SERVICIILE NOTARIALE CONTINUA IN CIUDA CRIZEI – UNNPR, 8 masuri pentru angajati si public: „Biroul notarial isi poate desfasura activitatea cu program redus si cu programarea prealabila a clientilor... Notarul va putea merge la domiciliul persoanelor de peste 65 ani, in imposibilitatea de a se deplasa... Persoanele in carantina vor putea face acte cu caracter urgent... INFONOT a luat masura neinchiderii pozitiilor din Registrul Cererilor de Divort pana la finalizarea procedurii”
Criza coronavirusului nu ii impiedica pe notari sa isi respecte clientii si sa pastreze usile deschise – respectand, desigur, regulile impuse de catre autoritati.
Astfel, Uniunea Nationala a Notarilor Publici din Romania a anuntat luni, 30 martie 2020, opt masuri pentru continuitatea serviciilor notariale. Aceste masuri se refera in principal la adeverintele eliberate angajatilor de la birourile notariale, igienizarea acestor birouri, programul cu publicul, procedura in cazurile urgente, precum si posibilitatea ca notarii sa mearga la domiciliile clientilor de peste 65 de ani care nu se pot deplasa.
Redam comunicatul UNNPR:
„Masuri organizatorice in vederea asigurarii continuitatii serviciilor notariale
Birourile notariale din toata tara isi desfasoara activitatea, in aceasta perioada, cu respectarea masurilor organizatorice adoptate de Consiliul UNNPR si transmise tuturor notarilor publici.
Ca urmare a Ordonantelor Militare nr.3/24.03.2020 si nr.4/29.03.2020, pentru buna desfasurare a activitatii notariale si pentru respectarea masurilor de siguranta sanitara, activitatea notarilor publici se desfasoara cu respectarea recomandarilor de mai jos:
- Referitor la furnizarea adeverintelor de angajat pentru salariatii birourilor notariale care continua sa lucreze: adeverinta va fi semnata de notarul public si va contine datele de contact ale biroului si traseul pe care salariatul il parcurge zilnic in interes profesional (dus-intors).
- Biroul notarial isi poate desfasura activitatea cu program redus si cu programarea prealabila a clientilor. La cererea acestora, programarea poate fi facuta telefonic sau prin e-mail, cu exceptia celor care au termenele deja fixate de dinainte de instituirea starii de urgenta. Scopul programarii consta in:
i) evitarea aglomeratiei prin prezenta mai multor persoane;
ii) asigurarea intervalului de timp necesar masurilor de igienizare a biroului notarial intre doua programari.
- In momentul programarii unui act notarial prin telefon sau e-mail, notarul public trebuie sa aduca la cunostinta clientului necesitatea existentei la purtator a unei declaratii pe propria raspundere care sa justifice scopul deplasarii la biroul notarial, in conformitate cu prevederile Ordonantelor Militare nr.3/24.03.2020 si nr.4/29.03.2020. Totodata, notarul va trimite clientului, prin e-mail sau in forma materiala, confirmarea programarii intr-o anumita zi si la o anumita ora, in vederea intocmirii actului notarial solicitat.
- In cazul persoanelor care au peste 65 de ani si se afla in imposibilitatea de a se deplasa la biroul notarial conform Ordonantelor Militare nr.3/24.03.2020 si nr.4/29.03.2020, notarul va putea merge la domiciliul acestora, cu programare prealabila si doar pentru un motiv temeinic si urgent. In acest caz, notarul poate solicita, la libera apreciere, fie o adeverinta medicala de la medicul de familie al clientului, din care sa rezulte ca in locul respectiv nu exista persoane in carantina, fie o declaratie pe proprie raspundere a clientului cu privire la acest fapt. In cererea de deplasare la domiciliu se vor mentiona Ordonantele Militare nr.3/24.03.2020 si nr.4/29.03.2020.
- In privinta persoanelor in carantina, acestea vor putea face acte cu caracter urgent (ca de exemplu un testament) in conditiile Art.1047, alin(1), litera d) din Codul Civil.
- Dosarele succesorale sau de divort aflate pe rol, care au termen pe perioada starii de urgenta vor fi amanate din oficiu pana la termenul de sistare a acesteia, fiind continuate dupa incetarea starii de urgenta.
- Centrul National de Administrare a Registrelor Nationale Notariale - INFONOT a luat masura neinchiderii pozitiilor din Registrul National Notarial de Evidenta a Cererilor de Divort (RNNECD) pana la finalizarea procedurii.
- Camerelor Notarilor Publici le revine responsabilitatea de a organiza impreuna cu birourile notariale din aceeasi circumscriptie de Judecatorie un program de activitate de natura sa asigure continuitatea serviciului public”.
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii