11 December 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

Expertul Catalin Grigoras explica de ce expertizele din Romania se fac in favoarea acuzarii: „Angajatii MJ-INEC au fost instruiti de ofiteri activi ai SRI!” Expertul INEC, Gheorghe Pop, cercetat pentru fals si uz de fals

Scris de: L.J. | pdf | print

26 September 2011 17:29
Vizualizari: 18213

Renumitul expert Catalin Grigoras (foto)acum profesor la Universitatea din Colorado, Denver, desemnat ca expert parte in dosarul nr. 6367/2/2010, de la Curtea de Apel Brasov, in care este judecat pentru fapte de coruptie avocatul Adrian Zamfirachi, a acuzat Institutul National de Expertize Criminalistice (INEC) ca isi pregateste expertii la SRI, si ca acestia dezinformeaza instantele cu buna-stiinta, facand rapoartele de expertiza in asa fel incat sa fie favorabile acuzarii. Grigoras l-a acuzat pe expertul desemnat de instanta, Gheorghe Pop, ca a mintit in raportul de expertiza cu privire la programele utilizate in realizarea expertizei si la capacitatea acestor programe de a fi eficiente. In raportul de expertiza, Pop a sustinut ca la efectuarea expertizei a utilizat programul de calculator EdiTracker care, de fapt, nu poate fi utilizat in astfel de expertize decat in anumite conditii, asa cum a aratat si producatorul programului, conditii care nu erau indeplinite in acest caz. Mai mult, desi expertul a recunoscut ca inregistrarile date spre expertizare nu erau originale si ca pe acestea a descoperit discontinuitati, a tinut totusi sa opineze ca acestea nu prezinta urme de interventie sau alte alterari. In urma obiectiilor facute de Grigoras la raportul de expertiza, Zamfirachi a facut plangere penala impotriva expertului Gheorghe Pop, pentru fals si uz de fals.


Expertul INEC Gheorghe Pop, acuzat de minciuna!

Curtea de Apel Brasov a dispus, in dosarul nr. 6367/2/2010, in care este judecat pentru fapte de coruptie avocatul Adrian Zamfirachi, ca expertul INEC Pop Gheorghe sa efectueze o expertiza criminalistica, cu obiective clasice, adica sa stabileasca daca inregistrarile audio si audio/video ambientale sunt autentice, sa stabileasca dacainregistrarile au fost realizate simultan cu evenimentele acustice pe suporturile expertizate sau reprezinta o copie si sa stabileasca dacainregistrarile contin eventuale interventii (stersaturi, inserari, intercalari de cuvinte, fraze sau alte elemente de contrafacere). Expertul Gheorghe Pop s-a contrazis in mai multe randuri in raportul de expertiza, de exemplu, prezentand datele de inscriptionare ale CD-urilor ca fiind diferite de datele cand au fost efectuate inregistrarile, ceea ce indica faptul ca probele nu sunt originale sau autentice ci sunt copii sau editari, dar a precizat ca“nu au fost depistate … elemente de copiere”. Mai mult, expertul a si incercat sa induca in eroare instanta, in sensul ca a precizat in raportul de expertiza ca programul utilizat de el pentru a analiza autenticitatea inregistrarilor audio digitale lucra si cu frecvente mai mici de 44.1 Khz. Gheorghe Pop a atasat raportului de expertiza si un e-mail al producatorului programului, pentru a demonstra ca acesta functioneaza si cu frecvente mai mici de 44.1 KHz, numai ca, supriza, in mail, producatorul spunea, de fapt, frecvente mai mari de 44.1 Khz! In conditiile “traducerii frauduloase de catre expertul Gheorghe Pop a e-mail-ului de la producator consider ca asistam la escaladarea sarlataniei in MJ-INEC si la doua rapoarte de expertiza intocmite cu rea-credinta de catre acelasi expert”, se arata in obiectiunile la raportul de expertiza, intocmite de Catalin Grigoras.

Cu privire la programul utilizat de expertul INEC, Edi Tracker, despre care expertul Pop a sustinut ca este utilizat pe scara larga pana si de specialistii din SUA si ca este recomandat de acestia, Catalin Grigoras a aratat ca programul “nu este in continuare aprobat si nu este recunoscut nici de comunitatea stiintifica relevanta, pentru expertizarea probelor audio, subiectivismul expertului in interpretarea rezultatelor fiind deosebit de ridicat. Nu exista articole stiintifice (…) care sa prezinte tehnologia Edi Tracker si ratele de eroare, iar testele efectuate de diferiti cercetatori nu l-au validat ca pe un program robust de utilizat in expertiza inregistrarilor audio”.

Pop nu a insistat sa primeasca suportul original al inregistrarilor, inventand o noua sintagma, intru acoperirea procurorilor: “original din punct de vedere procedural”

Mai mult, desi expertul Pop a mentionat ca a descoperit ”puncte de neuniformitate” in inregistrarile supuse expertizei, “punctele de neuniformitate ale zgomotului de fond care sunt elemente caracteristice de editare, nu este mentionat (n.n.-acest aspect) de expertul Gheorghe Pop in niciunul din cele doua rapoarte de expertiza intocmite in cauza”.

Expertul Gheorghe Pop a mentionat in raportul sau ca “dat fiind intervalul temporal dintre momentul prezentarii probelor in instanta si momentul examinarii lor precum si modul de lucru al echipamentelor tehnice utilizate pentru efectuarea de inregistrari ambientale a rezultat ca in memoria interna a echipamentelor nu mai puteau fi gasite inregistrarile originale, acestea fiind in mod cert salvate pe discul statiei si gravate ulterior pe un suport optic ce se poate constitui in suport original numai din punct de vedere procedural, nu si din punct de vedere stiintific.De altfel, din acest motiv, desi initial au fost cerute echipamentele tehnice cu care au fost efectuate inregistrarile, nu s-a mai insistat asupra acestui aspect, motivat si de celeritatea efectuarea lucrarii”. Cu privire la aceasta afirmatie a lui Pop, Catalin Grigoras, in obiectiuni a precizat: “Mentionez ca intalnesc in premiera astfel de explicatii absurde si sintagma 'suport original numai din punct de vedere procedural', adica din punct de vedere tehnic, stiintific sau criminalistic nu este original. (…) Remarc de asemenea ca in lipsa echipamentelor tehnice de inregistrare si a unui comunicat oficial al DNA, expertul Gheorghe Pop isi depaseste cu mult sarcinile tehnice si stiintifice de analizare a probelor si isi permite sa fabuleze cu privire la memoria acestor echipamente, posibilitatea ca inregistrarile originale sa nu mai fie disponibile etc.

Grigoras acuza: Expertii de la INEC sunt pregatiti de SRI! Asa se explica slaba calitate a expertizelor

In concluziile obiectiunilor la expertiza, Grigoras a sustinut ca: “astfel de expertize sunt normale avand in vedere modalitatile prin care au fost angajati si declarati la MJ-INEC noii experti audio/video, (…) ca angajatii MJ-INEC au fost instruiti de ofiteri activi ai Serviciului Roman de Informatii, se vede acum rezultatul acestui stagiu de instruire, precum si profesionalismul deosebit al ofiterilor instructori de la SRI, in plus SRI comunica pe site ca efectueaza expertize tehnice pentru Ministerul Justitiei, utilizand experti criminalisti autorizati si amestecand astfel expertiza tehnica cu cea criminalistica, fara ca Ministerul Justitiei, organele judiciare sau partile sa reactioneze.”

* Cititi aici suplimentul de expertiza a lui Gheorghe Pop

* Cititi aici obiectiunile expertului-parte Catalin Grigoras la adresa expertizei lui Pop

Comentarii

# ioan duscas date 26 September 2011 18:08 +4

chestiunea certa este ca romania este un STAT POLITIENESC in care de multe ori judecatorii sunt PRESATTI de catre lucratori SRI sa dea anumite solutii , romania este statul in care o mare parte din magistrati sunt LUCRATORI AI SERVICIILOR SECRETE SUB ACOPERIRE !! rOMANIA ESTE STATUL IN CARE MAGISTRATI DETERMINA "SINUCIDEREA" ALTOR MAGISTRATI SAU II OMOARA PE FATA SI NU SE INTAMPLA NIMIC CU MAGISTRATUL CRIMINAL !! ROMANIA ESTE STATUL MAFIOT IN CARE O SEAMA DE MAGISTRATI , POLITICIENI , MILITIENI SI LUCRATORI DIN SERVICIILE SECRETE AU FORMAT O RETEA TRANSPARTINICA IN SCOPUL DE A JEFUII TOT CE SE POATE IN ACEASTA TARA BOGATA !! ROMANIA ESTE STATUL MAFIOTO-POLITIENESC IN CARE EU DESI SUNT UN OM CINSTIT MI-A FOST PUSA ETICHETA DE "SUSPECT DE TERORISM" , "SUSPECT DE SPIONAJ" , SUSPECT DE CRIMA ORGANIZATA" FARA SA EXISTTE NICI UN INDICIU IN ACEST SENS IN AFARA DE DORINTA MAFIEI TRANSARTINICE DE A MA ELIMINA DATORITA FAPTULUI CA AM ATINS SENSIBILA PROBLEMA A DOCUMENTELOR FALSIFICATE CU CARE S-AU FURATT O MARE PARTE DIN PROPRIETATILE IMOBILIARE ALE TARII !! ROMANIA ESTE STATTUL MAFIOT IN CARE MI-AU FOST ANULATE VOTURILE OBTINUTE LA ALEGERILE LOCALE DIN 2008 PE MOTIV CA AS FI TERORIST , SPION , HOT , BA CHIAR ANTICHRISTUL DE CATRE GUNOAIELE CORUPTE DIN FRUNTEA ADMINISRTRATIEI LOCALE, ADICA EU MA LUPTAM CU EI PENTRU FAPTUL CA GUNOAIELE DIN POZITIILE DETINUTE AVEAU O SINGURA MARE PROBLEMA "CAPATUIALA PROPRIE " IAR SUSNUMITELE GUNOAIE IN FRUNTE CU "GUNOIUL DE FRUNTE!" AU HOTARAT CA UN ASEMENEA PERSONAJ TREBUIE DISTRUS DEOARECE DAUNEAZA LINISTTII LORR PERSONALE !

# Eu date 26 September 2011 21:24 +2

Mare minune ca n-a fost iarasi blocat site-ul la aparitia unui astfel de articol. FELICITARI CATALIN, spune pe direct ca astea sunt doar o parte din magarii. Deci, cat mai pastoresc Bica si Predoiu?

# stelian date 26 September 2011 22:13 +3

"Expertii" acuzarii Domnul expert Grigoras relateaza o realitate care se perpetueaza din perioada comunista cand existau experti din toate domeniile fie la comanda militienilor si procurorilor fie chiar ofiteri sub acoperire cu carnete de expert. Unul dintre domeniile in care unii experti au fost si inca sunt sub comanda politistilor si procurorilor sunt expertizele contabile. Veti descoperi aceeasi experti contabili "numiti" mai ales de DNA in dosare cu tema economica si in care "rapoartele de expertiza" sunt aproape "rechizitoriile" cerute de anchetatori. Din pacate nici judecatorii nu lectureaza cum trebuie astfel de expertize altfel, simpla mentiune intrun raport de expertiza contabila a termenilor "prejudiciu", "infractiune", "fals", etc. ar trebui sa conduca la anularea raportului si amendarea "expertului" contabil intrucat in mod normal acesta nu are nici pregatirea nici abilitatea profesionala sa utilizeze astfel de termeni.  

# grigoras date 27 September 2011 08:37 0

o prostie. si grigoras a urmat aceleasi cursuri, iar pe tehnicienii sri ii scolesc colegii din fbi care vin cu aparatura. pai daca romania e stat politienesc, ce e SUA, italia, olanda s.a. unde se stocheaza 1 an convorbirile telefonice si traficul de internet ale tuturor persoanelor. Pai ce credeti ca fbi pune la dispozitie aparatura tehnice? sunteti naivi :sad:

# DOREL date 27 September 2011 10:26 +3

Minciuna in falsh, mai draga ! Gheorghe Pop & Co nu a fost instruit de FBI ci de un simplu SRL de apartament, neacreditat de nimeni (Va mai amintiti de EBA care a participat 2 zile la prezentari la o universitate americana si marinalul a zis ca a absolvit acolo ? Ei, bine, si aici e la fel !) ! Grigoras, in schimb, da, a fost instruit (si) de FBI ! Apoi: 1. faptul ca Gheorghe Pop nu a fost invatat prostii nici de acel SRL, sta in declaratia lui data in dos. Voicu - Costiniu - Casuneanu - Locic ! 2. faptul ca in expertizele din tara, Gh. Pop scrie totusi prostii, asta e nenorocirea ! Intrebare : De ce ? Raspuns : pentru ca e asa ordinul ! Si, b): de ce nu se intreaba nimeni de ce s-a ascuns expertul Vasile Turcitu dupa celebra expertiza din dos. Lidia Peter, Bojinca, Acatrinei, Fesiuc, unde Turcitu si Grigoras au scris negru pe alb ca inregistrarile erau de fapt prelucrari (adica falsificari) si cu toate astea cei 4 au fost condamnati (desi intre ei erau 3 magistrati) ? In ce tara traim ?

# dumitrescu date 27 September 2011 09:34 +3

Se vede din expertizele lui Pop ce instruiti sunt expertii SRI. Apropos, cine i-a facut experti? Ca n-au dat niciun examen. Si despre ce aparatura e vorba? Ca traim in plina tehnologie digitala si totul se rezuma la software. Si n-au urmat nici pe departe aceleasi cursuri ca si Grigoras. Cine-i intruieste pe sri-sti ? Si cu ce metode ? Cu alea dezvoltate si publicate de Grigoras? Si dupa ce Grigoras i-a instruit pe altii ? Si de aia se agita SRI-ul anul trecut prin Danemarca la o conferinta unde Grigoras a tinut un curs ? SI de aia Romania a fost sanctionata de CEDO din cauza SRI-ului? SRI care face expertize criminalistice cu experti tehnici judiciari? Oameni buni, inainte de a mai linge clantele pe la SRI si a posta meseje neo-securiste pe luju, in umele lui grigoras, ganditi-va de 10 ori, ca baiatul asta v-a dat cu flit la toti si nu-si pune mintea cu voi de acolo din SUA. Ar fi bine sa luati notite cand deschdie el gura si va mai arata cate o noua metoda.

# Mircea date 27 September 2011 13:29 0

Si ne mai miram ca nu suntem primiti in Schengen din cauza justitiei! Care justitie? Cea mai tare faza este faza cu HOTUL CARE STRIGA HOTII!!! LA fel si guvernanti actuali... au luat in catare putini magistrati cu coloana vertebrala (ca tare ii mai deranjeaza) pentru a ii demoniza, pentru a ii face tapii ispasitori a nefunctionarii justitiei de care ei insasi sunt VINOVATI.

# DOREL date 27 September 2011 13:41 0

Corect !

# va rog..nu ma arestati.. date 27 September 2011 14:08 +1

Pai nu stiti cum functioneaza sistemul? SIPI, primeste informatia. Daca este despre unul de-al lor (informator, coleg, ruda, protejat politic ets.), informatia se ingroapa, iar cel ce a furmizat-o se poate alege el insusi cu oarece probleme. Daca nu, se procedeaza in functie de cati bani are cel vizat, sau ce relatii are (devine santajabil si este usor de mani******t ulterior, poate fi folosit pentru a lovi in altcineva sau a fi dat drept exemplu). Daca informatia totusi se confirma partial, dar nu exista probe, SIPI cauta repejor un denuntator pecare il instruieste si il serveste DNA-ului. Probele se ticluiesc ulterior de comun acord (SIPI-DNA), apar inregistrari ale SRI, facute fara mandat... ”pe siguranta nationala”, martori noi si toate cele. Obligatoriu se anunta presa ! Si de-aici in colo este can-can. Ideea este ca pentru o anumita suma, daca tii neaparat sa te razbuni pe cineva nu apelezi la recuperatori si la SIPI, DNA, DGA si alte institutii ale statului specializate in santaje

# DOREL date 27 September 2011 17:11 0

Corectura necesara : ... nu apelezi la recuperatori ci la SIPI, DNA, DGA ...

# marishor date 27 September 2011 14:34 -2

cum vine asta ?? nu sunt semne de alterare ,nu au fost depistate elemente de copiere da nu sunt originale???tertipuride specialishti pt a prelungi anketele pe coruptie ,k tot tzipa ashtia de la ue in toate rapoartele..!!!

# escu date 27 September 2011 15:18 0

continutul acestor probe intereseaza pe cineva? NU!pt ca tb sa mai facem scapat un corupt!iar domnul grigoras,care se da expert in studierea vocilor masurate in zeci de herti nu spune nimic de acuratetea expertizei tehnice...se pierde in explicatii care miros de la o posta

# A_L_I_E_N date 27 September 2011 16:23 0

da d-le Cerbu. continutul acestor probe va fi relevant pentru opinia publica atunci cand vor fi prezentate TOATE - si mai ales cele pe care dvs. le-ati ascuns initial. Si, mai ales, atunci cand veti dobandi calitatea ce vi se cuvine, de inculpat - pentru furtul si distrugerea de probe, abuzurile si "favorurile" ce le-ati oferit in acest dosar. Ma intreb daca comentariul dvs. reprezinta nu doar frustrare ci si frica. Chiar credeti ca oricine va face orice, oricat si la nesfarsit pentru a va acoperi ?

# DOREL date 27 September 2011 17:21 +1

Depinde, si iata cum: "decat sa ai dreptate de unul singur, in afara partidului, mai bine sa gresesti impreuna cu intreg partidul !" (lozinca antedecembrista). Care e legatura ? Pai, e pentru ca proc. Cerbu a facut ce a facut pe mana lui, pentru sufletelul lui (a avut necaz pe Zamfirachi si l-a executat la nervi), asa ca necazurile sunt doua: 1. V. Cerbu a luat-o pe cont propriu (nu era un dosar comandat de forurile superioare) 2. a riscat utilizand tehnica de "colaje" a DNA in interes propriu si a expus institutia gratuit, riscul de demascare fiind nejustificat de nici un castig si intr-un caz in care totul e varza !

# A_L_I_E_N date 27 September 2011 18:37 0

a facut mai multe ... a cerut autorizatii de interceptare ale avocatului Zamfirachi de la Curtea de Apel, iar dupa ce i s-a respins cererea de reanoire a acestora, le-a distrus si a cerut, pentru aceleasi nr de telefon - de la Tribunal, mintind judecatorii ca nu cunoaste calitatea de avocat a lui Zamfirachi. si multe alte porcarii ...

# hopa-mitica date 27 September 2011 19:44 0

A ce miroase? Doar a dezvaluiri senzationale, care nu va convin voua, mafia. Dar toate porcariile se vor sfarsi. Pana acum si Dumitrescu si Chivu au fost obligati sa-si dea demisia. Chiar credeti ca tot voi o sa decideti? E pe faras si Betiu. Si cine sa mai vina? Mirea care are bubele de la Brasov? :lol:

# Fratila date 28 September 2011 06:19 0

Predoiu si Bica au rotit la conducerea INEC, la sectoare si laboratoare toti mafiotii, alcoolicii si cur-ele din institut. Cine urmeaza acum ?

# unne date 27 September 2011 18:43 +1

facaturile sri sunt la cedo

# SI EU! SI EU! date 5 November 2011 20:26 0

Bravo Fratila! Cine urmeaza acum? Cred ca TU! 

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 10.12.2024 – EUROINS risca sa intre in capcana bulgareasca, pe 12,7 milioane euro

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva