EXCLUSIV – Puterea reinvie Directia VI a Securitatii. PDL sustine un proiect de lege prin care ofiterii SRI sa devina organe de cercetare penala si sa lucreze cu procurorii in Parchet. Cititi si va cruciti cum populatia va putea fi urmarita prin orice mijloace
Rolul procurorilor si al serviciilor secrete au devenit din ce in ce mai puternice, mutiland incet-incet democratia in samburele existentei ei. O dictatura se bazeaza pe instituirea fricii. Pe urmarire, filaj, interceptari, in toate locurile, inclusiv in cele private. Lumeajustitei.ro a pus mana pe un proiect de lege care se afla la Parlament, in discutii pe Comisia juridica a Camerei Deputatilor si pus pe ordinea de zi a Comisiei juridice in zilele de miercuri si joi (12-13 octombrie 2011), care daca ar ajunge sa fie adoptat in forma actuala va imbogati Serviciul Roman de Informatii cu puterea de a avea ofiteri de cercetare penala care vor putea face, in echipa cu procurorul aproape orice, mai putin retinere sau arestare.Avertizam ca nicaieri in lume un serviciu secret nu se substitui unui organ de urmarire penala si nici unei instante de judecata.Constitutiile arata clar cine are dreptul sa savarseasca actul de justitie. Pentru inceput, va supunem atentiei o modificare extrem de importanta, care ar putea infiinta, in sanul Parchetului General, o structura tip Directia a VI-a a Securitatii statului, modificare sustinuta – din cate am aflat – de catre deputatul PDL Cezar Preda (foto).
Justitia inlocuita cu SRI
Iata cum suna amendamentul-bomba al PDL-istului Cezar Preda din propunerea legislativa privind modificarea si completarea unor acte normative in domeniul securitatii nationale:
”Art.13 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art.13–(1) Ofiteri anume desemnati ai Serviciului Roman de Informatii pot fi numiti in calitate de organe de cercetare penala speciale, cu acordul Biroului Executiv al Consiliului Director al Serviciului si cu avizul procurorului general al Parchetului de pe langa inalta Curte de Casatie si Justitie, competente sa efectueze urmarirea penala in conditiile si pentru infractiunile date in competenta acestora potrivit Codului de procedura penala.
(2) Organele de cercetare penala speciale ale Serviciului Roman de Informatii isi desfasoara activitatea sub conducerea si supravegherea procurorului.
(3) Pentru realizarea atributiilor prevazute la alin.(1), in cadrul unitatii juridice a Serviciului Roman de Informatii se organizeaza si functioneaza o subunitate specializata in care isi desfasoara activitatea ofiterii care au calitatea de organe de cercetare penala speciale.
(4) Serviciul desfasoara sau indeplineste orice alte activitati de aplicare a legii date in competenta sa, potrivit legii
(5) Organele Serviciului Roman de Informatii nu pot lua masura retinerii sau arestarii preventive si nici dispune de spatii proprii de arest”.
La articolul 13 exista si alte modificari, multiple, pe care va rugam sa le lecturati pentru a observa ca, in cazul in care asemenea prevederi ar intra in vigoare, atunci nu va mai exista notiunea de viata privata sau „loc privat„ pentru ca organele statului ar putea penetra oricand acolo – prin orice mijloace - daca procurorii ar suspecta ca aveti o problema care ar aduce atingere securitatii nationale (termenul ”siguranta” se vrea a fi inlocuit in proiectul de lege cu termenul ”securitate nationala). Pe de alta parte, veti observa cum legiutorul adauga RISCUL ca oportunitate la temeiul legal al organelor statului de a solicita culegerea de informatii, interceptarea si inregistrarea ”prin orice mijloace” . Ne intrebam cum de au ajuns initiatorii acestui proiect la concluzia ca riscul poate constitui un temei legal pentru incuviintarea urmaririi, interceptarii si altor proceduri inserate in aceste noi prevederi supuse dezbaterii in Comisia juridica a Camerei Deputatilor.
Conform modificarilor din cuprinsul aceluiasi articol 13, avand in vedere aceste riscuri si amenintari la adresa securitatii nationale, inclusiv actele sau faptele ce decrug din Legea nr.535/2004 privind prevenirea si combaterea terorismului, „constituie temeiul legal pentru a se propune procurorului de catre organele de stat cu atributii i domeniul securtatii nationale, in cazuri justificate, sa solicite autorizarea efectuarii unor activitati in scopulculegerii de informatii constand in: interceptarea si inregistrarea convorbirilor si/sau comunicarilor efectuate sub orice forma si/sau a transmisiilor de date sub orice mijloace, cautarea unor informatii, documente sau inscrisuri pentru a caror obtinere este necesar accesul intr-un loc, la un obiect sau deschiderea unui obiec, ridicarea si repunerea la loc a unui obiect sau document, examinarea lui, extragerea informatilor pe care acesta le contine, cat si inregistrarea, copierea sau obtinerea de extrase prin orice procedee, instalarea de obiecte,intretinerea si ridicarea acestora din locurile in care au fost depuse; supravegherea prin fotografiere, filmare ori prin alte mijloace tehnice, efectuate sistematic in locuri publice sau efectuate in orice mod in locuri private; localizarea sau urmărirea prin mijloace tehnice; retinerea, predarea si perchezitionarea trimiterilor postale; solicitarea sau obtinerea datelor referitoare la tranzactiile financiare, precum si a datelor financiare ale unei persoane”.
Cu alte cuvinte, daca ”organele” vad in orice cetatean un risc de a aduce atingere la securitatea nationala, acesta ar putea fi filat, ascultat, fotografiat, monitorizat, ar putea intra in casa lui SRI-stii ca sa puna camere de luat vederi, de inregistrare audio, ar prelua si deschide corespondenta si scrisa si electronica, iar viata persoanei s-ar transforma intr-un Big Brother al serviciilor si procuraturii.
Toate modificarile care se afla cuprinse in propunerea legislativa sporesc la maxim puterile Parchetului General in combinatie cu SRI, aruncand Romania inapoi, in perioada in care politia politica facea din orice incomod un atentator la siguranta statului si un subminator al economiei nationale.
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# luju
11 October 2011 18:45
+8
# Dictatura hotilor
11 October 2011 22:08
+13
# PEDEAPSA CU MORATEA
12 October 2011 08:29
+10
# Misu
13 October 2011 08:44
+5
# Bulaev
13 October 2011 10:04
+2
# th58m
13 October 2011 00:26
+5
# claudiu dragomir
14 October 2011 13:47
-1
# patrascu
11 October 2011 19:00
+12
# A_L_I_E_N
11 October 2011 19:29
+10
# unne
11 October 2011 19:31
+1
# mistocarul
11 October 2011 19:51
+12
# alexis
11 October 2011 20:14
-7
# Politia politica trebuie arestata
11 October 2011 21:09
+9
# pepe
11 October 2011 20:33
-6
# deconspiratorul de serviciu
11 October 2011 20:51
+9
Citeza pe pepe
# pepe
11 October 2011 20:42
-9
# pepino tu ai breton?
11 October 2011 20:46
+6
# cc al pcr
11 October 2011 20:50
-7
# dorel
11 October 2011 21:03
+1
# nastasescu
11 October 2011 22:01
-7
# Valea
11 October 2011 22:05
+8
# IP SRI
12 October 2011 08:51
+6
# Catalin Racaceanu
12 October 2011 11:55
+5
# unroman
12 October 2011 12:27
+4
# acelasiroman
12 October 2011 12:59
+7
# nila
12 October 2011 13:12
-7
# Nila SRI-istul
12 October 2011 13:21
+3
# Elena
12 October 2011 13:25
-4
# Tata Leana
12 October 2011 13:28
+1
# Elena
12 October 2011 13:55
-2
# elena, ai citit degeaba
12 October 2011 14:31
+3
# Elena
12 October 2011 15:07
-2
# PENTRU ELENA
13 October 2011 09:00
+2
# Nila
12 October 2011 13:30
-5
# Prostu fudul
12 October 2011 14:00
+4
# elena bioterra
12 October 2011 16:26
+1
# elena
12 October 2011 17:39
-4
# stai ca trag
29 March 2012 17:33
0
# corina
12 October 2011 18:53
+4
# eleno, esti beata?
13 October 2011 08:49
0
# ion
13 October 2011 17:00
0
# ENE DRAGOS MARIAN
13 October 2011 20:40
-1
# Tonola
14 October 2011 03:20
0
# cristi organu' de cercetare
14 October 2011 13:56
0
# clara
15 October 2011 22:18
0
# clara
15 October 2011 22:54
-1
# clara
15 October 2011 23:06
-1
# anonymus
16 October 2011 08:47
0
# radu
16 October 2011 22:32
+1
# anonymus
17 October 2011 08:43
0
# boulet
29 March 2012 10:44
0
# Masthavens Secured Loan Company
16 November 2013 14:08
0