CONGRESUL PRACTICIENILOR IN INSOLVENTA – UNPIR a aprobat la congresul de la Poiana Brasov modificarea si completarea Statutului privind organizarea si exercitarea profesiei de practician in insolventa. A fost infiintat Institutul National de Pregatire a Practicienilor in Insolventa
Aproape trei sute de practicieni in insolventa au participat vineri, 14 decembrie 2012, la Congresul Uniunii Nationale a Practicienilor in Insolventa din Romania, condusa de Arin Octav Stanescu (foto mijloc). Congresul care s-a desfasurat la Hotelul Piatra Mare din Poiana Brasov a avut pe ordinea de zi aprobarea modificarii si completarii Statutului privind organizarea si exercitarea profesiei de practician in insolventa, aprobarea infiintarii Institutului National de Pregatire a Practicienilor in Insolventa (INPPI), ratificarea Hotararii Adunarii Reprezentantilor Permanenti privind adoptarea Statutului INPPI, alegerea a doi membri supleanti ai Consiliului National de Conducere, precum si alegerea a doi membri titulari ai Instantei superioare de disciplina. De asemenea, cu aceasta ocazie a fost prezentat si noul site al UNPIR, care va fi lansat la data de 1 februarie 2013.Arin Stanescu: „s-a dat posibilitatea crearii Institutului National pentru Pregatirea Practicienilor in Insolventa. S-au creat instantele disciplinare si s-au adus si alte modificari importante legislatiei noastre de organizare a profesiei”
Fara niciun vot impotriva sau o abtinere, practicienii in insolventa prezenti la Congresul UNPIR de la Poiana Brasov au aprobat modificarea si completarea Statutului privind organizarea si exercitarea profesiei de practician in insolventa. Presedintele UNPIR, Arin Octav Stanescu, a declarat ca Congresul a fost convocat in urma modificarii OUG 86/2006 prin Legea 222/2012: ”Acest Congres extraordinar a fost convocat datorita modificarii legislative deosebit de importante a OUG 86/2006 prin Legea 222/2012. Prin aceasta lege s-a dat posibilitatea crearii Institutului National pentru Pregatirea Practicienilor in Insolventa. S-au creat instantele disciplinare si s-au adus si alte modificari importante legislatiei noastre de organizare a profesiei. Una dintre prevederi ii priveste pe membrii incompatibili, care din momentul intrarii in vigoare a textului de lege nu mai pot vota. Nu numai ca nu mai pot fi alesi, dar nu mai pot nici vota pentru ca s-a considerat necesar ca sa se adopte aceeasi pozitie fata de incompatibili ca si in alte profesii liberale juridice sau juridico-economice, in sensul ca voteaza numai cei care practica profesia, nu si cei care nu o practica. Pot fi asociati intr-o societate profesionala cu raspundere limitata numai cei compatibili, care practica profesia, nu si cei care nu o practica.
A doua modificare importanta este ca nu vom mai plati taxe si impozite sau onorarii in legatura cu operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului si de Oficiile Registrului din judete si nici de Cartea Funciara. In calitate de administrator judiciar, acest lucru nu se aplica pentru lichidarile voluntare pentru ca ele sunt decise de catre actionari si ei trebuie sa plateasca toate cheltuielile generate de lichidarea respectiva. Numai pentru procedurile de insolventa si pentru cele dispuse de Registru pe lega 359 si pe legea 31/1990”.
Presedintele Arin Octav Stanescu a prezentat si cateva din hotararile adoptate de Adunarea Reprezentantilor Permanenti, care prevesc aspecte precum valoarea onorariilor sau fondul de solidaritate: ”Astazi de dimineata Adunarea Reprezentantilor Permanenti a adoptat hotarari extrem de importante in legatura cu fondul care asigura plata onorariilor si a cheltuielilor membrilor Uniunii, hotarari care vor fi puse in practica incepand cu anul viitor si care privesc cresterea sanselor si scurtarea termenului de scutire a obligatiilor Uniunii prin filialele sale catre membrii Uniunii. Sunt situatii in care va primiti onorariile cuvenite dupa un timp foarte lung, care poate sa ajunga, din pacate, si pana la 3 ani. In acest sens, Adunarea Reprezentantilor Permanenti a hotarat ca onorariile sa nu fie fix de 3.000 de lei pentru dosarele de insolventa, ci si mai mici de 3.000 de lei pentru ca practicienii sa hotarati si sume mai mici decat de 3.000 de dosare care nu au niciun bun si in care efortul facut nu este foarte mare, dosare care se termina in unu sau doua termene.
De asemenea, am mai luat o hotarare importanta la Adunarea Reprezentantilor Permanenti, aceea ca ordinea de prioritati nu va mai fi aceea in care se iau prima data dosarele de insolventa si apoi cele de la Registru, ci ordinea de prioritati va fi stabilita in functie de data depunerii solicitarii cu privire la onorariu. Aceasta pentru ca sa evitam transformarea dosarelor de Registru in dosare de insolventa in mod inutil doar ca sa capete prioritate. Aceste doua masuri vor avea o importanta deosebita pentru practicienii in insolventa si vor da posibilitatea sa primiti sumele de bani cuvenite mai repede.
Crearea fondului de solidaritate va da posibilitatea Uniunii sa stabileasca si sa distribuie fondurile catre membrii sai. Acest fond va fi constituit din 10% din Fondul de lichidare, care este de circa 50 de milioane lei anual, adica 4 milioane de lei pe luna. Acest fond va incerca sa ajute filialele care se afla intr-o situatie dificila. A se atrage atentia ca nu vor fi ajutate filialele care au datorii fata de membrii peste masura.
S-a luat hotararea ca impartirea fondului de 2% sa se faca. Pana acum fondul de 2% se ducea la filiala din care facea partea practicianul care conducea procedura. Adunarea Reprezentantilor Permanenti a hotarat ca 25% din suma obtinuta sa mearga la filiala in raza teritoriala a careia se afla societatea in insolventa si 75% la filiala din care provine practicianul in dosar. Atunci cand exista consortii chiar si informale, impartirea se face in functie de cota pe fiecare societate o are in contractul de colaborare”.
Simona Milos a fost numita in functia de presedinte al Institutului National de Pregatire a Practicienilor in Insolventa
In cadrul Congresului UNPIR, a fost aprobata si infiintarea Institutului National de Pregatire a Practicienilor in Insolventa, fiind ratificat totodata si Hotararea Adunarii Reprezentantilor Permanenti privind adoptarea Statutului INPPI. Institutul va avea un buget propriu, care va fi aprobat de conducerea UNPIR, iar la cursuri vor lua parte atat practicienii in insolventa stagiari, cat si cei definitivi. Cursurile INPPI vor incepe in anul 2013, iar Institutul va fi condus de Simona Milos.
Au fost alesi membrii supleanti ai Consiliului National de Conducere si membrii titulari ai Instantei superioare de disciplina
Practicieni in insolventa i-au desemnat si pe cei doi membri supleanti ai Consiliului National de Conducere, dar si pe cei doi membri titulari ai Instantei superioare de disciplina. Astfel, cei doi membri supleanti ai Consiliului National de Conducere sunt Ioan Ardeleanu (filiala Bucuresti) si Virgil Francu (filiala Braila).
In ceea ce-i preveste pe membrii titulari ai Instantei superioare de conducere, acestia sunt Vasile Deleanu si Serban Dumitru, ambii din Bucuresti.
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# carcotas 15 December 2012 00:57 +10
# f 15 December 2012 17:07 +4
# patrician sau plebeu 16 December 2012 17:05 +1