CURTILE DE APEL IMPART ROMANIA – Modelul administrativ din Justitie poate fi folosit pentru reorganizarea teritoriala a Romaniei. Mihai Daraban: "Sa reformatam arhitectura Statului roman pe cele 15 curti de apel existente, care au fost create pentru mobilitatea cetateanului, netinand cont de etnii. Asadar, sa se faca 15 judete in loc de 42. Mai cad baroni si de o parte si de alta"
Venita intempestiv, pandemia de coronavirus a provocat una dintre cele mai mai crize la nivel mondial, determinand statele lumii sa adopte masuri dintre cele mai drastice pentru mentinerea unui echilibru financiar si social. In Romania s-a adoptat tehnica masurilor din zbor, cum s-a apreciat pe moment ca este necesar.
Totusi, aceasta pandemie readuce in discutie o tema controversata: reorganizarea administrativ teritoriala a Romaniei.
Cel care arata beneficiile unei astfel de masuri este presedintele Camerei de Comert si Industrie a Romaniei, Mihai Daraban (foto), care intr-un interviu acordat in exclusivitate pentru recent lansata publicatie Lumea Banilor (click aici pentru a citi) a vorbit despre beneficiile reformarii Statului roman. Reorganizarea pe care o propune Mihai Daraban priveste impartirea tarii in functie de cele 15 curti de apel. Iar aceasta pentru ca infiintarea curtilor de apel s-a facut tinandu-se cont de mobilitatea cetateanului si nu de etnii.
E drept, "mai cad si baroni si de o parte si de alta", precizeaza presedintele CCIR.
Publicam un fragment din declaratia facuta de presedintele Camerei de Comert si Industrie a Romaniei Mihai Daraban pentru Lumea Banilor, cu mentiunea ca intregul interviu poate fi citit AICI:
"Faptul ca Statul a fost prins in offside din punct de vedere al provizioanelor l-a pus in imposibilitatea de a folosi resurse substantiale la lucrarile de infrastructura, la lucrarile publice, care reprezentau o solutie de iesire din criza, avand in vedere ca lucrarile din infrastructura sunt in aer liber, deschise.
Probabil ar fi fost bine ca Romania sa fie in cadrul starii de urgenta minim 5 ani. In acest fel, printr-o legislatie subsecventa, mult mai usoara si mai practica, s-ar fi putut incepe foarte multe lucrari publice care acum treneaza si care treneaza de mult in domeniul infrastructurii, in mod special.
Infrastructura este o prioritate.
De fapt, noi trebuie sa plecam de la o definitie simpla a Produsului Intern Brut (PIB). Toti vrem un PIB mare, Guvernele vor un PIB mare care sa creasca bugetele populatiei, deci e logic. Dar cum facem acest PIB mare? Plecam de la definitia PIB-ului: consum privat domestic + consumul Statului + investitii + export – import. Asta este definitia PIB-ului din toate manualele de economie. De consumul privat domestic ar trebui sa nu ne atingem pentru ca, pana la urma, este consumul fiecaruia dintre noi. Este un consum care exprima si nivelul de trai al populatiei.
La ce alte variante am putea umbla in aceasta definite a PIB-ului? Consumul Statului sa fie redus. Si nu intamplator am venit cu solutia ca, daca tot s-a vorbit de Justitie, sa reformatam arhitectura Statului roman pe cele 15 curti de apel existente, care au fost create pentru mobilitatea cetateanului, netinand cont de etnii. Asadar, sa se faca 15 judete in loc de 42. Mai cad baroni si de o parte si de alta".
* Cititi aici mai multe detalii
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# DODI 29 May 2020 15:46 +9
# Omul de pe strada 29 May 2020 16:09 +9
# Pintea 29 May 2020 20:20 +1
# Cineva 30 May 2020 17:14 0