21 April 2025

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

Cazul Orhideea Gardens - La Curtea de Apel Bucuresti judecatorii incuviinteaza stenografierea sedintelor, dupa care brusc nu mai sunt de acord cu propria decizie. Recuzarile acestor judecatori sunt respinse, ba se mai cere si amendarea avocatiilor pentru rea-credinta

Scris de: L.J. | pdf | print

9 November 2011 17:05
Vizualizari: 7365

Casa de avocatura “Sfiraiala & Asociatii”, reprezentantii Orhideea Gardens in procesul cu Societatea Feroviara de Turism, care se judeca la Sectia a-IV-a Civila a Curtii de Apel Bucuresti, au acuzat completul format din judecatorii Georgeta Sirbu, Dumitru Marcel Gavris si Anca Median, de abuz si de nerespectarea obligatiei de impartialitate, recuzandu-i, totodata. Motivul care a dus la recuzarea celor trei judecatori a fost legat de faptul ca acestia au revenit asupra unei cereri incuviintate anterior, de a se permite aducerea unui stenodactiloraf autorizat pentru consemnarea dezbaterilor! Cererea de recuzare a celor trei judecatori a fost respinsa de un alt complet, tot de la aceeasi Sectie Civila. Unul dintre judecatorii completului care a respins cererea de recuzare, magistratul Dorina Zeca, a opinat ca nu este suficienta respingerea cererii facute de avocatii Orhideea Gardens, ci acestia ar trebui sa fie amendati cu 700 de lei, “pentru formularea cu rea-credinta a cererii de recuzare”. Precizam ca in Romania, desi in lege a fost prevazuta obligativitatea inregistrarilor sedintelor de judecata, acest lucru nu e posibil datorita lipsei mijloacelor tehnice, obligatia legala fiind amanata la punerea in practica, pana la o data incerta.


Judecatorii CAB s-au sucit: ba au vrut stenodactilografa, ba nu au mai vrut stenodactilografa! Motivul razgandelii nu a avut nimic in comun cu legea! Inregistrarea sedintelor de judecata este refuzata cu obstinatie de judecatori

Concret, pentru ca la Sectiile Civile sedintele nu sunt inregistrate, iar notele grefierului sunt susceptibile de a nu reda fidel realitatea celor discutate in sala, casa de avocatura “Sfiraiala & Asociatii” a cerut instantei, la termenul trecut sa se incuviinteze aducerea unui specialist in stenodactilografiere. Cererea i-a fost admisa. A fost transmisa o adresa catre Ministerul Justitiei, prin care s-a solicitat o lista cu stenodactilografii autorizati de Minister, pentru a participa la sedintele de judecata. MJ a raspuns ca nu mai exista oameni specializati in acest domeniu, dar a recomandat instantei sa inlocuiasca modul vechi de a consemna cele spuse in sala de judecata cu “metode de consemnare asigurate de tehnica moderna”, adica sa inregistreze sedinta. Inainte de termenul de judecata de vineri 3 noiembrie, insa, la dosarul cauzei a aparut o scrisoare a Curtii de Apel Bucuresti si o lista cu 3 “stenografi autorizati”, din care instanta a ales o persoana, pentru termenul din 3 noiembrie. Numai ca, la acest termen, persoana aleasa de judecatori nu s-a prezentat, pe motiv ca a fost anuntata intr-un timp prea scurt, si pentru ca avea alt proces la care trebuia sa ajunga. In aceste conditii, avocatii Orhideea Gardens au solicitat instantei sa continue sedinta intr-o sala care este dotata cu aparatura de inregistrare. Initial, cei trei judecatori au incercat sa amane judecarea cauzei, si sa citeze pentru termenul urmator doi stenografi. La insistentele avocatilor de a muta sedinta intr-o sala cu aparatura de inregistrare, si de a nu amana cauza, dar si la cererea acestora de a lamuri de cine au fost autorizati stenografii din lista aflata la dosar, in conditiile in care Ministerul Justitiei a sustinut ca nu are asemenea specialisti, judecatorii au inteles ca reprezentantii Orhideea Gardens contesta si lista stenografilor si, pe cale de consecinta, au decis sa revina asupra cererii incuviintate anterior, si sa nu mai permita stenografierea sedintei, fara insa a da un motiv juridic pentru care s-au razgandit!

Ca atare, in cererea de recuzare formulata, cerere ajunsa pe masa altui complet de la Sectia a-IV- Civila, avocatii Orhideea Gardens au precizat ca: “exercitiul de NON-transparenta facut de cei doi sau trei judecatori, nominalizati, reprezinta un abuz impardonabil si o incalcare a obligatiei de impartialitate prevazute de art. 4 din Legea nr. 303/2004, privind Statutul judecatorilor”.

Curtea a sustinut ca nu exista temei legal pentru inregistrarea sedintelor!

Conform incheierii de sedinta de la termenul de vineri, 3 noiembrie, in momentul in care avocatii din Societatea Civila Profesionala de Avocati „Sfiraiala & Asociatii”, au cerut instantei sa mute sedinta intr-una din cele doua sali monitorizate din punct de vedere tehnic audio si video, Curtea a aratat ca “solicitarea domnilor avocati nu este intemeiata, avand in vedere ca nu este la latitudinea completului masura administrativa a schimbarii salii de sedinta” si ca “nu exista temei legal pentru inregistrarea video a sedintelor de judecata civile”. Cand avocatii au cerut sa li se comunice cine a fost autoritatea care i-a autorizat pe cei trei stenografi din lista depusa la dosarul cauzei, cei trei judecatori s-au razgandit cu privire la cererea initial admisa si: “avand in vedere faptul ca s-a incuviintat stenografierea sedintei de judecata, iar partile contesta lista depusa la dosar ca urmare a demersurilor Curtii de Apel Bucuresti si intrucat termenul pentru intrarea in vigoare a dispozitiilor privind inregistrarea sedintelor a fost prorogat, revine asupra masurii prin care s-a dispus stenografierea sedintei de judecata si respinge cererea privind inregistrarea video a sedintei”.

In prezent, instanta a fixat un termen de judecata viitor, la care nu se va mai uzita niciun mijloc tehnic de consemnare a dezbaterilor.

* Cititi aici cererea de recuzare facuta de “Sfiraiala & Asociatii”

* Cititi aici incheierea de la termenul din 3 noiembrie 2011

 

 

Comentarii

# Avocat date 9 November 2011 18:07 +2

Ne lasati cu reclama asta ieftina pentru Sfaraiala ? Acum cateva zile ati postat un articol scris de Sfaraiala. In plus, cererea de recuzare este vadit neintemeiata, astfel incat in mod corect a fost amendat solicitantul recuzarii. Marea Sfaraiala ar fi trebuit sa stie asta. Ar mai fi trebuit sa stie si ca motivele de recuzare sunt limitativ prevazute de lege, iar printre aceste motive nu se enumera si revenirea asupra unei masuri. De altfel, cred ca reclama asta ii face mai mult un deserviciu doamnei Sfaraiala, atata timp cat ea insasi se lauda ca a fost amendata pentru introducerea unei cereri vadit neintemeiate.

# Neavocat dar logic si rational date 9 November 2011 19:29 -1

De art 6 din Conventie (CEDO) ai auzit avocatule? Ia mai citeste ce s-a scris despre recuzare! Codul nou l-ai citit ca sa vezi cum e cu impartialitatea si echitatea sau cu recuzarea? Pentru militieni si fosti militieni legea e un dusman - asa ca iti intelegem disconfortul.

# Alberto Kurtyan date 9 November 2011 19:02 -1

Ar trebui sa faca o plangere la CSM. Respingerea inregistrarii audio a unei sedinte publice nu are niciun temei legal. In SUA si multe alte tari sedintele se inregistreaza in mod curent, iar una din ustensilele nelipsite ale oricarui judecator este un reportofon propriu. In lipsa inregistrarilor si a consemnarilor stenografice, in strainatate se caseaza hotaririle fara nicio discutie. Judecatorii seriosi nu doresc sa aiba hotariri casate si sunt bucurosi ori de cate ori sedintele sunt inregistrate de parti. Pentru inregistrarea personala nu este necesar niciun acord. Avocatii cer totusi voie sa puna reportofoanele pe banca judecatorului pentru a fi o inregistrare de buna calitate - acesta este singurul lucru pe care il cer. Refuzul inregistrarii sedintei publice este o abatere grava codurilor si principiilor de judecata.

# Avocat date 10 November 2011 00:00 +3

Cred ca ati vazut prea multe filme... Justitia reala este nitel diferita decat cea din filmele americane.

# vivi pescaru' date 10 November 2011 12:21 0

Ai perfecta dreptate, cu amendamentul ca "Justitia reala" din Romania nu are nici o legatura cu legea si cu infaptuirea actului de justitie !

# poza date 9 November 2011 23:58 +2

poza e de la tribunalul botosani, sectia litigii de munca. bruneta din mijloc e nevasta unui "melitian" bagat avocat, admisa fara examen in avocatura in luna decembrie. miauuuu.

# 000 date 10 November 2011 13:03 0

e monument de prostie individa. mai era unul pe acolo in complet cu facultatea pe la X si O spiru haret , care in loc sa judece batea cimpii .

# che9uevara date 10 November 2011 09:40 +3

Sfaraiala, una dintre cele mai slab pregatite avocate pe care le-am vazut in sala! Ia spune tu, ioana d arc sfaraiala, unde ai in CPC sau ROI prevederi despre inregistrarea audio a sedintelor? Meri de te cauta la cap, ai neshte probleme… Si nu te ajuta nici prietenul A. Popescu!

# Pol Pot date 10 November 2011 23:23 0

Baetzash, pune minutza pe carte, ca n-ai mai citit Codul CPC cum spui, de prin 2005! Eshti retard! Citeste Legea 247/2005 care reformeaza CPC-ul tau! Eshti cam de la CPP de stai asha prost cu procedura civila! Ciocu mic si ia notitze de la Kurtian si Sfiraiala!

# che9uevara date 11 November 2011 08:46 0

Hai sa mori tu! Fii bun te rog si scrie care sunt articolele alea reformatoare. Pana atunci lasa-ma pe mine retard, iar tu ramai retardat.

# in slujba avocatilor care-i platesc date 10 November 2011 12:49 0

doar se stie ca publicatia asta e in slujba celor care-i plătesc, nu-i intereseaza cealalta faţă a problemei; iar avocatii sunt "prietenii lor de suflet oricat ar fi de limitati si slab pregatiti profesional sau moral". intrebati ziaristii de profil de la alte publicatii.

# lasa date 10 November 2011 16:11 0

lasa nu mai critica tu site-ul . uita-te la money channel ca acolo sunt invitatii umflatii aia care va scurg de bani si fac pe-a marii super avocati. ba, voua nu va este greata de voi? sa ajungi sluga si sa trebuiasca sa platesti stapinului decan?

# Undercover date 10 November 2011 23:29 0

;-) Uite asa mai poti si tu scrie cate ceva, la comentarii - curajosule anonim si mizantrop!  Daca ti-ar da voie la articole ar trebui sa te iscalesti. Deconspirat sau expirat esti?

# florin date 10 November 2011 23:44 0

"che9uevara"...just comentariul anterior...daca tot faci parte din cateoria plecaciosilor in fata "maritei instante", care nu sufla si lingusesc tot ce prinde... iscaleste-te macar... da bine la cv cand vei pleda..;) invata sa scrii pentru a avea macar "aprecieri" corecte dpdv gramatical si logic, prietene...

# che9uevara date 11 November 2011 08:39 +1


Citeza pe florin
"daca tot faci parte din cateoria plecaciosilor in fata "maritei instante", care nu sufla si lingusesc tot ce prinde... invata sa scrii pentru a avea macar "aprecieri" corecte dpdv gramatical si logic, prietene...
plecaciosilor (…) care prinde? te-ai scremut mult pana ti-a iesit acordul asta al subiectului cu predicatul? cine trebuie sa invete a scrie, agramatule / agramato?

# florin date 11 November 2011 18:57 0

...tot ce prinde la linguseala, prietene...anyway, acum vad ca ai si "neshte " probleme cu genul... get a life, in care sa mai faci si ceva scoala, in loc sa stai sa faci pe comentatorul de serviciu... :)

# che9uevara date 11 November 2011 20:42 0


Citeza pe florin
...tot ce prinde la linguseala, prietene...anyway, acum vad ca ai si "neshte " probleme cu genul... get a life, in care sa mai faci si ceva scoala, in loc sa stai sa faci pe comentatorul de serviciu... :)
care gen, tati, ca era vorba despre numar? plecaciosi inseamna ca e mai multi, de-aia ai scris ca ei prinde? hai, nu fi laba trista, ia-ti mai bine distonocalmul si meri de behaie la staul! Si ma si iscalesc: Antonie Popescu

# florin date 13 November 2011 22:16 0

Cred ca ai incurcat paginile web... sau ai ramas tot in continuarea situatiilor zilnice traite prin Rahova sau Ferentari... ai o masa a vocabularului atat de mica? E trist si penibil pentru toti cei carora le zgarii retina cu atata grobianism... totusi nu suntem in vreo mahala... reia sau continua clasele primare... pe viitor vei produce, poate, comentarii mai bune... :) you're so fuckin' pathetic! :) Si ma si iscalesc... T. Basescu... pe tine nici nu mai e nevoie sa te ciuruiesc...:)))

# che9uevara date 14 November 2011 08:45 0

1. a fi din Rahova sau Ferentari inseamna a fi sub-om, iar a trai la tine in cartier inseamna a fi supra-om, bai Nietzsche? 2. "fuckin´" e cuvant folosit academic, sau chiar in sensul limbajului pe care il condamni? 3. "masa a vocabularului" nu exista, e pleonastic, suficient sa scrii "vocabular" ;) Vezi, ramai tot bou cu tzatze… Obisnuieste-te cu ideea.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 17.04.2025 – Avize favorabile pentru reducerea pensiilor magistratilor si cresterea varstei de pensionare

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva