12 December 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

PROCURORI CU DUBLA COMANDA – Autorul dosarului ce a dus la destructurarea clanului Camataru, fostul procuror PICCJ Marian Sintion, face dezvaluiri explozive: „Procuratura este mecanismul institutional prin care structurile de informatii, factorul politic si puterea executiva au intrat in magistratura... Un alt motiv pentru care nu putem sa avem o practica unitara: pentru ca sunt procurori care au dubla comanda... CSM si CSAT ar fi trebuit sa lamureasca lucrurile” (Video)

Scris de: Valentin BUSUIOC | pdf | print

26 September 2024 17:46
Vizualizari: 5375

Fostul procuror Marian Sintion (foto) de la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitieunul dintre cei mai profesionisti procurori din sistem, autor al dosarului care a dus la destructurarea clanului Camataru, precum si cel care a initiat verificarea greilor din Ministerul Afacerilor Interne pe vremea cand conducea DGA – face dezvaluiri explozive in legatura cu procuratura romana.



Intr-un interviu acordat in 8 septembrie 2024 jurnalistului Cornel Ivanciuc, fostul anchetator PICCJ (pensionat in 2022, actualmente avocat) a vorbit despre procurorii cu dubla comanda. Mai exact, despre acei procurori care sunt colaboratori ai serviciilor secrete (in special SRI – evident). Aceasta dubla comanda a facut posibil campul tactic din justitie, cu toata garnitura de abuzuri pe care le-am vazut in ultimele decenii, a subliniat Sintion.

In acelasi context, avocatul Sintion a pledat pentru scoaterea procurorilor din categoria magistratilor, explicand ca astfel, eliminandu-le protectiile specifice magistraturii, anchetatorii ar putea fi trasi mai usor la raspundere.

Totodata, fostul procuror PICCJ a dat de inteles ca problema campului tactic si a abuzurilor comise de procurori este una de siguranta nationala, pe care ar fi trebuit s-o rezolve atat CSAT, cat si CSM.

Din aceste motive, Marian Sintion a dezvaluit ca lucreaza la un proiect de lege menit sa modifice statutul procurorului, in sensul scoaterii acestei profesii din categoria magistratilor.


Iata afirmatiile lui Marian Sintion (vezi video):




Marian Sintion: Un proiect de lege pe care il am in vedere este reglementarea statutului procurorului, dar nu in sfera magistraturii. Ministerul Public (la modul in care si-a desfasurat activitatea – mai ales in ultimii 15-20 de ani – pe relatia cu ofiterii de informatii si pe relatia cu anumiti judecatori din cadrul instantelor de judecata) consider ca nu isi mai gaseste locul in magistratura.

Procurorul nu este magistrat; el are statut de magistrat acordat prin prisma efectului legii. Datorita acestui statut, a facut foarte multe lucruri care ne-au adus in situatia in care suntem astazi. Daca n-ar fi avut statutul de magistrat, nu ar mai fi avut acest scut de protectie care nu ii antreneaza o anumita raspundere.

Mai mult decat atat: a virusat sistemul de justitie in asemenea mod, incat a afectat si credibilitatea sistemului de justitie per ansamblu si in special a instantelor de judecata. Sunt de notorietate cazurile in care, de ani de zile, toate partile in dosare reliefeaza abuzurile comise de catre Ministerul Public la adresa lor.

Cornel Ivanciuc: Campul tactic poate sa opereze prin astfel de procurori, care ar avea probleme la dosar (fie ca au fost racolati de fosta Securitate, fie ca sunt ofiteri acoperiti ai actualului Serviciu Roman de Informatii, fie ca au comis anumite fapte la limita legii cu care sunt santajati si folosit de SRI)?

Marian Sintion: Da, asa este. Ministerul Public (procuratura) reprezinta mecanismul institutional prin care structurile de informatii, factorul politic si puterea executiva au intrat in magistratura. Inainte, cand existau alte reglementari legale, o persoana licentiata in drept nu putea sa intre direct judecator. Trebuia sa intri prin procuratura – indiferent ca era licentiata in drept la Academia de Politie sau avea licenta in drept obisnuita (la facultatile civile). Se poate constata ca dupa ce intrau in procuratura, CV-ul unora dintre procurori care au avut o viteza foarte mare atat in evolutia profesionala in cadrul procuraturii, cat si in evolutia profesionala ca judecatori.

Si, da, eu cred ca Ministerul Public a reprezentat poarta prin care structurile de informatii au intrat in magistratura. Si acum este foarte greu de destelenit aceasta situatie. Este foarte greu mai ales pentru judecatorii de profesie sa accepte o astfel de situatie.

Asta este un alt considerent pentru care nici nu putem sa avem o practica unitara: pentru ca sunt procurori care au dubla comanda. Legat de aceasta situatie nu se face nimic. Iar toate ar fi trebuit sa plece in primul rand de la Consiliul Superior al Magistraturii si de la Consiliul Suprem de Aparare a Tarii, care ar fi trebuit sa lamureasca lucrurile astea.

Comentarii

# Prometheus date 26 September 2024 17:53 +6

Asta e motivul pentru care procurorii trebuie sa nu mai fie magistrați. Ca au fost băgați din pix sub titulatura de "magistrați" si rezultatele au fost dezastruoase. Ei trebuie sa fie strict avocați care sa reprezinte statul si basta.

# Geo date 26 September 2024 18:59 +6

Doamne cât este de adevărat. A înfipt adânc cuțitul în rană. Mult succes în proiectul la care face referire.

# sever date 26 September 2024 19:06 -1

In Europa de civil law , procurorii sunt magistrati . Masura de mai sus poate fi temporara .

# DODI date 26 September 2024 19:16 +5

Pentru a se vindeca sistemul judiciar românesc ar trebui luate câteva măsuri și anume: 1 = renunțarea la struțo-cămila prin care PORCurorii sunt asimilați magistraților; 2 = difinitivarea statului prin care PORCurorii să fie pe același nivel cu avocații; 3 = scoaterea de sub tutela politicului a promovării magistraților în funcțiile supreme din sistemul judiciar; 4 = promovarea să fie rezultatului unui concurs în care să se țină cont de meritocrație, de avizul psihologic și psihiatric; 5 = renunțarea la subiectivele calificative (de sorginte comunistă) în promovarea în funcții sau creșteri salariale; 6 = legea răspunderii materiale/penale a magistraților. Ar mai fi mult de discutat pe acest subiect dar nimeni nu o face atâta vreme cât președintele țării este ”ales” și șantajat de Noua securitate, câtă vreme SRI a infestat tot sistemul judiciar cu acoperiți, câtă vreme Parlamentul (și comisiile de control ale acestuia) sunt la cheremul SRI, SIE, STS.

# Gutza date 27 September 2024 08:11 +4

D-le Sever pein comentariul ce ai facut mirosi puternic a fost militian, trecut in parchet si tzop judecator. Are dreptate Dodi. Pe langa cele 6 masuri propuse de Dodi, imperios necesare, atat timp cat PORCURORII vor ramane magistrati, art. 283 Cod penal, va ramane un simplu deziderat, dupa care tanjeste orice cetatean ce traieste intr- un stat democratic ce are un sistem de justitie nu numai echilibrat, dar si uman. Odata cu scoaterea PORCURORILOR din corpul magistratilor, o sa vedeti ca va fi posibila si adoptarea legii raspunderii magistratilor si, acei magistrati cu dubla comanda fie se vor lepada de Satana fie vor cere iesirea la pensie.

# Dan date 27 September 2024 14:21 -7

Dl. Sintion face parte din procurorii cu dublă comandă: când a fost șeful unei structuri de poliție-DGA, era procuror. Avea șefi polițiști dar se dădea magistrat. Dar banii de procuror, la care se adăugau sporurile de polițist, erau buni și nu aveau miros. Dacă ar mai citi puțin ar afla că statutul procurorului se trage din Constituție și nu îl modifică el cu o lege. Mai luați și voi interviuri unor persoane credibile, nu unora ca stimabilul procuror-polițist, avocat. Doar zic.

# Sever date 27 September 2024 18:05 0

Dle Georgev ,nu iti functioneaza nici olfactivul , nici inteligenta . Sunt doar inginer si stiu sa citesc . Daca te indoiesti de realitatea celor expuse de mine , studiaza situatia procurorilor ... Daca e ceva care nu pricepi , adresa mea de fb e avramoius .

# sever date 27 September 2024 18:11 -1

Dle Gutza , te astept pentru continuarea conversatiei pe fb, Sever Avramoiu .

# Botomei Vasile,do tor in drept date 29 September 2024 05:20 0

Dr.Botomei Vasile face informare publica: Sunt doua variante de traducere ale art.7.1 din CEDO,din care una tradusa în fals prin sintagma drept național sau internațional, folosita în programele de formare profesionala pentru magistrați, avocati, institutii publice, și a doua varianta de traducere: drept național și internațional, descoperita de dr.Botomei Vasile,actualmente actualuzata pe site-ul www.legislatie.just.ro.Difeenta dintre traduceri consta ca in varianta: ,,Nimeni nu poate fi condamnat pentru o acțiune sau omisiune care la data producerii nu era prevazuta în dreptul național sau internațional conduce la condamnării pentru fapte penale inventate în România, iar a doua, prin conjuncția ,,si" , obligatoriu conduce la achitați în aplicarea art.12 Cod penal, art.16(1),lit.b, teza I-a Cpp, pe motiv ca fapta nu este incriminata în dreptul internațional.Exemplu sunt faptele prevazute de art.59(6) din Legea 51/1995,r, care condamna folosirea fără drept a denumirilor de Barou,UNBR.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 11.12.2024 – ICCJ n-a cutezat sa se atinga de CCR

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva