19 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

TRASNET: LULUTA E DUSA DAR INCA NU STIE – Revocarea sefei DNA Laura Kovesi este ireversibila! Legea 303/2004 nu prevede posibilitatea ca presedintele Romaniei sa poata refuza sa emita decizia de revocare. Klaus Iohannis este obligat de lege sa o revoce pe Kovesi. In caz contrar se va declansa un conflict juridic de natura constitutionala, iar CCR va constata ca Laura Kovesi este revocata. Iohannis isi risca functia daca incalca legea pentru Kovesi

Scris de: L.J. | pdf | print

23 February 2018 13:01
Vizualizari: 86464

Oengeurile sorosiste vor incerca sa faca agitatii de strada disperate pentru a impiedica revocarea Laurei Codruta Kovesi din fruntea DNA. Se cere insistent presedintelui Romaniei Klaus Iohannis, de catre asemenea asociatii, sa nu admita cererea de revocare formulata de ministrul Justitiei. Dezastru insa pentru sustinatorii Laurei Kovesi. Revocarea acesteia este ireversibila, iar pentru a deveni realitate mai trebuie parcursa doar etapa avizului Sectiei de procuror a CSM, care este unul consultativ, fara nicio valoare.

Kovesi este ca si revocata intrucat Legea 303/2004 prevede ca revocarea “se face” la propunerea ministrului Justitiei, dispozitia legiuitorului fiind una imperativa, care nu da dreptul presedintelui sa refuze, ci doar sa ia act de cerere si sa o transpuna in practica prin emiterea unui act prezidential. De altfel, Constitutia Romaniei tocmai de aceea spune ca procurorii functioneaza sub autoritatea ministrului Justitiei, care are dreptul sa propuna numirea sau revocarea lor din functii. Daca la numire legea prevede ca presedintele poate refuza o propunere in mod motivat, repetam ca la revocare presedintele are obligatia "sa o faca”.


In caz contrar, daca presedintele va trece peste autoritatea ministrului Justitiei, se va declansa un conflict juridic de natura constitutionala prin impiedicarea exercitarii atributiilor ministrului, a carui competenta de solutionare este la Curtea Constitutionala. Cei care au dreptul sa sesizeze Curtea Constitutionala sunt, atentie: presedintele Romaniei, presedintele Senatului, presedintele Camerei Deputatilor sau presedintele CSM. Este de asteptat ca in cazul unui refuz unul din presedintii celor doua camere sau chiar presedintele CSM judecatoarea Simona Marcu (care nu este in tabara Statului Paralel) sa sesizeze Curtea Constitutionala ca presedintele refuza sa o revoce pe Laura Kovesi, caz in care s-ar ajunge la constatarea incetarii mandatului ei prin decizia CCR. Aceasta situatie ipotetica va fi insa una care va putea pune capat mandatului presedintelui Klaus Iohannis intrucat s-ar constata ca acesta a incalcat Constitutia si a boicotat atributiile ministrului Justitiei, situatie care ar da dreptul Parlamentului sa il suspende din functie si sa declanseze procedurile unui referendum pentru demiterea lui Klaus Iohannis. Cum Iohannis a cazut catastrofal in sondaje, e aproape sigur ca un referendum de aceasta natura ar duce la demiterea acestuia.

Asteptam insa ca presedintele Klaus Iohannis sa respecte legea si sa dea curs cererii de revocare intrucat DNA nu sta intr-un singur om si este o institutie vitala care trebuie redata cetatenilor in forma si pentru scopurile in care au fost gandite de legiuitor.

Legislatia il obliga pe presedintele Romaniei sa admita cererea de revocare a sefei DNA

Astfel, sa recapitulam:

-Procedura de revocare a sefei DNA este stabilita in art. 54 din Legea 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor;

-Ea este cat se poate de limpede explicata: revocarea procurorului sef al Directiei Nationale Anticoruptie se face de catre presedintele Romaniei la propunerea ministrului Justitiei, cu avizul consultativ al CSM;

-Nicaieri in textul art. 54 din Legea 303/2004 nu se vorbeste despre posibilitatea ca presedintele Romaniei sa poata refuza revocarea;

-Textul este unul imperativ, caci se mentioneaza ca “revocarea se face”;

-Nu exista nici varianta ca posibilitatea ca presedintele sa poata refuza revocarea sa fie implicita;

-Situatiile in care presedintele poate refuza masuri privind procurorul sef al DNA sunt prevazute de lege. Mai exact, in art. 54 din Legea 303/2004 se prevede ca presedintele poate refuza motivat doar numirea in functie a procurorului sef al DNA. Doar aceasta este situatia in care se vorbeste despre refuzul presedintelui;

-Asadar, nu exista nicio mentiune in legatura cu faptul ca presedintele ar putea sa refuze revocarea procurorului sef al DNA.

Iata ce prevede art. 54 din Legea 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor:

(1) Procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, prim-adjunctul si adjunctul acestuia, procurorul general al Parchetului National Anticoruptie (n.r. - procuror sef al Directiei Nationale Anticoruptie), adjunctii acestuia, procurorii sefi de sectie ai acestor parchete, precum si procurorul sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism si adjunctii acestora sunt numiti de Presedintele Romaniei, la propunerea ministrului justitiei, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii, dintre procurorii care au o vechime minima de 10 ani in functia de judecator sau procuror, pe o perioada de 3 ani, cu posibilitatea reinvestirii o singura data.

(2) Dispozitiile art. 48 alin. (10)-(12) se aplica in mod corespunzator.

(3) Presedintele Romaniei poate refuza motivat numirea in functiile de conducere prevazute la alin. (1), aducand la cunostinta publicului motivele refuzului.

(4) Revocarea procurorilor din functiile de conducere prevazute la alin. (1) se face de catre Presedintele Romaniei, la propunerea ministrului justitiei care se poate sesiza din oficiu, la cererea adunarii generale sau, dupa caz, a procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie ori a procurorului general al Parchetului National Anticoruptie (n.r. - procuror sef al Directiei Nationale Anticoruptie), cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii, pentru motivele prevazute la art. 51 alin. (2) care se aplica in mod corespunzator”.

Iata prevederile art. 48 alin. (10)-(12) mentionate in cuprinsul art. 54 din Legea 303/2004:

(10) Nu pot fi numiti in functii de conducere judecatorii care au facut parte din serviciile de informatii inainte de 1990 sau au colaborat cu acestea ori judecatorii care au un interes personal, ce influenteaza sau ar putea influenta indeplinirea cu obiectivitate si impartialitate a atributiilor prevazute de lege.

(11) Judecatorii care participa la concurs sau examen, precum si cei propusi pentru o functie de conducere sunt obligati sa dea o declaratie pe proprie raspundere din care sa rezulte ca nu au facut parte din serviciile de informatii inainte de 1990 si nici nu au colaborat cu acestea, precum si o declaratie de interese care se actualizeaza anual sau in termen de 15 zile de la aparitia unei schimbari sau de la data la care judecatorul a luat cunostinta despre aceasta.

(12)Inainte de numirea in functiile de conducere, Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securitatii verifica si comunica, in termen de 15 zile de la solicitarea Consiliului Superior al Magistraturii, daca judecatorul a facut parte din serviciile de informatii inainte de 1990 sau a colaborat cu acestea”.

Iata prevederile art. 51 alin. (2) mentionate in cuprinsul art. 54 din Legea 303/2004:

(2) Revocarea din functia de conducere a judecatorilor se dispune de Consiliul Superior al Magistraturii, din oficiu sau la propunerea adunarii generale ori a presedintelui instantei, pentru urmatoarele motive:

a)in cazul in care nu mai indeplinesc una dintre conditiile necesare pentru numirea in functia de conducere;

b)in cazul exercitarii necorespunzatoare a atributiilor manageriale privind organizarea eficienta, comportamentul si comunicarea, asumarea responsabilitatilor si aptitudinile manageriale;

c)in cazul aplicarii uneia dintre sanctiunile disciplinare”.

Iata ce se stipuleaza la art. 132 alin. (1) din Constitutia Romaniei:

(1) Procurorii isi desfasoara activitatea potrivit principiului legalitatii, al impartialitatii si al controlului ierarhic, sub autoritatea ministrului justitiei”.

Comentarii

# unul din lumea cea mare date 23 February 2018 11:08 +43

wowwwww ce bine/mi pare!!!!!!!!! faraoanca (ca sa/l citez pe mircea badea) a ajuns de la ,,pui si antricoate,la gaini moarte,,(abia astept sa o vad ca ajunge sa manince linte si arpacas).ba aia cu mitoasa in cap ,din marginimea sibiului abia astept sa te aud ca te jelesti ca s/a facut ABUZ IN CAZUL TAU.CIINII VOR TRAGE DE TINE PINA AJUNGI LA PANDAIMOS ACUM O SA SIMTI PUTEREA VORBELOR MELE ....CE FACI TE FACE!!!!!!!!!INSHALA

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 23 February 2018 12:29 +7

MA ASTEPT DIN ZI IN ZI CA SITEUL LUJU SA FIE ,,PARADIT,, IARASI,ASA CUM A FOST ,,PARADIT DE FATALAI(sristii) CIND ALA NALT SI PROST CA GARDUL SI CU MUCII PE PIEPT A IESIT CU ,,JEACA ROSIE,, SA/I CONDUCA DIN PIATA UNIVERSITATII(ca fatalaii nu aveau steaua nordului si incurcau drumul si se duceau in sud

# Katy date 24 February 2018 18:30 +4

După ce a ,,lovit-o" Constituția-n frunte! :-x vă rog să nu râdeți :-* Dar Lulutza noastră arată ca Dracula tras în ȚEAPĂ :D

# DODI date 23 February 2018 13:19 +17

La cât de prost pare (și este!) cel care se crede președintele României, va proceda exact ca și la SIE. Va accepta în ultimă instanță revocarea. Cu numirea noului șef la DNA se va mai fâțâi dacă nu îi convine persoana. Să nu uităm că suntem singura țară la care funcția de la SIE este vacantă de aproape 2 ani pentru că mamelucul nu vrea să pună o persoană care nu îi e obedientă. Și până nu se schimbă legile acest mameluc nu se străduiește să respecte cele existente.

# gelu date 23 February 2018 19:53 +6

Tudorel Toader a tot amanat declaratia de presa pentru a ridica la cote inalte curiozitatea cetatenilor astfel incat la momentul oportul in prezenta tuturor televiziunilor de stiri, comerciale si de nisa i-a tras glontul fatal de argint zeitei nemaculate a dreptatii din fruntea DNA. Tudorel Toader, aseara, facand-o muci de muci pe mare tufa sefa aratand natiunii intregi ca Kodrula este goala si lipsta de continut, o impostoare desavarsita fata de Constitutia Romaniei. Din acest moment Kodrula este terminata ca specialist in ale procuraturii sau viitor om politic. Daca n-o va revoca Johannis va avea legata de gat o piatra de moara care in final il va dobori si pe el din dealul Cotrocenilor. Singura scapare a plavanului nemtesc este sa-i semneze revocarea.

# ion date 23 February 2018 16:19 -16


Citeza pe unul din lumea cea mare
wowwwww ce bine/mi pare!!!!!!!!! faraoanca (ca sa/l citez pe mircea badea) a ajuns de la ,,pui si antricoate,la gaini moarte,,(abia astept sa o vad ca ajunge sa manince linte si arpacas).ba aia cu mitoasa in cap ,din marginimea sibiului abia astept sa te aud ca te jelesti ca s/a facut ABUZ IN CAZUL TAU.CIINII VOR TRAGE DE TINE PINA AJUNGI LA PANDAIMOS ACUM O SA SIMTI PUTEREA VORBELOR MELE ....CE FACI TE FACE!!!!!!!!!INSHALA
esti mai prost ca noaptea......vai steaua ta

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 23 February 2018 17:50 +3

PTR ION nume de sluga// vazui diferenta intre tine si mine! ba ala in roba si cu topor

# Xxx date 23 February 2018 19:05 -2

Ca cetatean american e mai greu... Ce, asteptati sa va spuna asta la teveu?

# justinianus date 23 February 2018 11:09 -19

Chiar asa, n-ati auzit ce a zis Macovei ca Tudorel a incalcat legea propunind revocarea?

# AlaBalaPortocala date 23 February 2018 11:51 +17

Macovei icoana #harakiriFJR se p... pe ea si minte despre Romania ca un vierme sorosist ce este.

# #trezit date 23 February 2018 11:11 +3

Ghinion!

# INTEROGATIVĂ DE CONTROL date 25 February 2018 11:14 0

Ce părere are Dana de trebușoara asta, duduia Ciordy?

# #trezit date 23 February 2018 11:13 +3

Ghinion!

# vilefrog date 23 February 2018 11:16 -7

nu prea inteleg de ce s-ar pronunta CCR pe interpretarea art. 54 din Legea 303/2004 cata vreme nu i se invoca neconstitutionalitatea.

# Serios? date 23 February 2018 11:26 +11

Pentru ca art. 1 alin. 5 din Constitutie prevede obligativitatea respectarii legii! 

# vilefrog date 23 February 2018 13:14 -7

Daca urmam rationamentul tau ar insemna ca orice conflict in care se pune problema respectarii legii este un conflict "de natura juridica constitutionala", cata vreme este intre autoritatile intre care poate aparea un conflict de natura juridica constitutionala. Ceea ce ar fi absurd.

# vilefrog date 23 February 2018 13:24 -6

Daca urmam rationamentul tau ar insemna ca orice conflict in care se pune problema respectarii legii este un conflict "de natura juridica constitutionala", cata vreme este intre autoritatile intre care poate aparea un conflict de natura juridica constitutionala. Ceea ce ar fi absurd.

# Serios? date 23 February 2018 14:22 +8

Rationamentul este urmatorul: atributiile Presedintelui sunt prevazute de lege. Presedintele are obligatia sa respecte legea. Refuzand revocarea, si-a depasit atributiile lipsind de relevanta rolul ministrului Justitiei. Apare conflict intre Guvern sau MJ ca organ al administratiei publice centrale si Presedinte. CCR decide daca atitudinea Presedintelui incalca atributiile legale si constitutionale, daca a cauzat perturbari activitatii Guvernului, Ministerului Justitiei, etc.. Daca nu - nu e conflict, daca da- e conflict si CCR decide ce e de facut. The end

# vilefrog date 23 February 2018 14:48 -5

si de ce nu poti sa ataci in contencios administrativ refuzul lui iohannis de revocare, de ce trebuie contencios constitutional cand dispozitiile care se intrepreteaza sunt legale, nu constitutionale?

# vilefrog date 23 February 2018 14:59 -5

mi se pare un "conflict de natura juridica legala" nu un "conflict de natura juridica constitutionala". contencios administrativ, nu contencios constitutional.

# Andrei Vifor date 23 February 2018 17:29 -7

Daca presedintele refuza PROPUNEREA ministrului justitiei atunci este in limita atributiilor lui de presedinte. Nu apare niciun fel de conflict.

# Pam-pam date 23 February 2018 21:30 -4

"se face de catre Presedintele Romaniei, la PROPUNEREA ministrului justitiei". Cuvantul cheie e propunerea. Propunerea nu e ordin. Doar ordinul se executa. Propunerea se accepta, se refuza sau se ignora. Pam-pam!

# Sextil Puscariu date 24 February 2018 02:15 -7

O propunere a ministrului, nu insemna ca si trebuie pusa in aplicare. Daca vine la tine cineva cu o propunere, tu esti obligat sa o pui in aplicare? Trebuie luat in calcul si avizul CSM si prin urmare asta e rationamentul: Daca avizul CSM este negativ, si Presedintele ia in considerare avizul CSM si nu propunerea ministrului, nu insemna ca si-a depasit atributiile.

# 1 date 23 February 2018 11:19 +13

Unde-s ambasadele????????????? Vreau reactie de la ambasadori !!!!!!!!!!!!!! Chiar numic, nimic, nimic ????????????????????????? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

# sanchi date 25 February 2018 11:08 0

Agenții MAKA HARI + MATA HALA nu pot fi abandonați, ar dăuna racolării de trădători...

# Anca date 23 February 2018 11:25 +2

Nefiind de specialitate, i-aș întreba pe juriști dacă nu cumva CCR ar putea, totuși, să interpreteze altfel acea prevedere privitoare la demiterea procurorului DNA, adică dacă nu ar putea invoca necesitatea unui soi de simetrie între prerogativele Președintelui de NUMIRE și cele de DEMITERE. Mie mi-e teamă că ar putea exista portița asta de scăpare pentru Iohannis.

# Constantin date 23 February 2018 11:43 +13

Portitele sunt folosite doar de securistii germanofili slujitori pe palier cu macovei.

# Anca date 23 February 2018 12:22 -2

Eu totuși aștept, dacă nu vă deranjează prea tare, opiniile juriștilor. Aș vrea să primesc argumente LEGALE care să-mi contrazică temerea. De înjurat pe Plăvan e mult prea ușor și o putem face fiecare pe pagina lui.

# Sorin date 23 February 2018 11:49 +18

De ce trebuie revocata si nu ar trebui urmarita penal? Altii care au gresit, li s-au intocmit dosare penale, dar Kovesi cand a sfidat invitatia de a se prezenta in fata comisiei parlamentului, intalnirea din sufrageria lui Oprea, dosare fabricate, etc, asta nu a insemnat un abuz in serviciu - dosar penal? Daca se cere revocare din functie sef DNA pt savarsirea acestor abuzuri, atunci orice pers. ce a avut dosar la DNA, trebuie revocat din functia sa, fara a mai fi urmarit penal. Adica kovesi greseste = revocare, politicieni, functionari publici ce au gresit= dosar penal. Unde este dreptatea?

# Georgescu Viorel date 23 February 2018 11:51 +1

:lol: GHINION

# Eliade Petrescu date 23 February 2018 11:53 -1

Pai Legea asta a trecut deja , domnu Savaliuc?

# Andrei Ionescu date 23 February 2018 11:58 +3

Ce lege sa treaca? Articolele sunt din legea in vigoare. Oricum, ele au ramas la fel si in legea modificata care inca nu e in vigoare

# Splendoare! date 23 February 2018 11:58 +4

Frumusetea e ca textul este exact asa cum l-a modificat Macovei prin Legea 247/2005!  :lol: :lol: :lol: :lol:

# Corect ! date 23 February 2018 15:36 +3

Deci Macovei sa-si dea cu tesla peste mamelele deja peleostite :P

# Cristi date 23 February 2018 11:53 -7

Înainte de a se ajunge la CCR, probabil ca ar trebui sa consultam DEX-ul, in cazul in care exista ambiguități legate de semnificația cuvintelor din limba româna. 'A propune' este definit ca 'A supune o părere, o soluție, un proiect etc. discuției și aprobării cuiva.' Sa continui si cu ce înseamnă 'a aproba'?

# MacopisuBalaPortocala date 23 February 2018 12:22 +6

TT are OO si nu a "propus" nimic, asa cum scriu niste destepti. TT a declansat procedura de revocare. Nu va mai jucati cu cuvintele cacascatofiluincacat.

# Edelweiss - Rarinc-Grămătic de Bukowina date 23 February 2018 12:26 +3

VasiRică Venturiano, fanfaron NEPERECHE al systemului ticăloșiei judiciare, nu ai pic de rușine în opinca-ți obrazului cea groasă ca o anvelopă de tractor de artilerie, pingelită apoi cu toval de pork mistreț pleonastic? CHIAR și aici, pe SITE-UL NOSTRU, al RARINCILOR și RARINCELOR, VII SĂ-ȚI DEVERSEZI LĂTURILE TALE MERCENARE și CUPIDE? Ia caută-te prin buzunare și vezi de găsești vreo monedă de un euro. Uită-te la ea atent? Ce desen e gravat pe ea? Cumva o tipesă „Beatrix”? Marsch la coteț DERBEDEULE și nu mai lătra, Turbăciune!

# dodoi date 23 February 2018 14:52 -2

Corect! Nici daca in loc de "propunerea" ar fi fost "cererea" cum e mai departe in text pentru adunarea generala, procurorul general, etc totul depinde de practica judiciara. Banuiesc ca s-ar putea forta totusi interpretarea la CCR si cum CCR a fost de multe ori alunecos nu se stie niciodata. Ah, si in ceva... in text nu scrie ca avizul Consiliului Superior al Magistraturii ar fi consultativ. Iarasi un cuvant de interpretat!

# stefan date 23 February 2018 11:57 +24

Impecabila prestatia domnului Tudorel Toader. In sfarsit un ministru al justitiei ce are curajul sa spuna lucrurilor pe nume. Ponta, Cazanciuc si alti fosti ministri ai justitiei ar trebui sa invete multe de la discursul dl. Toader. Ma inclin cu respect!

# Andrei Vifor date 23 February 2018 17:36 -13

A fost groaznica prestatia lui Tudorel Toader.

# Neanae date 23 February 2018 11:57 +10

Dau pensia pe lumânări de aprins la toti Sfinții, mai tin pentru o sticla sa sărbătoresc FINALUL in care sa fie inclus si Lăzărică ca dat dispărut! Cu Coldea, LCK, si KWI sunt chiar cei 4 ai Apocalipsei! Cu dracii ăilalți de procurori psihopatici, o armata de ANTIROMÂNI. Aleluia

# mihai date 23 February 2018 11:59 +8

Principiul simetriei nu poate fi aplicat in cazul fata pentru simplul motiv ca posibilitatea refuzului presedintelui este numai in cazul numirii, nu si al revocarii. Daca am aplica acest principiu, ar insemna ca presedintele ar putea refuza revocarea o singura data, si la a doua propunere ce face?....Este un non sens. Pe de alta parte acest text este constitutional-dec. CCR 551/2009.

# Anca date 23 February 2018 12:25 +1

Mulțumesc mult! M-am mai liniștit! :)

# Pif date 23 February 2018 15:41 +1

Mihai, comentariul tau m-a facut sa ma gandesc instant la replica celebra "Eat this" din partea introductiva la videoclipul melodiei "Black or white", replica la adresa tatucului expulzat fortat din casa, ca teleportat,pt. a ajunge cu picioarele pe pamant intr-un alt loc , muuult mai salbatic, de pe planeta. :-) :-* https://www.youtube.com/watch?v=F2AitTPI5U0

# Teodor date 23 February 2018 12:01 +11

Anca, la numire, după o respingere se vine cu o altă persoană. La revocare este absurd să se repete cererea, fiind vorba de aceeași persoană. Deci nu are cum să se aplice principiul simetriei.

# Anca date 23 February 2018 12:26 +1

Mulțumesc mult pentru răspuns! :)

# Ion date 23 February 2018 12:03 +6

Bravo, Luju, ai spirit de observatie! Chestiunea cu prevederea imperativa este explicata in Legea 24/2000 privind tehnica legislativa. Totodata, simetria intre prerogativele presedintelui de numire si revocare este asigurata explicit prin textul de lege, adica presedintele imperativ numeste si, simetric, presedintele imperativ revoca. Dar nu poate fi si simetrie intre numarul de refuzuri pentru ca un refuz de numire presupune sa alegi o alta persoana in locul celei refuzate, iar un refuz de revocare presupune sa revoci aceeasi persoana din a doua incercare. Adica sunt doua categorii diferite. Succes Luju!

# Andrei date 23 February 2018 17:44 -7

Nu este nimic imperativ in cazul de fata.

# Capac date 23 February 2018 18:05 +4

Respectarea legii este facultativă pentru securiști. :-*

# Pif date 23 February 2018 19:00 +2

Bre, mai citeste textul ala. Scrie clar si imperativ " REVOCAREA procurorilor din functiile de conducere SE FACE de catre Presedintele Romaniei".Daca scria "revocarea procurorilor din functii se POATE face de catre Presedintele Romaniei la propunerea ministrului justitiei" atunci era cu poate da sau poate nu, ca la alba/neagra prezidentiala.

# Andrei date 23 February 2018 22:15 -6

Revocarea procurorilor din functiile de conducere se face de catre Presedintele Romaniei. Adica este singurul care poate sa faca asta. Nimeni altcineva nu are dreptul sa faca revocarea conform legii. Nu este niciun fel de alba neagra, ministrul propune iar presedintele poate sa fie de acord sau nu.

# Pif date 24 February 2018 00:11 +3


Citeza pe Andrei
ministrul propune iar presedintele poate sa fie de acord sau nu.
Daca ai gasit sintagma " presedintele poate sa revoce" in textul de lege incident in speta, inseamna ca tu ai varianta de lege in benzi desenate, pe intelesul #rezist. La treaba cu revocarea, intr-o exprimare mai accesibila, presedintele este ca pixul ministrului justitiei.

# Andrei date 25 February 2018 20:13 0

Tu auzi cat de ridicol suna asta? Adica presedintele tarii, cea mai inalta functie in stat, este un simplu executant pentru un ministru? Asta crezi tu ca spune legea?

# catavencu date 23 February 2018 12:09 +12

Am impresia ca a facut-o maica-sa mare sefa la DNA. Taticule nu te-ai nascut sef si nici nu mori sef. A, ca vrei sa fii sef asta vor toti mafiotii sa fie sefi pana mor. Daca a murit Ceausescu nu s-a gasit un altul sa ia conducerea? Stau o gramada la gaura! Din cate inteleg eu ca prostul, ****** faci jocuri straine si cel mai probabil ale lui Soros! Nu mai spun ca teza matale se pupa cu antiteza lui Liicheanu! Huuo!

# oprea date 23 February 2018 12:13 -10

Nu mai bateti apa`n piua cu suspendarea si referendumul , nu va ajunge ca v-ati ars cu suspendarea si referendumul pentru basescu ,DEMISIA ESTE SOLUTIA !

# Andrei Muresan date 23 February 2018 12:19 +8

Urmaresc evenimentele din SUA, de la 2 ore de casele lui Iohanis din Miami si ma cutremur. Daca ati fi avut un presedinte normal la cap Romania ar fi altfel, poate si respectata de catre acesti papugai americani, unde coruptia intrece orice inchipuire.

# MIRCEA date 23 February 2018 12:23 -6

Revocare, revocare, se va produce, insa , cine va fi numit sa puna capac pe ,, dosarele puse la dospit " si cine va shimba statutul de ,, paraditare " a incomozilor ?

# Paul222 date 23 February 2018 13:17 -1

Exact! Cine vine in loc? Kovesi 2.0! Apoi vor trece iar ani de zile pana cand o vor da pe urmatoarea jos.

# Arbitrul date 23 February 2018 12:38 +3

Baschetbalista poate face....... "pasi" chiar 3(trei), conform noului regulament pentru sezonul 2017-2018 al FIBA http://www.totalbaschet.ro/articol/VIDEO-Cum-se-fluier%C4%83-abaterea-de-pasi-%C3%AEncep%C3%A2nd-cu-sezonul-2017-2018~53591

# Daaa. date 23 February 2018 12:45 0

Cand politistul.scrie catre procuror propun arestarea inculpatului asta echivaleaza chair cu arestarea :-) la fel cand procurorul solicita instantei arestarea prin propunere asta evhivaleaza iar cu arestarea..apoi judecatorul dispune arestarea arestatului..deci un arestat e arestat de 3 ori cu fiecare propunere

# 1 date 23 February 2018 12:49 +8

Vice-premierul Australiei a demisionat pentru un singur lucru : si-a inselat nevasta. Luluta e acuzata de 20 fapte? Ce mai asteapta? Alte 20?

# Lucan date 23 February 2018 13:11 +3

Lulutza, l-a inselat pe Basescu, pe Ponta, pe Orban si lista e lunga

# Un american date 23 February 2018 13:13 +18

Iaca, l-am vazut pe Iohanis la televizor si nu pot sa cred cat de dobitoc este. Nu a vazut, nu a auzit, dar o tine pe genunchii de schior pe supraponderala Kovesi. Securistii au blocat pagina de internet a MJ, poate mai basesc ceva timp sa o tina pe corupta la DNA. Am vazut multi prosti si corupti in viata mea, dar Iohanis ii intrece cu mult. Cum dracului a atuns acest troglodit presedintele Romaniei!? :zzz

# Sargent date 23 February 2018 14:54 +2

Cum? Somnul ratiunii naste monstri..

# Andrei date 23 February 2018 17:51 +1

Pagina ministerului a fost blocata pentru ca a fost trafic foarte mare. Adica oamenii au vrut sa vada raportul cu ochii lor si sa judece singuri, nu sa creada orice este debitat de diversi.

# Un american din Miami date 24 February 2018 12:31 +2

Andrei, pagina de internet de la MJ a fort "virusata" de catre securisti. Povestea cu "trafic mare" este pentru copii. Nu pot sa cred ca serverul MJ are un HDD de cativa GB si un procesor de  o suta de dolari. Cat despre raportul prezentat de catre ministrul justitiei, numai un dobitoc, ca presedintele Iohanis, nu putea intelege vorba romaneasca, clara si limpede. Un alt "anus contra naturii" este papugaiul Tolontan care traieste in cururile securiste si arata dupa cum se vede. :zzz  

# Vasile Zarnescu date 24 February 2018 13:56 +1

Nu „a ajuns” președinte, ci a fost propulsat masoneria germană prin intermediul demagogului Crin Antonescu. Cf. aici: http://www.justitiarul.ro/crin-antonescu-vorbete-omul-cu-ochi-de-pete-mort-de-trei-zile/.

# livia date 23 February 2018 13:13 +2

Am trait sa o vedem si pe asta. Chiar nu l-am crezut in stare pe molcomul Tudorel de o asa fapta, normala pana la urma, dar ce mai e normal in tara asta stramba?

# Boris date 23 February 2018 13:18 +3

La anul o sa fie alegeri prezidentiale, iar Iohanis are nevoie de Kovesi pt a face dosare contracandidatilor . Cred ca in plina campanie electorala o sa-i vedem pe candidati plimbati prin fata camerelor tv cu catuse la maini pt a-i discredita.

# tu, dorel date 23 February 2018 13:22 +5

e clar, m-am lamurit! dar exista prevazut si un termen maxim de demitere? adica, daca o demite asa, pe la anul, e legal? ca raportul e taare lung, presedintele chibzuieste greu, mai pleaca ]ntr-o vacanta :lol: !!!

# raportu' date 23 February 2018 13:35 -3

unde-i raportu'? ca momentan nimeni nu-l vazu .... :o :o :o

# Andrei date 23 February 2018 17:53 +1

Raportul poate fi descarcat de pe site-ul ministerului justitiei, partial functional. De aici: http://just.ro/raport.zip

# visu date 23 February 2018 13:36 0

ubi lex non distinguit nec nos...

# Lucan date 23 February 2018 13:51 +4

Va puteti imagina in ce situatie se afla procurorii actionati cu telecomanda, lingaii care fac orice pentru a creste in ochii sefilor. Ce se va intampla cu toata maculatura, pardon, doasarele facute la comanda? Sume imense si resurse umane au fost irosite doar de dragul ambasadelor. Oare ambasadorii au trecut la recrutari sau au deja asii in maneca?

# Hell date 23 February 2018 13:53 -11

Eu o sa ma bucur daca doamna va fi demisa si in locul ei va veni un Vlad Tepes mai al dracului decat ea si ii va inchide si pe cei care au scapat pana acum, cumva, de lege, desi s-au infruptat continuu din banii statului.  :lol:

# Florin date 23 February 2018 14:47 +5

Asa si trebuie....., dar ar trebui sa ii faca colegi de celula cu toti care încalcă legea, inclusiv cei care inventeaza probe in dosare. Oricum, DNA-ul este o miza minora in acest moment pentru ca mai devreme sau mai tarziu va intra in vigoare obligatia de infintare a noi sectii de cercetare a magistraților. Practic aceasta sectie va putea face praf DNA-ul, iar pe Imperator il va face părtaș. Oricum va fi, va exista o resetare iar cine a facut tîmpenii va plati. A nu se retine faptul ca politicieni sunt îngerași, bineînțeles ca multi merita sa meargă la puscarie, dar daca cineva gândește ca poti falsifica un dosar pentru a baga la puscarie pe cineva pe principiul lasa ca stiu eu, sa se gândească ce se intampla daca cineva va gândi si despre ei acelasi lucru, vor accepta sa fie victime colaterale ?

# Jedi date 23 February 2018 14:21 -7

Stati linistiti... ca se aprind lanternele in piata si nu cade nicio portocala :-*

# adrian date 23 February 2018 14:23 -7

Cred ca peste 6 luni se va incepe procedura de revocare a LCK.In final va fi revocata....adica isi termina mandatul. :lol:

# marcel date 23 February 2018 14:56 -7

Iohannis poate refuza revocarea de oricate ori vrea. Cititi legea in vigoare 303/2004, art. 53: “Revocarea procurorilor din funcţiile de conducere prevăzute la alin. (1) se face de către Preşedintele României, la propunerea ministrului justiţiei care se poate sesiza din oficiu, la cererea adunării generale sau, după caz, a procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie ori a procurorului şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii, pentru motivele prevăzute la art. 51 alin. (2) care se aplică în mod corespunzător”. Unde scrie ca e obligat sa o revoce?

# Ionica date 23 February 2018 15:05 -7

Ma amuza Tudorel care propune in unul dintre motive, ca LCK a generat conflicte constitutionale cu referire la dosarul Belina. Pai bre' nea' Tudorele nu mataluta l-ai generat reclamand la CCR asa zisul conflict unde ai avut o prestatie lamentabila ca profesor de drept sustinand ca ilicitul penal e de competenta instantelor de contencios administrativ? EU as fi tacut pe acest aspect mai ales ca nea' Tudorel a pierdut la CCR

# Suzana date 23 February 2018 15:23 +8

Codruta, supranumita si Cosuela , e penala si revocata ! Oau ! Retardis cred c-o incurci si tu smechere , dupe Lazar care va fi tras pe roata .Mai vedem :-* PS.Puie Monta , care se da un guru al societatii dupa ce ajuns pe drumuri cu partidul sau toneta-de-inghetata (fisti-cacao-vani) a facut el rahat praf si profetea cum Tudorel asculta la Dragnea care facea blat cu ficusul-Ranjila , bla-bla : esti zero , mort si ingropat d.p.d.v. politic mei Pontache, tradatorule !

# Retardanis date 23 February 2018 15:26 +5

Asta cu refuzul o data, dar motivat a fost inventata de basescu atunci cand a refuzat-t pe Norica Nicolai si nu stia ce sa inventeze avand CCR-ul de partea lui. Daca o analizam din punct de vedere logic este o prostie si poate apuc sa vad cum aceasta grea mostenire a regimului basescu dispare. Probabil se vor lega iar de aceasta prostie ca are voie sa refuze sau o vor face la marea nesimtire ca presedintele are voie sa se opuna. Personal as vrea sa se faca alegeri po******re pentru capii justitiei ca sa terminam cu prosteala asta. De referendumul cu familia ce se mai aude?

# Lucan date 23 February 2018 15:27 +3

Fara nici o suparare, dar aratarea din poza e sinistra, parca e decupata din filme horror

# snobu date 25 February 2018 00:39 +1

NU sare în ochi asemănarea cu femeia fatală ... Morticia Adams?

# eu toteu date 23 February 2018 15:28 +1

PROPÚNE, propún, vb. III. 1. Tranz. A supune o părere, o soluție, un proiect etc. discuției și aprobării cuiva

# Paul date 23 February 2018 15:45 +4

Ar fi bine ca demiterea plagiatoarei să rezulte în urma deciziei CCR, pentru că aceasta se bucură de respect în întreaga lume. În plus, asta îl pune pe plăvan în poziția de neconstituționalitate.

# ANONYMOUS date 23 February 2018 15:52 +1

Duca- se unde si-a dus mutu iapa si prostu capra !Isi merita soarta cu varf si indesat !!!! :D :lol: :eek: :P

# ?????? date 23 February 2018 16:03 0

@Lenuțo, ce faci fată ?

# Sergiu Moldovan date 23 February 2018 16:35 -11

Acum cateva minuten a vb domnul Zegrean care a spus clar ca nu este obligat de lege sa o revoce.Va puteti da cu curul de pamant si mintii in continuare Kovesi nu pleaca.Ce bine imi pare ca ati luat teapa........sampanie

# Retardanis date 23 February 2018 18:49 +2

Kovesi ramane, psd-ul creste. Pentru ca este clar cine tine in brate unitatea de "elita" de la ploiesti. Nu prea inteleg pentru cine este sampania.

# Kuviosul Ghiniohan date 23 February 2018 16:45 +2

este clar ca nu va fi demisa deoarece aceasta kovesi este doar o rotita intr-un angrenaj menit a tine aceasta tara intr-un stadiu de tara subdezvoltata .in ce tara libera si suverana isi permit fel si fel de ambasadori sa faca ce vor muschii lor si sa ne fie prezentate aceste intruziuni drept adevarul absolut.intr-o tara normala dupa atatea dezvaluiri era un gest de onoare demisia din functie si ar fi iesit cu fruntea sus din aceasta mocirla.dar in romania sa tii cu dintii si ghearele de scaun este sport national.ne dorim o clasa politica cinstita care sa fie in slujba cetateanului dar ce pretentii sa mai ai cand chiar cei ce trebuie sa aplice legea se dovedesc ei insisi niste infractori

# Huhu Rezea date 23 February 2018 17:28 +1

Presedintele nu poate scoate procurorii de sub autoritatea ministrului justitiei. https://www.huhurez.com/2018/02/presedintele-nu-poate-scoate-procurorii.html

# Gilu date 23 February 2018 17:28 +2

Parca_ i vie...

# cozma ioan mangalia date 23 February 2018 18:13 +1

dlui savaliuc si redactia luju .ro va rog sa verificati daca partea din alin 4 al art 54 ,l 303/2004 , care prevede ca presedintele face revocarea preopusa de m.justitiei, este constitutionala , deoarece, art 94 din constitutie , alin. c. prevede ca presedintele numeste in functii,in conditiile prevazute de lege. constitutia nu acorda presedintelui nici prin lege posibilitatea de a revoca din functii !deci prevederea ca presedintele face revocarea este absolut neconstitutionala . amin . cu stima si consideratie ! 23 febr .2018 cozma ioan mangalia

# Tudorel B date 23 February 2018 19:12 +6

Multi considera Raportul domnului ministru Tudorel Toader ca un raport exceptional, plin de profesionalism. Raportul absolut normal, face un inventar al hotarariror CC in privinta incalcarilor de Constitutie din partea sefei DNA. Atat si nimic mai mult deci ceva banal si evident. Normal ca in baza acestui inventar de repetate incalcari si sfidari ale Constitutiei, domnul minstru T Toader a ales solutia logica si normala declansand revocarea, atentie declansand nu cerand cuiva. Domnul Johannis ori se face ori chiar nu pricepe aceste lucruri, ca : 1 CONSTITUTIA E LEGEA FUNDAMENTALA A ORICARUI STAT DE DREPT. 2 HOTARARILE C C AU PUTERE DE LEGE SI NU POT FI CONTESTATE, NESOCOTITE SAU INCALCATE DE NIMENI. 3 NIMENI NU-I MAI PRESUS DE LEGE DECI SI DE CONSTITUTIE, CU ATAT MAI MULT UN INALT MAGISTRAT SAU PRESEDINTE DE STAT CARE JURA SA RESPECTE CONSTITUTIE NU SA O IGNORE SAU SA O INCALCE REPETAT. Cu aceasta cred ca i-am clarificat domnului Johannis ce nu-i era clar. (continuare)

# Tudorel C date 23 February 2018 19:20 +6

(continuare) Deci pentru clarificarea domnului presedinte, ministru nu-l roaga , sau nu-i propune revocarea d-nei Kovesi ci il instiinteaza pe domnul presedinte ca A DECLANSAT REVOCAREA , pe care domnul presedinte nu o poate refuza oricat l-ar ruga unii , deoarece, ar face front comun cu cei care incalca Constitutia, tocmai el care are ca principala misiune sa vegheze la respectarea acesteia, ori cei care incalca Constitutia sunt penalii penalilor.

# Mardare date 23 February 2018 20:22 +2

Jos Iohannis ! Oaie, vezi sa nu te reconfirme astia "penal" , dupe poanta cu casele si instrainarea copiilor romani . Ti-o inchide pe stearpa :D PS. Baschetbalista isi va face echipa la penitenciar

# Dragos date 23 February 2018 20:30 -10

E mult mai usor sa inseli un roman decat sa-i dovedesti ca a fost inselat. Dovada ca voteaza PSD in masa. Mi se pare haios cum ei schimba legile si apoi ei se refera la legi. E ca si cum la un meci de fotbal, arbitrul ar tot schimba si inventa reguli ca sa castige cine trebuie. Restul... sa se descurce sau sa plece din tara.

# Pintea date 23 February 2018 20:54 +3

Poza parca este din filmele SF, vine din viitor. Un articol despre pregatirea profesionala a lui Negulescu din care rezulta ca Procuror=Incompetenta!Revoltător! Negulescu a fost prins furând și apoi făcut procuror. Mircea Negulescu este unul dintre oamenii de încredere ai Laurei Codruța Kovesi, după cum chiar ea a sugerat pe 17 ianuarie 2017, în cadrul unui interviu la Digi 24. Acesta a absolvit Universitatea Română de Științe și Arte Gheorghe Cristea și a fost încadrat direct procuror. “Nu erau exemene la acea vreme, dar a fost ajutat de un procuror să ajungă la Parchet, fiind considerat caz social. Provenea dintr-o familie cu probleme. L-au ajutat să ajungă la Parchetul General foarte rapid”, povestește Daniel Florea, fost ofițer SRI. “Porecla de Portocală vine de la faptul că, atunci cand era mai mic a fost prins furând portocale si s-a justificat la polițiști că îi plac.

# Andrei date 23 February 2018 22:10 -9

Sa recapitulam: 1. Formularea "avizului Sectiei de procuror a CSM, care este unul consultativ, fara nicio valoare". Cum adica fara valoare? De ce se mai face atunci? Doar asa ca sa se afle in treaba? 2. Ceea ce nu este explicit interzis prin lege, este permis. 3. Formularea din lege "revocarea ... se face" NU este imperativa. Oameni care vorbiti Romaneste, daca vreti sa fiti imperativi veti spune "este obligata sa ..." sau "trebuie sa ...". Sensul este ca numai presedintele poate face revocare si nimeni altcineva, in cazul procurorilor sefi. Cei obisnuiti sunt la "cheremul" ministrului dar nu si sefii. 4. In articol: "Nu exista nici varianta ca posibilitatea ca presedintele sa poata refuza revocarea sa fie implicita". Cum? Zi din nou, de data asta adauga si logica in fraza. Asa ca: ministrul propune, Consiliu Superio al Magistraturii isi spune opinia (avizul consultativ) iar presedintele decide sau nu revocarea.

# nutzi date 24 February 2018 09:22 +3

Prietene,la numire CSM a fost impotriva si marinarul a investit-o.Cred ca nu trebuie sa-ti spun ce aviz o sa dea CSM-ul.Cum vrea seful statului mafiot (il citez pe badea Traian).

# diana Bad date 23 February 2018 22:12 +2

Tudorel Toader despre revocare - 20 dec la Antena 3 “Decizia nu poate fi decât una în limitele competenţelor legale. Competenţe legale care sunt partajate de data aceasta. Ministrul Justiţiei poate să facă acea evaluare, să ajungă la o concluzie sau alta şi să propună mai departe revocarea sau menţinerea. Prin urmare, nu ministrul Justiţiei decide posibila revocare, competenţele sunt partajate între ministrul Justiţiei şi preşedintele republicii. Vă asigur că eu îmi voi îndeplini competenţele mele”,

# sextil puscariu date 24 February 2018 02:01 -9

Bag seama ca pentru voi a propune inseamna a obliga. Din text reiese ca ministrul face o propunere. Dupa voi, daca cineva iti propune ceva, e obligatoriu sa executi propunerea. :D

# Pif date 24 February 2018 11:01 +2

Legea este lege iar plumbul este plumb. Pentru a stabili caracterul imperativ sau permisiv al unei dispozitii legale, se analizeaza verbele utilizate de legiuitor pt. a impune sau nu o anumita conduita subiectelor de drept. In speta, "propunerea" este un substantiv utilizat de legiuitor pt. a desemna rezultatul(efectul) conduitei subiectului de drept ministrul justitiei care putea sau nu putea sa se sesizeze din oficiu ori la cererea tertilor nominalizati in text. Pentru ca subiectul de drept ministrul a putut, revocarea se face de catre subiectul de drept presedinte in considerarea caracterului imperativ al verbului utilizat in partea introductiva (pana la prima virgula) care-l vizeaza direct in textul analizat, obligandu-l astfel la o anumita conduita

# Curat GHINION, coane Werner ! date 24 February 2018 03:15 +1

Toate bune aste vești, dar DE CE NU ÎMI MAI TRIMITEȚI NEWSLETTER ???

# ADEVARUL date 24 February 2018 08:31 +1

PROBLEMA DE FOND SAU BAZA CANCERULUI ESTE ”SERVICIUL”...AZI ABUZAT DE CELELALTE SERVICII PRECUM JUSTITIA DE MARTOLOGII CU PRETENTII DE MAGISTRATI, LULUTA ERA REMISA DACA FUNCTIA DE SEF AL SRI-ULUI REVENEA UNUI ROMAN ADEVARAT, ASA PIERDERE DE TIMP PENTRU A FACE JOCUL UNOR SLUGI...MAI RAR. 8)

# vlad date 24 February 2018 09:11 +2

Istoria se repeta.Ma amuza faptul ca foarte multi tineri din ziua de azi ii condamna pe cei care nu s-au manifestat,inainte de 1989,impotriva ororilor statului totalitar comunist,dar azi cand sunt pusi in aceeasi situatie repeta ceea ce le reproseaza celor care au stat pasiv,nu au luat atitudine,cu alte cuvinte au fost lasi.In alta ordine de idei il vedem pe unul ca Visinescu condamnat si linsat public dar nimeni nu vorbeste de delatorii celor torturati si ucisi in puscariile comuniste,de ofiterii de securitate care ii anchetau,de procurorii si judecatorii partasi la exterminarea elementelor nocive ale respectivului stat de drept.Si atunci erau multi intelectuali lingai a sistemului,iar daca la absurd cineva anchetat,tot ,,penal'' si-ar fi manifestat dezacordul privind multe din practicile ilegale doar nu o sa credem ca procurorul general sau sistemul,partas la toate atrocitatile,ar fi recunoscut sau nu l-ar fi aprobat pe tatucul suprem.

# Cristi date 24 February 2018 09:20 -3

Dacă ignorarea unor aspecte elementare de logică nu ar fi trista, in mod cert ar fi amuzanta. In cazul de fata, am o singura întrebare. Oare presedintele Camerei Deputatilor si cel al Senatului nu ar trebui sa își dea demisia, avand in vedere sumedenia de legi declarate neconstituționale de catre CCR si votate de catre iubitii nostri parlamentari?

# Adrian83 date 24 February 2018 11:41 -3

Nu sunt de acord cu aceasta explicatie. Verbul a propune inseamna in principiu a supune aprobarii cuiva un anumit lucru. Cel care aproba evident ca are discretie totala in a accepta sau a respinge propunerea facuta. Avand in vedere acest lucru pentru mine este clar ca presedintele poate refuza revocarea sefei DNA. Lucrurile sunt ceva mai complicate atunci cand presedintele numeste un functionar public la propunerea altei entitati. Daca s-ar folosi sensul cuvantului a propune atunci presedintele ar putea bloca procesul de numire respingand toti candidatii propusi. In acest caz ar trebui sa existe o limitare a puterii presedintelui de a refuza propunerea. In cazul remanierii guvernamentale CCR a decis ca presedintele poate refuza o singura data propunerea premierului de numire a unui ministru. In cazul revocarii simple insa refuzul presedintelui de a revoca la propunerea altcuiva nu duce la nici-un blocaj asa ca nu este nevoie de limitarea puterii presedintelui a refuza o propunere

# Pif date 24 February 2018 12:52 +3

Din cate imi aduc aminte de la orele de limba romana,"propunere-a" este substantiv articulat hotarat si nu verb. Posibil insa ca #rezistentii sa revolutioneze inclusiv gramatica pt. a transforma un substantiv dintr-un text de lege in verb permisiv pt. subiectul de drept Presedintele Romaniei. Ca el e tatucul si POATE sa revoce sau nu dupa cum i se sufla in ureche ca se traduce din nemteasca in romana prima parte din textul analizat, pana la virgula. :-)

# Adrian83 date 24 February 2018 14:27 -3

In comentariul meu nu am scris nicaieri ca propunere este verb, am scris ca a propune este verb si asa si este. Atunci cand X numeste la propunerea lui Y, Y propune iar propune este o forma a verbului a propune. Lucrul asta insa este mai putin relevant pentru ca daca scoatem verbul din ecuatie propunerea (ca substativ cum va place dvs.) prin definitie poate fi refuzata. Daca cineva nu poate refuza o propunere atunci sensul cuvantului este denaturat. Parerea mea. :)

# Edelweiss - Grămătic de Bukowina date 24 February 2018 18:35 0

Oh! Doamne, numai când am citit primele rânduri, mi-am dat seama de ce noi – GRĂMĂTICII OLD SCHOOL – nu avem loc de afirmare pe planeta voastră a maimuțelor: din cauza voastră, a MACACILOR IMPERTINENȚI care nu ezitați să ieșiți din lanul de popșoi, în care ați lâncezit în timpul orelor chiulite, pentru ca mai apoi, de-a lungul liniei continue de pe drumurile publice, să vă împrăștiați diareic înfiorătoarea incultură și cumplitul agramatism. Kretinul ce se apucase să corecteze Raportul ministrului cică-i un lătrău cu vuvuzelă - unul cu inscripția bogdan oprea pe crotalia oferită de SPCLEP. Citește, lume, și te miră de IMPERTINENȚA APOTEOTICĂ a maimuței urlătoare de partid și de stat. Link: https://www.facebook.com/bogdan.oprea.39

# Baran Gheorghe date 24 February 2018 16:12 +4

MJ a dat liber ieri la descrcarea raportului domnului Tudorel Toader si anexelor acestui raport. Le-am descarcat si le am citit. Nimic nou sub soare , ci doar s-a pus pe hitie adevarul gol golut. Atsa trebuia sa faca si a factu. Felicitari domnule profesor! Cetateanul presedinte IKW nu are optiuni, deoarece nici constitutita si nici 54 (4) din 303 nu -i lasa obtiunea de revocare. Singura piedica ar fi CSM deoarece in 54 (4) din 303 spune clar cu avizul CSM , despre felul consultativ nu se specifica, pe cale de consecinta CSM trebuie sa zica DA. Nici mie nu-mi place dar asta e. Daca are cineva alta explicatie ,o astept.

# opris nicolae date 24 February 2018 18:11 -4

Recomand si invatarea limbii romane.Sa vedem ce spun dictionarele despre cuvantul romanesc propunere.Daca eu va propun sa fiti seriosi ,sunteti obligati sa o SI FACETI?Daca asa este faceti-o!E imperativ.

# Băran Gheorghe date 25 February 2018 22:04 +2

Domnule "pornis" , aveti dreptate , propunerea este urmata de aprobare , dar in stiinta dreptului , ce nu este scris in lege este permis ,mai clar, daca nu este interzis este permis.Mergind la simetrie , ce poate sa faca majestatea sa KIW , sa refuze motivat?Ce si cum motiveaza? La a doua propunere de revocare ce poate sa mai faca? Ori acceptam simetria ori acceptam tetul de lege. Simetria este absurda, textul de lege este fara echivoc. Avizul CSM este singurul "semn"logic de asteptare, ori cum am mai spus si cu alte dati (temerea mea copiata de altii, pe toate posturile de televiziune si de profesori celebrii), "corb la corb nu -si scoate ochii. Dupa ce trece prpunerea de CSM cu "da" , vorbim.

# Pif date 26 February 2018 07:57 0

Domnule Opris, este adevarat ca la propunerea dvs sa fim seriosi putem opta in conduita: sa fim seriosi sau sa nu fim. Dumneavoastra nu sunteti legiuitorul care sa ne fi impus in prealabil si conduita pe care trebuie s-o avem la o astfel de propunere. Spre deosebire de limbajul obisnuit, un text de lege este mult mai riguros, putand chiar impune o anumita conduita, eliminand astfel posibilitatea de optiune acolo unde, in limbajul obisnuit, se subintelege firesc dreptul de a opta. In textul analizat, daca legiuitorul stabilea ca"revocarea SE POATE FACE la propunerea..." era reglementat astfel si dreptul de optiune al prezidentului. Stabilind insa ca"revocarea SE FACE la propunerea...", legiuitorul a obligat la o anumita conduita, fiind fara relevanta ce sinonim ar fi putut utiliza legiuitorul in locul substantivului "propunerea"(ordinul, dispozitia, comanda, etc)

# zeus date 26 February 2018 13:59 0

degeaba incerci sa le explici, aici lumea se spala des la creier

# nicolae opris date 24 February 2018 18:22 -2

Propunerea nu este nici ordin nici dispozitie.

# Pif date 26 February 2018 08:28 +1

Oarecum simetric, dar in oglinda, ar fi situatia ipotetica in care dispozitia legala ar stabili :"revocarea se poate face la ordinul lui x" In conduita de urmat ce e mai tare ? Substantivul "ordinul" sau verbul permisiv ?

# Edelweiss - Grămătic de Bukowina date 24 February 2018 18:36 -1

(fragmente de ORIPILANT TUPEU ȘI INCREDIBILĂ NEOBRĂZARE) „Hai să ne și distrăm un pic. Așa arată, din punctul de vedere al corecturii ortografice și de sens, raportul de înfierare al DNA semnat, cu titulatura completă „prof. univ. dr.”, de ministrul justiției, Tudorel Toader (domn care reamintește tuturor, la începutul documentului, că a fost prodecan timp de 8 ani, decan, timp de 12 ani, și, din 2016, este rector al Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, cea mai veche universitate din România)...” :eek: „poate mai grav decât orice altceva, domnul „prof. univ. dr.”, de la înălțimea specializării sale în drept, greșește până și numele funcției a cărei demnitate ne spune că o apără și scrie, în mai multe locuri, în mod greșit, „procurorul general al DNA”; orice student al meu de anul I află, în primul semestru, la cursul de Presă și actualitate, că DNA este condusă de un „procuror-șef” :eek:

# Edelweiss - Grămătic de Bukowina date 24 February 2018 18:38 0

IN-CRE-DI-BIL. Trecem peste finețea lingvistică a termenului de „corectură”, care în nici un caz nu are aplicabilitate semantică în ceea ce privește acțiunea de a „corecta” un text de genul celui în cauză, bașca o stăruitoare notă pleonastică, prin asocierea „corecturii” cu „ortografia”, despre care orice Loază cu 4 clase știe că înseamnă „scriere corectă”. Dar nu poate să nu surprindă aplombul delirant cu care OMUL PEȘTERII realizează o producție record de virgule la hectarul de delir hipergrafic. Moamăăăă, mai rar îți este dat să vezi un nătâng care să împrăștie virgulele cu semănătoare universală de cereale SEMA 36, reglată la densitate maximă. Frățioare, NESIMȚITUL acesta se unge din proprie inițiativă cu miasma fetidă a agri-culturii generale. Bufonul IMPERTINENT N-ARE NICI UN HABAR DE REGULI ORTOGRAFICE ELEMENTARE, singura regulă ce-i bântuie creierașul infatuat este regula substituirii pauzei de intonație cu etern-uzitata virgulă.

# Edelweiss - Grămătic de Bukowina date 24 February 2018 18:40 0

Dar ce te faci cu pitecantropul ale cărui pauze de intonație sunt în acord cu mintea lui lisă, trândavă, care funcționează cu eficiența unui motor de Trabant având o bujie ancrasată și celălalt cilindru gripat. N-are nici o treabă guralivul de partid cu regulile elementare de utilizare a virgulei, când anume se pune și când nu, care sunt cazurile particulare când virgula poate fi alăturată conjuncției coordonatoare „și”. Regula: NU SE DESPART PRIN VIRGULĂ PĂRȚIEL DE VORBIRE COORDONATE PRIN CONJUNCÂIA CO******TIVĂ „ȘI”. Apoi, n-are nici o treabă dacă se despart prin virgulă atributele și propozițiile atributive neizolate (de identificare, calificare și circumstanțiale), precum și complementele și propozițiile completive directe și indirecte, aflate în poziție topică normală (după regentă). N-are nici o treabă cu obligativitatea folosirii virgulei între construcții lexicale având aceeași funcție sintactică și care determină același element regent ...

# Edelweiss - Grămătic de Bukowina date 24 February 2018 18:42 0

(atribute și propoziții atributive, complemente și propoziții completive). N-are nici o treabă cu ceea ce reprezintă o APOZIȚIE sau o construcție sintatctică izolată, care aduce o lămurire suplimentară. N-are nici o idee despre ce anume reprezintă semnul grafic denumit ”linia de suspensie”. N-are nici o treabă care sunt conjuncțiile și locuțiunile conjuncționale care introduc diferite părți de vorbire sau diferite tipuri de propoziții. Tot ce știe PITECANTROPUL URLĂTOR este să se înfoaie ca un GIBON LOVIT de Ebola, să-și ia pe umăr țuhalul de virgule și să-nceapă să croiască cu ele unde apucă, taman după o anacronică pildă a Sămănătorului Scelerat: la locul potrivit, pe drum, pe lângă drum, în șanț, între bolohani, printre mărăcini, în capul cetitorilor și în ochii Grămăticilor de Școală veche. Ptiu, maimuțe neobrăzate, lua-v-ar Împielițatul în adâncul Tartarului și arză-v-ar la foc mititel, primate impertinente ce sunteți! Că nu mai are loc OMUL de voi, PITECANTROPILOR!

# gelu date 24 February 2018 20:28 +2

De vina pentru aceasta stare de fapt este coalitia PSD+Alde care de la aparitia episoadelor de politie politica stalinista de la DNA Ploieisti nu au produs un documentar precis si concis titrat in engleza si franceza pe care sa-l trimita tuturor guvernelor si agentiilor intrnationale de presa din lumea civilizata si respectiv sa-l incarce si pe google cu dorinta expresa ca justitia din UE si USA sa adopte de urgenta practicile de politie politica reintroduse de DNA sub mareata conduceree a Kodrulei. Ar fi fost cea mai buna cale de promovarea a principiilor de justitie penala din Romania. Si bineinteles ca nu chiama cetatenii revoltati la mitinguri impotriva incalcarii drepturilor omului de catre DNA in cursul dosarelor de urmarire penala pe care le instrumenteaza sub conducerea gestapovista a Kodrulei.

# Baran Gheorghe date 24 February 2018 23:13 0

Floare de colt, cu mecanica ai dat o n bara. Nu cilindrul se grupează ci pistonul pe cilindru sau ansamblul piston_cilindru. Prea faci pe deșteptul. Cauta ma sa te învăț sa faci comparații plastice, gramaticule!

# Baran Gheorghe date 24 February 2018 23:40 +2

Floare de colt, cu mecanica ai dat o n bara.Nu cilindrusl se gripeaza ci pistonul pe cilndru, sau poti sa zici ca se gripeaza ansamblul piston-cilindru. Daca vrei sa faci comparatii plastice corecte cu domeniul mecanicii cauta ma! Gramaticule! Vezi, nu stii peste cine dai in viata si cu ce ti da peste ..... Eu nu zic ca n- ai dreptate citeodata dar prea faci pe desteptul si nu esti.

# Edelweiss - Old Lord Warrior de Bucowina date 25 February 2018 12:37 -4

Fâsssss, mormolocule! La o analiză unitară, făcută Varză de Briusel de adminii paginii, din care primul calup mi-a fost cenzurat, al doilea postat la locul lui ca răspuns la un netezeu cu mintea lisă, iar următoarele au apărut drept comentarii de sine-stătătoare, îmi mai trebuia bomboana pe colivă în persoana unui lătrău diversionist CARE SĂ DEVIEZE ATENȚIA DE LA TEMA SI SUBIECTUL DEZBĂTUTE către un amănunt tehnic, eminamente neesențial în economia argumentativă a analizei. Așa că, varane *, nu vrei tu să mă poupi oleacă în k*r cu acces prin partea anterioară? NU ȚI-E RUȘINE, IMPERTINENTULE, să sucești din poignet punctul de focalizare al atenției? // p.s. în ebraică „bet” este consoană dublă și are dublă valoare! VARANE! :roll:

# Baran Gheorghe date 25 February 2018 15:24 +3

Te dereanjaza observatiile altora? Gramatic blazat!!! Mai lustruieste-ti vocabularul infect! Moderatorili ar trebui sa fie mai atenti!

# Băran Gheorghe date 25 February 2018 19:08 +1

Floare de colt ,ca sa va controlati comentariile necontrolate,, mi-am pus in comentariu diacritica. Ma numesc Băran. Va rog frumos, pe viitor , sa faceti deosebirea intre discutia contradictorie si discutia provocatoare ,destabilizatoare ,impulsiva sau de alta natura. Asocierea dumneavoastra este nepotivita si tendentioasa cind spuneti "' Varane"' sau " bet" , iar cuvintele injurioase s-ar putea sa va coste niscaiva .Apreciez , inteligenta , apreicez contradictiile ,apreciez exprimarea si libertatea de exprimare , dar injuriile si cuvintele nedemne de apreciere publica , in afara unui limbaj controlat, le condamn. Floare de Colt este un nume care nu vi se potriveste , o floare rara nu poate fi asociata cu cuvinte urite , nedemne . Succes floare de arce , nu de colt!

# Edelweiss - Rarinc de Bukowina date 25 February 2018 19:54 0

Melcule, vezi că ai răspunsul „cuvenit”, formulat de acum ceva ore, în arhiva redactorilor LuJu. Precum vezi, chiar sunt și Io* CENZURAT! Mâine te prezinți tuns și cu unghiile tăiate, cu mama, cu tata și cu o copie a C.I., la Savaliuc sau Stancu și ceri să ți se înmâneze o copie a răspunsului meu de acum ceva ore. EOM

# Băran Gheorghe date 25 February 2018 22:39 0

pentru respectul fata de discutiile contradictorii, tinind cont de faptul ca tonul din ultimul mesaj al dumneavoastra cauta o scuza , desi nu renuntati la cuvinte jignitoare, inchei aici aceasta conversatie . Sunt convins ca daca am sta fata in fata ne am aprecia altfel opiniile . Inca odata, succes !

# Strulea date 25 February 2018 09:41 0

Legea e lege si daca zice ea asa, n-are cum sa se faca altfel decat daca... si ma opresc. Pai daca scoate LCK dosarelul cu casele, dar pe ala cu copii vanduti catre Canada... ce mai zice iubitul nostru presedinte ? Reiau ideea cuiva: sa se clarifice daca doamna k are cetatenie straina. Sa fie intrebat public ambasadorul SUA si sa raspunda public, pe cuvantul lui de onoare (!?)

# Andrei Muresan date 25 February 2018 11:59 -1

Ceea ce e și mai interesant, dar și mai scandalos, este pomenirea unei relații intime între tinerii Klaus și Codruța. El (Iohannis) ar fi fost pus la adăpost de fosta lui iubita, Laura Codruța Kovesi, acum procuror general. În zona Sibiului se spune că la începutul anilor '90 între baschetbalista Kovesi și tânărul profesor Iohannis ar fi fost o relație de dragoste, iar mai apoi, ca procuror, Codruța l-a protejat pe actualul primar și l-ar fi scos din tot felul de încurcături, ajutându-l în ceea ce privește cercetarea penală sub acuza traficului de copii". Pasajul este incredibil, nu am găsit deocamdată date care să îl susțină, deci nu putem să-i acordăm girul veridicității decât în măsura profesionalismului și a credibilității agenției ziare.com, unul dintre principalii susținători mediatici ai președintelui Iohannis. De menționat că, în articol, se face vorbire și de faptul că, la vremea respectivă, Ioahannis era cercetat pentru "neglijență în serviciu, 

# Maria date 26 February 2018 00:07 +1

https://www.petitieonline.com/signatures/sint_de_acord_cu_demiterea_lui_kovesi/start/210

# cozma ioan date 26 February 2018 16:50 0

pentru cei care il mai tin in brate pe iohanis dau cateva sinomime din DEX pentru cuvantul "indeplineste " folosit de constitutie in art 94 : executa, face intocmai,realizeaza, duce la bun sfarsit ,.....asa ca sa puna mana pe o carte de romana si sa-si treaca examenul !

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 18.11.2024 – Imagini cu prabusirea de la TMB (Galerie foto-video)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva