RAMANE HORODNICEANU? - Ministrul Justitiei Tudorel Toader a declansat procedura de selectie pentru numirea sefului DIICOT. Procurorii interesati de pozitia ocupata in prezent de Daniel Horodniceanu se pot inscrie pana in 7 mai 2018. In perioada 9 mai – 11 mai 2018, candidatii vor sustine un interviu in fata ministrului Justitiei. Mandatul lui Hordoniceanu expira in 19 mai 2018 (Anuntul)
In curand vom afla daca Daniel Horodniceanu (foto) va conduce Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism si in urmatorii trei ani. Ministrul Justitiei Tudorel Toader a declansat procedura de selectie in vederea numirii noului sef al DIICOT, in conditiile in care mandatul lui Daniel Horodniceanu expira in data de 19 mai 2018. Pana in momentul de fata actualul sef al DIICOT nu a anuntat daca intentioneaza sa isi depuna candidatura, astfel incat sa ramana la conducerea Directiei si in urmatorii trei ani. Are timp sa o faca insa pana in data de 7 mai 2018, termenul limita pana la care procurorii interesati de sefia DIICOT isi pot depune candidaturile.
Cert este ca nu vom mai avea parte de o numire strict politica, asa cum s-a intamplat, spre exexmplu, in cazul sefei DNA Laura Kovesi, care in 2013 a fost pusa in functie in urma negocierilor purtate intre premierul Victor Ponta si Traian Basescu, pentru ca in 2016 sa fie reconfirmata de traducatoarea Raluca Pruna, ministresa a Justitiei la acea vreme, in lipsa oricarei proceduri transparente. Ministrul Justitiei Tudorel Toader a lansat o procedura de selectie deschisa, la care se poate inscrie orice procuror ce indeplineste conditiile legale pentru ocuparea sefiei DIICOT. Candidatii vor sustine un interviu in fata ministrului Justitiei, in perioada 9 mai – 11 mai 2018, urmand ca rezultatele finale sa fie publicate in 14.05.2018. Ulterior, propunerea ministrului Justitiei va fi inaintata Sectiei pentru procurori a CSM in vederea obtinerii avizului, dupa care ea va fi trimisa presedintelui Romaniei.
Iata anuntul Ministerului Justitiei:
„Ministerul Justitiei organizeaza, in perioada 13.04.2018 – 14.05.2018, la sediul sau din Bucuresti, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, cod 050741, selectia procurorilor in vederea efectuarii propunerii de numire in functia vacanta de procuror sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism.
Selectia se desfasoara in conditiile prevazute de art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in acest scop fiind intocmite Standardele de organizare si desfasurare a selectiei procurorilor in vederea efectuarii propunerilor de numire in functiile de conducere prevazute de art. 54, alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si Standardele de evaluare a interviului sustinut in cadrul selectiei procurorilor in vederea efectuarii propunerilor de numire in functiile de conducere prevazute de art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, anexate.
Procurorii pot depune cereri de inscriere, pentru functia de conducere ce urmeaza a se vacanta, pana la data de 7.05.2018 (inclusiv), la Directia resurse umane din cadrul Ministerului Justitiei, Bucuresti, str. Apolodor, nr. 17, sector 5.
Cererile de participare la selectie vor fi insotite de urmatoarele inscrisuri:
a) dovada indeplinirii conditiilor de vechime prevazute de lege;
b) declaratiile prevazute de art. 54 alin. (2) raportat la art. 48 alin. (10-11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) un proiect managerial privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere pentru care participa la selectie, care se depune atat pe suport hartie, cat si in format electronic, pe suport specific. Proiectul se va incadra intr-o limita de 30 pagini, iar anexele nu vor putea depasi 10 pagini. Planul si anexele vor fi redactate cu caractere de marimea 12, font Times New Roman, spatiere la 1,5 randuri;
d) un curriculum vitae al procurorului, conform modelului comun european prevazut in anexa la Hotararea Guvernului nr. 1021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae;
e) minim 10 lucrari intocmite de procuror in compartimentele in care si-a desfasurat activitatea, in ultimii 5 ani;
f) ultimul raport de evaluare a activitatii profesionale a procurorului participant la selectie;
g) orice alte inscrisuri relevante.
Lista procurorilor care indeplinesc conditiile legale de participare la selectie si programarea interviurilor se vor afisa la sediul Ministerului Justitiei si se vor publica pe pagina de internet a acestuia, la data de 8.05.2018.
Procurorii participanti la selectie vor sustine, in perioada 9.05.2018- 11.05.2018, un interviu cu ministrul justitiei, care consta in:
a) sustinerea proiectului managerial privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere pentru care participa la selectie, sub urmatoarele aspecte:
-prezentarea sintetica a unitatii/structurii pentru a carei conducere participa la selectie;
-identificarea unor eventuale disfunctii si vulnerabilitati in activitatea unitatii/structurii pentru a carei conducere participa la selectie, precum si a solutiilor propuse pentru prevenirea si inlaturarea acestora;
-propuneri pentru imbunatatirea activitatii manageriale a unitatii/structurii pentru a carei conducere participa la selectie;
-compatibilitatea proiectului privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere, intocmit de procurorul participant la selectie, cu rolul si functiile Ministerului Public;
b) verificarea aptitudinilor manageriale si de comunicare, vizand, in esenta, capacitatea de organizare, asumarea responsabilitatilor, rapiditatea in luarea deciziilor, rezistenta la stres, autoperfectionarea, capacitatea de analiza, sinteza, previziune, strategie si planificare pe termen scurt, mediu si lung, initiativa in modernizarea managementului unitatii/structurii, capacitatea de adaptare rapida, capacitatea de relationare si comunicare, capacitatea si disponibilitatea de a lucra in echipa si de a colabora cu colegii;
c) prezentarea viziunii asupra modului in care intelege sa organizeze institutia in vederea indeplinirii atributiilor constitutionale de promovare a intereselor generale ale societatii si apararii ordinii de drept, precum si a drepturilor si libertatilor cetatenilor;
d) prezentarea viziunii cu privire la atributiile functiei pentru care participa la selectie in ceea ce priveste coordonarea activitatilor de prevenire si combatere a criminalitatii in general si a unor fenomene specifice: criminalitate organizata, coruptie, evaziune fiscala etc.;
e) verificarea cunostintelor specifice functiei pentru care participa la selectie;
f) verificarea aspectelor legate de motivatia, conduita, integritatea si deontologia profesionala, precum si alte imprejurari rezultate din analiza inscrisurilor depuse de procurorul participant la selectie.
In cadrul interviului ministrul justitiei este sprijinit de secretarii de stat din Ministerul Justitiei.
Rezultatele selectiei se vor afisa la sediul Ministerului Justitiei si se vor publica pe pagina Internet a acestuia, la data de 14.05.2018.
Propunerea/Propunerile ministrului justitiei va fi/vor fi inaintate Consiliului Superior al Magistraturii – Sectia pentru procurori, in vederea obtinerii avizului acestei institutii. Ulterior obtinerii avizului Consiliului Superior al Magistraturii, ministrul justitiei inainteaza propunerea Presedintelui Romaniei, in vederea numirii in functia de conducere.
Calendarul aprobat va putea suferi modificari in functie de numarul procurorilor inscrisi”.
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# SILE SPERIATU 15 April 2018 14:02 +1
# Serj 15 April 2018 14:27 +1
# Nicu 15 April 2018 15:59 -3
# IoYo 15 April 2018 16:49 +3
# IoYo 15 April 2018 17:01 0
# Neanae 15 April 2018 14:45 0
# Gogu 15 April 2018 19:49 +1
# un mizantrop 15 April 2018 20:02 +1
# de ce din 2011 DIICOT-justitia din tara nu se autosesizeaza? 15 April 2018 22:14 +1
# DACA NU ESTE APROBAT DE SERVICIILE SECRETE, NU E BUN. :lol: 20 April 2018 15:07 0