CIORTILDE NE SCALDA IN CLOTANI PE BANI GREI – Exclusiv: primarul Sectorului 1 Clotilde Armand a incheiat un contract de consultanta si asistenta juridica cu avocata Georgiana Raluca Trandafir exclusiv pentru razboiul ei personal cu Romprest. Tariful: 470 lei/ora + TVA, plus onorariu de succes de 2% din valoarea litigiilor, plus cheltuieli de masa, cazare si transport. Halucinant, onorariul de succes va fi platit chiar si dupa expirarea contractului. Cerem interventia Curtii de Conturi
Primarul Sectorului 1 Clotilde Marie Brigitte Armand umple cel mai verde sector al Capitalei de sobolani (a se citi cloțani) si gunoaie, doar pentru a-si satisface ambitia personala de a elimina firma Romprest din activitatea de salubrizare a Sectorului 1 si a aduce alte firme pe care ea le agreaza. De peste jumatate de an, Clotilde Armand, in calitate de ordonator de credite, a incalcat contractul cu Romprest SA, cu de la sine putere, si nu a platit facturi de peste 110 milioane lei, urmarind sa aduca firma in incapacitate de plata. Se vaita ca n-are bani de aruncat pentru stransul gunoaielor de pe strazi, in schimb a preferat sa angajeze un avocat la niste preturi dementiale, printr-un contract al carui singur obiect de activitate a fost rezolvarea exclusiva a litigiilor cu Romprest, pe care ea singura le-a declansat. Cu alte cuvinte, Clotilde Armand toaca banii publici ai primariei pentru a plati regeste un avocat sa o scoata din clinciurile juridice in care s-a bagat singura, cu buna stiinta, refuzand sa plateasca un contract de salubrizare perfect legal, aflat in vigoare.
Cererea lui Armand a fost satisfacuta intr-o singura zi
Culmea, prin Hotararea Consiliului Local al Sectorului 1 nr. 295/15.12.2020 privind aprobarea achizitionarii de servicii juridice de consultanta, de asistenta si/sau de reprezentare in litigiile rezultate din derularea raporturilor contractuale cu Compania Romprest SA, majoritatea consilierilor locali a aprobat cererea primaritei Clotilde Armand de angajare a unui avocat special pentru razboiul declarat de ea companiei Romprest intr-o perioada in care noua conducere abia se instalase, iar grosul consilierilor gandea sa se puna bine cu noua primarita, ca sa nu existe conflicte inutile in interiorul institutiei, dar si intelegere atunci cand ar fi existat interese.
Azi, mai toti consilierii, inclusiv cei de la PNL, nu mai sunt de partea lui Clotilde Armand (sustinuta in prezent doar de consilierii USR), intrucat toata lumea a inteles ce pericol reprezinta aceasta pentru comunitate.
De altfel, Hotararea nr. 295/15.12.2020 are la baza Referatul de aprobare al Primarului Sectorului 1 nr. A/64/15.12.2020, dar si Raportul de specialitate comun al Directiei Generale Administratie Publica Locala – Serviciul Autorizatii de Functionare si Servicii Publice, Directiei Management Economic, Directiei Investitii, Directiei Juridice Legislatie Contencios Administrativ din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Sectorului 1, si al Directiei de Utilitati Publice, toate intocmite distinct in aceeasi zi si reunite tot in aceeasi zi de 15.12.2020.
Iata ce prevede Hotararea nr. 295/15.12.2020:
Prin care s-a hotarat:
"Art. 1 – Se aproba achizitionarea, in conditiile legii, de servicii juridice de consultanta, de asistenta si/sau de reprezentare in litigiile rezultate din derularea raporturilor contractuale cu Compania Romprest SA de catre Sectorul 1.
Art. 2 – (1) Primarul Sectorului 1 va duce la indeplinire prevederile prezentei hotarari.
(2) Serviciul Tehnica Legislativa, Secretariat si Arhiva va asigura comunicarea prezentei structurilor implicate precum si Institutiei Prefectului Municipiului Bucuresti".
Contract pagubos pentru Primaria Sectorului 1 – daca Armand platea facturile catre Romprest nu avea nevoie de avocat. Si nici gunoi nu era pe strazi
In 29 decembrie 2020, la fix doua saptamani dupa adoptarea Hotararii nr. 295/15.12.2020, Clotilde Armand a incheiat un contract de servicii de consultanta, asistenta juridica si reprezentare avand ca obiect litigiile rezultate din derularea Contractului de salubrizare nr. J077-S/30.06.2008, incheiat cu Compania Romprest SA.
Uluitor, in conditiile in care recent Clotilde Armand a anuntat ca nu e de acord cu astfel de contracte si ca rezilieaza toata contractele cu casele de avocatura existente si incheiate in fosta guvernare a primarului PSD Daniel Tudorache, (despre care a lasat sa se inteleaga ca ar fi o spoliere a banului public) primarita USR a dublat sumele de pe vremea PSD si a perfectat cu cabinetul de avocatura Georgiana Raluca Trandafir un onorariu ca pe vremurile ei bune de la Bechtel.
Mai precis, conform Capitolul 2 al contractului care se refera la "Pretul contractului. Onorariu de succes", cabinetul de avocatura al Georgianei Trandafir a primit un onorariu de 470 lei/ora, la care se adauga TVA (in total 559 lei/ora) pentru fiecare ora alocata furnizarii serviciilor juridice catre Primarie. Numai din tariful orar, presupunand o durata de 8 ore pe zi lucrate, ajungem lejer la un onorariu de aproape 20.000 euro/luna. Asta in conditiile in care Primaria Sectorului 1 are propriul Departament juridic cu peste 20 de consilieri juridici ale caror costuri anuale depasesc suma de 3 milioane lei.
Diferit de onorariul orar – si aici credem ca este necesara interventia imediata a Curtii de Conturi pentru a verifica legalitatea acestui aspect – Clotilde Armand i-a acordat avocatei si un onorariu de succes de 2% din suma efectiv recuperata (care o fi oare?) sau pentru sumele cu care se reduc in cazul respingerii partiale a pretentiilor Romprest SA, care amintim ca in prezent solicita achitarea unor facturi restante de peste 110 milioane lei.
Asta da clauza! Onorariu de succes si dupa incetarea contractului!
Culmea, in contract, se prevede ca onorariul de succes este datorat si in cazul in care litigiul este preintampinat si nu ar ajunge sa constituie obiect al unei actiuni in instanta, ori care va fi solutionat prin tranzactie incheiata amiabil intre parti. Cu alte cuvinte, chiar si pentru un serviciu care nu va fi prestat de avocat, in situatia in care se va ajunge la o intelegere amiabila avocata isi va lua onorariu de succes de 2%.
Numai calculand un onorariu de succes la suma de 110 milioane lei revendicata azi in instanta de Romprest SA, pentru care s-a incuviintat deja executarea silita, ar rezulta ca avocata Georgiana Raluca Trandafir ar putea primi peste 2 milioane de lei din fondurile primariei. Iar daca am presupune ca s-ar rezilia contractul cu Romprest SA care mai are valabilitate peste 10 ani, s-ar putea considera ca onorariul de succes se poate raporta la intreaga perioada situatie in care s-ar ajunge la sume de ordinul milioanelor de euro.
De unde atatia bani? A incuviintat cumva Consiliul Local al Sectorului 1 si vreun onorariu de succes, caci din parcurgerea Hotararii nr. 295/15.12.2020 nu rezulta decat abilitarea primaritei de a achizitiona servicii juridice, nicidecum de a acorda onorarii de succes, care nu pot fi cuantificate in prezent si care in cazul institutiilor bugetare nu se stie cum vor fi platite, caci pentru fiecare cheltuiala trebuie prevazut dinainte in mod distinct plafoane de cheltuieli.
Uluitor, desi contractul are o perioada de valabilitate de doar un an, respectiv de la 29.12.2020 si pana la 29.12.2021, in cuprinsul contractului se prevede ca onorariul de succes de 2% este datorat de catre primarie si va fi platit avocatului chiar si ulterior expirarii contractului, daca dupa niste ani va fi pronuntata o hotarare judecatoareasca definitiva favorabila clientului, ori ca urmare a unor argumente juridice elaborate de catre avocat care ar sta la baza unei hotarari judecatoresti favorabile.
Din punct de vedere juridic, prevederea platii onorariului de succes si in ipoteza in care, dupa incetarea contractului se pronunta o hotarare favorabila Primariei Sectorului 1 este nula absolut, avocatul neputand incasa o suma de bani in lipsa prestarii unor servicii pentru care a fost deja platit in timpul derularii contractului. Ca atare, credem noi, prevederea este nula si reprezinta o grava afectare a intereselor Primariei Sectorului 1.
Peste toate aceste negocieri financiare, primarita Clotilde Armand a semnat ca avocatei Trandafir sa ii fie platite si toate cheltuielile de transport, cazare si masa ocazionate de pe perioada prestarii serviciilor de consultanta si reprezentare juridica.
470 lei/ora este mult sau putin? Va lasam pe dvs sa judecati, mentionand faptul ca cel mai scump contract de asistenta juridica incheiat de fosta administratie PSD a fost de 250 lei/ora.
Evident ca avocata Georgiana Raluca Trandafir nu poate fi acuzata de nimic, stiut fiind ca in cazul banilor publici daca exista vreo culpa este a celui care da, nu a celui care cere.
Consideram insa ca primarita Clotilde Marie Brigitte Armand trebuie investigata de Curtea de Conturi sub aspectul urmatoarelor situatii:
- de ce s-a ajuns la un tarif de 470 lei/ora + TVA, in conditiile in care suntem convinsi ca exista avocati specializati si cu mare experienta care ar fi acceptat sa lucreze pe mult mai putin;
- cat de legal este onorariul de succes de 2% despre care stim ca nu a fost aprobat de Consiliul Local al Sectorului 1, in conditiile in care acest onorariu nu poate fi cuantificat, dar in schimb el poate fi aplicat si la ani buni dupa expirarea contractului si poate ajunge la sume de ordinul milioanelor de euro, bani care nu stim cum vor putea fi platiti de Primaria Sectorului 1;
Pentru Clotilde Armand contractul exista in decembrie 2020, dar nu mai exista in iunie 2021
Credem ca tot romanul de buna credinta intelege la ora actuala cine este Clotilde Armand si cat de mult ii duce cu presul pe locuitorii din Sectorul 1, in conditiile in care in urma cu cateva saptamani aceasta posta pe pagina sa de Facebook un mesaj in care pretindea ca contractul cu Romprest SA NU EXISTA! Realizati deci ca in luna iunie 2021, Clotilde Armand tipa ca a aflat ceva incredibil: “Contractul dintre Primaria Sectorului 1 si Compania Romprest Service S.A. NU EXISTA! Da, ati citit bine” - (vezi facsimil).
Deci, Clotilde Armand ne mintea in fata desi stia bine ca in decembrie 2020 (cu sase luni inainte) a incheiat un contract avocatial exact pe tema litigiilor izvorate din neonorarea de catre ea, cu buna stiinta, a facturilor de salubrizare aferente Contractului de salubrizare nr. J077-S/30.06.2008, incheiat de Primaria Sectorului 1 cu Compania Romprest SA.
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# Gyuse Bogdan 23 June 2021 16:11 +106
# MN 23 June 2021 16:48 +81
# VOX 23 June 2021 21:35 +32
# imun/teanu 24 June 2021 15:35 +1