AMBASADORUL GEORGE MAIOR A FACUT POLITIE POLITICA – Verdict ucigator al Comisiei parlamentare de control a SRI: fostul sef al SRI a facut politie politica, folosind Serviciul in scop personal si afectand democratia. Maior i-a cerut fostului sef al ANI Horia Georgescu “scalpurile” lui Klaus Iohannis si Eduard Hellvig pentru a influenta accesul acestora in functii importante in stat. Parchetul trebuie sa inceapa urmarirea penala a lui Maior, care trebuie retras de urgenta din SUA (Raportul)
Procurorii sunt obligati sa se sesizeze de urgenta si sa inceapa urmarirea penala fata de fostul director al Serviciului Roman de Informatii George Maior (foto), in prezent ambasador al Romaniei in SUA. La randul sau, presedintele Romaniei trebuie sa il retraga pe Maior de la Washington. Cele doua masuri se impun fara nici cea mai mica urma de indoiala, daca avem in vedere acuzatiile de o gravitate extrema care i-au fost aduse lui George Maior oficial, de o institutie a statului roman. Este vorba despre Comisia parlamentara de control a activitatii SRI, care joi, 18 aprilie 2019, a dat publicitatii “Raportul privind folosirea Serviciului Roman de Informatii de catre domnul George Maior in scopuri personale”.
Raportul, pe care Lumea Justitiei il publica integral la finalul articolui, este devastator pentru George Maior. Si atentie, sunt redate doar aspecte din activitatea acestuia raportata la Agentia Nationala de Integritate, care pe parcursul anilor 2011-2015 a primit din partea SRI-ului condus de George Maior note informative despre 600 demnitari. Mai mult, acelasi SRI facea chiar si incadrarea juridica a faptelor cuprinse in respectivele note.
Influenta politica nelegitima exercitata pentru a deveni premier
Concret, Maior este acuzat in mod direct de incalcarea legii, Comisia parlamentara stabilind ca a implicat SRI in actiuni reprobabile, care au lezat ineteresele partidelor politice, dar si ale unor persoane fizice sau juridice. In opinia Comisiei, actiunile lui George Maior au fost unele de politie politica, menite sa afecteze grav procese democratice, in beneficiul propriu si personal, scopul ex-directorului SRI fiind sa obtina influenta politica nelegitima, astfel incat sa poata fi numit premier daca Victor Ponta ar fi castigat alegerile.
Iata un fragment din raportul Comisiei parlamentare de control in legatura cu activitatea lui George Maior in fruntea SRI:
“Evolutia cronologica a colaborarii dintre cele doua institutii:
1.2007 – infiintarea Agentiei Nationale de Integritate
2.2007-2011 – Serviciul Roman de Informatii nu a transmis note informative cu privire la cazuri ce intra in competenta Agentiei Nationale de Integritate
3.2011, 2012-2015 – a existat o colaborare foarte intensa intre cele doua institutii (din 2012, odata cu numirea in functia de Presedinte al Agentiei Nationale de Integritate a domnului Horia Georgescu).
Pentru stabilirea intensitatii cu care s-a colaborat intre Agentia Nationala de Integritate si Serviciul Roman de Informatii, Comisia a solicitat celor doua institutii o situatie privind numarul total al persoanelor si numele acestora care au facut obiectul sesizarilor transmise/primite in perioada 2006-2015. S-a stabilit astfel ca in perioada mentionata SRI a trimis catre Agentia Nationala de Integritate un numar de 71 de note de informare (note, note-sinteza si note speciale), privind aproape 600 de persoane, majoritatea cu functii importante in administratia centrala si locala (ministri, europarlamentari, deputati, senatori, presedinti de consilii judetene, secretari de stat, primari, viceprimari, secretari de consilii judetene, consilieri de ministri, directori de institutii etc).
Legiuitorul nu avea cum sa prevada in anul 1991, atunci cand a fost emisa Legea nr. 51/1991 privind securitatea nationala a Romaniei, sau in anul 1992 cand a fost emisa Legea nr. 14/1992 privind organizarea si functionarea Serviciului Roman de Informatii, infiintarea in anul 2007 a Agentiei Nationale de Integritate, transformand-o exclusiv pentru perioada 2011-2015 in beneficiar legal al Serviciului Roman de Informatii.
In aceasta perioada legislatia a ramas neschimbata, dar modul de colaborare dintre cele doua institutii difera, neavand o baza legala expres prevazuta intr-un act normativ.
Notele Serviciului Roman de Informatii nu erau mentionate in procedurile interne ale Agentiei Nationale de Integritate si nici in vreun material din evolutia dosarelor, acestea materializandu-se exclusiv in autosesizari ale Agentiei Nationale de Integritate, asumate de personalul acestei institutii. Persoana in cauza se afla astfel in imposibilitatea de a afla cine a initiat demersul impotriva sa, cadrul legal al Agentiei Nationale de Integritate lasand posibilitatea inspectorilor si conducerii institutiei 'sesizarea din oficiu'. Conducerea Serviciului Roman de Informatii trimitea catre Agentia Nationala de Integritate inclusiv referinte privind incadrarea juridica conform careia persoana care ocupa o functie publica se afla in stare de incompatibilitate. In cadrul controalelor la structurile Serviciului Roman de Informatii, s-a constatat ca toate notele informative catre beneficiari treceau pe la Direcrtia Juridica dar, suprinzator, cele transmise catre Agentia Nationala de Integritate nu aveau acelasi traseu, Directia Juridica fiind ocolita, desi, in continutul notelor informative se facea trimitere inclusiv la incadrarea juridica de care s-ar face vinovata persoana vizata de informarile Serviciului Roman de Informatii.
Notele de la Serviciul Roman de Informatii se materializau exclusiv prin autosesizari ale Agentiei Nationale de Integritate si se incalcau astfel prevederile art. 12 alin. (2) lit. a din Legea nr. 176/2010.
(…)
Nota clasificata ca 'Strict Secret' era apoi transpusa intr-un document public, ca autosesizare a Agentiei Nationale de Integritate, implicit ca document neclasificat.
Procedura de colaborare dintre Serviciul Roman de Informatii si Agentia Nationala de Integritate presupunea transmiterea unei note informative, in exemplar unic, asumate de catre conducerea Serviciului Roman de Informatii, catre Agentia Nationala de Integritate, urmand ca aceasta, dupa finalizarea investigatiei, sa returneze Serviciul Roman de Informatii odata cu respectiva nota, mentiuni cu privire la utilitatea/valorificarea informatiei transmise. Desi sesizarile catre Agentia Nationala de Informatii nu erau asumate oficial, fostul director al Serviciului Roman de Informatii George Maior era in deplina cunostinta de cauza in ceea ce priveste continutul notelor.
(…)
Coroborand declaratiile si probele detinute de Comisie putem concluziona, in mod cert si fara echivoc, ca domnul George Maior a mintit Comisia de control, denaturand adevarul cu privire la relatia institutionala si persoana avuta cu fostul sef al Agentiei Nationale de Integritate, fiind principalul vector raportat la relationarea institutionala cu Agentia Nationala de Integritate, si in particular, in plan personal, formal sau informal, cu Horia Georgescu.
Domnul George Cristian Maior a detinut functia de director al Serviciului Roman de Informatii in perioada octombrie 2006-ianuarie 2015. Acesta a incalcat legislatia care reglementeaza activitatea institutiei pe care a condus-o si a angajat institutia in actiuni reprobabile, care au lezat interesele partidelor politicer sau ale persoanelor fizice sau juridice. Aceste elemente se circumscriu unor actiuni de politie politica, menite sa afecteze grav procese democratice, in beneficiul propriu si personal, pentru a obtine influenta politica nelegitima, in vederea obtinerii functiei de prim-ministru al Romaniei, in eventualitatea castigarii alegerilor prezidentiale de catre Victor Ponta.
(…)
Conform celor relatate in cadrul audierilor a rezultat o serie de suspiciuni legate de faptul ca fostul director al Serviciului Roman de Informatii se interesa de anumite dosare atat din cadrul Agentiei Nationale de Integritate, cat si despre evolutia unor dosare aflate pe rol in instanta, interferand cu activitatea institutiei, precum si prin influentarea unor alti factori de decizie referitoare la investigatii in curs de derulare.
Discutiile private dintre George Maior si Horia Georgescu erau legate de parlamentari, ministri, persoane cu functii de conducere si putere de decizie in stat cu privire la sesizarile inaintate de SRI, care sa aiba drept consecinta influentarea parcursului politic si/sau a vietii publice.
O serie de intalniri au fost prilejuite de diferite evenimente speciale in sedii ale SRI, la restaurante sau resedinta privata a lui Horia Georgescu, cu ocazia Craciunului, unde participau si persoane cu functii politice sau din justitie.
(…)
In sustinerea afirmatiilor ca relatia dintre cei doi era una foarte apropiata, a fost precizat faptul ca, in eventualitatea in care ar fi devenit prim-ministru al Romaniei, ca urmare a castigarii alegerilor prezidentiale de catre Victor Ponta, domnul George Maior l-ar fi numit pe domnul Horia Georgescu in functia de ministru al Justitiei, solicitandu-i in acest sens un material privind viziunea acestuia asupra reorganizarii sistemului judiciar. Mai mult decat atat, domnul George Maior l-a rugat pe domnul Horia Georgescu sa mearga la Bruxelles, luand in considerare credibilitatea acestuia in raport cu oficialii europeni, la Comisia Europeana pentru a-si expirma solidaritatea in vederea numirii doamnei Laura Codruta Kovesi in functia de procuror sef al DNA”.
Maior s-a ocupat persoanal de Iohannis. Nota despre Hellvig a disparut
In acelasi raport se detaliaza si cum au lucrat George Maior si ANI in cazul actualului presedinte al Romaniei Klaus Iohannis si al actualului director al SRI Eduard Hellvig, ambii cu dosare deschise de Agentia Nationala de Integritate in urma unor note livrate de Serviciul Roman de Informatii. Potrivit Comisiei parlamentare, George Maior s-a ocupat personal atat de dosarul lui Klaus Iohannis, cat si de dosarul lui Eduard Hellvig. In ceea ce il priveste pe Hellvig, interesant este ca nota SRI a fost “pierduta”, fiind reconstituita din sistemele informatice ale Serviciului.
Iata constatarile Comisiei despre implicarea lui George Maior in dosarele lui Klaus Iohannis si Eduard Hellvig:
Klaus Iohannis
“Din audierile de la Comisie si din informatiile primite din partea SRI a rezultat ca in cazul fostului primar al municipiului Sibiu, domnul Klaus Werner Iohannis, procedura a fost declansata de catre SRI prin Nota nr. 00983838 din 20.02.2013.
In legatura cu acest caz, facem mentiunea ca din datele transmise de catre SRI in urma unor verificari interne, Serviciul avea informatia referitoare la o posibila stare de incompatibilitate a domnului Klaus Werner Iohannis inca din luna ianuarie 2013. In data de 20 februarie 2013, in ziua in care domnul Klaus Werner Iohannis s-a inscris in Partidul National Liberal, aceasta nota a plecat de la SRI catre ANI, ceea ce denota un mod de lucru viciat, menit sa influenteze viata politica, deoarece decidentul la acest nivel privind transmiterea de informatii catre ANI se regasea in persoana lui George Maior.
(…)
Potrivit depozitiilor, rezulta faptul ca au existat mai multe discutii directe sau telefonice despre acest dosar intre Horia Georgescu si George Maior. In particular, s-a facut referite la convorbirea telefonica dintre cei doi, din data de 19.09.2014, purtata in reteaua STS cu referire la acest dosar. Momentul coincide cu solicitarea adresata de ANI, raportata la devansarea termenului de judecata in cele 33 de dosare aflate pe rolul ICCJ, inclusiv cel al presedintelui Romaniei, Klaus Iohannis. In acceptiunea Comisiei exista indicii ca George Maior, in calitate de director al SRI, a exercitat presiuni asupra lui Horia Georgescu ca acesta sa ceara devansarea termenului de judecata pentru acele dosare, sa disemineze in presa aceasta informatie, in special avand ca tinta cauza lui Klaus Iohannis, candidat la functia de presedinte al Romaniei“.
Eduard Hellvig
“Comisia a solicitat SRI sa ne puna la dispozitie nota informativa transmisa catre ANI. Comisia a constatat faptul ca Nota a fost transmisa ANI in octombrie 2012 si facea referire la o posibila stare de incompatibilitate in care s-ar fi aflat domnul Eduard Raul Hellvig inca din data de 01.07.2004, deci asupra unei stari de incompatibilitate produsa cu 8 ani inainte. De mentionat faptul ca, in legatura cu nota informativa solicitata, se constata ca aceasta nu s-a mai regasit in format fizic in cadrul SRI si a fost reconstituita din sistemele informatice ale institutiei.
Totodata, ANI a anuntat, pe 9 noiembrie 2012, adica in prima zi de campanie electorala, ca domnul Eduard Raul Hellvig, la acea data ministru al Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, este incompatibil pentru ca, pe langa functia ministeriala, a fost director la o firma, cercetator in stiinte politcie la o alta societate si a incasat salariul de la o banca de celule de stem.
Domnul Horia Georgescu sustine ca a fost anuntat de catre domnul George Maior despre nota pe care urma sa o primeasca din partea SRI referitoare la domnul Eduard Raul Hellvig, inclusiv cu referiri la ora si calendarul ce urma a fi parcurs.
(…)
Aceste cazuri se inscriu in seria 'coincidentelor', ambele persoane aflandu-se in momente cheie ale carierelor politcie, urmand sa ocupe functii importante pe scena politica romaneasca”.
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# Pintea 18 April 2019 18:33 +8
# DODI 19 April 2019 00:32 +2
# DODI 18 April 2019 18:44 +7
# gelu 18 April 2019 18:46 +9
# Acest nesimtit trebuie inchis pe viata ! 18 April 2019 19:44 +5
# un mizantrop 19 April 2019 03:48 0
# Gilu 19 April 2019 07:52 +1
# Ioan Barbatei 19 April 2019 16:05 0