psdolt
21 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

DANIEL MORAR CONFIRMA 100% DEZVALUIRILE LUJU – Bomba fostului judecator CCR Daniel Morar: „Centrul National de Interceptare a Comunicatiilor functioneaza ca structura SRI in baza unei hotarari CSAT secrete, care nu e lege... Se precizeaza expres ca este Centrul National de Interceptare a Comunicatiilor in domeniul securitatii nationale, nu in domeniul judiciarului... El face interceptarile. Toate, adica mai mult decat spuneau chiar actele secrete. Si face asta de 20 de ani!”

Scris de: V.B. | pdf | print

27 June 2022 13:56
Vizualizari: 6570

Timp de 20 de ani, Serviciul Roman de Informatii a efectuat interceptari prin CNIC (Centrul National de Interceptare a Comunicatiilor) fara sa aiba o lege care sa-i permita asta. A spus-o fostul fostul judecator al Curtii Constitutionale Daniel Morar (foto) duminica seara, 26 iunie 2022, in emisiunea jurnalistei Sorina Matei de la Aleph News. Morar a confirmat practic 100% dezvaluirile pe care Lumea Justitiei le-a facut de cel putin 7 ani in legatura cu faptul ca CNIC este un centru fantoma, care functioneaza nu in baza unei legi, ci in temeiul unei hotarari secrete a Consiliului Suprem de Aparare a Tarii (CSAT). De altfel, Luju, prin senior editorul Rzavan Savaliuc, a sesizat chiar si Avocatul Poporului in legatura cu nelegalitatea CNIC si a prezentat pe larg situatia de crasa ilegalitate la "Dezbaterile de la Sinaia" organizate in 2018 (click aici pentru a citi).



Revenind la Daniel Morar, acesta a subliniat ca CNIC functioneaza in cadrul SRI inca din 2002, insa uriasa problema este ca nu a existat niciodata o lege de infiintare a Centrului. Acum 6 ani, OUG 6/2016 („Ordonanta Pruna”) doar i-a creat CNIC o aparenta de legalitate. Dar simplul fapt ca un act normativ mentioneaza existenta unei structuri nu inseamna ca acel act normativ se transforma in lege de infiintare pentru acea structura, a punctat Daniel Morar.

In schimb, Centrul National de Interceptare a Comunicatiilor functioneaza in baza unor hotarari secrete ale Consiliului Suprem de Aparare a Tarii. Fostul judecator CCR a dezvaluit ca aceste hotarari prevad faptul ca CNIC functioneaza in domeniul securitatii nationale – nefacand vreo mentiune despre atributii ale Centrului in domeniul judiciar (deci in dosare penale altele cele decat vizand infractiuni la siguranta nationala).

Amintind Decizia CCR nr. 55/2022 (care a declarat neconstitutionale atat Ordonanta de urgenta nr. 6/2016, cat si legea ei de aprobare – click aici pentru a citi), Daniel Morar – judecator raportor pe respectiva decizie – a pus accentul pe pasajul in care Curtea Constitutionala explica faptul ca neconstitutionalitatea ordonantei si a legii ei de aprobare presupune si neconstitutionalitatea controlului exercitat de Inalta Curte de Casatie si Justitie asupra CNIC. Este vorba despre mecanismul introdus de „Ordonanta Pruna” in Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara

 

 

Solutia este la Parlament


Nu in ultimul rand, fostul judecator constitutional a aratat ca rezolvarea problemei CNIC poate veni din partea Legislativului, care sa reglementeze trecerea Centrului sub controlul Parlamentului. Asta intrucat o asemenea structura „nicidecum, intr-un stat democratic, nu trebuie sa fie la un serviciu de informatii”, a incheiat Morar.


Prezentam explicatiile oferite de Daniel Morar cu privire la CNIC:


Problema Centrului este ca el nu exista din punct de vedere legal. Si o sa ma explic. Prima referinta la Centrul National de Interceptari a aparut in 2016 prin Ordonanta Pruna. CNIC-ul, ca structura ca atare in cadrul SRI, functioneaza ca atare de 20 de ani, din 2002. Insa el functioneaza in baza unei hotarari CSAT, adica hotarari clasificate, secrete. Care nu e lege. Este act administrativ. Functioneaza pe baza ordinelor si regulamentelor date de directorul SRI. Dar pana si in cele 2 hotarari – care sunt secrete – se precizeaza expres ca acest Centru este Centrul National de Interceptare a Comunicatiilor in domeniul securitatii nationale. Deci nu se prevede nicidecum ca el isi desfasoara o activitate si in domeniul judiciarului. Pentru ca punerea in executare a unor mandate in dosarele penale tine de domeniul judiciarului, si nu de securitatea nationala.

In 2022, cand s-a aprobat legea care a aprobat ordonanta, Curtea a analizat acest aspect, a constatat ca nu stim de acest centru decat faptul ca el exista si ca el face interceptarile. Toate... Da, adica mai mult decat le spuneau chiar actele secrete. Si face asta de 20 de ani!

Da (n.r. CNIC are probleme de legalitate), pentru ca o institutie nu poate exista in ansamblul dreptului pozitiv prin simpla afirmare a existentei ei. O institutie nu poate exista prin faptul ca spunem: CNIC-ul face interceptari. Noi trebuie sa stim cine este CNIC, cand s-a nascut, ce atributii are, ce structura organizatorica, ce competente, cum ii poti contesta actele. Asta a cerut Curtea. Si acesta a fost motivul pentru care Curtea a spus ca Centrul National de Interceptari trebuie reglementat.

Dincolo de asta, oricum controlul Inaltei Curti asupra CNIC-ului a fost declarat la randu-i neconstitutional. Dar chiar presupunand ca ar exista un control asupra Centrului National de Interceptari a Comunicatiilor, facut de un magistrat, acesti oameni, magistratii, nu pot sa efectueze un control daca nu stiu structura, atributiile, competentele, date respectivei autoritati, respectivei structuri de catre lege, nu prin hotarari secrete si clasificate. Hotararile secrete si clasificate sunt accesibile unor persoane, persoanelor care au tangenta in zona respectiva, dar in sfera judiciara nu se stie care sunt atributiile, care sunt competentele, cine lucreaza acolo.

E vorba de o unitate militara, este o structura care functioneaza in cadrul Serviciului, care este unitate militara. (...)

Exista varianta ca acest Centru de Interceptari sa tina de sfera judiciara, exista varianta sa fie autoritate independenta. Pus sub control parlamentar, pentru ca gestioneaza informatii importante. Dar nicidecum, intr-un stat democratic, nu trebuie sa fie la un serviciu de informatii. La noi, nu reusim sa facem pasi inainte pe linia scoaterii acestor autoritati de sub controlul serviciilor de informatii. Ceea ce – trebuie sa recunoastem – vine in totala contradictie cu caracterul unui stat democratic si deschis.

Comentarii

# Naivii crede ca nu orice e securitate nationala.... date 27 June 2022 15:07 +56

Problema reala nu e ca functioneaza sau ca are SRI asa capacutari...ci LA CE A FOST GOLOSIT atat centrul cat si serviciul de dupa 30 de ani suntem in sapa de lemn?????? Unde e securitatea nationala????? Sau ce se intelege exact prin aceasta expresie de o ducem asa rau cand e securitarea la maxim de bine????

# titi date 27 June 2022 15:20 +42

incredibil ! mii de oamanei condamnati definitiv in procese in baza unor interceptari efectuate de un centru fantoma !!! nu se poate asa ceva..ce este de facut?

# Jurgiu Ionel-Marian date 27 June 2022 17:26 +103

Exact ca și în cazul avocaturii. Fără lege de înființare, doar de organizare. Dar ce, ICCJ are lege de înființare? NU, nu are. Și lista instituțiilor publice fără lege de înființare este lungă.

# titi date 27 June 2022 18:08 +16

practic aceste probe sunt falsuri nu au ce cauta intr un dosar. aceste inregistrari provin din surse ilegale conform spuselor d vstra d le Morar.art 453 lit c ncpp. domilor avocati oare ce raspuns ar da CCR la o eventuala sesizare?

# GR date 27 June 2022 22:15 -149

Domnule Morar poate o să vă tenteze propunerea de a candida la Preșidenția Romaniei

# Y date 28 June 2022 00:10 +161

Bravo GR ! Nu poate, il ajutam, Nu vrea, Il obligam. Nu-i asa ? Vrea lumea toata sa vada cum un dosar de competenta DIICOT, cu spalare de bani, contrabanda si evaziune fiscala, l-a transmis Mnealui, pe cand era PG de pe langa ICCJ, la un PT ordinar, desi legea il obliga sa il transmita DIICOT ??. Ale cui ordine le-a ascultat Mnealui, daca nu ale SRI ???!!!. Ce virgin e acum Dl. Morar !!!.

# Y date 28 June 2022 00:12 +98

Si cate dosare de acest gen nu le-a trimis Dl. Morar unde i s-a dictat de SRI, la procurorii lor inregimentati ???.

# Mihai date 29 June 2022 06:27 +112

In calitatea sa de procuror sef al DNA, Daniel Morar nu numai ca nu a facut nici un fel de schimbare, dar chiar a contribuit in mare masura la politizarea actului de justitie, una dintre cele mai grave probleme cu care se confrunta Romania. Dosarul "Flota" a ajuns în instanţă în august 2004, iar anchetatorii anunţau atunci un prejudiciu de 11.000 miliarde de lei. După alegerea lui Traian Băsescu ca preşedinte al ţării, instanţa supremă a retrimis dosarul la DNA pe motiv că rechizitoriul nu a fost semnat şi de şeful de atunci al instituţiei, Ioan Amarie. De la începutul anului 2005, procurorii DNA au dispus refacerea expertizei în această cauză. Rezultatul noii expertize, finalizată în octombrie 2007, l-a contrazis flagrant pe primul. De această dată, experţii n-au găsit niciun leu care să fie trecut la rubrica "prejudiciu". În martie 2013, Daniel Morar a fost numit de către președintele Traian Băsescu judecător la Curtea Constituțională

# SRI trebe footat ! date 29 June 2022 15:18 0

Urgent reducerea la jumnate a bugetul serviciilor !

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 21.11.2024 – ICCJ a lamurit cum ramane cu Sosoaca (Document)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva