INTERVIU - Avocatul Madalin Niculeasa dezvaluie tainele proiectului sau: ”Prin serviciile premium, avocatii trebuie sa aduca plusvaloare afacerii clientului”. Niculeasa considera ca perioada de criza trebuie privita ca un avantaj
Avocatul Madalin Irinel Niculeasa (foto) are o vechime in profesie de peste 10 ani. A debutat in profesie ca stagiar la Casa de avocatura a lui Calin Andrei Zamfirescu, pe atunci presedinte al Uniunii Avocatilor din Romania. Dupa cinci ani de colaborare cu Zamfirescu, in special pe domeniul comercial, a plecat la Casa de avocatura condusa de Ion Nestor, unde a acoperit aceeasi zona a litigiilor comerciale. Incepand cu 15 februarie 2012, si-a deschis propriul cabinet, „Niculeasa Tax & Regulatory. Litigators”, cabinet focusat pe taxe, activitati de regulatory si litigii comerciale. Avocatul Madalin Irinel Niculeasa isi propune sa creeze un proiect care sa ofere servicii juridice de calitate in zona sa de specializare si ne-a oferit detalii espre aceasta activitate.
Domnule avocat, in comunicatul in care ati anuntat lansarea biroului dvs. ati folosit termenul de butic si ati vorbit si despre servicii premium. Va rog sa explicati celor mai putin familiarizati cu aceste concepte, ce inseamna ele, in practica, pentru un potential client?
Conceptul de butic in avocatura semnifica un grup de avocati, specializati pe anumite arii ale dreptului si care dezvolta o relatie foarte personalizata cu clientul, in ideea cunoasterii interesului comercial al acestuia, pentru a putea oferi cea mai buna si cea mai potrivita aparare. Serviciile premium sunt servicii juridice de calitate exceptionala, care sa-i aduca clientului plusvaloare in afacerea sa.
Nu exista riscul ca anumiti clienti sa se teama daca isi expun secretele afacerii, sa considere ca ar putea sa devina oricand victimele unui „spionaj” economic ? Cum reusiti sa realizati o relatie de incredere client-avocat?
Aceasta chestiune tine in egala masura legata atat de atitudinea clientului, cat si de atitudinea avocatului. Probabil ca exista astfel de avocati care se pot preta la asemenea demersuri, dar eu nu am cunostiinta despre asemenea cazuri. Ceea ce stiu este, insa, ca atata vreme cat clientul este mai deschis fata de avocat, si structurarea legala este mai adecvata intereselor acestuia. Increderea este o chestiune care se castiga, se construieste si care nu vine neaparat din organizarea profesiei, ci izvoraste din calitatea umana. E ca la doctor sau ca la spovedanie!
In ce constau serviciile de regulatory ? Puteti sa ne oferiti cateva exemple din piata, in care clienti ai unor buticuri de avocatura de genul celui deschis de dvs. au avut de castigat?
Regulatory inseamna drept administrativ si contencios administrativ. Exista industrii foarte reglementate, gen energie, industria farmaceutica etc. Or, clientul care activeaza pe asemenea zone industriale se loveste de o reglementare abundenta, care trebuie asimilata. Va dau ca exemplu cazul unei autorizatii de construire pentru proiectele mari de investitii imobiliare. Structurarea unui astfel de proiect imobiliar necesita implicarea unui avocat specializat, care sa analizeze atat efectele fiscale, cat si aspectele de regulatory, pentru ca trebuie vazuta intreaga documentatie cadastrala, daca se plateste TVA, cum se respecta PUZ-ul, PUG-ul, raporturile intre PUZ si autorizatia de construire... Un avocat, tinand cont de aceste aspecte legislative, este persoana care da si solutia, care il ajuta pe client sa-si structureze economic investitia, astfel incat sa o realizeze cu maxima eficienta (timp si bani).
V-ati propus un break even in 6 luni... Cum il veti reusi in conditiile actuale ale economiei romanesti, lovita de criza? In conditiile in care investitorii sunt tot mai putini, iar piata avocaturii este intr-o continua expansiune, cum veti reusi?
In primul rand, pentru mine acoperirea cheltuielilor nu este o prioritate. Mi-am alocat un orizont de timp de doi ani de zile in care sa sustin cu bani adusi de acasa proiectul. Aceasta pentru ca dorim sa punem accent pe calitatea profesionala si pe principiile despre care am vorbit la lansarea proiectului, fara a fi constransi intr-un fel de factorul material. Cat priveste criza economica, ea trebuie privita ca un avantaj intrucat criza a educat clientul inclusiv in ceea ce priveste consumul serviciilor juridice. Aceasta consultanta juridica este axata pe solutii si nu pe analize intinse pe zeci de pagini. Criza a determinat clientii sa aleaga avocati cu expertiza tehnica, si nu avocati cu notorietate in media.
Ati afirmat recent ca veti pune, in proiectul dvs., accentul pe echipa. Care este echipa pe care va bazati?
Merg pe ideea ca acest proiect nu trebuie sa fie mai mare de 10 avocati. La acest moment, in proiect exista oameni ca George Trantea si Bogdan Marculet. Sunt avocati cu studii in Franta si de o calitate umana deosebita. Echipa mea este structurata pe compatibilitate de principii si valori, verificata prin colaborarea de-a lungul timpului.
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# fanel 1 March 2012 10:47 0
# ferapont 5 March 2012 12:27 0
# gogi 6 March 2012 00:39 0
# Lupu Mihai-Gabriel 11 April 2012 01:40 0