MIMUL TUDOREL – Ministrul Justitiei se face ca lupta pentru blocarea numirii Laurei Kovesi la Parchetul European. Toader le-a scris omologilor sai din UE despre ancheta ilegala a DNA privind OUG 13 si a acuzat timid ca protocolul cu SRI semnat de Kovesi aminteste de perioada comunista si de implicarea Securitatii in Justitie. Toader nu a scos un cuvant despre miile de oameni distrusi de DNA-ul lui Kovesi, despre achitarile crunte incasate de DNA sau despre ordinele de decapare date de Kovesi
Ministrul Justitiei Tudorel Toader (foto stanga) mimeaza lupta pentru blocarea numirii fostei sefe DNA Laura Kovesi (foto dreapta) la conducerea Parchetului European. Am tras aceasta concluzie vazand scrisoarea pe care Tudorel Toader a trimis-o marti seara, 12 februarie 2019, ministrilor de Justitie din Uniunea Europeana. O scrisoare care se dorea a fi o informare despre motivele care ar trebui sa conduca la refuzul plasarii lui Kovesi la conducerea Parchetului European, dar care a fost scrisa in opinia noastra intr-un amatorism total.
Astfel, Tudorel Toader le prezinta omologilor sai din UE modul in care a fost revocata Laura Kovesi de la sefia DNA, cu ajutorul CCR, in contextul in care presedintele Iohannis se opunea acestei masuri. De asemenea, Toader informeaza ministrii de Justitie din UE despre ancheta abuziva a DNA privind adoptarea OUG 13 si ca Laura Kovesi a semnat un protocol cu SRI, protocol declarat neconstitutional, care amintea despre perioada comunista si despre implicarea Securitatii in actul de justitie. Asta este tot.
Niciun cuvant despre nenorocirile comise de DNA sub Kovesi
Ministrul Tudorel Toader nu spune insa niciun cuvant despre miile de destine distruse de DNA-ul Laurei Kovesi, asa cum nu spune niciun cuvant despre achitarile crunte incasate de DNA sub Laura Kovesi, achitari care au ajuns la o rata uriasa si care au fost dispuse inclusiv in dosare in care rechizitoriul fusese confirmat de insasi Laura Kovesi.
Totodata, ministrul Justitiei nu spune nimic nici despre alte aspecte grave din activitatea lui Kovesi, cum ar fi spre exemplu ordinele pe care aceasta le dadea pentru decaparea fostului premier Sorin Grindeanu, asa cum s-a putut auzi din inregistrarea discutiei unei sedinte DNA, inregistrare care ar putea confirma implicarea clara a lui Kovesi in dosare.
In ceea ce priveste protocolul cu SRI semnat de Kovesi, Tudorel Toader a omis sa precizeze aspecte extrem de grave, precum faptul ca prin acest act parchetele au fost practic puse sub controlul Serviciului Roman de Informatii, ofiterii SRI primind dreptul ilegal de a se implica in anchetele penale.
Nu in ultimul rand, Tudorel Toader nu aminteste nimic despre prezenta lui Kovesi la fel de fel de agape alaturi de sefi ai SRI si ai celorlalte servicii secrete, ori despre chefurile cu “inculpatul” Sebastian Ghita la care aceasta ar fi luat parte, informatie pe care fosta sefa DNA nu a dezmintit-o.
Iata scrisoarea trimisa de Tudorel Toader ministrilor UE:
“Stimate domnule ministru,
In contextul discutiilor privind existenta unui conflict juridic de natura constitutionala intre Ministrul Justitiei, pe de o parte, si Presedintele Romaniei, pe de alta parte, in principal si in subsidiar, un conflict de constitutionalitate dintre Guvernul Romaniei si Presedintele Romaniei, generata de refuzul Presedintelui Romaniei de a pune in aplicare cererea de concediere a Procurorului sef al Departamentului National Anticoruptie, va rog sa imi permiteti sa prezint mai jos cateva aspecte incluse in Decizia Curtii Constitutionale nr. 358/30 mai 2018, publicata in Jurnalul Oficial nr. 473 din 7 iunie 2018.
Prin Decizia nr. 358/2018, Curtea Constitutionala a luat act de existenta unui conflict juridic de natura constitutionala intre Ministrul Justitiei si Presedintele Romaniei, generat de refuzul Presedintelui Romaniei de a pune in practica propunerea de concediere a sefului Procuror al Directiei Nationale Anticoruptie. De asemenea, Curtea a decis ca Presedintele Romaniei sa emita decretul privind demiterea procurorului sef al Directiei Nationale Anticoruptie.
In considerente, Curtea a recunoscut, printre alte aspecte, faptul ca 'daca in cazul numirii in functie de conducere, ministrul justitiei are o larga marja de apreciere, in timp ce Presedintele Romaniei are o marja limitata, in cazul de revocare, ministrul de justitie are o marja minima de apreciere, intrucat limitele impuse de lege sunt extrem de stricte si, in aceste conditii, Presedintele Romaniei nu poate decat sa se opuna dreptului sau de a verifica legalitatea propunerii , si poate refuza aceasta numai daca propunerea nu este conforma cu legea, caz in care procedura va inceta. Desigur, niciun text constitutional nu se opune existentei consultarilor intre cele doua autoritati publice in conformitate cu articolul 1 alineatul (5) si articolul 80 alineatul (2) al doilea paragraf din Constitutie, dar avand in vedere ca intreaga procedura se desfasoara in timp ce puterea discretionara / marja de apreciere a ministrului justitiei – ministrul care joaca un rol central in procedura – este minim, puterea discretionara a presedintelui nu poate fi recunoscuta in nici un fel. Prin urmare, Presedintele Romaniei are o singura competenta legata de aceasta procedura, limitata la verificarea conditiilor de legalitate a procedurii'.
Mai mult, Curtea a recunoscut de asemenea ca Presedintele Romaniei nu isi poate exercita puterile legale intr-un sens care ar afecta textul constitutional. De aceea, competenta sa este de a controla legalitatea masurii, si anume propunerea de revocare, deoarece nu poate invoca aspecte legate de oportunitatea propunerii sau nu poate efectua o evaluare a activitatii procurorului sef / procurorului general, dupa cum este cazul. Prin urmare, puterea de decizie a presedintelui Romaniei se limiteaza la conditiile de legalitate ale propunerii de revocare depuse.
Mentionam ca inainte, prin Decizia nr. 68/2017, Curtea Constitutionala a declarat ca exista un conflict juridic de natura constitutionala care exista intre Ministerul Public – Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie – Directia Nationala Anticoruptie si Guvernul Romaniei, generat de actiunea Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie – Directia Nationala Anticoruptie sa isi asume competenta de a verifica legalitatea si oportunitatea unui act normativ, respectiv al Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 13/2017, in timp ce incalca competentele constitutionale ale Guvernului si ale Parlamentului, prevazute la art. 115, par. (4) si (5) din Constitutie, respectiv ale Curtii Constitutionale, prevazute la art. 146, litera d din Constitutie.
In acest context, Curtea a recunoscut ca prin conduita sa, Ministerul Public – Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie – Directia Nationala Anticoruptie a actionat ultra vires si a preluat o competenta pe care nu o are – controlul modului de adoptare a unui act normativ, sub aspectul legalitatii si oportunitatii acestuia, care au afectat buna functionare a unei autoritati.
Mai mult decat atat, in ceea ce priveste Ministerul Public – Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie – Directia Nationala Anticoruptie, comportamentul compatibil cu Constitutia apare (…), si anume exercitarea competentelor stabilite prin lege in conformitate cu dispozitiile constitutionale privind separarea puterilor de stat si, prin urmare, abtinerea de la orice actiune care ar putea avea drept efect subrogarea in competentele unei alte institutii publice. Prin urmare, Ministerul Public nu are competenta de a desfasura activitati de urmarire penala in ceea ce priveste legalitatea si oportunitatea unui act normativ adoptat de legiuitor.
In ultimele saptamani, a avut loc o discutie importanta pe plan international despre o serie de protocoale semnate intre serviciul de informatii al Romaniei, SRI si diverse institutii din sistemul justitiei. Dezvaluirea acestor protocoale anterioare secretului l-a facut pe prim-vicepresedintele CE, Frans Timmermans, sa declare:
'Climatul necesar reformei s-a deteriorat datorita protocoalelor secrete dintre procuratura si serviciile de informatii. Solicit autoritatilor romane sa efectueze investigatii complete si impartiale cu privire la aceasta problema. Romanii merita o ordine de aplicare a legii cu toate autoritatile supravegheate in mod corespunzator si o independenta judiciara deplina'.
Protocoalele, de cand au fost declarate neconstitutionale, aduc aminte de amestecul politicului, de Securitate si de aplicarea legilor atat de cunoscuta in tara noastra in perioada regimului comunist. Printre semnatarii acestor pacte secrete si antidemocratice a fost Laura Codruta Kovesi”.
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# Edelweiss - Ivory Tower Controller 13 February 2019 15:24 0
# DODI 13 February 2019 17:44 0
# Edelweiss - Ivory Tower Controller 13 February 2019 15:28 +2
# Tache 13 February 2019 15:29 +4
# Statu-Palma-Barba-Cot 13 February 2019 16:14 +3
# gelu 13 February 2019 16:18 +4
# Daca nu il indeparteaza si pe agariciul de Lazar e degeaba! 13 February 2019 16:31 0
# unul din lumea cea mare 13 February 2019 18:27 0
# Edelweiss - Ivory Tower Watcher 13 February 2019 18:54 +1
# Edelweiss - Ivory Tower Watcher 13 February 2019 18:55 0
# Edelweiss - Ivory Tower Watcher 13 February 2019 18:58 0
# Florins 13 February 2019 21:00 -1
# Edelweiss - vă-muitor de trolli 13 February 2019 23:02 +1
# Florins 14 February 2019 22:23 0
# Io* 14 February 2019 23:20 0
# Pintea 13 February 2019 23:34 +3