MONA DA STARTUL - Ministrul Justitiei a demarat procedura de selectie a viitorului Procuror General al Romaniei si procuror sef al DNA. Cererile de inscriere se pot depune pana la 24 septembrie – Cititi aici care sunt standardele de organizare si evaluare
Ministerul Justitiei a facut publice standardele de care trebuie sa tina cont procurorii care sunt interesati sa isi depuna cererile de inscriere pentru functia de Procuror General al Romaniei sau de procuror sef al Directiei Nationale Anticoruptie. Incepand cu data de 18 septembrie 2012 si pana pe 4 octombrie 2012, la sediul Ministerului Justitiei se va organiza selectia procurorilor pentru numirea in cele doua functii. Cererile de inscriere, pentru una sau pentru ambele functii de conducere vor fi depuse personal, pana la data de 24 septembrie 2012, inclusiv, la Cabinetul ministrului Justitiei. Totodata, pana la 1 octombrie, procurorii inscrisi vor trebui sa depuna si un proiect privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere pentru care participa la selectie, pe care sa il depuna personal la Cabinetului ministrului Justitiei, Mona Pivniceru, atat pe suport hartie, cat si in format electronic, pe suport specific. Iata anunturile oficiale ale Ministerului Justitiei:
”Ministerul Justitiei organizeaza, la sediul sau din Bucuresti, str. Apolodor, nr. 17, sect. 5, in perioada 18.09.2012-4.10.2012, selectia procurorilor in vederea efectuarii propunerilor de numire in functiile de Procuror General al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si procuror sef al Directiei Nationale Anticoruptie
Selectia se desfasoara in conditiile prevazute de art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in acest scop fiind intocmite Standardele de organizare si desfasurare a selectiei procurorilor in vederea efectuarii propunerilor de numire in functiile de conducere prevazute de art. 54, alin. (1) din Legea nr. 303/2004 si Standardele de evaluarea interviului sustinut pentru selectia procurorilor in vederea efectuarii propunerilor de numire in functiile de conducere prevazute de art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, anexate prezentului anunt.
Cererile de inscriere, pentru una sau pentru ambele functii de conducere, insotite de celelalte inscrisuri mentionate in prezentul anunt vor fi depuse personal, pana la data de 24.09.2012, inclusiv, la Cabinetul ministrului justitiei, str. Apolodor, nr. 17, sect. 5. Bucuresti
Cererile de inscriere vor fi insotite de urmatoarele inscrisuri:
-dovada indeplinirii conditiilor de vechime prevazute de lege;
-declaratiile prevazute de art. 54 alin. (2) raportat la art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
-un curriculum vitae al procurorului, conform modelului comun european prevazut in anexa H.G. nr. 1021/2004;
-minim 10 lucrari intocmite de procuror in compartimentele in care si-a desfasurat activitatea;
-ultimul raport de evaluare a activitatii profesionale a procurorului participant la selectie;
-orice alte inscrisuri relevante.
Pana la data de 1.10.2012, procurorii participanti vor depune si un proiect privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere pentru care participa la selectie, care se depune personal la Cabinetul ministrului justitiei, atat pe suport hartie, cat si in format electronic, pe suport specific. Proiectul se va incadra intr-o limita de 30 pagini, iar anexele nu vor putea depasi 10 pagini. Planul si anexele vor fi redactate cu caractere de marimea 12, font Times New Roman, spatiere la 1,5 randuri
Lista procurorilor care indeplinesc conditiile legale de participare la selectie, cu mentionarea celor care au optat pentru ambele functii de conducere, lista cererilor respinse, cu indicarea motivului respingerii (nedepunerea inscrisurilor, neindeplinirea conditiei de vechime, etc.), precum si programarea interviurilor se vor afisa la sediul Ministerului Justitiei si se vor publica pe pagina Internet a acestuia, la data de 25.09.2012.
Procurorii participanti la selectie vor sustine, in perioada 2-3.10.2012, un interviu care consta in:
-sustinerea proiectului privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere pentru care participa la selectie, sub urmatoarele aspecte:
-prezentarea sintetica a unitatii/structurii pentru a carei conducere participa la selectie;
-identificarea unor eventuale disfunctii si vulnerabilitati, precum si a solutiilor propuse pentru prevenirea si inlaturarea acestora;
-propuneri pentru imbunatatirea activitatii manageriale a unitatii/structurii pentru a carei conducere participa la selectie;
-compatibilitatea planului managerial intocmit de procurorul participant la selectie cu cel al procurorului ierarhic superior, daca este cazul;
-verificarea aptitudinilor manageriale si de comunicare, vizand, in esenta, capacitatea de organizare, rapiditatea in luarea deciziilor, rezistenta la stres, autoperfectionarea, capacitatea de analiza, sinteza, previziune, strategie si planificare pe termen scurt, mediu si lung, initiativa, capacitatea de adaptare rapida, capacitatea de relationare si comunicare;
-prezentarea viziunii asupra modului in care intelege sa organizeze institutia in vederea indeplinirii atributiilor constitutionale de promovare a intereselor generale ale societatii si apararii ordinii de drept, precum si a drepturilor si libertatilor cetatenilor;
-prezentarea viziunii cu privire la atributiile functiei pentru care participa la selectie in ceea ce priveste coordonarea activitatilor de prevenire si combatere a criminalitatii in general si a unor fenomene specifice: criminalitate organizata, coruptie, evaziune fiscala etc.;
-verificarea cunostintelor specifice functiei pentru care participa la selectie.
-verificarea aspectelor legate de motivatia, conduita, integritatea si deontologia profesionala, precum si alte imprejurari rezultate din analiza inscrisurilor depuse de procurorul participant la selectie. Rezultatele selectiei se vor afisa la sediul Ministerului Justitiei si se vor publica pe pagina Internet a acestuia, la data de4.10.2012. Calendarul aprobat va putea suferi modificari in functie de numarul procurorilor inscrisi.”
STANDARDE DE EVALUARE a interviului sustinut in cadrul selectiei procurorilor in vederea efectuarii propunerilor de numire in functiile de conducere prevazute de art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind organizarea judiciara
“La evaluarea interviului vor fi avute in vedere urmatoarele standarde:
1.Sustinerea proiectului privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere:
-Prezentarea sintetica a unitatii/structurii pentru a carei conducere participa la selectie;
-Identificarea unor eventuale disfunctii si vulnerabilitati in activitatea unitatii/structurii pentru a carei conducere participa la selectie;
-Propunerea unor solutii pentru prevenirea si inlaturarea deficientelor identificate;
-Formularea de propuneri pentru imbunatatirea activitatii manageriale a unitatii/structurii pentru a carei conducere participa la selectie;
-Compatibilitatea planului managerial intocmit de procurorul care participa la selectie cu cel al procurorului ierarhic superior, daca este cazul;
2.Verificarea aptitudinilor manageriale si de comunicare:
-Capacitatea de organizare;
-Asumarea responsabilitatilor;
-Rapiditatea in luarea deciziilor;
-Rezistenta la stres;
-Autoperfectionarea;
-Capacitatea de analiza, sinteza, previziune, strategie si planificare pe termen scurt, mediu si lung;
-Initiativa in modernizarea managementului unitatii/structurii;
-Capacitatea de adaptare rapida;
-Capacitatea de relationare si comunicare;
-Capacitatea si disponibilitatea de a lucra in echipa si de a colabora cu colegii.
3.Prezentarea viziunii asupra modului in care intelege sa organizeze institutia in vederea indeplinirii atributiilor constitutionale de promovare a intereselor generale ale societatii si apararii ordinii de drept, precum si a drepturilor si libertatilor cetatenilor;
4.Prezentarea viziunii cu privire la atributiile functiei pentru care participa la selectie in ceea ce priveste coordonarea activitatilor de prevenire si combatere a criminalitatii in general si a unor fenomene specifice: criminalitate organizata, coruptie, evaziune fiscala etc.;
5.Verificarea cunostintelor specifice functiei pentru care se efectueaza selectia:
-Cunostinte de management public;
-Cunostinte de management judiciar;
-Cunoasterea organizarii si functionarii Ministerului Public;
-Cunostinte profesionale;
-Cunostinte privind comunicarea publica si interpersonala.
6.Aspecte legate de motivatia, conduita, integritatea si deontologia profesionala, precum si alte imprejurari rezultate din analiza inscrisurilor depuse de procurorilor participanti la selectie.
Timpul de sustinere a proiectului privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere: aproximativ 30 minute.
Timp pentru intrebari si raspunsuri: aproximativ 1 ora.”
STANDARDE DE ORGANIZARE SI EVALUARE a selectiei procurorilor in vederea efectuarii propunerilor de numire in functiile de conducere prevazute de art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind organizarea judiciara
“Aspecte generale
1.Selectia procurorilor in vederea efectuarii propunerilor de numire in functiile de conducere se va desfasura in urmatoarele conditii:
-publicarea anuntului privind functiile de conducere vacante pentru care ministrul justitiei urmeaza sa formuleze propuneri de numire si a modului de desfasurare a selectiei;
-depunerea cererilor de inscriere si a inscrisurilor mentionate in anuntul de selectie;
-depunerea unui proiect privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere pentru care participa la selectie, care se depune atat pe suport hartie, cat si in format electronic, pe suport specific. Proiectul se va incadra intr-o limita de 30 pagini, iar anexele nu vor putea depasi 10 pagini. Planul si anexele vor fi redactate cu caractere de marimea 12, font Times New Roman, spatiere la 1,5 randuri.
-afisarea si publicarea listei procurorilor participanti la selectie care indeplinesc conditiile legale de participare, cu mentionarea procurorilor care au optat pentru ambele functii de conducere, lista cererilor respinse, cu indicarea motivului respingerii (nedepunerea inscrisurilor, neindeplinirea conditiei de vechime, etc.);
-listele mentionate la lit.c), precum si programarea interviurilor vor fi anuntate in aceeasi zi, prin afisare la sediul Ministerului Justitiei si prin publicarea pe pagina de Internet a acestuia;
-analiza si evaluarea de catre ministrul justitiei a inscrisurilor depuse de catre procurorii participanti la selectie;
-sustinerea de catre procurorii participanti a unui interviu in fata ministrului justitiei. Programarea interviurilor se va face la ore diferite, in ordine alfabetica, in functie de numarul procurorilor participanti. Principalele aspecte ale interviurilor (intrebarile si raspunsurile) vor fi consemnate in scris, pentru a servi ulterior la evaluarea procurorilor participanti la selectie;
-evaluarea de catre ministrul justitiei a indeplinirii de catre procurorii participanti la selectie a criteriilor de evaluare a interviului;
-formularea propunerilor motivate de numire in functiile de conducere;
-afisarea la sediul Ministerului Justitiei si pe pagina de Internet a acestuia a propunerilor motivate de numire in functiile de conducere;
-transmiterea propunerilor la Consiliul Superior al Magistraturii, insotite de inscrisurile depuse de procurorii selectati in vederea propunerii de numire in functiile de conducere, pentru emiterea avizului consultativ;
-transmiterea la Presedintele Romaniei a propunerilor de numire in functiile de conducere prevazute de art. 54, alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind organizarea judiciara, insotite de avizul consultativ al Consiliului Superior al Magistraturii.
2. Functiile de conducere vacante pentru care se initiaza selectia, data si locul interviului, precum si modul de desfasurare a selectiei se aproba de catre ministrul justitiei, dupa care se afiseaza la sediul Ministerului Justitiei si se publica pe pagina de Internet a acestuia.
Conditii pentru participarea la selectie
1.Pot fi propusi pentru numirea in functiile de conducere procurorii care au o vechime minima de 10 ani in functia de judecator sau procuror. Conditia de vechime trebuie indeplinita pana la data sustinerii interviului in fata ministrului justitiei.
2.Nu pot fi propusi pentru numirea in functiile de conducere procurorii care au facut parte din serviciile de informatii inainte de 1990 sau au colaborat cu acestea, precum si cei care au un interes personal, ce influenteaza sau ar putea influenta indeplinirea cu obiectivitate si impartialitate a atributiilor prevazute de lege.
3.Procurorii care participa la selectie sunt obligati sa dea o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca nu au facut parte din serviciile de informatii inainte de anul 1990 si nici nu au colaborat cu acestea, precum si o declaratie de interese care se actualizeaza anual ori in termen de 15 zile de la aparitia unei schimbari sau de la data la care procurorul a luat cunostinta despre aceasta.
4.Procurorii pot depune cereri de participare la selectie pentru una sau pentru mai multe dintre functiile de conducere vacante pentru se desfasoara selectia.
5.Procurorii depun cererile de participare la selectie insotite de urmatoarele inscrisuri:
-dovada indeplinirii conditiilor de vechime prevazute de lege;
-declaratiile prevazute de art. 54 alin. (2) raportat la art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
-un curriculum vitae al procurorului, conform modelului comun european prevazut in anexa H.G. nr. 1021/2004;
-minim 10 lucrari intocmite de procuror in compartimentele in care si-a desfasurat activitatea;
-ultimul raport de evaluare a activitatii profesionale a procurorului participant la selectie;
-orice alte inscrisuri relevante.
Procurorii care participa la selectie vor depune si un proiect privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere pentru care participa la selectie, care se depune atat pe suport hartie, cat si in format electronic, pe suport specific. Proiectul se va incadra intr-o limita de 30 pagini, iar anexele nu vor putea depasi 10 pagini. Planul si anexele vor fi redactate cu caractere de marimea 12, font Times New Roman, spatiere la 1,5 randuri. Proiectul va fi depus odata cu cererea de inscriere sau pana la data care va fi mentionata in anuntul de selectie.
6.Cererile se depun la Cabinetul ministrului justitiei, potrivit anuntului de selectie.
Desfasurarea interviului
1.Procurorii participanti la selectie sustin in fata ministrului justitiei un interviu care consta in:
a)sustinerea proiectului privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere pentru care participa la selectie, sub urmatoarele aspecte:
-prezentarea sintetica a unitatii/structurii pentru a carei conducere participa la selectie;
-identificarea unor eventuale disfunctii si vulnerabilitati, precum si a solutiilor propuse pentru prevenirea si inlaturarea acestora;
-propuneri pentru imbunatatirea activitatii manageriale a unitatii/structurii pentru a carei conducere participa la selectie;
-compatibilitatea planului managerial intocmit de procurorul participant la selectie cu cel al procurorului ierarhic superior, daca este cazul;
b)verificarea aptitudinilor manageriale si de comunicare, vizand, in esenta, capacitatea de organizare, rapiditatea in luarea deciziilor, rezistenta la stres, autoperfectionarea, capacitatea de analiza, sinteza, previziune, strategie si planificare pe termen scurt, mediu si lung, initiativa, capacitatea de adaptare rapida, capacitatea de relationare si comunicare;
c)prezentarea viziunii asupra modului in care intelege sa organizeze institutia in vederea indeplinirii atributiilor constitutionale de promovare a intereselor generale ale societatii si apararii ordinii de drept, precum si a drepturilor si libertatilor cetatenilor;
d)prezentarea viziunii cu privire la atributiile functiei pentru care participa la selectie in ceea ce priveste coordonarea activitatilor de prevenire si combatere a criminalitatii in general si a unor fenomene specifice: criminalitate organizata, coruptie, evaziune fiscala etc.;
e)verificarea cunostintelor specifice functiei pentru care participa la selectie;
f)verificarea aspectelor legate de motivatia, conduita, integritatea si deontologia profesionala, precum si alte imprejurari rezultate din analiza inscrisurilor depuse de procurorul participant la selectie.
2.In situatia in care participa la selectie pentru mai multe functii de conducere vacante interviul sustinut in fata ministrului justitiei va viza toate functiile respective.
3.In sustinerea interviului ministrul justitiei este sprijinit de:
-un procuror de la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie;
-un procuror de la Directia Nationala Anticoruptie;
-un procuror specialist in management si organizare institutionala;
-un psiholog.
4.Persoanele mentionate la punctul 3 pot adresa intrebari procurorului participant la selectie, direct sau prin intermediul ministrului justitiei, si au un rol consultativ, putand face ministrului justitiei recomandari privind indeplinirea de catre participant a standardelor de evaluare a interviului.
5.Psihologul poate adresa intrebari in scopul evaluarii motivatiei si competentelor umane si sociale ale procurorului participant la selectie.
6. Ministrul justitiei formuleaza propunere motivata de numire pentru fiecare dintre functiile de conducere in urma evaluarii inscrisurilor depuse de catre procurorii participanti la selectia pentru functia respectiva si a indeplinirii de catre fiecare procuror participant la selectie a standardelor de evaluare a interviului.
7. Selectarea procurorilor pentru propunerea de numire in functiile de conducere are loc pe baza aprecierilor proprii ale ministrului justitiei si a analizei recomandarilor efectuate de persoanele mentionate la punctul 3.
8.Motivarea propunerii procurorului selectat trebuie sa cuprinda o analiza a modului de indeplinire de catre toti procurorii participanti la selectie a standardelor de evaluare a interviului si temeiurile care au justificat selectia.
9.Propunerea motivata de numire in functia de conducere, insotita de inscrisurile depuse de procurorul propus, se transmite de indata Consiliului Superior al Magistraturii, in vederea emiterii avizului consultativ si se aduce, concomitent, la cunostinta publicului, prin afisarea la sediul Ministerului Justitiei si publicarea pe pagina de Internet a acestuia.
10.Propunerile de numire in functiile de conducere prevazute de art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind organizarea judiciara, insotite de avizul consultativ al Consiliului Superior al Magistraturii, se transmit Presedintelui Romaniei, in vederea numirii in functie a procurorilor propusi.
11.In situatia in care Presedintele Romaniei refuza motivat numirea in functia de conducere, rezultatele selectiei vor fi avute in vedere pentru formularea unei noi propuneri de numire in functia respectiva.
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# Judecătorul 17 September 2012 17:29 -28
# DOREL 18 September 2012 10:40 +6
# Cristi P. Sturzu 17 September 2012 17:30 +17
# magistratul 17 September 2012 17:35 -31
# jude 17 September 2012 17:49 -6
# juda 17 September 2012 18:32 +17
# Dilema lui Marius Iacob 17 September 2012 17:54 +22
# DOREL 18 September 2012 10:42 +5
# FLASH 17 September 2012 18:19 +19
# FLASH 17 September 2012 20:09 +6
# Marinela 17 September 2012 18:45 +20
# Marinaru 17 September 2012 19:49 +16
# Istratie 17 September 2012 21:24 +5
# camera de garda - nr.9 17 September 2012 22:46 +11
# CRITERIUS 18 September 2012 07:40 +4
# Raspuns 18 September 2012 09:15 +1
# DOREL 18 September 2012 10:46 +2
# Socrate 18 September 2012 09:47 -4
# Gicu 18 September 2012 10:48 +4
# Eu Vara nu Dorm 18 September 2012 11:11 +8
# Cosmin 18 September 2012 16:24 +3