psdolt
23 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

MAXIMUM 40 DE DOSARE PE LUNA PENTRU JUDECATORI – Cititi hotararea prin care Sectia pentru judecatori a CSM a facut primul pas pentru normarea muncii in instante. CSM recomanda maximum 40 de dosare per complet, raportat la numarul total al sedintelor de judecata lunare. La tribunale si curti de apel, dintre cele 40 de cauze, jumatate vor fi in prima instanta, iar restul in caile de atac. Dintre cele 20 de dosare penale de la tribunale si CA-uri, doar 5 ar trebui sa fie cu rechizitoriu (Document)

Scris de: Valentin BUSUIOC | pdf | print

13 July 2023 17:59
Vizualizari: 6830

Pentru un volum optim de munca, fiecare complet ar trebui sa aiba de solutionat maximum 40 de dosare pe luna, raportat la numarul total al sedintelor de judecata lunare, indiferent ca vorbim despre judecatorii, tribunale sau curti de apel, recomanda Sectia pentru judecatori din Consiliul Superior al Magistraturii in Hotararea nr. 2040/2023 adoptata joi, 13 iulie 2023 (click aici pentru a citi).



La tribunale si la curti de apel, cele 40 de dosare lunare ar trebui impartite in mod egal: 20 in prima instanta si alte 20 in cai de atac (apel, recurs etc.), detaliaza CSM.

In materie penala, dintre cele 20 de dosare lunare in faza de fond, doar 5 ar trebui sa fie cauze cu rechizitoriu. Adica, adaugam noi, restul de cauze ar trebui sa fie cu obiecte precum: plangeri impotriva solutiilor de clasare, plangeri impotriva duratei procesului penal, liberari conditionate, reabilitari, plangeri ale condamnatilor, contestatii la executare, confiscari speciale etc.

In materie non-penala, in calculul celor 40 de dosare nu vor intra spetele vizand internari medicale nevoluntare si incuviintari ale unor executari silite, mai arata Consiliul Superior al Magistraturii.


Mare atentie in teritoriu si la dosarele cu termene imperative!


Chiar daca la prima vedere hotararea de joi a CSM pare una utila in rezolvarea – cel putin pe moment – a problemei privind normarea muncii, Consiliul are datoria sa monitorizeze foarte atent ceea ce se intampla in intreaga tara. Nu de alta, dar pot aparea cazuri in care unii presedinti de instante sau colegii de conducere sa aplice defectuos recomandarile Consiliului, astfel incat rezultatul sa nu fie o normare reala a muncii.

Ne referim, desigur la riscul continut in art. I.2. din hotarare: „In functie de numarul, specificul si complexitatea cauzelor, precum si de situatia concreta de la nivelul unor instante / sectii, presedintii instantelor sau, dupa caz, colegiile de conducere pot adopta si alte masuri care se impun pentru asigurarea unei dimensionari echilibrate a volumului de activitate si pentru functionarea corespunzatoare a instantei, inclusiv cele prevazute la art. 107 alin. (2) din Regulamentul de ordine interioara al instantelor judecatoresti”.

In al doilea rand, consideram ca este absolut necesar ca in viitoarele hotarari CSM sa detalieze tipurile de cauze cu termene imperative si care dintre acestea ar trebui luate in calculul celor 40 de dosare lunare recomandate.

Aici avem in vedere art. II din hotarare: „In aplicarea masurilor provizorii prevazute la art. I, vor fi avute in vedere cu prioritate cauzele pentru solutionarea carora sunt prevazute expres de lege termene imperative”.


Iata hotararea CSM (vezi facsimil):


In temeiul dispozitiilor art. 133 alin. (5) si (7) din Constitutia Romaniei, republicata, si ale art. 23 alin. (1) din Legea nr. 305/2022 privind Consiliul Superior al Magistraturii,

data fiind situatia actuala a resurselor umane de la nivelul instantelor judecatoresti si a numarului de cauze aflate pe rolul acestora,

retinand ca, pe fondul deja existent al unei subdimensionari semnificative a schemelor de personal din cadrul instantelor judecatoresti, se sesizeaza o crestere continua a numarului posturilor vacante de judecator, ritmul de ocupare al acestora fiind semnificativ mai lent comparativ cu gradul de vacantare,

luand in considerare contextul legislativ existent si pe cel preconizat referitor la pensia de serviciu a judecatorilor si procurorilor, care a determinat in ultima perioada vacantarea unui numar foarte mare de posturi ca urmare a pensionarii unor judecatori,

tinand seama ca efectele generate de neorganizarea in anul 2020 a concursului de admitere la Institutul National al Magistraturii si concursul de admitere in magistratura s-au resimtit considerabil la nivelul instantelor, deja afectate de un volum mare de activitate, si urmeaza sa se resimta si in urmatorii ani, in conditiile in care a fost omis un an in procedura de recrutare a judecatorilor,

dat fiind ca realizarea unui act de justitie de calitate presupune alocarea timpului necesar studierii cauzelor, analizarii problemelor de drept si a legislatiei in continua modificare,

avand in vedere ca volumul foarte ridicat de activitate la nivelul instantelor judecatoresti raportat la resursele umane existente (situatie agravata de plecarile masive din sistemul judiciar), subdimensionarea schemelor de personal fata de numarul mare de cauze inregistrate pe rolul instantelor, precum si instabilitatea legislativa reclama adoptarea unor masuri urgente de normare a activitatii judecatorilor,

pentru a acorda deplina eficienta imperativului respectarii Legii fundamentale si a actelor internationale la care Romania este parte, in interpretarea carora, in mai multe randuri, Curtea Constitutionala si Curtea Europeana a Drepturilor Omului au subliniat necesitatea garantarii independentei justitiei si a dreptului la un proces echitabil,

dat fiind ca pentru stabilirea volumului optim de activitate in cazul judecatorilor este necesara efectuarea unor analize complexe, iar pana la finalizarea lor se impune adoptarea unor masuri provizorii privind normarea muncii, pentru a asigura buna desfasurare a activitatii instantelor judecatoresti,

retinand atributia presedintelui de instanta de a urmari permanent realizarea unui management eficient al resurselor umane, pentru asigurarea unei dimensionari echilibrate a volumului de activitate, raportat la fiecare persoana,

avand in vedere dispozitiile art. 41 alin. (1) lit. f) si g) din Legea nr. 305/2022 si pe cele ale art. 7 alin. (1) lit. d), art. 8 alin. (1), art. 9 alin. (1) si art. 107 alin. (2) din Regulamentul de ordine interioara al instantelor judecatoresti, aprobat prin Hotararea Sectiei pentru judecatori nr. 3243/2022, cu unanimitatea voturilor membrilor prezenti,

Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii hotarareste:

Art. I – Pana la efectuarea de catre Consiliul Superior al Magistraturii a analizei necesare pentru stabilirea volumului optim de activitate al judecatorilor, pentru a asigura buna desfasurare a activitatii instantelor judecatoresti, se recomanda adoptarea urmatoarelor masuri provizorii privind normarea muncii:

1. stabilirea volumului optim de munca al judecatorilor prin raportare la numarul dosarelor fiecarui complet in toate sedintele de judecata programate in decursul unei luni, diferentiat in functie de gradul de jurisdictie, stadiul procesual si materiile in care se judeca, respectiv nonpenale sau penale, dupa cum urmeaza:

a) in materiile nonpenale, numarul recomandabil de dosare / complet / total sedinte de judecata programate in decursul unei luni este de 40 dosare la judecatorii, fara a fi luate in considerare dosarele avand ca obiect incuviintare executare silita si internare medicala nevoluntara, iar in cazul tribunalelor si curtilor de apel de 20 dosare in prima instanta si 20 dosare in caile de atac;

b) in materiile penale, numarul recomandabil de dosare / complet / total sedinte de judecata programate in decursul unei luni este de 40 dosare la judecatorii, iar in cazul tribunalelor si curtilor de apel de 20 dosare in prima instanta (dintre care maxim 5 dosare in care instanta a fost sesizata cu rechizitoriu) si 20 dosare in caile de atac;

2. In functie de numarul, specificul si complexitatea cauzelor, precum si de situatia concreta de la nivelul unor instante / sectii, presedintii instantelor sau, dupa caz, colegiile de conducere pot adopta si alte masuri care se impun pentru asigurarea unei dimensionari echilibrate a volumului de activitate si pentru functionarea corespunzatoare a instantei, inclusiv cele prevazute la art. 107 alin. (2) din Regulamentul de ordine interioara al instantelor judecatoresti.

Art. II – In aplicarea masurilor provizorii prevazute la art. I, vor fi avute in vedere cu prioritate cauzele pentru solutionarea carora sunt prevazute expres de lege termene imperative.

Art. III – Prezenta hotarare se publica pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii si se comunica instantelor judecatoresti”.

 


Comentarii

# Vili date 13 July 2023 18:23 -2

Cu siguranță că se va elimina competenta teritorială,distribuția urmând a se face din ICCJ și MJ

# intreb pt o pretina date 13 July 2023 20:00 -5

si instantele cu cate 5000 dosare / an (20 zile lucratoare) ce se intampla cu ele ?

# Waller date 13 July 2023 22:18 -5

O sa primim termene de 2 ori pe an. Minunat ! SA PKECE TOTI !!!

# DODI date 13 July 2023 22:59 -5

Dacă sunt atât de exigenți în legătură cu gradul de încărcare cu dosare al magistraților poate nu ar strica să fie la fel de exigenți în ceea ce privește calitatea muncii acestora. Nu am auzit să fie sancționat/exclus vreun magistrat care încalcă legile, care nu studiază dosarele anexe cauzelor și care acordă pedepse disproporționate în raport cu faptele. Singura preocupare majoră pare a fi protestul în legătură cu legiuitorul în ceea ce privește vârsta de pensionare și mărimea pensiei.

# Dati iiii mai o PENSIE buna!!!! date 14 July 2023 10:47 -5

Un judecător din Iași îi transmite unui reclamant că ”nu există județul Bistrița Nasaud în România”, scrie clujust.ro. „Cu siguranță magistratul respectiv nu a fost printre primii la geografie”, notează sursa citată. În documentul publicat de clujust.ro, se poate observa la datele destinatarului (dreapta sus) că judecătorul este atât de convins că nu există Bistrița-Năsăud (forma corectă), încât adaugă de la sine județul Iași la adresă, după orașul Bistrița și” jud. Bistrița Nasaud.” Judecătorul titular al completului C15 de la Judecătoria Iași i-a dispus reclamantului, în rezoluția trimisă prin adresă de grefier, să timbreze acțiunea cu taxa judiciară de timbru și ”veți indica denumirea completă a județului în care aveți sediul, având în vedere că nu există județul Bistrița Nasaud în România și veți depune alte înscrisuri conforme cu originalul în probațiune”.

# Medierea este viitorul. date 14 July 2023 11:02 -6

Datii afara pe toti . Promovati cab. de Mediere.

# Mediere !! date 14 July 2023 13:09 0

Medierea este singura solutie ! Cei care si au dorit ca medierea sa nu aiba succes in RO. sunt avocatii si judecatorii.

# oare.... date 14 July 2023 14:18 +1

si daca un judecator nu are de solutionat 40 de dosare /luna nu o sa mai incaseze salariul intreg ? Judecatorii care NU muncesc in instante si sunt detasati cum vor avea normata munca ????

# drama petentului Roman date 16 July 2023 12:42 0

Parca e planul cincinal in 4 ani 'jumate! NORMAREA MUNCII! Parca - viata si "bunurile" unui om nu depasesc stadiul - ciclul de viata si "valoarea" unei patlagele!( sau averzei proaspete ca avem "autoritate de lucru" savarsit - LATIFUNDIAR in viata , EXEMPLU PENTRU NATIUNE ! Atatea minti luminate nu sunt in stare sa gaseasca o cale de asi trata conationalii cu onoarea si respectul cuvenit fiind platiti din taxele si impozitele platite de acestia, chit ca acestia (multi dintre ei nu depasesc Liceul)? "Ce se naste din pisica soareci mananca"- ala n-a fost prost! Mai vrei RESPECT ,EMPATIE , DREPTATE in tara FURTA DE "PERSOANE NECUNOSCUTE". IN TARA A.N. FUNCTIE DE CALITATEA INCULPATULUI SI RASPUNDERII"ACARULUI PAUN"?

# marin date 18 July 2023 07:21 0

ce mureau romanii cu dreptatea in mana pe holurile pierzaniei, acum si mai rau...medierea este o aberatie de tip ha-murikn. nu acceptati medierea. este o pacaleala fara de justitie. off-topic: ati introdus acest sistem de "apreciere" a comentariilor, care este din start conceput sa fie folosit de hackeri. de ce nu desfiintati aceasta aberatie? de ce trebuie sa vedem securicii care toveaza asa cum toveaza pentru romani, de 33 de ani? desfiintati sistemul de "vot". NU are nici un sens atat timp cat este folosit discretionar. mai ales de o publicatie despre "justitie"...asta este justitie? sistem hackerit de "tov"?

# jurist date 19 July 2023 22:35 0

sunt judecatori constiinciosi dar sunt si niste lepre. aceste lepre nu studiaza dosarele si dau termene peste termene pina avanseaza la instantele superioare, asa ca puteti norma cat vreti, daca puturosii nu vor sa judece , vor tergiversa solutionarea cauzei cu largul concurs al reprezentantilor partilor, la fel de interesati sa citeasca dosarul ca si judecatorul,cu ghilimelele de rigoare

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 21.11.2024 – ICCJ a lamurit cum ramane cu Sosoaca (Document)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva