psdolt
23 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

BOMBA CCR: SRI A LUCRAT IN AFARA LEGII – Curtea Constitutionala arunca in aer obiectul protocoalelor ilegale dintre Coldea, Maior si Kovesi: “Infractiunile de coruptie nu vor putea fi calificate drept o amenintare la adresa securitatii nationale... Nu confera calitatea de proba datelor si informatiilor rezultate din activitati specifice culegerii de informatii”. Semnatarii protocoalelor trebuie sa raspunda penal pentru implicarea nelegala a SRI in dosarele de coruptie (Motivarea)

Scris de: Bogdan GALCA | pdf | print

19 April 2018 15:29
Vizualizari: 29902

Curtea Constitutionala a dat o lovitura fatala Binomului SRI-DNA si a decis ca sintagma „aduc atingere grava drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor romani” prevazuta la art. 3. lit. f) din Legea 51/19991 privind siguranta nationala este neconstitutionala. De asemenea, judecatorii constitutionali au concluzionat ca interceptarile realizate in baza acestei legi nu reprezinta probe intr-un dosar penal.


Cel mai dur verdict dat de CCR este insa altul. Si anume ca SRI nu avea voie sa opereze in niciun dosar de coruptie. Asta intrucat coruptia nu poate fi inclusa in categoria amenintarilor la siguranta nationala. Practic, CCR a aruncat in aer protocolul SRI-PICCJ, in baza caruia s-a nascut "Binomul SRI-DNA", constand ilegalitatea acestui document. In opinia noastra, avand in vedere considerentele CCR, semnatarii protocolului - Laura Kovesi, George Maior si Florian Coldea - trebuie sa raspunda penal pentru implicarea nelegala a SRI in dosarele de coruptie.

Iata fragmentul din motivarea CCR, in care se precizeaza ca infractiunile de coruptie nu pot fi considerate amenintari la adresa securitatii nationale:

Spre exemplu, savarsirea unor infractiuni, cum ar fi cele contra persoanei nu vor putea fi calificate drept o amenintare la adresa securitatii nationale, chiar daca faptele aduc atingere grava dreptului fundamental la viata sau dreptului fundamental la integritate fizica si psihica al unei persoane. Totodata, savarsirea unor infractiuni determinate, precum cele de coruptie, sau cele contra patrimoniului nu vor putea fi calificate drept o amenintare la adresa securitatii nationale, chiar daca faptele aduc atingere grava anumitor drepturi si libertati fundamentale ale cetatenilor romani. Aceasta deoarece, desi unele infractiuni sunt de natura sa aduca atingere grava anumitor drepturi si libertati fundamentale fiind in interesul general sanctionarea acestor fapte, acestea nu au amploarea necesara calificarii lor ca amenintari la adresa securitatii nationale. Pe de alta parte, savarsirea de fapte indreptate impotriva unui grup, spre exemplu savarsirea infractiunilor de genocid sau infractiunilor contra umanitatii, se pot constitui in amenintari la adresa securitatii nationale”.

De asemenea, Curtea critica in motivare faptul ca in baza sintagmei “aduc atingere grava drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor romani”, oricine poate fi interceptat si filat in baza unui mandat de siguranta nationala, ocolindu-se astfel Codul de procedura penala, acolo unde trebuie sa ai indicii temeinice, si nu doar o informare de la SRI intr-un plic galben: “Curtea constata ca modul de reglementare al sintagmei 'aduc atingere grava drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor romani' cuprinsa in dispozitiile art.3 lit.f) din Legea nr.51/1991, determina o sfera larga de aplicare a acesteia, astfel incat, oricare dintre aspectele anterior enuntate ar putea sa constituie o amenintare la adresa securitatii nationale. Curtea constata ca dispozitia de lege criticata nu realizeaza aceasta distinctie, ci se refera, in general, la atingeri grave aduse drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor romani, indiferent de calitatea de subiect individual sau colectiv a acestora. Astfel, din modul de reglementare a sintagmei analizate, rezulta ca se poate circumscrie unei amenintari la adresa securitatii nationale orice fapta/actiune cu sau fara conotatie penala care afecteaza un drept sau o libertate fundamentala. Cu alte cuvinte, sfera de aplicare a dispozitiei criticate este atat de larga, incat fata de orice persoana se poate retine exercitarea unei actiuni care constituie amenintare la adresa securitatii nationale”.
CCR arata in motivarea publicata pe juri.ro ca legiuitorul trebuie sa realizeze o distinctie intre faptele care aduc atingere grava drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor si care pot fi calificate drept chestiuni ce tin de dreptul penal, cu consecinta incidentei mijloacelor de drept penal si procesual penal, pe de o parte, si acele fapte care sunt indreptate impotriva drepturilor si libertatilor unei colectivitati/comunitati, care, prin numarul de indivizi care ii apartin, determina amploarea faptelor indreptate impotriva acesteia, putand reprezenta o amenintare la adresa securitatii nationale, pe de alta parte.

Judecatorii constitutionali mai arata ca dispozitiile criticate nu instituie reguli clare pentru a oferi cetatenilor o indicatie adecvata cu privire la circumstantele si conditiile in care organele cu atributii in domeniul securitatii nationale sunt imputernicite sa recurga la masura supravegherii tehnice.

Interceptarile nu sunt probe

CCR a mai dat si o alta lovitura Binomului si a concluzionat ca informatiile obtinute in baza acestei legi sigurantei nationale nu reprezinta probe intr-un dosar penal, aratand ca in Legea 51/1991 nu este reglementata vreo dispozitie care sa confere calitatea de mijloc de proba informatiilor obtinute in urma masurilor de supraveghere:Curtea constata ca obiectul de reglementare al Legii nr.51/1991 este acela al cunoasterii, prevenirii si inlaturarii amenintarilor interne sau externe ce pot aduce atingere securitatii nationale, iar nu reglementarea elementelor ce se pot constitui in probe sau mijloace de proba in procesul penal, acestea fiind prevazute de Titlul IV – Probele, mijloacele de proba si procedeele probatorii – din Codul de procedura penala.
Asa fiind, concluzia care se impune este aceea ca dispozitiile legii privind securitatea nationala nu confera calitatea de proba/mijloc de proba datelor si informatiilor rezultate din activitati specifice culegerii de informatii care presupun restrangerea exercitiului unor drepturi sau libertati fundamentale ale omului, autorizate potrivit Legii nr.51/1991. Doar dispozitiile art.139 alin.(3) din Codul de procedura penala ar putea conferi calitatea de mijloc de proba inregistrarilor rezultate din activitati specifice culegerii de informatii, autorizate potrivit Legii nr.51/1991, iar nu dispozitiile art.11 lit.d) din Legea nr.51/1991
”.

*Cititi aici integral motivarea CCR

Comentarii

# Mihail date 19 April 2018 16:26 +27

Si cand or sa raspunda penal ? Dupa ce se mai sinucide o data Hitler ??

# Nicoleta date 19 April 2018 19:45 +6

Adevărații infractori !! contra legii sunt tocmai cei care timp de zeci de ani au făptuit justiția asta de rah@t iar acum în loc să reformeze corect de la zero vor să facă alte improvizații după aceleaşi concepte staliniste numai să nu cumva să se facă dreptate şi lege în țară...Reforma se evită cu SCOPUL ca toți cei vinovați de dictatura justițiară să scape de orice pedeapsă.

# Socrela date 20 April 2018 04:14 +2

Luju.ro coruptia este o amenintare la siguranta nationala altfel acesti escroci kovesi, coldea, iohanis, stanciu, restul procurorilor judecatorilor si sristilor nu ar fi facut nimic din toate ilegalitatile acestea printre care si protocoalele secrete. Coruptia este cea mai mare amenintare la siguranta nationala: taierea padurilor de catre straini nu ar fi fost posibila fara coruptie in cele mai importante institutii DNA +DIICOT, si multe altele. Incercati sa luati doar apararea politicienilor ceea ce nu e bine, pierdeti sustinerea poporului, care acesta a fost umilit jefuit si terorizat de catre aceste institutii si politicieni caci toti impreuna au "lucrat" la intarirea acestui sistem mafiot, la aceasta justitie ilegala caci justitia romaneasca se face ilegal. Tradatorii din toate instituțiile sa plateasca cu libertatea. DEGEABA TOT VORBIM. politicienii care tre sa faca ceva asteapta vacanta, doar mai au alt motiv de amanare. De 12 ani traim in ilegalitate, se face justitie ilegal.

# DODI date 19 April 2018 21:13 +2

Făcând abstracție de eroarea ”Legea 51/19991” (nici cei mai optimiști reprezentanți ai sistemului nu credeau că pot să o ducă până în anul 19.991) fiece zi vine să pună o nouă bombă la zidul clădit de sistem și apărat cu toater forțele de slujire și de sluga ciolanis.

# goanga date 19 April 2018 16:28 +6

Si scum cine plm o sa plateasca facturile , tot fraierii recte clasa muncitoare, suntem cretini.

# Iulian date 19 April 2018 16:39 +2

Sa ajunga si la ...veveritele de la dna aceasta Decizie poate au sarit de anul I la drept cu sacosa de fasole si asa au invatat penalul in timpul facultatii.... Altfel spus, #punețimânapecarte!

# Jimmy date 19 April 2018 17:47 +3

Unele argumente suna frumos,cel putin in ce priveste supravegherea si anchetele abuzive.Dau semne de intrebare inerpretarile 'ciudate' in ce priveste siguranta nationala.Practic cine este considerata natiunea in acest concept? Se pare ca putem face abstractie de orice sistem social-politic existent la un moment dat,daca periclitarea existentei biologice,a starii de sanatate si a dreptului de exprimare a unui grup semnificativ al po******tiei nu cadreaza cu notiunea de siguranta nationala.Recititi rechizitoriul in baza caruia Ceausescu a fost acuzat,inclusiv de genocid si condamnat la pedeapsa capitala.Starea de saracie materiala,lipsa de acces la ingrijirea sanatatii,intimidarea po******tiei,lipsirea de perspective sociale,ma refer mai ales la cele cauzate de subminarea masiva a economiei,datorate si marii coruptii alaturi de incompetenta si "controlul dictatorial" al cetatenilor...deci totusi cine este considerata natiunea?

# Mihail date 19 April 2018 21:17 +3

Ori filozofam, ori nu filozofam, tot filozofam ! Problema trebuie apucata de undeva si apoi mers pe fir pana la eradicarea tuturor hotilor ! Daca stam si ne lamentam intruna, nu realizam nimic. Mai bine sa actioneze cei in drept si noi sa ii sustinem. Ori suntem singuri, ori impreuna, tot impreuna suntem !

# mihail date 23 April 2018 15:46 0

Cred ca si pentru ei e la fel de clar : '' - Ori sa se revizuiasca primesc, dar atunci sa nu se schimbe nimic, ori sa nu se revizuiasca prinesc, si atunci sa se schimbe pe ici pe colo si anume in punctele esentiale. " ''- Din aceasta dilema nu puteti iesi!" :lol: :lol: :lol:

# gelu date 19 April 2018 19:00 +7

Deci panaramele astea mafioat si stalinsite au fost platite regeste din banii contribuabililor ca sa arunce oameni nevinovati la inchsoare. Asa ca inainte de a ajunge in inchisoare Coldea, Dumbrava, Kovesi, Portocala, Uncheselu, Onea, Bucurica... trebuie sa restituie sumele incasate ca renumeratie in prioada 2009-2017.

# Unu date 19 April 2018 20:09 +10

Kovesi, Coldea, Maior = structura de crima organizata. La acesta structura terorista pot fi adaugati ambasadorii americani, olandezi, francezi, etc. Tot ce vedem noi de cativa ani incoace e doar o gluma de prost gust deghizata in lupta anticoruptie cand cei mai mari infactori erau procurorii anticoruptie, niste veritabili infractori, protectori ai mafiilor straine care jefuiau tara de miliarde de euro in vreme ce DNA ancheta calatabosi, struti si sticle cu vin. Asta e adevarata fata a structurii de crima organizata denumita lupta anticoruptie in Romania, sustinuta de strainii interesati prin intermediul bolovanului de Cotroceni care ocupa intr-un mod dubios functia de presedinte, daca nu o fi fost si asta vreo manevra a mafiei ca sa aiba unul de-al lor care sa ii protejeze de justitia adevarata, nu asta mimata de livii, cristine si alti sabotori ai tarii.

# Gica contra date 19 April 2018 22:01 +2

Eu am alta teorie: Anume ca gasca asta a pus in bratele CIA si Mossad cam tot ce inseamna functionar public roman, si asta include si magistrati, procurori, politisti...Infractiunea sa o numeasca specialistii, ca eu nu ma pricep la coadele astea noi...

# Jos sistemul securist , Basescu nu fii trist ... date 19 April 2018 21:38 +5

Kovesi, Coldea, Maior al puscarie pe viata ! Cei mai mari tradatori, rapanosi, paraziti ai tarii ! Rusine ! PS.Expulzati-l pe "Fram , ursul polar" , sau cum il cheama , "Klemm, caine de circ"

# Megatronix date 20 April 2018 01:47 +2

Vi se pare normal ca o "madam"din CCR să-și acuze tovarașii de breaslă ? Păi unde erai mai an madam ? Nu sub imperiul protocoalelor ? Aoleu ! Îți tai craca de sub picioare ?

# santinela date 20 April 2018 07:54 +4

Numai niste idioti ca Livia Stanciu,Coldea,Kovessi puteau crede ca fac ceva legal prin semnarea acestor protocoale si mai ales prin punerea lor in practica.Se stringe latul in jurul giturilor astora si bineinteles si in jurul gitului multumitului neamului !

# teodorovici date 20 April 2018 13:13 +2

Numai slujirea doar slujirea... Bai Geobell, bai Himmler bai Hess, Bormann, Goerring...... astia v-au dat rusinica....

# Fraților, date 20 April 2018 21:35 +1

Dumnezeu să binecuvinteze CCRo,pe romîni și scumpa noastră țărișoară România!

# gica70 date 22 April 2018 10:47 +1

:D Cel mai rau si cel mai nociv lucru este ca si adevaratii corupti, adevaratii hoti vor scapa, ba le-om plati si ceva euro pentru cei de la zdup. Nu cumva asta a fost rolul DNA-ului?! Unii dintre puscariabili (vorba lui Base!) vad ca au rezolvat problema si au fugit cu saci de bani in conturi ajutati, bineinteles, de "justitia independenta"! :D

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 21.11.2024 – ICCJ a lamurit cum ramane cu Sosoaca (Document)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva