MAI PUTINA BIROCRATIE PENTRU JUSTITIABILI SI AVOCATI - Ministerul Justitiei a anuntat ca partile si reprezentantii acestora in procesele civile pot solicita ca incheierile si hotararile sa le fie transmise prin e-mail imediat dupa publicarea in ECRIS. Robert Cazanciuc: "Este un alt pas pe care il facem spre implementarea conceptului de dosar electronic... Comunicarea online inseamna economie de bani si timp pentru justitiabili, pentru avocatii acestora". Initiativa a fost sustinuta de CSM
Justitiabilii si avocatii vor face mai putine drumuri la instante. Ministerul Justitiei, condus de Robert Cazanciuc (foto), a anuntat, joi 15 ianuarie 2015, ca programul informatic al instantelor a fost modificat astfel incat sa permita transmiterea in format electronic, prin e-mail, catre partile dintr-un proces si reprezentantii legali ai acestora, a incheierilor de sedinta si a hotararilor judecatoresti imediat dupa introducerea acestora in sistemul ECRIS. Initiat de Ministerul Justitiei, demersul a fost sustinut de Consiliul Superior al Magistraturii. El vizeaza deocamdata doar cauzele civile, care insa reprezinta 90% din totalul cauzelor aflate pe rolul instantelor.
Robert Cazanciuc nu a precizat daca sistemul isi va extinde aplicabilitatea si asupra cauzelor penale, dar a punctat principalele atuuri ale demersului: "Este un alt pas pe care il facem spre implementarea conceptului de dosar electronic... Practic, in cauzele civile, partile vor putea sa primeasca in format electronic aceste documente imediat ce ele vor fi incarcate in sistemul ECRIS. Pana in acest moment, daca un justitiabil dorea sa vada o incheiere de sedinta, document care nu i se comunica, sau daca intentiona sa citeasca o hotarare inainte de a-i fi comunicata prin posta, trebuia sa vina personal la instanta si sa solicite dosarul cu actele respective".
Prezentam comunicatul MJ:
"Comunicat de presa referitor la posibilitatea de a transmite partilor si participantilor la un proces incheierile de sedinta si hotararile in format electronic
Ministerul Justitiei informeaza opinia publica despre posibilitatea de a solicita instantei de judecata, in toate cauzele civile (aproximativ 90% din totalul cauzelor aflate pe rolul instantelor), ca incheierea de sedinta sau hotararea judecatoreasca sa le fie transmisa in format electronic. Astfel, in urma unui demers al Ministerului Justitiei, sustinut si de Consiliul Superior al Magistraturii, programul informatic al instantelor a fost modificat astfel incat sa permita transmiterea prin e-mail catre partile dintr-un proces, dar si catre reprezentantii legali ai acestora, a incheierilor de sedinta sau a hotararii judecatoresti imediat ce acestea sunt incarcate in sistem.
'Este un alt pas pe care il facem spre implementarea conceptului de dosar electronic, in acest moment fiind posibila comunicarea si prin e-mail a incheierilor de sedinta si a hotararilor. Am parcurs inca un moment in cooperarea cu C.S.M. care a sustinut aceasta initiativa si a aprobat rapid implementarea ei la nivelul tuturor instantelor din tara. Practic, in cauzele civile, partile vor putea sa primeasca in format electronic aceste documente imediat ce ele vor fi incarcate in sistemul ECRIS. Pana in acest moment, daca un justitiabil dorea sa vada o incheiere de sedinta, document care nu i se comunica, sau daca intentiona sa citeasca o hotarare inainte de a-i fi comunicata prin posta, trebuia sa vina personal la instanta si sa solicite dosarul cu actele respective. Daca hotararea, de exemplu, nu era inca listata si semnata de judecator, nu exista in dosar, asa ca facea un drum degeaba. Comunicarea online reprezinta o alternativa moderna care inseamna economie de bani si timp pentru justitiabili, pentru avocatii acestora. Astfel, am realizat posibilitatea tehnica prin care dam partilor din procese ocazia de a se conforma rapid si eficient celor stabilite de catre instantele de judecata, pe de alta parte, dam avocatilor ocazia de a informa in mod corect si complet, partile reprezentate. In plus, prin aceasta masura facem un prim pas in verificarea modului prin care putem usura in viitor activitatea instantelor. Intreaga strategie a Ministerului Justitiei vizeaza reducerea duratei proceselor si eficientizarea sistemului. Dupa ani de zile de subfinantare, am reusit ca din 2012 sa alocam suplimentar sute de posturi de magistrati si grefieri concomitent cu implementarea de tehnologii de ultima ora. Complementar, am reusit sa reluam si investitiile in sediile instantelor', a declarat ministrul Justitiei, Robert Cazanciuc".
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# Alexandru 16 January 2015 13:56 +5
# da 16 January 2015 22:05 +1
# tede 17 January 2015 14:58 +2
# Grefier 19 January 2015 18:14 -1