15 December 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

DOVADA INCOMPETENTEI STATULUI – OUG 34/2008 arata clar cine trebuia sa coordoneze toata operatiunea de telecomunicatii 112 si localizarea avionului prabusit in Apuseni: Comitetul National de coordonare a activitatii SNUAU, sub autoritatea Guvernului. In 2008, Romania a fost la un pas de a fi sanctionata de UE din cauza deficientelor in sistemul de operare si localizare prin 112. Nici azi, localizarea prin 112 nu e rezolvata desi implementarea sistemului la STS a costat zeci de milioane euro

Scris de: Adina A. STANCU - Razvan SAVALIUC | pdf | print

23 January 2014 17:53
Vizualizari: 7394

Toate dezvaluirile facute in mass media de la momentul tragediei aviatice din Apuseni si pana acum au devoalat fisuri grave in fuselajul institutiilor statului care aveau datoria de a repera in timp util (vital pentru supravietuitori) locul exact in care a picat aparatul de zbor BN-2 condus de bravul pilot Adrian Iovan. Pana acum, insa, nu a iesit totul la suprafata. Daca, insa, ne aplecam asupra unor documente existente de multa vreme, concluzia este ca vinovatia apartine sistemului politic al statului, intrucat problemele de localizare in cazuri precum cel din Apuseni erau cunoscute inca din 2008, iar Romania a riscat atunci sa fie pusa sub sanctiunea UE (n.red.-infringement) pentru ca sistemul 112 nu avea capabilitatea de a face localizari exacte. Acest serviciu unic 112 a fost o afacere care a costat, numai in prima faza, pentru implementarea sa la STS, peste 45 milioane de dolari, cu echipamente Ericcson de slaba calitate. Au urmat alte zeci si zeci de milioane de euro aruncate pe aparatura care si azi dovedeste ca nu poate face o localizare exacta, asa cum cer standardele E112, la nivel european.


Lumeajustitiei.ro dezvaluie azi continutul actului normativ care priveste infiintarea SNUAU (Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta), continut in care veti regasi faptul ca raspunderea este a unui comitet de coordonare politic, stabilit prin acest document, iar presedintele acestei comisii este MINISTRUL COMUNICATIILOR. Este vorba despre Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34/2008. Cititi si veti vedea cine ar fi trebuit sa detina comanda unica in cazul in care se intampla o situatie de urgenta precum cea a tragediei aviatice din Apuseni si care era componenta unei astfel de comisii. Ordonanta este explicita, insa, in ce priveste localizarea, veti vedea si cum Executivul de la acea data – 2008 - a strecurat cateva cuvinte care sa le salveze de ineficienta unei aparaturi neperformante care nu ar putea localiza decat ”pe cat posibil”. Aceste cuvinte au fost strecurate in ordonanta. Asta ca sa vedeti cum in Romania s-au acoperit in timp, prin hartii, marile probleme ce duc la astfel de tragedii si care au facut imposibila localizarea in cel mai scurt timp a unor supravietuitori.

Din datele pe care Lumeajustitiei.ro le detine, reiese ca inca din luna ianuarie a anului 2008, Guvernul Romaniei a trimis Uniunii Europene, prin reprezentatul MAE, Aurel Ciobanu Dordea - subsecretar de stat si Agentul guvernamental pentru CJCE si TPI, un raspuns fata de o scrisoare a Comisiei Europene C(2007) 5022/28.11.2007, prin care autoritatile romane erau puse in situatie de intarziere cu privire la indeplinirea obligatiilor prevazute de art.26 alin 3 din Directiva 2002/22/CE privind serviciul universal si drepturile utilizatorilor serviciilor de comunicatii in speta cu privire la apelul unic de urgenta 112. Conform unor surse confidentiale, UE a constatat la acel moment ca incompatibilitati de natura tehnica al sistemului national unic de apel urgenta cu privire la transferul informatiilor referitoare la locatia apelantului intre operatori si SNUAU gestionat de STS. Iata ca si acum sunt aceeleasi deficiente cu toate ca s-au platit in 5 ani aproape 34 milioane lei de catre ANCOM pentru STS din banii operatorilori mobili. Mai mult, schimbul de informatii intre operatorii de comunicatii din Romania cu STS se face prin Romtelecom, prin centrale AXE Ericcson, de slaba calitate. Faptul ca Guvernele care au condus Romania din 2008 incoace nu au rezolvat aceasta problema, fiind nevoie, cum spune si Raportul vicepremierului Gabriel Oprea, de achizitionare a unor noi sisteme de localizare a terminalelor mobile. In Romania, functioneaza si Autoritatea Nationala pentru Reglementarea Comunicatiilor, care ar trebui sa raspunda pentru toate problemele existente in sistemul 112.

Un continut clar: toate operatiunile ce decurg din atributiile sistemului national 112, inclusiv localizarea, trebuiau coordonate de o comisie aflata sub autoritatea guvernului, condusa de ministrul comunicatiilor!

Si acum sa trecem la OUG 34/2008., publicata in Monitorul Oficial nr.246 din 28.03.2008. Motivul pentru care a fost data este in preambului Ordonantei: ”Avand in vedere necesitatea crearii cadrului legal pentru luarea de catre Romania a masurilor pentru oprirea procedurii de constatare a neindeplinirii obligatiilor in calitate de stat membru al Uniunii Europene, cu privire la functionarea numarului unic pentru apeluri de urgenta 112, declansata de Comisia Europeana, avand in vedere necesitatea asigurarii finantarii stabile de la bugetul de stat a cheltuielilor pentru administrarea, operarea, intretinerea si dezvoltarea Sistemului national unic pentru apeluri de urgenta, inclusiv a celor de personal ale administratorului Sistemului national unic pentru apeluri de urgenta, tinand cont ca neadoptarea de masuri prin ordonanta de urgenta a Guvernului va periclita atat functionarea Sistemului national unic pentru apeluri de urgenta, cat si indeplinirea obligatiilor asumate de Romania, in calitate de stat membru al Uniunii Europene, in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta”.

In ordonanta se fac referiri si la termenii din actul normativ astfel ca definitia ”informatia de localizare”: datele cu continutul si formatul stabilite de Autoritatea Nationala pentru Reglementarea in Comunicatii si Tehnologia Informatiei si implementat in cadrul SNUAU care indica pozitia geografica in care se afla echipamentul terminal al unui utilizator de telefonie mobila sau adresa fizica de instalare a punctului terminal pentru o retea de telefonie fixa”.

Ce scrie la articolul 5: (1) Pentru coordonarea SNUAU se infiinteaza Comitetului national de coordonare a activitatii SNUAU, organism interinstitutional fara personalitate juridica, denumit in continuare Comitet, care functioneaza sub autoritatea Guvernului Romaniei si are urmatoarea componenta:

a) presedinte - ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei (n.red. - azi e vorba de ministrul pentru societatea informationala, Dan Nica);

b) vicepresedinte - conducatorul administratorului SNUAU;

c) membri, la nivel de secretar de stat din Ministerul Internelor si Reformei Administrative si Ministerul Sanatatii Publice, precum si unul dintre vicepresedintii Autoritatii Nationale pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei.

(2) Comitetul are rolul realizarii si elaborarii politicii si strategiei privind functionarea, operarea si dezvoltarea SNUAU, precum si a serviciului de urgenta 112 in Romania, adoptand in acest sens hotarari, prin consens.

(3) Comitetul coordoneaza la nivel national, in mod unitar, actiunile tuturor organismelor implicate in functionarea SNUAU conform cerintelor europene in domeniu.

(4) Ca organism de lucru al Comitetului se infiinteaza Secretariatul tehnic permanent, compus din specialisti din domeniul operativ ai agentiilor specializate de interventie, precum si alti specialisti din institutiile publice prevazute la alin. (1), nominalizati prin hotarare a Comitetului, la propunerea conducatorilor institutiilor reprezentate in cadrul acestuia.

(5) La activitatile Comitetului pot participa, in calitate de invitati, reprezentanti ai furnizorilor de retele si servicii de comunicatii electronice, ai societatii civile, ai autoritatilor si institutiilor publice cu responsabilitati in domeniu.

(6) Organizarea, functionarea si atributiile Comitetului, precum si ale Secretariatului tehnic se stabilesc prin regulament propriu, elaborat in termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, aprobat prin hotarare a Guvernului”.

La articolul 12 din ordonanta se arata ce atributii au dispeceratele integrate de urgenta:

a) primesc si inregistreaza automat apelurile de urgenta comunicate prin telefon, radio, dispozitive automate de anuntare, semnalizare, alarmare ori prin alte mijloace, confirma si localizeaza, pe cat posibil, apelurile primite;

b) alerteaza de indata structura/personalul de interventie apartinand agentiilor integrate sau directioneaza si transmit operativ apelurile de urgenta la dispeceratele de urgenta cu activitate in afara dispeceratului integrat de urgenta, precum si la autoritatile competente, in functie de natura evenimentelor si de consecintele acestora, pe baza unui index al incidentelor stabilit de toate structurile specializate in solutionarea urgentelor;

c) asigura si mentin permanent legatura cu resursele dislocate la locul evenimentului sau cu structurile din care provin acestea;

d) apelurile, datele si informatiile privitoare la situatia de urgenta sunt transferate centrului operational national/judetean pentru situatii de urgenta, pentru care s-a definit responsabilitatea, la solicitarea acestuia;

e) primesc si inregistreaza datele si informatiile privind evolutia evenimentelor si a interventiilor;

f) centralizeaza, stocheaza si pun la dispozitia autoritatilor abilitate datele privind apelurile de urgenta gestionate;

g) receptioneaza apelurile de urgenta si in limbile minoritatilor nationale din unitatea administrativ-teritoriala, precum si in cel putin o limba de circulatie internationala;

h) primesc apeluri de la persoane cu dizabilitati prin intermediul terminalelor telematice utilizate in retelele publice, in limite tehnic fezabile;

i) asigura interfatarea cu centre de expertiza si coordonare la distanta.

Dupa cum observati, desi legile trebuie sa fie clare si precise in termeni si sa nu lase loc de scuze in caz de esec, ordonanta a fost facuta in asa fel incat aceste apeluri sa fie localizate “pe cat posibil”.

Si asta este o carenta majora a sistemului politic care genereaza astfel de legi si acte normative. Trecand peste toate aceste aspecte, un lucru e clar: principalii vinovati, adica cei care trebuiau sa LOCALIZEZE telefoanele mobile ale medicilor care au vorbit destul timp la telefon nu si-au prezentat pana acum demisia. Niciunul. Iar in ce priveste deficientele majore cu toate milioanele de euro date pe aparatura pe care STS o administreaza si o controleaza la nivelul intregului SISTEM, modul in care au fost cheltuiti acesti bani pe aparatura ale caror echipamente de localizare sunt necompatibile ca eficienta cu cele ale sistemului 112 european, iarasi nu a fost anchetat de niciun procuror, de-a lungul vremii!

*Cititi aici OUG 34/2008

Comentarii

# nik56 date 23 January 2014 18:04 +6

foarte tareee! deci pana la urma sint toti de vina si se ascund ca pufaneaua pe langa legi pe panga deal, pe langa apuseni. RUSINE!

# gelu date 24 January 2014 12:04 +10

D-le ziaristi de investigatii va rog frumos sa faceti tot posibilul de a intra in posesia hartilor releelor telefoniei mobile din zona accidentului pe care sa pozitionati locul in care a cazut avionul precum si perimetrul indicat de catre cei de la STS in care ar fi avut loc impactul. Si veti constata cum ca STS a dat in mod constiint o locatie gresita tocmai pentru ca supravieituitorii sa fie gasiti cat mai tarziu, la indicatiile exprese ale lui Traian Basinescu chiar aflat si-n Israel, Opris fiind primul care s-a anuntat seful de accident si actionand apoi comform sarcinilor trasate de belzebut.

# gelu date 26 January 2014 19:35 +1

Prima intrebare pertineta care trebuie pusa este urmatoare!!! De ce Ministrul Apararii n-a ordonat inceperea operatiunilor de cautare dupa ce personalul tehnic al armatei a localizat locul prabusirii epavei intr-un perimetru de cativa km cu atat mai mult cu cat Aurelia Ion era cadru militar activ??? Ce structuri din institutiile de forta ale statului (SRI, STS, SPP..) au facut presiuni la indicatia expresa a lui Basinescu pentru ca Armata sa nu intervina ca sa-i recupereze pe accidentati totodata interzicand si transmiterea locatiei, indicata de radarul armatei, a prabusirii avionului la ISU???

# Consilier date 26 January 2014 20:43 -1

Bai, esti depasit total. Intre timp, Basescu a dat ordin sa ninga, sa se inzapezeasca tara, sa se inchida scolile, sa nu se mai duca nimeni la munca, sa stam cu totii pe Net.Si fi atent : din surse sigure am aflat ca la primavara  Basescu vorbeste cu raurile sa se umfle si sa inunde Moldova.Vezi , bai fraierica, ca nu esti la curent cu ultimele cioace ??!!

# gelu date 26 January 2014 21:00 +1

@Consilier deviezi de la subiect, soparlica. Trebuie sa nu fii destept deloc daca crezi cum ca Basinescu a dat ordin sa niga. Nu, Basinescu a dat ordin ca sa fie trimis ISU la cules de vreascuri la 20km fata de locul accidentului pe o arie de 200 km2 tocmai pentru ca guvernul sa fie prins in corzi dar mai ales ca sa iasa el marele escroc din lumina reflectoarelor mass-mediei vis-a-vis de afacerile Nana si Gasprom din Romania.

# Consilier date 26 January 2014 21:13 0

Nu, bai fraierica, nu erau vreascuri, era vorba de  alune de padure...Offff....Nimic nu stii, vai mama ta de postac neinformat. Basescu are colesterolul ala rau la valori mari si alunele de padure i-au fost recomandate de catre medic.Si am mai fost informat ca la vara o sa trimita ISU la cules de zmeura si mure, sa faca nevasta-sa dulceata.Si tu sa faci spume la gura de oftica.SIC !!!!

# gelu date 26 January 2014 23:44 0

@Consilier, lasa ca nu esti tu fraier deoarece il pupi in dos pe Basinescu cu spor si mult drag. Vezi sa nu te imbolnavesti de ghiem.

# unul din lumea cea mare date 23 January 2014 18:22 +6

si ce ma ,,INTERESEAZA PE MINE CUM FUNCTIONEAZA OUG/UL LUI MAMAIE,, au murit 2 oameni.nu/mi spune cineva si cum functioneaza justitia dupa nu stiu ce oug,dar sanatatea dupa ce oug,dar invatamintul dupa ce oug???oug/geuri avem unde/s oamenii calificati???NU VA ESTE CLAR CA OUG/URILE FUNCTIONEAZA DACA/S OAMENI CALIFICATI.???!!!!!!!OUG/URILE NU FUNCTIONEAZA CU PRESEDINTI JUCATORI,P.M.PISIC,PROCURORI BETIVI,BARBUGII SI INCOMPETENTI,CU JUDECATORI CORUPTI,CU RUDELE LU, MAMAIE SI TATAIE........TOTUL FUNCTIONEAZA CU OAMENI CARE AU HABAR DE CAPUL LOR NU CU UNUL CARE DISTRUGE PROBELE, sa va fereasca dzeu sa aveti NEVOIE DE AJUTOR si sa vi se citeasca din OUG la cap.AU MURIT 2 OAMENI VREAU SA SE CITEASCA OUG/UL CARE II CONDAMNA PE CEI VINOVATI DE MOARTEA LOR!!!!!!!!!!!!

# unul din lumea cea mare date 23 January 2014 19:08 +2

unde ati impins tara asta????!!!!!!azi il auzeam pe un dobitoc ca a cerut sefului de la igsu sau cam asa ceva sa TAIE legaturile electrice din avion,si apoi ca a gasit o antena rupta.acest DOBITOC dupa a ,,curatat,,si zona de epava avionului (si am vazut si in ce mod),acest DOBITOC dupa 3 minute trebuia ARESTAT nu stiu cine dracu l/a trimis si l/a angajat la romatsa.slava domnului ca niciodata nu am zburat in tara asta.doamne da/le zileleor celor care mai au creieri in cap sa scoleasca repede niste generatii.acel instructor de la bn2 islander sper sa traiasca pina la 120 de ani sa formeze oameni cu creieri in cap.restul(in spacial cel care a curatat zona si tot el fiind acela care a dispus oprirea elt/ului de un neautorizat)SA FIE BAGATI LA GALERE......ASTIA/S PERICOLELE CA SI GUNOIUL COROIUL SI SE VEDE UNDE AU ADUS ROMANIA!!!!!!!!!!!!!!

# jurist date 23 January 2014 20:30 +1

Lasind la o parte legislatia de doi bani facuta de niste somitati ca predoiu, eu nu pot concepe cum 4 barbati timp de 6 ore s-au uitat la fata cum ingheata in zapada. Vad ca si altii au sesizat egoismul asta inimaginabil. 

# unul din lumea cea mare date 23 January 2014 22:53 +2

pentru jurist//urmareste diverse canale de stiri apoi pune lucrurile cap la cap.fara sa vreau sa te jignesc ,tu nu poti concepe multe.acuum se cauta sa fie mortul de vina,vad ca aproape la 10 ore dupa ce mi/am pus problema cum se distruge scena acccidentului si cum se strica partile din avion,incep incet incet unele televiziuni sa ia atitudine,am vazut 2 avocati facind scandal pe tema ,unul fost procuror.inca odata/ti repet erau un singur doctor valid,si a facut tot ce putea,toti ceilalti aveau rani grave care nu le permitea miscare!!!!!!evalueaza corect situatiile fara patima.un dobitoc care a distrus scena accidentului azi a iesit si a spus ca el a dispus sectionarea cablurilor electrice ca sa opreasca elt/ul.trebuia arestat in 3 minute ,nu sa fie trimis sa devasteze scena accidentului.mai mult,nu era specialist din moment ce nu stia ca elt/ul are si baterie incorporata.vezi ca am mai postat chestii,ca sa nu zici ca le/am auzit la tv

# unul din lumea cea mare date 23 January 2014 23:16 +2

inconstientilor!!!!!!!!!!!!!!!! ati tratat scena accidentului ca si pe cea de la mihailesti,cine/si aduce aminte de camionul cu azotat de amoniu.cine era atunci ministru de interne?????sau ma rog ceva important in administratie??????nu cumva cel care a fost azi uns ministru interimar de interne????sa fie intimplatoare distrugerea scenei accidentului de azi cu cea de la mihailesti???nu si atunci au fost lasate resturi umane la locul accidentului???(nu a fost cazul azi,dar pun pariu ca daca cineva merge in urma ,,salvatorilor,, mai gaseste resturi de avion)

# corect date 24 January 2014 10:16 +2

Fata a murit din cauza socului hipotermic comform celor de la medicina legala. Deci jurist are dreptate, au lasat fata sa inghete in zapada.

# deos date 23 January 2014 18:26 +1

oamenii astia, ziaristii, dau informatii extremd e utile si foarte importante pentru a determina ce se intampla cu haosul di institutii si cine de fapt trebuia sa faca de multa vreme ca lucrurile sa functioneze ca la carte. voi mai aveti putin, comentatorii lui peste-n saramura, si-i faceti vinovati pe ziarsiti de tot ce se intampla in Romania. mai usor, mai usor, ca nu e frumos deloc.

# unul din lumea cea mare date 24 January 2014 04:29 +1

pentru deos//si pentru ca nu/s un ziarist,sper sa nu ma bagi in rindul comentatorilor lui peste prajit.deci,ati vazut ca unii ziaristi au pus intrebari in functie de cele citite de cele afirmate de mine pe acest site.ati vazut bilbiielile penibile ale procurorului nitu cind a fost intrebat de ce s/a dispus distrugerea scenei accidentului?ati vazut bilbiielile si mai acute ale lui nitu cind a fost intrebat de ce scena accidentului a fost invadata de oameni si animale????eu am pus intrebarile cu multe ore inainte sa i se puna lui nitu aceste intrebari,le gasiti in comentariile mele,observati ora la care le/am postat eu si cind au fost puse intrebarile.si pentru ca unii au zis ca bn2 islander este o cutie sau sicriu zburator,chiar daca niciodata nu am zburat cu el,o sa zic urmatoarele dintr/o simpla observatie cu ceva experienta bn2 islander este (cred eu)un avion foarte robust si puternic pentru clasa lui de marime si motorizare.de ce? continuare

# unul din lumea cea mare date 24 January 2014 04:42 0

continuare// de ce este foarte puternic bn2 islander??!! caci are aripile deasupra tubului,acest lucru demonstreaza ca a fost proiectat pentru a cara pay lods mult mai mari decit daca ar fi avut aripile la baza tubului(haide sa vedem daca are cineva curajul sa ma contrazica) si ca o ultima dovada uitati/va la cele 2 linkuri ca sa observati similaritatile despre care vorbesc,,/www.google.ro/search?q=antonov+124-100&hl=en&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=VdHhUrbZK4XCtQau0oCoCg&sqi=2&ved=0CCQQsAQ&biw=1280&bih=595 si am vazut unul ca asta avind 22 de motoare ge in cala(1 motor= 7 tone) si bn2 islander,,www.google.ro/search?hl=en-RO&source=hp&biw=&bih=&q=bn+2+islander&oq=bn2+islander&gs_l=firefox-hp.1.0.0i10l7j0i22i30l2j0i22i10i30.2626.6632.0.9960.12.12.0.0.0.0.121.1186.9j3.12.0....0...1ac.1.34.firefox-hp..0.12.1185.vxlLdve_Kx,, deci daca avionul era la zi cu serviceul si cartile de exploatare este un avion bun dupa parerea mea.fiind si un avion nepresurizat.

# unul din lumea cea mare date 24 January 2014 04:53 +2

continuare//nu stiu daca a fost greseala umana si nu cred ca o sa se mai afle vreodata avindu/se in vedere cu cita prostie a fost distrusa scena accidentului(in opinia mea ,,S/A DISTRUS SCENA ACCIDENTULUI INTENTIONAT CA SA SE DEA VINA PE MORT,,) dar cu certitudine pot sa afirm urmatoarele;IOVAN A FOST UN MARE MESERIAS!!!!!!!AVIONUL A FOST SUB CONTROLUL LUI TOT TIMPUL.L/A ATERIZAT CONSTIENT PE COADA CA SA REDUCA VITEZA LA IMPACTUL FRONTAL!!!!!(de asta toti au supravietuit si nu a fost ca la katin -accidentul cu presedintele poloniei exact aceleasi conditii dar diferenta de piloti,polacii nu au stiut ca s/au apropiat de pomi).VINOVATII CARE TREBUIESC SA FIE ARESTATI SINT CEI CARE NU I/AU LOCALIZAT SI TOTI STIM CINE/S VINOVATII.!!!SA PLATEASCA SI EI SI PROCURORII CARE AU DISTRUS PROBELE

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 24 January 2014 04:56 +2

DUMNEZEU SA VA IERTE! CONDOLEANTE FAMILIILOR!

# Extraplanetarul date 24 January 2014 10:48 0

Vad ca te-ai documentat :)))))))) Dar ia fi atent : panarama aia de avion este facuta sa zboare pana pe la undeva 4000 m altitudine ( chestie de presurizare, asa cum ai spus ) , la peste 4000 este periculos datorita lipsei oxigenului care se manifesta pregnant la 5000. Si atunci idiotul de mine se intreaba : ( dar poate se mai intreaba si altii, n-oi fi singurul :))))))) ce mama naibii cauta janghina aia de avion la 8600 de metri ?? Si cum a ajuns acolo ? Mai tii minte ce a declarat medicul motociclist ? Ca totul a durat f.putin.Ia pune-le cap la cap - ca vad ca iti place -si trage o concluzie. Si da, benzina de avion ( cifra octanica mica - nu kerosen -) ingheata pe la -25 *.Cam atatea grade - sunt la peste 6500. Mda...Sau te pomenesti ca a fost mana extraterestrilor :))))) Cred ca mortul e de vina.Cred ca asa o sa sune si raportul.

# unul din lumea cea mare date 24 January 2014 12:44 0

pentru extraplanetarul//nu m/am documentat deloc!!!!informatiile le am in mintea mea din experienta mea.uite unde tu faci o greseala.un avion nepresurizat nu zboara la 8600m,acelea/s picioare,cind auzi de picioare imparti la 3 si este exact altitudinea la care era!!!!!!singura documentare a fost ca sa caut poze cu an 124-100pe care/l stiu si poze cu bn2 islander.in filmarile de la locul accidentului se vede o butelie vopsita in verde(pe mine m/a luat groaza cind am vazut cum este minuita)ai idee ce era in ea si de ce era acolo? IOVAN NU ESTE DE VINA,SE INCEARCA SA SE SCOATA DE VINA IOVAN!!!!!! nu pot face comentarii dintr/o data caci nu ma lasa siteul de asta si fac comentariile pe bucatele.deci REPET inaltimile sint date in picioare!!!!!!!!!!IMPARTE LA 3.ORI ESTI PROCURORUL CARE A DISTRUS SCENA ACCIDENTULUI ORI ESTI DE LA STS.DACA NU AI STIUT CA INALTIMILE SINT DATE IN ,,PICIOARE,,

# vlad date 24 January 2014 12:51 0

ptr. Unul din... Salut! Ai fost mai iute, felicitari! Cat despre extraplanetarul, poate pe la el p-acolo , asa se calculeaza !

# vlad date 24 January 2014 12:49 +1

Extraplanetarule, Cred ca esti intr-o mica eroare ! De unde ai scos-o pe asta cu 8600 m.?? Toate indicatiile privind altitudinea se exprima in \"picioare\" ~0,33/m>>>>>`~ 9000 picioare =~ 2700m. Documenteaza-te!

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 24 January 2014 13:05 0

PENTRU VLAD// a fost o intimplare,abia m/am trezit!!!el nu intelege ce inseamna presurizarea la avioane.si ca sa inteleaga toti ce inseamna PRESURIZARE la avioanele comerciale(cele care duc pasageri) presurizarea/i impotanta caci de asta traiesc pasagerii in timpul orelor lungi de zbor.odata a explodat in teste un avion in timpul testelor la sol.aveti idee cu cit se mareste un avion cind este presurizat???da am SCRIS MARESTE !!!!!. exact un avion in zbor se MARESTE CU 1 METRU cind este PRESURIZAT si din cauza asta ,,TUBUL,, se face doar din aluminiu ca/i elastic,in rest se foloseste si fiber glass(material composite)chestia cu marirea avionului in zbor nu stiu citi o stiu,noi care avem ,,miinile bagate in meseria asta o cam stim,,

# care sts?!??!!? date 23 January 2014 18:37 +4

Sts e un serviciu de c.a.ca.t. platit din banii nostri. INutil Cu angajati pilosi care NU FAC NI-MIC. NI-MIC. NI-MIc.NI-MIC!!!!!!! Baaaaaa, milogilor, nu fac NIIIII-MIC!

# care sts?!?!?!? date 23 January 2014 19:36 +4

De unde stiu? De la un angajat sts!!!! Care spune ca daca vrea sa faca ceva la munca, face, daca nu vrea, nu face!!!!! Deci, ce dracu sa-i ia, fac astia din sts????? Doar slugile presedintelui sau ale parchetului????? Pentru asta mananca banii bugetului?????

# ADEVARUL date 23 January 2014 21:11 +3

STS-UL SERVICIU DE NIMIC?CU APARATURA VECHE-RUSEASCA?OK.DAR SI PREGATIREA SI OMENIA UNORA,INCAPABILI SA SE DESPARTA DE TARGA DIN DOTARE PENTRU A SALVA CU EA ALTCINEVA VIATA OMULUI ARATA CEVA,CAT DE JOS AM AJUNS PE SCARA CIVILIZATIEI,A UNEI CIVILIZATII DIN CARE DREPTATEA SI ADEVARUL LIPSESC,FIIND INLOCUITE DE CUMETRII POLITICE SI PROSTI,PRECUM CEI DIN CSM,CNA,CCIGL,FIG,MML,BPIG,BASESCU-INSTITUTIA SUPREMA A STATULUI.FARA JUDECATORI,AZI UMILITI DE NAROZII ASTIA,SUNTEM DEZORGANIZATI,SLABI SI BOLNAVI,LIPSITI DE ORICE SPERANTA,ASTA REUSESC BASISTII,AVAND COMPLICI NISTE MAGISTRATI DE FORMA,INUTILI DAR CU PRETENTII,MAGISTRATI HOTI SI EXCROCI CARE NU VAD ADEVARUL.VOI NU VA FACETI TREABA SI CE TREBUIE IAR OAMENII MOR,DIN TOATE POZITIILE SI PUNCTELE DE VEDERE.PENTRU TOATE MICILE NOASTRE TRAGEDII VOI SUNTETI DE VINA,JUDECATORILOR FRICOSI,SLUGI.IAR FAPTUL CA MAI SUNTETI ELIBERATI DIN FUNCTIE CU FORTA,DE BASISTII CSM-ISTI,NU SE COMPARA CU CE NE FACETI VOI,CARE ORICUM AVETI CE MANCA DIN PENSIUTA. :lol:

# Gogea Mitu date 23 January 2014 19:43 0

Mai bine va uitati ce a facut prietenul vostru de linsaj mediatic Bogdan Chireac, pentru sistemul de urgenta 112.\"Bogdan Chirieac, acuzat că intermedia șpăgi la STS\".http://www.b365.ro/bogdan-chirieac-acuzat-ca-intermedia-pagi-la-sts_201255.html

# John date 23 January 2014 21:06 -1

But then there failed more systems, because every plaine got a transponder in the blackbox witch is easy to localise. And even if all the tower radars failed functioning then there was always the option to call the american military attache, they can determ sutch crash locations inside 10 minutes anywhere on earth. But i bed the FAA is going to do dificult about this incident. I wish the Romanian autorities all the wishdom in the world...they will need it for sure!

# John date 23 January 2014 21:19 0

PS i would love to be the drill instructor for oiling the SNUAU and the aviaton rescue department, be sure no one goes on weekend till they can do those rescue drills blind on any location in Romania inside 20 minutes.

# one from the big world date 23 January 2014 22:58 0

for john//such little kind of airplane dont have transponder and black(orange) box is not wide body airplane nor b737 is kind of airplane like cesna

# one from the big world date 23 January 2014 22:44 +1

for johm//dont worry i am certified by faa for such s&r activities and i am romanian native and i have experience in usa.in final flight test dont worries romanian dont need drill instructors.they need a new president w/o corruption.roger!!!!!

# KANT date 24 January 2014 06:49 +1

Unde este acum UE, cea care, atunci cand ii convine, striga : infringement ... infringement ... infringement ?!

# Valeriu Mangu date 24 January 2014 12:10 0

Articolul \"Despre starea de necesitate si legitima aparare din perspectiva constitutionala\": http://ascunzisuri-constitutionale.eu

# tt date 24 January 2014 21:05 0

Cum faceti voi sa aparati sts si pe ministrii pnl. hai sa dam in psd

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 13.12.2024 – Surpriza judecatorului ICCJ Andrei Claudiu Rus

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva