25 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

MARTURIA-SOC CE INFIRMA OMORUL CU INTENTIE – Unul dintre primii martori de la locul accidentului confirma ca scuarul de pe Soseaua Chitila, lovit puternic cu roata de masina lui Mario Iorgulescu, nu era semnalizat si nu se vedea noaptea: „Locuiesc acolo de 7 ani. Am vazut 19 accidente, cu sau fara victime... Cu exceptia semaforului, semnalizarea lipseste cu desavarsire. Se circula cu viteza excesiva. Scuarurile nu-s semnalizate corespunzator, nu-s iluminate noaptea, n-au borduri corespunzatoare”

Scris de: Valentin BUSUIOC | pdf | print

24 October 2022 20:08
Vizualizari: 5272

Termenul de luni, 24 octombrie 2022, a produs o evolutie spectaculoasa in procesul lui Mario Iorgulescu (foto), fiul lui Gino Iorgulescu, presedintele Ligii Profesioniste de Fotbal. Ne referim la dosarul in care procurorul Alexandru-Adrian Anghel de la Parchetul de pe langa Tribunalul Bucuresti l-a cercetat initial pe Mario Iorgulescu pentru ucidere din culpa, dar a schimbat incadrarea juridica, astfel incat rechizitoriul cauzei – confirmat de seful PTB Bogdan-Silviu Staicu – are in vedere fapta de omor. Ei bine, aceasta teza a acuzarii privind incadrarea de omor a fost acum infirmata de catre martorii audiati la termenul de luni, 24 octombrie 2022, al dosarului nr. 20691/3/2020. Dupa cum veti vedea mai jos, cele trei declaratii date sub juramant sprijina ipoteza uciderii din culpa, nicidecum a omorului cu intentie (click aici pentru a citi).



Concret, judecatoarea Maria-Manuela Orzata de la Tribunalul Bucuresti a audiat trei martori care, in momentul accidentului, se aflau intr-un apartament de pe Soseaua Chitilei, foarte aproape de locul impactului. Este vorba despre un mecanic de locomotiva (Silviu Daniel Mogos), iubita lui (Ileana Maiovschi), precum si o prietena a celor doi (Andreea Zahariuc). Foarte importanta este declaratia primului martor: datorita profesiei, mecanicul de locomotiva Silviu Mogos a putut retine foarte multe detalii legate de impact si mai ales de aspectul carosabilului. Cu privire la acest din urma aspect, Mogos a declarat sub juramant ca scuarul lovit de Mario Iorgulescu inainte ca acesta sa intre pe contrasens (unde a acrosat frontal o masina ce venea din sens opus) nu era nici semnalizat, nici iluminat, nici dotat cu borduri corespunzatoare. De altfel, intersectia cu pricina este arhicunoscuta pentru accidentele care se produc acolo, din pricina lipsei semafoarelor si a indicatoarelor rutiere, a subliniat martorul Silviu Mogos.

Mogos a detaliat: „Locuiesc acolo de 7 ani. Am vazut 19 accidente, cu sau fara victime. Odata au fost implicate 7 masini. Cu exceptia semaforului, semnalizarea lipseste cu desavarsire. Se circula cu viteza excesiva. Scuarurile nu sunt semnalizate corespunzator, nu sunt iluminate noaptea, nu au borduri corespunzatoare. Au pus doar 3 borduri pe mijlocul drumului.

Dupa cum vedeti, contrar acuzarii, marturia de mai sus releva ca nu poate fi vorba despre omor cu intentie, intrucat scuarul nu putea fi vazut pe timp de noapte. Altfel spus: fiul sefului LPF nu avea cum sa vada acel scuar si sa evite acrosarea lui.


Redam declaratiile tuturor celor trei martori:


Silviu Daniel Mogos: Imi mentin declaratia data la Politie, in faza de urmarire penala.

Incercam sa adorm, cand am auzit o explozie puternica. Am coborat imediat din masina, in circa 23 de secunde – se vede pe inregistrare. Am vazut trei persoane debarcate din masini. Erau trei masini oprite: un autoturism-proprietate personala, un taxi, iar a treia masina era la aproximativ 200 de metri de locul impactului, cu un barbat iesit din ea.

Toate masinile erau pe partea carosabila. Taxiul venea dinspre Chitila spre Bucuresti. A treia masina era orientata in sens opus, spre Chitila.

Fata de intrarea in imobilul in care locuiesc, autoturismele erau in lateral dreapta, la aproximativ 2 metri in afara partii carosabile.

De fapt, doar Aston Martinul (n.r. masina lui Mario Iorgulescu) era in afara partii carosabile, iar celelalte erau pe partea carosabila.

Mi-a atras atentia Astonul, pentru ca luase foc in zona motorului. Astonul fiind mai aproape de mine, m-am dus spre el. Cunosc faptul ca automobilele moderne au sisteme de oprire a combustibilului, de protectie impotriva exploziei. Celelalte persoane nu s-au apropiat, temandu-se de explozie. Vazand focul doar pe partea din fata, am concluzionat ca nu este nicio problema.

M-am apropiat pe partea soferului. Geamurile laterale erau inchise, neafectate de impact. Inauntru era un barbat neincarcerat. Airbagurile erau toate umflate. Inca era prezenta pudra de talc. Inauntru era un aer foarte cetos, ca si cum ar fi dat cineva cu stingatorul.

Am vazut ca soferul traieste, avand ochii deschisi, deci am considerat ca nu e potirivit sa deschid masina si sa scot persoana din ea.

Desi era intuneric, am vazut ca nu avea centura pusa. Ori nu a avut-o, ori s-a eliberat de ea.

Am dorit sa ma deplasez catre cealalta persoana implicata in accident. Era o persoana cazuta pe camp. Am aflat despre ea de la celalalt barbat, care era foarte agitat. Aceasta persoana care se agita foarte tare venea dinspre centru spre Chitila si era un cunoscut al celorlalte persoane.

Eu m-am deplasat catre acea victima impreuna cu alta femeie, care a spus ca este cadru medical. Sunt mecanic de locomotiva, deci sunt obisnuit cu mortile violente. Pe camp se afla un barbat care prezenta semne incompatibile cu viata: picioarele in pozitie nefireasca, fara semne vitale si cu un traumatism.

Doamna cadru medical a incercat sa-i gaseasca semne vitale la nivelul gatului. Eu am incercat la mana persoanei. Prietena mea a sunat la 112 si a coborat la un minut si jumatate dupa mine.

M-am deplasat catre intrarea blocului, ca sa iau stingatorul, sa sting focul. Deja il stinsese altcineva. Atunci m-am apropiat de Aston Martin. Acolo era prietena mea, Andreea Zahariuc, care coborase din bloc. Barbatul din Aston reusise sa deschida usa si isi scosese picioarele afara. Era constient. L-am scos cu atentie, foarte incet, pentru ca erau foarte multe piese metalice ascutite. De fapt, el a iesit singur – eventual doar l-am ajutat. Incerca sa iasa, dar nu putea – iesise doar cu jumatate de corp. L-am tras la 10 metri de automobil, l-am asigurat, am vorbit cu el. L-am intrebat cum il cheama, mi-a spus ca se numeste Mario, i-am spus ca ma numesc Silviu. I-am spus sa stea linistit, ca va veni ambulanta. M-a intrebat daca a murit cineva. I-am spus ca nu – sa se linisteasca. A spus ca-l doare foarte tare burta. Ne-a intrebat daca este lovit rau Astonul. I-am spus ca nu. Incercam sa-l linistesc.

Apoi a venit prietena mea. L-a intrebat daca vrea sa sunam pe cineva. Mi-a dat numarul de telefon din cap, pe de rost. Nu ne-a spus despre cine este vorba. A sunat prietena mea si l-a rugat doar sa vina.

N-am atins masina deloc, pentru ca fusese un scandal cu un designer celebru, care acuza ca ii fusese furat portofelul. Apoi a venit SMURD.


Procurorul de sedinta Adrian-Dan Cudalb: Dupa cat timp a venit politia?

Silviu Mogos: Greu de estimat. Dupa 10 minute. Prima persoana care a atins masina a fost un agent de politie. S-a dus direct la torpedou. Mi-a lasat impresia ca ar cauta ceva. Mi s-a parut ca autoritatile au sosit greu.


Procurorul Dan Cudalb: A zis cineva ceva despre accident?

Mogos: Dupa ce venise SMURD, era o domnisoara blonda. Nu-mi aduc aminte exact ce spunea – era in stare de soc si ea.

Taximetristul a spus ca Aston Martinul a trecut cu 200 km/h pe langa el in Chitila. Tin minte acest lucru, pentru ca m-a pufnit rasul – nu-mi venea sa cred.

De la politie am aflat ulterior ca domnisoara blonda s-a deplasat de pe alta strada (strada Teodor Neagoe) si s-ar fi deplasat catre centru.


Cudalb: Acea intersectie era bine semnalizata, semaforizata?

Mogos: Locuiesc acolo de 7 ani. Am vazut 19 accidente, cu sau fara victime. Odata au fost implicate 7 masini. Cu exceptia semaforului, semnalizarea lipseste cu desavarsire. Se circula cu viteza excesiva. Scuarurile nu sunt semnalizate corespunzator, nu sunt iluminate noaptea, nu au borduri corespunzatoare. Au pus doar 3 borduri pe mijlocul drumului.


Judecator Maria Manuela Orzata: exista indicatoare de presemnalizare a trecerilor de pietoni?

Silviu Mogos: Nu. Si nici a semaforului.


Procuror Cudalb: Accidentul avea urme de franare?

Silviu Mogos: Nu m-am concentrat asupra acestui aspect. M-au interesat doar locul impactului si cat de mult s-au deplasat masinile. Distanta intre masinile implicate era de circa 10 metri.


Cudalb: Pe ce sens de mers era impactul?

Mogos: Nu-mi amintesc. Tin minte ca era o bordura lovita de cauciuc (avea o pata mare), pe sensul de mers dinspre Chitila catre centru. Nu mai retin daca erau urme de franare. Bordura respectiva era a scuarului dintre sensuri. Bordura era gri si atat – nu avea semne care sa o faca vizibila pe timp de noapte.


Avocat Constantin Florin Durgheu (pentru Mario Iorgulescu): Traficul era intens sau specific noptii (adica sporadic)?

Silviu Mogos: Cred ca nu a trecut nicio masina.


Avocat Florin Mircea (pentru Mario Iorgulescu): Cum este traficul in zona respectiva la orele noptii?

Silviu Mogos: Un trafic normal, ca in restul Bucurestiului. Este un bulevard circulat, fiind unul care face legatura intre mai multe judete.


Avocat Claudiu-Silviu Teodor (pentru partile vatamate): Persoana din Aston Martin era constienta?

Silviu Mogos: Era in stare de soc, dar era constienta si mi-a raspuns la toate intrebarile.


Avocat Florin Durgheu: Atitudinea si starea lui Mario Iorgulescu erau specifice unei stari de soc sau parea drogat?

Mogos: Nu pot preciza.


Judecator Manuela Orzata: Inculpatul prezenta un miros specific de bauturi alcoolice?

Mogos: Nu mai stiu. In aer se simteau mirosuri de urme arse si de iarba


Ileana Maiovschi: Mentin declaratia de la urmarirea penala. Eu eram treaza – urmaream la televizor finala US Open cu prietena mea, Andreea Zahariuc. La un moment dat, cand m-am dus in dormitor, sa ma culc, am auzit un sunet de frana foarte puternic si zgomotul de impact. S-a trezit Silviu si a coborat in fata blocului. Silviu si Andreea s-au dus pe camp. Eu am sunat la 112, sa vina politie si pompieri.

Cand au ajuns, au intrebat cate victime sunt. N-am stiut sa le spun, pentru ca nu m-am apropiat de masina. S-au mai oprit cateva masini. Masina rosie era in flacari. L-am vazut pe Silviu langa masina rosie si am strigat la el, de teama incendiului. A venit si Andreea Zahariuc. In momentul in care am sunat la 112, am sesizat ca era o masina mai mica, de culoare inchisa, pe trotuar. Am vazut-o si pe o domnisoara care vorbea la telefon si dadea detalii despre accident. A sunat si ea la 112.


Judecator: Ati vorbit cu inculpatul Iorgulescu?

Ileana Maiovschi: Da. Era constient. M-a socat cat de constient era. De vreo doua ori a intrebat daca a murit cineva. A spus ca il durea abdomenul foarte tare – il avea vanat sau negru. M-a intrebat unde este telefonul lui, i-am spus ca in masina. A spus ca vrea sa vorbeasca cu tatal lui. Mi-a spus pe de rost numarul de telefon.


Procuror: Cate persoane ati vazut cand ati coborat?

Maiovschi: Eram eu, Silviu, Andreea, domnisoara de pe trotuar, un domn care era prieten cu victima. Apoi au venit si alte persoane, dintre care una a sunat la 112. Un taximetrist a oprit in fata noastra.


Procuror: Dintre aceste persoane, ati auzit pe cineva vorbind despre cum s-a produs accidentul?

Ileana Maiovschi: Doar taximetristul a spus ca masina venise cu viteza foarte mare. Era o distanta destul de mare intre masinile implicate (circa 20 de metri). Pentru un om care a avut un accident grav, [Mario Iorgulescu] mi s-a parut un om coerent. Era sub influenta socului. Nu stiu daca parea sub influenta alcoolului. Era intins pe jos si nu l-am observat foarte bine la fata.


Avocat Claudiu Teodor: Erau urme de cauciuc, de frecare, pe acel refugiu, pe partea de mers a Aston Martinului?

Ileana Maiovschi: M-am uitat abia a doua zi, pe lumina, dar nu-mi aduc aminte sa fi vazut vreo urma neagra pe sosea, ca la alte accidente.


Avocat Claudiu Teodor: Poate martora face diferenta dintre o franare si o derapare?

Maiovschi: Am auzit un zgomot puternic – un scrasnit de roti. Cand am iesit, am interpretat ca fiind franare, dar e posibil sa fi fost si derapare. Nu am vazut exact momentul


Andreea Zahariuc (audiata prin apel video): Tocmai ma intorsesem in tara. Am petrecut noaptea cu prietenii mei, la ei in apartament, pe Soseaua Chitilei. Pe la ora 3, ne pregateam sa ne culcam. Am auzit un zgomot de impact foarte puternic – semana cu o explozie. Am iesit din imobil. Pe trotuarul opus am observat doua masini avariate. Una dintre ele prezenta flacari la partea din fata.

Am traversat, m-am uitat daca exista cineva ranit si are nevoie de ajutor. Erau deja cel putin 3 oameni acolo. Era o persoana intinsa la pamant. Prezenta semne incompatibile cu viata: pozitie nefireasca si multiple fracturi.

Un tanar incerca sa iasa din masina. Era cu fata in jos pe scaunul soferului si cu picioarele si partea de jos a corpului iesite pe fereastra masinii. Putea sa-si miste degetele de la maini si picioare. Spunea ca-l doare burta si intreba daca a murit cineva. L-am linistit, spunandu-i ca totul va fi OK. L-am indepartat de zona de risc. Cand era pe camp, deja iesit din masina, a cerut sa-l contactam pe tatal lui. L-a contactat prietena mea, Ileana. Tot intreba daca a murit cineva. Se misca continuu – incerca sa-si ajusteze pozitia.

Dupa care a venit politia. Mai era o doamna care sustinea ca este asistenta medicala si se pricepe.


Procuror: Cel scos din masina era sub influenta alcoolului sau a altor substante?

Andreea Zahariuc: Era clar in stare de soc, dar nu pot sa spun daca era sub influenta alcoolului sau a altor substante. Nu pot sa fac o presupunere.


Avocat Florin Durgheu: Avand in vedere socul, vi s-a parut coerent? ma gandesc ca v-a dat numarul tatalui din memorie.

Zahariuc: Da – raspundea la intrebari simple, de genul: 'Te doare ceva?'”

Comentarii

# nae girimea date 24 October 2022 21:04 +58

Il fac scapat ca pe Macoveica

# Robert date 24 October 2022 21:07 +83

Nu a fost nici o clipa vorba de omor cu intentie ci, de omor cu intentie DEPASITA! Monstruozitatea sta in aceea ca la intentia depasita, se presupune ca autorul AVEA intentia de a produce un prejudiciu victimei dar in final, prejudiciul a fost mai mare decat cel stabilit initial. In conditiile unui accident de circulatie, o asemenea gandire e nu numai distructiva si nelegala dar si distructiva pe toata planurile! Doar un scelerat isi poate imagina ca Iorgulescu jr. a avut intentia (PREMEDITAREA) sa-i produca vreo vatamare victimei lui si fortarea legii in cazul lui, pentru condamnarea cu orice pret, arata ca dosarul e facut de niste cretini care n-au nici o legatura cu Dreptul si care sunt gata sa savarseasca infractiuni mai grave decat cele presupuse a fi facute de autor, doar pentru a-l scoate vinovat! Complicat, stiu, dar asta e realitatea! O magarie!

# Geo date 24 October 2022 21:08 +183

Lasati interpretarile! Alcoolemia e stabilita stiintific; restul rezulta din procesul verbal de cercetare la fata locului. Si este clar, fara dubii!

# Robert date 24 October 2022 21:14 -81

Iorgulescu jr. a curmat o viata, din CULPA (vina lui!), FARA sa fi dorit asa ceva! In a face asta, si-a ratat si propria-i viata. Daca e cu adevarat la psihiatrie, plata lui e mai dura decat a decedatului. Daca si-a castigat pe bani certificatul de internat la o institutie psihiatrica, tot restul vietii lui, va trebui sa mimeze situatia bolnavului. Oricum am lua-o, decedatul a terminat cu orice probleme iar Iorgulescu jr., aflat la inceputul vietii, nu va scapa de ale lui, cat traieste! Pana la urma, omeneste, care e mai pedepsit, STRICT din punctul asta de vedere? Tare ma tem ca undeva, cineva, are nevoie sa foloseasca tragedia juniorului si a familiei pe care el a indoliat-o (fara intentie!), doar pentru a obtine ceva de la tatal "infractorului"... Justitie? Sa fim seriosi!

# Florin date 24 October 2022 21:18 +24

Ha Ha Ha.....intenția nu se măsoară în lovirea sau nelovirea unui obiect de pe stradă, ci în analiza sângelui...alcool și droguri(bine acum au dispărut drogurle). Astfel când te-ai suit la volan ai acceptat inclusiv consecințele faptelor tale asta înseamnă intenție....de viteză nu mai vorbim 145 Km/h în oraș? Să fim serioși, nu ar fi putut evita nici măcar dacă trecea cineva pe trecerea de pietoni.... Ucidere din culpă era doar dacă era treaz....dar așa e justiția română... Schimbarea încadrări o va face instanța dacă consideră, iar bătălia pe incadrare este pentru răspunderea civilă....în caz de omor asigurarea nu plăteste nimic ci tăticul Iorgulescu, în caz de culpă este ceva străin de voința soferului și atunci plătește asiguratorul daunele morale și materiale....asta este cheia tuturor proceselor de gen...... PS. În toate cazurile(excepție ”Smecheri”) la accident cu mortăciuni în caz de alcool se face arestare preventivă....Așa că m-ai subțire

# maxtor date 25 October 2022 10:52 -14

nu,nu e chiar asa: zona respectiva pare a fi predestinata, se preteaza, este propice;mai e si soseaua antiaeriana, acolo comiti omor ,daca vrei ai imprejurarile.cel mult martorii au dat apa la moara.

# Ioana M. date 25 October 2022 14:45 0

Maine , poimane o sa spuna martorii ca a ingerat "involuntar" ceva....saracu... Am mai vazut o speta, in care parintii fac orice sa scape un tanar...drogat. Numai ca apare....recidiva. Oricum, atat timp cat il tin departe, faptele se vor prescrie. Pentru binele tuturor sper sa nu se mai suie la volan, ca doar a fost stabilit de un medic italian ca nu are diacernamant. Daca acest medic are autorizatie de libera.....practica pe teritoriul Romaniei si daca este calificat ca medic.....legist....

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 24.04.2024 – Gulutanu s-a mai captusit cu o acuzatie. Doua refuzuri la noua SIIJ

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva