PROIECT PENTRU BAROUL BUCURESTI – Candidata la functia de decan, avocata Laura Voicu si-a lansat platforma electorala: “Organizarea profesiei are nevoie de linii noi de dezvoltare... Adoptarea de decizii care sa faciliteze exercitarea profesiei in conditii dintre cele mai bune... Regandirea nivelului taxelor necesare in cazul modificarilor formei de exercitare, astfel incat acestea sa se situeze la un nivel suportabil... Sprijinirea avocatilor care doresc sa-si extinda activitatea pe teritoriul
Avocata Laura Voicu (foto) si-a lansat platforma electorala prin care spera sa-si convinga colegii sa o voteze in functia de decan al Baroului Bucuresti. Vazuta de multi ca avand sanse reale sa devina noul decan al Baroului Bucuresti si bucurandu-se de simpatie si sustinere in randul avocatilor, lucru demonstrat de sprijinul de care a avut parte in momentul abuzului comis de procurorii DNA la adresa sa, Laura Voicu propune un program electoral bazat pe trei puncte. Este vorba despre “Organizarea administrativa a Baroului Bucuresti”, “Organizarea profesiei de avocat” si “Exercitarea profesiei de avocat”.
Laura Voicu atrage atentia ca, in momentul de fata organizarea profesiei de avocat are nevoie de linii noi de dezvoltare si, in acelasi timp, considera ca este nevoie de proiecte viabile care sa asigure o mai mare vizibilitate profesiei de avocat. De asemenea, Laura Voicu sustine ca este necesara adoptarea de decizii si hotarari care sa faciliteze membrilor Baroului Bucuresti exercitarea profesiei in conditii dintre cele mai bune. Nu in ultimul rand, Laura Voicu acorda o importanta deosebita si categoriei avocatilor din oficiu. Astfel, Voicu precizeaza ca, din punctul ei de vedere, corpul avocatilor inscrisi in programul asistentei juridice obligatorii (oficii sau gratuitati, precum si a curatorilor) are nevoie de reformare, de o schimbare pe termen lung, predictibila si usor de asimilat.
Prezentam in continuare fragmente din proiectul Laurei Voicu, acesta fiind atasat integral la finalul articolului:
“1. Organizarea administrativa a Baroului Bucuresti.
1.1. Organizarea administrativa a Baroului Bucuresti. Serviciul de Asistenta Juridica.
Baroul Bucuresti este compus in linii mari in cateva servicii majore (asistenta judiciara, disciplinar, cancelarie, resurse umane, administrativ) in compunerea carora intra mai multe compartimente.
Succesiunea in timp a legilor si a decanilor a determinat restructurari impuse de atingerea unor obiective pe termen scurt dar nu a urmarit o strategie pe termen lung coerenta.
Este de notat ca ultimii ani si noile reglementari procesuale au extins categoriile de activitati pentru care este fie obligatorie, fie facultativa, participarea avocatilor care se inscriu in programul de asistenta juridica din oficiu.
in acest context dinamica acestui domeniu este departe de a fi rezolvata, desi au fost facuti pasi importanti in materie, inclusiv prin adoptarea de Protocoale intre UNBR, Baroul Bucuresti si autoritatile publice, fie instantele de judecata, fie Ministerul Public sau Ministerul Justitiei.
Corpul avocatilor inscrisi in programul asistentei juridice obligatorii (oficii sau gratuitati, precum si a curatorilor) are nevoie de reformare, de o schimbare pe termen lung, predictibila si usor de asimilat.
Dorim sa propunem un proiect multianual care sa acopere intregul mandat de patru ani astfel incat vom milita in obtinerea rezultatelor optime asupra urmatoarelor activitati:
A. Cresterea gradului de operativitate a activitatii derulate prin programul de asistenta juridica obligatorie (inclusiv gratuitatile si curatorii);
B. Cresterea nivelului activitatilor derulate prin programul de asistenta juridica obligatorie prin elaborarea unui chestionar detaliat al activitatii desfasurate;
C. Cresterea gradului de colectare si de repartizare a sumelor acordate prin programul de asistenta juridica obligatorie;
Detalii ale Proiectului:
Proiectul nostru propune reformarea fundamentala a sistemului existent, preluand toate imbunatatirile de pana acum, dar cu o crestere mult accelerata a etapelor de modernizare.
In acest sens vom urmari introducerea SAJ in cadrul unui Program, care sa capete protectie juridica din punct de vedere administrativ si operational, sa capete stabilitate si sa poata dobandi si absorbi surse de finantare externe resurselor financiare din prezent.
Reformarea sistemului judiciar romanesc nu se poate realiza total fara modernizarea componentei asistentei juridice obligatorii.
Avand in vedere ca este necesara realizarea unui Program de asistenta juridica obligatorie, care sa poata absorbi finantari nerambursabile, sa beneficieze de structura tehnica si informatica integrata, de personal calificat si de un management corespunzator noi ne propunem sa aducem in atentia avocatilor nevoia de reasezare a acestei activitati pe baze noi, care sa permita refacerea increderii in profesia de avocat si recapatarea prestigiului profesiei.
Pentru a atinge obiectivele asumate noi propunem:
- adoptarea unei Hotarari a Consiliului Baroului Bucuresti de initiere a Programului de Asistenta Juridica Obligatorie (PAJO), care sa aiba ca autoritate de implementare un Manager de Proiect care va coopera cu Serviciul de Asistenta Juridica existent la data emiterii Hotararii.
- adoptarea unei Hotarari a Consiliului Baroului Bucuresti privind adoptarea unui Plan de Masuri in vederea implementarii PAJO, care sa contina structura tehnica, strutura de personal, planul de compatibilizare cu sistemele existente in cadrul autoritatilor judiciare, sarcini, termene, responsabilitati, precum si proiectul de buget necesar.
O asemenea masura de reforma administrativa va putea aduce beneficii in conditiile in care va genera cresterea gradului de operativitate a activitatii derulate prin programul de asistenta juridica obligatorie, va genera o scurtare a timpului de transmitere a solicitarii autoritatii publice catre Serviciul de Asistenta Juridica, prin utilizarea unui sistem automat de trimitere si de repartizare a avocatului desemnat, va genera o simplificare a sistemului de transmitere/confirmare a Referatului de activitate, a sistemului de decontare si a asigurarii transparentei repartizarii si a asigurarii echilibrului repartizarii avocatilor in cadrul Programului.
1.2. Modernizarea tehnologica. Investitii. Surse de finantare.
Pentru a pune in practica cele afirmate mai sus este necesara o continuare a modernizarii tehnologice a Baroului Bucuresti, prin cresterea capacitatii administrative.
Pana in prezent au fost informatizate toate compartimentele existente in cadrul Baroului Bucuresti, dar cu exceptia accesului de la distanta a contului avocatului oferit de pagina de internet a Baroului Bucuresti pana in prezent nu s-a proiectat si pus in aplicare un proiect care sa ofere acces integrat de la distanta asupra operatiunilor solicitate de avocati.
Pentru a putea obtine o asemenea capacitate administrativa este nevoie si de resurse financiare (ele pot fi obtinute) dar si de vointa si de viziune.
Pentru a intelege diferenta dintre cele doua sisteme, cel existent si cel propus a fi implementat aratam ca in prezent exista un sistem informatic intranet implementat, dar nu exista o platforma de acces de la distanta a avocatului, cu alte cuvinte, orice solicitare adresata institutiei prin acces la distanta, de fapt doar prin e-mail, este procesata manual de destinatarul solicitarii, astfel incat raspunsul este remis in acelasi mod, adica fizic prin deplasare la sediu, prin posta, sau prin posta electronica.
Vremurile moderne impun masuri moderne si noi credem ca implementarea unui sistem automat integrat de prelucrare va spori confortul avocatului, va servi la debirocratizare si va creste timpul alocat exercitarii profesiei.
Sistemul informatic integrat poate fi implementat foarte usor, este insa nevoie de viziune si de vointa, iar trecerea la era digitala ne impinge in aceasta directie.
Interconectarea sistemului integrat al Baroului Bucuresti cu sistemele integrate ale autoritatilor judiciare si administrative (instante si parchete, primarii, autoritati fiscale, Ministerul Justitiei) va trebui sa se realizeze cat mai rapid pentru a oferi siguranta, rapiditate in actiune, transparenta, o circulatie rapida a informatiei si a documentelor electronice, o procesare directa efectuata de emitent si destinatar, cu arhivarea in cadrul unui dosar profesional PAJO atasat dosarului profesional al fiecarui avocat (detinut de Barou) pentru a putea dovedi oricand activitatea derulata si fluxul administrativ si financiar, toate aceste fiind necesare pentru a degreva activitatea personalului administrativ al Baroului Bucuresti.
Exista inca multe avantaje ale acestui proiect propus de noi, si el ar putea sa primeasca functionalitate si asupra celorlalte compartimente ale Baroului Bucuresti (financiar, cancelarie, resurse umane, arhiva, biblioteca), dar si asupra organizarii fluxului administrativ dintre Compartimentul Sesizari, Petitii – Decan – Consiliul Baroului - Comisia de Disciplina, inclusiv prin constituirea unei baze de date care sa cuprinda jurisprudenta disciplinara, si in baza careia sa se poata propune si dezvolta programe de perfectionare profesionala si propuneri legislative si de reglementare a profesiei.
2. Organizarea profesiei de avocat.
Organizarea profesiei de avocat are nevoie de linii noi de dezvoltare.
In mod sintetic ele pot fi rezumate astfel:
- Profesionalizarea corpului avocatilor prin adoptarea si punerea in aplicare de Hotarari ale Consiliului Baroului Bucuresti prin care sa se stabileasca un calendar privind planul de aplicare a conceptului european de perfectionare continua, independenta Barourilor permitand o larga libertate de actiune asupra acestei componente.
- Crearea unui Consiliu Onorific stiintific, pe baza de voluntariat, format din membri activi si pensionari ai Baroului Bucuresti care sa aiba in vedere urmarirea procesului legislativ si reglementator, atat cel central (Parlament, Guvern, ministere, etc) cat si cel de la nivel local (Consilii Judetene, Consilii Locale, Primarii) pentru a putea constata impactul pe care il poate avea acesta la nivelul profesiei de avocat, inaintarea propunerilor catre Comisia Permanenta a UNBR, publicarea acestor rapoarte pe pagina de internet a Baroului Bucuresti in format securizat (acces pe baza de cont si parola) astfel incat membrii Baroului sa poata fi la curent in timp real cu noile tendinte si oportunitati ale profesiei, cresterea nivelului de venituri si implicit a gradului de confort al membrilor Baroului.
- Crearea unui Corp de Avocati Voluntari care sa activeze sub autoritatea Decanului Baroului Bucuresti si care sa participe intr-un program permanent, pe baza de optiune, in care pot asigura asistenta juridica gratuita permanenta membrilor Baroului Bucuresti care sunt implicati in proceduri judiciare penale si/sau administrative, care vor avea si obligatia intocmirii unui raport sumar al situatiei pe care il vor aduce de indata la cunostinta Decanului.
- Promovarea de proiecte care sa asigure o mai mare vizibilitate profesiei de avocat in viata sociala, cum ar fi: participarea la evenimente culturale, sociale, educationale, sportive menite sa ofere o vizibilitate sporita participantilor si sa consolideze prestigiul profesiei in randul membrilor societatii.
3. Exercitarea profesiei de avocat.
Exercitarea profesiei de avocat are nevoie de o mai larga implicare a fiecaruia dintre membrii Baroului Bucuresti, prin aplicarea principiilor care guverneaza profesia.
In vederea imbunatatirii exercitiului profesiei consideram ca este necesara adoptarea de decizii si hotarari care sa faciliteze membrilor Baroului Bucuresti exercitarea profesiei in conditii dintre cele mai bune.
Chiar daca pot parea masuri populiste totusi vom considera necesar ca Baroul, prin Decan, sau prin Consilul, dupa cum se va decide, sa se implice in dialogul cu actorii vietii economice promovand interesele avocatilor in vederea obtinerii de acces mai facil la:
- Resurse financiare oferite de institutii financiare incluzand aici credite, finantari, asigurari de viata si de bunuri, pensii private, urmarind crearea unor standarde minimale pe baza carora sa se poata facilita obtinerea de asemenea resurse;
- Resurse de personal, prin promovarea avantajelor vietii de avocat si standardelor ridicate de acces in profesie in randul viitorilor absolventi pentru a creste gradul de pregatire a aspirantilor/candidatilor, dar si in randul personalului cu studii medii care poate fi absorbit de catre activitatea avocatiala;
- Regandirea nivelului taxelor necesare in cazul modificarilor formei de exercitare, astfel incat acestea sa se situeze la un nivel suportabil care sa permita o dinamica mai ridicata in vederea respectarii standardului european al mobilitatii fortei de munca;
- Sprijinirea institutionala a avocatilor care doresc sa isi extinda activitatea pe teritoriul Uniunii Europene sau in afara spatiului comunitar prin intensificarea dialogului, promovarea de evenimente si prin adoptarea de Protocoale intre Baroul Bucuresti si Barourile Europene, dar si cele extracomunitare, avand in vedere calitatea Baroului Bucuresti de membru al organizatiilor profesionale internationale – Consiliul Barourilor Europene (CCBE), American Bar Association (ABA), Uniunea Internationala a Avocatilor (UIA).
Considerand ca toate aspectele prezentate constituie doar criterii rezumative ale unei noi viziuni despre profesia de avocat si modul ei de implementare ne adresam membrilor Baroului Bucuresti sa se prezinte la vot, sa decida, si sa promoveze schimbarea pe care si-o doresc”.
*Cititi aici integral proiectul avocatei Laura Voicu pentru functia de decan al Baroului Bucuresti
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# Sa te vedem:) 7 April 2015 15:24 +3
# Catalin Racaceanu 7 April 2015 15:52 +11
# balbeck 7 April 2015 15:33 +6
# abc 7 April 2015 15:35 +2
# @abd 7 April 2015 15:58 +3
Citeza pe abc
# Iubi 7 April 2015 17:20 +2
# Gieru 7 April 2015 17:27 +6
# unul 7 April 2015 17:32 +2
# justitia 7 April 2015 18:33 +9
# avi avi 7 April 2015 21:18 -1
# nhju cred 8 April 2015 05:33 +2
# justitia 8 April 2015 14:58 0
# unbfdrers 7 April 2015 20:17 0
# Erwen Ormell 7 April 2015 21:01 +1
# Luli 7 April 2015 21:18 +3
# E concurs de miss ? 7 April 2015 23:18 -3
# Raul 8 April 2015 10:02 +2
# Unificarea barourilor 8 April 2015 13:31 +2
# @Unificarea barourilor 8 April 2015 14:43 -1
Citeza pe Unificarea barourilor
# Suleiman 8 April 2015 14:38 +3
# Incet incet 8 April 2015 16:15 -2
# dezinformezi 8 April 2015 17:37 +3
# @dezinformezi 8 April 2015 19:22 0
# infringment 8 April 2015 17:51 +2
# CICA DA 8 April 2015 18:37 +1
# nicolae 8 April 2015 18:59 +2
# ce are bota despre infringement 8 April 2015 18:59 0
# @ce are bota despre infringement 8 April 2015 19:27 0
Citeza pe ce are bota despre infringement
# invers 8 April 2015 19:03 0
# @invers 8 April 2015 19:24 0
Citeza pe invers
# @invers 9 April 2015 05:45 0
Citeza pe invers
# tremura de frica 8 April 2015 19:46 +1
# @tremura de frica 8 April 2015 22:19 -2
Citeza pe tremura de frica
# ALBERTO 9 April 2015 03:01 -2
# mircea 8 April 2015 23:05 +2
# @mircea 9 April 2015 05:43 +1
# asa e 9 April 2015 03:04 0
# mircea 9 April 2015 09:49 +1
# @mircea 9 April 2015 11:06 +2
Citeza pe mircea
# oarecare 9 April 2015 11:47 -2
# Vieri 9 April 2015 12:54 +4
# GUY FAWKES 9 April 2015 14:06 +1
# unul 10 April 2015 11:55 0
Citeza pe GUY FAWKES
# belmondo 9 April 2015 23:39 +1
# oarecare 10 April 2015 19:54 -2
# oarecare avi 11 April 2015 09:49 +1
# oarecare 10 April 2015 21:10 0
# Nik 10 April 2015 22:58 +2
# oarecare 11 April 2015 00:13 0
# @belmondo 11 April 2015 08:42 0
# Alberto Kurtyan 11 April 2015 06:50 -1
# @Alberto 11 April 2015 14:31 -1
# @oarecare 11 April 2015 09:41 +1
# oarecare 11 April 2015 14:34 0
# PASTE FERICIT 11 April 2015 09:50 +1
# oarecare 11 April 2015 10:45 +2
# oarecare 11 April 2015 12:21 +2
# oarecare 11 April 2015 13:02 +1
# oarecare 11 April 2015 15:52 -1
# oarecare 11 April 2015 14:29 -1
# Av. Popa T. Nicolae - Baroul Tulcea - UNBR (Bota) 11 April 2015 14:57 +1
# Harta avocati-noutati 13 April 2015 13:21 +1
# ia tratamentul 13 April 2015 20:12 -2
# oarecare 14 April 2015 22:40 +2
# Marcel Sforaru 15 April 2015 01:08 -1
# oarecare 15 April 2015 12:46 0
# lache 15 April 2015 16:24 -1