26 December 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

REVIZUIREA DOSARELOR POLITICE – Iata proiectul de lege adoptat de Senat, ce stabileste ca dosarele lucrate pe Protocolul PICCJ-SRI din 2009 sunt supuse revizuirii: „Se desecretizeaza toate planurile de cooperare realizate de DNA-SRI in baza art. 15 din Protocol...Cauzele in care au fost pronuntate hotarari definitive si in care au fost administrate probe prin mijloace tehnice speciale sunt supuse revizuirii”. Desecretizarea planurilor de cooperare va demasca tintele politiei politice (Documente)

Scris de: Valentin BUSUIOC | pdf | print

23 October 2018 15:33
Vizualizari: 16177

N-au ramas fara ecou apelurile disperate ale justitiabililor nenorociti de procurori si judecatori ca urmare a Protocolului PICCJ-SRI din 2009. Senatul Romaniei – in calitate de prima camera sesizata – a adoptat in sedinta de plen de luni, 22 octombrie 2018, un proiect de lege privind atat desecretizarea Hotararii CSAT nr. 17/2005, care a stat la baza protocolului, cat si revizuirea spetelor instrumentate pornind de la acelasi protocol. Daca proiectul va deveni lege, va fi o victorie uriasa pentru toti cei care au avut de suferit de pe urma actiunilor de politie politica din ultimii 9 ani.


Proiectul de act normativ – cu numarul L568/2018 – a fost initiat de liderul ALDE, Calin Popescu-Tariceanu (foto 1 stanga), si cel al PSD, Liviu Dragnea (foto 1 dreapta), precum si de deputatul PSD Mircea Draghici.

Initiativa legislativa stabileste ca sunt supuse revizuirii atat cauzele in care au fost pronuntate hotarari definitive, cat si cele in care au fost administrate probe prin mijloace tehnice speciale.

Basescu si-a reevaluat regimul

Oricat ar parea de surprinzator, fostul presedinte al Romaniei Traian Basescu (foto 2) – in mandatul caruia a fost incheiat protocolul care a permis distrugerea atator vieti si cariere – incearca acum sa-si spele pacatele, contribuind el insusi la proiectul de lege ce ar urma sa le ofere compensatii romanilor care au cazut victime Protocolului PICCJ-SRI din 2009. Vorbim despre un amendament adus de senatorul PMP, privind desecretizarea tuturor planurilor de cooperare realizate de DNA si SRI in baza art. 15 din protocol.

Proiectul legislativ a trecut de Senat cu 79 de voturi „pentru” si 17 „impotriva”, urmand sa fie trimis la Camera Deputatilor, apoi – daca va trece – presedintelui Romaniei, spre promulgare.

In expunerea de motive, initiatorii subliniaza ca Protocolul incheiat de catre Serviciul Roman de Informatii cu Parchetul General (deci inclusiv cu Directia Nationala Anticoruptie) „contine prevederi care adauga la Codul de procedura penala” si a dus la „grave abuzuri si la incalcarea unor drepturi constitutionale ale persoanelor aflate in urmarire penala sau inculpate in procese penale”.

Nu putini cetateni au fost condamnati penal in baza unor probe culese si administrate potrivit acestor protocoale secrete. Neavand acces la materialul probator adunat de procuror prin inregistrari secrete efectuate ilegal de organele de cercetare penala speciale (apartinand SRI), persoanele inculpate nu s-au putut apara in fata judecatorilor si nu au avut parte de un proces echitabil. In acest fel, li s-au incalcat drepturi recunoscute de Conventia europeana pentru apararea drepturilor omului si consacrate prin jurisprudenta CEDO”, se mai arata in expunerea de motive.

Iata forma adoptata de Senat:

Art. 1. – (1) Prin derogare de la prevederile art. 24 din Legea nr. 182/2002 privind protectia informatiilor clasificate, cu modificarile si completarile ulterioare, se declasifica Hotararea Consiliului Suprem de Aparare a Tarii nr. 17/2005 privind combaterea coruptiei, fraudei si spalarii banilor, precum si toate documentele care contin informatii clasificate avand ca temei Hotararea Consiliului Suprem de Aparare a Tarii nr. 17/2005 privind combaterea coruptiei, fraudei si spalarii banilor.

(2) La data intrarii in vigoare a prezentei legi, documentele prevazute la alin. (1) sunt declasificate de drept, fara a mai fi necesara o alta procedura.

(3) De la intrarea in vigoare a prezentei legi se desecretizeaza toate planurile de cooperare realizate de Directia Nationala Anticoruptie si Serviciul Roman de Informatii in baza art. 15 din Protocolul de cooperare dintre Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si Serviciul Roman de Informatii pentru indeplinirea sarcinilor ce le revin in domeniul securitatii nationale nr. 003064 din 4 februarie 2009.

Art. 2. – Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei legi, inceteaza efectele juridice ale documentelor prevazute la art. 1.

Art. 3. – (1) Documentele prevazute la art. 1 sunt centralizate de Comisia comuna permanenta a Camerei Deputatilor si Senatului pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activitatii SRI si pot fi consultate de persoanele interesate la sediul acesteia. Acest drept se exercita la cerere si consta in studierea nemijlocita a documentelor si eliberarea de copii de pe acestea.

(2) Informatiile cuprinse in documentele de la art. 1 dobandesc, de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, caracter de informatii de interes public.

Art. 4. – Persoanele care se considera vatamate intr-un drept ori intr-un interes legitim de efectele produse de documentele prevazute la art. 1 au posibilitatea, in termen de 3 ani de la intrarea in vigoare a prezentei legi, sa se adreseze instantelor competente pentru constatarea incalcarii drepturilor si libertatilor fundamentale si repararea prejudiciului suferit.

Art. 5. – Cauzele in care au fost pronuntate hotarari definitive si in care au fost administrate probe prin mijloace tehnice speciale in perioada de existenta a documentelor prevazute la art. 1 si pana la intrarea in vigoare a prezentei legi, sunt supuse revizuirii. Competenta revine primei instante care a solutionat fondul cauzei”.

Redam expunerea de motive:

In calitate de reprezentant suprem al poporului, Parlamentul are abilitarea constitutionala de a examina si de a se informa asupra problemelor sociale care pot intra pe agenda sa legislativa. O astfel de problema este legalitatea incheierii unor protocoale secrete de catre Serviciul Roman de Informatii cu Directia Nationala Anticoruptie, precum si cu alte structuri ale sistemului judiciar. Actul de guvernare, in care sunt cuprinse si procedurile penale de care depind libertatea, accesul la justitie, dreptul la aparare, respectarea vietii private etc. trebuie sa se desfasoare in concordanta cu dispozitiile constitutionale si legale, precum si cu valorile si principiile statului de drept. Incheierea unor astfel de protocoale secrete afecteaza grav chiar esenta statului de drept, incalcand principiul cooperarii loiale intre autoritatile statului, afirmat de Constitutie.

Respectarea procedurilor penale in toate fazele urmaririi si procesului penal propriu-zis, fara a se incalca drepturile si libertatile celor care sunt cercetati sau judecati penal, este esentiala pentru functionarea unui stat de drept. Protocolul incheiat de SRI cu DNA contine prevederi care adauga la Codul de procedura penala. Este inadmisibila incheierea unor astfel de protocoale, prin care se stabilesc, cu litera de lege, masuri sau proceduri de urmarire penala de natura celor prevazute in Codul de procedura penala.

Una dintre valorile esentiale ale sistemului judiciar este independenta judecatorilor si procurorilor, Parlamentul fiind indreptatit sa dezbata orice probleme de natura sa afecteze aceasta independenta. Protocolul secret intre SRI si DNA, precum si alte asemenea protocoale incheiate de SRI cu CSM, Curti de Apel, parchete incalca grav independenta judecatorilor si procurorilor. Intarirea si respectarea independentei magistratilor reprezinta o problema de politica penala, iar Parlamentul ca reprezentant suprem al natiunii este indreptatit sa cunoasca modul in care se aplica aceasta independenta.

Protocoalele au dus la grave abuzuri si la incalcarea unor drepturi constitutionale ale persoanelor aflate in urmarire penala sau inculpate in procese penale. Nu putini cetateni au fost condamnati penal in baza unor probe culese si administrate potrivit acestor protocoale secrete. Neavand acces la materialul probator adunat de procuror prin inregistrari secrete efectuate ilegal de organele de cercetare penala speciale (apartinand SRI), persoanele inculpate nu s-au putut apara in fata judecatorilor si nu au avut parte de un proces echitabil. In acest fel, li s-au incalcat drepturi recunoscute de Conventia europeana pentru apararea drepturilor omului si consacrate prin jurisprudenta CEDO.

Prin desecretizarea unor protocoale intre SRI si structuri ale sistemului judiciar, s-a creat o imagine publica grava, de natura sa afecteze increderea cetatenilor in actul de justitie, dar si in capacitatea statului roman de a gestiona actul de justitie sociala, in cadrul constitutional existent.

De aceea, Parlamentul este obligat, de mandatul sau reprezentativ, sa ia atitudine, in numele cetatenilor ale caror drepturi au fost incalcate si in numele cetatenilor ale caror drepturi ar putea fi incalcate in continuare, daca protocoalele nu ar fi denuntate ferm. Este o problema sociala grava, care poate pune sub semnul intrebarii caracterul democratic al statului roman, precum si caracterul sau ca stat de drept.

Avand in vedere cele prezentate mai sus, am initiat prezenta propunere legislativa care prevede, prin derogare de la prevederile art. 24 din Legea nr. 182/2002 privind protectia informatiilor clasificate, declasificarea Hotararii Consiliului Suprem de Aparare a Tarii nr. 17/2005 privind combaterea coruptiei, fraudei si spalarii banilor, precum si a tuturor documentelor care contin informatii clasificate in baza acesteia. Astfel, la data intrarii in vigoare a legii, aceste documente vor fi declasificate de drept, fara a mai fi necesara o alta procedura, devenind astfel informatie de interes public si nu mai produc efecte de orice natura.

Comisia comuna permanenta a Camerei Deputatilor si Senatului pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activitatii SRI va centraliza aceste documente si le va pune la dispozitia persoanelor interesate. Acest drept se exercita la cerere si consta in studierea nemijlocita a documentelor si eliberarea de copii de pe acestea.

Propunerea legislativa mai prevede ca persoanele care se considera vatamate intr-un drept ori intr-un interes legitim de efectele produse de documentele declasificate au posibilitatea, in termen de 6 luni de la intrarea in vigoare a legii, sa se adreseze instantelor, cu actiuni in revizuire, pretentii, raspundere civila delictuala, pentru constatarea incalcarii drepturilor si libertatilor fundamentale si repararea prejudiciului suferit.

In sensul celor prezentate mai sus, depunem Propunerea legislativa privind declasificarea unor documente, pentru dezbatere si adoptare, in procedura de urgenta”.

* Cititi aici proiectul de lege privind desecretizarea Hotararii CSAT nr. 17/2005

* Cititi aici expunerea de motive

Comentarii

# DOREL date 23 October 2018 15:52 +20

Sa fie-ntr-un ceas bun, e un prim pas, mic pentru om, dar mare pentru omenire! Și b), pentru întoarcerea la democrație și normalitate este - evident - nevoie și de alți câțiva pași. Toate la timpul lor! Părerea mea...

# DODI date 23 October 2018 16:27 +12

1. este sfârșitul începutului distrugerii statului mafiot bășeștian, 2. este începutul sfârșitului comodității lui ciolanis.

# Stefan date 23 October 2018 16:28 +4

Sa treaca de Camera Deputatilor si mai ales de KWI . . .

# Edelweiss - Suferind fics în cur de legea lor date 23 October 2018 17:30 -3

Mda! S-a confirmat predicția: măsuri doar pentru politruci și camarilele lor, nimic pentru plebe. Atât contează în țara asta: cei care au intrat în vizorul DNA (mulți dintre ei pe FOARTE BUNĂ DREPTATE) :eek: Despre specia spurcalnică a procurorului mic borfășel de provincie dar mare în anvergură neprocedurală, despre mici juzi - tirani de Pătârlagele și despoți de Însurăței - NU INTERESEAZĂ PE NIMENI! Ce contează miile și miile de paradiți amărâți și anonimi, cei mai mulți dintre ei fără habar de carte juridică, fără știință scriitoricească și fără abilități de operare a dispozitivelor IT? Toată cheia și lacata „reinstaurării” legalității în Colonia Penitenciară și experimentală Rroemenika e să ni se demonstreze că dragnea e neprihănit, că tăriceanu e Arhanghel, că voiculescu e Serafim și că toți șobolanii prinși cu mâna până la cot în traista vistieriei țării sunt de asemenea aparținători ai Corurilor îngerești. Rarincele și Rarincii NU INTERESEAZĂ PE NIMENI! :-x Ce greață mă apucă!

# ^^ date 23 October 2018 17:34 +1

Pai Basaul o vrra sa se scape pe el, dar mai ales sa arate ca face tot ce poate ca sa o scape pe Lentzi. Adica, sa nu uitam ca a citit niscaiva pasaje din ceva plan de cooperare sau nu mai tin minte. Ca doar si Lentzi e lucrata pe protocol. *wink-wink*

# Edelweiss - Vămuitor de politruci-porcalani date 23 October 2018 20:09 +4

Când am liberat a doua oară de la Botoșani, am lăsat numărul meu de telefon la un băiet (tânăr, de vro 22-23 de ani) ca să mă sune când are nevoie de informații de pe portalul just (contestații, liberări cond. termene). Acuma e la GHERLA. Ei bine, sunt deja vreo 3 luni de când mă sună cam o dată la două săptămâni, când are vreo 2 sau 3 lei rămași pe card să mă mai întrebe ce se mai aude cu GRAȚIEREA,c e se mai aude cu CODURILE. Deja mi-e mie jenă să-i dezumflu speranțele iluzorii, comunicându-i repede (în cei 2 sai 3 lei ai deținutului - cost convorbire telefonică) că pe dragnea îl doare fics în cur de problemele meltenilor, că tăriceanu s-a scos, e cu sacii în căruță și-l interesează mai mult profitul GĂZARILOR decât reparațiile juridice cuvenite miilor de „hoți” ce putrezesc aiurea prin pârnăi, că Legile justiției nu prevăd nimic concret și favorabil „hoților”, că legile sunt atacate la CCR, la Papă și la mama dracului de catârul ăla impertinent –

# Edelweiss - Vămuitor de politruci-porcalani date 23 October 2018 20:11 +3

nazistul rânjitor de la Hermannstadt, că modificările la Coduri care ar mai putea scoate câțiva dintre ei din temniță, au fost hăcuite cu satârul inchizitorial de drojdiera stalinistă cu duios aspect de carantină, că nu știu ce comisie de martalogi pârțari de la Venezia dau ei cu presupusul despre trebi ce nu-i privesc câtuși de puțin sau că până și Moaii de la CCR s-au sucit pe marginea implementării directivei europene nr. 343/2016 și au pus botul la persusiunile infame ale unui******pedofil olandez și ale unui decrepit bețivan din Luxemburg. Azi m-a sunat iar să mă întrebe ce se mai aude. Cu multă greutate mi-am înfrânt jena și ia-m spus că nu se mai aude nimic nici despre grațiere, nici despre amnistie, nici despre coduri, fiindcă porkanii ăștia de politruci își rezolvă e problemele lor și îi doare fics în pics de cei amărâți.

# Paula date 24 October 2018 11:55 +1

Exact asa este. Nesimtitii astia din politica ( si din presa) vor sa-si rezolve doar problemele lor , nici unuia nu-i pasa de fraierii care ii voteaza. Din vina acestor politruci justitia a ajuns sa fie un grup de crima organizată, codurile penale pline de legi neconstitutionale, neclare si interpretabile, din vina lor drepturile si libertatile cetatenilor sunt un lux. Cine moartea ii va da dreptate unui fraier de rand daca i se va rejudeca dosarul in urma protocoalelor ilegale? Numai politrucii vor avea de castigat ca si asa ei tot achitare iau. Bai NESIMTITILOR dati AMNISTIA SI GRATIEREA SI DATI ODATA IN VIGOARE NOILE CODURI PENALE. Lasati-ne cu sciaticul juncker ca nu pe el l-am votat, nu voi tre sa guvernati? Si arestati dracului odata semnatarii protocoalelor si toti tradatorii de tara inclusiv macovei. Taiati mai mult de jumate fondurile SRI si parchetelor

# Edelweiss - Vămuitor de politruci-porcalani date 23 October 2018 20:13 +2

L-am sfătuit să facă cerere de ieșit la muncă neremunerată, să realizeze cât mai multe zile câștig care, alăturate prevederilor recursului compensator, să-l scoată cât mai repede din ocnă. C-altminteri se poate întâmpla să pățească ca cei de au intrat prin 2013-2014 în temnițe cu ideea și speranța grațierii. Ei bine, s-au liberat prin 2017-2018 fără ca să mai vadă vreo pană smulsă din coada păsării măiestre - GRAȚIEREA. Pentru aceste „știri” „încurajatoare” amărâtul a consumat vreo 2-3 lei din cei 5 lei pe care-i mai avea pe cardul de pușcăriaș! Mai degrabă își lua de banii ăștia o înghețată, un „Bic”, o sticlă de apă sau un sul de curpapir. Era mai câștigat. AS A CONCLUSION: -... .- --. .- -- .. .- ... / .--. ..- .-.. .- / .. -. / ... .- -. -.. .-. .- -- .- ..- .- / ...- --- .- ... - .-. .- / -.. . / -.-. .- -.-. .- - / .--. --- .-.. .. - .-. ..- -.-. .. / .. -- .--. ..- - .. - .. / ... .. / --- .-. -.. .. -. .- .-. .. -.-.--

# Ionel date 23 October 2018 21:22 +5

O initiativa excelenta dar atata timp cat nu se iau masuri impotriva semnatarilor acelor protocoale ...totul pare a fi doar apa de ploaie!

# DOREL date 23 October 2018 23:33 +3

Mai draga, 1. astăzi s-a făcut un pas 2. chiar și drumul cel mai lung începe cu primul pas deci 3.vine ea și vremea protocoalelor, vine, mai ai putintica răbdare și o sa vezi ce cu gandu' nu gândești! Părerea mea..

# basica date 24 October 2018 08:48 +5

Acum realizati ca TARTORUL poporului roman si a statului de drept a fost basinescu cu ardelenii lui detasati la Bucuresti! La puscarie basitule!

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 22.12.2024 – S-a aflat noul ministru al Justitiei

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva