22 December 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

CAZANCIUC MOARE DE GRIJA PROCURORILOR – Dupa ce s-a facut remarcat prin tacere in fata abuzurilor si derapajelor din sistem, ministrul Justitiei a sarit ca ars pentru pastrarea procurorilor in randul magistratilor: “Cat timp la conducerea Ministerului Justitiei se va afla un fost procuror, statutul nu se va schimba. Cat timp la conducerea Guvernului se va afla un prim ministru fost procuror, statutul nu se va schimba”. Vicepresedintele CSM, Bogdan Gabor, ii tine isonul

Scris de: George TARATA | pdf | print

22 April 2015 12:53
Vizualizari: 5579

Ministrul Justitiei Robert Cazanciuc (foto) face lobby pentru pastrarea procurorilor in randul magistratilor. Complice prin tacere la abuzurile si derapajele din sistem, Cazanciuc a dat asigurari, marti 21 aprilie 2015, ca atat timp cat Ministerul Justitiei va fi condus de un fost procuror, cum este el, statutul procurorilor nu se va schimba.

Mai mult, acelasi Cazanciuc a vorbit si in numele premierului Victor Ponta, explicand ca atat timp cat Guvernul va avea in fruntea sa un fost procuror, statutul procurorilor nu se va schimba. Asta desi Ponta a lasat sa se inteleaga ca ar fi de acord cu eliminarea procurorilor din randul magistratilor:


Cat timp la conducerera Ministerului Justitiei se va afla un fost procuror, statutul nu se va schimba. Cat timp la conducerea Guvernului se va afla un prim ministru fost procuror, statutul nu se va schimba. Cat sunt eu ministru, nu o sa fie modificat”.

Declaratia lui Cazanciuc vine dupa ce premierul Victor Ponta a afirmat, in urma cu cateva zile, dupa consultarile de la Palatul Cotroceni, ca propunerea ca procurorii sa nu mai fie magistrati ar putea sa aiba sustinere, desi el initial s-a opus si din motive de subiectivitate:

A fost o propunere a colegilor de la PNL, in 2013, la discutia pentru revizuirea Constitutiei au propus acest lucru. Eu atunci m-am opus. Poate ca am fost subiectiv. Ca fost procuror, am considerat ca trebuie sa ramana magistrati. Acum, daca PNL, isi mai sustine propunerea, din ce am discutat cu ceilalti colegi din comisie, cred ca va avea sprijin. Doar sa nu se fi razgandit PNL”.

Iata cum Robert Cazanciuc ia pozitie instantaneu atunci cand vine vorba de procurori. Nu ne amintim ca Robert Cazanciuc, in calitate de ministru de Justitie, sa fi reactionat in vreun fel atunci cand presa, avocatii sau asociatiile profesionale ale magistratilor au semnalat derapaje in sistem sau abuzuri ale procurorilor. De exemplu, nu ne amintim ca ministrul Robert Cazanciuc sa fi avut vreo pozitie atunci cand independenta judecatorilor a fost calcata in picioare in ultimul bilant DNA, unde s-au criticat hotararile judecatoresti de achitare.

Vicepresedintele CSM Bogdan Gabor: “Sectia pentru procurori si Plenul Consiliului Superior al Magistraturii s-au exprimat constant in sensul necesitatii mentinerii statutului de magistrat al procurorilor”

Pe de alta parte, cum era de asteptat, o opinie similara cu cea a ministrului Robert Cazanciuc o are si Sectia pentru procurori din CSM. Vicepresedintele Consiliului, Bogdan Gabor a precizat, intr-o declaratie de presa de marti 21 aprilie 2015, ca CSM s-a proununtat constatnt in sensul mentinerii statutului de magistrat al procurorului. Gabor a amintit si o opinie a Comisiei de la Venetia, potrivit careia modificarea statutului ar putea ameninta independenta Ministerului Public:

Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii a luat act de relansarea in spatiul public a temei privind modificarea statutului procurorilor.

In acest context, reamintim ca Sectia pentru procurori si Plenul Consiliului Superior al Magistraturii s-au exprimat constant in sensul necesitatii mentinerii statutului de magistrat al procurorilor ca si conditie fundamentala a garantarii unei corecte si complete reprezentari a intereselor generale ale societatii, apararii ordinii de drept si a drepturilor si libertatilor cetatenilor.

Aceasta pozitie este sustinuta si de opinia recent exprimata de Comisia de la Venetia, conform careia modificarea statutului procurorilor din Romania ar putea avea un efect de amenintare a independentei Ministerului Public.

In considerarea importantei respectarii valorilor si principiilor democratice si având in vedere faptul ca asigurarea si garantarea echilibrului si separatiei puterilor in stat reprezinta unul din principiile fundamentale ale unui stat de drept, Sectia pentru procurori a CSM isi exprima disponibilitatea pentru dialog aplicat si obiectiv pe aceasta tema, cu celelalte puteri ale statului.

De asemenea, consecvent argumentelor si ratiunilor exprimate in comunicarile avute cu Comisia comuna a Camerei Deputatilor si Senatului pentru elaborarea propunerii legislative de revizuire a Constitutiei, Consiliul Superior al Magistraturii se va implica de o maniera activa in cadrul lucrarilor acestei Comisii, pe palierele de dezbatere privind autoritatea judecatoreasca si infaptuirea actului de justitie”.

Comentarii

# Catalin Racaceanu date 22 April 2015 12:12 +19

Upssss, uite ca-i viu dom ministru!!!1

# Obiectivul date 22 April 2015 13:24 +17

Nu doar ca-i viu da are si idei inovatoare -'sa nu schimbam nimic''. Mai bina ramanea ascuns in continuare.

# ovidiu date 22 April 2015 15:14 +16

D-le priministru nu va ester usine cu acxeasta aratare care numai a minsitru de justitie nu arata?

# unul din lumea cea mare date 22 April 2015 13:06 +15

o poza face cit 1000 de cuvinte,poza astuia face cit toate cuvintele din lexiconul arab(cca11 milioane de cuvinte).........nu vorbim de ala tembebruxelez

# Povesti adevarate cu procurori date 22 April 2015 13:15 +13

Prin 2009 stateam in curtea parchetului Giurgiu cind un procuror grasut indica unei cetatene ce intrebari sa-i puna cind va intra in audienta la el !!!! Deci procurorul era total independent.

# Dnul botox :) date 22 April 2015 13:29 +2

Dnule botox, pazea ca vine UE cu privire la UNBR 2004. Sa te tii atunci ce buze ai sa faci  :eek:

# mulder, agentul mulder date 22 April 2015 13:40 +15

pare viu....dar o misca ceva? <img src=ops:' /> :-* <img src=ops:' /> Ca o parere/intrebare retorica....oarfe cazanciuc a facut ceva in calitate de ministru al justitiei pentru tara asta? ca nu am putut identifica nimic in ultimii 3 ani de guvernare..... <img src=ops:' />

# agent quin date 22 April 2015 19:13 +9

Da a rezolvat, cateva contracte grase pt baietii destepti din IT. Si a mai vrut sa rezolve un sediu, adica unul si acelasi pt. TRIBUNALUL COMERCIAL si pt Parchetul Tribunalului. 

# constantin date 22 April 2015 14:49 +15

iata adevarata fata a celui ce se considera ministrul justitiei.atunci cand a fost vorba de procurori ofiter acoperit a fost peste.nu stiu nu am vazut.cand e vorba de pierderea calitatii de magistrati sar ca arsi.pai un guvern condus de procurori si acoperiti se constituie un dezastru privind democratia.de aceea ponta este ironic iar cazacioc tace ASA DA BINE LA POPOR.TARA PROCURORILOR,TRAIASCA BRATARILE DIN OL.42.

# ovidiu date 22 April 2015 15:12 +12

Cine ma lamureste si pe mine, eu care nu sunt jurist(sunt inginer)Daca avocatii din barouri sunt ap[aratorii justititabililor, atunci daca procurorii sunt magistarti, cine mai sunt aparatorii statului roman? Sau statul roman nu este aparat, ci doar acaparat ,distrus ,batjocorit de flai procurori zici ilegal magistrai? 

# avi avi date 22 April 2015 16:12 +8

ovidele,cam ai dreptate!

# Salvamar date 22 April 2015 15:14 +16

Ce justitie vor astia? Asa arata staullor de drept? Eu vreau o procuratura ca in SUA si avocati cu aceeasi putere ca si a procurorilor. Sa se faca un sondaj daca po******tia vrea ca procuratura sa fie mai tare ca avocatii si judecatorii. Procurorii NU trebuie sa fie magistrati. Ei sunt avocatii staului si trebuie sa fie in jurzictia staului. Independenti sunt NUMAI JUDECATORII. Asa este in SUA si asta e modelul pe care trebuie sa-ladoptam.

# Simona date 22 April 2015 17:33 +5

In loc de -Jos Basescu ! Ponta ne-a dat Coabitare . In loc de : -Dreptate pana la Capat ! Ponta ne-a dat Kovesi si Bica la DNA si DIICOT + bugete marite anual la Servicii . Ce sa faca cetatenii daca avem securisti si procurori acoperiti in fruntea piramidei puterii ? Cum putem scapa de ei daca la vot mai toti candidatii sunt ai lor ?

# geo date 22 April 2015 16:20 +15

Procurorii nu sunt magistrați. Este o mare greșeală a celui(celor) care au făcut un asemenea lucru.

# mishulescu date 22 April 2015 20:40 +6

Asta e neam cu Ponta ? Atunci , ce sa ne mai miram ?

# franc date 22 April 2015 23:00 +7

Procurorii nu sunt magistrati! Sunt avocati ai statului! De veacuri, in toata lumea (mai putin Romania de azi si Burkina Fasso), numai judecatorii sunt magistrati. Daca dl. presedinte K.I.W. sustine si el ideea bolnava a procurorilor-magistrati, este pacat, dar consider ca, domnia sa, are cel putin circumstante atenuante: este fizician si se pricepe prea putin la stiinta dreptului. Poate se va lamuri/va fi lamurit, cu timpul. Dar lui Cazanciuc si lui Ponta ar trebui sa le crape obrazul de rusine pentru subiectivismul lor, in primul rand ofensator pentru dreptul cetatenilor romani la o democratie reala.

# Alberto Kurtyan date 23 April 2015 04:25 +6

Procurorii sunt avocati ai acuzarii, avocati publici. Faptul ca sunt numiti "magistrati" este o mare greseala. Nu sunt magistrati. Denumirea este din vremea lui Ceausescu. Chiar faptul ca studiaza impreuna la acelasi "institut" reprezinta o coluziune de nepermis intr-un stat de drept. Ajung procurorii si judecatorii sa judece dinainte cauzele in spatele usilor inchise.

# Alberto Kurtyan date 23 April 2015 07:54 +5

“Cat timp la conducerea Ministerului Justitiei se va afla un fost procuror, statutul nu se va schimba." Pai poate a venit timpul ca la conducerea Ministerului Justitiei sa NU mai fie un procuror. Eu stiam ca demnitarii din guvern nu au voie sa fie nici judecatori si nici procurori. El nu a fost pus in functie membru in guvern ca vector de influenta al procurorilor. Prin aceasta declaratie, Cazanciuc isi declina conflictul de interes si devine nedemn de a detine functia de inalt demnitar.

# chisca date 23 April 2015 08:57 +8

Daca tacea filozof ramanea.SUBSCRIU parerii ca procurorii nu pot fi magistrati.Sa coboare in sala langa avocati acolo le este locul. Procurorii si avocatii reprezinta cele doua parti din proces.Nu este normal sa functioneze principiu egalitatii partilor intr-un proces penal?Singurii care sant deasupra partilor sant adevaratii magistrati adica judecatorii care aplica legea.

# Maxim date 23 April 2015 11:57 +9

Demisia d-le CAZANCIUC!

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 20.12.2024 – “Portocala” vrea sa paradeasca un primar

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva