psdolt
25 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

IATA PROIECTUL DE GRATIERE – Ministerul Justitiei a publicat Ordonanta de Urgenta privind gratierea, pentru evitarea unei hotarari pilot la CEDO: "Se gratiaza in intregime pedepsele cu inchisoare de pana la 5 ani”. Nu beneficiaza de gratiere infractiuni precum luarea si darea de de mita, traficul de influenta si cumpararea de influenta, constituirea unui grup infractional organizat, infractiunile pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, dar nici infractiunile cu violenta (Ordonanta)

Scris de: Elena DUMITRACHE | pdf | print

18 January 2017 13:32
Vizualizari: 390061

Ministerul Justitiei a lansat in dezbatere publica proiectul de ordonanta pentru gratierea unor pedepse. Documentul a fost postat pe site-ul oficial al Ministerului la finalul sedintei de Guvern, fiind insotit de nota de fundamentare. Asa cum ministrul Justitiei Florin Iordache (foto) a anuntat deunazi, proiectul de gratiere prevede ca persoanele inchise pentru savarsirea anumitor infractiuni de coruptie sau fapte cu violenta sa nu beneficieze de gratiere. Pe langa aceste infractiuni, mai sunt excluse de la gratiere si infractiunile contra sigurantei statului, represiunea nedreapta, parasirea postului si prezenta la serviciu in stare de ebrietate, cercetarea abuziva, infractiunile privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si mediului de afaceri, prevenirea si sanctionare coruptiei, infractiunile la regimul transportului naval, infractiunile pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale sau infractiunile privind procedura insolventei. Acelasi proiect stabileste si care sunt pedespele care se gratiaza in intregime, respectiv cele care prevad inchisoare de pana la 5 ani inclusiv si pedepsele cu amenda aplicate de instanta de judecata.


In nota de fundamentare a Ministerului Justitiei, necesitatea adoptarii cat mai rapide a unui proiect de gratiere a unor pedepse este justificata prin situatia actuala din penitenciarele din Romania, care se confrunta cu supraaglomerarea, datele oficiale relevand ca in prezent in tara noastra exista 8 penitenciare care au un grad de ocupare mai mare 200%, in restul inchisorilor indicele mediu relevand un grad de ocupare de 157,7%.

Un alt motiv pentru care s-a dorit punerea in dezbatere publica, in cel mai scurt timp, a proiectului de gratiere a fost posibilitatea ca in luna mai 2017 Curtea Europeana a Drepturilor Omului sa publice o hotarare-pilot pentru supraglomerarea sistematica din penitenciarele romanesti, care sa stabileasca condamnarea Romaniei pentru conditiile inumane si degradante din penitenciare.

Iata ce se retine in nota de fundamentare cu privire la hotararea-pilot a CEDO:

"Prin Memorandumul aprobat de catre Guvern in sedinta din 27 aprilie 2016, s-au propus o serie de masuri menite a indeparta, ori chiar de a inlatura perspectiva unei condamnari a Romaniei la CEDO prin pronuntarea unei hotarari pilot. Cu toate acestea, parcurgand continutul acestuia, se constata ca, pe de o parte propunerile continute ofera solutii pentru o partiala rezolvare a situatiei, iar pe de alta parte timpul de asteptare pentru transpunerea sa in practica este unul foarte lung de aprox. 7 ani, pana in anul 2023.

Se constata de asemenea ca investitia preconizata pentru punerea sa in practica este de 838.451.330 mil euro, suma ce se doreste a fi utilizata in lucrari de infrastructura, respectiv, in constructia sau amenajarea de noi penitenciare, de sporire a numarului de locuri de incarcerare si in modernizarea unui numar redus de locuri de incarcerare, suma ce nu are justificare in ceea ce priveste obtinerea ei si alocarile bugetare din care va fi obtinuta, in conditiile in care bugetul Ministerului Justitiei pentru Administratia Nationala a Penitenciarelor pentru anul 2015 a fost de aprox. 266 milioane Euro, din care aprox. 188 milioane Euro au reprezentat cheltuielile de personal.

Investitia in extinderea si modernizarea spatiilor de incarcerare reprezinta, bineinteles, una dintre componentele solutiei, problema este insa una de viziune.

Pentru si bugetul de stat se adauga cheltuieli din ce in ce mai costisitoare, legate de intretinerea unor persoane condamnate, care nu au savarsit fapte cu violenta, nu sunt recidiviste, si care ar putea fi reintegrate in societate in alte moduri, legal stabilite.

Trebuie avut in vedere si recomandarile formulate de The European Committee for the Prevention of Torture and Inhuman or degrading Treatment or Punishment (CTP), care arata ca investitia in infrastructura penitenciara nu reprezinta o solutie, ci pedepsele complementare si actiunile care vizeaza reeducarea persoanelor condamnate, reprezinta calea de succes pentru o societate care doreste sa se reformeze cu adevarat.

Pentru motivele invocate consideram ca trebuie sa fie promovata prezenta ordonanta de urgenta prin care, in mod diferentiat, si in functie de infractiunile pentru care exista hotarari ale instantelor de judecata, sa se aplice gratierea.

In privinta gratierii, aceasta are ca efect doar asupra executarii totale sau partiale a unei pedepse aplicate de instantele judecatoresti, existand si posibilitatea ca, in eventualitatea savarsirii unor altor fapte penale, gratierea sa poata fi revocata.

In acelasi timp, trebuie precizat ca prezenta ordonata de urgenta nu se aplica persoanelor care savarsesc infractiuni cu violenta, impotriva sigurantei nationale, infractiuni de coruptie, impotriva persoanei, etc., in stare de recidiva.

Necesitatea promovarii ordonantei de urgenta este determinata, pe de o parte, de iminenta aplicarii unor sanctiuni de catre CEDO, iar, pe de alta parte, de conditiile deosebit de grele si degradante in care sunt obligate sa traiasca persoanele condamnate la pedeapsa inchisorii.

In acelasi timp urmeaza sa se retina ca promovarea prin ordonanta de urgenta poate fi facuta avandu-se in vedere prevederile art. 20 alin. 1 care prevad ca “dispozitiile constitutionale privind drepturile si libertatile cetatenilor vor fi interpretate si aplicate in concordanta cu Declaratia Universala a Drepturilor Omului, cu pactele si celelalte tratate la care Romania este parte.”

Art. 53 din Constitutia Romaniei, care prevede restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati, stabileste ca aceasta se poate dispune numai daca este proportionala cu situatia care a determinat-o.”

Iata ce prevede proiectul de ordonanta de urgenta al Ministerului Justitiei publicat pe site in data de 18 ianuarie 2017:

"ORDONANTA DE URGENTA

pentru gratierea unor pedepse

In temeiul art. 115 alin. (4)si alin. (6) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta:

Art. 1 (1) Se gratiaza in intregime pedepsele cu inchisoare de pana la 5 ani inclusiv precum si pedepsele cu amenda aplicate de instanta de judecata.

(2) Prevederile alin. (1) se aplica indiferent de modalitatea de executare a pedepsei inchisorii dispusa de instanta.

Art. 2 Se gratiaza in parte :

a)cu 1/2 pedepsele cu inchisoare aplicate persoanelor care au implinit varsta de 60 ani, femeilor insarcinate (gravide) sau persoanelor care au intretinere minori cu varsta de pana la 5 ani;

b)cu 1/2 sau, dupa caz, cu restul de pedeapsa neexecutat din pedepsele cu inchisoare aplicate persoanelor care, conform expertizei medico-legale emisa de institutiile abilitate sunt diagnosticate cu boli incurabile in faze terminale;

Art. 3 (1) Prevederile art. 1–2 nu se aplica celor condamnati pentru infractiuni savarsite in stare de recidiva si celor care sunt recidivisti prin condamnari anterioare;

(2) Gratierea este conditionata de achitarea despagubirilor la care persoana condamnata a fost obligata prin hotarare judecatoreasca definitiva, in termen de 1 an de la punerea in libertate.

(3) Pevederile alin. (2) nu se aplica condamnatilor pentru care se gratiaza potrivit art. 2 lit. a) si b);

(4) Nu beneficiaza de prevederile art.1 cei care au savarsit urmatoarele infractiuni:

A. Infractiuni reglementate de Codul Penal:

1) infractiunile contra sigurantei statului prevazute in art. 155-173 Cod penal anterior si in art. 394-412 Cod penal in vigoare;

2) infractiunile de omor prevazute in art. 174-177 Cod penal anterior si in art. 188-191 Cod penal in vigoare;

3) vatamare corporala grava prevazuta de art. 182 Cod penal anterior si in art. 194 Cod penal in vigoare;

4) lovirile sau vatamarile cauzatoare de moarte prevazute de art. 183 Cod penal anterior si in art. 195 cod penal in vigoare;

5) lipsirea de libertate in mod ilegal prevazute de art. 189 Cod penal anterior si in art. 205 cod penal in vigoare;

6) violarea de domiciliu prevazuta in art. 192, alin 2 Cod penal anterior si in art. 224 alin.2 cod penal in vigoare

7) santajul prevazut in art. 194 Cod penal anterior si in art. 207 cod penal in vigoare

8) violul prevazut de art. 197 Cod penal anterior si in art. 2018 cod penal in vigoare ;

9) actul sexual cu un minor prevazut de art. 198 Cod penal anterior alin 2-4 si in art. 220 alin 2-4 cod penal in vigoare ;

10) agresiunea sexuala prevazuta in art. 219 Cod penal in vigoare

11) coruptia sexuala prevazuta de art. 202 Cod penal anterior si in art. 221 cod penal in vigoare ;

12) incestul prevazut de art. 203 Cod penal anterior si in art. 377 cod penal in vigoare;

13) furtul prevazut de art. 209 Cod penal anterior si in art. 229 cod penal in vigoare;

14) talharia prevazuta de art. 211 Cod penal anterior si in art. 233 – 234 cod penal in vigoare;

15) pirateria prevazuta de art.212 Cod penal anterior si in art. 235 cod penal in vigoare, precum si talharia sau pirateria urmata de moartea victimei prevazuta de art. 236 cod penal in vigoare;

16) inselaciunea prevazuta de art 215 alin 2-5 Cod penal anterior si in art 244-245 cod penal in vigoare;

17) ultrajul prevazut de art. 239 Cod penal anterior si in art. 257 cod penal in vigoare;

18) tortura prevazuta de art. 267 1 Cod penal anterior si in art. 282 cod penal in vigoare;

19) represiunea nedreapta prevazuta de art. 268 Cod penal anterior si in art. 283 cod penal in vigoare;

20) evadarea prevazuta de art. 269 Cod penal anterior si in art. 285 cod penal in vigoare;

21) inlesnirea evadarii prevazuta de art. 270 Cod penal anterior si in art. 286 cod penal in vigoare;

22) parasirea postului si prezenta la serviciu in stare de ebrietate prevazuta de art. 275 alin. 3 Cod penal anterior si in art. 331 alin. 3 cod penal in vigoare;

23) neindeplinirea indatoririlor de serviciu sau indeplinirea lor defectuoasa prevazuta in art. 329 alin. 2 cod penal in vigoare

24) nerespectarea regimului materialelor nucleare sau al altor materii radioactive prevazuta de art. 279 1 Cod penal anterior si in art. 345 alin 2-4 cod penal in vigoare;

25) falsificarea de monede sau de alte valori prevazuta de art. 282 Cod penal anterior si in art 310-312 cod penal in vigoare;

26) falsificarea de valori straine prevazuta de art. 284 Cod penal anterior;

27) detinerea de instrumente in vederea falsificarii de valori prevazuta de art. 285 Cod penal anterior si in art. 314 cod penal in vigoare;

28) luarea de mita prevazuta de art. 254 Cod penal anterior si cod penal in vigoare;

29) darea de mita prevazuta de art. 255 Cod penal anterior si art. 290 cod penal in vigoare;

30) traficul de influenta prevazut de art. 257 Cod penal anterior si art. 291 cod penal in vigoare;

31) cumpararea de influenta prevazut de art. 292 cod penal in vigoare ;

32) nerespectarea dispozitiilor privind importul de deseuri si reziduuri prevazute de art 302 2 alin. 2 Cod penal anterior;

33) relele tratamente aplicate minorului prevazute de art. 306 Cod penal anterior;

34) traficul de stupefiante prevazute de art. 312 Cod penal anterior;

35) falsificarea de alimente sau alte produse prevazute de art. 313 Cod penal anterior si in art. 357 cod penal in vigoare;

36) proxenetismul prevazut de art. 329 Cod penal anterior si in art. 213 cod penal in vigoare;

37) constituirea unui grup infractional organizat prevazut de art. 367 cod penal in vigoare;

38) racolarea minorilor in scopuri sexuale prevazuta de art 222 cod penal;

39) sclavia prevazuta de art. 209 cod penal;

40) traficul de persoane prevazuta de art. 210 cod penal;

41) traficul de minori prevazuta de art. 211 cod penal;

42) folosirea serviciilor unei persoane exploatate prevazuta de art. 216 cod penal ;

43) folosirea prostitutiei infantile prevazuta de art. 216 alin 1 cod penal;

44) pornografia infantila prevazuta de art. 374 cod penal;

45) fraudele comise prin sistemul informatic si de plata electronice prevazute de art. 249 – 251 cod penal;

46) traficul de migranti prevazuta de art. 263 cod penal;

47) facilitarea sederii ilegale in Romania prevazuta de art. 264 cod penal

48) divulgarea informatiilor secrete de stat prevazuta de art. 303 cod penal;

49) ultrajul judiciar prevazut de ar. 279 cod penal;

50) cercetarea abuziva prevazuta de art. 280cod penal.

B. Infractiuni reglementate de legi speciale:

1. infractiunile prevazute in art. 276 din Legea 31/1990 privind societatile comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare

2. infractiunile prevazute de art. 19-21 din Legea nr. 51/1991 privind siguranta nationala a Romaniei;

3. infractiunile prevazute la art. 5 alin 1 si alin 3 din Legea nr. 78 /2000;

4. infractiunile prevazute de art 2-8 si art 10-14 din Legea nr. 143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului si consumului ilicit de droguri cu modificarile si completarile ulterioare;

5. infractiunile prevazute de OUG nr. 105/ 2001 privind frontiera de stat a Romaniei cu modificarile si completarile ulterioare;

6. infractiunile prevazute in Legea nr. 668/2001 privind prevenirea si combaterea traficului de persoane cu modificarile si completarile ulterioare;

7. infractiunile prevazute de Legea 535/2004 privind prevenirea si combaterea terorismului;

8. infractiunile prevazute in art. 29 din Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii terorismului - Republicata

9. infractiunile prevazute de art 43, 44 alin 1, 46 si 48 din Legea nr. 161/ 2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si mediului de afaceri, prevenirea si sanctionare coruptiei, cu modificarile si completarile ulterioare;

10. infractiunile prevazute de Legea nr. 191 din 13 mai 2003 privind infractiunile la regimul transportului naval, cu modificarile si completarile ulterioare

11. infractiunile prevazute de art 3-5 si art. 7 alin 1 din Legea nr. 241/ 2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, cu modificarile ulterioare;

12. infractiunile prevazute de art. 143 alin 2 din Legea nr. 85 /2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare;

13. infractiunile prevazute de art. 270 si 272 din Legea nr. 86/ 2006 privind codul vamal al Romaniei, cu modificarile ulterioare;

14. infractiunile prevazute de Legea nr 39/2003 privind prevenirea criminalitatii organizate;

15. infractiunile prevazutede Legea nr. 194/2011 privind combaterea operatiunilor cu produse susceptibile de a avea efecte psihoactive;

Art. 4 - Amenzile si celelalte sanctiuni cu caracter administrativ aplicate nu se mai executa in masura in care nu au fost executate.

Art. 5 (1) In cazul unei eventuale aplicarii in mod succesiv a unor dispozitii de gratiere cu privire la aceeasi pedeapsa se va lua in considerare numai dispozitia de gratiere mai favorabila condamnatului.

(2) Gratierea are efecte si asupra pedepselor a caror executare este suspendata conditionat, in acest caz partea din termenul de incercare care reprezinta durata pedepsei pronuntate de instanta se reduce in mod corespunzator. Daca suspendarea conditionata este revocata sau anulata se executa numai partea de pedeapsa ramasa negratiata.

(3) Gratierea nu are efecte asupra masurilor de siguranta si masurilor educative.

(4) Gratierea nu se aplica celor care nu au inceput executarea pedepsei inchisorii deoarece s-au sustras de la executarea acesteia precum si celor care au inceput executarea dar ulterior s-au sustras.

(5) Persoanele gratiate care in decurs de trei ani savarsesc cu intentie o infractiune, vor executa, pe langa pedeapsa stabilita pentru acea infractiune si pedeapsa sau restul de pedeapsa ramas neexecutat ca urmare a aplicarii prezentei legi.

(6) Nerespectarea conditiei prevazute de art 3, alin 2 atrage revocarea gratierii.

Art. 6 Dispozitiile prezentei ordonate de urgenta se aplica numai faptelor comise pana la data de 18.01.2017.

Art.7 Prezenta ordonanta intra in vigoare la data de 18.02.2017.

*Cititi aici proiectul de ordonanta privind gratierea

*Cititi aici Nota de Fundamentare a proiectului de ordonanta privind gratierea

Comentarii

# stefan date 18 January 2017 13:52 -12

proiectul este penibil...mai bine nu il fac. datorita presiunilor de peste tot, nu se gratiaza practic nimic.

# Ultimul Charlot date 18 January 2017 15:02 -8

Art. 4 - Amenzile si celelalte sanctiuni cu caracter administrativ aplicate nu se mai executa in masura in care nu au fost executate. Scapam de amenzi de circulatie ? de carnete luate?

# vasile date 18 January 2017 15:57 +24

amenzile de circulatie nu sunt amenzi penale ci contraventionale, o sa ai in continuare permisul suspendat si amenda de circulatie de platit... :D

# eustatiu date 25 January 2017 16:11 +2

Intra si sanctiunile contraventionale. Titlul ordonantei este "pentru gratierea unor pedepse" iar articolul 4 se refera clar la amenzi si sanctiuni cu caracter administrativ neexecutate. De altfel ar fi absurd sa gratiezi infractiuni si sa sanctionezi in continuare contraventii cu grad de periculozitate mai mic dar care au caracter penal pentru UE ( discutie cunoscuta)

# Vasile date 16 February 2017 00:50 0


Citeza pe eustatiu
Intra si sanctiunile contraventionale. Titlul ordonantei este "pentru gratierea unor pedepse" iar articolul 4 se refera clar la amenzi si sanctiuni cu caracter administrativ neexecutate. De altfel ar fi absurd sa gratiezi infractiuni si sa sanctionezi in continuare contraventii cu grad de periculozitate mai mic dar care au caracter penal pentru UE ( discutie cunoscuta)
Foarte bine punctat .

# Vasile date 16 February 2017 01:35 0

Numai ca deja sa inceput eliberarea celor care au facut fapte penale care au fost incriminate dar care acum sunt dezincriminate prin Ordonanta 13 . UE nu a dezincriminat abuzul in serviciu nici minciuna nici amenzile celor vinovati

# Vasile date 16 February 2017 01:48 -1

Problema este ca deja a inceput gratierea unor penali care au fot cndamnati si urmeaza in continuare foarte multi care au facut abuz in serviciu sa fie achitati gratiati,cu amenzi anulate, ceia ce nu aste in acord cu legislatia UE .

# eusandu date 30 January 2017 13:37 +3

Din toate comentariile citite vad ca incultura este la loc de cinste. - Celor care se vaita de amenzi le-as recomanda sa se cominteasca. - Soferi cu permise ridicate si amenzi de circulatie, sunteti deja periculosi in libertate. - Pe tinerii "frumosi si liberi" i-as intreba daca lucreaza undeva? Banii primiti la mitinguri sunt neimpozabili. Asta pentru ca sanctiunile la CEDO se platesc si din impozitele mele. Pe voi va doare-n cot. Puneti mana pe munca si lasati gainariile asteptand gratierea. Puneti mana pe carte baiet!

# DODI date 18 January 2017 17:58 +12

Cred că ciolanis aștepta de la acest ministru să îi grațieze pe cei care au furat case. Ce greșeală politică. Să nu întrebi pe cleptomanul imobiliar ce ar dori să obțină!!!!!!!!!!

# unul din lumea cea mare date 18 January 2017 23:40 +1

ptr MINE mermelica a ajuns o TARA EXTREM DE CIUDATA!!!!!!O LEGE NORMALA ESTE PE CALEA FACERII SI propusa spre discutie publica,si mot se infiinteaza la guvern(pentru prima data in 2 ani)marele alb cu maru/n rit(crezind ca/i portocala,nu ala de la prahova)si apoi tinerii frumosi si liberi incep (LA ORDIN)sa marsaluiasca spre guvern asa din senin,cu convocare usr(pe tabel convocator,din toate unitatile sri , jandarmi,politie,astia fiind tinerii frumosi gaunosi si liberi de judecata.chiar imi este scirba scirboasa si greata gretoasa de prostia prostilor care/si asteapta impasibili sfirsitul de la fascistii din marginimea sibiului)azi l/am auzit pe zara confirmind ceea ce spun si eu ca joianis are cetatenie germana de mare alb

# Alina-Ioana date 25 January 2017 20:31 0

De acord ! Felicitari !

# Eu am colegi care au fost la mars date 1 February 2017 10:16 -1

Eu am colegi care au fost la mars. Lucreaza in IT si nu sunt intr-un partid. AS vi venit si eu la mars daca nu aveam copil mic de 7 luni pe care nu am cu cine sa-l las. Gratierea nu e normala intr-o tara civilizata. Mi-as dori legi mai aspre pentru neleguitori, fara dreot de injumatatire a pedepsei daca esti recidivist. Imi doresc ca pedofilii sa primeasca pedeaspsa capitala. Cu siguranta nu imi doresc ca un oficial sa poata fura pana la 40000Euro fara a fi un furt. Asa ca mai bine decat sa fiii sceptic ai macar curajul sa te opiu anormalitatii

# SSSSSSSS date 1 February 2017 19:38 +1

:sad: pai nu se gratiaza furtul ...la nr. 13....nic pedofilia...deci... se pare ca lumea urla fara citeasca si cica nu sunteti mani******ti... :lol:

# Edelweiss date 18 January 2017 14:08 +1

Exact asta voiam să exclam și Io*: CE ANUME SE GRAȚIAZĂ, căci văd că NIMIC. Am impresia că singurii grațiați sunt foștii președinți de CJ, prefecți, primari, funcționari publici, milițieni. TZEAPĂ, PSD E COGNOMENUL TĂU! :lol:

# Matei date 18 January 2017 14:08 -11

Este un proiect profund anti social. Punerea in libertate a 2500 de infractori, chiar si cu pedepse mai mici de 5 ani rerezinta un atentat la siguranta cetateanului. Construiti puscarii!

# Andrei date 24 January 2017 02:13 -2

Ar construii puscarii dar nu se pot face peste noapte. Acesta ordonanta de urgenta este depusa sa nu mai se aplice amenda de la CEDO care va venii in curand. Sti, aia cauzata de persoana care a mintit la CEDO si o declarat ca drepturile omului sunt un lux. Ca si apa si aerul se pare, din punctul ei de vedere. :D

# un mizantrop date 22 August 2018 17:33 0

Daca se dovedeste (si da, s-a dovedit!) ca aveai un protocol ilegal si neconstitutional intre securitate si judecatori, prin care securitatea iti dicta cata puscarie sa faca unul pentru care nu erau probe, dar, iti livra ea, securitatea, denuntatorul si numai pe baza asta bagai mii de oameni in puscarii (oameni incomozi afacerilor securitatii, sau "prietenilor" din partide), ce faci acum, astepti ani intregi pana se revizuiesc procesele, poate la CEDO si platesti sume uriase, sau dai o amnistie, sau o gratiere a pedepselor de pana in cinci ani, pentru fapte fara violenta (ca era mai greu sa "bage" violenta in sentintele trucate...) si sa te ocupi de revizuirea sentintelor mai mari?! Mai, voi nu numai ca nu ganditi cu capul vostru, dar nici umanitate nu mai aveti, cum, naiba sa lasi in puscarii presupusi nevinovati?!

# profesionalism date 18 January 2017 14:23 +1

exista statistici? cate persoane beneficiaza de ordonanta asta?

# Legiulitorul cel nelegiuit date 18 January 2017 14:29 +4

Deci abuzul in serviciu e gratiat...cine e condamnat pt abuz in serviciu?astept raspuns....da ti un serch pe site ul DNA si al ICCJ dupa art 248 CP vechi,art 297 CP Nou si art 13 din Lg 78 pe 2000 :lol:actiunea stat contra stat.tara bananiera.

# vasile date 18 January 2017 15:10 -5

abuzul nu se gratiaza...vezi la legi speciale si abuzul este exclus

# Legiuitorul date 18 January 2017 17:21 +9


Citeza pe vasile
abuzul nu se gratiaza...vezi la legi speciale si abuzul este exclus
ba se gratiaza..abuzul e in c pen la art 297 iar in lg 78 la art 13 ind 1 .deci nefiind intre art excluse se gratiaza

# Petre date 29 January 2017 22:23 0

Cred ca in tara bananiera ai studiat tu matematica. Ai citi C Pen la art 297? Pedeapsa are intervalul maxim de 7 ani.....pb la tine 5>7 de vreme ce incluzi o infractiune cu maximul de pedeapsa de 7 ANI cand proiectul vb de maxim 5.... Ma intreb - oare voi chiar sunteti prosti? sau sunt atit de multi rau intentionati in tara asta amarata... :cry:

# Sabin date 30 January 2017 17:02 +1


Citeza pe Petre
...Pedeapsa are intervalul maxim de 7 ani.....pb la tine 5>7 de vreme ce incluzi o infractiune cu maximul de pedeapsa de 7 ANI cand proiectul vb de maxim 5...
În articol spune: "Se gratiaza in intregime pedepsele cu inchisoare de pana la 5 ani inclusiv...". Din asta înţeleg că pedeapsa maximă care se poate da pentru infracţiune e irelevantă. Contează efectiv pedeapsa dată.

# comabi date 25 January 2017 15:38 0

Uite, daca tot astepti, consulta singurel ;-): http://www.stiripesurse.ro/media/other/201511/media-144742260449824300.pdf. Evident, acuma stept de la voi muuulte voturi negative, caci am bagat de seama ca va place "rosul", insa nu sub forma gecilor, ci doar doctrinara 8) .

# comabi date 25 January 2017 16:12 0


Citeza pe Legiulitorul cel nelegiuit
Deci abuzul in serviciu e gratiat...cine e condamnat pt abuz in serviciu?astept raspuns....da ti un serch pe site ul DNA si al ICCJ dupa art 248 CP vechi,art 297 CP Nou si art 13 din Lg 78 pe 2000 :lol:actiunea stat contra stat.tara bananiera.
Uite, daca tot astepti, consulta singurel ;-): http://www.stiripesurse.ro/media/other/201511/media-144742260449824300.pdf. Evident, acuma stept de la voi muuulte voturi negative, caci am bagat de seama ca va place "rosul", insa nu sub forma gecilor, ci doar doctrinar 8) .

# florin date 7 February 2017 11:58 0

toate dosarele cu cateva exceptii pot fi incadrate mai degraba la trafic de influenta nu putem baga pe cineva in penal pt ca nu a udat buretele

# eu date 18 January 2017 14:29 -9

Si pana la urma ce se gratiaza? Nimic.....Bine ca ii tin pe cei care ne-au aruncat copii in puscarie pentru nimicuri,dar care au fost incadrate la talharii si altele,ii tin in functii in ministere si au furat toata Romania si ne-au vandut inclusiv zilele si nepotii ,dar nu patesc nimic....Rusine guvernantilor!

# Totusi date 18 January 2017 14:31 +16

...daca vor sa depopuleze penitenciarele de ce sunt gratiati si cei cu suspendare?intrebare:cine are condamnare cu suspendare dintre politicieni? :lol:

# un mizantrop date 22 August 2018 17:58 0

Intreaba-te invers: daca gratiez o pedeapsa cu executare, de ce, naiba, sa n-o gratiez si pe aia cu suspendare (se presupune ca greseala a fost mai mica, mai cu atenuante...)?! Aia cu depo******rea puscariilor e doar una din motivatii, mai importante mi se par protocoalele, ca au impartit Romania in doua, cetateni carora li se aplica codul penal, asa cum hotara securitatea si cetatenii care beneficiau de condamnarile primilor...Voua chiar nu vi se pare ca suntem intr-o bucla temporala, orice act normativ, oricat de benefic majoritatii romanilor e blocat pentru ca i-ar profita lui Dragnea?! Faceti ceva psihoterapie, scoatet-va numele asta din creier, deblocati-va neuronii, sa putem merge mai departe...

# Polichinel date 18 January 2017 14:32 +1

Art. 6: "Dispozitiile prezentei ordonate de urgenta se aplica numai faptelor comise pana la data de 18.01.2017". Cine comite azi 18.01.2017 o infracţiune până la ora 24.00 beneficiază de graţiere? Mai sunt câteva ore la dispoziţia celor care pot comite fapte fără repercursiuni penale.

# Ultimul Charlot date 18 January 2017 15:05 +2

Tu faci o confuzie intre gratiere si amnistie. Gratierea se aplica doar cndamnarilor. Amnistia se refera la dosarele in curs. Si parca asa era vorba: Gratiere DA, amnistie NU

# bgd29 date 18 January 2017 15:15 +6

Gogule...nu ai inteles :))) gratierea....inseamna ca trebuie sa fi fost deja condamnat de o instanta .... ai confundat cu amnistia :)))) A dreq de georgafie :)))) De asta e plina romania de Dorel...ca intelege cum vrea sau dupa cum gandeste el :))))

# ioion date 24 January 2017 21:03 +2


Citeza pe bgd29
Gogule...nu ai inteles :))) gratierea....inseamna ca trebuie sa fi fost deja condamnat de o instanta .... ai confundat cu amnistia :)))) A dreq de georgafie :)))) De asta e plina romania de Dorel...ca intelege cum vrea sau dupa cum gandeste el :))))
gogule, ce mai conteaza cum se intelege, atata timp cat sunt imorale amandoua? poti sa ii zici si botez, ideea e ca aceasta ordonanta e o gura de aer proaspat pentru infractori. solutia este sa construiesti inchisori si sa inaspresti pedepsele in cazul in care incalci legea.

# Petre date 29 January 2017 22:28 0

Gogule....de cand decizi tu ce e moral si ce e imoral? adica pina se amenajeaza puscarii, trebuie sa incalcam Drepturile Omului...ca deh, poate nu stiai dar CEDO cu asta se cam ocupa - si ca sa adaug, sa platim si amenzi din bugetul statului.....deci Dorel...plimba ursul....sau mai bine zis pancarta prin Piata Universitatii ca si asa e la moda zilele astea

# candiano popescu date 18 January 2017 15:15 +2

Măi dragă, ordonanța NU e publicată, NU produce efecte!Probabil urma să fie adoptată azi și publicată mâine, astfel că ăsta e motivul pentru care apare data de 18.01.2017 ca moment de determinare a infracțiunilor cărora li se aplică grațierea. Pe de altă parte ai dreptate: punerea în discuție publică a unei norme de grațiere și astfel informarea cetățenilor asupra infracțiunilor care urmează să fie grațiate poate pune problema săvârșirii deliberate a unor infracțiuni, știind că executarea sancțiunii va fi înlăturată. Totuși este vorba de grațiere, înlătură doar executarea sancțiunii nu și celelalte consecințe ale condamnării.

# V date 18 January 2017 14:39 +4

Verificati proiectul inainte de a vorbi. Infractiunile grave NU se gratiaza. Deci pauza la injurat o ora pentru unitate. Ia uitati ce porcarie pe fb-ul Guvernului. Cred ca ar putea si ei sa plateasca un om sa curete de cacao posturile asa cum fac aia de la DNA :)

# vbsg date 18 January 2017 15:20 -2

[nu beneficiază nici un infractor amărât de legea asta...sunt exclusi toti recidivistii, inclusiv infracțiunile de furt calificat....legea e dată pentru abuzul in serviciu

# potl date 18 January 2017 15:00 +9

Oo nesimtire de proiect. Nu beneficiaza mare frectie oamenii.a dat mai mult pt ei insisi politicienii. O nesimtire

# Balint dan date 18 January 2017 15:05 -4

GUVERNUL e plin de inapti ori tot niste carpe, MOTIVELE GRAVE ÎN FAFOAREA UNEI AMNISTII SI GRATIERi NU SUNT PROBLEMELE DIN PENITENCIARE (guvernanti fara cap) CI DATORITA ABUZURILOR SI JUSTITIA NEDREAPTA SI TREBUIE ACOPERITA TOATĂ PERIOADA 10-12 anI deasemenea RASPUNDEREA MAGISTRATILOR asta ÎN CAZUL CA DACĂ SE MAI DOREȘTE DREPTATE ÎN TARA dacă nu?-vise placute la tot poporul !

# bgd29 date 18 January 2017 15:11 +4

Amnistia pana in 5 ani de ce nu se da !? O sa "curete clasa politica"...sau cei care au fost deja condamnati....si o sa scoata de la puscarie niste oameni batrani-mosi-babe....si vreo inca cativa s-a facut dreptate cu ei....gen o gaina si un furt minor...pt care oricum nu ar trebui sa se dea condamnari...statul pierde multi bani prin incarcerare... Justitia in Romania nu prea exista pt marea masa saracita....daca ai bani scapi...daca nu ai esti macelarit si tocat si se va da exemplu incisiv si dur tot pe un amarat ! HELLLOOOO MICROSOFT 2 ANI CU SUSPENDARE PT MILIOANE DE EURO FURATE ....SI unu fura de foame o ciocolata si primeste 7 ani !?? Jignitor !! Judecatori trebuie sa raspunda pt sentintele date!!!!

# Costi date 18 January 2017 15:15 +2

Noi care avem cazier nu ne reabilitam?

# UNUL CARE SE TOT INTREABA date 18 January 2017 15:23 -1

si se tot intreaba, neicuta Dracnea scapa de ambele dosare (in primul infractor definitiv), iar in celalalt cu un picior in ce lula mea ? Postacii care inrosesc, vad ca s-au subtiat rau. Banii pentru sejurul in SUA au redus suventia prostacilor ? Dati cu rosu, nu fiti carcotasi, va veni si vremea voastra ...., dar nu prea cred.

# candiano popescu date 18 January 2017 15:27 +5

Io cred că iohanis de mult se frământa: cum să fac, cum să fac să-l prind pe dragnea dormind și atunci să ma dau ciumec? Și iacătă că răspunsul a venit de la sine: când se află pe alt fus orar! Și repede a înhățat prilejul și s-a dus la guvern să-i smotocească puțin p-ăia mici și să le strice agenda (că io zic că ăștia mici nu l-or fi sunat pe dragnea la ora aia, că în america trebuie să fi fost cam 2 noaptea). E clar că urmau să adopte ordonanța și iohanis s-a gândit să mai semene puțin vânt. În altă ordine de idei, cred că faptele grațiate sunt puține și nu știu dacă ordonanța își va atinge scopul de a mai dezaglomera penitenciarele.

# mihai date 18 January 2017 15:37 +4

Hm!Ce se gratiaza pana la urma?! Amnistie pana la 5 ani si gratiere pana la 5 ani , asa trebuia si gata.Ce atatea proteste, ce atata vrajeala ca eliberam infractori ? Atunci cand soferi beti si fara permis omoara oameni pe trecerea de pietoni, nimeni dar nimeni nu am auzit ca vrea sa iasa in strada sa protesteze ptr ca de obicei primesc pedeapsa cu suspendare de 1 maxim 2 ani.Se moare intr-o veselie pe drumurile din Romania si nimeni nu ia masuri.

# Dan date 18 January 2017 15:44 +5

Domnilor ,daca nu cunoasteti gramatica limbii romane va implor,nu mai postati! Probabil ca vor aparea clarificari in ceea ce priveste Ordonanta ;probabil ca este necesara gratierea atat timp cat puscariile sunt suprapo******te si nu vor vor fi eliberati pedepsele cu violenta,talharii,violuri,coruptie,mita etc Rabdare !

# Florina date 19 January 2017 09:37 -3

[quote name="Dan"]Domnilor ,daca nu cunoasteti gramatica limbii romane va implor,nu mai postati! Probabil ca vor aparea clarificari in ceea ce priveste Ordonanta ;probabil ca este necesara gratierea atat timp cat puscariile sunt suprapo******te si nu vor vor fi eliberati pedepsele cu violenta,talharii,violuri,coruptie,mita etc Rabdare ![/quote] Si la ce foloseste sa te dai mare ca stii gramatica limbii romane daca nu stii sa scrii corect? Just saying...

# vasile date 18 January 2017 15:52 +2

1. dragnea e singurul beneficiar al modificarilor privind abuzul in serviciu, el are la dosarul in care e trimis in judecata un prejudiciu de 108.000 lei, deci sub 200.000, astfel se dispune incetarea procesului penal. 2. voiculescu al doilea beneficiar la art.2 litera a, pedeapsa de 10 ani se transforma in 5 ani si astfel a iesit afara din puscarie in secunda 2; astfel ei si-au rezolvat problemele, restul cetatenilor pot sa moara de ciuda.

# interlocutor date 18 January 2017 16:03 +4

Charlot,distinse comentator,citeste codul penal si afla diferentele dintre gratiere si amnistie si dintre amenzile penale/administrative si amenzile contraventionale.

# Edelweiss - Grămătic de Bukowina date 18 January 2017 16:10 0

Domnu' Dan, te implor ÎNDEPĂRTEAZĂ-TE IMEDIAT de lângă tastatură. Fiindcă: 1) virgula, asemenea tuturor semnelor de punctuație, se materializează grafic imediat după ultimul fonem al cuvântului și este succedată de un spațiu; 2) Propoziția circumstanțială condițională „daca nu cunoasteti gramatica limbii romane”, nefiind în poziție topică normală, se separă prin virgulă de regentă; 3) virgula necesară punctului 2 poți să o iei de după „vă implor”, întrucât cred că ești singurul care separă prin virgulă propoziția completivă directă de regenta sa; 4) „vor vor fi eliberati pedepsele cu violenta...” - nu mai insist că mi se ofilește „DOOM 2”-ul și-ncepe să mă doară căpșorul.

# constantin date 18 January 2017 16:33 +4

In toate tarile civilizate au existat astfel de acte de clementa.Au fost gratieri de data recenta si in Italia.Cehia,Moldova etc.iar oamenii din aceste tari nu s-au revoltat cum vad ca o fac unii.In ordonanta este clarificat clar.Cei ce vor regidiva in termen de 3 ani se vor duce inapoi executind si restul de pedeapsa care a fost gratiat.Dupa parerea mea vor beneficia de gratiere faptele care nu prezinta pericol social.P.S.Decit sa platim amenzi mari la CEDO (milioane de euro) mai buna o astfel OG.

# Edelweiss - Analyst de Bukowina date 18 January 2017 17:06 +6

Așadar: 188-191, 194-195, 205, 207, 209-211, 213, 216, 218-221, 224, 229, 233-236, 244-245, 249-251, 257, 263-264, 279-280, 282-283, 285-286, 289-292, 303, 310-312, 314, 329, 331, 345, 357, 367, 374, 377, 394-412 exceptate de la grațiere. Nu ne fie cu supărare, dar asta este o grațiere CU DEDICAȚIE PENTRU LEI, nicidecum pentru CĂȚEII ce supraaglomerează pârnăile. // Apropos de seriozitatea redactării documentului, oare care o fi art. 2018 Cod Penal? Ca să nu mai spun de plictisul scribului acestui draft care, de la jumătate încolo, renunță să mai menționeze EXPRES din care COD PENAL sunt articolele precizate. Atât în fond, cât și ca formă, această ordonanță este expresia tipică a metodei de lucru intabulate în Rroemenica: FUȘĂREALA.

# Edelweiss - Pândar de Bukowina date 18 January 2017 17:18 +4

Iar BOAMBA ZILEI vine de la nimeni altul decât ... da, Duoamnelor și Duomnilor, Toamnelor și Tomnilor, Boamba zilei vine de la ... (țiuit de trâmbițe apocalyptice, sunet de bagpipes și răpăit de drums și ukulele) ... Marchizul de Vatra-Dornei, Viconte de Colentina CVD: „Conform art. 73 alin. 3 din Constitutia Romaniei, gratierea colectiva se dispune prin LEGE organica. In acest domeniu nu pot fi adoptate nici ordonante de catre Guvern, potrivit art. 115 Constitutie. Legea 546/2002 arata ca numai Ministerul Justitiei poate initia o LEGE de gratiere". Upsssss! Al năibii aristocrat! Surghiunit la muncă de pălmaș dar tot se ține de șotii. Șotii care de data asta sunt întemeiate legal. Nasoool momentul! (fuguța după popcorn și licoare cu gust puternic și amărui. It's time to party!) :D :D :D

# boby date 18 January 2017 17:25 +6

Se vehiculeaza ca abuzul in serviciu se ia in considerare doar daca s-a comis o grava eroare de catre functionarul public catre partea varamata echivalentul sumei de 200.000 lei. Asta inseamna ca acum functionarii publici pot comite multe abuzuri in serviciu, deoarece putine abuzuri in serviciu depasesc suma de 200.000 lei. Asta cu abuzul in serviciu e doar dupa valoarea a unei pagube, dar daca eu merg sa fur o gaina care costa doar 50 de lei, e infractiune grava. Deci un abuz in serviciu trebuie dovedit ca s-a adus un prejudiciu de 200.000 lei, furtul a unor obiecte de 50 lei e mai grava decat suma de 199.999 lei a unui abuz in serviciu. :-*

# Ioan date 24 January 2017 00:10 0

Daca esti Primar,si vrei sa cumperi un stilou cu 150 000 lei,nu este nici o problema,Daca esti reclamat nu esti luat in considerare pentru ca nu ai depasit prejudiciu..Daca mai mult de atat,in timp de treiluni nu esti reclamat,ramai si cu stiloul si cupixul..

# Matei date 18 January 2017 17:26 +5

Daca tot vorbim de gratiere si amnistie eu cred ca altii trebuiau sa fie subiectii acestei decizii. Avand in vedere succesul metodei patentate de Ghita (deconspirarea sistemului din interiorul sau) cred ca mult mai utila era o lege a amnistiei, cu durata limitata de 30 de zile, dublata de protectie politieneasca si garantarea drepturilor profesionale, pentru ofiterii acoperiti din justitie. Pe principiul "fa-te frate cu dracu' pana treci puntea". E suficient ca 2-3 ofiteri acoperiti sa doreasca sa paraseasca sistemul. Dezvaluirile lor si deconspirarea retelei de acoperiti ar putea produce cutremurul de care avem nevoie pentru insanatosirea justitiei si redobandirea increderii in roba de magistrat. Si atunci sa vezi minune, cum toti scortosii cu epoleti din CSM si parchete vor incepe ei insisi sa ceara gratiere extinsa pentru faptele ce le vor fi imputate. Ce parere aveti?

# Bravo! date 18 January 2017 18:27 +1

Asta da!

# Margareta Matei date 18 January 2017 21:50 +1

Foarte interesant! :)

# Edelweiss - Olăcar de Bukowina date 18 January 2017 17:33 -1

Headline: Din prea-înaltul diafan al Olimpului CCR, mult iubita și stimata to’arășă livia stanciu-button „urmărește cu interes și îngrijorare evoluția acestei situații”. Din înaltul uranian al jilțurilor, membrii CSM nu au absolut nimic de obiectat. Sunt ofticați și botoși că nu le-a dat orânduirea de Partid și de Stat încă 18% la minusculele salarii ce le potențează existența onctuoasă de lichele sinecurizate. A transmis, din Colonia Experimentală Rroemenica, Edelweiss – florșică de clonț, corespondent special pentru Zona Maghreb și Colonia experimentală. LuJu, ai legătura!

# Matei date 18 January 2017 17:37 -1

Daca tot vorbim de gratiere si amnistie eu cred ca altii trebuiau sa fie subiectii acestei decizii. Avand in vedere succesul metodei patentate de Ghita (deconspirarea sistemului din interiorul sau) cred ca mult mai utila era o lege a amnistiei, cu durata limitata de 30 de zile, dublata de protectie politieneasca si garantarea drepturilor profesionale, pentru ofiterii acoperiti din justitie. Pe principiul "fa-te frate cu dracu' pana treci puntea". E suficient ca 2-3 ofiteri acoperiti sa doreasca sa paraseasca sistemul. Dezvaluirile lor si deconspirarea retelei de acoperiti ar putea produce cutremurul de care avem nevoie pentru insanatosirea justitiei si redobandirea increderii in roba de magistrat. Si atunci sa vezi minune, cum toti scortosii cu epoleti din CSM si parchete vor incepe ei insisi sa ceara gratiere extinsa pentru faptele ce le vor fi imputate. Ce parere aveti?

# Contra date 18 January 2017 19:34 +5

PAI ASA ZIC EI CA E CORECT -POPORUL MERITA DOAR NEDREPTATE SI BATJOCORA, PENTRU CA TOCMAI CEI DIN JUSTITIE AU HOTĂRAT CA DOAR CEI DE LA CONDUCERE AU DREPTUL LA ABUZURI, FARADELEGI ȘI GRATIERE, numai un nebun mai poate crede ca va fi bine în tara. Dintr-o po******tie de 19 milioane de votanți, 5 milioane sunt deja plecati alți 5 milioane sunt pensionari sau ajutoare sociale si șomeri din care sunt inca vreo 5 milioane cu dosare penale, RESTUL SUNT CRIMINALII POPORULUI, DESPRE CE FEL DE TARA VORBIM? !!

# TITULESCU date 18 January 2017 21:54 +7

"V-am lasat saraci si prosti, va gasesc SI MAI SARACI SI MAI PROSTI ". CONSTANTIN BRANCUSI

# mary date 18 January 2017 21:46 +1

Si legea raspunderii magistratilor ? Romania este singura tara din UE unde magistratii nu raspund daca gresesc ! Si de cate ori nu gresesc ? Vezi cazul Tundrea si multi altii, care au stat in inchisoare cu anii din vina magistratilor !

# TITULESCU date 18 January 2017 22:16 +1

DE ADAUGAT : E FOARTE SLABA ORDONANTA SI FACUTA CU MARE TEMERE, CU EUROPA SI PLANETA IN CAP TREBUIA SA FACA O LEGE CURAJOASA IN CARE SA FIE AMINISTIATE SI GRATIATE MAI MULTE FAPTE. LA CATE ERORI JUDICIARE SUNT SI LA CATE ABUZURI SUNT SI LA CATE PUSCARIE SE ARUNCA PESTE DESTINE DE OAMENI fara niciun argument NUMAI TICALOSII SI PROSTII POT SUSTINE CA ACEASTA LEGE NU TREBUIA DATA.

# Anca date 18 January 2017 22:52 +4

Sper sa se schimbe ordonanța ... nu mi se pare corecta! Sotul meu a vândut țigări ... dar sa nu va gândiți la nu știu câte baxuri... e vorba de câteva cartușe! El nu beneficiază de grațiere .. dar beneficiază cel care face abuz in serviciu pana in 200.000 lei??? Adică soțul meu trebuia sa vândă mult și bine pana sa aducă acest prejudiciu statului.. Merntionez ca a plătit statului prejudiciul și accizele ptr țigările vândute! Hai sa fim serioși!!! E pericol public???? Cel care face abuz in serviciu de 199.999 lei scapă cu basma curată??? Sau omul care are peste 60 de ani.. care poate fi violator pedofil Tâlhar HOT? El beneficiază de grațiere??? Trebuie sa fie luate niște măsuri!! Trebuie schimbată ordonanța!!!!

# Raluk date 18 January 2017 23:31 -4

Pai da sper ca nu asa rămâne ordonanță asta.!!!!!! Cu atâtea excepții e chiar culmea!!!! Titulescu ai mare DREPTATE :SE ARUNCA CU PUȘCĂRIE PESTE OAMENI,SUNT NEDREPTĂȚIȚI  ,  ABUZURI , ERORI JUDICIARE SE FAC  LA GREU. TREBUIAU SA FIE GRATIATE ȘI AMNISTIATE MULT MAI MULTE FAPTE. CE-I ASTA?! PAI NICI NU SE COMPARA CU PRIMUL PROIECT  DE ACUM 3 ANI PARE-MI-SE CARE ERA DE SUTE DE ORI MAI BUN ( DUPĂ CE S-AU FĂCUT MODIFICARILE). ASTA-I FOARTE SLAB. TREBUIA DATA GRAȚIEREA  PT OAMENI !!!! SA BENEFICIEZE TOȚI   NU DOAR O PARTE INFIMĂ....!!!!!!!!!!!!!!!!!  ORDONANTA TREBUIE MODIFICATA !!!!!!!!!!!!!

# Cornelia date 18 January 2017 23:57 0

Cine garantează că un criminal, violator, pedofil, hoț, proxenet, de peste 60 de ani nu va recidiva ?

# Dura Lex date 24 January 2017 19:45 0

Cine garanteaza ca tu nu vei viola pe cineva? Sau ca nu vei fura? Chiar si fara Ordonanta asta, violatorii, pedofilii, hotii etc tot ies din inchisoare pana la urma, ca nu sunt condamnati pe viata. Iti garanteaza cineva ca nu vor recidiva? Oamenii sunt condamnati DUPA ce savarsesc o fapta, nu inainte, pe baza de banuieli.

# HERCULE date 26 January 2017 19:19 0

Juratii-sa fie procese cu JURATI!!!Asa-i in USA si lucrurile merg ca unse!!!Ce tot o dati dupa prun?

# Marian date 19 January 2017 01:57 -1

Nu mai fiti atat de tampiti si stati acasa vedetiva de sanatatea si familia voastra ce tot sunteti in potriva unei asemenea ordonante chiar ar fi necesara ganditiva ca si dintro greseala puteti fi in situatia unui detinut ..si ei tot oameni cu suflet sunt poate au gresit sau poate nu si-au dat seama ce fac dar o ordonanta e bine venita nu a mai fost in romania de ani buni asa ceva ...uitativa lamajoritatea tarilor dezvoltate sa vedeti ca odata la 10 ani se da cate o gratiere sau amnistie ..noi ce facem construim penitenciare dar nici pe astea care le avem nu le avem cum trebuie si sunt infecte asa ca nu mai fiti asa tari in gura toti nesimtiti

# xxx date 19 January 2017 08:40 +1

Pt. Cornelia: Art. 2 din OUG este periculos. Poate până la intrarea în vigoare, s-or găsi câteva minţi mai lucide să modifice articolul în mod corespunzător. Dacă un violator sau criminal în serie, cu 25 ani condamnare, are în o obligaţie întreţinere pentru un minor de până la 5 ani(pe care nici nu o achită, fiind total dezinteresat de copil) pedeapsa i se reduce cu 1/2? Sau dacă un violator cu peste 60 de ani obţine un diagnostic, cum că suferă de o boală incurabilă în faza terminală(după care mai trăieşte vreo 30 de ani) scapă de pedeapsă?

# Ce e asta? date 19 January 2017 08:45 +3

Mai România? Dar chiar asa pe fata? Ce ordonanță e asta? Eu personal am fost împotriva ordonanței iar când o citesc acum îmi dau seama ca nu am greșit cand am vazut de fapt cine sunt adevaratii beneficiari ai sai: Udrea, Bica, Voiculescu, Oprea, Dragnea, etc Vip-uri.!!! Hai da-o-n colo . Chiar asa?! Asta e chiar jenant. Pai de ce nu a dat-o doar pt ei.Cum sa beneficieze de gratiere doar câțiva oameni și culmea cine beneficiază!? Prea multe excepții într-adevăr.  guvernul asta ori e pt drepturile și libertățile tuturor ori doar pt o mana de oameni. Pai ori ești pt toți ori nu. Și am citit ca s-a scos din gratiere grupul . Pai cati nu sunt băgați de procurori in grup infracțional fie ca sunt fie ca nu sunt.A dar s-a scos fiindcă Vip-urile  oricum nici unu nu e acuzat de grup infracțional !!! Da! prea pe fatza! Intr-adevar.Ar trebui oamenii care se simt nedreptățiți de aceasta ordonanță sa se facă auziți! Justiția a încălcat drepturile și libertățile tuturor oamenilor ori doar la o parte?

# paul date 19 January 2017 09:16 0

Au fost dezinformaţi pe dracu! Sunt proşti, slugi aşle unui regim urât de toţii românii şi uşor de cumpărat! Sunt copii străzii!

# Adrian date 19 January 2017 11:24 +1

Pentru cei care au manifestat aseara (indiferent de localitate) mai bine organizatorii lor le-ar fi pus in mana cite o lopata si ar fi fost mai folositori la dezapezire. Oameni buni da-ti dovada de omenie. Suntem destul de saraci ca sa platim amenzi usturatoare pentru orgolii prosresti.Cei ce sunt acum pedepsiti sunt tot oameni.

# @Adrian date 19 January 2017 13:29 -2

Ei nu au protestat ca nu mai pot de gratiere. In realitate, oamenilor din tara acesta nu le pasa de acesta legea, atat timp cat nu ies oameni periculosi pt. ei. de acolo. protestatarii probabil sunt pusi de acei oameni din sistem, care au comis infractiuni grave, care nu au fost cercetati, trimisi in judecata sau condamnati definitiv si prin urmare sunt ofticati ca legea nu s-ar aplica in cazul lor iar atunci cand le va veni randul, va fi prea devreme cu o astfel de lege. PROTESTELE ASTEA AU DOAR INTERES DE GRUP AL UNORA care vor legea mai tarziu, sa o prinda si ei. Este sanatos si umanitar ca astfel de legi sa se dea constant.

# Pia date 19 January 2017 12:04 -1

Propun gratiere pentru condamnari , numai pe DENUNT, fara documente justificative anexate la dosarul penal. Propun respingerea plangerilor penale fara acte legale justificative anexate la DENUNT. Propun respingerea plangerilor penale dupa maxim un an de la producerea faptei penale si numai cu un document legal anexat la plangerea penala.....NU gratiere , amnistie pentru HOTII DE BUZUNARE, CRIME, VIOLURI, MAFIOTI JAF NATIONAL BASIST, Dare si luare de mita , prinsi in flagrant, nu pe DENUNTURI care nu pot fi probate cu acte legale, spalare de bani , cu probe legale fara DENUNTURI care nu au acte legale anexate la plangere.

# miro date 19 January 2017 12:43 +2

Graţierea poate fi acordată individual, prin decret al Preşedintelui României, potrivit art. 94 lit. d) din Constituţia României, republicată, sau colectiv, de către Parlament, prin lege organică, conform prevederilor art. 73 alin. (3) lit. i) din Constituţia României, republicată. GRATIEREA NU SE ACORDA PRIN ORDONANTA DE URGENTA!!!!!

# Ella date 19 January 2017 12:54 -3

Nu imi place. Sa inteleg ca daca ai fost condamnat definitiv (in flas) si ti-au pus astea un prejudiciu in fals imens trebuie sa il platesti? Pai da-o dracu de treaba. Daca nu ai, nu ai produs si nu ai luat prejudiciu de unde dracu sa platesti? sunt multi asa carora li se bagat la "gramda"prejudicii" ndedatorate, provocate sau luate de altii care sunt libere. Multe nenorociri si musamalizari s-au intamplat in Romania asta comise de javrele astea slugarnice din justitie. Eu asa inteleg din art. 3 alin. (2) din propunere. Daca nici PSD, care are putere si drept legitim dat de popor, nu restabileste ordinea si nu repara mizeriile facute de monstroszitatile astea, prin orice ce forma, pai atunci trebuie sa ma rog sa vina un dictator rau... macar sa nu sufar numai eu (oricum oamenii din tara asta sunt egoisiti si ii doare in c**r de suferinta altora).

# ROSTOGOLEA MARIA date 19 January 2017 13:09 -1

Sunt de acord cui aceasta ordonanta....avand in vedere ca...penitenciarele sunt supra aglomerate....conditiile de detentie sunt inumane...si sunt foarte multi nevinovati...pentru care se risca amendarea statului de catre CEDO...Nu inteleg de ce presedintele ROMANIEI , face opozitie, gratierea fiind si una din atributiile ...INSTITUTIEI PREZIDENTIALE...

# freeze date 19 January 2017 13:26 0

Pt pia_ genu ala de gratiere sa ti,o pui tie in cap. In primul rand eticheta de tara de corupti este pusa din cauza celor de sus. Hotii sau infractorii cum zici tu sunt hoti din cauza justitiei si a legilor de c***t ca nu poti munci in tara ta, nu poti sa faci un ban,oricum banii sunt extrem de putini si asta tot din cauza celor care ii mentionezi tu ca le-ai da gratiere mai ca ti-as zice ceva acu dar stiu ca nu,mi va fi postat. Du,te in tarile dezvoltate sa vezi mentalitatea si situatia lor de acolo ca vad ca esti inapoiat tare, esti de pe la pocreaca asa-I ?acolo unde se vede la tv numai showbiz uri??? Vai de capu tau? PROPUN GRATIERE DE PANA LA 5ANI DOAR PT OAMENII NORMALI CARE STAU INCHISI PE NEDREPT DIN CAUZA CA NU AU AVUT BANI DE AVOCATI SAU DE SPAGA, EXCEPTIILE SA FIE SCOASE NU CA LA GRATIEREA ASTA, SI SA NU BENEFICIEZE DE GRATIERI POLITICIENI SAU MAGISTRATII CA ASTIA ORICUM AU FACUT ILEGALITATI SI ABUZURI SI AU BANI GARLA

# Daniela date 19 January 2017 18:04 +3

SUSTIN GRATIEREA DEOARECE ESTE VORBA DE UN ACT DE CLEMEMTA !DE CE SA NU SUSTINEM? STITI CATI OAMENI NEVINOVATI ZAC IN ACESTE PUSCARII CARE SUNT LAGARE DE EXTERMINARE??????? CATI OAMENI CARE PUTEAU FACE CEVA PENTRU ACEASTA TARA SUNT UMILITI,DEOARECE LI S-AU FABRICAT DOSARE! DE CE SA GRATIEM DOAR PE CEI CARE AU IN INTRETINERE COPII CU VARSTA DE PANA LA 5 ANI?????CATI SUNT DINTRE ACESTIA????MAJORITATEA CELOR CARE SUNT NEDREPTATITI SI ZAC IN ACESTE LAGARE SUNT TRECUTI DE 40 DE ANI...NU AU COPII PANA IN 5 ANI, AU COPII POATE DE 6,DE 7 SAU PANA IN 18 ANI.COPII CU VARSTE MAI MARI DE 5 ANI SE POT INTRETINE SINGURI??????PARINTII ACESTORA POT ZACE IN ACESTE INCHISORI SI COPII SE POT INTRETINE SINGURI?TREBUIESC GRATIATI TOTI CEI CARE AU COPII MINORI, ADICA MACAR PANA LA VARSTA DE 16 ANI,CAND COPILUL POATE MUNCI CU ACORDUL PARINTILOR.

# Doroftei Ilie date 19 January 2017 18:11 0

De ce doriti sa efectuati aceste gratieri ? Pentru ca nu mai aveti locuri in puscarii ? Pentru ca sunt multi arestati, de aia sunt atat de multi ! Dar, oare, de ce sunt atat de multi cetateni care sunt inchisi ? Pentru ca legile noastre sunt facute aiurea, pentru ca sunt permise tot felul de acte care ar merita condamnate ! Pentru ca nu exista educatie cum trebuie ! Iar, daca nu mai aveti "spatii de cazare", de ce nu faceti altele noi ?! Dar, nici macar nu va trebuie altele, caci sunt destule care se pot reamenaja pentru a fi facute inchisori ! Sau, voi doriti ca, pe langa cei care vor fi eliberati, sa se gaseasca si din ai vostri vreo cativa, asa- i ?

# Nimeni date 19 January 2017 18:29 +6

Cred ca ne aflam intr-o mare eroare. Gratierea este necesara insa trrbuie aplicata corect,adica cu privire la atingerea scopului detentiei. Scopul detentiei este reabilitae si reintegrare sociala. In acest sens pentru o evaluare corecta au aparut sistemele in care se executa pedepsele respectiv,sistem deschis,semideschis,inchis,maxima si gsr. Astfel se poate urmari parcursul fiecarui detinut in timpul executarii pedepsei si cei care da dovada de indreptare beneficieaza de un sistem mai bland. In acest fel in sistemul semi deschis si mai ales in sistrmul deschis ajung doar persoanele care au dat dovezi temeinice de indreptare. Aceste persoane sunt indreptatite sa beneficieze de gratiere intrucat scopul detentiei a fost atins si acest lucru se ooatw constata prin evaluarea comisiei de penitenciar si judecatorul delegat.

# Vali date 19 January 2017 20:33 +1

Sustin gratierea pentru persoanele care nu au savarsit fapte cu violenta,deoarece scopul detentiei este de reabilitare si reintegrare in societate, nu exterminarea celor care , poate au gresit.In acelasi timp ar fi o solutie care ar putea contribui la neplata, de catre Romania,a unor sume uriase pentru conditiile din inchisori.Nu cred ca anii grei de inchisoare sunt solutia, ci mai curand masurile preventive si o legislatie foarte clara.In acelasi timp, multi din cei care zac in inchisori pot face lucruri bune odata eliberati.Gratierea e un act de clementa,sa nu uitam ca multi au copii minori, care au nevoie de ambii parinti nu numai pentru intreginere, , cat si pentru formarea lor.

# CONSTANTIN date 20 January 2017 10:23 0

SUSTIN GRATIEREA si MODIFICAREA CP.Cei ce ies in strada cred ca se va repeta episodul COLECTIV 2015.Este pacat ca va vindeti atat de ieftin.MANI******ORI (PNL,USR) OPRITI-VA PANA NU E PREA TARZIU.

# CETATEAN REVOLTAT date 20 January 2017 15:54 0

Asta e gratiere?? cand sunt exceptate toate articolele din Codul Penal? Eu inteleg ca doar marturia mincinoasa e gratiata. Doamne fereste!!!!!!!Asta e lege????? Nu ajuta oameni!!! Idiotilor!!!! Danut Diaconescu nu iese. Nu imi place!! Bataie de joc. Praf in ochi prostilor!! Proiect superficial fara efecte. Obligatoriu trebuiesc mai multe infractiuni gratiate (de ex. ineleaciunea, aia cu fuga de la serviciu, ultrajul, etc.). ROG MAI MULTA SERIOZITATE SI GENERIOZITATE CRESTINEASCA! AU MURIT ANUL TRECUT 100 DE OAMENI. ATEILOR!!! Hoooo

# valentina date 20 January 2017 17:11 -1

SUSTIN GRATIEREA,PENTRU PERSOANELE CARE NU AU SAVARSIT FAPTE DE VIOLENTA,NU CRED CA ANII GREI DIN INCHISOARE SUNT SOLUTIA.SIGUR MULTI CARE ZAC IN INCHISOARE POT FACE LUCRURI BUNE PENTRU SOCIETATE,GRATIEREA ESTE UN ACT DE CLEMENTA SI SA NU UITAM CA :O MARTE PARTE DINTRE ACESTI OAMENI AU ACASA COPII MINORI,CARE AU NEVOIE DE AMBII PARINTI PENTRU CRESTEREA SI EDUCATIA LOR.

# Mariana date 31 January 2017 10:41 0

Ce educatie (exemplu) crezi ca poate sa dea o persoana condamnata penal (ca-i politician, functionar sau om de rand) unui minor? A fi parinte nu inseamna doar a asigura intretinerea materiala, ci in primul rand a fi un exemplu, a avea demnitate de a nu te injosi pentru castiguri ilicite. Daca "soarta"/"Universul" a facut sa fie prins o persoana in ilegalitate, si astfel sa fie despartit copilul de parinte, probabil ca sa intamplat asta tocmai pentru a proteja sufletul acelui copil de atasamente distructive. Universul intotdeauna are grija de "copiii" lui, chiar daca uneori li se ofera un alt "decor" al vietii, tot ceea ce se urmareste este "resetarea"-"devirusarea" sufletelor umane.

# CETATEAN REVOLTAT date 20 January 2017 17:45 -2

Asta e gratiere?? cand sunt exceptate toate articolele din Codul Penal? Eu inteleg ca doar marturia mincinoasa e gratiata. Doamne fereste!!!!!!!Asta e lege????? Nu ajuta oameni!!! Idiotilor!!!! Danut Diaconescu nu iese. Nu imi place!! Bataie de joc. Praf in ochi prostilor!! Proiect superficial fara efecte. Obligatoriu trebuiesc mai multe infractiuni gratiate (de ex. ineleaciunea, aia cu fuga de la serviciu, ultrajul, etc.). ROG MAI MULTA SERIOZITATE SI GENERIOZITATE CRESTINEASCA! AU MURIT ANUL TRECUT 100 DE OAMENI. ATEILOR!!! Hoooo

# Mihaela date 22 January 2017 19:31 +1

Nu sunt de acord cu aceasta lege deși sunt un votant PSD .Cei care au ajuns acolo să își ispășească pedepsele .

# Liviu Edu date 22 January 2017 23:49 +1

Spuneti mi vă rog daca primarii incompatibili ,prin decizia ICCJ definitivă dată în dec.2016 , beneficiaza de grațiere. Multumesc.

# RHCP date 23 January 2017 11:51 -1

Si totusi daca ai copil de 5 ani in intretinere si esti la prima crima , ti se gratiaza partial ?????? Adica 1/2 ??? Nu vad nici o exceptie de la Articolul 2

# AMA date 23 January 2017 15:51 +1

De ce nu ieșiți pe toate posturile -TV, RADIO- să explicați aceste ordonanțe ca să înțeleagă românii intențiile dvs. , amenzile ce le plătim și să găsiți o modalitate de informare prin F .

# coman date 23 January 2017 18:31 +1

mai oameni buni , ce naiba se gratiaza ? atata scandal si atata prostie , pentru ce ?,de aceia in tara asta nui nimic bun ca legea nu e lege CLARA ,sunt tot felu de interpretari de fapte care se ascund cei care legifereaza , da dreptul la Procurori sa incadreze fapta sub pres , de ce naiba nu avem legi Clare cum ar fi , pentru Furt orce tentativa sau presupunere de tentativa ,intentie ,prezumtie sau mai stie dracu in ce cuvinte sofisticate se mai interpreteaza legea cu 10 mi de incadrari si portite , so ia dracu este FURT si se pedepseste ca-atare , ce tot felu de porti , de aceia se ajunge in strada si ne frecam nervi cu toti descreierati , STOP manevrelor si faceti ceva ca de asta vam trimis prin vot in Parlament .

# ANA PINTEA date 23 January 2017 18:35 -1

Proiectul nu are nicio legatura cu ce se striga in piata. Cel mai bine ar fi sa se iasa in mass media si specialistii in drept sa explice fiecare punct din proiect, caror infractiuni li se aplica si carora nu. Daca doar ne dam cu parerea si nu citim atunci "vorbim vorbe" Un referendul asupra gratieii ca si fenomen general este o mani******re a celui ce il propune. Intrebarea " sunteti de acorg cu gratierea? " fara sa se specifice clar ce se gratiaza si ce se excepteaza , e o smecherie mani******toare. Daca vreti sa nu mai existe interpretari, sfatul este sa se iasa sa se explice PROIECTUL. FACETI DISTINCTIE INTRE UN PROIECT SI O ORDONANTA. ROMANUL E UN OM DESTEPT CARE INAINTE SA PROTESTEZ AR TREBUI SA CUNOASCA PENTRU CE PROTESTEAZA. ALTFEL............E TRIST

# Liviu date 23 January 2017 19:35 0

Nu sunt deacord cu gratiere și amnistia.

# ana pintea date 23 January 2017 22:59 +2

Termenul amnistie dpdv juridic inseamna altceva. Citeste proiectul sa vezi ca amnistia nu este vizata. Nu fi acord cu orice auzi "dupa ureche" Orice informatia trebuie filtrata prin propria analiza , bazata pe logica. Juridica daca este posibil. De asemenea vezi , ce pedepse se gratiaza , citeste Codul penal si legile speciale la care face referire PROIECTUL si apoi poate ai surpriza sa constati ca vei fi de acord cu gratierea in forma propuse spre dezbatere publica de acest PROIECT.

# iuli date 23 January 2017 20:22 -2

ar putea sa fie un lucru bun dar mai trebuie lucrat la ea,justitia la noi e praf ,sunt o multime care fac puscarie degeaba dar cu atatea exceptii ii cam ocoleste pa majoritatea .

# Claudiu date 23 January 2017 23:36 0

Nu sunt deacord cu gratiere și amnistia.

# Satana date 24 January 2017 10:01 0

Daca va luati informatiile de pe gogu.com sau stiripebunenuvamint.ro atunci meritati tot ce vi se intampla.

# sorin date 24 January 2017 16:31 +1

Este un proiect CLAR anti-social. Punerea in libertate a 2500 de infractori, chiar si cu pedepse mai mici de 5 ani reprezinta un atentat la siguranta cetateanului de rand, cel care isi plateste taxele si impozitele la zi. Pai in puscarii ar trebui bagati si cei care au datorii de zeci de milioare de lei la bugetul de stat (SPIT, ANAF) sau sa li se confiste averile dobandite ilicit. Construiti puscarii fiindca astfel se vor inmulti ciorditorii!!!

# Nicus date 24 January 2017 19:46 0

Eu propun sa facem altfel loc in inchisori. Si rost de bani la buget. Toti recidivistii sa stea cate 10 intr-o camera de 20m2, sa manance paine cu ceai si sa nu se consume prea mult curent electric pentru ei. Pe de alta parte sa faca guvernul un program de folosire a puscariasilor la munca. cei care muncesc peste 3 ore pe zi sa beneficieze de mancare buna si de reducerea pedepsei cu pana la 50% daca muncesc pana la 6 ore pe zi.

# FLORESCU IONEL date 24 January 2017 20:46 0

Ddacă această lege a fost trimisă pentru a fi promulgată va da posibilitatea anumitor categorii de magistrați să interpreteze legea după bunul plac în favoarea celor care le sunt în aceeasi barca de penali și îi vor lăsa să scape pe cei care au fost în urma alegerilor pe funcții de conducere ministri , dându-le posibilitatea de a se implica în spălarea păcatelor lor și albirea dosarelor penale

# ioion date 24 January 2017 20:52 +1

2 puncte de vedere in legatura cu amenda pe directia CEDO, vehiculata la 80 de milioane de euro pe an, si cearta intre puscariabilii PSD/ALDE si trupa lu Iohanis. 1) Amenda nu este mai mult decat o scuza jalnica pentru a elibera infractori. Se prezinta ideea/argumentul cate ar putea face Romania cu banii astia, spitale scoli etc. De abia daca am construit cativa kilometri de autostrada in aproape 30 de ani, si bani au fost. Educatie si sanatate demne de tara bananiera avem in momentul de fata (+coruptie/spaga). 2) Se tot invoca consitutia pentru a-i da peste bot lui Iohanis. e un lucru foarte bun ca acest 6case se cearta cu ceilalti hoti, mai aflam si noi adevaruri. Dar ce mai conteaza constitutia (citata de jurnalisti ca pe Biblie) daca la noi in tara nu merge nimic? Trebuie rectificata pana merge, ceea ce nu e cazul. Asa ca toti talharii la puscarie, munca silnica (nu ce avem acum, mochete, magazine, TV, internet, filme - si cica dreptul omului e incalcat) si averea confiscata

# Robert Mihai date 25 January 2017 12:01 0

stati măi fratilor ar trebuii să gratieze si furtul de ex: a furat 2 gaini a furat 2 kg de faina 4 painii astea trebuiesc iertate si gratiate dati gratierea doar pentru voi să scapati de doasarele prin amnistite.. ROMANIA TREZESTETE....!!!!

# alina date 25 January 2017 18:19 0

de fapt cere sunt pedepsele care intra la gratiere ? nu sunt trecute in proiect .stie cineva

# max date 25 January 2017 22:59 0

Ce minciuni , cica peste 800 milioane euro sa construiesti cateva cladiri ...cu apa calda, curent, si canalizare..

# ?????? date 26 January 2017 00:10 0

Domnul Florin Iordache sau domnul Sorin Grindeanu sau careva de prin PSD, probabil aștepta și dumnealor puțina "dragoste" amintind de "Cel mai iubit dintre pământeni , având-o i pe doamna Sevil Shhaideh īn guvern ? Totuși īn roman chestiunea nu a fost deloc placută, "cu ordonanțele" ?

# Nicolae Gavrila date 26 January 2017 19:55 0

Eu am dosar penal pt conducerea sub influenta bauturilor alcoolice , fapta comisa in august 2016. Desi am recunoscut si cooperat in toate procedurile dosarul inca este la procuratura nu a ajuns in instantza. Odata ce ajunge in instantza voi putea beneficia de aceasta gratiere? Multumesc

# Pacurar Ilarie date 27 January 2017 11:43 0

D-le GUVERN !!!. -Sunt un coleg de condamnare a D-lui DRAGNEA, adica condamnare cu suspendare, dar nu-mi doresc o gratiere de NONSALANTA, lipsita de bun simt,imoralitate si imbecilitate. Clasa politica este acum , mai imorala si mai iresponsabila, decat actualii puscariesi din inchisori.Motivez acest lucru, pentru ca nu cunoastem adevarul , a ceace se petrece in aceasta tara de 25 de ani.

# Steluta Ramona Maria Ramboiu date 27 January 2017 16:44 +1

Nu sunt deloc de acord cu legea amnistiei si gratierii care ii vizeaza pe inadmisibil de multi politicieni!!!

# Steluta Ramona Maria Ramboiu date 27 January 2017 17:10 0

Nu sunt deloc de acord cu legea amnistiei si gratierii care ii vizeaza pe inadmisibil de multi politicieni!!!

# ISK date 30 January 2017 11:06 0

Daca este vorba de o gratiere sa beneficieze toti in afara de cei cu acte de violenta!! Sunt de acord dar un singur lucru vreau sa mai spun sa comenteze cei care nu au gresit nici odata!! daca ne gandim bine si stam bine cu memoria Nu exista om din Romania sa nu fi dat Bani la un Medic la un Profesor sau cel putin nu a gresit in viata (dare de mita ) sa dea cu piatra in cei care au gresit numai si numai cei care nu au gresit in viata lor!!! Pana si preoti si calugari grsesc!!

# elena date 30 January 2017 13:13 +1

Sunt de acord ca TOTI CEI CARE AU GRESIT SA PLATEASCA. Sentinta este de privare de libertate pentru un nr de ani . NU CRED CA SENTINTA SUNA : UMILIRE, DEGRADARE, MOARTE LENTA INTR-UN NUMAR DE ANI. PAREREA MEA. Este FOARTE UTILA GRATIEREA, este si mai utila ADMISTIA UNOR FAPTE.

# ISK date 30 January 2017 21:27 0

Daca este vorba de o gratiere sa beneficieze toti in afara de cei cu acte de violenta!! Sunt de acord dar un singur lucru vreau sa mai spun sa comenteze cei care nu au gresit nici odata!! daca ne gandim bine si stam bine cu memoria Nu exista om din Romania sa nu fi dat Bani la un Medic la un Profesor sau cel putin nu a gresit in viata (dare de mita ) sa dea cu piatra in cei care au gresit numai si numai cei care nu au gresit in viata lor!!! Pana si preoti si calugari grsesc!!

# Ion Florin date 1 February 2017 11:45 0

Amenzile si celelalte sanctiuni cu caracter administrativ aplicate nu se mai executa in masura in care nu au fost executate. Scapam de amenzi de circulatie ? de carnete suspendate.Eu am pe rol la jud.sector3 o amenda data de Primaria Generala. Se gratiaza,intreb.

# Elena date 1 February 2017 12:45 0

Si cu violenta domestica cum ramane? Nenorocitii sa stea linistiti.

# sile gurgui date 25 April 2017 23:22 0

te cam bate barbatul ? inseamna ca esti putoare :D :D :D

# marius date 2 February 2017 02:06 0

Am si eu o intrebare pentru refuzu de recoltare de probe biologice intra in proiectu asta de gratiere sau gratierea e doar pentru astia din parlament

# Vlad date 2 February 2017 10:21 0

deci mama mea a murit lovita pe trecerea de pietoni, e caz penal, deci persoana care a omorat-o scapa?? WTF! Pai atunci ma duc si eu sa omor pe cineva , cum ar fii?

# dani date 11 February 2017 04:40 -1

Dosarul penal pentru conducere sub influenta alcoolului intra in gratiere? Astept raspuns, multumesc anticipat.

# NAE COOL date 24 April 2017 09:29 0

Dacă este vorba să fim corecți nu trebuie să facem nici o discriminare între deținuți și viitorii deținuți. Există o cale simplă care ar putea rezolva problema. SĂ SE GRAȚIEZE CU 20 % SAU 30 % DIN PEDEAPSĂ TOȚI CONDAMNAȚII În felul acesta s-ar manifesta o dreptate socială iar cei care urmează să fie judecați ar gusta și ei din plăcerea de a face pușcărie. De exemplu Elena Udrea. De ce am face diferență între criminalii economici și criminalii de rând. Cănd și-au bronzat curul la Monaco pe banii noștri știau că vor da grațiere și vor scăpa de pușcărie. Teoria lui Băsescu este o mani******re cu recuperarea pagubelor. Recuperarea pagubelor ține de domeniul civil și trebuie făcută oricum. Atențe Romani, criminalii economici sunt mai periculoși decăt crimianlii de rând deoarece afectează fondurile spitalelor, fondurile școlilor, fondurile de ajutor social, etc. Chiar suntem niște oameni de nimic, dacă ne lăsăm furați în acest fel.

# Mihaela date 13 September 2017 14:47 0

Se vor gratia si pedepsele ptr TALHARIE VIOLENTA???

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 21.11.2024 – ICCJ a lamurit cum ramane cu Sosoaca (Document)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva