psdolt
25 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

DEZASTRU - Grefierii se iau cu mainile de cap in ECRIS IV! Cititi aici toate ineptiile acestui program, pe cale sa blocheze activitatea informatica din Justitie!

Scris de: | pdf | print

22 November 2010 15:08
Vizualizari: 58340

Programul ECRIS IV, in formula test, nu este inca instalat in toate instantele, cu toate ca in data de 20 trebuia dat startul la toate unitatile din tara pentru a se lucra cu noul sistem. Lumeajustitiei.ro atrage atentia supra tuturor deficientelor majore care au inceput sa iasa la iveala in legatura cu implementarea programului ECRIS IV cu care s-a impaunat atata ministrul Catalin Predoiu. Atentie, toate aceste deficiente ne-au fost confirmate de catre vechi grefieri din sistem, care au acum batai de cap de neimaginat din cauza modului in care ruleaza acest program.

Grefierii sunt bulversati

Cursurile platite deja de MJ si organizate la inceputul lunii noiembrie a acestui an i-au avut drept beneficiari pe specialistii IT si nu si pe cei care lucreaza efectiv cu aplicatia (personalul auxiliar de specialitate), care ar fi trebuit sa faca practica pe acest program inainte ca el sa fie dat in functiune. Celelalte cursuri au fost amanate pentru saptamana 6-10 decembrie cel mai devreme, sub motivatia lipsei de fonduri, dar si a celebrarii Zilei Nationale a Romaniei. Cel putin asa reiese dintr-o adresa a serviciului Directia de Exploatare a Tehnologiei Informatiei din cadrul Ministerului Justitiei, prin care instantele sunt informate de amanarea acestor cursuri.

Programul ,,test” instalat in unele instante (sub 50%) nu preia toate datele din Ecris 3, in special documentele introduse pana in prezent. ”Pentru respectarea dispozitiilor programului ECRIS IV si a manualului de utilizare ar fi necesara de modificarea Regulamentului de Ordine Interioara a Instantelor, a Codului de procedura penala si a Codului de procedura civila, precum si urgenta modificare a Codului muncii, unde ar trebui introdusa obligativitatea muncii pentru 24 ore zilnic, 7 zile pe saptamana, 365 zile pe an), a Legii 567/2004 – pentru reintroducerea functiei de dactilograf - si presupunem ca si a Codului bunelor maniere, ca sa le uram de bine celor care au realizat programul”, ne-au declarat grefieri cu state vechi in sistem.

Pe de alta parte, in manualul de utilizare nu se mentioneaza cine are obligatia de a face operatiunile (grefier-arhivar / grefier-registrator / grefier / grefier delegat la compartiment / magistrat). Spre exemplu, programul instalat la instantele anumitor sectoare este inabordabil din cauza numarului mare de utilizatori, intrucat se blocheaza repartitia, termenele folosite la sector 4 nu au nici un echivalent in instante, iar anumite campuri nu se pot completa.

O ”fisura” ce poate duce la disparitia unui dosar pe drumul instanta-parchet!

Alte aspecte negative legate de ECRIS IV se regasesc in statistica. Rularea a doua programe de statistica, in aceeasi perioada, precum si a statisticii clasice pe registre, va duce la blocarea acestui sector. In acest context, faptul ca directorul DETI din minister isi permite sa trimita adrese in nume propriu catre presedintii de instante, prin care solicita rularea, de catre personalul auxiliar, a unui program de statistica in paralel cu modulul de statistica din ECRIS IV demonstreaza cata incredere are in modulul de statistica din ECRIS IV.

La capitolul pe care-l putem numi ”lipsuri in program comparativ cu ECRIS III) se regaseste o lista intreaga de probleme. Astfel, in noua varianta, la rubrica ,,circuit extern” nu apare si rubrica cu ,,motivul inaintarii dosarului” (exceptand cazul in care dosarul pleaca intr-o cale de atac). Prin urmare, in cazurile in care parchetele sau instantele solicita dosarele, acestea vor fi inaintate fara a se cunoaste motivul si fara a se cunoaste daca aceste dosare vor mai reveni vreodata. Aceeasi situatie apare cand dosarul este inaintat pentru efectuarea unei expertize, pentru conexare, stramutare, etc.

Mai mult, la introducerea componentei completului de judecata, butonul cu care se alege completul este nefunctional, singurul criteriu fiind acela al datei sedintei.

Pe de alta parte, in program apar o multime de termeni in limba engleza, de parca romana nu ar mai fi limba oficiala). Inclusiv programul se numeste ,,ECRIS COURTS”, iar judecatorul este trecut in unele rapoarte drept ,,clerk”. Va puteti imagina ce miscari browniene se petrec in creierii sarmanilor grefieri care sunt obligati sa lucreze cu un program atat de prost si inoperabil? Dar, pe ei nu i-a intrebat nimeni ce parere au, ce idei au si cu ce se mananca dosarele din instante atunci cand a fost realizat ECRIS IV!

In noua aplicatie lipseste posibilitatea introducerii de termene anterioare termenelor repartizate aleatoriu (verificari de masuri de arestare, cereri abtineri/recuzari etc). Singura solutie ar fi aceea a formarii de noi dosare in care sa se solutioneze astfel de cauze, asta in timp ce volumul de activitate nu permite asa ceva.

Date secrete, la indemana tuturora!

Printre lipsurile ECRIS III care trebuiau rezolvate prin noua aplicatie ECRIS IV si nu s-au rezolvat se numara aspecte ce tin de comunicari. Spre exemplu, ca si in ECRIS III, comunicarile intr-un dosar se pot face o singura data, ceea ce conduce la imposibilitatea comunicarii incheierilor de sedinta a caror comunicare este obligatorie conform codurilor de procedura. Apoi, ca si in ECRIS III, comunicarilor din civil nu li se pot aduce adaugiri (n.n.- in penal exista aceasta posibilitate!)

Printre ineptiile aratate de grefieri in programul ECIRS IV se numara:

- in materie penala, apare obligativitatea ca, in cazul interceptarilor telefonice si a autorizarii efectuarii perchezitiilor, sa fie trecute numele partii, numarul de telefon, adresa etc. Cum aceste cazuri au un grad de confidentialitate ridicat, nu este admisibil ca in afara de judecatorul si grefierul care solutioneaza cauza sa mai aiba acces cineva la informatiile respective. Absolut nimeni, nici specialistii IT, nici cei din DETI, nici membrii CSM, nu au dreptul de a lua la cunostinta despre acest continut dintr-un dosar!

- tot in penal, pentru introducerea solutiei este obligatorie completarea unor date statistice care nu au nici o valoare statistica ! Aberatia este cu atat mai interesanta cu cat trebuie completate datele absolut tuturor partilor, un dosar gen FMI avand nevoie de cel putin o jumatate de an pentru a i se introduce solutia, iar un dosar de trafic de persoane cu 50 parti vatamate / sau trafic droguri cu multi inculpati necesita cel in jur de 8 ore. In materie penala, respectand cele 8 ore de munca, sistemul va fi blocat in maximum trei zile. Foarte important de mentinonat este faptul ca fara introducerea solutiei in dosar nu se pot da numere hotararilor urmatoare, astfel ca activitatea ar putea fi oprita. In aceeasi ordine de idei, avand in vedere faptul ca sedintele de judecata dureaza pana seara tarziu, atunci este evident ca hotararea pronuntata intr-o anume zi va aparea in program ca fiind pronuntata la momentul introducerii acesteia, adica peste cateva zile!

in materia arestarilor, orice pronuntare data dupa orele 21.00 va aparea pronuntata a doua zi ceea ce va conduce la nulitatea unor mandate de arestare. (Dupa pronuntarea hotararii este obligatorie intocmirea incheierii de sedinta si a mandatelor de arestare pentru ca masura sa poata fi pusa in aplicare, in caz contrar, inculpatii putand fi pusi in libertate. Grefierii sunt obligati sa aiba numarul incheierii de arestare, asa ca pana cand vor introduce datele in ECRIS IV, inculpatii vor sta linistiti in strada, in asteptarea mandatului!

Programul poate rula cu date bagate ”din burta”!

Grefierii explica si faptul ca, dupa pronuntarea hotararii, pana la introducerea solutiei trebuiesc introduse unele date ce se gasesc cu ceva noroc prin dosarul de urmarire penala. Cum nu exista timpul fizic pentru asa ceva, programul ruleaza foarte bine cu date introduse ,,din burta”.

Pe de alta parte, se stie ca minuta e un atribut ce apartine exclusiv magistratului. Este raspunderea acestuia asa cum prevede intreaga legislatie romaneasca si CEDO. Grefierul nu are dreptul de a intocmi minuta in locul judecatorului, nu o poate semna in numele acestuia, etc. Totusi, ECRIS IV prevede obligativitatea introducerii minutei. Pe de alta parte, minuta trebui sa contina toate datele de identificare ale partilor. In acest context, se naste o intrevare fireasca: cum se introduce minuta atata timp cat exista o lege a protejarii acestor informatii ?

In noul program ECRIS IV, forma infractiunii la introducerea partii in dosar este ,,consumata”. Grefierul insarcinat cu introducerea partilor trebuie sa stabileasca daca infractiunea este ,,consumata” sau tentativa. Ori, asta poate fi interpretata ca antepronuntare inaintea judecatorului! Apoi, la introducerea partii exista calitatea procesuala de ,,faptuitor”, ori in procedura penala aceasta calitate procesuala nu poate fi detinuta de vreo parte la momentul trimiterii dosarului in instanta! Mai mult, introducerea in program a formele de participare la infractiune, cum ar fi ,,autori, instigatori, complici” impune ca grefierul sa se antepronunte asupra vinovatiei inculpatului !

Fireste ca grefierii sunt obigati sa faca tot felul de completari. Printre care si unele care nu intelegem la ce folosesc. Spre exemplu, sexul persoanei. Asta dupa ce se cere introducerea codului numeric perosnal, din care reiese clar, conform primei cifre, daca e barbat sau femeie. Si, ca sa facem, la finalul acestui material, haz de necaz, va mai spunem ceva: in penal, exista mai nou, sectiunea TAXE, care este cu LEI NOI!

Salutam aparitia ECRIS IV, care a costat 1,6 milioane euro, platiti in 2006 sub mandatul de la Justitie al Monicai Macovei, unei firme ale carei tentacule se duc catre capi din Uniunea Europeana! Sa fie acesta inceputul dezastrului in managementul instantelor?

Cand se va apuca DNA sa ancheteze pe ce s-au platit cele 1,6 milioane de euro pentru ECRIS IV – intarziat de trei ani si departe de a fi si functional?!

Comentarii

# romanica date 23 November 2010 05:11 +6

sa fim seriosi, DNA-ul nu va incerca niciodata sa verifice pentru ce s-au platit banii.... Cei din DETI sunt mai presus de lege, anul trecut au avizat cumpararea de computere pe care era instalat programul VISTA...banii s-au platit apoi s-au prins ca programul VISTA nu e compatibil cu programul ECRIS drept pentru care l-au dezinstalat
cine plateste pentru asta ? fiecare dintre noi, mai putin asa numitii ,,specialisti IT"

# Alexx date 23 November 2010 06:23 -4

probabil ca te referi la sistemul de operare Windows Vista. Crede-ma ca este o diferenta dintre un program si un sistem de operare. Nu cred ca mai are rost sa-ti spun ca windows XP nu se mai comercializeaza, sau ca Windows 7 inca nu era aparut pe piata cand au fost achizitionate respectivele sisteme de calcul.

# Iulian date 23 November 2010 06:12 -14

foarte bun materialul de presa, problema este ca e rupt de realitate si are tente sovine.
Se vor gasi multi carcotasi care sa arunce cu pietre intr-un grup de persoane a caror eforturi nu se vad dintr-o anumita pozitie (...).
Grefierii vechi, unii, au o problema, "varsta".
Cu siguranta are si lipsuri acest nou Ecris IV, dar asta nu este un motiv sa nu fim obiectivi si lipsiti de realism.
Restul e poveste ...

# mihai date 23 November 2010 08:39 +4

Cand ai fost ultima data in instanta? Incearca sa te documentezi si apoi sa faci aprecieri asupra unor oameni sau a varstei lor! Faptul ca se incalca anumite legi pentru tine nu conteaza, ce daca sunt incalcate drepturile noastre, si ce daca nu s-au respectat prevederile caietului de sarcini, si ce daca noi platim din buzunar 1.600.000 EURO,...
Uite vedeti cu astfel de oameni defilam si suntem unde suntem.

# marin date 26 November 2010 20:17 -1

rupt de realitatate esti tu. Sti cat dureaza sa introduci toate datele intr-o sedinta de 100 dosare? Nu stiu cine esti, dar sigur esti un prost. vai de soarta ta.

# hMMm date 23 November 2010 07:36 +5

:cry: e jalnic ! comentariul lui ,,Iulian" in legatura cu varsta ma face sa cred ca suntem intr-o alta lume !
o lume in care specialistul IT devine mai informat decat judecatorii unei instante, ca doar are posibilitatea ca prin noul Ecris IV sa vada ce telefoane sunt ascultate si unde se fac perchezitiile
cat priveste sistemul de operare Vista, facem pariu ca si fara el computerele achizitionate sunt mai scumpe decat oricare altele similare din comert ?
Ecris IV e un gunoi ! datele statistice il fac imposibil : cine a mai auzit de major/minor la societatile comerciale sau la litigiile de munca ?
va asigur ca in maxim 3 zile de la implementarea ECRIS IV va bloca activitatea instantelor ?
si sa nu uit : potrivit procedurilor in vigoare si a celor urmatoare, atributul intocmirii minutei apartine exclusiv magistratului. acum le va intocmi grefierul pentru ca exista magistrati care nu stiu sa deschida calculatorul dar sa mai stie sa intre si in Ecris. Nu cumva hotararile respective vor fi nule de drept ????

# 2NA date 23 November 2010 15:30 +2

Nu, hotararile nu vor fi nule pentru ca "atat procedurile actuale cat si cele viitoare" prevad ca numai lipsa minutei sau a semnaturii de pe minuta atrage nulitatea!

# hMMm date 23 November 2010 16:04 +1

perfect, atunci de ce e nevoie sa fie introdusa minuta in ECRIS ?
partile nu pot avea acces la minuta (minuta trebuie sa contina toate datele de identificare ale persoanelor si exista o lege care nu permite ca aceste date sa fie publice)
deci cam care ar fi motivatia introducerii minutei ? a ! si daca minuta e atributul judecatorului atunci el e responsabil de introducerea acesteia in Ecris. Ce facem cu judecatorii care nu au habar de Ecris sau de computer ? Ii dam afara ?

# 2NA date 23 November 2010 17:00 +2

Si acum este introdusa minuta in ECRIS, doar ca este pe scurt (solutia din condica). Daca minuta s-ar afla in ECRIS in intregul ei ar putea ajuta la eliberarea ceritificatelor de grefa fara ca dosarul sa mai circule peste tot, in materie penala ar putea fi transmisa imediat autoritatilor (penitenciare, frontiere s.a.), la o eventuala statistica in sistem electronic, in cazul cauzelor repetitive, si nu numai, la o consultare a solutiilor, pentru a se evita pronuntarea unor solutii contradictorii. In ceea ce priveste confidentialitatea datelor, sa nu uitam ca in programul ECRIS partile nu au acces, utilizarea programului fiind parolata.
In alta ordine de idei, nu-i dam afara pe judecatorii care nu au cunostinte de operare PC pentru ca intocmirea minutei nu este atributul judecatorului, potrivit legii procesuale (doar regulamentele mai prevad chestia asta, dar un regulament nu bate o lege!)de unde rezulta ca intocmirea minutei este o chestiune administrativa ca si scrisul condicii de sedinta. Legea prevede in mod expres ca "rezultatul deliberarii" va fi consemnat intr-o minuta, de unde rezulta ca nimic nu poate impiedica judecatorul, dupa deliberare (faza secreta) sa dicteze rezultatul (solutia)unui grefier care sa-l consemneze si in ECRIS!

# hMMm date 23 November 2010 18:53 +2

bre esti destept,ce mai ! pentru proasta de mine nu imi explici care e ,,legea procesuala" care spune ca grefierul are atributii de dactilografie ? Ca o mananc !
Se pare ca faci pe magistratul dar nu ai nici cea mai mica idee de ce presupune asta
cat priveste ,,parolarea" sistemului ma lasa rece atata vreme cat au acces acolo ,,specialistii-IT"
de unde ai mai scos si ideea cu ,,consultarea solutiilor" ??? Nu cumva practica unitara se face prin analiza unor spete similare si nu a minutelor din care nu rezulta care a fost obiectul cauzei ?
e bine ca insisti totusi sa ma lamuresti cat de bun e programul, fiecare argument al tau este contrazis de programul insusi
hai, grabeste-te cu raspunsul... nu de alta dar iti poti pierde painea daca programul nu se implementeaza :-*

# 2NA date 24 November 2010 16:08 +2

Se vede ca nu prea le ai cu dreptul... si cred ca nici cu practica nu te omori prin instante! Vorbeam de legea procesuala ca sa te luminezi ce inseamna o minuta si ca nu orice zboara atrage nulitatea hotararii. In ceea ce priveste posibilitatea judecatorului de a dicta grefierilor dactilografi nu era necesar sa mai explic ca grefierii au aceasta atributie prin legea care le reglementeaza si statutul... parca 567/2004... Pofta Buna! Sper sa nu faci indigestie! Nu de alta, dar stiinta dreptului este de-a dreptul imposibila pentru unii, iar altora nu se recomanda de-a dreptul!

# hMMm date 24 November 2010 18:59 -3

bre, lasa-te de subiectul asta !!! Nici macar nu stii ce e ala drept, lipsa minutei din dosar nu cumva e nulitate absoluta ????
pe de alta parte, citesta Legea 567/2004, daca iti e mai usor cauta cuvantul dactilografiere in lege. Daca il gasesti te premiez. Te premiez si pentru orice forma a cuvantului dactilografiere il gasesti in lege

# marin date 26 November 2010 20:19 -2

daca ai fi tu grefierul ala si toti grefierii din tara sa iti stea pe cap. Doamne ajuta

# Grefier date 23 November 2010 08:03 -1

De ce sa ne enervam atat..... Ecris 4 nu face decat sa ii faca pe angajatii din justitie sa respecte Regulamentul care este aprobat de atatia ani , dar se pare ca nici eu nici alti mai mari ca mine nu sau obosit sa il citim cu atentie, am fost de acord ca ...primarii si acum uite ce se intampla.

# alx date 23 November 2010 08:11 0

Trecem si peste asta.... ce sa facem..

# moldovean date 23 November 2010 09:24 +2

:lol: :cry: ASA GUVERN, ASA SISTEM SI INFORMATIC,DAR MAI DEGRABA CEL DE STAT CARE FAC POLITICA LOR DE ARUNCARE A ROMANIEI IN HAOS, AU FURAT, AU ASCUNS, ACUM II DAU INGAT PE CEI MAI NOI, SAU PE CEI CE NU LE AJUNGE SI CONTINUA SA FURE.... PACAT....UNDE AJUNGEM?? UN BOC SCRIE CA ANULEAZA HOTARARI JUDECATORESTI DEFINITIVE SI IREVOCABILE, O PRESEDINTA FURA VOTURILE IN PLENUL PARLAMENTULUI SI ??/ NIMIC.. LINISTE SI PACE, DAR PANA CAND???

# In fine date 23 November 2010 10:04 0

In fine, domnul hMMm, ce legatura este intre relatia grefier-judecator si Ecris IV ? Cand a fost implementat Ecris 3 au fost o mie de discutii. Pana la urma a functionat, toti s-au obisnuit cu el. Eu nu stiu de ce atatea discutii, pana la urma firme mari ca Microsoft pot da gres de la un sistem de operare la altul. Reticenta face diferenta.

# hMMm date 23 November 2010 11:17 +1

se pare ca avem aceiasi parere pentru ca sa te citez ,,pana la urma si firme mari ca Microsoft pot da gres"
sa inteleg ca admiti faptul ca Ecris IV e un esec ?

# animalu date 23 November 2010 10:59 +1

Dacă varianta ecris 3 nu strălucea, ecris 4 face beznă... Părerea mea...
Trebuia gândit ca un program uşor şi rapid de utilizat, fiindcă timpul alocat fiecărui dosar ar trebui să fie cât mai scurt, pt mult dorita promptitudine. Dar nu se vrea...
De exemplu, acum, dacă intri cu un complet de 3 judecători, doar unul din ei poate motiva hotărârea, nu? Însă când îl cauţi pe listă, îţi apare întreg personalul instanţei, inclusiv IT-iştii. Poate ar trebui trecută motivarea hotărârilor în sarcina lor?
Apoi, meniul este stufos, mulţi paşi care trebuie urmaţi pt cea mai banală menţiune, timp care trece inutil, o fi logic pt informaticieni, nu zic ba, dar ideea era să simplifice foarte mult situaţia, nu să devină un monstru cronofag.
Nu cred că se va bloca sistemul, dar va fi jale, oricum.
Şi nu daţi vina nici pe grefierii în vârstă, nici pe informaticienii instanţelor. Problema nu e la ei...

# SPECIALIST IT date 23 November 2010 15:08 -2

Se vede din unele comentarii ura grefierilor fata de specialistii IT. Oare in afara de salarizare, aceasta ura are la baza altceva ? Presupun ca nu, din moment ce in perioada cat un informatician (pe vremea aceea se numeam asa) castiga (in functie de vechime) putin sub sau putin peste salariul unui sofer, nu ne ura nimeni.

# DOINA date 24 November 2010 20:45 0

Cu un sofer pot pleca la drum, pentru ca ma intreaba UNDE TREBUIE SA MA DUCA si stiu ca stapaneste volanul, dar cu voi nu se poate pentru ca voi stiti dinainte totul: si legislatie si statistica si tot. Iar de urat nu v-a urat nimeni niciodata, dar pentru ca nu intelegeti ca nu executati programe pentru APROZAR, ci pentru un sistem anume, in care GREFIERUL ESTE LIANTUL intre magistrat si informatician ... de aici apar turbulente. Si, culmea, acestea sunt intretinute de informaticienii slab pregatiti sau lenesi, care nu vor sa isi bata capul cu o problema aparuta. Cei care inteleg ca trebuie sa formam o echipa .... tot respectul si prietenia!

# MARIA APOSTOL date 23 November 2010 16:10 -5

Mi se pare aberant sa fii atat de inversunat impotriva unui produs nou, pe care marea majoritate a utilizatorilor din instante nici nu l-au vazut, nicidecum sa-l fi testat. Toata lumea isi da cu parerea din comentariile celor care fac trecerea de la Ecris 3 la Ecris4 si este inevitabil sa nu apara probleme. Vom vedea din exploatare diferenta dintre cele 2 versiuni ale Ecris si sa terminam cu isteriile. Tipic romanesc. Cele mai multe imbunatatiri si completari ale Ecris4 provin din cererile formulate de utilizatorii Ecris3 si e bine sa vedem mai intai despre ce e vorba si dupa aceea sa explodam. Grefierii sunt o categorie platita cu mult peste media salariilor bugetarilor, mai bine platiti decat profesorii si medicii, dar sunt de o rezistenta fantastica la nou, la schimbari. Inca nu am intalnit angajati care sa se planga atata de cat de mult muncesc, ca si cum ei sunt centrul universului si nimic nu se misca fara pretioasa lor contributie. Si statistica este mai mult decat utila, acum lucreaza o armata de oameni sa adune manual informatii din sistem si niciodata 2 rezultate la aceeasi cerere nu coincid. Fara comentarii.

# Ioan date 23 November 2010 16:19 -4

Articlolul e intentionat realizat sa denigreze munca unor oameni care au incercat sa miste intr-un fel lucrurile.In tara asta e mai bine sa nu faci nimic decat sa incerci sa faci ceva. De ce acei grefieri cu experienta nu au participat cu cerinte si observatii atunci cand li s-au cerut ? Autorii articolului de ce nu publica si punctul de vedere al MJ ? pe ei i-a intrebat cineva daca cele sesizate de grefieri sunt adevarate sau e doar operare gresita ?

# NUTI date 23 November 2010 16:30 +3

Ioan, daca singurul tau argument, in a demonstra viabilitatea unui sistem este sa iti pui mainile in sold si sa spui ca "mai bine nu se facea nimic, ca oricum e criticat", inseamna ca regimul comunist te-a afectat rau. Si iti place Miorita. Nu ai vrea tu sa ai pozitii decente si argumentate?

# elena date 23 November 2010 16:25 +6

Ecris 4 este aplicatia creata pe baza unui cumul de solicitari de modificare a aplicatiei ECRIS 3, solicitari ale personalului de specialitate juridica din ministerul justitiei. Programatorii firmei care au creat aplicatia "la comanda" nu au facut decat sa transpuna intr-o aplicatie cerintele contractantului.
Programatorii sunt persoane care cunosc limbaje de programare pe care le folosesc pentru a construi aplicatii software. Programatorii scriu un cod (o serie de instructiuni tehnice) care determina computerul sa execute anumite comenzi. Ei lucreaza indeaproape cu analistii de sistem, si din moment ce creeaza programe specializate pe diverse domenii de activitate, lucreaza cu contabili, manageri, oamenii de stiinta, ingineri, juristi, etc. Daca cerintele nu sunt conform ROI al instantelor, respectiv legislatiei in vigoare, etc., atunci toate problemele prezentate in articolul de mai sus (dintre care unele sunt false probleme) se pot imputa acelora care au hotarat care din solicitarile primite de la instantele din teritoriu vor fi luate in considerare in crearea acestei noi aplicatii.

# In Fine date 23 November 2010 16:52 +1

Pentru hMMm, nu admit ca programul Ecris 4 este un esec. Admit ca unii sunt mai reticenti ca altii la schimbare, reticenti fiind ii supara ceva, si simt nevoia sa se exprime. Cei care nu sunt reticenti asteapta cuminti rezolvarea problemelor aparute, sau ajuta la rezolvarea lor sau in cel mult se abţin de la comentarii. Acest articol nu face altceva decat sa inflameze, atata tot. In legatura cu Microsoft comparatia trebuia inteleasa ceva de genul, Microsoft a gresit, a reparat si majoritatea utilizatorilor au fost in final multumiti. La fel va fi si aici sunt sigur. Carcotasi sunt tot timpul, dar ii prefer numai pe Huidu si Gaiunusa. Macar ma amuza.

# In Fine date 23 November 2010 16:54 -1


Citeza pe In Fine
Pentru hMMm, nu admit ca programul Ecris 4 este un esec. Admit ca unii sunt mai reticenti ca altii la schimbare, reticenti fiind ii supara ceva, si simt nevoia sa se exprime. Cei care nu sunt reticenti asteapta cuminti rezolvarea problemelor aparute, ajuta la rezolvarea lor sau cel mult se abţin de la comentarii. Acest articol nu face altceva decat sa inflameze, atata tot. In legatura cu Microsoft comparatia trebuia inteleasa ceva de genul, Microsoft a gresit, a reparat si majoritatea utilizatorilor au fost in final multumiti. La fel va fi si aici sunt sigur. Carcotasi sunt tot timpul, dar ii prefer numai pe Huidu si Gainusa. Macar ma amuza.

Corecturi

# Serbanescu date 24 November 2010 06:06 0

Da... ecris 4 nu este prea fiabil pe anumite segmente ale sale. se poate insa, rezolva. si grefierii si it-istii sunt partinici pe acilea... strafundurile sunt altele insa: de fapt, firma care produce programul a dat in judecata o alta firma, tot din lumea software-ului juridic pe motiv de drepturi de autor. producatorii ecris cer daune maricele in procesul respectiv. si in fine... trageti voi concluzia. mai multe nu zic caci ma iau unii altii la ochi. e funny sa vedem ce o fi in ianuarie pe 26

# animalu date 24 November 2010 13:58 +2

Deci, care aveţi cu ce, deschideţi ECRIS IV şi staţi cu ochii în el juma de oră, apoi comentaţi, dacă mai vedeţi monitoru'!
Varianta veche era mult mai suportabilă la ochi, fondurile erau ceva pe albastru deschis, combinaţiile de cifre şi litere scrise lizibil, culori contrastante unde trebuie, etc. Şi aia putea fi îmbunătăţită, dar ăştia au produs o catastrofă cu noua versiune, în care va trebui să stăm cu ochii toată ziua...
Doar ca să pară "produs nou", oare?
Restul - litigii între firme, şpagă, etc - nu mă interesază, că suntem în România. Dar ochii mei...

# ascdart date 24 November 2010 15:35 +1

ecris IV este o inrobire a grefierului si se pare ca este o bataie de joc la adresa furnicutelor din instante, grefierii care duc instanta in spate, ar trebui redus numarul informaticienilor din instante, daca ei doresc date statistice sa si le scrie singuri.

# In Fine date 24 November 2010 18:03 -3

Dl animalu o sa isi obisnuiasca ochii cat de curand si o sa uite ca a scris comentariu aici. Domnul asdart, tare am impresia ca sunteti un sustinator poate chiar si sindicalist al grefierilor, dar poate uitati ca statistica o cere CSM-ul nu specialisti IT. Sa fim seriosi inrobirea grefierului e cam mult spus din perspectiva unui program informatic care are ca scop usurarea optineri de rapoarte si statistici. Poate ca ar fi mai bine ca grefieri statisticieni sa lucreze manual sau in fisiere banale excel, sau mai stiu eu ce programele de pe ici colo(facute de specialisti IT presupun), in loc sa culega frumos datele dintr-un program bine elaborat cum se doreste a fi acest Ecris4. Mai e nevoie sa continui ?

# Catalin date 25 November 2010 05:22 -3

Pt. Dl. SPECIALIST IT:
Intr-adevar, la inceput aveati salariile cat un sofer, dar soferul avea mai multa treaba decat voi, el avea masina, voi n-aveati calculatoare.
Fara a jigni pe nimeni, hai sa recunoastem cinstit ca pe acei bani nici un bun informatician nu se angaja PUNCT

# Ceau-Băseau date 2 February 2013 06:05 +2

Acești înfumurați neisprăviți, otrava societății românești, - distrug și nenorocesc drumuri și oameni, copii, părinți, și pensionari, sănătate, educație, justiție, ...acești atotputernici ai mârșăviei și ai neputinței de a fura-prăda - tot ei țin creasta sus de cocoș, umilind și disprețuind restul lumii, plebea României, ...cei care au fost și sunt cu nașul Ceau-Băseau în sufletul vândut diavolului*!* Eu îi dau dreptate d-lui Cioroianu(deși l-a costat funcția): -Să cumpărăm teren în deșertul Saharei și să-i deportăm acolo*_* 

# ADEVARUL date 17 February 2013 00:00 0

ASTEPTAM CU NERABDARE ZIUA IN CARE UN PROGRAM EXPERT DE I.T. II VA INLOCUI DEFINITIV PE MAGISTRATI DE LA CIOLANUL PATRIEI,CAT DESPRE ECRIS NU TRE SA FI BUN SA INTELEGI CA ESTE UN FEL DE COPY-PASTE PENIBIL,NE-AXAT PE PROCES CI PE INCURCATURA DE MATE CARE ESTE FIECARE CAUZA MANI******TA IN INSTANTA. SA VA FIE RUSINE PORCILOR CA SUGETI VLAGA TARII IN LOC SA VA PUNETI MINTEA SI SUFLETUL LA CONTRIBUTIE,DAR CE SA PUNETI DACA NU AVETI...

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 21.11.2024 – ICCJ a lamurit cum ramane cu Sosoaca (Document)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva