psdolt
25 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

TICALOSIE PREZIDENTIALA – Dovada ca principala misiune a lui Iohannis este subminarea Guvernului PSD-ALDE, chiar si cu pretul de a se face de ras. Klaus contesta decizia prim-ministrului Dancila de a delega “conducerea operativa a activitatii Guvernului”, acuzand ca notiunea este neconstitutionala si nelegala. In trecut, Iohannis nu a avut nicio problema cu alte decizii ale premierilor care au delegat “conducerea operativa a activitatii”. Iata documentele care demasca reaua credinta a lui Werner

Scris de: Elena DUMITRACHE - George TARATA | pdf | print

3 August 2018 14:53
Vizualizari: 15717

Presedintele Romaniei Klaus Iohannis (foto) nu rateaza nicio sansa de a isi arata reaua-credinta si de a se face de ras in fata intregii tari. Asa cum deja bine se stie, Iohannis este disperat sa sumbineze activitatea Guvernului si a coalitiei PSD-ALDE, fiind deja celebre actiunile sale prin care incearca sa intarzie sau sa blocheze orice lege adoptata de actuala putere. Vineri, 3 august 2018, Iohannis a produs insa o premiera. Werner a atacat la CCR decizia premierului Viorica Dancila de a-si delega anumite atributii in perioada in care se afla in concediu, dar, dupa cum se va putea vedea mai jos, si de aceasta data Iohannis nu a reusit decat sa se faca de rusine, credem noi, si sa arate ca singurul scop al sau nu este decat acela de a sabota activitatea Guvernului si a Coalitiei PSD-ALDE.


Concret, Klaus Iohannis a sesizat Curtea Constitutionala cu o cerere de solutionare a unui conflict juridic de natura constitutionala dintre prim-ministrul Romaniei si presedintele Romaniei, cauzat de decizia premierului Viorica Dancila de a-si delega anumite atributii privind “conducerea operativa a activitatii Guvernului Romaniei” vicepremierului Paul Stanescu, in perioada 6-13 august 2018. In cererea sa trimisa la CCR, Iohannis acuza el este cel care trebuia sa desemneze premierul interimar, nu premierul in functie Viorica Dancila, dar si ca notiunea “conducerea operativa a activitatii Guvernului Romaniei” nu se regaseste in Constitutie si nici nu beneficiaza de o definitie legala.

Iohannis pe langa realitate

Totusi, Iohannis si consilierii sai care au facut sesizarea la CCR sunt total pe langa subiect. Argumentele invocate la CCR nu au nicio legatura cu realitatea, iar presedintele Iohannis este contrazis chiar de situatii identice care au avut loc in mandatul sau, fata de care insa nu a avut nicio problema.

In primul rand, decizia Vioricai Dancila nu este de numire a unui premier interimar, ci de delegare a unor atributii catre vicepremierul Paul Stanescu, acesta urmand sa asigure in perioada in care prim-ministrul este in concediu “conducerea operativa a activitatii Guvernului Romaniei”.

Decizia Vioricai Dancila din 31 iulie 2018, atacata de Iohannis la CCR, prevede urmatoarele (vezi facsimil):

Decizie pentru exercitarea unor atributii

In temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerul, cu modificarile si completarile ulterioare,

prim-ministrul emite prezenta decizie.

Articol unic – In perioada 6-13 august 2018, domnul Paul Stanescu, viceprim-ministru, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice, exercita atributiile prim-ministrului privind conducerea operativa a activitatii Guvernului Romaniei”.

Deci, este cat se poate de limpede, ca nicaieri in aceasta decizie nu se vorbeste despre numirea unui premier interimar asa cum a batut campii Administratia Prezidentiala in cererea adresata CCR. Ceea ce inseamna ca invocarea de catre Iohannis a situatiei in care presedintele desemneaza premierul interimar daca prim-ministrul in functie este in imposibilitate de a-si exercita atributiile nu are nicio legatura cu realitatea. Viorica Dancila nu este in imposibilitate de a-si exercita atributiile, iar Paul Stanescu nu este numit premier interimar.

Pe de alta parte, iata ce inseamna “conducerea operativa a activitatii Guvernului”. Practic, Paul Stanescu – intrucat despre el este vorba in aceasta speta – nu va putea exercita o serie de atributii prevazute de Constitutie sau de legi in competenta exclusiva a prim-ministrului, cum ar fi urmatoarele:

-nu va putea convoca si conduce sedintele de Guvern, si, in consecinta, nu va putea semna niciun act juridic emis de Guvern (ordonanta de urgenta, ordonanta si hotarare);

-nu va putea semna deciziile, atributie prevazuta, prin lege, in competenta exclusiva a prim-ministrului;

-nu va putea contrasemna decretele presedintelui Romaniei;

-nu va putea lua acte de decizie in domeniile prevazute de lege in competenta prim-ministrului (nu poate semna memorandumuri sau orice alt act de decizie).

De asemenea, vicepremierul Paul Stanescu, pe perioada in care va asigura conducerea operativa a activitatii Guvernului, va avea urmatoarele obligatii:

-sa informeze permanent prim-ministrul asupra evolutiei actului de guvernare, precum si cu privire la orice problema aparuta la nivelul Guvernului si care necesita interventia acestuia;

-sa coordoneze demersurile autoritatile si institutiile administratiei publice centrale pentru gestionarea efectelor unor evenimente neprevazute si sa informeze pe prim-ministru asupra situatiei existente;

-sa participe la lucrarile consiliilor, comisiilor si comitetelor interministeriale care functioneaza sub conducerea prim-ministrului, si care au ca atributii formularea de propuneri pentru rezolvarea unor probleme, scop in care au fost infiintate aceste organisme; sa informeaze pe prim-ministru asupra solutiilor propuse si care urmeaza a fi concretizate potrivit legii;

-orice alte activitati care nu presupun luarea unor acte de decizie rezervate prin Constitutie sau legi prim-ministrului.

Dovada ca Iohannis este de rea-credinta

Dar nu este doar atat. Exista si o proba suprema ca prin aceasta actiune Iohannis este de rea-credinta si nu urmareste altceva decat sa submineze prin orice mod activitatea Guvernului si a Colaitiei PSD-ALDE. Iar aceasta proba se regaseste chiar in mandatul de presedinte al lui Iohannis.

Astfel, nu este pentru prima data cand un premier in functie isi deleaga anumite atributii catre un membru al cabinetului, care urmeaza sa exercite „conducerea operativa a activitatii Guvernului”. S-a intamplat chiar in timpul presedintiei lui Iohannis. Au fost asadar si alte decizii, opt la numar, prin care premierii au delegat „conducerea operativa a activitatii Guvernului”, dar atunci Klaus Iohannis nu a avut nicio problema, nu le-a contestat, si nici nu a considerat ca aceasta notiune ar fi neconstitutionala si nelegala.

Iata lista deciziile in care premierii in functie in timpul presedintiei lui Klaus Iohannis au delegat o parte de atributii catre un alt membru al Executivului, care a asigurat „conducerea operativa a activitatii Guvernului”:

 

Decizia nr. 247 din 31 iulie 2018 a premierului Viorica Dancila


Decizia nr. 587 din 10 august 2017 a premierului Mihai Tudose


Decizia nr. 90 din 17 ianuarie 2017 a premierului Sorin Grindeanu


Decizia nr. 184 din 28 iulie 2015 a premierului Victor Ponta


Decizia nr. 162 din 15 iunie 2015 a premierului Victor Ponta


Decizia nr.128 din 29 aprilie 2015 a premierului Victor Ponta


Decizia nr. 120 din 8 aprilie 2015 a premierului Victor Ponta


Decizia nr. 60 din 10 februarie 2015 a premierului Victor Ponta


La fel s-a intamplat insa si in timpul mandatului de presedinte al lui Traian Basescu, atunci cand premierul Ponta a delegat un alt membru al Cabinetului sa exercite „conducerea operativa a activitatii Guvernului”. Nici atunci acele decizii nu au fost contestate, desi, asa cum bine stim, Traian Basescu spre deosebire de Klaus Iohannis chiar stia sa lupte impotriva Guvernului si nu scapa niciun moment ca sa atace serios Executivul. Iar daca asemenea decizii ale premierului erau considerate de Basescu unele pe langa lege si Constitutie, cu siguranta le-ar fi contestat la CCR.

Iata deciziile in care premierul Victor Ponta, in functie in timpul presedintiei lui Traian Basescu, a delegat o parte de atributii catre un alt membru al Executivului, care a asigurat „conducerea operativa a activitatii Guvernului”:

 

Decizia nr. 304 din 18 noiembrie 2014 a premierului Victor Ponta


Decizia nr.494 din 24 decembrie 2013 si  Decizia nr. 495 din 24 decembrie 2013 ale premierului Victor Ponta

 

Prezentam argumentele invocate de Iohannis in cererea sa trimisa la Curtea Constitutionala:

Astfel, conflictul juridic de natura constitutionala rezida in mod direct din textul Constitutiei, respectiv din dispozitiile art. 107 alin (1) - (3) coroborate cu cele ale art. 85 alin. (1), ce prevad:

- Art. 85 alin. (1) - Presedintele Romaniei desemneaza un candidat pentru functia de prim-ministru si numeste Guvernul pe baza votului de incredere acordat de Parlament.

- Art. 107 alin. (1)–(3)-(1) Primul-ministru conduce Guvernul si coordoneaza activitatea membrilor acestuia, respectand atributiile ce le revin. De asemenea, prezinta Camerei Deputatilor sau Senatului rapoarte si declaratii cu privire la politica Guvernului, care se dezbat cu prioritate. (2) Presedintele Romaniei nu il poate revoca pe primul-ministru. (3) Daca primul-ministru se afla in una dintre situatiile prevazute la articolul 106, cu exceptia revocarii, sau este in imposibilitate de a-si exercita atributiile, Presedintele Romaniei va desemna un alt membru al Guvernului ca prim-ministru interimar, pentru a indeplini atributiile primului-ministru, pana la formarea noului Guvern. Interimatul, pe perioada imposibilitatii exercitarii atributiilor, inceteaza daca primul-ministru isi reia activitatea in Guvern. (…)

Prin emiterea Deciziei Prim-ministrului nr. 247/31.07.2018 functionarea Guvernului Romaniei este plasata in afara cadrului constitutional, cu consecinte multiple ce vizeaza, imposibilitatea Presedintelui Romaniei de a-si indeplini competenta constitutionala de a desemna un prim-ministru interimar. Pe de alta parte, consecintele acestei conduite - respectiv omisiunea prim-ministrului de a aduce la cunostinta Presedintelui Romaniei imposibilitatea de a-si exercita atributiile - afecteaza rolul constitutional al Guvernului, structura acestuia, desfasurarea activitatii Guvernului ca organ colegial, intrunit in sedinte legal constituite si conduce la fragmentarea arbitrara a atributiilor acestei autoritati constitutionale in atributii operative si atributii neoperative. (…)

Referitor la ipoteza in care prim-ministrul este in imposibilitate de a-si exercita atributiile, art. 107 alin. (3) din Constitutie prevede: 'Daca primul-ministru se afla in una dintre situatiile prevazute la articolul 106, cu exceptia revocarii, sau este in imposibilitate de a-si exercita atributiile, Presedintele Romaniei va desemna un alt membru al Guvernului ca prim-ministru interimar, pentru a indeplini atributiile primului-ministru, pana la formarea noului Guvern. Interimatul, pe perioada imposibilitatii exercitarii atributiilor, inceteaza daca primul-ministru isi reia activitatea in Guvern'. In acelasi sens sunt si dispozitiile art. 9 din Legea nr. 90/2001, potrivit carora: '(1) Daca primul-ministru se afla in una dintre situatiile prevazute la art. 5 sau este in imposibilitate de a-si exercita atributiile, Presedintele Romaniei va desemna un alt membru al Guvernului ca prim-ministru interimar, pentru a indeplini atributiile primului-ministru, pana la formarea noului Guvern. Interimatul pe perioada imposibilitatii exercitarii atributiilor inceteaza daca primul-ministru isi reia activitatea in Guvern in cel mult 45 de zile. (2) Prevederile alin. (1) se aplica in mod corespunzator si celorlalti membri ai Guvernului, la propunerea primului-ministru, pentru o perioada de cel mult 45 de zile. (3) In situatiile prevazute la alin. (2), inauntrul termenului de 45 de zile, primul-ministru va initia procedurile prevazute de lege pentru numirea unui alt membru al Guvernului'. Asadar, avand in vedere pozitia constitutionala a prim-ministrului, in cazul in care acesta se afla in imposibilitate de a-si exercita atributiile, Presedintele Romaniei va desemna un alt membru al Guvernului ca prim-ministru interimar, pentru a indeplini atributiile prim-ministrului.

Rolul constitutional si specificul atributiilor prim-ministrului presupun ca acesta sa isi exercite atributiile permanent si neintrerupt oriunde s-ar afla, inclusiv in vacanta. Insa, ori de cate ori acesta ar aprecia ca se afla intr-o imposibilitate de a-si exercita atributiile, chiar si cu acest prilej, devin incidente prevederile constitutionale referitoare la interimatul functiei de prim-ministru. Prin urmare, legiuitorul constituant nu a avut in vedere posibilitatea ca prim-ministrul sa isi delege atributiile, indiferent de motiv (lipseste din tara sau absenteaza din alt motiv, imposibilitatea este generata de o situatie medicala sau personala, etc.).

In conformitate cu dispozitiile constitutionale mentionate, imposibilitatea exercitarii atributiilor de catre Prim-ministru se aduce la cunostinta Presedintelui Romaniei, care desemneaza un prim-ministru interimar dintre membrii Guvernului. Prim-ministrul interimar va exercita toate atributiile prim-ministrului, Legea fundamentala necontinand vreo dispozitie din care sa rezulte o limitare a exercitarii acestora, o asemenea ipoteza fiind prevazuta numai in ceea ce priveste atributiile Presedintelui interimar al Romaniei (art. 98 alin. (2) din Constitutie). (…)

Prin urmare, din coroborarea dispozitiilor constitutionale mentionate rezulta ca in relatia cu Prim-ministrul, Presedintele Romaniei este singura autoritate competenta sa constate imposibilitatea exercitarii de catre acesta a atributiilor, caz in care desemneaza un prim-ministru interimar dintre ceilalti membri ai Guvernului. Prim-ministrul nu are un drept de a propune persoana ce va fi desemnata in calitate de interimar, Constitutia recunoscand un drept exclusiv al Presedintelui Romaniei de a alege dintre membrii Guvernului persoana ce va fi desemnata prim-ministru interimar. Interimatul nu poate dura mai mult de 45 de zile.

Legea fundamentala nu il obliga pe prim-ministru sa justifice motivul ce genereaza imposibilitatea exercitarii atributiilor, astfel ca ori de cate ori intervine o imprejurare care face imposibila exercitarea atributiilor de catre prim-ministru, se aplica procedura interimatului. intrucat nici Legea fundamentala nu prevad ce intra in sfera notiunii de imposibilitate de a-si exercita atributiile, rezulta ca vointa legiuitorului constituant a fost aceea ca interimatul sa intervina in cazul survenirii oricaror imprejurari de fapt care conduc la o imposibilitate. De altfel, nici Legea nr. 90/2001 nu contine vreo mentiune in acest sens.

Orice interpretare potrivit careia prim-ministrul ar putea sa decida sa desemneze el insusi un alt membru al Guvernului sa exercite atributii de prim-ministru ar fi contrara Legii fundamentale si ar goli de continut dispozitiile art. 107 alin. (3) din Constitutie in ceea ce priveste exercitarea unei competente proprii a Presedintelui Romaniei si, totodata, ar nesocoti rolul constitutional al prim-ministrului. Daca s-ar admite ca prim-ministrul ar putea proceda in acest sens, fara a se apela la procedura constitutionala a interimatului, ar insemna sa se permita ca exercitarea atributiilor prim-ministrului de catre o alta persoana decat cea investita de Parlament sa fie posibila pe o durata nelimitata. O asemenea ipoteza, nefiind prevazuta in Constitutie, dar nici in Legea nr. 90/2001, nu beneficiaza de niciun regim juridic (durata, conditii si efecte). Spre deosebire de aceasta, interimatul functiei de prim-ministru are prevazuta durata maxima, precum si consecinta depasirii termenului constitutional, respectiv incetarea mandatului Guvernului, in conditiile art. 110 alin. (2) din Constitutie.

Prin urmare, a admite ca prim-ministrul are competenta de desemna un alt membru al Guvernului sa ii exercite atributiile ar echivala nu numai cu incalcarea competentei Presedintelui Romaniei de a desemna un prim-ministru interimar ori de cate ori survine o imposibilitate a prim-ministrului de a-si exercita atributiile, ci si cu incalcarea ansamblului de dispozitii constitutionale ce reglementeaza organizarea si functionarea Guvernului, precum si raporturile acestuia cu autoritatile si institutiile publice, in general, cu Parlamentul si cu Presedintele Romaniei, in special.

In consecinta, conducerea Guvernului nu poate fi exercitata de catre o persoana desemnata printr-un act subsecvent acordarii votului de incredere de catre Parlament, respectiv in baza unui act emis de prim-ministru, ci numai de catre o persoana desemnata printr-un decret al Presedintelui Romaniei, in conformitate cu dispozitiile art. 107 alin. (3) din Constitutie.

In data de 31 iulie 2018, Prim-ministrul Romaniei, doamna Vasilica-Viorica Dancila, a emis Decizia nr. 247/2018 pentru exercitarea unor atributii, potrivit careia, in perioada 6 -13 august 2018, domnul Paul Stanescu, viceprim-ministru, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice, exercita atributiile prim-ministrului privind conducerea operativa a activitatii Guvernului Romaniei (Decizia nr. 247/2018, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 667/31.07.2018). In acest mod, prin desemnarea unui alt membru al Guvernului sa exercite atributiile prim-ministrului, doamna Vasilica-Viorica Dancila, in calitate de prim-ministru si-a arogat o atributie care, potrivit Constitutiei apartine altei autoritati publice, respectiv Presedintelui Romaniei, potrivit dispozitiilor art. 107 alin.(3) din Constitutie.

Or, viceprim-ministrul, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice, desemnat prin Decizia nr. 247/2018 sa exercite atributiile prim-ministrului privind conducerea operativa a activitatii Guvernului Romaniei, nu poate sa conduca sedintele Guvernului si nici sa semneze valabil actele adoptate de Guvern, aceste atributii revenind, in conditiile art. 24 si ale art. 27 din Legea nr. 90/2001, in mod exclusiv prim-ministrului investit de Parlament.

Competenta de a conduce Guvernul are un caracter unitar si este atribuita de textul constitutional exclusiv prim-ministrului, aceasta neputand fi fractionata prin vointa exclusiva a titularului functiei.

In ceea ce priveste sfera atributiilor ce vor fi exercitate de catre viceprim-ministru, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice, domnul Paul Stanescu, potrivit articolul unic al Decizia nr. 247/2018, acesta vizeaza 'conducerea operativa a activitatii Guvernului Romaniei', notiune care nu se regaseste in Constitutie si nici nu beneficiaza de o definitie legala.

Mentionam ca adjectivul 'operativ' are - potrivit Dictionarului Explicativ al Limbii Romane - sensul de: '1. Care lucreaza repede, expeditiv, activ; care are efect (rapid); eficace, eficient. 2. Referitor la actiuni, care tine de actiune.'

Legea nr. 90/2001 utilizeaza aceasta notiune in continutul art. 18 alin. (1) ce prevede ca in scopul rezolvarii unor probleme operative, prim-ministrul poate constitui, prin decizie, consilii, comisii si comitete interministeriale. Asadar, aceasta norma utilizeaza acest termen in intelesul sau comun. in acord cu dispozitiile constitutionale, acest act normativ - ce reglementeaza organizarea si functionarea Guvernului - nu contine prevederi care sa permita prim-ministrului fragmentarea atributiilor sale pentru vreo ratiune, cu atat mai putin pentru motive ce ar tine de eficienta/eficacitatea actiunilor prim-ministrului.

Legea nr. 90/2001 cuprinde mai multe categorii de atributii ale prim-ministrului, respectiv de reprezentare, in domeniul apararii nationale, privind numirea si eliberarea din functii publice, privind relatiile cu Parlamentul sau cu Presedintele Romaniei. Insa, aceasta diferentiere intre atributii este facuta in scopul organizarii activitatii Guvernului, nicidecum in sensul in care ar permite interpretarea ca ar putea fi posibila fragmentarea atributiilor prim-ministrului.

In absenta unei definitii legale a sintagmei 'conducerea operativa a activitatii Guvernului Romaniei' cuprinsa la articolul unic al Deciziei nr. 247/2018, nu se poate stabili daca prim-ministrul a avut in vedere ansamblul atributiile sale sau doar o parte a acestora, in aceasta ultima situatie neputandu-se stabili care dintre ele. Aceasta intrucat, dupa cum se poate constata din intelesul comun al termenului operativ, aceasta notiune nu se suprapune cu ideea de atributii partiale sau cu cea de atributii necesar a fi exercitate intr-o activitate curenta. In conditiile neclaritatii ce planeaza asupra atributiilor de prim-ministru cedate, conduita celui care le-a primit va fi la randul ei neclara, aspect ce afecteaza functionarea Guvernului in ansamblul lui. Astfel, in masura in care conducerea operativa ar presupune conducerea sedintelor Guvernului, ori semnarea actelor adoptate de Guvern si, mai ales, adoptarea acelor masuri impuse de gestionarea unor situatii de urgenta, aceasta ar veni in contradictie cu dispozitiile art. 24 si art. 27 din Legea nr. 90/2001, atributii ce revin in mod exclusiv prim-ministrului investit de Parlament sau a prim-ministrului interimar desemnat prin decret al Presedintelui Romaniei.

Mai mult, statutul constitutional al prim-ministrului de a conduce Guvernul si de a coordona activitatea membrilor acestuia ii confera o autoritate de necontestat in interiorul Guvernului, legiuitorul stabilind ca atunci cand in Cabinet nu se poate ajunge la consens, deciziile sunt luate de catre prim-ministru (art. 27 din Legea 90/2001). Aceasta prerogativa are consecinte in planul raspunderii politice si juridice a membrilor Guvernului. Decizia prim-ministrului de a renunta temporar la exercitarea atributiilor de conducere a Guvernului, fie ele si operative - notiune incerta sub aspect juridic - poate duce si la situatii conflictuale intre prim-ministru si membrii propriului Cabinet, in ceea ce priveste functionarea Guvernului si legalitatea actelor sau masurilor promovate. Totodata, conduita prim-ministrului generatoare de conflict juridic de natura constitutionala afecteaza si raporturile Guvernului cu celelalte autoritati sau institutii publice confruntate cu necesitatea punerii in executare a masurilor si actelor adoptate de Guvern, din perspectiva valabilitatii acestora”.


Sursa foto 1: Hepta.ro

Comentarii

# Papornița de voaiaj date 3 August 2018 15:15 +22

Da Hodorogului-Tare-de-Cap cine îi ține locul când se scaldă în Oceanul Atlantic și-și prăjește kuru pe nisipul fin din Tenerife? ...purtătorul de vorbe Pușcălău?

# nea caisa date 3 August 2018 15:24 +5

„Deus, quos perdere vult, prius dementat” = Dumnezeu ia mai întâi minţile celor pe care vrea să-i piardă.

# DOREL date 3 August 2018 21:00 +2

KWI dovedeste o infioratoare realitate: in Romania exista si traiesc alaturi cu noi minoritati care urasc tot ce este romanesc, pentru ca ce face KWI de cand e presedinte nu e decat ura impotriva Romaniei ! Sa nu ne mai amagim degeaba, ei exista si sunt printre noi ! Si, b): desigur, exista multi, poate cei mai multi, minirotari care iubesc tara, dar - din nefericire - exista si multe secaturi ! Parerea mea ..

# Mihail date 3 August 2018 22:52 +9

"La carma poporului roman trebuie sa fie un roman, caci minoritarii de ii pui la conducere tin cu neamul lor, nu cu neamul romanesc."(Nichifor Crainic)

# biet roman saracu' date 4 August 2018 05:17 -1

EXACT, Dorel.

# DODI date 3 August 2018 15:37 +8

Știu că primul ministru este o Doamnă, dar eu, în locul ei, a-și amâna cu lunile contrasemnarea decretelor emise de cretinul de la Cotroceni, luându-mi 2-3 luni pentru... citirea și înțelegerea acestora. Dacă boul vrea război atunci să fie război.

# H date 4 August 2018 02:56 -10

Nenorocirea e că, procedînd astfel, nu veți aduce niciun folos corupților de rang înalt!

# as date 3 August 2018 15:39 +6

Stiti proverbul „prostul, nu e prost destul daca nu e si fudul...”? Este presedintele seful guvernului? Nu. Si, atunci, ce vrea aceasta creatura a serviciilor si statului paralel?

# unul din lumea cea mare date 3 August 2018 16:10 +23

asta chiar isi merita porecla de joianis,mai ales cind il aud cum ,,declama,,(reclama) ca psd+alde impun dictatura majoritatii si cum prostii de la psd si alde nu/i dau peste bot cu ,,dictatura majoritatii,,.ba joianis ca sa/ti demonstrez cit esti de boul baltii,tine/o p/asta de la mine,,SI TU TOT PRIN DICTATURA MAJORITATII AI AJUNS PRESEDINTE ,CA SI HITLER,CACI MAJORITATEA TE/A VOTAT CA SI PE NEMERNICUL DE HITLER.BA IDIOTULE ASTA/I ROLUL ALEGERILOR, MINORITATERA SE SUPUNE VOINTEI MAJORITATII. si voi timpitii de la psd cititi si spuneti/i boului baltii ca si el tot prin ,,dictatura majoritatii,, a ajuns sa se uite ca joianis la poarta de l;a cotroceni.

# 1 date 3 August 2018 16:20 +7

Si pe cine vroia sa lase-n locul ei? Pe Carmen Johanis????? Apropo, el cand pleca in concediu, pe cine lasa in locul lui????

# Klaus-Klaus date 3 August 2018 17:09 +7

8) PRINCIPALA " MISIUNE" a lui kwj si "PROFESIUNEA DE CREDINȚĂ" ESTE DE FAPT CONTESTAREA SI SUBMINAREA EXISTENTEI ROMANIEI CA STAT ... PRIN ORICE MIJLOC! In special cele asa-zis " legale" si mai ales CU SPRIJINUL SI SUB COMANDA A CCA 6 AMBASADE. Insul TREBUIE DEMIS DE URGENTA... ! :-|

# Statu-Palma-Barba-Cot. date 3 August 2018 17:17 +8

Bai nene ,exista pe la noi niște vietuitoare care cu asta se ocupa ,fac reclamații peste tot ,adică sunt reclamagii de profesie .Cei ce lucreaza in justitie cunosc fenomenu'.Turistul nostru suprem are toate datele pt a fi plasat în aceasta categorie.El face reclamații la CCR.De la o vreme,inafara de vilegiaturi care nu aduc niciun profit pt tara, ,si-a gasit un nou hobby ,face reclamații la CCR.Parlamentul ar trebui sa găsească o cale cât se poate de legala pt a-I trimite pe reclamagiul suprem la spitalul Obregia pt investigații serioase.Nu trebuie lăsat să sufere ,nici el nici tara!

# Prostul tot prost ramane , nu se mai schimba ... date 3 August 2018 17:51 +1

Daca nu lasa pe cineva inlocuitor , se ducea iar Marele Mut la CCR s planga pe trepte ca nu are prim-ministru , fiind in concediu. Acum ca a lasat ravasa semnata oficial , ca cineva, sa se ocupe de casa , iar nu-i bine ... Zici Retardis si tragi apa ...

# Mitica date 3 August 2018 17:55 +1

Singura si unica solutie ca in ROMANIA sa fie bine ,este suspendarea lui johanis si bagat la puscarie alaturi de complicea lui,carmen.

# H date 4 August 2018 02:49 -11

Mare dreptate aveți! Dar, în caz că rezultatul referendumului de demitere va fi negativ, trebuie să admiteți că Parlamentul trebuie dizolvat!

# Capac date 5 August 2018 13:05 0

Rusia lui Putin e un vis mai vechi al Securității staliniste, aia prooccidentală din gură.

# MArio date 3 August 2018 17:56 +6

Mai are curaj sa-si arate mecla cand , din pix, a iertat Germania de vreo 9 mrld. EURO catre Romania. Apoi acum , foarte posibil , cand spioni hantzisti posibil ca au adus virusul pestei porcine , caci incepuseram s-o ducem bine si sa nu mai importam de la ei care ...Nu cred in coincidente de-astea .

# Mada date 4 August 2018 00:53 +1

Si eu am aceeasi parere. Virusul asta nu este asa...aparut din senin de pe la mistreti. Cineva ne-a facut-o cu virusul pestei porcine anume sa nu mai producem noi carne******si sa ne saraceasca asa cum s-a facut si cu justitia: sa nenoroceasca po******tia. Hei Klaus da nene inapoi cele 9 miliarde iertate de catre tine Germaniei. De ce ai decis tu in locul po******tiei? Dle Toader da domnule GRATIEREA SI AMNISTIA si scapa tara asta de teroarea puscariilor. Nu vezi ce justitie s-a facut. Pe protocoale secrete ilegale, pe legi interpretabile si neconstitutionale, pe mishmashuri si şpăgi. E o nebunie totala si o teroare in tara asta ca la nimeni altundeva.

# unul din lumea cea mare date 4 August 2018 11:17 +4

ptr mario//wrong !!!!!!!!!!!!a anulat 19 miliarde de euroi,atit era datoria fascistilor catre mermelica

# Liviu date 3 August 2018 18:33 -9

:D Pai da, mai, ca in celelalte cazuri s-au consultat/ infornat si a fost confirmare tacita. Aici d-na Viorica a facut de parca-i singura in tara asta. Macar sa-si fi luat tricoaie ( asa a zis un secretar de stat in MTS) si scria mare..."Plec in concediu, deleg pe,..." :-*

# Sa vina SMURD-ul sa-i faca clisma! date 3 August 2018 23:32 +2

 Mai ramane cretinului sa sesizeze CCC cu ...neconsitutionalitatea CONSTITUTIEI

# ana date 4 August 2018 04:07 +2

Domnule Iohannis, aveti toate tiglele pe casa ? Macar pe una din cele 6 case ?

# Valter Cojman date 4 August 2018 05:05 +3

Prostul... El cand pleca in concedii si vacante nu era la fel?... Intr-un fel ma bucur de prostia si disperarea lui. Cei din PSD+ALDE vor putea face si ei sesizare la CCR atunci cand nazistul pleaca in concediu sau vacanta si, conform Constitutiei Romaniei, art.98 aliniat 1, locul lui e luat de presedintele senatului sau al camerei deputatilor. "ARTICOLUL 98 (1) Dacă funcţia de Preşedinte devine vacantă ori dacă Preşedintele este suspendat din funcţie sau dacă se află în imposibilitate temporară de a-şi exercita atribuţiile, interimatul se asigură, în ordine, de preşedintele Senatului sau de preşedintele Camerei Deputaţilor."

# SIC! date 4 August 2018 09:24 +1

Vă-nșelați amarnic! Pildă că muncește și în ultima zi a anului: "Capră Maria Carmen, de la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia, a solicitat pensionarea începând cu data de 15 ianuarie 2016, la doar 47 de ani... Nostim este că decretul a fost semnat în 31 decembrie 2015, în ajunul Revelionului! (http://www.agerpres.ro/comunicate/2015/12/31/comunicat-de-presa-administratia-prezidentiala-14-59-31) Vedeți ce președinte harnic are România? El lucrează și în ultima zi a anului, atunci când toți bugetarii sunt liberi. Naiba știe cum a semnat Klaus Iohannis în data de 31 decembrie 2015, probabil de pe laptop, fiindcă el se afla la jumătatea concediului din Florida, SUA!” justitiarul.ro

# SUSPENDAREA CEA DE TOATE ZILELE date 4 August 2018 06:35 +6

Romania si noi, platitorii de impozite si taxe, eram mult mai castigati daca aceasta functie de presedinte nu exista sau era ceva simbolica, cu un buget, organigrama, atribuitii si putere reduse toate la 10 % fata de situatia actuala. Astfel unul, rau intetionat si pe deasupra si greu de cap, care citeste greu si intelege si mai greu, ajuns presedinte doar pentru poza, nu ar mai fi putut fi sabotorul numarul 1 al tarii . Nu rateaza nici un moment penibil sa ne reaminteasca ca trebuie SUSPENDAT !

# vicii de procedură date 4 August 2018 07:05 +2

Unii-l traduc ”ciolanis”, Alții ”joianus” mai nou. E, neștiind germană, Traduc mai simplu: e-un bou.

# din inima date 4 August 2018 13:06 +1

ii doresc iubitului conducator KWI, multe placute de inmatriculare....

# Neanae date 4 August 2018 16:26 +1

Dom-le, dar disperat trebe sa fie KWI ca sa zică si sa faca tâmpenii dupa tâmpenii in ultima vreme. O fi gândind? Ori da asa pe afara din instinctul germanic cu resturi de trista hitlerista amintire. Ca prostii face de cand e el ... Trebuie suspendat acest președinte al UNORA! La CCR cred ca se trăiește cu lexotanul la îndemâna in toga. Presu’ mai are putin si le trimite la verificare si rețeta bucataresei de la Cotroceni. Sa se faca președinte la PNL, ca acolo nu-si da seama niciunul de schimbare intre doi duși ... dar duși bine de deznădejde. Expun cu duioșie un vis. As vrea ca Iohannis si Orbán sa scandeze in cor, de cate ori vor ei, pana se ușurează, cuvintele de premiu Nobel de pe placa unei mașini de mana a enșpea a unui emigrat devenit eroul timpurilor noastre. Cuza si altii au fost un cazuri istorice de uitat!

# Baran Gheorghe date 4 August 2018 19:03 +3

Cu siguranta poporul roman nu este amortit sau adormit in nestiinta . Stie ca Mihai Viteazul a fost omorit de austrieci si unguri, stie ca Tudor Vladimirescu a fost omorat de greci , stie ca Brancoveanu a fost omorit de turci , stie ca Ceausescu a fost omorit de....stie ca omorul este mai mult decit ucidere. Vom scapa si de Iohannis cum am scapat de multi.  NU UITATI SA- I  PROTEJATI PE CEI CARE BAGA GAINILE IN COTET SI SA NU FITI DE ACORD  CU CEI CARE LE FURA DIN OGRADA !! Ce este a mai fost iar ce a fost va mai fi . Repet pina pricepe tot romanul.

# un mizantrop date 4 August 2018 22:41 +5

Daca Basescu s-a straduit sa ramana in istorie, fie si ca Nero de Romania, Werner, fara sa se straduiasca, va ramane in istorie ca Hans ce Prost . Omul n-a contribuit la binele acestei tari nici cat pentru o vespasiana, a depasit toate culmile Erevanului, ridicolul, penibilul si-au pierdut semnificatia... Totusi, asta e chiar de capul lui la Cotroceni?! Nu exista niciun mecanism prin care sa aflam daca aparatul ala prezidential isi face datoria?! Sau, poate n-a mai ramas nimeni in viata (in afara "tehnicianului" de retusat poze pe net) la palat...

# Pintea date 4 August 2018 23:32 +1

Dar pe cine dorea sa numeasca premier interimar, de face atata valva? Cumva pe Kovesi? Ca numai pt asta s-a inflamat intotdeauna, in rest nu prea il intereseaza tara, nu are nici un discurs cu privire la ceva, decat scrasnete. Tocmail el, turistul etern! Daca a innebunit din nou, toate astea denota ca are un PLAN! Mai bine l-ar suspenda, sa se duca sa se linisteasca putin prin tarile in care mai are case. Insa despre delegarea protejatei la parchetul general sau delegarile procurorilor din ograda ei, nu a avut nimic de guitat?

# santinela date 5 August 2018 07:27 0

Klaus Werner fon Strudel a avut un discurs cu ocazia "adunaturii" de la PNL de neam prost.Nu numai ca a mintit de a stins,asa cum ii sta in fire,dar a dovedit ca este un NIMENI privitor la caracter !

# stefan date 5 August 2018 09:10 +1

dece nu face sesizare , comisiei de la Venetia , omul asta e orbit de putere -s-a vazut de la inceput ca el vrea , totul sa fie a lui ,guvern copii vanduti - pentru organe ,caese furate ,dovedit ,copii aruncati in foc la COLECTIV ,e un sas periculos ,pentru Romani ,dar el nui Sas -ci SVAB oameni periculosi de RAI!!!

# Edelweiss - Vanea Pugașul (de Ro-Bukowina) date 5 August 2018 12:56 +2

„Hiuston, Hiuston, ai heiav a problem!” :o Io* chiar amu am rămas fără cicoare ersatz și fără țâgări. Pe cale de consecință (ptiu, sintagma draaqului!) că trebuie să merg până la un loc conspirativ, unde să bat la poartă, să mă recomand a fi Ivan Turbincă și să lansez celebra diatribă: „Tabacioc iesti? Cafea iesti? (votchi iesti, fimei sunt? Harașo, harașo, aici e de mine!”). Dar, ca mujâc disciplinat al Coloniei Penitenciare și Experimentale $$-Rroemenika, cred c-ar fi bine ca MAI ÎNTÂI să sesizez Curtea Constituțională a Rromânicii, ca să-mi spuie dacă nu cumva există un conflict de natură constituțională, dintre prevederile „Titlului VI – Economia și finanțele publice” și tabaciocul ucrainesc pe care-l cumpăr Io*, duhan încărcat în TIR-uri noaptea la ceas de fulgerătură, în punctele dezafectate de trecere a frontierei dintre Bukowina wallachă și Ucraina? Crecă mai bine aștept întâi Decizia CCR și apoi merg să-mi ieu țâgări.

# Te întreb frate... date 6 August 2018 09:32 0

Dragă frate și OMULE RAR ȘI LUMINAT, ai tot respectul meu pentru erudiția ta...Te rog, ca un om prost ce sunt... lămurește-mă de ce-i spui țării noastre Rromânica și nu așa cum o cheamă?

# Edelweiss - Drept Mărturisitoriu (de Bukowina) date 6 August 2018 12:00 +1

a) Partea plină a pocalului – esplicație pentru suflițălul tău naiv: denumirea Rromânica poate fi interpretată analogic construcției „Belgica” prin care cetățenii belgieni (*nota) definesc Patria lor. Acest așa-zis „cognomen” statal nu are câtuși de puțin componentă peiorativă, ci conține o bogată încărcătură semantică: Prima dată cuprinde mândria națională de a fi cetățean al acelei Țări cu tradiție istorică îndelungată, denumită de Bunicii latini – „Gallia Belgica”. A doua componentă semantică rezultă din caracterul aparent diminutival al acestei denumiri. Prin Belgica se induce o relație de empatie dintre cetățean și Stat. Belgica este Țara lor de tip „bonsai” iar diminutivul nu este întâmplător, arhicunoscut fiind faptul că „esențele tari în sticluțe (și țări mici) se țin.

# Edelweiss - Drept Mărturisitoriu (de Bukowina) date 6 August 2018 12:02 0

(*nota: e grăire despre cetățeanul belgian tradițional, nicidecum nu e grăire de recentele hoarde ale maimuțelor jihadiste, pasionați de Taharruș, beheading, airport bombing sau drifting cu TIR-ul peste trupurile nativilor autohtoni.) :eek: b) Partea goală a pocalului – esplicație pentru mine: România era Țara aia Mândră ca Soarele de pe Ceriu pe care credeam Noi c-o FĂURIM – generația Ratată și Sacrificată a lui Dec. 89. Între timp, visul nostru, pentru care 1.165 de frumoși inconștienți și-au pus viața zălog și au fost cernuți în pulbere de stele, s-a transformat într-o Împuțită Șandrama Neo-Securistă, o Raia Americănească cu statut de Colonie Penitenciară și Experimentală. De asemenea, faptul că Rroemenica este călărită și ținută în ștolurile potcoavelor de tot felul de alogeni tuciurii de sorginte indiană, sloböziți din robia gliei abia pe la 1855-1856, mă îndreptățește să dublez consoana de la începutul denumirii Satrapiei țigănești.

# Edelweiss - Drept Mărturisitoriu (de Bukowina) date 6 August 2018 12:06 0

Nu în ultimul rând, luând în considerare Marea Trădare națională de rit Austriac ce se practică pe plaiurile acestei sărmane țărișoare, se justifică utilizarea umlautului pe vocal „o”. Așadar, ca o concluzie: acum 28 de ani Noi păzeam, cu arma în mână, chinurile facerii României, când colo, niște bagabonți care atunci n-aveau ocupație și s-au pus pe furtișag, cotișag, trădare și represiune, au transformat visul nostru adolescentin în ceea ce este acum. Rröemenika – Bantustan bananier mioritic, în care resursele sunt spoliate de tot felul de mormoni, bilderbergi corporatiști cu yarmulke sau colan și șorțuleț, iar în locul resurselor jefuite, rrumânilor li se dau doar circăială fără pâine, mărgele de sticlă colorată, emisiuni tv, năframe, oglinzi, Facebook, apă de foc, canabis și acid lisergic. Iar la urmă, pentru ca babuinizarea să fie împlinită, rrumânilor li se dau, pe banii lor deloc puțini, multe, multe arme de producție americănească, ca să aibă cu ce se părui între ei.

# Edelweiss - Drept Mărturisitoriu (de Bukowina) date 6 August 2018 12:14 +1

Rröemenika ≡ Somalia, Sri Lanka, Mali, Eritreea, Congo (Zair), Mali sau Rep, Centrafricană. Doar un areal geografic fără independență și suveranitate, guvernat în lung și lat de interesele oculte ale megacorporațiilor, ale căror resurse de petrol, gaze, aur, diamante, uraniu, neferoase, metale rare sunt jefuite la sânge de niște șmecheri cu șorțuleț masonic iar în contrapartidă, babuinilor și sălbaticilor nativi li se vând arme vechituri, arme achiziționate la preț de scule din Războiul Stelelor, risipindu-se chiar și infimele resurse bugetare rămase în urma unor redevențe minuscule. Rröemenika = o Colonie Bananieră, ai cărei locuitori nu sunt altceva decât niște sălbatici babuinizați, mancurtizați.

# Mulțumesc! date 7 August 2018 09:24 +1

Dacă te-am întrebat, se cade să-ți mulțumesc pentru răspunsul dat....o radiografie cumplită și realistă a societății noastre...De oameni ca dumneata are țara asta nevoie... să aibă multă știință de carte și propria judecată în cap... Doar educația ne poate ridica din noroiul în care ne aflăm...Mulțumesc omule bun!

# Edelweiss - Plastograph photoshopist (de Bukowina) date 7 August 2018 11:28 0

Am pus Rröemenika pe hartă LA LOCUL CE I SE CUVINE! :roll: Între BANTUSTANELE BANANIERE BABUINIZATE. :eek: https://1.bp.blogspot.com/--AU7-hWeozo/W2g0VDtjBZI/AAAAAAAADE8/e2ncNt4D4g0LSBAGdSWnJVSoS6d2yHosgCLcBGAs/s1600/harta_Africa.jpg :eek:

# Gabriela Murarescu date 5 August 2018 13:01 +1

eu nu merg asa departe incat sa spun ca Iohanis este de rea-credinta...cred ca mai de graba este "dus" cu buna stiinta "in gard" de consilieri sau/si alti "buni sfatuitori" din afara care au alte preferinte pentru presedentia Romaniei in slujirea acelorasi interese care au dus pe harta tara asta in a nu avea niciun cuvant de spus in slujirea intereselor sale, cele economice fiind predominante...l-am definit cu ceva timp in urma pe Iohanis, in mintea mea, ca "malai crapat" , adica un personaj care nu gandeste cu minte proprie si se exprima taraganat si inept...mai adaug ceva: "prostul nu e prost destul pana nu e si fudul"...nu va fi reales, nu are cum...este opinia si previziunea mea...si mai sper ca dl Tariceanu sa fie candidatul unic al PSD&ALDE...

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 21.11.2024 – ICCJ a lamurit cum ramane cu Sosoaca (Document)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva