11 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt

CAZ-SCOALA DE EXTERMINARE A UNEI COMPANII ROMANESTI – Statul stie sa dea tepe. Lucratura de experti pentru scoaterea din circuit a singurei companii romanesti de traditie in domeniul dezinsectiei, dezinfectiei si deratizarii. Primaria Ploiesti ajunge la judecata dupa ce a refuzat sa plateasca facturile catre SC Coral Impex SRL pentru cei 2 ani si 6 luni de lucrari executate. DNA si Curtea de Conturi au facut anchete 2 ani, pentru ca in final sa dea clasare. Presiunile nu au functionat

Scris de: Elena DUMITRACHE | pdf | print

7 December 2021 19:36
Vizualizari: 8286

Se schimba rolurile! Statul roman a ajuns sa dea teapa unei societati comerciale pe care a contractat-o pentru efectuarea unor activitati in beneficiul populatiei. Teapa care s-ar ridica la aproape 4 milioane lei pentru care astazi instanta este chemata sa faca dreptate, dupa ce de mai bine de trei ani Statul, prin primarie, nu si-a onorat facturile pentru care au fost prestate activitatile solicitate chiar de reprezentatii institutiei publice. Grozavia de mai sus se petrece la Ploiesti, oras cunoscut pana acum pentru echipa de paraditori de elita de la DNA – ST Ploiesti, si nicidecum pentru ca Primaria beneficiaza de lucrari pe gratis, in dauna unei societati romanesti. Iar daca tinem cont ca in acelasi timp au aparut si "denuntatori", DNA, Curtea de Conturi si persoane "bine intentionate" "sa salveze" compania romaneasca, atunci totul capata alte valente.

 


 

Lumea Justitiei prezinta in editia de astazi un caz extrem de interesant care are in prim-plan Primaria Orasului Ploiesti si societatea SC Coral Impex SRL, firma cu state vechi in Romania, infiintata in 1993 de Alexandru Badea, care are ca obiect de activitate dezinsectie, dezinfectie, deratizare (DDD) si tratamente fitosanitare, si care a reusit in cei peste 28 de ani de activitate sa se pozitioneze intre cele 4% companii romanesti care au un nivel de bonitate crescut, conform Credit Info, si care s-a situat in topul contribuabililor la bugetul de stat. Iar toata activitatea s-a derulat fara a putea fi "agatati" de DNA sau Curtea de Conturi, care dupa ani de anchete desfasurate, intamplator, in aceeasi perioada cu licitatii importante, nu au descoperit nicio neregula in cadrul firmei constantand ca totul functioneaza legal!

Toata miscarea de forte desfasurata in decurs de cativa ani pentru ingenucherea si eliminarea de pe piata a unei societati cu capital 100% romanesc este, din punctul nostru de vedere, un caz scoala care releva cel mai bine modul de actiune si de conlucrare intre anumite puteri, vazute sau nevazute, pentru eliminarea din piata a unei companii romanesti, pentru a face loc altor societati agreate la varful Statului si chiar international.


Primaria Ploiesti s-a bazat pe Coral Impex SRL 7 ani si 6 luni, dar a platit doar pentru 5 ani


Avand aceasta carte de vizita, Coral Impex SRL a reusit de-a lungul timpul sa incheie contracte cu administratiile publice locale din aproape toata tara (lucru care nu a fost tocmai pe placul tuturor), printre aceste contracte regasindu-se si Contractul nr. 14393 din 17.08.2010 de delegare de gestiune prin concesiune semnat intre municipiul Ploiesti si SC Coral Impex SRL, pe o perioada de 5 ani. Contractul prevedea efectuarea de catre Coral Impex SRL a activitatilor de deratizare, dezinsectie, dezinfectie, colectarea, transportul si neutralizarea cadavrelor de animale de pe domeniul public, colectarea, transportul si neutralizarea deseurilor animaliere provenite din gospodariile populatiei in municipiul Ploiesti la un pret ce va fi stabilit anual prin Hotarare de Consiliu Local, iar modificare se face prin act aditional, in functie si de "suprafetele care se pot modifica anual si in raport de evolutia zonelor de intravilan" (se preciza in caietul de sarcini). Acest lucru era specificat in contractul nr. 14393 din 17.08.2010 la capitolul VIII:

"Tarifele se vor modifica/ajusta anual in conformitate cu Ordinul 109/2007 al ANRSC privind normele metodologice de stabilire, ajustare si modificare a tarifelor pentru activitatile specifice serviciului de salubrizare a localitatilor.

Pentru tarifele modificate/ajustate anual si aprobate prin hotararea Consiliului Local se va incheia act aditional la contractul de concesiune".


De mentionat este ca in cuprinsul acestui contract se prevedea la capitolul III, articolul 3.1.ca se poate prelungi in conditiile legii, prin act aditional, numai cu aprobarea prealabila a Consiliului Local, pentru o perioada de maxim 2 ani si 6 luni.

Necesitatea prelungirii acestui contract a fost motivata de faptul ca "se vor crea probleme cu privire la inmultirea vectorilor si aparitia de focare care pun in pericol sanatatea publica", lucru care trebuia evitat pentru protejarea locuitorilor municipiului Ploiesti.

Lucru care s-a si intamplat, in iulie 2015, deci cu o luna inainte de expirarea contractului, Consiliul Local al Primariei municipiului Ploiesti dispunand prin Hotararea CL nr. 245 din 30 iulie 2015 prelungirea acestuia "pana la finalizarea procedurilor de achizitie publica si incheierea noilor contracte de delegare a gestiunii pentru toate activitatile prevazute la articolul 2.1 din contact, dar nu mai mult de 2 ani si 6 luni". In acest sens a fost incheiat Actul aditional nr. 6/13.08.2015 (vezi facsimil), care a avut la baza Hotararea Consiliul Local nr. 245/30.07.2015.


Iata ce prevedea Hotararea CL nr. 245 din 30 iulie 2015:

"Art. 1 (1) Aproba prelungirea contractului nr. 14393/17.08.2010 de delegare de gestiune prin concesiune a activitatilor de deratizare, dezinsectie, dezinfectie, colectarea, transportul si neutralizarea cadavrelor de animale de pe domeniul public, colectarea, transportul si neutralizarea deseurilor animaliere provenite din gospodariile populatiei in municipiul Ploiesti, incepand cu data de 17.08.2015, pana la finalizarea procedurilor de achizitie publica si incheierea noilor contracte de delegare a gestiunii pentru toate aceste activitati, dar nu mai mult de 2 ani si 6 luni, conform actului aditional, anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.

(2) In situatia in care se finalizeaza procedura de achizitie numai pentru anumite activitati prevazute la articolul 2.1 din contractului nr. 14393/17.08.2010, incepand cu data incheierii noului contract de delegare a gestiunii pentru respectivele activitati, se modifica articolul 2.1 din contractul nr. 14393/17.08.2010, in sensul excluderii acelor activitati pentru care s-a incheiat un nou contract de delegare a gestiunii.

(3) In termen de maxim 60 de zile va fi prezentata spre aprobare Consiliului Local noua documentatie pentru demararea procedurii de delegare a serviciului.

Art. 2 Imputerniceste viceprimarul cu atributii de primar al municipiului Ploiesti sa semneze actul aditional prevazut la articolul 1.

Art. 3 Directia Economica si Regia Autonoma de Servicii Publice Ploiesti vor duce la indeplinire prevederile prezentei hotarari.

Art .4 Directia Administratie Publica, Juridic – Contencios, Contracte va aduce la cunostinta celor interesati prevederile prezentei hotarari".


MDRAP a notificat Primaria Ploiesti sa respecte contractul cu Coral Impex SRL


Anterior semnarii contractului, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice – Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice, la data de 15.05.2015, a invederat Primaria Municipiului Ploiesti printr-o adresa transmisa viceprimarului de la acea data, Iulian Teodorescu, ca in curand urmeaza sa expire contractul nr. 14393/17.08.2010, iar tinand cont de dispozitiile Legii nr. 51/2006, Legii nr. 101/2006 si OUG nr.34/2006, se impune prelungirea acestuia "in forma existenta la momentul incheierii contractului de delegare a gestiunii, potrivit principiului de drept tempus regit actum":

"In aceste conditii, reiese ca atata timp cat un contract, indiferent de natura acestuia, este in vigoare, acesta se executa, isi produce efectele prin acordul partilor, pana la expirare, cu posibilitatea prelungirii acestuia in conditiile mentionate mai sus, dar nu mai mult de data finalizarii procedurii de achizitie publice si incheierii noului contract de delegare a gestiunii".


Imediat dupa prelungire, DNA si Curtea de Conturi vin in control. Doi ani de anchete finalizati cu o clasare


De la prelungirea contractului, timp de doi ani si jumatate, Primaria municipiului Ploiesti a transmis catre Coral Impex SRL comenzi pentru efectuarea de servicii DDD si tratamente fitosanitare, invocand prevederile contractului nr. 14393/17.08.2010, prelungit prin actul aditional nr. 6/2015. Fiecare dintre aceste comenzi a fost executata de SC Coral Impex SRL, facturata ca atare, conform termenilor contractuali, insa nu si onorata la plata de catre Primaria Ploiesti, lucru care a generat acumularea unor datorii de 3,8 miliarde lei in dauna societatii.


Haluciant, la scurt timp dupa ce a fost semnata prelungirea contractului dintre Coral Impex SRL si Primaria municipiului Ploiesti, in octombrie 2015, pe fir a intrat si Directia Nationala Anticoruptie, care timp de circa doi ani a investigat pretinse infractiuni ce ar fi fost savarsite in cadrul societatii. De la ridicare de documente, nici pana astazi inapoiate, la controale si actiuni de intimidare, DNA a verificat in lung si in lat societatea, pana in 2017 cand, negasind nimic, a dispus solutia clasarii:

"Din analiza documentelor aflate la dosarul cauzei nu se pot identifica incalcari ale dispozitiilor legale in ce priveste derluarea contractelor incheiate de institutiile publice mentionate cu SC Coral Impex SRL sau referitor la modul in care functionarii din cadrul acestora si-ar fi indeplinit atributiile de serivicu privind lucrarile de deratizare, dezinsectie, dezinfectie prestate de catre SC Coral Impex SRL" (vezi facsimil).




Si de parca nu ar fi fost suficient, la scurt timp dupa ce DNA a dat clasarea, in 2017, a aparut si Curtea de Conturi care, la randul sau, a dispus controale ale Camerelor de Conturi in toate judetele in care Coral Impex SRL isi desfasura activitatea, solicitand verificari ale contractelor incheiate in ultimii 12 ani de activitate, a constatat ca nu exista nicio problema in modul de organizare si functionare a societatii SC Coral Impex SRL, ca toate contactele sunt legale, darile catre stat sunt achitate la zi si nu exista nicio neregula in modul de desfasurare a acestora.


Nemultumirea "celor din spate": Coral Impex castiga licitatii in ciuda anchetei DNA


Interesant este ca la baza dosarului DNA ar fi stat un denut facut de o persoana "servita" DNA-ului de personaje care, la randul lor, activeaza in domeniul DDD, si care de-a lungul timpului au incercat sa scoata de pe piata societatea, nemultumiti fiind de numarul mare de licitatii castigate de SC Coral Impex SRL.

Din fericire insa pentru Coral Impex SRL, in timpul cercetarilor care s-au desfasurat timp de doi ani, procurorii DNA nu au interzis societatii sa participe la licitatii si sa isi desfasoare activitatea, lucru care a starnit si mai mari nemultumire in randul reprezentatilor din domeniul.

Spre exemplu, una dintre licitatiile castigate in perioada verificarilor DNA a fost cea de la Bucuresti, oras vazut ca "cireasa de pe tort" in domeniul DDD. Este vorba despre licitatia din 2016 de la Bucuresti, organizata si castigata de Coral Impex SRL pe o perioada de un an si patru luni, care printr-o "minune" a fost anulata de Primaria Capitalei.

Imediat dupa anularea acesteia, Coral Impex SRL a contestat la Consiliul National de Solutionarea a Contestatii (CNSC) solutia Primariei Municipiului Bucuresti (PMB), care a si admis actiunea societatii comerciale. PMB, la randul sau, a contestat in instanta, la Curtea de Apel Bucuresti, decizia CNSC, insa fara succes, judecatorii respingand plangerea. Ca un facut, nici in prezent nu se mai cunosc detalii despre finalitatea acestei proceduri, desi evident Coral Impex SRL fusese declarat castigator.


Deloc de neglijat in acest context este faptul ca, din informatiile pe care le detinem, in aceasta perioada in care DNA controla societatea, diverse firme care aveau acelasi obiect de activitate cu Coral Impex SRL au venit cu tot felul de propuneri de aliere sau chiar de cumparare integrala a activelor societatii Coral Impex SRL. Toate insa au fost respinse de presedintele fondator al companiei, Alexandru Badea, lucru care, din datele pe care le avem, au infuriat si mai tare clica formata din mai multi reprezentanti din domeniul DDD.


Primaria Ploiesti a pus umarul la asasinarea economica a Coral Impex SRL


In tot acest amalgam de evenimente, acuzatii si presiuni, Coral Impex SRL s-a confruntat insa si cu o alta problema. Contractul prelungit cu Primaria Ploiesti, pentru care erau constant comandate lucrari conform obiectului contractului si executate ca atare de societatea romaneasca functiona doar intr-un singur sens. Coral executa, Primaria nu platea. Iar aceasta situatia, astfel cum am precizat, a persistat pe parcursul intregii perioade contractuale, timp in care Primaria Ploiesti a cautat tot felul de chichite pentru a denunta contractul cu Coral Impex.

 

Concret, in martie 2016, in timp ce DNA facea verificari la Coral Impex SRL, viceprimarul Cristian Mihai Ganea a trimis o adresa la Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) in care sesiza "depasirea valorii estimate a contractului de concesiune nr.14393/2010 ca urmare a extinderii ariei de desfasurare a serviciilor la nivelul municipiului Ploiesti, precum si in conditiile actualizarii/modificarii legiferate a tarifelor unitare" (adresa nr. 5623/16.03.2016).

Atentie, adresa era facuta in contextul in care atat in caietul de sarcini, cat si in contract se prevedea ca tarifele vor fi ajustate anual conform dispozitiilor Consiliului Local, retinute intr-un act aditional, precum si ca "suprafetele se pot modifica anual si in raport de evolutia zonelor de intravilan".


ANAP nu a raspuns pe placul Primariei


Ca atare, in 29.03.2016 prin adresa nr. 2254, ANAP i-a comunicat viceprimarului Ganea ca depasirea se justifica si nu aduce atingeri prevederilor legale (vezi facsimil): "Pe cale de consecinta, in speta data, apreciem ca depasirea valorii contractului de concesiune pentru activitati de dezinsectie, deratizare, dezinfectie si colectare, transport, neutralizare cadavre de animale de pe domeniul public este intemeiata si se justifica in temeiul unor prevederi a caror posibilitatea de aplicare a fost prevazuta inca de la inceput atat in documentatia de atribuire, cat si in contractul incheiat, o astfel de modificarea neaducand atingere dispozitiilor legale in baza carora a fost atribuit contractul respectiv".


Raspunsul ANAP a parut ca nefiind pe placul reprezentatilor Primariei Ploiesti, altfel nu intelegem de ce circa trei luni mai tarziu, in 7.07.2016, Primaria Ploiesti, de aceasta data prin primarul Adrian Dobre a transmis o noua adresa ANAP avand acelasi subiect: "depasirea valorii estimate a contractului de concesiune nr.14393/2010 ca urmare a extinderii ariei de desfasurare a serviciilor la nivelul municipiului Ploiesti, precum si in conditiile actualizarii/modificarii legiferate a tarifelor unitare".


Si de aceasta data, ANAP a precizat ca sunt respectati termenii contractuali si dispozitiile legale (vezi facsimil): "Raspunsul ANAP cu privire la speta data a fost argumentat si s-a bazat pe analiza si interpretarea documentelor pe care ni le-ati pus la dispozitie, respectiv a documentelor caare au stat la baza atribuirii contractului de concesiune in cauza, cat si a documentelor/actelor aditionale relevante prin care au fost aduse modificari ce au determinat cresterea tarifelor si implicit a valorii estimate a contractului (...) Astfel cu privire la speta data, am opitinat ca depasirea valorii contractului de concesiune pentru activitati de dezinsectie, deratizare, dezinfectie si colectare, transport, neutralizare cadavre de animale de pe domeniul public este intemeiata si se justifica in temeiul unor prevederi a caror posibilitatea de aplicare a fost prevazuta inca de la inceput atat in documentatia de atribuire (Fisa de date/Caiet de sarcini), cat si in contractul incheiat (contract nr. 14393/17.08.2010), o astfel de modificarea adusa pe parcursul derularii acestuia (prin incheierea Actelor aditionale nr. 1/2011 si nr. 4/2013) neaducand atingere dispozitiilor legale in baza carora a fost atribuit contractul respectiv". ".


Primarul Adrian Dobre a pus RASP pe Coral Impex


Atentie, aceste adrese erau facute in 2016, in conditiile in care Actul aditional nr. 6 de prelungire a contractului de concesiune nr. 14393/17.08.2010 nu fusese atacat in instanta, nu fusese anulat, ba chiar Primaria Ploiesti emitea zilnic, prin dispecerat sau in scris, diverse comenzi catre Coral Impex SRL. Comenzi de altfel onorate, conform contractului, si facturate corespunzator.

Basca, documentele de receptie erau insusite de Primaria Ploiesti – prin procese verbal de receptie semnate de directorul economic al primariei, Nicoleta Craciunoiu, ceea ce confirma prestatiile efectuate. De precizat este ca acelasi director economic, in 2017, contesta legalitatea contractului la nivel public, invocand documente precum cele de la ANAP, care culmea atesta desfasurarea contractului in conditii legale.


Un document de acest fel, prin care Primaria Ploiesti certifica inca o data, scriptic, existenta si valabilitatea contractului este adresa nr. 16908/1.09.2016 prin care primarul Adrian Dobre a dispus Regiei Autonome de Servicii Publice Ploiesti (RASP), ca in baza contractului nr. 14393/17.08.2010 (deci implicit a actului aditional nr. 6, a carui legalitate era contestata de insasi directoarea economica a Primariei) sa urmareasca prestatiile societatii Coral Impex privind efectuarea serviciilor DDD si ecarisaj pe raza municipiului Ploiesti (vezi facsimil).



Practic, Primaria Ploiesti a pus la lucru Coral Impex, timp de 2 ani si 6 luni, cu alocarea din partea societatii romanesti a unor resurse materiale si umane importante activitatilor desfasurate, conform contractului, desi acumulase datorii pe care le contesta criticand legalitatea unor acte in baza carora chiar Primaria Ploiesti emitea comenzile!

In fata acestei nedreptati, societatea de deratizare, dezinfectie si dezinsectie a actionat in judecata Primaria Ploiesti solicitand plata facturilor emise in cei 2 ani si 6 luni pentru serviciile prestate si neachitate nici pana in prezent.

 

Sursa foto 1: Faptdivers.ro

Comentarii

# IO date 11 December 2021 12:08 -1

Păi, în ultimii 2 ani de "pandemie", serviciul ăsta public de "dezinsectie" a devenit foarte important pt entitatea care vrea să ne pulverizeze. Chemtrails-urile nu mai sunt suficient de "efective" pe cât își doresc.... E musai și la sol... Si cine o poate face sub un pretext mai bun decat firma de "dezinsectie"...

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 10.11.2024 – Procurorul Teliceanu se lauda ca a rezolvat-o la Inspectie

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva