psdolt
27 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

MODIFICARILE LUI PREDOIU LA CODUL PENAL – Iata proiectul de lege initiat de ministrul Justitiei Catalin Predoiu privind modificarea si completarea Codului penal pentru a fi pus in acord cu deciziile CCR. Predoiu schimba 7 articole din CP si introduce inca unul. Proiectul prevede si modificarea Legii nr. 682/2009 privind protectia martorilor, a Legii nr. 187/2012 privind punerea in aplicare a Codului penal, precum si a Legii nr. 254/2013 privind executarea pedepselor (Documente)

Scris de: Valentin BUSUIOC | pdf | print

2 June 2022 13:15
Vizualizari: 5653

Ministrul Justitiei Catalin Predoiu (foto) – s-a pus in miscare dupa nenumaratele decizii prin care Curtea Constitutionala a Romaniei a ciuruit Codul penal si pe cel de procedura penala. Joi, 2 iunie 2022, ministerul a publicat proiectele de lege privind modificarea ambelor coduri.



Proiectul pe care il prezentam in acest articol modifica atat Codul penal, cat si alte trei acte normative: Legea nr. 682/2009 privind protectia martorilor, Legea nr. 187/2012 privind punerea in aplicare a Codului penal si Legea nr. 254/2013 privind executarea pedepselor si a masurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal.

In Codul penal, Catalin Predoiu modifica sapte articole (art. 35 alin. 1; art. 129 alin. 2 lit. b; art. 297 alin. 1; art. 298; art. 334 alin. 1, 2 si 4; art. 335 alin. 1 si 2; art. 336 alin. 1) si introduce inca unul (art. 336/1). Cele mai importante schimbari de la Codul penal se refera la articolele 297 si 298, vizand abuzul in serviciu, respectiv neglijenta in serviciu.


Redam modificarile propuse la Codul penal si la celelalte trei legi (vezi facsimil):


Art. I.

Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 510 din 24 iulie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 35, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

'(1) Infractiunea este continuata cand o persoana savarseste la diferite intervale de timp, dar in realizarea aceleiasi rezolutii, actiuni sau inactiuni care prezinta, fiecare in parte, continutul aceleiasi infractiuni'.

(n.r. Actuala forma a art. 35 alin. 1:

„Unitatea infractiunii continuate si a celei complexe
(1) Infractiunea este continuata cand o persoana savarseste la diferite intervale de timp, dar in realizarea aceleiasi rezolutii si impotriva aceluiasi subiect pasiv, actiuni sau inactiuni care prezinta, fiecare in parte, continutul aceleiasi infractiuni”.)

2. La articolul 129 alin. (2), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

'b) daca masura educativa este privativa de libertate, iar pedeapsa este inchisoarea, se aplica pedeapsa inchisorii, care se majoreaza cu o durata egala cu cel putin o patrime din durata masurii educative ori din restul ramas neexecutat din aceasta la data savarsirii infractiunii comise dupa majorat. Pedeapsa astfel obtinuta nu poate depasi durata pedepsei rezultante aplicabile potrivit art. 39 alin. (1) lit. b) daca ambele infractiuni ar fi fost comise dupa majorat'.

(n.r. Actuala forma a art. 129 alin. 2 lit. b:

„(2) In cazul savarsirii a doua infractiuni, dintre care una in timpul minoritatii si una dupa majorat, pentru infractiunea comisa in timpul minoritatii se ia o masura educativa, iar pentru infractiunea savarsita dupa majorat se stabileste o pedeapsa, dupa care: (...)
b) daca masura educativa este privativa de libertate, iar pedeapsa este inchisoarea, se aplica pedeapsa inchisorii, care se majoreaza cu o durata egala cu cel putin o patrime din durata masurii educative ori din restul ramas neexecutat din aceasta la data savarsirii infractiunii comise dupa majorat”.)

3. La articolul 297, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

'(1) Fapta functionarului public care, in exercitarea atributiilor de serviciu, nu indeplineste un act prevazut de o lege, o ordonanta a Guvernului, o ordonanta de urgenta a Guvernului sau de un alt act normativ care, la data adoptarii acestuia, avea putere de lege ori il indeplineste cu incalcarea unei asemenea dispozitii legale, cauzand astfel o paguba ori o vatamare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice se pedepseste cu inchisoarea de la 2 la 7 ani si interzicerea exercitarii dreptului de a ocupa o functie publica'.

(n.r. Actuala forma a art. 297 alin. 1:

„Abuzul in serviciu
(1) Fapta functionarului public care, in exercitarea atributiilor de serviciu, nu indeplineste un act sau il indeplineste in mod defectuos si prin aceasta cauzeaza o paguba ori o vatamare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice se pedepseste cu inchisoarea de la 2 la 7 ani si interzicerea exercitarii dreptului de a ocupa o functie publica”.)

4. Articolul 298 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

'Art. 298. Neglijenta in serviciu Fapta functionarului public care, din culpa, in exercitarea atributiilor de serviciu, nu indeplineste un act prevazut de o lege, o ordonanta a Guvernului, o ordonanta de urgenta a Guvernului sau de un alt act normativ care, la data adoptarii acestuia, avea putere de lege ori il indeplineste cu incalcarea unei asemenea dispozitii legale si prin aceasta cauzeaza o paguba ori o vatamare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice, se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 3 ani sau cu amenda'.

(n.r. Actuala forma a art. 298:

„Neglijenta in serviciu
Incalcarea din culpa de catre un functionar public a unei indatoriri de serviciu, prin neindeplinirea acesteia sau prin indeplinirea ei defectuoasa, daca prin aceasta se cauzeaza o paguba ori o vatamare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice, se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 3 ani sau cu amenda”.)

5. La articolul 334, alineatele (1), (2) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

'(1) Punerea in circulatie sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul, tramvai, tractor agricol ori forestier neinmatriculat sau neinregistrat, potrivit legii, se pedepseste cu inchisoare de la unu la 3 ani sau cu amenda.

(2) Punerea in circulatie sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul, tramvai, tractor agricol ori forestier cu numar fals de inmatriculare sau inregistrare se pedepseste cu inchisoare de la unu la 5 ani sau cu amenda.

(…)

(4) Conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tractarea unei remorci ale carei placute cu numarul de inmatriculare sau de inregistrare au fost retrase ori a unui vehicul inmatriculat in alt stat, care nu are drept de circulatie in Romania, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 2 ani sau cu amenda'.

(n.r. Actuala forma a art. 334 alin. 1, 2 si 4:

„(1) Punerea in circulatie sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau a unui tramvai neinmatriculat sau neinregistrat, potrivit legii, se pedepseste cu inchisoare de la unu la 3 ani sau cu amenda.
In interpretarea notiunii de „autovehicul“, prevazuta de art. 334 alin. (1) din Codul penal si art. 335 alin. (1) din Codul penal, raportat la art. 6 pct. 6 si pct. 30 din O.U.G. nr. 195/2002, modificata si completata prin OG nr. 21/26.08.2014, conducerea pe drumurile publice a unui tractor agricol sau forestier neinmatriculat/neinregistrat potrivit legii sau de catre o persoana care nu poseda permis de conducere nu intruneste conditiile de tipicitate ale infractiunilor prevazute de art. 334 alin. (1) din Codul penal, respectiv de art. 335 alin. (1) din Codul penal.
(2) Punerea in circulatie sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau a unui tramvai cu numar fals de inmatriculare sau inregistrare se pedepseste cu inchisoare de la unu la 5 ani sau cu amenda. (...)
(4) Conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau tractarea unei remorci ale carei placute cu numarul de inmatriculare sau de inregistrare au fost retrase sau a unui vehicul inmatriculat in alt stat, care nu are drept de circulatie in Romania, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 2 ani sau cu amenda”.)

6. La articolul 335, alineatele (1) si (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

'(1) Conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul, a unui tramvai ori a unui tractor agricol sau forestier de catre o persoana care nu poseda permis de conducere se pedepseste cu inchisoarea de la unu la 5 ani.

(2) Conducerea pe drumurile publice a unui vehicul pentru care legea prevede obligativitatea detinerii permisului de conducere de catre o persoana al carei permis de conducere este necorespunzator categoriei din care face parte vehiculul respectiv ori al carei permis i-a fost retras sau anulat ori careia exercitarea dreptului de a conduce i-a fost suspendata sau care nu are dreptul de a conduce autovehicule, tramvaie ori tractoare agricole sau forestiere in Romania se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amenda'.

(n.r. Actuala forma a art. 335 alin. 1 si 2:

„Conducerea unui vehicul fara permis de conducere
(1) Conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul ori a unui tramvai de catre o persoana care nu poseda permis de conducere se pedepseste cu inchisoarea de la unu la 5 ani.
(2) Conducerea pe drumurile publice a unui vehicul pentru care legea prevede obligativitatea detinerii permisului de conducere de catre o persoana al carei permis de conducere este necorespunzator categoriei sau subcategoriei din care face parte vehiculul respectiv ori al carei permis i-a fost retras sau anulat ori careia exercitarea dreptului de a conduce i-a fost suspendata sau care nu are dreptul de a conduce autovehicule in Romania se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amenda”.)

7. La articolul 336, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

'(1) Conducerea pe drumurile publice a unui vehicul pentru care legea prevede obligativitatea detinerii permisului de conducere de catre o persoana care are o imbibatie alcoolica de peste 0,80 g/l alcool pur in sange se pedepseste cu inchisoare de la unu la 5 ani sau cu amenda'.

(n.r. Actuala forma a art. 336 alin. 1:

„(1) Conducerea pe drumurile publice a unui vehicul pentru care legea prevede obligativitatea detinerii permisului de conducere de catre o persoană care, la momentul prelevării mostrelor biologice, are o imbibatie alcoolica de peste 0,80 g/l alcool pur in sange se pedepseste cu inchisoare de la unu la 5 ani sau cu amenda”.)

8. Dupa articolul 336 se introduce un nou articol, articolul 336/1, cu urmatorul cuprins:

'Art. 336/1. Consumul de alcool sau de alte substante ulterior producerii unui accident de circulatie

(1) Fapta conducatorului unui vehicul de a consuma alcool sau alte substante psihoactive, dupa producerea unui accident de circulatie care a avut ca rezultat uciderea sau vatamarea integritatii corporale ori a sanatatii uneia sau mai multor persoane, pana la recoltarea mostrelor biologice, se pedepseste cu inchisoare de la unu la 5 ani sau cu amenda.

(2) Daca persoana aflata in una dintre situatiile prevazute in alin. (1) efectueaza transport public de persoane, transport de marfuri periculoase ori se afla in procesul de instruire practica a unor persoane pentru obtinerea permisului de conducere sau in timpul desfasurarii probelor practice ale examenului pentru obtinerea permisului de conducere, pedeapsa este inchisoarea de la 2 la 7 ani.

(3) Nu constituie infractiune consumul de substante psihoactive, dupa producerea accidentului de circulatie si pana la recoltarea mostrelor biologice, daca acestea sunt administrate de personal medical autorizat, in cazul in care acestea sunt impuse de starea de sanatate sau de vatamarea corporala a conducatorului auto'.

Art. II.

Articolul 19 din Legea nr. 682/2002 privind protectia martorilor, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 288 din 18 aprilie 2014, se modifica si va avea urmatorul cuprins:

'Art. 19.

Persoana care are calitatea de martor, in sensul art. 2 lit. a) pct. 1, si care a comis o infractiune, iar inaintea sau in timpul urmaririi penale ori al judecatii denunta si faciliteaza identificarea si tragerea la raspundere penala a altor persoane care au savarsit una dintre infractiunile prevazute la art. 2 lit. h) beneficiaza de reducerea la jumatate a limitelor pedepsei prevazute de lege'.

(n.r. Actuala forma a art. 19:

„Persoana care are calitatea de martor, in sensul art. 2 lit. a) pct. 1, si care a comis o infractiune grava, iar inaintea sau in timpul urmaririi penale ori al judecatii denunta si faciliteaza identificarea si tragerea la raspundere penala a altor persoane care au savarsit astfel de infractiuni beneficiaza de reducerea la jumatate a limitelor pedepsei prevazute de lege”.)

Art. III.

Legea nr.187/2012 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 757 din 12 noiembrie 2012, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 3, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu urmatorul cuprins:

'(3) Dispozitiile art. 4 din Codul penal sunt aplicabile si atunci cand, in urma unei decizii a Curtii Constitutionale sau a unei decizii pronuntate de Inalta Curte de Casatie si Justitie in dezlegarea unei chestiuni de drept sau in solutionarea unui recurs in interesul legii, o fapta determinata nu mai intruneste elementele constitutive ale unei infractiuni sau forma de vinovatie ceruta de aceasta'.

(n.r. Actuala forma a art. 3:

„(1) Dispozitiile art. 4 din Codul penal privind legea penala de dezincriminare sunt aplicabile si in situatiile in care o fapta determinata, comisa sub imperiul legii vechi, nu mai constituie infractiune potrivit legii noi datorita modificarii elementelor constitutive ale infractiunii, inclusiv a formei de vinovatie, ceruta de legea noua pentru existenta infractiunii.
(2) Dispozitiile art. 4 din Codul penal nu se aplica in situatia in care fapta este incriminata de legea noua sau de o alta lege in vigoare, chiar sub o alta denumire”.)

2. Articolul 238 se abroga.

(n.r. Actuala forma a art. 238:

„In aplicarea dispozitiilor art. 35 alin. (1) din Codul penal, conditia unitatii subiectului pasiv se considera indeplinita si atunci cand:
a) bunurile ce constituie obiectul infractiunii se afla in coproprietatea mai multor persoane;
b) infractiunea a adus atingere unor subiecti pasivi secundari diferiti, dar subiectul pasiv principal este unic”.)

Art. IV.

Legea nr. 254/2013 privind executarea pedepselor si a masurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 514 din 14 august 2013, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 69, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

'(1) Pot beneficia de vizita intima persoanele care indeplinesc, cumulativ, urmatoarele conditii:

a) sunt condamnate definitiv si sunt repartizate intr-un regim de executare a pedepselor privative de libertate, respectiv sunt arestate preventiv in cursul judecatii;

b) exista o relatie de casatorie, dovedita prin copie legalizata a certificatului de casatorie sau, dupa caz, o relatie de parteneriat similara relatiilor stabilite intre soti;

c) nu au beneficiat de permisiunea de iesire din penitenciar in ultimele 3 luni anterioare solicitarii vizitei intime, in cazul persoanelor condamnate;

d) nu au fost sanctionate disciplinar pe o perioada de 6 luni, anterioara solicitarii vizitei intime, sau sanctiunea a fost ridicata in cazul persoanelor condamnate, iar in cazul persoanelor arestate preventiv in cursul judecatii in ultimele 30 de zile anterioare solicitarii;

e) participa activ la activitati si programe educationale, de asistenta psihologica si asistenta sociala ori la munca'.

2. La articolul 69, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alin. (4/1), cu urmatorul cuprins:

'(41) In cazul in care intre momentul aprobarii cererii si cel al acordarii dreptului detinutul nu mai indeplineste conditiile prevazute de alin. (1), vizita intima nu se acorda'.

(n.r. Actuala forma a art. 69 alin. 1-4:

„Dreptul la vizita intima
(1) Pot beneficia de vizita intima persoanele condamnate care indeplinesc, cumulativ, urmatoarele conditii:
a) sunt condamnate definitiv si sunt repartizate intr-un regim de executare a pedepselor privative de libertate;
b) nu sunt in curs de judecata in calitate de inculpat*);
c) exista o relatie de casatorie, dovedita prin copie legalizata a certificatului de casatorie sau, dupa caz, o relatie de parteneriat similara relatiilor stabilite intre soti;
d) nu au beneficiat, in ultimele 3 luni anterioare solicitarii vizitei intime, de permisiunea de iesire din penitenciar;
e) nu au fost sanctionate disciplinar pe o perioada de 6 luni, anterioara solicitarii vizitei intime, sau sanctiunea a fost ridicata;
f) participa activ la programe educationale, de asistenta psihologica si asistenta sociala ori la munca.
(2) Persoana condamnata casatorita poate beneficia de vizita intima numai cu sotul sau sotia.
(3) Pentru acordarea vizitei intime, partenerii trebuie sa fi avut o relatie similara relatiilor stabilite intre soti anterior datei primirii in penitenciar.
(4) Dovada existentei relatiei de parteneriat se face prin declaratie pe propria raspundere, autentificata de notar”.)

3. La articolul 110 alineatul (1), literele b) si d) se abroga.

(n.r. Actuala forma a art. 110 alin. 1 lit. a-d:

„Aplicarea unor dispozitii
(1) Prevederile titlului I, titlului II, precum si ale cap. II, IV-VI si IX din titlul III, in masura in care nu contravin dispozitiilor din prezentul titlu, se aplica in mod corespunzator, cu exceptia urmatoarelor dispozitii privind:
a) perioada de carantina si observare, prevazuta la art. 44;
b) dreptul la vizita intima, prevazut la art. 69 si la art. 75 alin. (3)*);
c) dreptul la invatamant, prevazut la art. 79;
d) suplimentarea dreptului la vizita intima, prevazuta la art. 98 alin. (1) lit. d)”.)

4. Dupa articolul 112 se introduce un nou articol, articolul 112/1, cu urmatorul cuprins:

'Art. 112/1. Vizita intima in cazul persoanelor retinute sau arestate preventiv aflate in centrele de retinere si arestare preventiva (1) Pot beneficia de vizita intima persoanele arestate preventiv in cursul urmaririi penale care indeplinesc, cumulativ, urmatoarele conditii:

a) exista o relatie de casatorie, dovedita prin copie legalizata a certificatului de casatorie sau, dupa caz, o relatie de parteneriat similara relatiilor stabilite intre soti;

b) exista acordul procurorului care efectueaza urmarirea penala sau supravegheaza efectuarea urmaririi penale;

c) au trecut cel putin 60 de zile din momentul punerii in executare a masurii preventive privative de libertate sau al primirii in centru;

d) nu au fost sanctionate disciplinar pe o perioada de 60 de zile anterioara solicitarii vizitei intime sau sanctiunea a fost ridicata;

e) participa activ la activitati de munca neremunerata.

(2) Dispozitiile art. 69 alin. (2) – (5) se aplica in mod corespunzator'.

Art. V.

'(1) In situatiile in care Legea nr. 15/1968 privind Codul penal al Romaniei, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 65 din 16 aprilie 1997, cu modificarile si completarile ulterioare, este aplicabila ca lege penala mai favorabila, prin sintagma 'indeplineste in mod defectuos' din cuprinsul art. 246 si art. 248 se intelege 'indeplineste un act prin incalcarea unei legi, a unei ordonante a Guvernului, a unei ordonante de urgenta a Guvernului sau a unui alt act normativ care, la data adoptarii acestuia, avea putere de lege'.

(2) In situatiile in care Legea nr. 15/1968 privind Codul penal al Romaniei, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 65 din 16 aprilie 1997, cu modificarile si completarile ulterioare, este aplicabila ca lege penala mai favorabila, prin sintagma 'indeplinirea ei defectuoasa' din cuprinsul art. 249 se intelege 'indeplinirea unui act prin incalcarea unei legi, a unei ordonante a Guvernului, a unei ordonante de urgenta a Guvernului sau a unui alt act normativ care, la data adoptarii acestuia, avea putere de lege'”.


* Cititi aici expunerea de motive a proiectului de lege

 


Comentarii

# Cetateanul date 2 June 2022 13:29 +38

Să se schimbe primesc, dar nu în părțile esențiale! Să dăm exemplu de achitare ptr conducere pe drum public cu îmbibație alcoolică peste 1 la mie a unui buldoexcavator... pe motiv că mașina aia nu este tractor? Să tot schimbăm nimicul în nimic.

# Dulapul sasesc date 2 June 2022 14:01 +136

Unde este pragul valoric la a buzul in serviciu stabilit de CCR Securistul asta de Perdoiu executa întocmai și la timp!

# Magistretul date 2 June 2022 16:00 +124

Cum să supere secureala! De ce l-au pus acolo! Să mai declarae o dată modificările neconstituționale!

# Dragos barna date 2 June 2022 23:43 +1

asta e ordinul ,ministrul executa, poate ii place poate nu ,poate o fi gandit o el poate altii si l au pus numai sa semneze si sa o trimita primului ministru, mai au un pic si se va rezolva si CCR ul si atunci totul e sub control,mai bagam si bug brother si oricine poate ficarestat ca dusman ala poporului, e totul in directia buna, mai trebuie sa propuna Tanczos un Big Brother si precis se va adopta.Si WhatsApp trebuie interceptat. Mai da C E niste fonduri si se rezolva totul cu interceptari ai astfel se creeaza noi locuri de munc abine remunerate la stat!

# santinela date 3 June 2022 07:46 +1

Dupa ce a facut praf codurile penal si de procedura iar CCR i-a facut ferfenita opera,ironia sortii este ca tot pelticul neamului ( la fel de slab profesional ca ala de la USR si Macovei) cica vrea sa modifice.Sa vedeti distractie cind CCR o sa-i indese proiectul in anumite parti ale corpului !

# stan p. date 3 June 2022 11:24 +1

Cu surprindere constat existenta articolelor 297 , 298 din CP. Timp de 25 de ani, politisti (colegii"beneficiarului" raptului proprietatii mele),procurorii( parte fosti colegi ai "beneficiarului") care au coordonat dosarul cat si judecatorii care m-au condamnat pe mine pagubitul , nu au citit CP? Codurile trebuie SA RESPECTE drepturile omului( NU NUMAI A INFRACTORILOR CI SI A VICTIMELOR deoare "EI" distrug vieti si destine de OAMENI NEVINOVATI). In opinia mea, pe baza realitatilor ("realizarilor din ultimele decenii") JUSTITIA LA NOI ESTE DOAR DECLARATIVA DEOARECE REAL EA NU EXISTA. EXISTA DOAR O LUPTA PT DOMINATIE SI PUTERE A UNOR FRUSTRATI TOLERATI cu indulgenta (?) de colegii lor. DEFINITORIE ESTE "CALITATEA" actorilor care o infaptuiesc .O mare Doamna a justitiei vorbea despre "oamenii de rasa" din justitie . Hm ...? Cetatenii vad...

# nae girimea date 3 June 2022 11:32 0

Acuzam degeaba securicii . Sant si ei niste slugi ( e drept , abjecte ) care executa ordinele stapanului dinafara . Ala vrea sa stie ce si cum ...

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 26.11.2024 – Fosta sefa de instanta, propusa la MJ in guvernul Sosoaca

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva