar

# jojo date 12 September 2018 07:31 +4

Un rahat mic. Romexterra , fosta ..., fosta ..., a avut probleme de 100 de ori mai mari. Asa, si ? Dir Matepiuc a fost avansat, CEC a preluat toatele creditele neperformante, toti care au luat credite pentru salate si portocale (ce s-au stricat pe drum, cu vaporu') o duc bine merci, cei care au luat credite pt ferme de melci (ai dracu' melci, au fugit peste gardul fermei) au masini, vile, ... etc., iar 67 de "fraieri tinte" dupa ce au falit, au murit, au by-pass, diabet, , AVC, ori sunt la puscherie (D.L.Maior) . Bani pt partid(e) . Si cand ma gandesc cum ii alerga pe holuri sa le dea credite ... !

# SAFTA M. date 12 September 2018 08:18 +17

BAJESCU a pus subalternii sa bage sutele de mii de euro bani fictivi in contul fiecarui client . Apoi i a pus sa faca contracte de garantie false si sa spuna ca clientii ar fi depus banii. Apoi acorda creditele. Cand au trebuit sa dea declaratii la DIICOT BAJESCU i-a pus pe subalterni sa minta si sa spuna ca banii fictivi nu sunt fictivi ...si ca ar fi fost dedusi din credit si depusi de client. :D

# Carcotas date 12 September 2018 08:49 -14

Am rezerve fata de teza din articol, anume ca nu cei din centrala ar fi vinovati ci aia din sucursala. Valoarea delapidarii e prea mare ca cei mici din sucursala sa fi facut treaba fara acoperire. Audierile realizate cred ca vor duce spre legături intre prieteni-clienți sageti-si greii din centrala. procurorul are cu el specialiști antifrauda plus informatii livrate despre dedesubturile din Banca. In plus, este de vazut la cine au ajuns banii. Teza din articol ar fi corecta daca s-ar sutine ca de bani au beneficiat aia mici din sucursala.

# Canciu date 12 September 2018 09:02 +6

Doamna Bajescu scotea bani pentru ea din conturile clientilor. Ea venea la caserie si ii lua...si clientii nu erau in banca. Foarte multi bani.

# Popescu A. date 12 September 2018 09:18 +10

Doamna Monac si doamna Bajescu scoteau in fiecare zi din caserie bani din conturile clientilor ...fara ca clientii sa fi fost la banca. Sper sa apara si aceste dovezi. Zi dupa zi. Am auzit ca la DIICOT au spus ca ar fi fost clientii la banca.

# A fost necesar imprumutul de aproape 20 miliarde de euro date 12 September 2018 10:41 +4

Acordat Romaniei - in Regimul Basescu-Boc-Isarescu - de catre FMI + BM + CE, din care jumatate s-au dus la BNR...? De ce avea nevoie BNR de 10 miliarde de euro...? Aparuse svaiterul pe piata si toti bancherii cumparau la greu apoi se refinantau de la BNR cand aveau nevoie de cash ? Ce documente au solicitat cei de la FMI + BM + CE de la Stat pentru acordarea imprumutului de 20 de miliarde de euro ? Unde sunt dovezile ca imprumutul a fost corect utilizat - nu pentru plata unor despagubiri prin ANRP ? Ce despagubiri a platit ANRP si FONDUL PRORPIETATEA IN PERIOADA 2005 -2014 ? `Care este suprafata de teren totala aferenta despagubirilor axordate ? Dar suprafata totala de teren Retrocedata prin Ordinul Prefectului dupa 1990, in fiecare judet / localitate / an ?

# Cornel date 12 September 2018 10:47 0

Articolul e foarte complicat. Lucrez in sistemul bancar de 10 ani. Nu inteleg cum poti crea sute de mii de euro bani fictivi. Daca se poate asa ceva e un lucru incredibil. Explicati schema exact. Nu asa.

# bubu date 12 September 2018 13:00 0

daca ati sti voi ca acolo e mana astora mari ,va spun ca sa stiti ca acolo era bagat fostul cuscru a lui Basescu si Blaga ,si mai mult nu are rost .niciodata nu i sa fie inchis acest dosar :)))

# Ramona date 12 September 2018 13:03 -1

LUJU...Nici eu nu cred asa ceva. Nu poti baga 250.000 euro bani fictivi in contul unui client. E prea de tot. Ar fi ceva de care nu am auzit niciodata...si lucrez in mediul financiar in Franta. Daca e posibil asa ceva...explicati cum au facut. Daca nu explicati inseamna ca v-ati pacalit.  

# stietot date 13 September 2018 07:13 +2

Metoda a fost deja experimentata in MKB Romexterr. 'Geaba a fost sesizat M Fin cu falsificarea semnaturii pe contractele de deschidere de (noi) conturi si subconturi operationale; 'geaba au fost demonstrate falsurile cu privire la operatiuni fictive, purtatoare de TVA fals si nedatorat; 'geaba s-a demonstrat si acolo ca clientii ERUA PLECATI IN STRAINATATURI (cu pasaportu', sau cu buletinu'); 'geaba, ... . Nimeni nu a deranjat in niciun fel conducerea bancii si avocatii ... Asta in contextu' in care daca citesti presa on line, vei vedea ca in acea perioada tulbure 2005 - 2007 BRD si Raiffeisen au mai avut acelasi tip de probbleme, dar de dimensiuni mult mai mici (ordinul sutelor de mii de lei) .

# claudia date 12 September 2018 14:00 -2

LUJU . Explicati schema. Asa ceva nu se poate in vreo banca.

# TEZA SE SUSTINE date 12 September 2018 14:16 +7

Domnu carcotas sunteti de la DIICOT...si se vede ca n ati inteles nimic. Pai de ce nu mi baga si mie 250.000 euro bani fictivi sa ma faca VIP ? Unde ati mai vazut in lumea asta asa ceva ? A trebuit sa vina LUJU sa faca lumina...si sa vedem cum se fac anchetele...La MISTO...infractorii sunt lasati pe planul doi...

# Ar trbui toti arestati de la BRD ! date 12 September 2018 15:59 -2

Vinderea imobilelor bancii si despagubirea cetatenilor ! :eek:

# DODI ARE DREPTATE date 12 September 2018 17:03 +8

Pai de unde sa inteleaga procurorul asemenea inginerii. El e cu ordinele primite....sau poate cu marafeti prin buzunare. 250.000 euro bani fictivi bagati doar la un client ? Pai Bejescu inseamna ca e ciumeaca rau de tot.Si le-a ascuns...pana acum...si  Luju a deconspirat-o. A belit-o Bejescu.Ce "tare" profesional e procuroru DIICOT... daca el n-a vazut nimic. Bravo Luju .Cate d-astea o mai fi facut Bejescu ? Luju sunteti peste toti...asta cu 10 august ...e tare rau ! Bravo. sunteti mega - informati. 

# Lucretia BRD date 12 September 2018 20:37 -3

Eu nu am inteles cum au putut baga 250.000 euro bani fictivi in contul unui client daca banii nu existau. Din contractul de garantie din articol rezulta ca acest client era proprietarul banilor si el i a depus la banca. Deci banii existau si acest client a avut suficient de multi bani personali din care a depus cei 250.000. Deci era un client instarit...destul de VIP ...daca putea depune doar pentru dobanda pe un an asa multi bani. Ca atare LUJU cred ca sunteti intr o mare eroare. Altfel trebuie sa explicati clar. Ceea ce spuneti nu poate sa existe in BRD si in nicio banca din Romania, Europa, etc.Cred ca aici v-ati inselat.

# profesionalism date 13 September 2018 16:54 +5

Mecanismul e foarte clar explicat in articol. Cei 250000 erau ”depusi ” la casierie. Se facea doar foaia de varsamant, banii nu existau fizic. Practic daca imediat dupa aceasta inregistrare s-ar fi facut un ”stop joc”-control inopinant, in casa ar fi fost cu 250.000 euro mai putin decat inregistrarea din cont. La sf zilei trebuia reconciliata suma existenta in casa. Inainte de reconciliere, cilentul retragea din credit 250000. Clientul ramanea in cont cu 2.750.000,00 euro, iar numerarul din casa era confirmat. Oricum, isteata schema insa imperfecta. Poate fi dovedita, chiar daca creditul a fost acordat de un comitet. Raman garantiile, documentele de evaluare, actele de casa, op-urile. Sunt multe, multe urme.

# ian date 12 February 2019 13:24 0

deci, pe scurt, inseamna ca de fapt parte din credit era folosit drept "garantie" -- sau spuneti cum vreti, dovada a bonitatii. In definitiv, nu cred ca era problema sa vina chiar cu cash-ul respectiv, dintr-o operatiune anterioara similara [tip metoda suveica -- cu crestere exponentiala a sumei folosite drept garantie....hai ca incep sa-mi vina ceva idei, poate pan de Paste devin si eu bilionar :lol:

# DODE date 12 September 2018 21:19 +7

LUJU nu se nseala niciodata. Bejescu era o mafioata si nu din aia micia.Era mare patroana in Dorobanti si conducea sute de oameni. Nu era decat bandita sub ifose de directoare. Luju nu se poate insela. Nici eu nu am inteles prea bine...dar uitativa la Luju pe A3. Ce au gasit ei n a gadit niciun procuror de la DIICOT. aia fumau droguri si doar Luju i a prins. Pe ei Luju.

# Jean valjean date 12 September 2018 22:27 +4

Destul de documentat articolul. Cu complicitatea funcționarilor din sucursala schema e perfect posibila. Pina la urma orice semnătura poate fi contrafăcut ca să nu mai vorbesc ca peste 80% din clienți nu sunt capabili sa facă 10 semnături olografe consecutive similare. Depunerea banilor fictivi pentru garanție combinata cu retragerea lor în aceiași zi sa nu iasă minus de casa e o schema clasica pt cunoscători. Multe sunt posibile cu complicitatea funcționarilor care ar trebui sa verifice. Sistemele de control sunt bazate pe oameni, iar daca pui lupii paznici la stină ramai fără oi... S-au furat miliarde cu Bechtel și a dispărut și contractul, va mira 53 milioane... Dacă banii au fost retrași Cash, adio probe și soluționare caz... E crima perfecta, nu lasă urme.

# scortisoara date 13 September 2018 07:16 0

inregistrarile video de la ghiseu si de la intrarea in banca + de la intrarea in casierie ? pasapoartele celor ce retrageau, bonurile de la hotel di UE ?

# Jean valjean date 13 September 2018 12:13 +2

Înregistrările video se păstrează pe perioada limitata 30 zile minim cf legii. E clar ca după 1 an nu mai exista. Prinde orbul, scoate-i ochii... Ramin doar declarațiile celor care au fost târăti în aceasta mizerie... Poate unii din ei sunt nevinovați dar au avut neșansa sa fie contemporani cu profesioniștii în ale escrocheriilor cu aspect de oameni seriosi. Însă cu cât trece timpul șansă de a afla adevărul scade. Acum e aproape nula.

# George date 13 September 2018 13:50 +3

Am vazut intrebarea unui personaj de mai sus care se pretende din sistemul financiar bancar. Si il intreb daca a auzit de conturi trazitorii ? E simplu bre lua din contul transitoriu pe care il acoperea la sfarsitul zilei din Suma credit ulli. Niste hoate de talie. Au facut dezvaluiri despre electrician si cei de la Riseproject au descoperit ca si-au dus banii in Panama intr-un offshore!

# SAFTA M. date 13 September 2018 13:58 +8

Am uitat o precizare apropo de comentariul meu de mai sus. Daca procurorul verifica doar extrasul de cont vedea cum subalternii lui Bajescu mint ...in legatura cu presupusa si mincinoasa afirmatie referitoare la deducere a sumei din credit si depunere de client. Atat : compararea cu extrasul de cont. Sau si mai simplu asa cum a aratat LUJU...comparea cu Contractul de garantie si Contractul de credit . Subalternii lui Bajescu au mintit concordant : :)))...si nimeni nu s a prins. Erau asa bucurosi dupa ancheta ca i au pacalit pe toti..tocmai din 2009...si nici macar Inspectorii de la Paris nu mirosisera nimic. :D

# Aveti dreptate dl profesionalism date 13 September 2018 20:41 +9

Asa e Singura problema la BRD era dimensiunea. Creditele se acordau in Grup la agentia Europa coordonata de Bajescu. Acolo se si verificau conditiile de acordare....Si acolo le "indeplineau". Adica bagau banii fictivi in contul clientului...si se indeplinea conditia de aport propriu a clientului ( garantie financiara ). Si apoi faceau contractul de credit si de garantie...la grup...unde coordona direct Bajescu. Contractul se intorcea la agentie , se semna de directoare si consiliera si acordau creditul...pentru ca toate conditiile era "indeplite de client" prin "depunerea" a 250.000 din" banii proprii".Urme sunt. Toate controalele BRD / Paris din 2010, 2011,2012 plus BNR plus anchete...s-au focusat doar pe garantia materiala si derularea creditului. Ingineria cu clienti imbogatiti criminal nu a vazut o nimeni....deoarece toata gasca din agentie si grup au fost OMERTA.Oameni extrem de periculosi si cu relatii. 10 ani de minciuni criminale. Bravo LUJU.

# SFATUL BATRANILOR date 14 September 2018 10:31 +10

Mai intai de toate...procurorul DIICOT ...sa se documenteze si sa priceapa notiunile de baza ...marimea bancii , unde se intocmea creditul, cum se deruleaza operatiunile bancare ( op uri, depuneri, retrageri ) si CARE ESTE DIFERENTA INTRE APROBAREA SI ACORDAREA UNUI CREDIT....Are in fata la BRD Dorobanti un profil de "profesionisti"...care-l joaca pe degete...daca si recita aceleasi minciuni la fel :D . Bajescu si banda ei stiu sa-i faca deci pe toti...daca 10 ani au reusit sa ascunda aceste inginerii. Probabil au mai facut si altele. Forza Luju.

# hEnache date 14 September 2018 17:41 +4

Dna Bajescu a scos la Sucursala Dorobanti cash foarte mult din conturile clientilor sageata din Agentia Europa. Acestea se numeau retrageri ABB.Clientii nu erau in banca cand lua banii din caserie. Sper ca vor aparea si aceste dovezi.

# FORZA LUJU - BANI FICTIVI date 15 September 2018 14:47 +4

FORZA LUJU. Câti BANI FICTIVI a produs aceasta BEJESCU în grupul Dorobanti ? Astea sunt probe...nu povesti.Asta e crimā cu premeditare...ascunsā tuturor autoritatilor de 10 ani. FORZA LUJU

# Io date 17 September 2018 22:37 0

Hmmm. Imposibil sa faci asa ceva fara protectia serviciilor (mare parte din bani acolo s-au dus probabil). Asta inseamna, evident, ca si cativa de pe circuitul din BRD au ochii albastri. Asa ca nu va mai amagiti voi ca procurorii nu vad, nu stiu, omerta in BRD, etc. Totul e cusut cap-coada. Normal ca vor cadea intr-un final si 1-2 papagali, dar e clar ca nu va cadea cine trebuie si cine stie. So, termin cu inceputul: imposibil sa o faci fara protectie (hai sa zici ca poate scapa un client pe frauda, se mai intampla, dar asa inlantuire nu exista).

# Crima cu premefitare date 19 September 2018 13:36 0

Visezi frate Io. Daca vrei tu...e bagat si SRI. Dar crede ma...vii din lumea cu povesti. Tu nu vezi ca astea au tinut ingineria sub cheie timp de 10 ani si nimeni nu a gasit-o. Voi vedeti SRI peste tot...ca parcă stiau astia ce faceau matrafoxatele intr o singura zi...si apoi ea fura banii din conturi. Infractori de drept comun . Punct. Si daca traiesti cu iluzia ca e SRI ului...atunci tine te bine. Tasu a lu BAJESCU ...era ofiter in serviul de informatii extern...d aia a si scapat in 97 de la beci. Sa i fie tărâna usoara...ca intre timp a murit.Daca te mai intereseaza...mai avem...multe.

# Io date 19 September 2018 21:25 0

Mai frate atotstiutor. Presupun ca lucrezi si tu in vreo firma sau ai o firma. Ia incearca sa faci tu smecheriile astea de unul singur sau impreuna cu subalternul tau. Mai mult de 1-2 saptamani nu iti dau pana la racoare. Sau daca ai o firma ia sa te vad ca nu platesti taxe sau fraudezi TVA-ul - esti mancat. Asa ca eu merg inainte cu visele mele iar tu poti sa crezi in continuare ca sefa aia a fost smechera de una singura.

# Io date 19 September 2018 21:31 0

Si inca un lucru: un ochi avizat vede smecheria asta in 5 minute maxim, crede-ma (stiu ce vorbesc, cunosc sistemul financiar-bancar). De aici mirarea usurintei in aprobare mai sus. Poti sa spui ca asta a vrut sa fie smechera. Dar sefii (si sunt sefi cu scoala, nu parveniti) nu au cum sa nu miroasa smecheria, este imposibil-imposibil. Si beti si/sau drogati daca erau tot isi dadeau seama.

# Bine. Cum vrei tu frate Io date 20 September 2018 08:39 +1

D aia se nvarte Diicotu in jurul cozii de 5 ani ? Cand ai schema descrisa de Luju...normal ca intelegi. Dar daca nimeni nu a descoperit o...si favoritele tale n-au scapat o vorba de inginerie ...cum sa stii ? N ai vazut ca la sfarsitul zilei toata ingineria era pa.Intr o banca de 10.0000 de persoane cum e BRD... unde GRUPUL executa totul ca intr o banca mica cine si cum putea sa vada ? Totul era controlat de Bajescu...ea era sefa acolo. AVEA VREO 50 de agentii in subordine...PLUS LA SUCURSALA ei de baza avea serviciu creditee, transfer, control, juridic, evaluare,consilieri etc. Vreo 200 de persoane. Daca nu cunosti organizarea n ai inteles nimik. Traiesti cu povesti si te hranesti din informatii false. Francezii de la Inspectie nici aia n au gasit nimic...si aia erau pe mana cu SRI ? Si aia au verificat si in 2010 si 2012...si n-au vazut ingineria. O zi buna.

# Io date 20 September 2018 14:33 0

Hai ca m-ai facut sa rad. Ne mai auzim pe subiectul asta peste vreo 10 ani cand vor aparea fire de adevar si nu chestii auzite.

# Io 2 date 20 September 2018 18:49 +1

De acord frate Io. Probe nu vorbe. Sa ai o seara buna !

# mio date 30 September 2018 10:10 -4

Age tia dorobanti avea un statut privilegiat. Mai toate operatiunile erau secrete. Nu putea nimeni stii ce se.ntampla. deci cn a lasat acest statut special pt filiala din dorob

# Tio...tu esti parte din banda Mio date 30 September 2018 14:37 +1

Hai ca o sa se termine si cu vrajelile astea de statut...pana mai ieri erau de clienti...azi tu vorbesti de agentii. Mizerii create de voi. O sa le desfaca LUJU si pe astea. Ca la Nufaru o sa fiti. Secrete zici ? Pai da... voi faceati banii fictivi si profitati de faptul ca nimeni nu va depista...na ca v-au gasit...chiar dupa 10 ani, tot ati fost prinse. A tinut vrajeala cu statutul de vrajeala...ca sa nu se uite procurorii la falsurile si fictivitatile voastre. I ati pacalit in 2014/2015. Hai ca poate ca o sa fii si tu in serialele lui LUJU. Bye

# Mio date 30 September 2018 18:40 0

Minciuna se afla,tarziu, dar tot se afla.Sper si pedeapsa sa fie pe masura faptelor ascunse ani de zile.

# Tio date 30 September 2018 20:27 +1

Bravo. Aici ai dreptate. 10 ani de zile ati ascuns milioane de euro creati fictiv si contracte de credit falsificate...fara a mai vorbi de banii furati din creditele sagetilor prin diverse metode.Nu zici rau.

# Tio date 30 September 2018 14:52 +3

Si inca ceva Mio...putea sa aiba si statutul lui peste prajit. Aia nu va dadea voua dreptul sa faceti infractiuni...ca asta ati facut.Le-ati ascuns vreo 10 ani si acum apar. Mai doamna "martor" de ce nu ati vorbit voi de falsurile facute ? sau de fictivitatile de milioane de euro ? Din simplul ca stiati ce ati comis. Asa ca las-o mai moale cu vrajeli de statute...ca esti bagata clar in infractiuni. Statute nestatute...ce faceati voi acolo era criminal. Stai asa ca vine LUJU :lol:

# TIO date 30 September 2018 19:29 0

:lol: MIO..te dai ca nu esti de la Dorobanti ? HA HA. Vorbesti de Agentia Dorobanti si filiale ? Ce tactica de doi lei. Esti de la Grup si cunosti foarte bine cum era organizarea. Ti-a placut tie ideea lui BAJESCU si ai aderat la statut privilegiat. Sa traiesti. Agentia Europa BRD express - supraveghere formalizata ?...era obligatorie. Agentia Primaverii...cum zici tu privilegiata ( HA HA ) ''... Private Banking MIO - supraveghere formalizata ? - obligatorie. Credeti ca mai merge cu vrajeala fara Fise de post si obligatiile profesionale ce le aveati ? Invocati ce vreti. Numai ca infractiunile nu aveati voie sa faceti oriunde ai vrea tu... si asa cum zici tu sa faci misto de noi...la Agentia Dorobanti :lol: :lol: .Dar le-ati facut de nici Parisu nu le-a gasit. Ca pareau corecte si reale...dar erau infractiuni criminale.10 ani a tinut..aku ...nu mai merge. PA "MIO".

# Lunaticu date 30 September 2018 20:37 +1

E o lume nebuna in plina distrugere. De ce oare pomenim de statute cand aici e vorba de pistol, amprente si crima...totul probat si fotografiat . Doamne ce oameni ! Se leaga de tot felul de prostii crezand ca se scot. A luat-o razna lumea din ziua de azi.

# Iarta-i Doamne ca nu stiu ce spun ! date 30 September 2018 20:39 0

O lume fara capatai. Trufie si tupeu.

# Anonim date 11 November 2018 22:49 0

Casierie - depunere ( formular fizic dar bani depusi sunt fictivi ) 250.000 = sold cont curent client 250.000 - banii se blocheaza “cash colateral” (inregistrare contabila in sistem) Acordare credit 3.000.000 = sold credit client = 3.000.000 In acest moment clientul are teoretic 250.000 ( blocati cash colateral ) + 3.000.000 ( din credit ) Clientul face o tragere din credit de 250.000 si ii ridica cash de la casierie ( formular fizic dar banii restrasi sunt fictivi) Casieria are soldul inchid ( frumos ar fi sa se uite la jurnalul de casierie si sa confrunte cupiurile depuse si retrase :) sa vedeti coincidenta :) ) In acest moment clientul are teoretic 250.000 ( blocati cash colateral ) + 2.750.000 ( din credit ) In timp clientul trage tot creditul 2.750.000

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 21.11.2024 – ICCJ a lamurit cum ramane cu Sosoaca (Document)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva