25 December 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

GIRBOVAN, LA MANA LUI IOHANNIS – Propusa pentru Ministerul Justitiei, judecatoarea Dana Girbovan si-a dat demisia din magistratura. CSM i-a inaintat presedintelui Klaus Iohannis propunerea de eliberare din functie. Cititi reforma in 12 pasi gandita de Girbovan: „In toate democratiile occidentale omul este in centru, iar statul il serveste... In spatele fiecarui dosar sunt destine care-si cauta dreptatea... Milioane de cauze stau pe umerii catorva mii de judecatori si procurori”

Scris de: Valentin BUSUIOC | pdf | print

26 August 2019 13:16
Vizualizari: 11735

Drumul judecatoarei Dana Girbovan (foto 1) catre Ministerul Justitiei a intrat in linie dreapta. Sefa Uniunii Nationale a Judecatorilor din Romania si-a dat demisia din magistratura, Sectia pentru judecatori din Consiliul Superior al Magistraturii luand act de acest gest luni, 26 august 2019 si inaintandu-i presedintelui Klaus Iohannis (foto 2) propunerea de eliberare din functie a Danei Girbovan (vezi facsimil):


Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii a hotarat inaintarea catre Presedintele Romaniei a propunerii privind eliberarea din functie, prin demisie, a doamnei DANA CRISTINA GIRBOVAN, judecator la Curtea de Apel Cluj, conform art.65 alin.(1) lit.a) din Legea nr.303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. (unanimitate)”.


Anuntul privind inaintarea demisiei catre CSM l-a facut si Girbovan, tot luni, pe Facebook:

Azi, 26 august 2019, la ora 9.00, am inregistrat la Sectia pentru judecatori a CSM solicitarea de a se lua act de demisia mea din magistratura.

In toata activitatea de judecator am spus ceea ce am crezut si am crezut in ceea ce spun, chiar daca nu era pe placul unei majoritati de moment. Odata ce am acceptat de principiu propunerea de a conduce Ministerul Justitiei, mi se pare firesc sa imi dau demisia din magistratura, pentru ca procedura efectiva de numire sa poata fi initiata”.

Anterior, duminica, in alta postare, presedinta UNJR si-a expus programul in 12 puncte pentru Ministerul Justitiei. Sintetic, acest program se concentreaza pe:

- degrevarea instantelor

- masuri impotriva criminalitatii organizate si, in special, impotriva traficului de persoane umane

- combaterea coruptiei

- relatia cu Comisia Europeana

- independenta financiara a instantelor

- procedura transparenta de numire la conducerea parchetelor

- logistica si infrastructura instantelor si parchetelor

- digitalizarea justitiei

- transparentizarea justitiei

- personalul auxiliar din instante si parchete

- problema SIPA

- studierea justitiei comuniste si deschiderea arhivelor Ministerului Justitiei.

Redam mesajul integral publicat de Dana Girbovan pe Facebook:

12 obiective in scopul sporirii eficientei justitiei si intaririi independentei acesteia

Cand am primit propunerea de a ocupa functia de ministru al justitiei am avut deja in minte o serie de solutii la problemele sistemului judiciar, probleme pe care am ajuns sa le cunosc direct atat in urma experientei de 19 ani ca judecator, cat si din pozitia de membru si lider de asociatie profesionala, la nivel national si european.

Am acceptat propunerea pentru ca pozitia de ministru confera capacitatea de a si implementa solutii pentru a imbunatati actul de justitie, impreuna cu Consiliul Superior al Magistraturii. Acesta este si motivul pentru care mi-am conditionat acceptul de asigurarea unei depline independente in exercitarea mandatului. Mi-am asumat sarcina unui ministru tehnocrat, deschis propunerilor si colaborarii cu toti factorii decizionali si societatea civila in scopul imbunatatirii justitiei.

Inainte de a expune pe scurt principalele proiecte de solutii la probleme din justitie pe care as dori sa le initiez ca eventual ministru al justitiei, doresc sa reiterez un principiu fundamental: IN TOATE DEMOCRATIILE OCCIDENTALE OMUL ESTE IN CENTRU, IAR STATUL IL SERVESTE.

Din acest motiv, in Memorandumul privind justitia din 2016, votat de majoritatea covarsitoare a adunarilor generale ale instantelor, chiar la primul punct s-a precizat ca “Justiția trebuie să aibă ca și preocupare esențială protecția, promovarea și garantarea tuturor drepturilor și libertăților cetățenești. În fața judecătorului cetățeanul este egal cu statul.”

Este momentul ca societatea romaneasca sa depaseasca viziunea reductiva asupra justitiei, optiunile extrem de politizate si polarizate, pentru a face loc unei abordari constructive si pragmatice asupra justitiei.

Milioane de oameni vin anual la parchete si in salile de judecata, de aceea este important sa o faca cu increderea ca drepturile procesuale ale fiecaruia sunt respectate si ca nimeni nu este mai presus de lege. Nici macar magistratii.

Situatia cantitativa a justitiei in acest moment, conform raportului privind starea justitiei pe 2018, arata ca pe rolul instantelor in 2018 au fost 2.946.106 dosare.

Incarcatura medie de dosare pe judecatori la nivelul instantelor in 2018 sta in felul urmator:

- ICCJ - 1.152 cauze pe judecator;

- curti de apel – 586 cauze pe judecator;

- tribunale – 655 cauze pe judecator;

- judecatorii – 1.129 cauze pe judecator [judecatoria Birlad a avut o incarcatura de 2.002 dosare pe judecator; judecatoria Oltenita 1.957 dosare pe judecator etc].

In privinta parchetelor, datele arata ca in 2018 au fost inregistrate 3.324.601 lucrari, din care 1.753.540 de dosare penale. Dintre dosarele penale, 92% au fost inregistrate la parchetele de pe langa judecatorii.

Incarcatura medie de dosare penale pe procuror in functie de nivelul parchetului in 2018 este urmatoarea:

- PICCJ – 19 dosare pe procuror (56 de dosare incarcatura raportat la procurorii care au lucrat efectiv dosare);

- DNA – 56 dosare pe procuror (84 de dosare incarcatura raportat la procurorii care au lucrat efectiv dosare);

- DIICOT – 101 dosare pe procuror (107 de dosare incarcatura raportat la procurorii care au lucrat efectiv dosare);

- curti de apel – 56 dosare pe procuror;

- tribunale – 151 dosare pe procuror;

- judecatorii – 1.568 dosare pe procuror.

Datele arata ca instantele si parchetele din primul grad sunt cele mai incarcate si ca, in continuare, exista diferente foarte mari pe volumul de activitate gestionat de judecatorii/procurorii de la acelasi grad de jurisdictie.

In spatele fiecarui dosar din instanta si cauza penala de la parchet sunt destine care-si cauta dreptatea. In spatele numerelor de judecatori si procurori sunt oameni care sunt chemati sa infaptuiasca justitia sau sa participe la aceasta, iar statul trebuie sa le puna la dispozitie toate resursele necesare sa-si poata indeplini obligatiile constitutionale.

De ani de zile, atunci cand s-a vorbit despre justitie, societatea s-a concentrat pe partea spectaculoasa a unor cazuri penale de notorietate, ignorandu-se insa milioanele de cauze din instante si parchete care pe stau pe umerii catorva mii de judecatori si procurori.

De aceea, principalele solutii pe care le am in vedere privesc atat nevoile si asteptarile cetatenilor, cat si ale judecatorilor, procurorilor, avocatilor si grefierilor, dar si ale mediului de afaceri.

Obiectivele vizate au ca scop protectia, promovarea si garantarea drepturilor si libertatilor cetatenesti, a accesului facil si eficient al cetateanului la justitie, precum si asigurarea si garantarea independentei justitiei si a magistratilor. O justitie independenta inseamna insa si o justitie responsabila pentru modul in care isi indeplineste misiunea constitutionala.

1. Degrevarea instantelor

Dupa cum am aratat mai sus, volumul de munca in instante este imens. Sunt judecatori ce pronunta si motiveaza peste o mie de hotarari anual, ceea ce este inuman.

Numarul mare de dosare pe judecator isi pune in mod direct amprenta asupra calitatii actului de justitie.

Conform statisticilor europene, Romania este tara care, in perioada 2015-2017, a inregistrat cel mai mare numar de dosare nou inregistrate in materie civila si comerciala pe suta de locuitori, situandu-se in plutonul fruntas si in privinta cauzelor de contencios administrativ. Cu toate acestea, durata medie de solutionare a cauzelor este una scazuta in raport cu alte tari, fapt ce reflecta un efort sporit al judecatorilor romani.

Cauzele cresterii numarului de litigii este multiplu, le amintesc doar pe cele mai importante:

Cauza 1: Exista un numar mare de litigii in care statul, prin institutiile sale, are calitatea de reclamant sau parat. Numai cauzele de contencios au ajuns sa reprezinte 30% din numarul dosarelor aflate pe rolul curtilor de apel si 48% din dosarele aflate pe rolul ICCJ. Aceste date releva un clivaj tot mai mare intre stat si cetateni, ingrijoratoare din prisma raporturilor de incredere reciproca ce ar trebuie sa existe intre acestia.

Cauza 2: Exista legi care genereaza mii de litigii similare, care nu doar ca incarca rolul instantelor, dar genereaza practica neunitara, fapt ce naste cetatenilor justitiabili un sentiment de frustrare si neincredere in justitie.

O solutie la aceasta problema ar fi instituirea unui proceduri similare cauzei pilot sau legiferarea actiunilor colective. Alte solutii ar fi respectarea de catre administratie a jurisprudentei instantelor si implementarea eficienta a mijloacelor alternative de solutionare a litigiilor, in special a medierii. Exista, de altfel, recomandari europene in acest sens. Exista insa si alte solutii, ce urmeaza a fi discutate cu reprezentanti ai sistemului judiciar.

Nu in ultimul rand, Curtea de conturi trebuie sa isi schimbe abordarea vis a vis de functionarii care exercita automat caile de atac impotriva hotararilor judecatoresti sau pastreaza o practica administrativa contrara hotararilor date de instante. Cheltuirea responsabila a banului public inseamna in primul rand evitarea litigiilor de catre stat, nu incurajarea acestora. Atunci cand practica administrativa este vadit contrara jurisprudentei constante ori deciziilor obligatorii ale ICCJ, inseamna un litigiu pierdut din start si cheltuieli de judecata care, chiar daca sunt platite cetateanului, sunt in fapt suportate din bugetul public, adica tot de cetatean.

2. Masuri impotriva criminalitatii organizate si, in special, impotriva traficului de persoane umane

Am aratat deja ca acesta este unul din obiectivele principale, ce necesita insa o abordare integrata, care sa includa, alaturi de Ministerul Justitiei si Ministerul Public, Ministerul de Interne, Ministerul Muncii, ONG-uri specializate. Dincolo de strategii deja existente, ONG-urile ce lucreaza la firul ierbii, cu victimele traficului, pot oferi informatii esentiale despre problemele reale cu care se confrunta si oferi solutii concrete, de aceea prima intalnire pe care as avea-o ar fi cu acestea.

Pe de alta parte, exista o legatura stransa intre coruptie si criminalitatea organizata, de aceea va fi necesara o analiza cu privire la cauzele instrumentate de DNA si DIICOT avand ca obiect fapte de coruptie si legatura cu crima organizata. In functie de concluziile analizei se vor putea stabili si solutii de prevenire si combatere eficienta pentru viitor.

3. Combaterea coruptiei

Combaterea coruptiei este o necesitate pentru orice stat ce are respect pentru cetatenii sai. Lupta impotriva coruptiei nu trebuie insa transfomata in ideologie, sub umbrela careia sa fie permise derapaje sau abuzuri. Am aratat in mod constant ca toleranta fata de derapaje sau abuzuri nu ajuta lupta impotriva coruptiei, ci o decredibilizeaza. Ca atare, o combatere a coruptiei sustenabila in timp trebuie dusa prin dosare facute profesionist, care sa reziste controlului instantelor de judecata, dublata de focalizarea pe recuperarea prejudiciilor.

In plus, pentru o eficienta combatere a coruptiei, masurile punitive trebuie dublate de masuri preventive, cum sunt cresterea transparentei si reducerea birocratiei.

4. Relatia cu Comisia Europeana

Romania este in continuare sub monitorizarea Comisiei Europene, in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare. Voi intari componenta de cooperare in cadrul mecanismului atat prin comunicare constanta, cat si prin intalniri directe cu oficialii europeni. Voi facilita, de asemenea, intalnirea oficialilor europeni cu liderii din justitie, pentru ca acestia sa aiba informatii complete si corecte despre sistem.

In relatia cu Comisia Europeana cea mai facila raportare este de a promite declarativ ca implementezi orice recomandare, fara nici o analiza. Ar fi insa o solutie demagogica, cu rezultate contrare, paradoxal, chiar obiectivelor urmarite de Comisie. O recomandare trebuie sa aiba in spate o baza factuala corecta si completa. In lipsa acesteia concluziile sunt, inevitabil, eronate. Din acest motiv dialogul, comunicarea si cooperarea sunt fundamentale in cadrul acestui mecanism.

Am avut mereu o relatie deschisa, franca si onesta cu Comisia Europeana si intentionez sa recastig respectul reciproc si la nivel institutional. Voi actiona perfect transparent, explicand oficialilor europeni problemele din justitie in toata complexitatea lor, propunand si analizand apoi in comun solutiile. Justitia din Romania este o justitie europeana, iar valorile la care toti trebuie sa ne raportam sunt valorile fondatoare ale Uniunii Europene: respectarea demnitatii umane, libertatii, democratiei, egalitatii si statului de drept, precum si respectarea drepturilor omului.

5. Independenta financiara a instantelor

Independenta financiara a instantelor este un element fundamental al independentei justitiei.

Cu exceptia ICCJ bugetele instantelor, care sunt parte a puterii judecatoresti, au continuat sa ramana la Ministerul Justitiei, care e parte a puterii executive. An de an s-a amanat punerea in aplicare a unei prevederi legale care dispunea mutarea bugetului instantelor de la MJ la ICCJ, pentru ca anul trecut prevederea transferului sa fie eliminata cu totul din lege prin ordonanta de urgenta.

Dupa o consultare cu Sectia pentru judecatori a CSM si cu ICCJ, voi propune o initiativa legislativa pentru rezolvarea acestei probleme recurente.

Este absurd ca puterea judecatoreasca, independenta potrivit Constitutiei, sa nu isi gestioneze independent bugetul, in timp de Ministerul Public, IJ, CSM si ICCJ o fac.

6. Procedura transparenta de numire la conducerea parchetelor

Numirea in functii de conducere la varful parchetelor trebuie facuta printr-o procedura transparenta, care sa asigure egalitate de sanse candidatilor si sa permita selectarea in asemenea functii a celor mai buni procurori.

Procurorii stiu cel mai bine care e profilul de sef pe care il considera optim, de aceea voi initia o consultare cu parchetele pentru ca procurorii sa profileze calitatile sefilor pe care si-i doresc.

Dezavuez din start orice intelegeri subterane in privinta numirii procurorilor sefi. In nici un caz, daca voi fi ministru, numirea procurorilor sefi nu va fi rezultatul vreunor intelegeri politice, asa cum din pacate s-a intamplat in trecut, cu efecte vadit nocive pentru justitie.

Sunt multi procurori profesionisti in sistem si este momentul ca acestia sa isi si asume raspunderea de a conduce la varf activitatea parchetelor.

De asemenea, voi readuce in dezbatere problema veche a politiei judiciare si trecerea acesteia sub controlul procurorilor, problema la care solutiile trebuie gasite in comun cu Ministerul Public si Ministerul de Interne.

7. Logistica si infrastructura instantelor si parchetelor

Ministerul Justitiei va trebui sa lucreze cu CSM-ul pentru continuarea masurii de optimizare a hartilor judiciare si de reechilibrare a schemelor de personal pentru instante si parchete.

Logistica in foarte multe instante si parchete este la pamant, acestea functionand, spre exemplu, cu computere vechi de peste 10-12 ani, care mai mult se strica decat functioneaza.

Sunt instante si parchete ce functioneaza in cladiri ce stau sa se darame sau in conditii total improprii activitatii acestora.

Toate proiectele de infrastructura aflate la Minsiterul Justitiei trebuie deblocate. Doresc sa consult toti liderii din justitie si ministerele de resort (finante, fonduri europene, etc) pentru a gasi mijloacele financiare necesare pentru investitii in justitie. Nu se poate cere performanta, calitate si eficienta in justitie fara investitii.

8. Digitalizarea justitiei

Digitalizarea justitiei a devenit norma in foarte multe state deoarece scade costurile si creste eficienta si echitatea.

Unele curti de apel, urmand modelul Curtii de Apel Cluj, au implementat dosarul electronic. Cererea de chemare in judecata se poate depune direct pe siteul Curtii, toate actele sunt scanate, iar partile au acces la ele prin intermediul unei parole. Acest lucru ajuta enorm si avocatii, care nu mai trebuie sa stea la rand la arhiva pentru a citi fizic dosarul.

Sistemul trebuie extins la toate instantele si perfectionat, astfel incat sa permita, printre altele, plata taxei de timbru on line direct pe portal, notificare pe email sau telefon cand s-a primit un nou act la dosar etc.

De asemenea, baza de date imensa reprezentata de hotararile judecatoresti publicate trebuie folosita pentru imbunatatirea actului de justitie, o analiza de profunzime a acesteia oferind informatii importante legate de tendintele jurisprudentiale, practica neunitara, tip de legislatie ce genereaza sistematic litigii etc.

Toate aceste lucruri se pot face cu un sistem IT bine facut, la constructia caruia sunt convinsa ca si-ar aduce aportul exceptionalii IT-isti romani.

9. Transparentizarea justitiei

Ministerul Justitiei trebuie sa devina model de bune practici in materia accesului la informatii de interes public. Voi face demersuri, de asemenea, pentru publicarea ordinelor cu caracter general emise de procurorii sefi, conform recomandarilor europene, precum si pentru aplicarea prevederilor legale ce impun publicarea tuturor actelor extrajudiciare ce au privit sau influentat justitia.

10. Personalul auxiliar din instante si parchete

Personalul auxiliar reprezinta partea mai putin vazuta a justitiei. Aportul acestora la infaptuirea actului de justitie este unul esential, iar eforturile depuse de acestia, in conditii de multe ori suprasolicitante, este unul ce trebuie recunoscut si respectat. Proiectul privind statutul acestora se afla in dezbatere publica si sunt deschisa oricaror propuneri de imbunatatire a acestuia.

11. Problema SIPA

In 2017 a fost adoptata Hotararea de Guvern nr. 410/9 iunie 2017, avand ca obiect “unele masuri referitoare la arhiva fostei Directii Generale de Protectie si Anticoruptie”.

Prin aceasta hotarare, Guvernul a decis constituirea unei Comisii care va inventaria, declasifica sau, acolo unde va fi cazul, va trece la un alt nivel de clasificare sau de secretizare documentele din arhiva DGPA, dupa care le va preda institutiilor cu competente in domeniu.

Hotararea de Guvern instituia si obligatia intocmirii de catre comisie a unor rapoarte semestriale de activitate, a caror sinteza trebuia publicata pe pagina de internet a MJ.

De la data adoptarii acestei hotarari au trecut mai bine de doi ani, fara ca vreun raport sau informatie privind arhiva SIPA sa fie facuta publica. Trebuie verificate si facute publice stadiul procedurilor si, in functie de concluziile verificarilor, gasite solutii la problema spinoasa a arhivei, solutii ce trebuie discutate si stabilite in comun cu CSM.

12. Studierea justitiei comuniste si deschiderea arhivelor Ministerului Justitiei

Daca dupa 1989 au existat foarte multe studii despre fosta Securitate, ba chiar avem un Consiliu National pentru Studierea Arhivelor Securitatii, exista insa foarte putine studii tehnice, critice, juridice, istorice cu privire la justitia din perioada comunista. Daca fosta Securitate ii zdrobea pe oameni in anchete, a fost justitia din perioada comunista cea care i-a condamnat.

Pentru un prezent sanatos, eliberat de metehnele trecutului totalitar, este important sa cunoastem modul in care justitia a fost folosita in comunism.

Intentionez de aceea sa deschid arhivele Ministerului Justitiei pentru cercetare si sa ofer orice sprijin necesar cercetatorilor care doresc sa studieze acest aspect al totalitarismului din Romania.

In concluzie, proiectele de solutii pe care le-am prezentat sunt o parte dintre obiectivele pe care l-as urmari, obiective ce au in vedere atat cetateanul, ca destinatar al actului de justitie, cat si pe cei din sistemul de justitie, care infaptuiesc justitia sau contribuie la infaptuirea ei. Atributiile Ministerului Justitiei sunt insa mult mai complexe, incepand cu rolul primordial in domeniu legislativ – in initierea sau avizare de acte – insa nu este locul si rolul acestei postari de a prezenta o strategie exhaustiva.

Rolul primordial al prezentarii este acelea de a deschide o dezbatere constructiva si voi fi deschisa la orice sugestii si idei din partea oricui pentru imbunatatirea actului de justitie si pentru intarirea independentei si profesionalismului sistemului de justitie, astfel incat cetateanul sa vada ca drepturile si libertatile sale sunt respectate si protejate in Romania.

P.S. Am fost intrebata de ce nu am scris nimic despre sistemul penitenciar, care e sub MJ. Intentionat nu am facut-o, pentru ca doresc prima data sa ma consult cu factorii decizionali si sindicatele din sistemul penitenciar. Vreau sa-i ascult pe ei prima data, sa-mi spuna cu ce probleme se confrunta si ce solutii de rezolvare intrevad. De principiu, voi sustine orice propunere care va ajuta la imbunatatirea sistemului penitenciar”.

Comentarii

# Da' Judecătoriile Rupea și Corabia,cate cauze date 26 August 2019 14:04 +1

pe judecător au avut.Punctul cu personalul auxiliar,este excelent.Adica,nu știu cu cine veți începe:cu rezerviștii,ori cu activistii?Cu gradele superioare,sau cu cele inferioare?Cu ..,sau cu ..?In rest,nu nu mai conteaza,gargara ieftină și apa de ploaie,iar efectul este al razelor de luna,asupra galoșilor de guma.Scrieti pe blog,sau face,că sînteți mai simpatică.

# DODI date 26 August 2019 14:09 +14

Propunerile sunt corecte, pertinente și necesare. Singura lor problemă este aceea că ciolanis nu știe citi, gândi și interpreta cu singurul său neuron fără voie de la ”împărăție” (se poate citi: SRI, Merkel sau serviciul german de informații, după caz!).

# Ana Maria Tranca este mai EFICIENTA de mii de ori date 26 August 2019 14:12 +4

Am scris!!! Ana,înscrie-te și tu în cursa și da-le proiectu' într-un singur punct.

# CWQ date 26 August 2019 14:20 +11

Doamne ajută! Măcar să înceapă să se miște ceva în Justiție și să ne recăpătăm încrederea în ea, altfel suntem pierduți ca nație. PS Să vedem dac-o acceptă „împăratul” Lăcomilă-Somnorilă sau îi mai trage un picior în spate acestui popor, arătând că nu dă doi bani pe el, cu toate că trândăvește pe spatele lui de mai bine de 30 de ani.

# mircea nica date 26 August 2019 14:23 +9

Dacă nu o numește,Iohannis rămâne în pielea goală iar Dăncilă câștigă. Și dacă o numește,mai recuperează,dar tot Dăncilă punctează. Prin demisia Danei pierde magistratura dar va câștiga avocatura,implicit clienții pe care-i va onora cu angajamentul. Demisia impusă în asemenea situație incertă mi se pare o bătaie de joc. În Olanda judecătorii pot fi ȘI parlamentari!!!

# Edelweiss - Ivory Tower Accountant date 26 August 2019 14:24 +6

Dacă Nils Holgersson n-o să fie refuzată de Plăvannis pe considerente politice (n-are genunchii tociți ca Anna sa ca Răvășitoarea), referitor la pct. 7 din program – „optimizarea hărților judiciare” o să-i trimit la Gârbovancă o analiză referitoare la modul în care ¼ - UN SFERT !!! – din justițiabilii județului Suceava sunt nevoiți să icnească sub copita Satrapilor Ticăloși din Urbea Rădăuțiului – cetate a Răului Conceptual înfrățită cu Caracalul: aceleași cârdășii fructuoase dintre infractorii nebugetați (interlopi) și infractorii bugetați – milițieni, cu toții pupându-se bot în bot cu porcușorii și făcând bruderschaft cu juzii. O să argumentez din punct de vedere istoric, geografic, sociologic de ce unele localități care acum sunt arondate la Judecăcătoria Rădăuți n-au ce să caute în circumscripția acelei Cetăți a Nelegiuirii și Ticăloșiei Cutumiare. N-au ce să fie în acea circumscripție localități care niciodată nu au aparținut de zona / plasa Rădăuți.

# Edelweiss - Ivory Tower Accountant date 26 August 2019 14:25 +1

N-au ce să caute sub copita acelor Demoni pseudo-judiciari localități care nu au nici un mijloc de transport regulat către acea Sodomă bukowineană, spre deosebire de facilul acces către Suceava. Dar mai ales n-au ce să caute la județul Satanelor înstruțate în robă oameni sărmani care, prin natura și specificul lor zonal, au spețe minore: 3 ari de pământ moștenire de împărțit la 22 de babe, câteva ostrețe de gard sparte de vreun cal nărăvaș sau niște jafuri de amenzi de circulație date de niște milițieni mult prea zeloși. Acolo, la Rădăuți, se judecă spețe cu greutate, din acel areal riveran frontierei de stat, areal veritabil „Corn al abundenței” în care se învârt afaceri de ctrafic de persoane, de migranți, de kurve, de cerșetori, de sclavi, de contrabandă cu țigări, combustibili, arme , droguri, medicamente de multe sute și sute de milioane de euro.

# Edelweiss - Ivory Tower Accountant date 26 August 2019 14:26 +2

Acolo, în acea Gomora a Bukowinei, șpaga pentru înlocuirea măsurii arestului preventiv și scăparea peste bordură a unui bijnițar ucraineț pleacă undeva de la 100.000 de euro. Acolo se învârt paralele negre cu lopata lui Stahanov Ce să caute acolo justițiabili roopți în kur din localități care NICIODATĂ ÎN ISTORIA LOR nu au aparținut și au depins în vreun fel de structurile administrative sau judiciare din Rădăuți. Dacă o să fie numită Gârbovanca, o să trimet iute o zapiscă analitică în care o să propun să redimensioneze circumscripțiile judecătoriilor din CA Suceava, ca să corespundă adevărului istoric, cutumei sociale și a specificului tradițional zonal.

# Edelweiss - Ivory Tower Accountant date 26 August 2019 14:27 -1

Județul Suceava are, conform rezultatelor recensământului din 2011, o po******ție stabilă de 634.810 persoane. Circumscripția jurisdicțională a instituțiilor statale din Rădăuți acoperă un municipiu, 5 orașe și 28 de comune, a căror po******ție stabilă însumată ajunge la 164.993 de persoane. Astfel încât, UN SFERT din po******ția județului Suceava (al șaselea județ al țării funcție de po******ție, aproape de 26% din po******ția județului - 25,99%) este blestemată să icnească sub copita potcovită a cârdășiilor famigliale din Rădăuți și este nevoit să inspire aerul vătămător al puroiului corupției, emanat de Sacra Cupola Unita Rădăuțeana, de infecta plutocrație a cârdășiei transpartinice și trans-instituționale. Charta la care fack referire poate fi vizualizată pe pagina portalului just, secțiunea CA Suceava, subsecțiunea ”Organizare” http://portal.just.ro/39/SitePages/organizare.aspx?id_inst=39

# unul din lumea cea mare date 26 August 2019 14:30 +18

in opinia mea joianisul cu mucii pe piept NU O SA SEMNEZE PENTRU NUMIREA GIRBOVANCEI,IN FELUL ACESTA O SA SE CONFIRME IARASI CEEA CE AM SPUS EU DE O BUCATA DE VREME ,CA JOIANISUL CU MUCII PE PIEPT A FOST COLABORATOR AL SECURITATII SI AL SRI SI CA NICI MACAR INTRE COARNE NU/L DOARE DE MERMELICA SI CA NU VREA SA SCHIMBE NIMIC NIMICUTELEA IN MERMELEALA.MERMELEALA L/A SERVIT BINE PE EL SI INTERESELE RAVASITOAREI(vorba lui badea)

# Ultimul Charlot date 26 August 2019 15:37 +1

Daca mai rezolvati si problema avocaturii fara acte de infiintare vs avocatura cu acte de infiintare pe care nici RIL -ul rusinos nu a reusit sa descalceasca, sunteti chiar mare, si o sa dati dovada de reala transparenta si nepartinire

# Bisdanis isi da cu tesla daca-o numeste ! date 26 August 2019 15:58 +32

Pai el e cel mai mare infractor , fiind in poziita de dat exemplu : bisnitareala cu case si apoi trafic de copii (unii zic pt. organe altii ca pt canadience sterpe , ca Georgeta). Gasca din SRI care il sustine pe vierme cred ca e disperata . Ar fi bine sa inceapa curatenia dracului si-n jusititie ca e satula lumea de Macovei , Danilet si alti sorosisti . :eek: PS.Nu credeam ca "se baga" doamna Garbovan in asa o mlastina , fiind prea inteligenta, rafinata si cinstita . Nu in ultimul rand e una din cele mai frumoase femei din Romania ...care Romania e mult peste occident la acest capitol , clar. :-*

# Baran Gheorghe date 26 August 2019 16:41 +9

12 puncte la care trebuie aduagat al 13 -lea , reforma CSM si al 14 -lea curatenie in INM . Este inadmisibil ca in anul 2019 , am ajuns in luna Septembrie si INM nu a stabilit intervalul de examinare pentru admiterea INM 2019. INM arunca mingea in curtea CSM. Cu asa formatori la INM si asa membrii in CSM se promoveaza nestiutorii de carte in sistemul judiciar. Eu totusi inclin sa cred ca Doamna Rotaru nu intra in cercul vicios al neputintei;

# Edelweiss - Ivory Tower Haruspex date 26 August 2019 17:03 +1

Am fost în poiată ș-am hassasinat un cucoș, ca să fack din iel niște răcituri. Dar înainte de a-l prelucra eficient, l-am spintecat ușurel ș-am scos ficatul și măruntaiele. Cocoșul era tare „bărbătos” sămn că face parte din spița virilă a gâscanului ce-l purta pe aripe pe Nils Holgersson. Apoi rânza cucoșului era blindată la interior cu un strat de blindaj compozit multistratificat ca cel de la tankul izraelian Merkava IV. Asta însamnă că cucoșul prezicea apropierea unor vremuri în care or să fie nevoie de oameni și oamene tari de rânză, capabile să înfulece cu nepăsare toate mizeriile și căcaturile pădurenilor de la Băneasa și a Armatei lor de Trolli. Fierea cucoșului era de o dimensiune nemaiîntîlnită, sămn că Brutus – Păcăliceanu – (de)senatorul luptător cu gura n-o putut digera înfrângerea în coaliție. Iel o crezut că dacă-i ticălos Brutus și joacă un joc la cacealma, la două capete și-l împinge pe zDrăngănea la brutărie, o să se aleagă el în coledzi ca unic catindat al coaliției.

# Edelweiss - Ivory Tower Haruspex date 26 August 2019 17:05 +2

Sanchi! Dar cel mai interesant o fost ficatul cucoșului: Era cu 4 lobi, fiecare din cei 2 lobi fiind ramificați: Unul normal, ca al oricărui cucoș. Primul lob însămnând cariera Gîrbovancei în magistratură. Al doilea lob era mititel și rahitic, însămnând evoluția propunerii la ministeriatul Justițiilor deșucheate din Wallachia. Al triilea lob, de dimensiune normală, pasămite că sugera sfârșitul guvernării Veorica the 2nd. Implicit și sfârșitul catindaturii Veoricăi la Tronul de la Cotroceni, prin moțiune de cenzură inițiată de triburile păgâne germanice și susținută de Butus Păcăliceanu. Ș-al patrulea lob era uriaș. Huge! Mult mai vast decât șepcuța pe care o primit-o prostalanul aceala de iepuraș de la Sultanul Pârțar Yankeu. Acesta al patrulea lob însemnând, cu grad ridicat de probabilitate, ca Veorica să facă un pas înainte și trei înapoi, c-așa-i jocul pe la boi, iar în locul ei candidatul PSD și al multora altora să fie… Dana Gîrbovan, pe numele ei de alint Nils Holgersson.

# Quetzalcoatl de Corabia date 26 August 2019 18:52 -1

Basca la Corabia că. s-a adus nu cu mult timp in urmă un pensionar la care este de văzut ce metoda folosea la cate vreun dosar mai acatarii,ce impunea pus neuronul la treabă. Ghici metoda?

# Edelweiss - Ivory Tower Prayer date 26 August 2019 19:36 +2

Ai heiv a uiș. Mi-aș dori ca Domnul Zeu, carele-i Mare, Bun, Blând, Înțalept și carele le știe și le vede pe toate, chiar dacă uneori căile Lui sunt mai tricotate, să-i împetreascăă inima, să-i întunece vederea și să-i înțepenească mintea Plăvannului. Pardon. La ultima parte a dorinței renunț, fiindcă Plăvannul nu poate fi prezumat a fi având minte. Deci, voiesc să-l anesteziesze în asemenea hal pe Plăvann, care să refuze numirea Gîrbovancei în funcția de Ministru al Justiției (actuale) de Stabor și Paradeală Protocolară. Astfel încât, după refuzul Plăvannului, Gîrbovanca să devină iute și oficial candidatul PSD la alegerile presidencyale. Vaileu! Slovaca Zuzana Caputova o să pară doar o biată școlăriță de clasa zero pregătitoare pe lângă aplombul cu care Gîrbovanca o să-l joace în picioare pe Plăvann și o să șteargă cu el, transformat în mop, podelele tuturor secțiilor de votare.

# Edelweiss - Ivory Tower Prayer date 26 August 2019 19:38 +4

Domnu’ Zeu’, dacă iești milostiv și înțelegător cu suferințele oaminilor, fă-i un sedativ lu’ Plăvannis la bateria de BIOS și înțepenește-i mecanismul de cutiuță muzicală avariată! Prașu tebia, Boje Moi (ca să moară de ciudă derbedeii Dirlewanger SS)

# mishulescu date 26 August 2019 21:56 +5

Nu inteleg cum de d-na Garbovan si-a dat demisia din magistratura atat de usor , stiind foarte bine ce forma de viata este  Johannis !?  O va respinge categoric mintind cu nerusinare ( dupa cum ne-a obisnuit ) despre vreun motiv inventat de el sau clica de infractori care il deservesc.

# nae girimea date 27 August 2019 08:51 +3

@Baran Gheoghe Lipseste punctul 0 ( zero ) din program : raspunderea magistratilor

# imun/teanu date 27 August 2019 09:57 +2

Dna. Garbovanu si-a dat demisia din magistratura [ cu, expuse 12 probleme de principiu ]. Dl. Iohanis n-o va admite. Cum de o zi guvernul cam este "in aer" nu prea mai sunt sanse continuarii propunerii/nominalizarii ei. Asa ca deocamdata doar victorie a "Rezist", ca nu mai e magistrata (ceea ce dl. Iohanis va si semna nu imediat ci deindata. Cum ramane cu doamna Garbovan?, se va mai putea reantoarce magistrat? Renuntand prompt la "beneficiile" breslei, pentru o himera idilica si-a sacrificat cariera pentru care avea si vocatie. Invingatori "Rezistii". Invingator Iohanis. Invingatoare si vrajitoarea (Muma Padurii) Macovei, la originea murdaririi acestei puteri fundamentale in stat /cu nurii ei vestejiti emasculand contra noastra si tremuratii masculi scofalciti europeni. Se spuna ca "nihil sine sansa" /noi nu mai avem niciun "nihil", mai ales cand alea (zarurile) "iacta est", la masa verde a trisorilor mondiali. Si lor necesara sacrificarea unei Garbovan, ca, mai ales, are principii.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 22.12.2024 – S-a aflat noul ministru al Justitiei

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva