MANIPULARE SECURISTA – Guvernul Ciolos a justificat adoptarea OUG 6/2016, prin care s-a reinviat Directia VI-a Cercetari Penale a fostei Securitati, invocand “amenintari grave si iminente la adresa securitatii nationale”. Din 2016 pana in prezent, SRI nu a raportat vreun astfel de caz. Alegatiile Guvernului Ciolos nu au fost decat un pretext pentru adoptarea unei ordonante care, cu sfidarea Deciziei CCR 51/2016, sa permita in continuare imxtiunea SRI in actul de urmarire penala (Documentul)
Stupefiant modul in care Guvernul de asa-zisi tehnocrati, condus de Dacian Ciolos (foto), a justificat adoptarea Ordonantei de Urgenta 6/2016 prin care SRI a devenit organ de cercetare penala, fiind practic inviata Directia a VI-a Cercetari Penale a Securitatii dinainte de 1989. Pentru a se da greutate acestei odioase Ordonante, care a fost folosita ulterior la incheierea infamului Protocol SRI-PICCJ din 2016, Guvernul Ciolos a invocat - atentie! - existenta unor "amenintari grave si iminente la adresa securitatii nationale". Care au fost acele "amenintari grave si iminente" nici pana astazi nu se stie. Caci SRI nu a anuntat dejucarea vreunui atentat terorist, asa cum nu a anuntat nici avansarea gradului de alerta la "ridicat" sau "critic".
Lumeajustitiei.ro a dezvaluit in editita de joi, 30 august 2018, cum SRI a participat direct la elaborarea OUG 6/2016, trimitand un amendament la Ministerul Justitiei, amendament pe care Ministerul si l-a insusit apoi (click aici pentru a citi). Analizand insa nota de fundamentare care a stat la baza adoptarii OUG 6/2016, postata pe site-ul Guvernului, am observat ca aceasta contine o mentiune incredibila prin care se justifica necesitatea adoptarii OUG 6/2016, prin care SRI a devenit organ de cercetare penala speciala, iar numeroase articole din Codul de procedura penala au fost modificate.
Potrivit Notei de Fundamentare, una dintre justificarile oferite de ministresa Justitiei din Guvernul Ciolos, traducatoarea Raluca Pruna, a fost aceea ca la nivelul SRI existau date privind "amenintari grave si iminente" la adresa securitatii nationale, inclusiv in ceea ce priveste fapte de terorism.
Iata ce se precizeaza in nota de fundamantare a OUG 6/2016:
„La nivelul Serviciului Roman de Informatii se detine un fond consistent de date si informatii privind existenta unor amenintari grave si iminente la adresa securitatii nationale ce au corespondent in infractiuni de terorism, spionaj, criminalitate organizata transfrontaliera, criminalitate informatica, pe care, in calitate de organ de constatare, este obligat sa le transmita organelor de urmarire penala".
Unde sunt "amenintarile grave si iminente"?
Cu alte cuvinte, Romania era intr-un pericol urias, care nu putea fi contracarat fara OUG 6/2016. Daca ar fi sa dam crezare acestor lucruri, in 2016 dusmanii erau la granita Romaniei sau intentionau ca in scurt timp sa puna la cale atacuri teroriste, de orice fel, pe teritoriul tarii noastre. Tot atunci, securitatea nationala era pusa in pericol prin acte de spionaj, criminalitate organizata transfrontaliera sau criminalitate informatica.
In opinia noastra, mentiunile din nota de fundamantare privind existenta unor "amenintari grave si iminente" nu au avut niciun corespondent in realitate. Si asta pentru ca din 2016 pana in prezent, SRI nu a raportat nici macar un singur caz grav care sa puna in pericol siguranta nationala a Romaniei. Au fost cateva zeci de cetateni straini expulzati, a mai fost retinut si arestat tanarul Luigi Boicea din Craiova acuzat de propaganda pentru ISIS si „celebrul spion” sarb Bratislav Zivkovic, care avea zeci de poze pe Internet si care nu se sfia sa-si arate fata si sa se fotografieze cu arme, despre care SRI a anuntat ca l-a deconspirat la Baza NATO din Mihail Kogalniceanu, si care a fost expulzat. In rest, liniste si pace. Nu au existat de altfel nici informari publice despre actiuni de spionaj, criminalitate transfrontalierea sau criminalitate informatica despre care SRI sa fi sustinut ca au pus in pericol securitatea nationala. Iar daca ele au existat iar SRI nu le-a adus la cunostinta opiniei publice, atunci tot este extrem de grav.
Pe de alta parte, trebuie precizat ca in cazul unor "amenintari grave si iminente" in legatura cu producerea unui atac terorist, spre exemplu, era obligatoriu ca SRI sa modifice gradul de alerta. Sa il duca la nivelul "ridicat" sau "critic" (vezi facsimil 2). Ceea ce nu s-a intamplat.
Sfidarea deciziei CCR
In final, trebuie sa amintim alt lucru extrem de grav. Si anume ca Guvernul Ciolos a adoptat OUG 6/2016, prin care SRI a devenit organ de cercetare penala cu incalcarea Deciziei CCR 51/2016, care scosese SRI din anchetele penale. Si care a stabilit ca SRI nu are atributii de cercetare penala (vezi facsimil 3).
*Cititi aici integral Nota de Fundamentare
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# UNUL DIN LUMEA CEA MARE 31 August 2018 16:01 +14
# DODI 31 August 2018 18:50 +1
# Mihail 1 September 2018 09:56 +1
# Vrajeala totala ! Amenintari teroriste :D :D :D :D :D 31 August 2018 16:09 +4
# visu 31 August 2018 16:21 +1
# Cititi bine 31 August 2018 16:35 -4
# Steluta de la Neptun 31 August 2018 17:07 +5
# un mizantrop 31 August 2018 17:23 +1
# Any 1 September 2018 00:59 +3
# ana 31 August 2018 19:11 +2
# Klaus_Klaus 31 August 2018 22:18 0
# silvia 1 September 2018 05:32 0
# SPARTAKUS 1 September 2018 12:45 +3
# Baran Gheorghe 2 September 2018 19:35 0
# Baran Gheorghe 2 September 2018 20:02 +2
# Wlad 4 September 2018 11:20 0
# Există gîndire ilogică? 4 September 2018 15:40 0
# Baran Gheorghe 2 September 2018 20:14 +2