24 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

REVOCAREA MEMBRILOR CSM – Presedintele UNJR, judecatoarea Natalia Roman: „Foarte multi magistrati sunt nemultumiti de ceea ce se intampla cu sistemul judiciar, de activitatea institutiilor reprezentative pentru sistem... e nevoie de o reactie ce trebuie sa vina din partea noastra, a magistratilor!”

Scris de: Adina A. STANCU - Razvan SAVALIUC | pdf | print

22 October 2012 16:00
Vizualizari: 11048

 

Judecatoarea Natialia Roman (foto) presedintele Uniunii Nationale a Judecatorilor din Romania (UNJR) a acordat un interviu pentru Lumeajustitiei.ro, pe problema arzatoarea a oportunitatii revocarii unor membri ai CSM, care au compromis imaginea Magistraturii prin actiunile lor cu parfum politic din ultimele luni. UNJR este prima asociatie profesionala a magistratilor care antameaza problema revocarii, scop in care a trimis in teritorii chestionare cu intrebari despre membrii CSM. Cand magistratii din tara vor completa chestionarele, UNJR va alege calea de urmat in privinta unei eventuale actiuni de revocare a unor membri ai CSM. Pana atunci, in data de 9-10 noiembrie 2012, UNJR va organiza la Bucuresti o conferinta de presa pentru care pregateste o radiografie a CSM, asa cum este perceputa aceasta institutie in prezent de magistrati si nu numai. Natalia Romana este judecator la Tribunalul Mures. Iata interviul acordat de presedintele Uniunii Judecatorilor:


UNJR a declansat o actiune de chestionare a magistratilor la nivel national cu privire la activitatea CSM. Daca veti acumula din teritoriu o suma de opinii negative la adresa activitatii membrilor CSM, cum veti actiona in viitor? Care este strategia, in caz ca ajungeti la concluzia ca se impune, pentru declansarea unei actiuni de revocare si ce paliere ale reprezentantilor in CSM vizati?

Intrebarea dumneavostra imi da ocazia sa fac cateva precizari necesare referitoare la scopul chestionarelor trimise de UNJR instantelor si parchetelor. Astfel, in perioada 9-10 noiembrie 2012, UNJR va organiza la Bucuresti o conferinta internationala dedicata Consiliilor Judiciare, cu scopul de a identifica cele mai bune practici de functionare a acestor institutii esentiale pentru statul de drept. In vederea pregatirii conferintei, era absolut necesara o radiografie a activitatii de pana acum a Consiliului Superior al Magistraturii din Romania, iar in acest scop au fost distribuite tuturor instantelor si parchetelor din tara chestionare cuprinzand intrebari referitoare la modul in care au fost indeplinite de catre CSM principalele atributii. Mai mult, prin intermediul MEDEL – partener in aceasta conferinta – chestionare similare au fost distribuite asociatiilor membre din celelalte state europene, pentru a contura si o perspectiva europeana a problematicii. Raspunsurile la aceste chestionare vor fi centralizate si vor fi prezentate in cadrul conferintei, ele oferind o imagine a perceptiei magistratilor asupra activitatii CSM-ului. Referitor la ultima parte a intrebarii dumneavoastra, in aceeasi perioada vom avea si o adunare generala a asociatiei, iar in cadrul acesteia vom discuta si strategia de viitor, incluzand aici si gestionarea relatiei cu CSM-ul. Dupa ce vom lua decizia in asociatie, vom comunica si public masurile pe care urmeaza sa le luam.

Ce anume v-a determinat sa puneti CSM sub lupa magistratilor? Ce aspecte din activitatea CSM au deranjat UNJR-ul, in conditiile in care UNJR a sprijinit candidatura comuna a lui Dumbrava-Danilet-Neacsu, care au candidat pe un proiect comun?

Activitatea CSM ar trebui sa fie tot timpul sub lupa magistratilor, pentru ca acest organism a fost creat pentru a apara atat independenta sistemului judiciar, cat si a fiecarui magistrat in parte, precum si pentru a gestiona cariera magistratilor. UNJR, ca asociatie profesionala a judecatorilor, monitorizeaza activitatea Consiliului si ia atitudine ori de cate ori considera ca masurile luate de Consiliu nu sunt adecvate, si aceasta indiferent de persoana membra a Consiliului care a promovat sau a sustinut masurile contestate de noi. Sunt multe situatii in care UNJR a avut o atitudine critica fata de CSM in decursul timpului, criticile noastre vizand, spre exemplu, modul in care Consiliul a gestionat problema recrutarii judecatorilor la ICCJ sau problema raspunderii disciplinare a magistratilor, ori lipsa de transparenta a activitatii Consiliului si modul de comunicare publica. In egala masura, am sprijinit actiunile Consiliului atunci cand ele au fost in masura sa contribuie la consolidarea sistemului judiciar.

Ce parere aveti despre incercarile de discreditare ale UNJR venite in prezent dinspre CSM, pe cai neoficiale, in care se lanseaza idei descurajante in mediile magistratilor in sensul ca uniunea dvs. nu ar avea multi membri si forta necesara declansarii unei actiuni de revocare? S-au facut presiuni asupra membrilor UNJR sa o lase mai moale? Daca da, poate dati si un exemplu...

Suntem intodeauna atenti la criticile facute la adresa actiunilor noastre, deci si atunci cand acestea vin din partea membrilor Consiliului; ma refer aici la criticile asumate public, din partea unor persoane cu nume si prenume, care inteleg sa ne comunice aceste nemultumiri in mod deschis. Pentru ca intrebarea dvs. vizeaza relatia cu Consiliul, e important sa stiti ca ori de cate ori am avut ceva de spus fata de activitatea Consiliului sau a unuia/unora dintre membrii acestuia, ne-am asumat deschis acest demers, chiar si atunci, sau poate mai ales atunci cand pozitia noastra era una critica. De aceea, astept acelasi gen de abordare din partea Consiliului fata de UNJR si fata de celelalte asociatii profesionale. Din pacate, desi la inceputul de mandat al fiecarui presedinte al Consiliului, acestia si-au asumat ca un deziderat personal intarirea colaborarii cu asociatiile profesionale, prin organizarea de intalniri lunare, ulterior aceste promisiuni au fost uitate iar intanirile nu au mai fost organizate. Nu au existat presiuni asupra mea ori asupra altor membri UNJR si nici nu ne-au fost transmise mesaje de linistire cum le numeati dvs. si am credinta ca astfel de lucruri nu se vor intampla nici de acum inainte.

Cat de mare este Uniunea dvs? Cati membri aveti, ce sanse va acordati in cazul initierii unei actiuni de revocare?

UNJR este o asociatie profesionala a judecatorilor romani care are in componenta sa doua asociatii profesionale regionale, respectiv Asociatia Profesionala a Judecatorilor Alba si Asociatia pentru Apararea Drepturilor si Independentei Judecatorilor, precum si membri individuali al caror numar este in prezent in jur de 150. Am ales sa raspund aici observatiilor referitoare la numarul membrilor UNJR pentru simplul motiv ca intrebarea dumneavoastra a fost una directa si nu o insinuare descurajanta transmisa pe cai neoficiale, asa cum o numeati chiar dvs. anterior. Cred ca actiunile UNJR de-a lungul timpului reprezinta cea mai buna carte de vizita a acestei asociatii. Am crezut mereu ca forta unei asociatii este data de amprenta actiunilor sale si nu de numarul membrilor sai. De aceea, pana in prezent, nu am avut o campanie de recrutare de noi membri. Cei ce doresc sa devina membrii UNJR sunt bine veniti, UNJR nu este o asociatie inchisa, dar marirea asociatiei nu a fost o prioritate. Poate va deveni pe viitor. Pana acum ne-am concentrat pe ceea ce inseamna prioritati pentru sistemul judiciar, nu am lipsit de la nicio dezbatere publica si de la nicio actiune pe aceste teme. Am demonstrat ca avem capacitatea de a lua decizii rapide, de a ne asuma pozitii publice curajoase si de a finaliza cu succes proiecte importante.

De ce a tacut UNJR toata vara, comparativ cu AMR si APR care au fost foarte active si critice impotriva CSM? Ne referim aici la boicotarea Monei Pivniceru, in cazul demisiei sale, si numirii ca ministru al Justitiei...

UNJR nu a tacut in aceasta vara, doar ca am ales sa nu facem declaratii publice intr-o perioada in care discursul public era extrem de politizat si in care abordarea principiala a problemelor a lipsit cu desavarsire. Decizia asociatiei a fost aceea de a urma procedurile legale pentru stabilirea responsabilitatii Consiliului pentru disfunctionalitatile din aceasta vara, si aici ma refer la incapacitatea de a se asigura cvorumul de sedinta cand se cereau luate decizii rapide si extrem de importante pentru sistem. In concret, dupa cum a prezentat si site-ul dvs., UNJR a solicitat explicatii scrise de la CSM referitoare la asigurarea cvorumului si structura votului pentru sedintele de Plen din aceasta vara, iar de indata ce vom primi un raspuns complet, vom decide ce cale legala vom urma pentru ca acei responsabili de situatia creata sa raspunda.

Considerati firesc ca anumiti membrii ai CSM, cu probleme de imagine, sa emita comunicate in care sa acuze presa si clasa politica de atacuri la „independenta” Justitiei, sa sesizeze Inspectia si chiar CNA pentru simplul fapt ca au fost criticati in presa de jurnalisti, oameni politici si reprezentanti ai societatii civile?

Consider ca este vital ca intre CSM si presa sa existe o relatie bazata pe respect, deschidere si buna credinta. Pornind de aici, cred ca actiunile, si mai ales declaratiile publice facute de catre diversi membri ai Consiliului, trebuie sa dovedeasca faptul ca acestia inteleg care le este statutul actual si responsabilitatile pe care le au datorita acestui statut. Gestionarea corecta a relatiei cu presa de catre Consiliu in ansamblul sau, precum si individual de catre membrii Consiliului, este extrem de importanta, iar o relatie tensionata nu se rasfrange doar asupra institutiei Consiliului, ci si asupra sistemului judiciar in integralitatea sa, presa fiind vehiculul prin care informatia ajunge la public.

CSM mai reprezinta interesele magistratilor care i-au propulsat in functii pe actualii membrii? Care sunt nemultumirile cele mai mare ale membrilor UNJR vizavi de prestatia profesionala a membrilor Consiliului?

Raspunsul la unele din intrebarile chestionarului trimis de UNJR ne va oferi perceptia magistratilor asupra modului in care se simt reprezentati de membrii alesi in CSM. Daca e sa ma refer doar la UNJR, as spune ca cele mai mari nemultumiri ale noastre se refera la nefunctionarea Consiliului ca un organism si la lipsa de transparenta a activitatii Consiliului.

In data de 9 noiembrie 2012 UNJR va organiza la Bucuresti o conferinta de anvergura, la care vor fi invitati magistrati si jurnalisti. Care sunt scopurile pentru care organizati aceasta conferinta si ce rezultate scontati ca veti avea.

Conferinta va urmari analizarea principalelor vulnerabilitati ale Consiliului Superior al Magistraturii ce rezulta din activitatea de pana acum a acestuia, adica din 2004 pana in prezent. Dupa identificarea acestor vulnerabilitati, vom incerca in cadrul dezbaterilor sa identificam solutii de imbunatatire a performantelor Consiliului, precum si modalitatile de implementare a acestora, in special in domeniul cresterii responsabilitatii si integritatii membrilor CSM, precum si a eficientei si transparentei activitatii institutiei. Speram ca la finele conferintei sa putem creiona un set de bune practici si standarde comune care sa fie apoi implementate de catre CSM in activitatea sa.

Ce mesaj simtiti nevoia sa transmiteti magistratilor din intreaga tara in calitate de presedinte al UNJR?

Stiu ca foarte multi magistrati sunt nemultumiti de ceea ce se intampla cu sistemul judiciar, de activitatea institutiilor reprezentative pentru sistem. Pentru a determina schimbarea in bine a lucrurilor e nevoie insa de o reactie, reactie ce trebuie sa vina in primul rand din partea noastra, a magistratilor, pentru ca noua nu ne este ingaduit sa putem renunta la ideea de dreptate. Le reamintesc colegilor mei, ca dincolo de dezamagirea noastra, e cea a justitiabililor care vin in fata instantelor pentru a li se face dreptate, si care asteapta de atatia ani ca sistemul de justitie sa fie functional. Stiu ca putem invoca justificat lipsa de finantare, gestionarea extrem de deficitara a resurselor umane, volumul mare de activitate si multe alte situatii obiective, insa actul de dreptate indeplinit zi de zi fiecarui justitiabil sta in puterea si constiinta noastra. Sa nu uitam asta!

 

 

Comentarii

# Cantati pe la alte mese, noi va stim date 22 October 2012 16:29 +26

Sunteti fetele alea care trageau la masea cu muschetarii si care au incercat sa intre si ele in Consiliu dar nu au reusit. Lasati vrajeala...

# DOREL date 23 October 2012 09:35 -6

NU, NU, NU ! Nu asa se pune problema ! probelma e ca acest CSM a fost aranjat de serviciile portocalii si trebuie sa plece ! Cu cat mai repede, cu atat mai bine pentru toata lumea !

# Pofta buna date 22 October 2012 16:42 +22

O clatita, o berica?

# Liviu date 22 October 2012 17:34 +19

Poate ca trebuie sa faca cineva ceva. Atata doar ca nu sunteti voi alea, fetelor. Voi beati cu aia cot la cot sau si mai vartos si acum veniti ca voi luati masuri. Nu luati nici o masura, decat la fuste ca tot se maresc. Vreti sa confiscati si inabusiti o nemultumire pe undeva legitima, tocmai ca sa va asigurati ca daca se face un demers de revocare, e unul fals, sub controlul vostru. asa ca, mucle, si la sala de fitness, cu Kinga, si la sauna, la vikend.

# Raspandire de informatii false date 22 October 2012 18:08 +23

Voi nu sunteti 150 de membri, sunteti tot aia 5, patru grasute si un mototol. De ce nu afisati o lista cu cei pretinsi 150 de membri? Pentru ca nu puteti, daca nominalizati fals se va lasa cu urmari pentru voi, si nu puteti decat sa nominalizati fals, ca sunteti vreo cativa. Voi sunteti ca biserica mormona, luati cartea de telefon si-i botezati pe toti membri UNJR, mai ales pe aia de sunt in pensie sau decedati. Poate ceva bun iasa pentru voi, in afara de o friptura gratis la Bucuresti. Or sa va cheme la cate o fraudare de alegeri, sa ajutati cu liste si cifre false. Alegerile parlamentare sunt aproape.

# mada afra date 22 October 2012 18:10 -30

Rautaciosilor, UNJR este cea mai serioasa organizatie profesionala a magistratilor! Forza UNJR si cu UNJR se face curatenie in justitie!

# afram date 22 October 2012 18:17 +22

Asteptam si alte nevropate, din cele 5 plus cateva simpatizante, care sa verse pe site. Se zice ca nu esti cu toate acasa si se pare ca e adevar in asta. Si tie ti-ar prinde sportul bine, aerul mai tine nervii sub control. Forza sanitarii!

# cfr Cluj date 23 October 2012 23:13 0

Eram convinsi ca nu va vom vom lipsi in peisaj.... Hmmm, mai nevropati ca voi nu stiu daca au spitalele de psihiatrie lipsa de pacienti.Stim , e criza, tot mai mare. Sa fii in pielea unui psihiatru si intelegator sa numeri de la 1 la 5 la infinit e cam nasol. Il faci si pe acela sa isi puna intrebari existentiale, sa te ia la chelfaneli ca el in ce lume a nimerit...Ca nu ii platesti exact onoraroiul. Cum sa il invat pe nevroticul din fata mea sa invete sa numere dincolo de 5, cand de fapt el e ferm convins ca totul e right si nu si-a depasit ora de medicatie punctuala?http://www.youtube.com/watch?v=72a9HfTa1SU

# curatenia in justitie date 22 October 2012 18:59 +21

Nu, fetelor! Gospodinele pot face nu doar curatenie ci mai ales sarmale, cozonac si vin fiert pentru marea chiolhaneala cu Dumbrava et co!

# Curatenia in ograda proprie date 23 October 2012 15:54 +10

O curatare corecta a dintilor ar fi un bun inceput!

# Daca voi nu ma vreti eu va vreau date 22 October 2012 20:03 +14

Nimeni nu va vrea. Faceti-va treaba pentru care sunteti platite si atat.

# Daca voi nu ma vreti eu va vreau date 22 October 2012 20:06 +10

Nimeni nu va vrea. Faceti-va treaba pentru care sunteti platite si atat.

# Noi o vrem pe Ghica! date 22 October 2012 21:15 -12

Ghica e the best. Ea si cu Haineala ne-au reprezentat la maxim. Nimeni nu are caderea sa le judece, ne-au scapat de toti.Si de toate. In rest, in afara de ele nu mai exista decat CA Bucuresti. Si noi traim bine!Asa ca nu avem nevoie de nimeni sa ne sufle in ciorbe ca noi o incalzim mai bine decat toti ceilalti.

# adina date 22 October 2012 21:24 -5

cred că ați luat-o razna toți !

# emil date 22 October 2012 21:59 -2

Ce mai asteptati, dizolvati CSM si facecti noi alegeri cu oamnei cinstiti si neafiliati politic,E timpul sa scapati de acesti nocivi membrii CSM care au facut e rusine justitia.Ghica, Haineala,cu para la inalta poarta impotriva ministrului justitiei, penibilul Danilet care este obedient macovist etc. Actualul CSM face rau justitiei,si trebuie luate masuri urgente,Nu mai este timp de pierdut,fiecare minut ce trece  in ce priveste nerezolvarea acestei situatii , este un punct in minus pentru justitie. Marsuri urgente.

# emilutz date 22 October 2012 22:01 +5

De la cratita cu vreo doua-trei linguri peste cap e mai greu. Asa zice unii...Deci...

# gica doe date 23 October 2012 00:13 +3

Auzi bre,astia,ca eu sint om batrin si muscat de vipera,si de vipere,ia mai plecati dracu si ne lasati sa murim saraci si linistiti. Din 89 incoace,numai jagardele,lepadaturi,fufe,janghinosi,si manelisti ati condus tara aia,asa ca daca nu va bate domnu' sa va bata streangul sau glontul lui ceausescu ca prea ati pradat tara aia. Nu stiu daca dati asta pe post..zic si io,dar lepadaturili astea vor numa sa stea sa suga de le bietii oameni,si macar daca ar suge ceva sa le faca si lor placere,dar asa ce,vor functii,vor bani,pai auzi bre,dar ce ati dat in schimb pina acum la biata lume bolnava si amarita,ahaaa,olaie,si acum vreti sa vi se dea putere ca sa mai sugeti citiva ani. Eu va zic asa,mergeti la munca,si lasati dracu politica ca nu este de nasul vostru animalelor,si nu mai cereti pomana de la biata lume ca nu meritati.De capul vostru...amin!

# Boia iute, tarhon, aluat subtire date 23 October 2012 06:48 +19

Doamna presedinte de UNJR, uniune nationala numai cu numele compusa din 5-7 membri, majoritatea gospodine, cand ai dinti stricati ca dumneavoastra nu se zambeste decat cu buzele, nu cu gura deschisa. Schimbati si fondul de ten si puneti-va o peruca luxurianta in loc de care este. Ar trebui sa gasiti cumva o tanara speranta inlocuitoare, pana-n 25 de ani, cu specificatii, pentru ca curvele de calitate si cu clasa mai pun in miscare multimi, dar gospodinele grase cu dinti stricati niciodata. Sa vedeti aia ce-i revoca pe tovarasu de pahar Dumbrava si pe restul.

# Colgate date 23 October 2012 15:53 +10

UNJR are probleme de igiena dentara. Vezi cazul mult mai grav al lui Neacsu. In conditiile astea, ei vor sa faca curatenie in justitie! Pai ia incepeti voi curatenia cu voi insiva!

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 23.04.2024 – „Baronul Lamborghini” risca sa fie arestat 30 de zile. Propunere pentru reorganizarea parchetelor (Foto)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva