psdolt
24 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

MAGISTRATURA SUB CIZMA DNA (I) – Cititi uluitorul raport de control al Inspectiei Judiciare pe modul abuziv in care structurile DNA au anchetat si monitorizat aproape 3000 de procurori si judecatori. Delegarile pe ascultari erau emise in alb. Au existat magistrati interceptati concomitent sub doua mandate. Revoltator, s-a constatat ca mandatele pentru magistrati erau aprobate “in proportie covarsitoare” de catre anumiti judecatori. Vedeti de unde sunt magistratii vizati de DNA (Document)

Scris de: George TARATA | pdf | print

16 May 2019 18:32
Vizualizari: 21360

Lumea Justitiei incepe publicarea unui serial devastator despre practicile abuzive de la structura centrala a DNA, precum si de la structurile teritoriale ale parchetului anticoruptie, raport intocmit de inspectorii Directiei de Inspectie pentru procurori a Inspectiei Judiciare asupra modului in care in perioada 1 ianuarie 2014-30 iulie 2018 (deci pana la plecarea Laurei Kovesi) au fost urmariti si pusi sub filaj si interceptare aproape 3000 procurori si judecatori. Mai exact, 2807 magistrati, fata de care s-au deschis 2902 de dosare, o buna parte dintre cauze constituindu-se ca urmare a sesizarii din oificiu a procurorilor DNA.

Practic, circa jumatate dintre magistratii tarii au fost tinuti sub control atent de catre procurorii DNA, care nu in putine randuri se urmareau unul pe celalalt ca intr-o adevarata vanatoare de vrajitoare. In editia de astazi vom prezenta concluziile raportului de control efectuat de inspectoarele Mihaela Hitruc, Andreea Cristina Mina si Adriana Liliana Dobrica (vezi facsimil 1) si cifrele concrete cu modul de repartizare in DNA a dosarelor cu magistrati si la ce parhete si instante activau cei aflati sub monitorizarea DNA (vezi facsimil 2), urmand ca in zilele urmatoare sa prezentam pe larg neregulile depistate la fiecare structura centrala si teritoriala in parte. Va asiguram ca aveti ce citi!


Veti afla lucruri cutremuratoare:

-despre abuzurile unor procurori DNA;

-despre cum puneau presiune pe judecatori in anumite dosare solicitand atat cauze civile, cat si penale in timp ce acestea se aflau in solutionare;

-despre cum se desfasurau interceptarile pe ani de zile, uneori in lipsa mandatelor si prin delegari in alb;

-despre cum in unele situatii solutiile nu se comunicau magistratilor vizati;

-despre cum judecatorii si procurorii erau supravegheat in baza a doua masuri de supraveghere tehnica a caror durata curgea in paralel vizand aceleasi acuzatii;

-dar mai ales despre cum se emiteau autorizatii de interceptare pentru anumiti procurori si judecatori fara ca sa existe in dosare vreo ordonanta de incepere a urmaririi penale.

Nu in ultimul rand, va iesi la iveala cum numeroase cazuri de natura economica inspectorii fiscali detasati la parchete de catre ANAF efectuau practic acte de urmarire penala, fara sa aiba delegare din partea procurorilor, adica din proprie initiativa, iar lucrarile erau folosite drept probe in acuzare.

Poate cel mai grav lucru care reiese din raport este faptul ca, asa cum retin inspectorii procurori, intr-o proportie covarsitoare judecatori abilitati cu emiterea de mandate de interceptare si filaj a unor magistrati aprobau cererile, ignorand lipsa unor cerinte elementare, fapt ce denota o incalcare brutala a drepturilor omului de catre judecatorii care au emis autorizatiile respective. Daca pentru magistrati se intampla asa ceva, va dati seama cum s-au incalcat drepturile omului in cazul mandatelor de interceptare emise pentru muritorii de rand. Acest lucru releva primitivismul si colaborarea cu DNA-SRI a unor judecatori care au emis mandate de interceptare.

Iata cateva concluzii devastatorului raport, acestea regasindu-se integral mai jos:

“S-au stabilit existenta unor situatii, in care cauze finalizate prin solutii de netrimitere in judecata au fost solutionate dupa perioade mari de timp de la data inregistrarii sesizarii la DNA fara a fi identificate cauze obiective care sa justifice aceste intarzieri.

In referire la acelasi tip de cauze, precum si la unele cauze aflate in curs de solutionare, verificarile efectuate au relevat in general lipsa de ritmicitate in efectuarea urmaririi penale, corelata cu perioade de inactivitate.

Analiza dosarelor a evidentiat ca aceste situatii se justifica pe de o parte prin prisma unor motive obiective, volum mare de activitate, fluctuatie de personal, iar pe de alta parte a unor cauze subiective, precum lipsa rolului activ al procurorului in instrumentarea cauzelor.

De asemenea, s-a constatat ca in lucrari inregistrate la indicativul 'VIII/1' din Nomenclatorul lucrarilor si dosarelor penale, desi sesizarile (ale persoanelor fizice/din oficiu) vizau comiterea unor infractiuni, inregistrarea nu s-a facut in registrul penal (R4), iar verificarile aspectelor sesizate s-au efectuat prin mijloace specifice procedurii penale, cu toate ca nu era stabilit caracterul penal al lucrarii. S-a constatat si faptul ca au existat situatii in care dosarele penale s-au inregistrat dupa 2 ani de la inregistrarea sesizarii la indicativul VIII/1.

In legatura cu activitatea de delegare a ofiterilor de politie judiciara cu efectuarea de activitati in conditiile art. 324 alin. 3 Cod procedura penala sau de efectuare a unei constatari tehnico-stiintifice, s-au intalnit situatii in care ofiterii de politie judiciara au efectuat activitati, fara ca procurorii de caz sa dispuna delegarea acestora sau in care inspectorii antifrauda au efectuat in realitate constatari tehnico-stiintifice, indiferent de cum le-au denumit, in absenta actului procedural de dispozitie (ordonanta procurorului).

In acelasi context s-a constatat existenta unor ordonante de delegare 'in alb', adica fara mentionarea activitatilor concrete delegate organelor de urmarire penala, cu precizarea generala si neaplicata a oricaror tipuri de activitati, desi la momentul dispunerii delegarii si al stadiului anchetei, activitatile indicate nu puteau fi efectuate (de ex. delegarea activitatilor de punere in executare a unui mandat de supraveghere tehnica sau a unui sechestru asigurator, care nu existau) – 'audierea martorilor, persoaneloe vatamate, ridicarea/preluarea unor documente, analizarea documentelor, informatiilor rezultate in urma efectuarii unor perchezitii (domiciliare si informatice), analizarea documentelor obtinute de la diverse institutii (inclusiv unitati bancare), punerea in aplicare a metodelor speciale de supraveghere si masurilor asiguratorii, intocmirea proceselor-verbale de transcriere a convorbirilor, comunicarilor telefonice si discutiilor ambientale, efectuarea oricaror acte procesuale sau procedurale in cauza, a caror necesitate rezulta din ansamblul materialului probator, precum si orice alte activitati, ce prezinta interes pentru cauza'.

(…)

S-a constatat existenta unei practici neunitare, atat in cadrul aceluiasi serviciu, cat si intre servicii diferite privind comunicarea solutiilor de clasare magistratilor vizati – se constata fie ca solutiile de clasare nu au fost comunicate magistratilor vizati, chiar in situatia in care au fost audiati in cauza ca martori, avand cunostinta de aspectele cercetate, fie au fost comunicate magistratilor vizati, chiar daca nu au fost audiati in respectivele cauze, neidentificandu-se un motiv obiectiv pentru necomunicarea solutiilor in celalalte cauze penale.

Au fost evidentiate situatii de solicitare de la instantele de judecata a dosarelor civile/penale ce se aflau pe rolul instantelor de judecata, indiferent de stadiul de solutionare, in vederea efectuarii urmaririi penale in cauzele privind magistratii, ce se poate constitui intr-un potential factor de presiune asupra judecatorilor investiti cu solutionarea respectivelor dosare.

Totodata s-a constatat nerespectarea conditiilor legale de solicitare a emiterii mandatelor de supraveghere tehnica, in sensul ca au existat situatii in care a fost sesizat judecatorul de drepturi si libertati de la o instanta necompetenta material, in conditiile in care nu era inceputa urmarirea penala in rem pentru fapte care sa atraga competenta acestei instante.

In aceeasi materie au fost identificate situatii de nerespectare a conditiilor legale privind autorizare provizorie de catre procuror a unor masuri de supraveghere tehnica, respectiv incalcarea termenului imperativ de 24 de ore prevazut de art. 141 alin. (3) Cod procedura penala, prin prezentarea judecatorului de drepturi si libertati a ordonantelor la 3 ani si 6 luni de la emitere, nedistrugerea proceselor verbale de redare interceptari efectuate in baza ordonantelor de autorizare cu titlu provizoriu.

Totodata au fost identificate situatii de nerespectare a conditiilor legale in materia masurilor de supraveghere tehnica din perspectiva elementelor care justifica solicitarea emiterii mandatelor de supraveghere tehnica de catre instanta de judecata, precum si deficiente in efectuarea urmaririi penale, in sensul ca nu exista o motivare in fapt a procurorilor care sa justifice fie emiterea, fie prelungirea masurilor de supraveghere tehinica, precum si lipsa mentiunilor faptice esentiale in ordonantele de incepere in rem a urmaririi penale. Se impune a se mentiona faptul ca, in mahjoritate covarsitoare, instanta de judecata a solutionat favorabil toate solicitarile de emitere si prelungire a masurilor de supraveghere tehnica.

S-au constatat situatii in care prin constituirea unor dosare noi vizand, in esenta, aceleasi fapte cercetate intr-un dosar anterior, s-a solicitat de catre procuror si s-au obtinut mandate de supraveghere tehnica vizand magistrati, cu depasirea duratei legale in materia masurilor de supraveghere tehnica.

S-au creat astfel situatii in care, pentru aceleasi fapte, un magistrat a fost supravegheat in baza a doua masuri de supraveghere tehnica a caror durata curgea in paralel vizand aceleasi acuzatii sau, pentru aceleasi fapte, un magistrat a fost supravegheat, consecutiv, pe o durata totala ce depaseste perioada prevazuta de art. 144 alin. (3) Cod procedura penala.

De asemenea, in unele cauze s-a constatat neinformarea persoanei supravegheate despre existenta masurii de supraveghere tehnica si inexistenta ordonantelor de amanare a informarii magistratilor vizati de masuri de supraveghere tehnica si inexistenta dovezilor de transmitere a suportilor optici catre organele judiciare competente in arhivarea acestora.

In unele din dosarele de urmarire penala analizate a rezultat inexistenta ordonantei de incepere a urmaririi penale in rem.

(…)

Informatiile obtinute din exploatarea masurilor de supraveghere tehnica in cauzele cu magistrati au fost transmise in calitate de beneficiari principali, dupa caz beneficiari secundari si unor unitati militare din cadrul Serviciului Roman de Informatii”.

 

In ceea ce priveste dosarele cu procurori, defalcat pe structurile si serviciile DNA, situatia arata in felul urmator:



In ceea ce priveste dosarele cu judecatori, defalcat pe structurile si serviciile DNA, situatia arata in felul urmator:


Comentarii

# Gilu date 16 May 2019 19:09 +16

Urmaresc serialul , daca mentineti poza ! Nici Ana Pauker nu arata asa de rau pe bancnota de 1 rubla sovietica din 1950 ...I- a venit vremea ; prea pe multi i- a raspopit .

# Baran Gheorghe date 16 May 2019 19:22 +11

Mergand pe logica dumneavoastra ar trebui sa-i caim si sa-i plangem pe cei 3000 de magistrati. eu nu-i plang , nu -i caiesc ci ii condamn. De ce ii condamn? Pentru ca au tacut , nu au zis nimic ,nu s-au luptat ( exceptie cativa) . S-au ascuns dupa hartii si solutii comandate , s-au bucurat de salarii speciale, de diurne, decontari, pensii speciale , atentii locale si nationale . Au tacut ca curca-n craci . Niste mizerabili pe care dumneavoastra vreti sa-i caiesc. Nu caiesc pe nimeni , acuz si scuip.

# Cosma date 17 May 2019 08:44 +1

Ai dreptate, nu trebuie sa le plangi de mila. Dar sa ii acuzi si scuipi? Ce nu pricepi tu e ca daca acuzi si scuipi vei fi acuzat si scuipat la randul tau de catre singurul judecator care conteaza. E perfect ok sa le aplici legea si sa ii bagi la puscarie, dar ura si dispretul asta nu e cu nimic diferita fata de cea a USR-ului fata de PSD. Fa ce e corect, nu te enerva. Nervii si ura sunt pentru femei la ciclu. Tu fii barbat. Ce faci tu arata doar cat de slab esti.

# Ioana date 17 May 2019 11:31 +2

@Cosma Ei lasa-ne! Cate mii de persoane au fost condamnate pe nedrept? Javrele securiste trebuie scoase in piata publica si scuipate apoi arestati toti pe viata. La cate blesteme si-au tras, neam de neamul lor ragalii blestemate. Ce a facut PSD ? Ca din 2009 pana in 2016( cel putin) TOATA justitia s-a facut in mod ILEGAL PE PROTOCOALE SECRETE ILEGALE ,etc si absolut zero masuri. Ba mai mult toate javrele sunt libere cu pensii si salarii regesti, ba mai mult una dintre multitudinea de javre se mai zvoneste ca ar candida si la presedentie. Pai ce sfidare si javreala mai mare exista? Dupa ce guvernarea nu a facut nimic pt Reforma in justitie si doar a trancanit la TV, mai si lasa mafiotii nepedepsiti( chiar si klaus care a fost lasat sa calce in picioare Constitutia de nenumarate ori) explicatia:toti sunt mana in mana niste escroc. Asa cum Ghita era mana in mana cu kovesi asa si restul pe acelasi model. Bataie de joc la adresa noastra ca ne tin doar in minciuni si campanii electorale.

# Baran Gheorghe date 17 May 2019 19:58 +1

Recunosc ca am sarit calul. Imi cer scuze nu pentru opinie ci pentru modul in care mi am exprimat opinia!!!Ramane valabil ca magistratii judecatori si nemagistaratii procurori, asa cum am stabilit: Sa munceasca sa fie respectati, sa doarma linistiti cu scheletele lor in dulap!!Este adevarat ca intr-un proces partea care pierde se simte nedreptatita, orice ar face magistratii . Intotdeauna cineva pierde. Problema e ca unii pierd la masa verde

# Om chel date 17 May 2019 09:19 +3

Stimate domn, aveti si dvs dreptate pana la un punct pentru magistratii cu scheleti, dar mai sunt si cazurile in care judecatorii care au fost la locul lor si au preferat sa isi protejeze familiile fata de aceasta cavalcada de oameni corupti de puterea acordata de anumiti factori politici ai acelor vremuri. Nu exista padure fara uscaciuni, dar chiar in asemenea hal, respectiv 3000 de magistrati sa fie uscaciuni? Imi e prea greu sa inghit pastila asta. Cu stima, un om chelit inainte de vreme de justitia astora.

# Baran Gheorghe date 17 May 2019 20:07 +1

Au avut alternativa Liberului Arbitru.Eu am muncit si muncesc de 100 de ori mai mult decat ei , dar stiu sa -mi trag picioarele sub plapuma si tac daca este nevoie. Nu va ascundeti in spatele copiilor si familiilor !Asa faceau nazistii!

# Un gentilom date 17 May 2019 11:34 +6

Exceptie câtiva judecători, care au plătit cu viata (Stan Mustata) sau cu libertatea (Veronica Cirstoiu, Dumitrita Piciarca, Liliana Badescu)!

# Curvesi si Coldea prostu` la puscarie ! date 16 May 2019 19:37 +3

Tradatori de neam si tara. Se credeau zei ! Ce gunoaie ! Cu cat ii platim , inca, pe acesti paraziti ai sistemului securist ? :o

# care magistrati date 16 May 2019 20:48 +1

stau ca mam... sluj dinaintea tuturor lichelelor ? de ce nu-si dau demisia astia 3000 sa aflam si noi ? dar astia si daca ar fi batuti cu vergi ca in Evul Mediu tot n-ar pleca dacvă sunt bine plătiti - atât de profund e cuibarita slugarnicia in inimile lor.

# Gilu date 16 May 2019 22:02 +2

Ia uite , au fost demascati nepotii lu ' Tanti Varvara ! Eu credeam ca hoasca asta a dat coltu ' dar , NU ! S- a reincarnat in Oarba care apara casele Sasului ! Ca sa vezi ...

# Stau-Palma-Barba-Cot date 17 May 2019 17:17 0

Am de făcut câteva sugestii alianței PSD-ALDE: 1) Traducerea urgenta a acestui document în mai multe limbi de circulație internațională și trimiterea lui direct șefilor de stat și de guvern din UE +SUA. 2) Trimiterea documentului tradus tuturor oficialităților din conducerea viitoare a UE. 3) Anexarea documentului unei plângeri penale către o instanță penala europeana competenta, plângere care sa aibă ca obiect persoane și instituții ,care prin acțiunile lor par sa dorească reintroducerea procedurilor si metodelor de ancheta de sorginte nazisto-enkavedista în chiar inima Europei. 4) Alături de acest document ar trebui trimisa o situație cu toate cazurile soluționate cu achitare definitiva ,cazuri în care persoanele achitate au fost torturate psihic și fizic, ani la rand ,ei și familiile lor. 5) Atenționarea tarilor democratice că metodele staliniste/ neogestapoviste de ancheta din Romania ar putea contamina întreaga Europa și SUA.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 21.11.2024 – ICCJ a lamurit cum ramane cu Sosoaca (Document)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva