SCHIMBARI LA INALTA CURTE – Creste numarul de posturi de la instanta suprema dupa ce ICCJ a preluat bugetul instantelor judecatoresti. Schema de personal a ICCJ va fi majorata cu 54 de posturi, de la 594 la 648: “Necesarul de personal stabilit in urma evaluarilor efectuate la nivelul Inaltei Curti de Casatie si Justitie a fost redus la minim, sub acest nivel existand riscul unei periclitari grave a activitatii instantei supreme” (Proiectul si Nota de fundamentare)
Preluarea administrarii bugetelor instantelor judecatoresti aduce schimbari la Inalta Curte de Casatie si Justitie, condusa de judecatoarea Corina Corbu (foto). Mai exact, schema de personal a ICCJ va fi majorata, dar nu cu judecatori.
Ministerul Justitiei a lansat in dezbatere publica “Proiectul de hotarare a Guvernului privind stabilirea numarului maxim de posturi pentru Inalta Curte de Casatie si Justitie”. Concret, numarul de posturi la ICCJ va fi crescut cu 54, de la 594 de posturi in prezent la 648 de posturi in viitor.
Explicatiile MJ
Masura este justificata de Ministerul Justitiei prin faptul ca este nevoie de mai mult personal dupa ce ICCJ a preluat bugetele instantelor, odata cu intrarea in vigoare a noii Legi privind organizarea judiciara (Legea 304/2022):
“Cresterea semnificativa a atributiilor ce-i revin Inaltei Curti de Casatie si Justitie, ca urmare a preluarii bugetului instantelor judecatoresti, impune cu necesitate o suplimentare a numarului sau maxim de posturi in privinta mai multor categorii de personal care intra in structura compartimentelor suport existente sau nou infiintate (magistrati-asistenti, functionari publici si grefieri).
Totodata, noile reglementari au generat in sarcina instantei supreme atributii privind organizarea concursurilor si evaluarea magistratilor-asistenti ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie, precum si aprobarea statelor de functii si de personal pentru curtile de apel, tribunale, tribunale specializate si judecatorii si emiterea ordinelor de salarizare pentru judecatori si asistenti judiciari.
De asemenea, asa cum am aratat mai sus, data fiind subrogarea Inaltei Curti de Casatie si Justitie in drepturile si obligatiile procesuale ale Ministerului Justitiei, potrivit art.142 alin. (6) din Legea nr. 304/2022 privind organizarea judiciara, se impune suplimentarea numarului de posturi de consilieri juridici care vor asigura reprezentarea instantei supreme in fata instantelor judecatoresti, precum si apararea drepturilor si intereselor Inaltei Curti de Casatie si Justitie in dosarele aflate pe rolul instantelor judecatoresti sau in faza de executare silita, avand ca obiect obligatiile ce decurg din gestionarea bugetului instantelor”.
De asemenea, Ministerul Justitiei atrage atentia ca neceserul de personal al ICCJ a fost oricum redus de-a lungul timpului din cauza constrangerilor de natura bugetara sub nivelul minim, existand riscul ca activitatea Inaltei Curti in legatura cu gestionarea buhetelor instantelor judecatoresti sa fie pus in pericol in mod serios: “In considerarea constrangerilor de natura bugetara, necesarul de personal stabilit in urma evaluarilor efectuate la nivelul inaltei Curti de Casatie si Justitie a fost redus la minim, sub acest nivel existand riscul unei periclitari grave a activitatii instantei supreme desfasurata in legatura cu gestionarea bugetelor instantelor judecatoresti, in componentele prevazute de dispozitiile art. 142 si art. 148 din Legea nr. 304/2022”.
Impartirea noilor posturi
Astfel, conform Notei de fundamentare a proiectului de Hotarare a Guvernului, schema de personal a Inaltei Curti va fi majorata cu 54 de posturi dupa cum urmeaza:
-45 de posturi de functionari publici alocati compartimentelor nou create sau al caror numar de personal trebuie suplimentat ca urmare a reorganizarii instantei supreme, astfel:
Departamentului economico - financiar si administrativ: Serviciul buget – 7 posturi; Serviciul salarizare – 7 posturi; Serviciul financiar contabil – 7 posturi;
Compartimentul de audit public intern: 5 posturi;
Directia de resurse umane si organizare, compartiment ce urmeaza sa fie infiintat, avand atributii in legatura cu activitatea de gestionare a resurselor umane: Biroul de concursuri si evaluare - 7 posturi; Biroului de resurse umane si organizare pentru instantele judecatoresti – 8 posturi;
Biroul de contencios, compartiment care urmeaza sa functioneze in cadrul Directiei legislatie, studii, documentare prin extinderea activitatii Compartimentului juridic: 4 posturi.
-7 posturi de magistrat-asistent alocate compartimentelor nou create, implicate in activitatea de gestionare a resurselor umane si contencios aferente noilor atributii decurgand din preluarea bugetului privind cheltuielile de personal si a subrogarii instantei supreme in toate drepturile si obligatiile Ministerului Justitiei;
-2 grefieri aferenti Biroului de contencios, care vor asigura activitatea de comunicare a actelor de procedura in dosarele in care Inalta Curte de Casatie si Justitie este chemata in fata instantelor judecatoresti, precum si acordarea suportului necesar celorlalte categorii de personal din cadrul acestei structuri.
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii