25 July 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

JUDECATORII ANTINATIONALI SE ZVARCOLESC CA NU E INJURATA ROMANIA – Asociatia Formul Judecatorilor face scandal pe motiv ca Raportul privind Statul de Drept din 2024 nu critica Romania: “Nu reflecta in mod obiectiv situatia justitiei din Romania”. FJR fierbe ca Inalta Curte a aparat legea si Constitutia in fata infamei decizii CJUE pe prescriptie. De tot rasul: asociatia magistratilor activisti anunta ca intrerupe dialogul cu Comisia Europeana (Raportul)

Scris de: George TARATA | pdf | print

25 July 2024 12:43
Vizualizari: 914

Deveniti tot mai irelevanti pe plan intern si international (coincidenta, odata cu scaderea influentei gruparii Coldea in Justitie si politica, precum si cu prabusirea USR), judecatorii #rezist grupati in Asociatia Forumul Judecatorilor din Romania (FJR), care obisnuiau sa se urce pe treptele instantelor ca sa protesteze impotriva deciziilor luate in legatura cu Justitia, se dau de ceasul mortii ca Romania nu a fost infierata in ultimul Raport privind Statul de Drept publicat de Comisia Europeana miercuri, 24 iulie 2024. Asociatia condusa de judecatorul Dragos Calin (foto) de la Curtea de Apel Bucuresti critica Raportul privind Statul de Drept pe 2024, fiind extrem de deranjata ca respectivul raport nu pune la zid Romania.

In acest sens, intr-un comunicat dat publicitatii miercuri, 24 iulie 2024, FJR sustine ca raportul (atasat la finalul articolului) nu ar reflecta in mod obiectiv situatia justitiei din Romania. De asemenea, asociatia magistratilor isi exprima nemultumirea fata de Inalta Curte, pentru motivul ca instanta suprema si-a permis sa apere legea si Constitutia Romaniei, stabilind ca decizia CJUE care incita la nerespectarea hotararilor CCR si ICCJ pe prescriptie nu poate fi aplicata.

La finalul comunicatului, Asociatia Forumul Judecatorilor produce si o gluma. Mai exact, FJR anunta ca va stopa orice dialog cu Comisia Europeana. Ca si cum birocratilor de la Comisia Europeana le-ar pasa ca nu mai vorbesc cu ei judecatorii #rezist din Romania.

Prezentam comunicatul Asociatiei Formul Judecatorilor din Romania:

“Asociatia Forumul Judecatorilor din Romania a luat act de publicarea Raportului Statul de Drept 2024 de catre Comisia Europeana la 24 iulie 2024.

Acest raport nu reflecta in mod obiectiv situatia justitiei din Romania, in contextul in care, in ciuda numeroaselor apeluri facute de asociatiile judecatorilor si organizatiile neguvernamentale, opiniile Comisiei de la Venetia de modificare a legilor justitiei pe probleme esentiale pentru asigurarea independentei. ale justitiei sunt negate ferm, iar hotararile Curtii de Justitie a Uniunii Europene nu sunt aplicate, aspecte tolerate fara explicatii de catre autoritatea care ar trebui sa fie gardianul tratatelor (in special a dispozitiilor privind statul de drept, ca dezvoltate in jurisprudenta recenta a Curtii de Justitie a Uniunii Europene).

Mai mult, insasi Comisia Europeana, prin numeroase rapoarte anterioare, a cerut Romaniei sa aplice opiniile Comisiei de la Venetia, inainte de a inchide unilateral Mecanismul de Cooperare si Verificare, care era obligatoriu si eficient.

Comisia Europeana nu pare sa aiba nicio reactie la Decizia interpretativa a Inaltei Curti de Casatie si Justitie nr. 37/2024, care este obligatorie erga omnes, la fel ca o lege, si constata ca neaplicarea dispozitiilor de drept intern care se incadreaza in standardul de protectie privind previzibilitatea dreptului penal, solicitat de Curtea de Justitie a Uniunii Europene in hotararea sa din cauza C-107/23 PPU, Lin, nu este compatibil cu articolul 7 alineatul (1) din Conventia europeana privind Drepturile Omului si, prin urmare, hotararea Curtii de Justitie a Uniunii Europene nu pot fi niciodata aplicate in Romania.

In ultimii ani, este de notorietate ca doar prin efortul unei parti a judecatorilor romani, individual sau grupati in asociatii profesionale cu standarde europene, hartuiti sistematic, s-a realizat ceea ce Comisia Europeana a ignorat complet; de exemplu, valul de sesizari la Curtea de Justitie a Uniunii Europene pentru a pastra statul de drept.

In acest context, atata timp cat situatiile reale analizate nu sunt reflectate in mod obiectiv, Asociatia Forumul Judecatorilor din Romania nu va mai participa la niciun dialog cu Comisia Europeana, refuzand ca onorabilitatea membrilor sai sa fie folosita pentru discursuri si reglementari politice”.

* Cititi integral Raportul din 2024 privind Statul de Drept din Romania