7 October 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

DESTRUCTURAREA CAMPULUI TACTIC – UNJR cere pedepse pana la 10 ani inchisoare pentru racolarea magistratilor: “Serviciilor de informatii le este interzis sa racoleze persoanele prevazute de aliniatul 1 ca lucratori operativi, inclusiv acoperiti, informatori sau colaboratori ai serviciilor de informatii. Incalcarea acestei interdictii este infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 5 la 10 ani”

Scris de: George TARATA | pdf | print

14 September 2017 13:13
Vizualizari: 9675

Uniunea Nationala a Judecatorilor din Romania cere completarea proiectului de modificare a Legii 303/2004 privind statutul judecatorilor in sensul ca racolarea magistratilor de catre serviciile de informatii sa fie pedepsita cu inchisoarea. Si sa nu fie dispuse orice fel de pedepse ci unele incapand de la 5 ani si mergand pana la 10 ani de inchisoare.

Uniunea condusa de judecatoarea Dana Girbovan de la Curtea de Apel Cluj (foto) a trimis, in 13 septembrie 2017, propunerea catre CSM. Se cere pedepsirea nu doar a racolarii magistratilor, ci si a tentativei de racolare. De asemenea, in cazul in care actiunea de racolare este facuta de un ofiter cu functii de conducere sau la instigarea acestuia, limitele pedepsei se vor majora cu jumatate.

Evident, propunerile suna bine la nivel teoretic. Problema este insa ca ele nu vor fi niciodata puse in aplicare, caci nu va exista serviciu secret care sa recunoasca faptul ca a racolat un procuror sau judecator. Asa cum nu va exista vreun procuror sau judecator care sa recunosca faptul ca a fost racolat de un serviciu secret.


Iata comunicatul Uniunii Nationale a Judecatorilor dat publicitatii joi, 14 septembrie 2017:

Uniunea Nationala a Judecatorilor din Romania a propus Consiliului Superior al Magistraturii, pe data de 13 septembrie 2017, completarea proiectului de modificare a Legii 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor prin includerea unei noi infractiuni si pedepse pe masura gravitatii faptei pentru angajatii serviciilor de informatii care incearca sa racoleze magistrati.

Textul propus de UNJR este urmatorul:

'Serviciilor de informatii le este interzis sa racoleze persoanele prevazute de aliniatul 1 ca lucratori operativi, inclusiv acoperiti, informatori sau colaboratori ai serviciilor de informatii. Incalcarea acestei interdictii este infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 5 la 10 ani.'

Pedeapsa aplicata lucratorilor serviciilor de informatii vine ca si completare la interdictia care deja ii priveste pe magistrati si personalul auxiliar, carora le este interzis sa fie lucratori operativi ai serviciilor de informatii.

Astfel, art. 7 alin. 1 din Legea 303/2004 prevede: 'Judecatorii, procurorii, magistratii-asistenti, personalul de specialitate juridica asimilat acestora si personalul auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si parchetelor nu pot fi lucratori operativi, inclusiv acoperiti, informatori sau colaboratori ai serviciilor de informatii'.

Mai mult, UNJR a mai propus ca, 'in cazul in care infractiunea [de racolare a unui judecator, procuror sau personal auxiliar] este comisa de un ofiter cu functii de conducere sau la instigarea acestuia, limitele pedepsei pentru acesta se majoreaza cu jumatate'.

De asemenea, 'tentativa [de racolarea a unui magistrat] se pedepseste'.

Dat fiind ca serviciile de informatii sunt structuri piramidale, fapta superiorului la instigarea caruia se racoleaza sau incearca sa se recoleze un magistrat este mai grava ca si cea a lucratorului din serviciu, motiv pentru care trebuie pedepsita pe masura.

Art. 7 alin. 2 din Legea 303/2004, in forma modificata de ministrul justitiei, prevede ca 'Persoanele prevazute la alin. (1) completeaza anual o declaratie olografa pe propria raspundere din care sa rezulte ca nu au fost si nu sunt sunt lucratori operativi, inclusiv acoperiti, informatori sau colaboratori ai serviciilor de informatii. Declaratiile se depun si se arhiveaza la compartimentul de resurse umane.'

UNJR a propus, in plus, ca 'verificarea veridicitatii datelor din declaratiile prevazute la alin. 2 se face de catre CSAT si Comisiile din Parlament de control a serviciilor, anual, din oficiu, sau ori de cate ori aceste autoritati sunt sesizate de Ministerul Justitiei, Consiliul Superior al Magistraturii, instantele de judecata sau judecatorul sau procurorul vizat.

Serviciile de informatii sunt obligate sa puna la dispozitia comisiei toate datele, informatiile sau documentele necesare in acest sens.'

Impunerea unei sanctiuni lucratorilor din serviciile de informatii si superiorilor acestor care incearca sa racoleze un magistrat este una dintre propunerile noi de modificare a legilor justitiei facute de UNJR.

Cum deja a afirmat public, UNJR este de acord cu o parte din propunerile de modificare a legilor justitiei facute de ministrul justitiei Tudorel Toader. Exista insa si propuneri care vor avea efecte contrare celor dorite, motiv pentru care UNJR a venit cu solutii alternative sau de imbunatatire a acestora.

In plus, asa cum deja a anuntat, UNJR a propus noi modificari, una dintre ele fiind si aceasta privind ofiterii acoperiti, in felul acesta asigurandu-se o mai buna protectie a justitiei fata de influenta sau interferentele serviciilor de informatii.

'Vechea reglementare, care impunea interdictii de partea magistratilor de a nu fi acoperiti, nu impunea insa nici o pedeapsa pentru cei din servicii care racolau sau incercau racolarea si nici nu oferea mijloace efective de control, facandu-o pur formala, lucru dovedit de faptul ca de doi ani situatia verificarii acoperitilor din justitie nu este clarificata', a spus judecator Dana Girbovan, presedinte UNJR.

'UNJR considera ca legile justitiei necesita o aducere la zi, motiv pentru care este important sa discutam deschis despre problemele si provocarile din justitie, iar prin efort comun sa gasim cele mai bune solutii legislative pentru a le rezolva', a concluzionat Dana Girbovan.

Uniunea Nationala a Judecatorilor din Romania va continua sa prezinte in zilele urmatoare si alte modificari pe care le-a propus la modificarea legilor justitiei.

La link-ul de mai jos cei interesati pot gasi restul pozitiilor UNJR cu privire la propunerile de modificare a legilor justitiei facute de ministrul justitiei Tudorel Toader.

http://www.unjr.ro/tag/modificari-legi-justitie/

Comentarii

# Vasile date 14 September 2017 13:57 +3

Ce ne facem cu racolarea indirecta? Mediata. V-a scapat.

# m.panait date 14 September 2017 20:44 0

ce ne facem cu racolarea de pe bancile facultatii, ori ale liceului, de catre profii cu care te meditezi ca sa intri la drept? se cheama ca nu racolezi magistrati. mai tarziu, la interviul de la inm, cineva iti va zambi larg. priviti numai in ultimii 2 ani, cate racolari pe fata de SIE si SRI, au avut loc in aula ... !la vedere si pe bune, conform site-ului! de avocati notari, executori si lichidatori, nimic? nimic? uite, unii lichidatori nu mai acrediatrile MFin... Oare de ce ?

# Fifi date 14 September 2017 13:59 +4

Ar trebui sa fie conștienți ca toate procesele de pana acum sunt puse sub semnul întrebării având în vedere faptul ca în justiție exista judecatori acoperiți, informatori sau colaboratori ai serviciilor. O tara în care justiția condamna în baza de legi interpretabile nu are legi. Este cea mai mare idioțenie posibila un cod penal cu legi...interpretabile, plus ca exista posibilitatea ca toate instituțiile sa fie pline de procurori gen Portocală, mai mult ca sigur acest lucru. 

# ciripoi date 14 September 2017 14:20 +4

Să fie trădare dar să o știm și noi!!!! Apoi ce vreți măi băieți să nu-și bage organile lăbuțele în dosare. Peste poate!!!! Totdeauna a fost ața doar că acum ies la suprafată. Pot paria că 50% la sută din unii și vreo 80% din alțiii au semnat pactul cu diavolul ca să zic așa. Abia acum pot înțelege cum anumiti coleguțzi și colegutze din fakultate au ajuns mari giudecători deși se scăldau prin zona 5-6.

# DODI date 14 September 2017 15:59 +1

Excelentă idee. Să vedem dacă parlamentarii o rețin sau preferă să facă ureche surdă iar apoi să se vaiete că serviciile își fac de cap. La cât îi duce (pe unii) mintea nici nu m-ar mira.

# Stati asa! date 14 September 2017 16:32 -1

Adica va bazati pe comisiile parlamentare care la randul lor sunt pline de acoperiti?In primul rand trebuie sa dispara acestia ca sa mai avem ceva sperante.Ce este curios,chiar daca sunt parlamentari care mai ca nu recunosc cu gura lor ca sunt colaboratori,noi toti ceilalti ii banuim...si noi,si colegii lor.Cum?Prin pozitiile aservite,uneori gretoase la adresa superiorilor.Fara nume,dar ii stim.Si sefii lor de partid ii stiu...si ii pun pe lista la alegeri pe locuri eligibile...la fiecare 4 ani.Dupa care,ne spun ca se lupta cu sistemul.Pai nu voi ar trebui sa-i eliminati de pe liste, din comisiile parlamentare cheie ca sa mai avem o sansa?Luati comisia actuala de control ,bucata cu bucata...au ajuns acolo cu sprijinul sefului de partid,sefului de grup parlamentar,votului in plen.In concluzie,nu avem oameni de stat care sa ne apere interesele asa cum ne amagesc de fiecare data,ci niste impostori care cauta niste firimituri pentru ei si pentru acoperitii lor.Acoperiti pe care si-i asuma!

# pavel date 14 September 2017 21:27 +1

De accord. Puşcărie şi pentru racolaţi nu doar pentru racolatori. Cică Parlamentul o să prevadă şi pentru racolaţi vreo 5-10 ani. Ei cred că sunt bine ,, acoperiţi''... dar de fapt..sunt atât de descoperiţi.Îi citeşti după ochi

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 14 September 2017 21:59 +2

plaminoaso pina acum ziceai de salarii ,acusilea nu mai zici de bani si de moroiul pe care/l urcai in ceruri(sper sa ajunga in iad, de mina cu tine).paminoaso voi ati ajuns ai MAI MARI CORUPTI DIN MERMELICA,VOI ATI AJUNS ,,TAGMA JEFUITORILOR,,(vorba lui tudot din vladimiri sau TUDOR VLADIMIRESCU)

# ???? date 14 September 2017 23:06 0

Dar ce facem cu cei deja racolati? Nu ar fi bine sa se dea un termen de 6 luni in care cei care au fost racolati/au racolat/au aflat oficial despre racolare sa declare acest lucru, fiind scutiti de raspunderea penala? (doar primul dintre ei care informeaza). Dupa 6 luni, oricine are cunostinta despre asa ceva si nu a informat - condamnat!

# Aqua Pura date 15 September 2017 12:25 0

Toata Romania este infiltrata de noua Securitate, nu numai Sistemul Judiciar, ci si Parlamentul, Guvernul, Ministerele, Agentiile guvernamentale, totul este la comanda si interesul celor de la servicii, al jocului lor de interese, interesul tarii nu exista, se vede ca suntem fara nici o putere in fata occidentalior sau americanilor...Cei care nu sunt cu ei, foarte putini, trebuie sa nu accepte colaborarea, sa-i demaste si sa fie pusi sub controlul institutiilor demoractice, serviciile speciale trebuie desfiintate treptat si pastrate numai la nivelul Armatei, din motiv de securitate in caz de razboi, evitand ca ei sa domine prin regim militar si aducerea la putere a unei dictaturi militare...Serviciile Secrete au ajuns un factor toxic in viata tarii noastre, trebuie eliminate , treptat sa li se interzica mediul de afaceri, trebuie sa primesca bani de la buget doar si in maxim 10 ani desfiintate...altfel ne vor batjocori in continuare, niste indivizi care se cred Supermen...

# ???? date 15 September 2017 12:47 0

Dar ce facem cu cei deja racolati? Nu ar fi bine sa se dea un termen de 6 luni in care cei care au fost racolati/au racolat/au aflat oficial despre racolare sa declare acest lucru, fiind scutiti de raspunderea penala? (doar primul dintre ei care informeaza). Dupa 6 luni, oricine are cunostinta despre asa ceva si nu a informat - condamnat!

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 6.10.2024 – Judecatorii care au aruncat alegerile

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva