26 December 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

BLACK HOLE LA BRD (III) – Decriptarea ingineriei financiare care a produs Bancii Romane de Dezvoltare o gaura de 53 milioane euro, prin bani fictivi, contracte de garantie si de credit falsificate. Puse sub acuzare de DIICOT, sefele de la Grupul Dorobanti BRD au inceput sa se sparga. Fosta sefa a Agentiei Europa, Alice Monac, care a semnat contractele cu clientii-sageata arata spre cumnata sa: “Trebuia sa respect indicatiile sefei mele Dana Bajescu! Garantiile imi erau indicate de Bajescu!”

Scris de: L.J. | pdf | print

17 September 2018 19:17
Vizualizari: 14761

Redactia Lumeajustitiei.ro continua serialul despre ingineriile cu bani fictivi de la BRD, prin care un grup de functionari din interiorul Grupului Dorobanti, condus in perioada ingineriilor bancare (2009-2010) de Dana Bajescu, a produs o gaura de peste 53 milioane de euro Bancii Romane de Dezvoltare - BRD Groupe Societe Generale. Daca pana in prezent am vorbit la modul general despre ingineriile cu bani fictivi, prin sapte clienti-sageata, adusi la Grupul Dorobanti al BRD de catre afaceristul Cristian Relu Aparaschivei - iar lumea a inteles in mare cum primeau clientii-sageata credite de cate 3.000.000 euro, fara sa aiba una de un leu in buzunar - prezentam in continuare reteta detaliata pas cu pas a ingineriilor cu bani fictivi, pastorite de fostele sefe ale BRD Dana Bajescu (sefa Grupului Dorobanti) si Alice Monac (sefa Agentiei Europa), care dupa ce au facut ce au facut la ele in ograda, incearca sa arunce toata vina pe conducerea BRD.


Studiu de caz: Creditul politistului Ionut Victor Nicoresteanu de “nevoi personale” de 3 milioane euro

In data de 10.12.2009, clientul-sageata Ionut Victor Nicoresteanu, din Bucuresti, politist, absolvent al Academiei de Politie, pe atunci angajat la Serviciul Protocol din Ministerul de Interne, a fost adus de afaceristul Cristian Relu Aparaschivei, la Agentia Europa (condusa de directoarea Alice Monac), agentie din cadrul Grupului Dorobanti a BRD (condusa de Dana Bajescu, cumnata lui Alice Monac) ca sa primeasca un credit de 3.000.000 euro.

Ionut Nicoresteanu a fost convins sa-l ajute pe Aparaschivei si datorita faptului ca mama sefului sau, Coconete, procedase la fel cu putin timp inainte, luand fara nicio dificultate un credit de 3.000.000 euro.

Cele doua directoare de grup si agentie, Bajescu si Monac, cumnate, devenisera experte in acordarea de credite de cate 3.000.000 euro unor clienti-sageata care nu aveau sub nicio forma posibilitati financiare de o asemenea anvergura. Acesti clienti-sageata erau adusi la banca de omul lor de incredere - afaceristul Cristian Relu Aparaschivei (sotul unei judecatoare de la Curtea de Apel Bucuresti), personaj cheie, spre care se dirija grosul banilor obtinuti.

Recapitulam inainte de a prezenta schema concreta, ca pentru contractarea unui credit de valori mari de 3.000.000 euro, clientul trebuia obligatoriu:

-sa aduca garantii serioase, corect evaluate, cu valori mai mari de 3.000.000 euro;

-sa depuna anticipat intr-un cont la BRD, din surse proprii, cu titlu de garantie 10% din valoarea creditului (din care sa se asigure castigul bancii vreme de un an);

-sa fie beneficiarul real al creditului;

In declaratia data procurorilor DIICOT in 2015, politistul Ionut Victor Nicoresteanu a relatat ca a fost adus la sediul bancii in fata directoarei Agentiei Europa, Alice Monac si a consilierei de credit Ileana Corina Vlasceanu, care i-au intocmit contractul de credit, el nefacand decat sa dea buletinul.

Martorul denuntator Nicoresteanu a precizat in fata procurorului DIICOT: “Numita Monac ne-a spus ca pentru a putea contracta suma dorita, trebuie sa am in cont o suma de 245.000 euro. Spunandu-i ca eu nu detin o asemenea suma si nici numitul Aparaschivei nezicand ceva in context, tot ea a spus ca va da banca aceasta suma, intocmind in acest sens doua ordine, respectiv unul de plata, prin care banca imi vira suma si unul de incasare, prin care eu o reviram in cont. Nu am inteles nici atunci si nici acum aceste din urma operatiuni” (…) ”din cate retin, banii – obiect al contractului de credit bancar au fost virati in contul meu deschis la aceasta banca inainte de constituirea ipotecii si chiar inainte de cumpararea terenului pe numele meu. Numitul Aparaschivei m-a anuntat ca suma de euro a fost virata in contul respectiv. De altfel, el m-a cautat si mi-a dat sa semnez un ordin de plata prin care sa virez suma de 2.700.000 euro intr-un cont al sau detinut in Monaco. In context, mentionez ca nu stiu de ce s-a virat doar 2.700.00 si nu toata suma de 3.000.000 euro, dar asa a venit numitul Aparaschivei cu ordinul de plata gata completat, eu doar semnandu-l...

Deci iata cum martorul-denuntator a relatat ca s-a prezentat fara niciun ban la banca (nu avea garantia de 245.000 euro), dar ca banii i i-a dat banca (Alice Monac aparea foarte generoasa cu banii institutiei la care lucra), iar creditul de 3.000.000 euro i-a intrat in cont inainte sa se perfecteze actele de ipoteca.

Hai sa comparam relatarile lui Nicoresteanu cu realitatea scriptica de la Agentia Europa, ca sa vedem cat de grave apar lucrurile:

Sintetic, ingineria creditului de 3.000.000 euro se petrecea intr-o singura zi, in cazul Nicoresteanu in data de 10.12.2009:

-Dana Bajescu, directoarea Grupului BRD Dorobanti, obtinea de la Comitetul de Credite din Centrala BRD aprobarea de principiu pentru acordarea creditului de valori mari, pe baza unei fise inselatoare, speculand vulnerabilitatea procedurii BRD. In fisa sintetica se mintea ca onor clientul indeplinea toate cerintele de creditare (garantii imobiliare, garantii de 10% etc);

-clientul-sageata era adus de urgenta la sediul Agentiei Europa, de catre afaceristul Cristian Relu Aparaschivei, care era pe mana cu grupul de functionare al bancii;

-intrucat clientul-sageata nu avea 249.000 euro, ca sa-i depuna drept garantie, din propriile resurse, si nici alti 30.000 euro - comisonul bancii, asa cum stipula norma de credit, se opera o depunere fictiva (contabila) de 279.000 euro in numele si in contul clientului, de catre angajatele BRD (formularul de depunere de numerar era completat de angajatele bancii). Cand spunem depunere fictiva, se intelege ca nu s-a platit niciun ban fizic la casieria unitatii, ci suma era generata electronic in calculatorul agentiei in contul clientului si validata informatic, pe baza formularului de depunere de numerar – (vezi facsimil1)

-se constituia depozit colateral client de 249.000 euro din depunerea fictiva care reprezenta garantia (reamintim ca din acesti bani, conform normelor bancare, trebuia sa se plateasca dobanzile si comisioanele bancii timp de un an);

- din cei 279.000 eurose mai consemnau fictiv alti 30.000 euro, cu titlu de comision bancar, care se consemnau in contul clientului;

-clientul-sageata ajungea astfel sa apara pe extrasul de cont cu 279.000 euro in cont, desi el venise la banca fara o letcaie in buzunar – (vezi facsimil 2)

Se pune intrebarea fireasca cum era posibil ca banii sa fie inregistrati in caserie fictiv si totusi banii sa nu existe fizic si tot acesti bani in suma foarte mare sa fie in contul clientului (pe credit), iar ei chiar sa nu existe fizic?!?

Atunci cand se introduc sumele in calculator/contabilitate (ex: 279.000 euro), calculatorul nu detecteaza daca banii sunt fizic in caserie. Totul depinde de persoanele care initiaza, opereaza si valideaza respectivele sume in calculator. Daca exista un lant de angajati intelesi intre ei, casiera – consiliera de clientela – directoare – client, frauda este executata (suma fiind initiata, “depusa” si validata ca si cum ar exista).

Ora 14.47 - Din cei 279.000 euro bani fictivi, angajatele Agentiei Europa au constituit, la ora 14.47, un depozit de 249.000 euro, ce a fost virat in contul de depozit al clientului RO30 BRDE 445 SA 8227248 450. Dintr-o suma depusa fictiv nu poti constitui decat un depozit tot fictiv.

Uitati ce indica extrasul de cont: 249.000 euro au fost debitati din contul curent al clientului (SV) si au fost creditati in contul de depozit (SA) al clientului. Totul este fictiv (vezi facsimil 3)

Contul de mai sus este contul de depozit al lui Nicoresteanu si il puteti identifica dupa continul letric SA din interiorul contului (RO30…) care inseamna depozit. Continutul letric SV al unui cont inseamna cont curent. Deci SA inseamna depozit, iar SV cont curent...

Tot la ora 14.47, functionarele Agentiei Europa au debitat contul curent SV al clientului cu 30.000 de euro. Adica banca cica isi incasa comisionul tot din bani fictivi… comision fictiv (vezi facsimil 4)

Apoi, intre orele 14.47 si 16.51, ale aceleiasi zile de 10.12.2009, dupa ce chipurile se “verificasera” operatiunile de mai sus, desi totul era fictiv, se procesau urmatoarele:

-se semna Contractul de Garantie (care era intocmit la Grupul Dorobanti, dar semnat in Agentia Europa), in care se prevedea expres, sub semnatura, ca cei 249.000 euro sunt adusi in mod real de client, din resursele proprii, si depusi in banca in contul de depozit - (vezi facsimil 5)

-se semna Contractul de Credit care includea si partea cu garantiile depuse de 249.000 euro, plus bunurile imobile depuse sub gaj (evaluate la peste 4 milioane euro), ce au fost ipotecate in favoarea bancii - (vezi facsimil 6)

Urmare a faptului ca politistul Nicoresteanu aparea cu o garantie imobiliara lichida evaluata la peste 4 milioane de euro si pentru faptul ca “depusese“ cei 279.000 de euro din banii proprii, (isi “onorase“ comisionul catre banca de 30.000 euro, si “constituise” depozitul de 249.000 euro din care urmau sa se traga lunar dobanzile bancii timp de un an de zile)… precum si in baza contractului de credit si contractului de garantie “legal si corect intocmit“, care prevedea ca toate conditiile sunt indeplinite, Grupul Dorobanti al BRD condus de Dana Bajescu a acordat creditul de 3.000.000 euro.

-La ora 16.51 s-a virat in contul clientului Nicoresteanu suma de 3.000.000 euro, cu titlu: transfer din linie de credit - (vezi facsimil 7)

Dar procedura inca nu era terminata, deoarece la sfarsitul zilei se facea reconcilierea casieriei si trebuiau sa se regaseasca in casierie si suma de 279.000 euro ce fusese inregistrata ca depusa fizic la ghiseu (si care in realitate nu exista in seiful casieriei). Cum s-a procedat pentru a nu fi descoperit minusul fizic din caserie de 279.000 de euro sau plusul contabil de 279.000 euro?!

EXPLICATIA TEORETICA este urmata de DEMONSTRATIA EFECTIVA

Pentru necunoscatorii de contabilitate si casierii explicam de ce spunem ca este un minus de casierie de 279.000 sau un plus contabil de 279.000 euro. In cazul verificarilor de casierie se compara banii fizici din casierie cu banii scriptici din calculator (contabilitate). Cum in calculator (contabilitate) apareau 279.000 euro “depusi”, iar in casierie acesti bani nu existau, insemna ca era un minus in casieria de 279.000 euro in raport cu contabilitatea casieriei (control: scriptic cu fizic) sau un plus contabil fata de casieria fizica.

Cum se putea stinge minusul de casierie (plusul de contabilitate)?

Singura modalitate ca acest minus de casierie si plus de contabilitate sa nu apara era ca in calculator (contabilitate) functionarii sa procedeze la o operatiune de stingere a depunerii de 279.000 euro. Stingerea insemna executarea unei noi operatiuni inverse depunerii, adica de retragere, si tot fictiva (cu o suma egala sau mai mare decat suma depusa intial fictiv).

Functionarii aveau conceptia creionata perfect. Pentru Nicoresteanu o prezentau ca si cum ar fi fost efectuata de dansul din credit, adica ca si cum Nicoresteanu ar fi retras bani din creditul acordat.

Pentru necunoscatori: de ce trebuia sa se faca o retragere cu o suma egala sau mai mare in aceeasi zi? Care este explicatia, si de ce din credit? Casieria unei agentii/ banci are tot timpul un sold (pe plus din care se dau bani clientilor) si la care in exemplul nostru, la soldul de la ora 14.47 s-a adaugat suma de 279.000 euro depusa contabil (fictiv). Ca atare, daca ulterior la ora 17.02 se scotea contabil (fictiv) suma de 279.000 euro, in contabilitate se anula depunerea (fictiva) de 279.000 euro, iar ce depasea 279.000 euro, era o suma ce era scoasa efectiv in cash din creditul clientului.

In exemplul nostru exista oficial o retragere de 280.000 euro, ceea ce inseamna ca 279.000 euro au fost operati si retrasi fictiv, iar 1.000 euro au fost scosi efectiv (fizic) din casierie si din creditul clientului Nicoresteanu. Retragerea se facea din credit pentru ca trebuia operat pe contul curent al clientului unde se varsase suma de 3.000.000 ca si credit.

Uitati cum au procedat personajele din Grupul Dorobanti pentru anularea minusului din casierie sau plusului din contabilitate, respectiv stingerea ingineriei cu bani fictivi: au completat in aceeasi zi olograf un document de retragere a sumei de 280.000 de euro - (vezi facsimil 8)

-asadar, pentru reconcilierea casieriei, inainte de inchiderea programului de lucru din data de 10.12.2009, s-a operat o retragere de numerar fictiva a sumei de 280.000 euro, pentru ca sa se rezolve problema plusului de bani fizici care aparea in casierie. Nu uitati de declaratia lui Nicoresteanu ca el nu a atins niciun ban si ca a fost pus in aceeasi zi sa semneze o depunere, dar si o retragere!!!

-ora 17.02: retragerea informatica de 280.000 euro a fost generata in contabilitatea si informatica BRD. Ora si toate elementele de control (agentie, suma, cont, etc) sunt ilustrate in extrasul de cont din facsimilul urmator - (vezi facsimil 9)

Prin aceasta retragere functionarii BRD inchideau procedura paralel bancara a ingineriei cu bani fictivi, si stergeau toate urmele, in asa fel incat nici mama controlului sa nu mai poata dibui ingineria. Practic asa cum am explicat mai sus cei 279.000 de euro erau bani retrasi fictiv, iar diferenta de 1.000 euro efectiv fizic din caserie. (280.000 = 279.000 + 1.000)

Mai jos puteti sa vedeti intreaga cronologie a operatiunilor derulate pe extrasul contului curent al clientului Nicoresteanu - (vezi facsimil 10 si 11)

Ca atare, de la orele 17.02 ale zilei de 10.12.2009, combinatia cu bani fictivi era incheiata si ascunsa. Toata lumea rasufla usurata. Frauda cu fictivitati disparea in scripte, iar banii clientului-sageata zburau direct la afaceristul Cristian Relu Aparaschivei in conturi ori erau scosi de functionarele bancii, numai ei stiau cum.

Nu veti vedea in nicio banca din Romania un credit de o asemenea valoare inalta, acordat intr-o singura zi unui client, care recunoaste ca a venit la banca doar cu buletinul.

V-ati pus intrebarea de ce era vital ca toata operatiunea sa se faca intr-o singura zi? Pentru ca numai asa se putea ascunde in contabilitatea bancii, la finalul zilei, intreaga inginerie! Altfel ar fi tipat alarmele celor de la control in banca!

V-am prezentat asadar, prin cazul Nicoresteanu, ingineria-sablon folosita in cazul celor sapte clienti-sageata, adusi de afaceristul Cristian Relu Aparaschivei la Agentia Europa – din Grupul Dorobanti al BRD, prin care aceasta banca a fost sifonata cu 19,1 milioane euro in perioada 2009-2010. Cei din BRD s-au prins ca le zboara banii din conturi abia dupa mai bine de un an de la acordarea fiecarui din cele sapte credite, cand acestea au devenit scadente si “neperformante”. Si nici azi nu avem convingerea ca cei din BRD s-au prins de inginerie.

Uluitoarea declaratie a fostei directoare a Agentiei Europa: “Trebuia sa respect indicatiile sefei mele Dana Bajescu!”

Procurorii DIICOT, sesizati de BRD si unii clienti-sageata, care si-au dat seama ca au fost inselati de afaceristul Cristian Aparaschivei, dorm pe ei din 2013 cand au constituit dosarul si pana in prezent. Actualul procuror de caz, Adrian Petre Todoran, pare sa nu fie prea interesat desi deja are toate indiciile: declaratiile tuturor celor sapte clienti-sageata, care au marturisit si denuntat invariabil ca nu au atins niciun ban si nu au venit cu niocio resursa proprie. Vom reveni curand cu aceste declaratii absolut uluitoare!

In Ordonanta DIICOT din 16 aprilie 2018, cu toate ca procurorul Adrian Petre Todoran dispunea de toate informatiile legate de banii fictivi, asemeni si de informatiile privitoare la contractele de credit false ca si la contractele de garantie false, care au generat acordarea frauduloasa a creditelor, acesta nu a gasit timpul necesar sa le exploateze, dimpotriva. Opinam ca este o situatie deosebit de grava, deoarece astfel de inginerii financiare, tip unicat, nedevoalate la timp pot exploda si afecta grav sistemul bancar romanesc.

Incheiem prezentul material cu fragmente din declaratia hilara data la audieri de sefa Agentiei Europa Alice Monac. Comparati declaratiile lui Monac, cu clauzele scrise in contractele prezentate in facsmil. Imaginati-va ca Alice Monac, cumnata sefei sale Dana Bajescu, sefa Grupului Dorobanti a BRD, a justificat in mod penibil procurorilor faza cu plata aportului (cash-ul colateral) pe care clientii trebuia sa-i depuna din resurse proprii. Cica daca banii trebuiau adusi in numerar era mare nenorocire ca se intarzia si era prea mult de munca. Important in toata aceasta ecuatie este ca Alice Monac a pasat responsabilitatea pe cumnata si sefa ei Dana Bajescu, aratand ca nu a facut decat sa-i respecte indicatiile, chiar si atunci cand ii semnala probleme cu evaluatorii imobilelor depuse drept garantie:

(va urma)

 

*Cititi aici BLACK HOLE LA BRD (I)

*Cititi aici BLACK HOLE LA BRD (II)

Comentarii

# Bani fictivi date 17 September 2018 19:52 +16

Crime impotriva sistemului bancar. Din decembrie 2009...si pana in septembrie 2018...nimeni nu le a dibuit ?. Infractoare de talie internationala Bajescu. Probabil cu mega relatii...altfel nu putea ea intoarce procurorii...chiar sunt naivi ? Sau ingineria e supertare. Bravo Luju

# DODI date 17 September 2018 21:07 +3

Femeia și dracul. Banul fiind ochiul dracului putem conchide că femeia este mai mult decât dracul. Oricum ar fi nu e vorba de o inginerie sofisticată ci de un lanț de lașități, încredere nemăsurată și tembelism.

# Imprumutul de aproape 20 mld euro n-a fost tot in 2009? date 18 September 2018 23:47 +1

10 mld euro au mers la BNR... Poate pentru ca "svaiterul cu gaura" aparuse pe piata, (imobiliarele cu bule la fel) iar creditarea avea cautare mare la bancherii care aveau nevoie de mult cash... se retrageau sume fabuloase? Efervescenta a nascut tabieturi nesanatoase in sistemul bancar supus la grele incercari. Orice asemanare cu un jaf organizat este pur intamplatoare. Totul a fost cinstit, de aici directia si viteza mica a anchetei. De-aia s-a retrocedat mai mult teren in Romania decat are tara cum afirma Ministrul Elena Udrea cu ANCPI in subordine? O parte din titlurile de proprietate s-au transformat in titluri de despagubire tranzactionate pe piata gri... Fondul Apropitatea... Legea nr.247/2005, Infiintarea ANCPI si trecerea la MAI, Modificari eronate de titluri de proprietate, cumparari de drepturi litigioase, despagubiri ANRP 2004-2014?, retrocedarea ulterioara a terenurilor ramase libere dupa modificari eronate ipoteci petru credite marete, azi bilaturile bancare sunt curatate?

# Machiaveli date 17 September 2018 20:19 +5

A aparut Schema. 279.000 de euro bani fictivi...nu 250.000 euro. Pentru un client ? Mama ce tari au fost astea. Intr o zi....disparea mega infractiunea. Astea sunt de premiu Nobel.

# BRD-ista pana la moarte date 17 September 2018 20:51 +3

Dar de legaturile pastrate de doamna Bajescu in BRD de ce nu scrieti? De oamenii ei care distrug hartii, dovezi, fac dosare si sunt postaci mincinosi...Am o lista completa! Va rog sa ma contactati!

# VIP CU BANI FICTIVI date 17 September 2018 20:54 +6

Tari VIP-ii astia facuti de Bajeasca. Ii facea din contabilitate si calculator...gasca grea.. Asa ceva e de neimaginat intr o lume normala. Poate e bolnava. A fost testata vreodata psiholigic ? Asta a distrus imaginea BRD. Cate vrajeli circulau prin piata...acum e clar...bagate de ea. . :D

# Dorina date 17 September 2018 21:46 +2

Se crease un mecanism, chiar si in favoarea bancii… Toti beneficiarii erau datori moral celor care i-au imbogatit… S-a creat asa o clasa de mijloc… cu ajutorul bancii… total aservita si chiar santajabila… buna de utilizat… Daca ramaneau impreuna… aveau doar de castigat… O analiza a structurii sociale a imprumutatilor… poate descoperim si altceva… Sunt absolut sigura ca nu a primit credit o familie saraca, neputincioasa… din pur umanism… Unii poate si-au cumparat fabrici si uzine in procesul de privatizare… au sponsorizat partide indirect... poate… Interesant de analizat in detaliu… Nimic nu e intamplator, nici perioada, nici persoanele, nici destinatia banilor … Credit cu garantie … bonitatea personala…

# BANI FICTIVI = BANI FALSI date 17 September 2018 23:58 +2

Situatia cu BANI FICTIVI se subscrie activitatii de FALSIFICARE DE BANI ( moneda falsa ) . Aceasta exista sub 2 forme : falsificare fizica  si falsificare electronica. Amandoua sunt in circulatie, sub forma de numerar si sub forma de transfer. Din calculele de mai sus au existat peste 1,5 milioane euro bani falsificati ( fictivi ). Daca s-a operat atat de sigur in cele 7 cazuri inseamna ca in BRD Dorobanti exista si alte cazuri similare inca nedepistate de procurori.

# BANI FICTIVI = BANI FALSI date 18 September 2018 00:05 +4

Emiterea de bani fictivi se circumscrie falsificarii banilor ...Bani se falsifica atat fizic cat si electronic. Aici e vorba de peste 1,5 milioane euro falsificati ( fictivi ). Siguranta operarilor de mai susu, clarifica ca si alte credite au fost acordate pe acest sistem de bani falsi ( fictivi ) pe care BRD nu le-a declarat si procurorii nu le-au investigat.

# Cocalaru de Dorobanti date 18 September 2018 00:10 +2

Unde lucreaza dna BAJESCU acum? Ne poate ajuta si pe noi sa ne facem VIP ?..si sa ne bage 279.000 euro in cont. Ii dam 70% inapoi. Noi pastram 30%.Si face asa... de vreo 10 ori. Dna BAJESCu mai puteti ?

# ZEVELEANU BRD date 18 September 2018 00:21 +8

Martorii din Grupul Dorobanti trebuiau sa spuna ca nu cunosc ingineria cu bani fictivi...ceea ce au si declarat...iar denuntatorii si persoanele ce au operat efectiv trebuiau sa spuna ca banii ficitivi nu erau fictivi ci dedusi din credit si depusi....ceea ce au si declarat. Faptul ca au fost lasati toti intr-o mare si generoasa liberate de a discuta, a se vedea si a schimba stratageme in direct si fara restrictii a permis MAREA CONCORDANTA  :D :D :D

# Lucretia BRD date 18 September 2018 07:06 +4

Acum am inteles. Din pacate avem colegi foarte infractori...si nimeni nu i-a gasit din 2009... Vedeti ca e o mica eroare in SCHEMA. La T-ul cu comisioane trebuia sa puneti 30.000 euro...in loc de 280.000. SCHEMA INSA E F. CLARA. AU FOST TOATE PE MÂNĂ. Auzisem si noi de personajele din Dorobanti...dar era greu de inchipuit ca puteau face chiar asa ceva...ATAT DE MULTI. Doamne ce oameni .SI MINCINOSI SI IPOCRITI SI INFRACTORI SI DELATORI .

# LUJU FELICITARI date 18 September 2018 07:44 +7

Profesionisti, clari, mega-documentati. Probe nu vorbe. Un sincer bravo.

# Ghebosu date 18 September 2018 08:09 +2

Alo. Va apelez din Moldova noastra. Domne astea nu sunt normale la cap. Lucrez in contabilitate. Pai pe vremea lui Ceausescu asta era de executie sau detentie pe viata. 

# Marcela date 18 September 2018 09:41 +2

Bāi BRD-ule ce control aveti voi acolo de cacao. Bā voi ne furati banii din conturi. Auzi frate... bāgau sute de mii pe o parte si o scoteau pe ailaltā. Francezi, megafrancezi, controlori, inspectori.CORPORATISTII LUI PESTE PRĀJIT . Ce-i rahatu asta acolo la voi ? Nimeni in stare sa descopere nimic ? MĀ VOI UMBLATI CU BLATURI. E CLAR. PA !

# ODĀ BRD date 18 September 2018 10:04 +1

O dati de gard. 19 milioane euro porniti din bani fictivi ...in anul 2009 ...si nimeni pana astazi nu a gasit nimic. Inginerie , para inginerie. Cum poate o bancā atat de mare sa nu descopere asa ceva timp de 9 ani ? Pai ce specialisti au francezii astia ? Vai mama voastra de BRD. Am plecat de-acolo cā imi era silā de consilierii vostri care trateaza oamenii normali de sus. BĀSINOSILOR.

# Iulia date 18 September 2018 11:43 +4

Nu pot sa nu observ ca: la retragerea numerarului (fictiv sau nu) de la ghiseu, nu s-a retinut niciun comision de catre Banca; curios ca cel care “depune” numerarul nu trebuie sa justifice proveninenta sumei; se pare ca daca ridica mormanul de numerar in aceeasi zi in care i-a depus, nu mai are obligatia sa notifice banca din timp (la sume mari care se doresc a fi retrase cash, in mod normal ar trebui notificata banca cu 1-3 zile inainte). Unde se situeaza Oficiul National de Prevenire a Spalarii Banilor in toata ecuatia asta, din moment ce, din cate imi amintesc, la sume incepand de la 10-15 mii de Euro/sau echivalent in lei, ar trebui sa vada despre ce e vorba? Intrebari retorice: la departamentul de credite nimeni nu verifica daca “ratele” sunt achitate la timp, conform graficului (daca exista asa ceva)? Pentru sumele pierdute, Banca a constituit provizioane? Daca da, s-a diminuat profitul si s-a denaturat baza de calcul a impozitului pe profit?

# Romeo date 18 September 2018 13:43 +4

Ma adresez dl Zeveleanu. Cum puteti sa va permiteti sa spuneti ca urati Luju. Mai Zeveleanule voi vroiati sa ramaneti cu infractiunile nedescoperite ? Voi vroiati să se aplaude minciunile voastre concordante ? Omertta spui ?...cu banii fictivi. Ce smecheri ati fost voi Zeveanule in Dorobanti. V-ati batut joc si de inspectorii de la Paris si de aia de la BNR si de DIICOT si de DNA. Mai DELATORILOR. Tu ce esti ma in acest dosar penal de urasti pe LUJU ? Si mai lucrezi in BRD ? Tot la credite. Cinste lor, cinste lor, cinste BRD istilor.

# Jean valjean date 18 September 2018 13:59 +3

Asa cum ma așteptam de la episodul l, pare crima perfecta, executata impecabil. Dacă mergi totuși mai în profunzime te întrebi cum oare aceste sume imense pe persoana fizica au trecut neobservate unei armate de funcționari. Sunt atitea controale, sunt alerte pentru sume mari, sunt raportări interne... externe, auditori...Iar produsul de creditare pare croiala speciala. Cum sa accepți avansul Cash? Ciudat... E clar ca la nivel local de la casierie pina la bejescu au fost implicați... Unii poate au fost chiar prosti sa asculte orbește indicațiile...,altii au fost cointeresati... ambele se plătesc! Băjescu pare un fel de zeitate locala care reușea sa dirijeze toată orchestra cu mina de fier sau poate ca era puternic susținută si pe linie ierarhica sau la nivel de centrala. Oricum e scenariu de film. Sa te ferească dzeu de astfel de șefi care te pot tari în astfel de mizerii. Follow The money luju. Ei nu au dispărut ca apa în desert...

# Iulia 2 date 18 September 2018 14:03 0

Raspuns pt Iulia - comision nu ...pai ce comision sa mai ia astea daca intrau/ieseau fictiv 600.000 euro introduit-o zi ? Bagau la banca un comision fictiv de 30.000 euro -justificare suma - corect- se justificau intre ei in grupul Dorobanti si spuneau ca sunt operatiuni normale ale clientului -mormanul de bani se ridica - nu se ridica ca era fictiv - prevenirea ONPSB - era obligatoriu -  - departamentull de credit era in grupul Dorobanti si  acolo se urmarea plata ratelor...tot de acei care produsesera banii fictivi...IAR SCHEMA E F. PERVERSA ...pt ca ei lasau totusi banii din credit pt plata pe un an a creditului...dar care nu corespundea decat aritmetic schemei cu fictiuni. - profitul s-a denaturat - normal...daca au acordat credite in baza unor garantii financiare fictive cu contracte de credit false - impozitul a scazut - normal Total e car si fara nicio RETORICA.

# Iulia date 18 September 2018 18:04 0

Raspuns pentru Iulia 2: Aveti dreptate. Intr-adevar schema e foarte perversa. Este surpinzatoare siguranta, curajul/aroganta functionarilor bancari implicati, care probabil isi imaginau ca prejudiciul nu va fi descoperit niciodata. Cat despre clientii-sageata, nu m-ar mira sa fie scosi tapi ispasitori. Este posibil ca dupa toata povestea asta sa se schimbe unele proceduri la acordarea creditelor, si ma tem ca vor avea de suferit tot cetatenii de buna credinta, care se vor lovi de si mai multa birocratie (in lipsa unui soft care sa preintampine astfel de inginerii pe viitor).

# RASPUNS PT DL ZEVELEANU date 18 September 2018 14:18 +1

In primul rand sa va fie rusine ca mai averti si tupeul sa scrieti asa ceva despre LUJU. In al doilea rand cat tupeu poti avea mai omule. Ati facut bani negri..bani murdari... cu bani fictivi...si te bucuri ca le-ati acoperit atatia ani. Mari gunoaie mai sunteti. Si unde lucrezi tu la BRD ? Te pomenesti ca esti sefa prin turnul ala urias din piata Victoriei...

# Tare Monac date 18 September 2018 16:54 +3

''AM RESPECTAT DECIZIILE SI NORMELE BANCII''...ultima fraza. Oare instructiunile BRD prevedeau o NORMA pt BANI FICITVI. Vai ce mincinoasa este individa ! Si tupeu cât casa. Erau sigure banditele cā nu o sa descopere nimeni aceste crime impotriva sistemului bancar...cu BANI FICTIVI AU DAT CREDITE.

# Maria BRD date 18 September 2018 17:23 +1

Va rog sa remarcati ca BANII AU FOST FICTIVI dar ca aveti si numeroase documente falsificate. Documentul de depunere de numerar e unul FALS pentru ca banii "depusi" erau fictivi. Documentul de retragere de numerar este FALS din aceleasi motive ca mai inainte. Extrasul de cont era FALS pentru ca nu reflecta operatiuni reale ci fictive. Contractul de garantie era FALS pentru ca ban nu apartineau clientului si nu erau depusi de client ci facuti din calculator. Contractul de credit in baza caruia s-a acordat creditul e FALS din aceleasi motive ca si la contractul precedent. Oamenii astia nu erau oameni. Si din 10.12.2009 pana pe 17.09.2018... nimeni nu le-a gasit ? S-au facut atatea controale ulterioare descoperirii fraudelor. Chiar nimeni ?...Inseamna ca LUJU chiar sunteti meseriasi ! Bravo. Sustin LUJU.

# monaca date 18 September 2018 17:48 +1

LUJU ASA ESTE. Monac o da spre BAJESCU...DAR NU SPUNE NIMIC de BANII FICTIVI. O dā spre ea...asa cu fentā...mangaind-o pe crestet. Mai ales ca revine si spune ca a respectat totul ca la carte in BRD. Se vede cā erau pe mânā. 10 ani au ascuns ingineriile. Tari. Ca atare s-au spart... asa cum se inteleseserā...cu jocuri...cu manipulāri la greu ca sa-i faca pe procurorii DIICOT. Pe ei LUJU.

# Calcule date 18 September 2018 18:13 0

Adica acesti asa zisi oameni din BRD au creat din aerul de Dorobanti cam 1,5 milioane de euro bani fictivi...au falsificat 50 documente bancare ( doc. de dpunere, retragere, extras, contracte )...si au acordat 19,1 milioane credite ...avand ca baza juridica 7 contracte de credit false . Simplu. Si 10 ani de zile nimeni nu a gasit nici milioanele ficitve, nici cele 50 de documente false..nici ingineria...nimic. Si ele au facut denunturi...Ce denunturi daca nu au vorbit de aceste crime ? LUJU NU-I LASATI SA SCAPE ! AU PILE MARI RAU DACA ASEMENEA CRIME PROBATE ...SI NIMENI ... NIMIC DE 10 ANI... Ce tara e asta ? Sa le aratati la Comisia Europeana...sa vada si ei cum sunt ocrotite mandolinele astea.Aia pricep imediat ( Comisia Economica ).

# Baran Gheorghe date 18 September 2018 19:08 0

La dijma asta vreau și eu împrumut. Ce, 10%e mult?. Nu i mult, e zeciuiala lui Dumnezeu. Vreau și eu 3.000.000. Cui sa ma adresez? Cred ca știu, lui Mugur ispravescu, cel mai mare bancher cu banii romanilor.

# Barane n ai inteles pe Luju date 18 September 2018 21:44 +2

Mai ai nevoie si de garantii mareriale de peste 3 mil euro. Citeste atent sau esti prieten cu hotomancele ? :lol: Alea umflau si evaluarile de le venea rau. Vezi Luju. Forza Luju.

# Cornel BRD date 18 September 2018 22:33 +2

Domnu cu CALCULE...RECALCULATI. Ati uitat ca falsurile pentru operatiunile fictive s-au lucrat si pe calculator...cu intiere si validare informatica pentru fiecare operatiune...Acolo pe extras erau cel putin 5 operatiuni nelegale... ori 2 sunt inca 10 operatiuni false pentru un client sageata. 10  ori 7 clienti fac vreo 70. Adica pentru cei 7 clienti...au facut vreo 50 + 70 = 120 de falsuri de documnete olografe, editate si informatice + milioanele de euro fictivi + supra-evaluarile...La greu oameni buni..ca sa acorde creditele la Agentia Europa...si ascunse de 9 ani. Daca vroiau sa verifice cu adevarat...trebuiau controlate si CODURILE OPERATOR. 

# Catalina ex BRD Dorobanti date 19 September 2018 05:37 +2

CREIERUL BANILOR FICTIVI - Bajescu- Morati - Zeveleanu. La Sucursala Dorobanti era FABRICA DE BANI FICTIVI...si pentru alte credite...de unde si protectiile. In jurul trioului  feminin era alt cerc de persoane din Dorobati si câteva agentii conexe din Grup, care executa si beneficia...desigur. PROTECTIA vine si pe filiera domnilor Dan si Cornel oameni cu multa energie si cu mâini lungi...lungi. Revin cu detalii halucinante...pt parchet si LUJU  :lol: :D :lol:.

# Jean valjean date 19 September 2018 07:09 +1

Luju sa nu scapi un aspect important în aceasta schema. Cine redacta contractele de credit probabil ca făcea parte din schema și cercul era mai larg. De obicei acestea se fac prin Back office iar acestea au alți șefi. Mergi și pe acest fir ca se poate sa dai de alte putreziciuni și acolo. Pare ca și ei erau cu arma la picior sa producă contractele în aceiași zi...

# Catalina ex BRD Dorobanti date 19 September 2018 09:19 +1

In anul 2007  BAJESCU - MORARI - faceau bani fictivi pentru faimoasele Ristreto. Atunci au avut un control dar au scpat ca prin urechiel acului. Domnul Albizzati ( seful mare al Riscului din BRD ) nu s-a prins atunci de schema...cum nimeni nu s-a prins decat acum in septembrie 2018.

# Catalina ex BRD Dorobanti date 19 September 2018 09:23 +1

Precizare. Atunci faceau banii fictivi cu sume mult mai mici...mii de euro. Aceasta inginerie murdara poate fi aplicata si la PRIMA CASA....unde aportul clientului este pana in 15.000 euro...si nu se declara la oficiu. 

# Raspuns BRD pt dl Jean valjean date 19 September 2018 10:13 0

Aveti perfecta dreptate. Mai va dau un indiciu. In aceeasi zi nu redactau doar contractele false in Back Office...ci se grabeau sa le inregistreze documentele si la Arhiva Electronica pentru ca numai apoi puteau acorda creditul. In exemplu Luju creditul s-a acordat la ora 16.51...si imediat dupa programul de inchidere cu clientii ( 17.00 ) au facut operatiunea de retragere fictivā de 280.000 euro...si FRAUDA CU BANI FICTIVI A DISPARUT. Dar creditul era bine mersi in contul domnului Nicoresteanu.

# INSPECTIA date 19 September 2018 11:55 +1

Urmare a acestor dezvaluiri criminale...ascunse de atatia ani...a declansat BRD un control al creditelor din Dorobanti...urmarind ingineria tip sablon cu bani fictivi descrisa de LUJU ?

# INGINERIE MEGA-PERVERSA date 19 September 2018 12:57 +3

Ingineria e mega-criminala si mega-perversa. DE CE ? Pentru ca banii din DEPOZIT..."depusi"......ramaneau acolo si probabil ca lunar se plateau dobanzile. CA ATARE....operatiunea finala de RETRAGEREA FICTIVA inchidea 2 fronturi : frauda cu bani fictivi depusi...dar acoperea si depozitul ce ramanea sa fie utilizat. DE AICI SI SIGURANTA minciunilor aruncate in cor de infractoare...care spuneau ca banii sunt dedusi din credit. MEGA-PENALI.Crima imposibil de depistat. Fara Luju niciodata nu am fi aflat o asemenea crima financiara ...realizata la perfectiune.CRIMA PERFECTA.

# Jean valjean date 19 September 2018 18:36 +4

Trebuie sa recunosc ca neavind acces la informațiile din dosare asa cum au fost prezentate poti sa cazi în capcana de a te hrăni cu nume sonore de vinovați, pe undeva în inconștient suntem tentați sa credem ca șefii cei mari și vizibili sunt invariabil vinovații. E mai spectaculos sa ai vinovat un președinte de banca sau un vicepreședinte, doar nu sunt ei inamicul public, demonii de serviciu? Iar ca procuror, un peste asa de mare, chiar nevinovat e mai valoros în poza decât unul mic... Perversitatea acestui caz e sistemul inperfect de aprobare: adică tu aprobi bazându-te pe declarația hotului și ești tras la răspundere ca hotul e hot? Aaa, dacă nu te prinzi ca hotul e hot atunci faci parte din grup infracțional organizat! Cine a gândit acest credit n-a fost inspirat. Sa ne uitam bine pe site, poate mai are credite cu avans din credit...iar cu evaluările rezolvam noi cumva...apelam la Maestra. Îmi amintește de filmul catch ME if you ca-n. Bajeasca sa fie angajata de Diicot, expert!

# Baran Gheorghe date 22 September 2018 11:44 +2

Stai liniștit ca am citit atent și am înțeles bine. Chiar tu recunoști ca nu e nevoie decit de un evaluator corupt care sa ți facă din coteț palat:). Luju scrie bine. Eu n am timp sa scriu complet ca să nu las loc de interpretare. Ceea ce am scris era și un pic de caterinca pentru dl. Ament Ispravescu, cel care cică supraveghează acest sistem bancar. Cu aceasta ocazie le transmit romanilor sa muncească mai mult, sa nu se împrumute deloc la bănci și sa fie sănătoși la minte și la trup!

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 22.12.2024 – S-a aflat noul ministru al Justitiei

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva