PROCURORI CU DUBLA COMANDA – Autorul dosarului ce a dus la destructurarea clanului Camataru, fostul procuror PICCJ Marian Sintion, face dezvaluiri explozive: „Procuratura este mecanismul institutional prin care structurile de informatii, factorul politic si puterea executiva au intrat in magistratura... Un alt motiv pentru care nu putem sa avem o practica unitara: pentru ca sunt procurori care au dubla comanda... CSM si CSAT ar fi trebuit sa lamureasca lucrurile” (Video)
Fostul procuror Marian Sintion (foto) de la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie – unul dintre cei mai profesionisti procurori din sistem, autor al dosarului care a dus la destructurarea clanului Camataru, precum si cel care a initiat verificarea greilor din Ministerul Afacerilor Interne pe vremea cand conducea DGA – face dezvaluiri explozive in legatura cu procuratura romana.
Intr-un interviu acordat in 8 septembrie 2024 jurnalistului Cornel Ivanciuc, fostul anchetator PICCJ (pensionat in 2022, actualmente avocat) a vorbit despre procurorii cu dubla comanda. Mai exact, despre acei procurori care sunt colaboratori ai serviciilor secrete (in special SRI – evident). Aceasta dubla comanda a facut posibil campul tactic din justitie, cu toata garnitura de abuzuri pe care le-am vazut in ultimele decenii, a subliniat Sintion.
In acelasi context, avocatul Sintion a pledat pentru scoaterea procurorilor din categoria magistratilor, explicand ca astfel, eliminandu-le protectiile specifice magistraturii, anchetatorii ar putea fi trasi mai usor la raspundere.
Totodata, fostul procuror PICCJ a dat de inteles ca problema campului tactic si a abuzurilor comise de procurori este una de siguranta nationala, pe care ar fi trebuit s-o rezolve atat CSAT, cat si CSM.
Din aceste motive, Marian Sintion a dezvaluit ca lucreaza la un proiect de lege menit sa modifice statutul procurorului, in sensul scoaterii acestei profesii din categoria magistratilor.
Iata afirmatiile lui Marian Sintion (vezi video):
„Marian Sintion: Un proiect de lege pe care il am in vedere este reglementarea statutului procurorului, dar nu in sfera magistraturii. Ministerul Public (la modul in care si-a desfasurat activitatea – mai ales in ultimii 15-20 de ani – pe relatia cu ofiterii de informatii si pe relatia cu anumiti judecatori din cadrul instantelor de judecata) consider ca nu isi mai gaseste locul in magistratura.
Procurorul nu este magistrat; el are statut de magistrat acordat prin prisma efectului legii. Datorita acestui statut, a facut foarte multe lucruri care ne-au adus in situatia in care suntem astazi. Daca n-ar fi avut statutul de magistrat, nu ar mai fi avut acest scut de protectie care nu ii antreneaza o anumita raspundere.
Mai mult decat atat: a virusat sistemul de justitie in asemenea mod, incat a afectat si credibilitatea sistemului de justitie per ansamblu si in special a instantelor de judecata. Sunt de notorietate cazurile in care, de ani de zile, toate partile in dosare reliefeaza abuzurile comise de catre Ministerul Public la adresa lor.
Cornel Ivanciuc: Campul tactic poate sa opereze prin astfel de procurori, care ar avea probleme la dosar (fie ca au fost racolati de fosta Securitate, fie ca sunt ofiteri acoperiti ai actualului Serviciu Roman de Informatii, fie ca au comis anumite fapte la limita legii cu care sunt santajati si folosit de SRI)?
Marian Sintion: Da, asa este. Ministerul Public (procuratura) reprezinta mecanismul institutional prin care structurile de informatii, factorul politic si puterea executiva au intrat in magistratura. Inainte, cand existau alte reglementari legale, o persoana licentiata in drept nu putea sa intre direct judecator. Trebuia sa intri prin procuratura – indiferent ca era licentiata in drept la Academia de Politie sau avea licenta in drept obisnuita (la facultatile civile). Se poate constata ca dupa ce intrau in procuratura, CV-ul unora dintre procurori care au avut o viteza foarte mare atat in evolutia profesionala in cadrul procuraturii, cat si in evolutia profesionala ca judecatori.
Si, da, eu cred ca Ministerul Public a reprezentat poarta prin care structurile de informatii au intrat in magistratura. Si acum este foarte greu de destelenit aceasta situatie. Este foarte greu mai ales pentru judecatorii de profesie sa accepte o astfel de situatie.
Asta este un alt considerent pentru care nici nu putem sa avem o practica unitara: pentru ca sunt procurori care au dubla comanda. Legat de aceasta situatie nu se face nimic. Iar toate ar fi trebuit sa plece in primul rand de la Consiliul Superior al Magistraturii si de la Consiliul Suprem de Aparare a Tarii, care ar fi trebuit sa lamureasca lucrurile astea”.
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# Prometheus 26 September 2024 17:53 +6
# Geo 26 September 2024 18:59 +6
# sever 26 September 2024 19:06 -1
# DODI 26 September 2024 19:16 +5
# Gutza 27 September 2024 08:11 +4
# Dan 27 September 2024 14:21 -7
# Sever 27 September 2024 18:05 0
# sever 27 September 2024 18:11 -1
# Botomei Vasile,do tor in drept 29 September 2024 05:20 0