psdolt
28 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

Ce as face daca as fi ministrul Justitiei

Scris de: Razvan SAVALIUC | pdf | print

2 January 2017 22:03
Vizualizari: 44546

Una dintre marile asteptari ale romanilor de la noul guvern PSD este responsabilizarea Justitiei. Daca PSD nu va intelege sa faca reforma reala, imediata, fara jumatati de masura, grupurile de crima organizata cultivate de ani de zile in marile instante si parchete ii vor “rezolva” pe liderii acestui partid cu dosare fabricate, asa cum au facut pana acum


Nu am dubii ca PSD e constient de pericolul grupurilor de crima organizata din DNA, ICCJ, PICCJ, unele curti de apel si tribunale - aflate in “campul tactic” al SRI - care au nenorocit societatea romaneasca si au pus tara pe tava unor interese straine. Scapate de sub control dupa iesirea tatucului lor Traian Basescu, aceste grupuri cu sustinere externa au crezut ca pot conduce tara si face jocuri.

Aceste grupuri au devenit un pericol pentru justitiabili, pentru ca ele se traduc in practica prin existenta unor judecatori si procurori care fac ce vor muschii lor in dosare, ca ei au invatat ca nu dau nimanui socoteala. Unii dintre acesti oameni ai sistemului sunt labili psihic (te ingrozesti ca sistemul a putut da putere unor asemenea diletanti), altii sunt pur si simplu oportunisti si ticalosi. Exact de aceste elemente e nevoie sa se curete sistemul judiciar, iar PSD si viitorul CSM (cu care se pot conjuga eforturile) sa determine primele trageri reale la raspundere a unor magistrati pentru dosare fabricate. Nicio reforma nu va reusi in justitie daca procurorii si judecatorii care au fabricat dosare si au executat oameni nevinovati nu vor fi pusi sa plateasca.

Nu e usor insa sa faci curat in Justitie, pentru ca este o zona unde nu poti intra cu barda. Nu cred ca PSD are multi specialisti care sa inteleaga cum functioneaza sistemul de justitie ori cum se poate actiona astfel incat sistemul sa se autocurete fara ca celelalte puteri in stat sa se imixtioneze in actul de justitie. In Justitie e nevoie de magistrati ca sa faci dreptate in interiorul sistemului. Nu poti sa vii cu oameni din afara si nici sa aplici masuri de natura sa afecteze independenta magistratului.

E nevoie urgenta de un set de masuri legislative care sa le garanteze romanilor ca Justitia va deveni un serviciu public, sub control inter departamental, asa cum ar trebui sa fie. Din experienta de jurnalist specializat pot spune ca magistratilor le este cea mai mare teama de transparenta - iar aceasta trebuie sa fie principala arma a PSD in reformarea Justitiei.

PSD trebuie sa numeasca un ministru nu doar priceput in domeniu, cat mai ales curajos, care sa nu se intimideze la atacurile la care ar putea fi supus de propaganda anti-romaneasca. Daca nu gaseste un asemenea om, mai bine sa o lase balta!

Daca maine as fi, presupunand, ministrul Justitiei, as promova in trei luni un set de proiecte de lege extrem de eficiente, pentru care m-as bate in Parlament, care sa vizeze reforma Justitiei pe trei paliere:

-transparenta sistemului judiciar;

-prevenirea conflictelor de interese;

-raspunderea efectiva, inclusiv pentru solutii;

TRANSPARENTA IN JUSTITIE

-mapele profesionale ale magistratilor sa fie facute publice pe siteul CSM (n.a. - acestea au fost secretizate abuziv de actualul CSM);

-numele procurorilor si judecatorilor sa nu mai poata fi secretizate si nici sa poata constitui date cu caracter personal;

-fiecare judecator si procuror va avea in fata sa, in sala de judecata ori pe biroul de lucru cu justitiabilii, placuta cu numele sau (n.a. - dupa modelul existent la Curtea de Apel Bucuresti);

-parchetele vor emite comunicate de presa ori de cate ori o trimitere in judecata a fost solutionata cu solutie de achitare si vor prezenta scuze publice persoanelor achitate, sub sanctiunea amenzii judiciare pentru conducatorul unitatii de parchet (n.a. - in SUA, unde procurorii sefi sunt alesi, scuzele publice sunt o practica curenta);

-instantele vor emite comunicate de presa ori de cate ori o hotarare judecatoreasca penala definitiva va fi reformata in cai extraordinare de atac;

-CSM va centraliza si va da anual publicitatii inventarul erorilor judiciare la nivel de parchete si instante, pe categoriile: trimiteri nejustificate in judecata; achitari cu/fara arestati; condamnari gresite in caile ordinare de atac; inventarul revizuirilor admise; al contestatiilor in anulare admise; al recursurilor in casatie etc. (n.a. - in perioada comunista si circa 10 ani dupa revolutie aceste inventare anuale s-au tinut, dar s-a renuntat la ele pentru a se ascunde clasei politice dimensiunile rebuturilor din sistem);

-PICCJ va da publicitatii anual lista nominala a procurorilor care au inregistrat achitari ca urmare a rechizitoriilor emise, precum si date despre natura achitarii inregistrate si va comunica publicului masurile imputate procurorilor de caz (n.a. – in perioada comunista procurorii care inregistrau achitari erau scosi si criticati in fata colectivelor profesionale si nu mai vedeau promovare ani in sir);

-Ministerul Finantelor va da anual publicitatii sumele platite de stat pentru acoperirea prejudiciilor rezultate ca urmare a erorilor judiciare si va comunica opiniei publice masurile dispuse pentru recuperarea prejudiciilor;

-Ministerul Finantelor va emite comunicate de presa ori de cate ori va initia actiune in regres impotriva unui procuror sau judecator si va informa despre natura erorii judiciare cauzatoare de prejudicii, partile implicate, instanta investita cu solutionarea procesului si finalitatea actiunii civile in justitie;

PREVENIREA CONFLICTELOR DE INTERESE IN JUSTITIE

-promovarea procurorilor in functia de judecator nu va mai fi posibila decat cu parcurgerea succesiva, pe baza de examen si vechime in functia de judecator, a gradelor profesionale (de judecatorie, tribunal, curte de apel, inalta curte);

-nu vor putea fi numiti procurori la DNA si la alte parchete decat daca vor dobandi pe baza de examen si vechime in profesie gradul profesional aferent respectivei unitati de parchet (n.a. - se va pune capat practicii discriminatorii de aducere pe simple interviuri a unor procurori de judecatorie sau tribunal, direct la DNA si alte structuri de parchet de inalta curte);

-magistratii nu vor mai avea nevoie de certificate ORNISS pentru a avea acces la documentele secrete din dosarele deduse judecatii, potrivit nevoii de a cunoaste (n.a. - se va ridica astfel controlul si supravegherea SRI asupra magistratilor care au fost determinati sa semneze angajamente);

-interzicerea sub sanctiunea excluderii din magistratura a vizitelor procurorilor si judecatorilor in sedii de ambasade sau alte reprezentante politice si a primirii din partea unor state straine de decoratii, premii si avantaje de orice natura (n.a. - se va elimina banuiala legitima a cointeresarii externe si tradarii nationale);

-idemnizatia de magistrat nu se va mai incasa atunci cand un procuror sau judecator indeplineste o functie in afara sistemului judiciar (n.a. - la ora actuala zeci de magistrati lucreaza in institutii publice, dar incaseaza idemnizatia de magistrat pe posturi unde un functionar ar fi platit de cateva ori mai putin);

-interzicerea detasarilor magistratilor in institutii din afara sistemului judiciar (n.a. - detasarea a devenit un instrument de cointeresare si chiar de aservire politico-judiciara practicata pe scara larga);

-interzicerea, sub sanctiunea nulitatii actelor indeplinite, a delegarii procurorilor si judecatorilor pe functii de conducere mai mult de 6 luni (n.a. - in prezent multe functii-cheie, in special din parchete, sunt ocupate de magistrati delegati de ani de zile pe respectivele posturi, care nu sunt scoase dinadins la concurs, pentru ca magistratii delegati sa fie la mana sefilor marilor parchete);

-interzicerea participarii magistratilor la evenimente de orice natura organizate de ONG-uri, precum si primirea de avantaje si foloase de orice natura din partea acestora, cu exceptia in care procurorul sau judecatorul are aprobare din partea CSM sa participe la evenimente organizate sub egida Consiliului (n.a. - numerosi magistrati au ajuns sa primeasca bani sub masca drepturilor de autor de la ONG-uri pentru cuvantari sau lucrari, ori sa beneficieze de sejururi in tara si in strainatate, existand suspiciuni de cointeresare si chiar cazuri flagrante de incompatibilitate);

-desfiintarea tuturor posturilor de magistrati asimilati (n.a. - exista sute de functionari in diverse institutii care incaseaza idemnizatii egale cu ale magistratilor doar pentru ca au sustinut niste examene specifice, si care nu au lucrat o zi ca procuror sau judecator, fara sa aiba activitati de complexitatea unui magistrat. Banii care vor rezulta din desfiintarea posturilor de magistrati asimilati pot fi folositi pentru finantarea sistemului judiciar);

RASPUNDEREA MAGISTRATILOR

-constituie eroare judiciara si va fi recunoscuta ca atare privarea de libertate nejustificata, condamnarea definitiva desfiintata intr-o cale extraordinara de atac, trimiterea in judecata nejustificata, precum si condamnarea statului roman la o instanta internationala pentru incalcarea unui drept fundamental al omului legat de actul de justitie;

-in cazul procurorilor a caror rechizitorii au fost invalidate cu solutii de achitare pe temeiul: nu exista probe, fapta nu e prevazuta de legea penala (cu exceptia dezincriminarii) ori fapta nu a fost savarsita de persoana trimisa in judecata, se va aplica sanctiunea retrogradarii din functie sau a excluderii din magistratura, functie de gravitatea faptei. Hotararea judecatoreasca definitiva de achitare va reprezenta autoritate de lucru judecat si va sta la baza masurii de sanctionare;

-judecatorul sau procurorul responsabil de emiterea unui act pentru care statul roman a fost condamnat de instantele internationale pentru incalcarea unui drept fundamental al omului legat de actul de justitie va suporta contravaloarea despagubirilor platite de stat si va fi sanctionat disciplinar. La a doua condamnare a statului roman pentru incalcarea unui drept fundamental al omului legat de un act de justitie, generata de un magistrat, sanctiunea aplicata va fi excluderea din magistratura;

-raspunderea disciplinara se va prescrie in 10 ani de la comiterea faptei, iar pentru angajarea raspunderii civile prescriptia va interveni la 5 ani de la data la care statul roman a acoperit prejudiciul produs victimei erorii judiciare;

-statul va initia de indata, dupa acoperirea prejudiciului cauzat, actiune in regres impotriva magistratului care a comis eroarea judiciara, la instanta civila competenta, care va decide asupra angajarii raspunderii civile a magistratului in cauza. La stabilirea angajarii raspunderii va sta hotararea judecatoreasca definitiva prin care s-a stabilit nevinovatia persoanei acuzate ori incalcarea unui drept fundamental al omului (n.a. - Important! Politicul nu va putea fi acuzat ca face ingerinte in actul de justitie intrucat solutia de imputare a prejudiciului va fi pronuntata de instanta civila competenta);

-se va reintroduce in categoria sanctiunilor disciplinare retrogradarea in functie la o instanta sau parchet inferioare, cu pierderea ultimului grad profesional dobandit, si interdictia de a mai promova in grad timp de 5 ani de la retrogradare (n.a. - Aceasta sanctiune a existat in trecut dar a fost eliminata);

-orice magistrat condamnat penal definitiv pentru o infractiune in legatura cu serviciul ori sanctionat cu excluderea din magistratura pentru motive profesionale imputabile va pierde pensia de serviciu, iar daca a incasat-o in intervalul de la pensionare la condamnare sau sanctiune va fi obligat sa o returneze;

-buna reputatie profesionala si in societate va deveni conditie cumulativa pentru indeplinirea functiei de magistrat si va putea fi invocata in fata CSM de orice persoana interesata atunci cand exista elemente care incalca aceasta conditie;

ALTE MASURI URGENTE

-Evident, orice ministru de justitie responsabil va trebui sa emita cat mai urgent un proiect de lege de gratiere si amnistie, care sa duca la evitarea unei hotarari-pilot a Curtii Europene a Drepturilor Omului de la Strasbourg, impotriva Romaniei, situatie de nedorit si care risca sa ne coste cel putin 1 miliard de euro despagubiri catre detinuti intr-o prima etapa. Exemplul Italiei, condamnata de CEDO pentru conditiile inumane de detentie – situatie identica cu cea in care se afla Romania – de a gratia restul de pana la 5 ani din pedepsele pentru infractiunile comise fara violente, e unul de urmat.

-pentru protectia si asigurarea independentei judecatorului este nevoie de constituirea unei sectii specializate la nivelul PICCJ care sa ancheteze exclusiv faptele judecatorilor. Nu este normal ca procurorii DNA, DIICOT sau altui parchet, care emit rechizitoriul si sustin acuzarea in instanta, sa poata face dosar penal judecatorului pentru ca au fost deranjati de solutia acestuia;

Despre ce ar fi de facut in Justitie se poate vorbi luni de zile. Important e ca masurile ce trebuie urgent luate sa fie in interesul cetateanului, sa fie de bun simt, iar Justitia sa devina un serviciu public in care lumea sa aiba incredere.

P.S. – Toate masurile de mai sus nu constituie ingerinte ale altor puteri in stat in activitatea instantelor si parchetelor si nu afecteaza independenta magistratilor pe solutii. Asemenea masuri exista si in legislatiile altor state si niciun magistrat corect si profesionist nu ar avea motive sa se teama.

Comentarii

# Dylan date 2 January 2017 22:30 +24

Subscriu! Ganz einverstanden damit!

# DOREL date 2 January 2017 22:53 +32

Lucrurile sunt mult mai simple, cheile justiției trebuie date pe mâinile oamenilor competenți + trebuie reintrodus, intr-o forma .moderna, recursul in anulare ! Si, b): bineînțeles ca mai trebuie reformata instanta suprema (eliminarea completelor de 5 judecători, de ex.), SRI sa predea tot ce are si sa iasa din peisaj si desființate DNA si DIICOT care sa revină la statutul de secții ale PICCJ ! Simplu ca bonjour ...

# Edelweiss - Rarinc de Bucovina date 2 January 2017 23:23 +18

Io* dacă aș fi ministru al Justiției aș începe prin a eradica GRUPURILE INFRACȚIONALE ORGANIZATE pe raza de competență a Curții de Apel Suceava și unităților de Parchet asociate. Caracatița Cârdășiei și Nelegiuirii Judiciare este atât de evoluată în această CA încât se ÎNCALCĂ ORIPILANT DE FLAGRANT dreptul fundamental al oricărui justițiabil de a avea acces la justiție, de a beneficia de un proces echitabil și de a i se asigura elementarul principiu al egalității armelor. La Curtea de Apel Suceava - instanțele arondate și parchetele asociate, principiile și normele elementare de drept material și procedural au ajuns doar simple îndrumări facultative. LA Suceava justiția se face după regula „CUM VREA CECUMUL PELVIAN AL PROCURORULUI ȘI DUPĂ CUM I S-A SUGERAT, ȘOPTIT SAU TELEFONAT JUDECĂTORULUI. /// Se vrea justiție? ASANAȚI GRUPUL INFRACȚIONAL ORGANIZAT DE LA SUCEAVA. SAU... îl voi asana Io* personal prin acțiuni de protest individual de un inedit nemaiîntîlnit de pe vremea romanilor.

# lol date 2 January 2017 23:38 -21

CATE LEGISLATII ALE ALTOR STATE CITIRATI? :lol: :lol: :lol:

# Petrut date 3 January 2017 00:02 -40

E foarte bine ca nu sunteti si nu veti fi Ministrul Justitiei. Majoritatea masurilor propuse (in special cele de la ultimul punct - raspunderea magistratilor) sunt contrare unui stat de drept. Considerarea acelor aspecte drept eroare judiciara ar afecta enorm actul de justitie si ar duce la imposibilitatea tragerii la raspundere a unor persoane care au savarsit infractiuni si asta deoarece magistratilor (fie ei procurori sau judecatori) le-ar fi frica sa traga la raspundere o astfel de persoana de teama repercusiunilor. Un magistrat nu trebuie sa-si exercite profesia cu teama, ci el trebuie sa o exercite potrivit proprilor lui convingeri. Prin dorinta de a exista astfel de masuri imi dati de inteles ca nu intelegeti sistemul de justitie, ca nu intelegeti care e ratiunea unei masuri preventive, care e ratiunea activitatii de urmarire penala sau care e ratiunea cailor de atac. O astfel de lege ar fi neconstitutionala si atat.

# Socrate date 3 January 2017 00:31 +44

Nu am indoieli mister Petrut ca sunteti judecator si ca nu intelegeti cat rau ati facut cu colegii dumneavoastra romanilor si ca e nevoie de legi dure pentru ca sa aveti teama de lege. Lasati placa cu frica de repercursiuni pentru ca sigur nu stiti ce e aia si ati distrus multe destine si nu v-a pasat. Va doare-n cot de lege

# Petrut date 3 January 2017 00:42 -23

Magistratilor le pasa de lege, credeti-ma. Si majoritatea dintre ei o si respecta. Cei care nu o respecta ajung, mai devreme sau mai tarziu, sa plateasca pentru incalcarea ei. Si exista exemple in sensul asta. Stiti, in schimb, cine nu are respect pentru lege? Cei din presa care expun in mod tendentios activitatea judiciara din anumite dosare pentru a-si urmari interesele proprii. Stiti cum e? Este usor sa vorbim despre ceva daca nu intelegem ratiune care sta in spatele acelui ceva. E usor sa discutam despre erori judiciare daca nu intelegem ceea ce a stat in spatele acelei erori. Si un exemplu elocvent este speta primarului Municipiului Rm. Valcea, Mircia Gutau. Condamnarea de la CEDO a venit pe fondul unei legislatii care incalca dreptul la un proces echitabil. Si nu judecatorul se face vinovat ca legislatia e de o asemenea maniera, ci legislativul. Judecatorul e acolo pentru a aplica legea in vigoare si in speta respetiva asta s-a si intamplat.

# Zexe date 3 January 2017 01:04 +27

Petrut tata. Lasa-nr.. Esti un magistrat corupt. Cred ca le e rusine si colegilor tai cand te citesc :D

# Petrut date 3 January 2017 01:11 -21

Spre deosebire de dumneavoastra, eu mi-am expus punctul de vedere in mod argumentat. Dumneavoastra, in schimb, faceti afirmatii denigratoare bazate pe ... nimic.

# Gelu date 3 January 2017 07:33 +17

Petrut, ce lege gresita dar in vigoare ii obliga pe Sprancenata si pe Decedatul (l-a pedepsit D-zeu cu un cancer fatal) sa interpreteze absurd gestul lui Gutau de coborare a mainii ca o acceptare a mitei pe care el o respinsese categoric verbal? Alti 4 judecatori au interpretat normal ca gestul n-are nici o relevanta. Dar tu cum il interpretezi, ca sa vedem cat de corect esti ca magistrat.

# florin date 3 January 2017 11:03 +8

Pt. Petrut. In parte sunt deacord cu dv., dar cu exemplul dat ..... e cu bata in balta. De ce ? 1. Art. 11 Constitutia Romaniei : (1) Statul român se obligă să îndeplinească întocmai şi cu bună-credinţă obligaţiile ce-i revin din tratatele la care este parte. (2) Tratatele ratificate de Parlament, potrivit legii, fac parte din dreptul intern. (3) În cazul în care un tratat la care România urmează să devină parte cuprinde dispoziţii contrare Constituţiei, ratificarea lui poate avea loc numai după revizuirea Constituţiei. Si acum revenim, este Conventia CEDO semnata de Romania ? Este. Este Romania obligata prin Tratatul de Aderare (Romania a devenit parte a UE la 01.01.2007 si nu 01.01.2017) Conventia CEDO ? Este. Face parte acest Tratat din legislatia interna potrivit art. 11 din Constitutie ? Face parte . Este Obligat un judecator sa tina cont de legislatie ? Da este obligat !!! Asa ca mai subtire cu interpretarea legii....

# Petrut date 3 January 2017 15:28 -6

Din moment ce sunteti, in parte, de acord cu mine, presupun ca aveti studii juridice. Si atunci stiti foarte bine ca aceasta Conventie nu cuprinde prevederi exprese cu privire la procedura de urmat in cursul judecatii, ci art. 6 al Conventiei statueaza anumite aspecte cu rol de principiu. Astfel ca legislatia statelor care au ratificat aceasta Conventie trebuie sa fie pusa in acord cu Conventia. La momentul respectiv legislatia nationala nu era pusa in acord cu prevederile Conventie si, pe cale de consecinta, respectarea legii a insemnat incalcarea art. 6 din Conventie cu privire la dreptul la un proces echitabil. Deci in speta respectiva nu un judecator a gresit, ci legislatia in vigoare la momentul solutionarii cauzei era contrara dispozitilor art. 6 mentionat anterior.

# florin date 3 January 2017 19:53 +5

Cred ca avem o problema de interpretare. 1. Art. 11 alin. 2 din Constitutie spune clar Tratatele ratificate fac parte din dreptul intern. Ce vorbim aici ? de punerea legi in conformitate cu Conventia? Odata cu ratificarea Tratatului de aderare, Conventia este parte a sistemului de drept intern. Mai mult se prevede expres faptul ca legislatia UE este superioara legislatiei interne. Asta este si motivul pentru care instantele interne pot de ex. sa suspende un proces si sa ceara un pct de vedere a Curtii de Justitie Europene.... Inteleg argumentele, dar nu facem decat sa o dam cotita dupa cires.....

# florin date 3 January 2017 20:05 +2

Pt Petrut. Continuare. Doresti ex, ? Cu materialul clientului .... 1. Detin o Decizie definitiva, iar in motivare se modifica data unui act pentru a se obtine un raport juridic in timp, act care dovedeste ca avem efectul inaintea cauzei !!!!.  Eu intreb : Liberatea de interpretarea a magistratului poate merge pana acolo incat sa falsifice materialul probatoriu ? 2. Mai detin o Decizie definitiva in contengios administrativ. Am reclamat o autorizatie de constructie ca fiind fals intelectual, respectiv titularul nu are acte de proprietate pe suprafata. nu conteaza acte de la OPCIP, nu conteaza acte de vanzare cumparare, curtea decide autorizatia este valabila. Mergi mai departe in penal si obti cercetarea in rem pentru fals intelectual punerea sub acuzare a titularului pentru fals in declaratii. Intrebare : De ce un primar se poate duce la puscarie pentru un fals intelectual, iar judecatorul care spune ca falsul intelectual este perfect valabil nu se duice si el la parnaie ?

# florin date 3 January 2017 20:17 +3

pt. Petrut. Continuarea 2. Inca un ex. Reclam la Inspectia Judiciara o situatie. Ajungem la Curtea de Apel si gasesc dosarul intocmit de inspectorul judiciar, respectiv o adresa catre Cabinetul Presedintelui Curtii si un raspuns la aceasta adresa. Nu tu cercetare dosar nu tu delegatie sa verifici ba aste a luat-o razna sau are dreptate.... Pai inspectorul judiciar este judecator, da judecator care ci ca a impartit dreptatea in sala de judecata. Vai de mama celor care i-a judecat acest magistrat, daca in calitate de inspector nici nu il intereseaza probatoriu... Despre asta vorbim si nu despre x judecator ca a luat spaga sau ce o mai fi luat, sau ca a dat cu masina peste cineva...... PS. Un raport al unui inspector judiciar este aprobat conform legii de INSPECTORUL SEF AL INSPECTIEI JUDICIARE....... PS2. Da nu poti da cu barda, dar de undeva tot trebuie sa incepi, mai ales ca autovindecarea se pare ca nu functioneaza...

# Dan date 3 January 2017 13:07 +16

Domnule Petrut, Normele propuse de Razvan Savaliuc vizeaza eliminarea incompetentilor din sistem, administrarea masurilor punitive acolo unde s-au „fabricat” dosare si sentinte, astfel incat reaua credinta si abuzulsa nu se mai regaseasca in sistemul judiciar. Sa-mi fie cu iertare, insa, la viata mea, am constatat ca pana si eu, in lipsa studiilor juridice aprofundate, as fi mult mai in masura, decat cca 60 % dintre magistrati, sa aplic legea, nicidecum s-o interpretez, asa cum le-au cerut interesele la un moment dat. De ce oare justitiabilii ajung la mana unor nemernici, care se considera stapanii cu drept de viata si de moarte asupra lor, fara ca procurorii si judecatorii sa „plateasca” pentru incompetenta si abuzuri. Sunt de acord cu „errare humanum est!”, insa cand este vorba de malversatiune, .....Personal, as opta pentru „curtea cu jurati”, astfel incat colectivul sa decida (ne)vinovatia, nu cei 1-8 potentiali borfasi in robe!

# Dan date 3 January 2017 13:39 +3

Domnule Petrut, Normele propuse de Razvan Savaliuc vizeaza eliminarea incompetentilor din sistem, administrarea masurilor punitive acolo unde s-au „fabricat” dosare si sentinte, astfel incat reaua credinta si abuzulsa nu se mai regaseasca in sistemul judiciar. Sa-mi fie cu iertare, insa, la viata mea, am constatat ca pana si eu, in lipsa studiilor juridice aprofundate, as fi mult mai in masura, decat cca 60 % dintre magistrati, sa aplic legea, nicidecum s-o interpretez, asa cum le-au cerut interesele la un moment dat. De ce oare justitiabilii ajung la mana unor nemernici, care se considera stapanii cu drept de viata si de moarte asupra lor, fara ca procurorii si judecatorii sa „plateasca” pentru incompetenta si abuzuri. Sunt de acord cu „errare humanum est!”, insa cand este vorba de malversatiune, .....Personal, as opta pentru „curtea cu jurati”, astfel incat colectivul sa decida (ne)vinovatia, nu cei 1-8 potentiali borfasi in robe!

# ovidiu date 4 January 2017 20:18 0

spunea cineva ca doar legislativul este vinovat de solutiile CEDO care condamna intr-o forma sau alta statul roman. Dar de solutiile judecatoresti contradictorii justificate prin sintagma reveriment...? exemplific prin legile succesive ale proprietatilor nationalizate in care cine oare a   tras fara acoperire de ,buna-credinta, in directii diferite , o adevarata loterie , in care constiinta judecatorului pentru proprietate a calcat in picioare legile speciale , adaugand la lege doctrina unor situatii din dreptul comun. De multe ori pentru a imbogati niste ,,descurcareti,,  care i-au prostit pe mostenitorii fostilor proprietari  , numindu-i pe  naivii cumparatori in baza L 112/1995 ca fiind de rea credinta. Cum se face ca TOTI acestia din urma au fost de rea credinta , n-au ,,facut minime si facile diligente,, in cazul locuintelor nerevendicate in instanta decat ulterior.  ,,Diligentele,, erau blocate prin legea insasi , dar asta nu i-a impiedicat pe judecatori sa anatemizeze oameni 

# Petrut date 3 January 2017 00:44 -20

Si nu ma astept sa gasesc pe aici persoane care imi vor da dreptate, dar poate unii dintre cei care citesc isi vor pune cate un semn de intrebare cu privire la veridicitatea informatiilor preluate din presa.

# Toreador date 3 January 2017 10:32 +20

Şi comuniştii se scuză că nu ei au făcut rău, doar au respectat legile în vigoare dictate conform legislativului central. "Ce, nu e vina mea că am omorât şi torturat, mi s-a dat ordin să omor." - comunistul "Ce, nu e vina mea că am distrus vieţi şi destine, nu e vina mea că m-a durut în cur de lege/mi s-a dat ordin de la băieţii cu ochi albaştri să execut la comandă." - d-ta Jalnic, Petruţ, jalnic... vă apăraţi cu acelaşi limbaj de lemn, de carton, ca pe vremea tovarăşilor (ce, nu e vina dumitale, e vina legii, deci tu nu poţi fii niciodată de vină şi tras la răspundere, aşa-i?)  fiindcă ştiţi bine că aţi făcut rău şi acum vă pulsează sângele din capul venelor că veţi răspunde pentru mizeriile pe care le-aţi făcut când v-a durut în başcă sau aţi avut interese.   Vorba ta de mai sus: "Cei care nu o respecta ajung, mai devreme sau mai tarziu, sa plateasca pentru incalcarea ei."

# SOS date 3 January 2017 11:35 +2

Petruţ, îţi dau dreptate doar în parte. Într-adevăr aşa era legea atunci, Cpp nu prevedea obligativitatea audierii, mă rog, administrării de probe în recurs, dar mai ştiu eu că România era parte la Convenţie şi mai ştiu ce prevede şi art. 20 din Constituţia României şi mai ştiu că existau deja hotărâri CEDO (nu ale României), care puteau, mă rog, trebuiau să fie aplicate cu precădere. Pe de altă parte, ceea ce spune domnul Savaliuc, în principiu e k, dar ce nu spune şi asta e GRAV, nu spune de lipsa de personal din instanţe şi parchete. Cum poţi să tragi la răspundere un om când are în instrumentare zeci de dosare? Cum poţi să-i ceri să citească tot cu respectarea termenelor? Greu sau bine zis prin săvârşirea unui abuz. Eu spun că mai înainte trebuie să dai, pentru a putea cere

# Petrut date 3 January 2017 15:36 -8

SOS, zeci de dosare intr-un caz fericit. Sunt sedinte de judecata la anumite instante din tara (si destul de multe, as spune) cu peste 100 de dosare (sunt si cu peste 200 de dosare). Si asta e doar o sedinta. In realitate, un judecator are spre solutionare un numar mult mai mare de dosare, de aici si durata mare de timp dintre termenele de judecata. Se mai greseste? Da, se mai greseste. Dar de aici si pana la a acuza un intreg sistem (asa cum am fost eu atacat deoarece mi-am permis sa-mi expun punctul de vedere) de rea-credinta, e cale lunga. Daca mai demult toata lumea se pricepea la fotbal si la politica, acum s-a adaugat inca o "specializare", toti inteleg si dreptul si toti isi expun o opinie fara sa fi citit o carte de drept pana atunci.

# Edelweiss - Rarinc de Bucovina date 3 January 2017 17:40 +2

Petrutza, dară e un purcoi de luni de când pe acest site am enunțat soluția degrevării încărcăturii de dosare per magistrat: ÎNJUMĂTĂȚIREA SALARIILOR ACTUALILOR CÂRDAȘI JUDICIARI și angajarea altor 4.850 de judecători ! :D Eeeeee? Sankta simplitate a soluției melteanului ... care nu a citit în viața lui nici o carte de drept. Primul BOW cu talangă care a aruncat pe piață prostia asta a fost danileț, care clama că juzii sunt singurii care stăpânesc terminologia juridică. /// Apropos, Petrutza, ia dă o consultație moca: Într-un dosar penal, aflat pe rolul JUDECĂTORIEI SUCEAVA, poate să fie procuror de ședință un procuror de la PARCHETUL TRIBUNALULUI BOTOȘANI? Ne putem pisha cu boltă peste participarea procurorului la ședință în CONDIȚIILE LEGII? (asta ca să-ți dau oleacă pe la mutriță cu încă un exemplu de tembelism judiciar al colegilor tăi de la Suceava care, ofcourse, sunt singurii care au citit o carte de drept. :D :D :D Petruță, petruță, momâie judiciară ce ești tu!

# miron date 3 January 2017 00:25 +28

Eu as adauga si urmatoarea prevedere, pedeapsa se executa dupa emiterea motivarii si daca aceasta nu apare in 3 luni, persoana sa fie considerata achitata. Nu-i normal ca motivarea sa nu apara nici dupa ce a fost ispasita pedeapsa.

# DOREL date 3 January 2017 09:39 +8

Da, da, da !

# George date 3 January 2017 00:39 +19

Adica io daca trec pe rosu platesc amenda, dar daca "magistratu" o da in bara si "omoara" e bine mersi pentru trebuie sa aibe curaj??? Ce shmekerie de doi bani

# Petrut date 3 January 2017 00:53 -19

Magistratul raspunde penal, civil, administrativ sau disciplinar. La fel cum raspundeti dumneavoastra, asa raspunde si magistratul. Asa cum dumneavoastra platiti amenda daca treceti pe rosu, asa plateste si magistratul. Asa cum dumneavoastra veti fi pedepsi daca ucideti o persoana, asa va fi si magistratul pedepsit intr-o atare situatie. Teza conform careia magistratii nu raspund penal indiferent de ceea ce ar face e fundamental gresita si e prezentata tendentios astfel de catre presa. Exista inclusiv infractiuni care ii privesc pe magistrati (de exemplu, represiunea nedreapta). In momentul in care auziti la TV sau cititi undeva ca magistratii nu raspund in niciun fel, va invit sa va puneti urmatoarea intrebare: daca ei nu raspund, cum e posibil ca un anumit magistrat sa fie condamnat penal pentru savarsirea unei infractiuni de luare de mita, de exemplu? In momentul acela va veti da seama ca se incearca mani******rea dumneavoastra.

# Edelweiss - Rarinc de Bucovina date 3 January 2017 02:49 +26

petruț, jude ticălos, dacă nu-ți tace IMEDIAT fleanca, cer IP-ul tău de la adminii LuJu, aflu cumva adresa ta de la providerul tău și vin și-ți dau de cap cu 12 kg de dosare TICĂLOȘIE și MANUFACTURĂ de cea mai joasă speță (2 penale și 1 civil, toate fundamentate pe cel mai abject securism de rit postdecembrist). Să taci, petruț, să taci, căci 75% dintre voi, demenții în robe, ar trebui să fiți întâi arestați și apoi cercetați ca să se găsească pentru ce ați fost arestați. SĂ TACI, TICĂLOSULE TUPEIST! TREBUIE SĂ RĂSPUNDEȚI ȘI VOI, AIDOMA ORICĂRUI CETĂȚEAN, PENTRU VIEȚILE ȘI DESTINELE PE CARE LE DISTRUGEȚI CU ATÂTA INCONȘTIENȚĂ.

# Capac date 3 January 2017 08:21 +22

Petruț, magistrat corupt, procurorul Eva a fost folosit ca unealtă de către șefii lui. Nu răspunde pentru abuzurile lui, ci pentru găinăriile în baza cărora a fost șantajat și controlat de către capii sistemului mafiot din justiție. Legea răspunderii magistraților rezolvă sistemul. :-*

# mulder, agentul mulder date 3 January 2017 08:51 +16

petrutache, tata, cine plm te pune sa vb in numele tuturor colegilor de breasla?! poate tu, in sine ta faci ce ne spui. Ok. Dar de ce te bagi sa vb in numele tuturor cand noi, cretineii care venim ca idiotii prin salile de judecata sa ne cerem dreptatea pentru tot felul de abuzuri suntem luati la misto (asta ca sa fiu bland!) de la primul procuror si pana la ultimul jude? Plus ca fac unii pe idiotii si iti mai si sfideaza orice logica JURIDICA, nu inventata sau bazata pe DEDUCTII LOGICE, NEARGUMENTATE DE LEGE SI DE FAPTE (cum au preluat ei de la SRL)?! Numai ca pe acei colegi ai tai ii doare drept in pl de noi; important e ca isi fac "temele" si raspund cu "sa traiti" la primul prost de la SRI care ii comanda, chiar daca ofiterul e sublocotenent cu muci la nasuc.. 8)

# Florin date 3 January 2017 11:16 +12

Pt. Petrut. Este adevarat ce spui. Dar noi nu vorbim de fapte de coruptie aici, si slaba calitate a actului de justitie.  Vrei o discutie civilizata si cu argumente, pai sa luam materialul clientului... 1. Avem publica o decizie judecatoreasca prin care un magistrat respinge o cerere in domeniul penal pe motiv ca persoana in cauza a exploatat carentele legislative .... Poftim, de cand se pronunta magistratul daca o lege este buna sau rea ? El trebuie sa o aplice. Daca considera ca trebuie respinsa, este ok. Era suficent sa spuna ca se aplica deoarece nu reiese indreptarea infractorului si nu sa se apuce de psihiatrie intr-o motivare. Probabil ai uitat princip[iul de drept : TOT CE NU ESTE INTERZIS ESTE PERMIS.

# Carcotas date 3 January 2017 23:39 +3

Daca magistratul roman raspunde in fata legii, daca legile sunt facute sa elimine tensiunile din societate, daca totusi in societatea romaneasca este atata tensiune in legatura cu modul discutabil in care unii juzi isi fac treaba, TOATE acestea inseamna ca trebuie sa schimbam ceva in privinta mecanismului si temeiurilor de tragere la raspundere penala a lor. Daca este democratie si daca majoritatea asa vrea, domnii si mai ales doamnele (ca-s majoritare in breasla) trebuie sa accepte. nasol!

# Lau date 3 January 2017 01:58 +24

@Petrut, tu te faci ca nu intelegi sau vrei sa ne faci prosti in fata!nu confunda un magistrat ce este infractor cu unul care judeca stramb un proces!

# istetu date 5 January 2017 11:53 0

Unii dintre cei ce fac pe desteptii si aplica fel si fel de pareri,fiecare avand dreptatea lui,pacat ca nu au un vocabular decent,la inaltimea desteptaciunii pe care o clameaza,pcat sa citim cuvinte de toata jena.Tracand la lucruri concrete,care este deosebirea dintre un magistrat-infractor si unul care judeca stramb un proces?

# Edelweiss - Rarinc de Bucovina date 5 January 2017 13:16 +1

Deosebirea e foarte mititică: magistratul-infractor este foarte RAR cazat la Rahova. Magistratul care judecă strâmb nu pățește nimic, ba din contră, primește sinecură de judecător CCR, la ÎCCJ, în CSM sau formator la INM. Ideea e că un magistrat-infractor este un gunoi cu „g” mic, iar unul care judecă strâmb este un Gunoi cu „G” mare. Aprecierea vine de la frățiorii de cârdășie. :lol: :lol: :lol:

# nae girimea date 3 January 2017 07:48 +9

Reforma va fi in momentul in care un departament special al ANAF va face anual inventarul averilor magistratilor . Se va putea evalua corectitudinea magistratuui , daca acesta a judecat corect sau pt diverse " atentii" .

# Anghel Valentin date 3 January 2017 09:14 +2

Orice măsură este binevenită, decât NIMIC. Dar opinia mea, este că ar trebui să începem cu începutul și anume; 1) Revenirea la CONSTITUȚIA ROMÂNIEI DIN 1923.Asta înseamnă că nu vom mai avea DNA.Nu vom mai avea CCR, atribuțiile acestei instituții vor fi preluate de ICCJ 2) Amnistie penală și fiscală,cu obligativitatea ca toți cetățenii să își declare averile.Institutiile conform acestei Constituții, sunt altfel gândite,iar criteriile de selecție sunt altele.

# Vladimarrr...!!! date 3 January 2017 09:42 +16

LA MULTI ANI, domnule Razvan Savaliuc! Cu tot respectul datorat pentru tot ce faceti, va aduc la cunostinta ca acum este PREA TARZIU pentru a se mai putea face ceva. Deja, necontrolata si nesanctionata la timp pentru gravele ei derapaje, Justitia romana s-a transformat dintr-o institutie in sine, intr-o INSTITUTIE PENTRU SINE. Orice actiune cat de legala si bineintentionata ar fi ea, va fi respinsa, iar pedepsirea autorului va fi imediata si exemplara si pentru a le taia si altora pofta de asemenea tentative Don Quijotesti. Si asta cu sustinerea diplomatica, FBI si CIA ale Unchiului Sam. Daca va indoiti de cele spuse de mine, cautati-l macar pe Adrian Severin, cel care vorbea de biroul CIA de la sediul DNA, mult inaintea destainuirilor actualului Cel mai Cautat dintre Ploiesteni. Oricum, apreciez si respect optimismul dumneavoastra, dar nu pot sa uit ca prin targ se spune ca, pesimistul ar fi un optimist bine informat, in timp ce optimistul ar fi un pesimist bine prelucrat.

# santinela date 3 January 2017 09:44 +13

Domnule Savaliuc va admir dar am unele rezerve privitor la "eroarea judiciara" la care faceati trimitere.Pai ia ginditi-va.Se face dosarul,procurorul este corect,prima instanta da o condamnare.Vin caile de atac si "dai" de un complet ca ala cu Camelia Bogdan sau Livia Stanciu si te-ai ras.Solutie impotriva si atunci eu ca procuror mor cu dreptatea in mina ? Doar actele procurorului,solutiile acestuia si ale judecatorilor facute cu Rea credinta,rea intentie(sau o altfel de formulare) ar trebuie pedepsite.In rest este corect ce sustineti. Un singur om il vad de la PSD care sa se bata cu sistemul si care si stie carte- SERBAN NICOLAE !

# zoro date 3 January 2017 10:41 +9

Cei care acuza si cei care impart dreptatea trebuie sa stie ca nu sunt de capul lor,ca raspund de destinele oamenilor si ca nu e de glumit.Daca legile sunt proaste e de datoria lor sa ceara corectarea lor.nu sa condamne oameni nevinovati.

# 2Shy date 3 January 2017 10:50 +10

Stati asa, domn Petrut, ca ne aburiti frumos! Dummeata spui ca "in cazul procurorilor a caror rechizitorii au fost invalidate cu solutii de achitare pe temeiul: nu exista probe, fapta nu e prevazuta de legea penala (cu exceptia dezincriminarii) ori fapta nu a fost savarsita de persoana trimisa in judecata, se va aplica sanctiunea retrogradarii din functie sau a excluderii din magistratura, functie de gravitatea faptei", asta ar impiedica procurorii sa-si faca treaba de frica? Cat de ticalos poti sa fii? Cum sa faci un rechizitoriu fara probe sau mai grav, cu fapte neprevazute in legea penala? Ia raspunde la intrebarea asta: ce patesc acum acesti procurori care fac asa ceva? Si 2: imi place tehnica dumneavoastra de mani******re, venind aici si spunand ca si un magistrat daca da peste cineva pe trecerea de pietoni, el va raspunde, CAND NU DESPRE ASTA E VORBA. AICI E VORBA DE RASPUNDEREA LA SERVICIU!!!!!

# @Petrut date 3 January 2017 12:48 +7

Dle Petrut, nu mai dezinformati. Chiar daca legislatia din Romania nu este conforma cu legislatia UE, se aplica prioritar cea din urma. Prin urmare, pozitia dvs. cu privire la abuzul savarsit impotriva primarului din R. Valcea, este gresita si va descalifica.

# Edelweiss - Rarinc de Bucovina date 3 January 2017 11:41 +6

Observ că imediat după producerea acelei „nefăcute” din 11 dec. 2016, de care se temeau cel mai mult Semizeii, Androizii și Cyborgii înțoliți în robe, acest site a devenit CÂMP TACTIC și mai ales OBIECTIV pentru o serie de LĂTRĂI CU EPOLEȚI. Ziele trecute behăia un sergent-major pe aceleași lătrături mani******toare ce amestecau caprele și verzele, anticorupția cu ticăloșia, cazuri punctuale cu tematica generală clamată de Cetate: ASANAREA MORALĂ A SISTEMULUI NAȚIONAL DE TICĂLOȘIE JUDICIARĂ. Azi văd că apare un… petruț, (sau o petruță, cred!) care ne ia la f***-ți botul cu aceleași iuțeli de vorbe și nebăgări de seamă: că magistrații răspund ca și alți cetățeni pentru accidentul de circulație sau pentru rahatul potăilor din parcuri. Motiv pentru care îi răspund în urlete alți cititori, mult mai inteligenți ca tălâmbul diversionist. Aloooo, nenea, e vorba despre RĂSPUNDEREA CU PRIVIRE LA EFECTUAREA CU REA-CREDINȚĂ A PROFESIEI! E vorba despre zecile și sutele de mii de Rarinci.

# nae girimea date 3 January 2017 11:47 +5

Intre masuri as mai propune : - limitarea mandatelor la 3 ani pt functiile la care accesul e prin numire . - limitarea mandatelor la 1 (unul) pt aceste functii . - interzicerea "autoreglementarii " ( am vazut cazul CSM care si-a construit un statut nobiliar prin varii privilegii pe care si le-a aprobat. Asa ceva e de Kafka : trebuie sa existe o entitate superioara care sa supervizeze astfel de lucruri)

# Edelweiss - Rarinc de Bucovina date 3 January 2017 11:48 +5

Petruță, ia judecă iute pe acest forum următoarele dosare: 1 penal în care se vede limpede și de pe LUNĂ faptul că un cetățean LIBER, (care a deranjat timp de 2 ani systemul), ÎMPOTRIVA CĂRUIA NU EXISTĂ NICI O PLÂNGERE SAU DENUNȚ, a fost ÎNTÂI MONITORIZAT NELEGAL, ÎN AFARA ORICĂREI PROCEDURI LEGALE SAU PROCEDURALE. a) Ce faci în cameră preliminară când ți se invocă nelegalitatea probelor și a actelor de procedură efectuate în baza acestor probe nelegale? b) Ce pronunți în fond, după încheierea dezbaterilor în acest caz în care, pe lângă nelegalitatea probatoriului administrat, sunt zeci de indici care te trimit către art. 16 lit a) – fapta nu există și 16 lit. b) fapta nu este prevăzută sau comisă cu vinovăția prevăzută de lege? Judecă tu întâi și apoi îți dau linkurile să vezi ce a judecat O CLOACĂ JUDICIARĂ DIN SUCEAVA!

# Edelweiss - Rarinc de Bucovina date 3 January 2017 11:59 +5

Apoi judecă asta: 2 penal: ca să fie cât mai necredibil mesajul celui de mai sus, care a iesit în protest public, aceeași cârdășie judiciară mai manufacturează un penal – cică un abandon de familie. Presează fosta soție a protestatarului să depună plângere. Învinuitul depune la dosar dovada achitării integrale a ceea ce se reține a fi prejudiciu. Acum ține-te bine de parâmă, că vine tzumani-ul judiciar: Dosarul care AR FI TREBUI CLASAT LA PARCHET este updatat cu alte 2 declarații ale fostei soții. Aceste cică „noi acuzații” NU SE ADUC LA CUNOȘTINȚA INCULPATULUI, (art. 4 C.p.p dă-l în mă-sa, nu-i așa?) iar dosarul se trimite pe masa instanței. Hai să-ți spun doar câteva din dementele „probe” din dosar cu care se justifică, chipurile, o eventuală rea-credință: - O adeverință medicală de la un cabinet la care „inculpatul” NICI MĂCAR NU ESTE ÎNSCRIS.

# Edelweiss - Rarinc de Bucovina date 3 January 2017 12:01 +5

- Conținutul acelei adeverințe, negatoriu dpdv al conținutului solicitat de Parchet, este alterat sintactic și fonetic și se obține un enunț afirmativ, cu caracter incriminator (fals intelectual pe față) - Apoi, același dement procuror, deși are în față sumedenie de înscrisuri doveditoare ale unor circumstanțe faptice, se apucă și atestă, ca reale, tot felul de gogomănii (al doilea fals intelectual) Și toate acestea doar din dorința iresponsabilă a unui tembel cu robă de a-și pune în aplicare vorbele pe care nu a avut nici un fel de reținere de a le spune în fața „inculpatului” prefabricat: „lăsați-vă de luptă că la urmă veți trage linie și veți vedea ce ați câștigat” „ o să vă trebuiască o groază de bani și de avocați ca să vă scoateți” „încet-încet vezi fi denigrat iar cuvântul dumneavoastră nu va mai fi în nici un fel credibil” Petruță, vrei numele dementului: BUCȘA ANDREI SEBASTIAN de la PARCHETUL DIRBAU (Parchetul Rădăuți)

# CocoT date 3 January 2017 12:05 -1

Sigur o să.l numească pe CazaTura, prietenul lui Tă****** și RadulescO !!!!

# Edelweiss - Rarinc de Bucovina date 3 January 2017 12:17 +4

P.s. am uitat să-ți spun ce e dosarul civil: după ce am luat la cunoștință despre imensul exercițiu kaghebist de monitorizare nelegală, am ieșit în protest public în fața palatului de Justiție. În paralel, am publicat pe o pagină FB scanări ale ticăloșiei judiciare de la Rădăuți. Ce crezi că urmează? milițianul care timp de un an de zile m-a monitorizat fără mandat sau plângere și a furnizat aceste abjecte „probe” în manufacturarea primului dosar penal, ... (țin-te bine de parâmă, că mai vine un tsumani judiciar!) ... M-A DAT ÎN JUDECATĂ, ÎN RĂSPUNDERE CIVILĂ DELICTUALĂ. Cică publicitatea făcută neokaghebismului lui i-a afectat dreptul la demnitate !!! (din fericire, în acel dosar am triumfat!). Iaca picătura ce a umplut paharul cârdașilor: commentariul userului „Mjollnir de la articolul ăsta: https://www.monitorulsv.ro/Local/2013-12-03/Transelectrica-a-lasat-700000-de-suceveni-fara-energie-electrica

# Dan date 3 January 2017 13:24 +4

As fi vrut sa mai adaug ceva, insa formatul raspunsurilor nu mi-a permis asta, depasind, probabil, numarul caracterelor inscrise. De ce credeti ca masurile propuse de catre R.Savaliuc ar descuraja magistratii in instrumentarea dosarelor? Au frica, poate, pentru ca nu au raspuns suficient de bine la comanda politica sau a sefilor pe linie profesionala? Daca nu se simt in stare sa-si mentina independenta profesionala, este chiar recomandat a-si cere ejectarea din sistem, atata timp cat au dubii privind deontologia lor. Nu-mi pot inchipui cum un gen de cauza, cu unic reclamant in zeci de dosare, dupa numarul paratilor, si solutionate de catre doua complete judiciare ale aceleiasi instante, a avut rezultate diferite in cauzele cu pricina, desi reclamantul a practicat copy-paste in ele, schimband doar numele paratului. Cum se face ca dosare identice au avut solutionari diferite? Nu ati studiat, cu totii, aceeasi curricula?

# Dan date 3 January 2017 13:45 +4

Petrut: „Magistratul raspunde penal, civil, administrativ sau disciplinar. La fel cum raspundeti dumneavoastra, asa raspunde si magistratul. Asa cum dumneavoastra platiti amenda daca treceti pe rosu, asa plateste si magistratul.” Cred ca deja vreti sa ma prostiti! Comentatorii acestei postari se refere la erorile savarsite de catre magistrati pe timpul indeplinirii sarcinilor de serviciu, nu in timpul dvs liber. Oare nu stiti ca un magistrat nu poate fi facut raspunzator pentru solutia data si anulata de CEDO la mai mult de doi ani de la emiterea ei in Romania? Special a fost precizat acest termen, caci o procedura completa la CEDO poate dura si 4-5 ani, timp in care romanasul-magistrat este exonerat de raspunderea disciplinara si patrimoniala in legatura cu solutia cretina, infirmata dincolo de granita.

# Edelweiss - Rarinc de Bucovina date 3 January 2017 14:16 +3

LuJu, vă propun un proiect online interactiv: HARTA NELEGIUIRII ȘI TICĂLOȘIEI JUDICIARE DIN RROEMENICA. Alcătuită pe baza opiniilor și plângerilor cititorilor LuJu (asta ca să nu mai vină caporalii și sergenții majori din Divizia de Presă a SRI ca să arunce petarde referitoare la numărul nostru, al cititorilor). Hai să facem harta României, pe cele 15 Curți de Apel plus ÎCCJ, cu instanțele și parchetele arondate, pe care să începem să le colorăm în culoarea Ticăloșiei judiciare. Eu pun prima pată pe hartă: CURTEA DE APEL SUCEAVA prin judecătoria și parchetul Rădăuți, judecătoria, tribunalul, CA și PCA Suceava. Au mai fost pe această pagină semnale despre ICCJ, CA Craiova, CA Oradea, CA Bacău, CA Ploiești. Așteptăm alte și alte semnale ale cetitorilor noștri care sunt muult-muult mai inteligenți decât LĂTRĂII LOR!

# Flaviu date 3 January 2017 14:56 +5

Daca d-na judecator Camelia Bogdan a fost in stare sa citeasca in cateva ore cele 40 de dosare ale cazului Telepatia si nu s-a agitat aproape nimeni din sistem ca nu e posibil asa ceva, atunci fie-mi cu iertare, dar sa se puna toti pe citit ca d-na Camelia Bogdan. Inainte sa se planga de insuficienta personalului, sa se planga de actiunile colegilor corupti din magistratura. Dupa ce se curata sistemul, il putem primeni cu oameni noi angajati prin concurs, nicio problema.

# Ady date 3 January 2017 18:46 +4

Din toate afirmațiile făcute pot fi extrase paragrafe(articole) benefice pentru eventualele legi(amendamente) pentru buna funcționare a justiției (cu excepția jignirilor).....!!! Cea mai importantă problemă este însă clarificarea statutului procurorului, care nicăieri în lume(respectiv țări democratice)nu este"magistrat", ci doar avocat care apără interesele statului in toate litigiile apărute....!

# Alex date 4 January 2017 00:35 +2

Consider ca pentru o reforma reala ar mai trebui ceva. Magistratii sa fie doar judecatorii Procurorii nu trebuie sa mai fie magistrati, in caz contrar ar trebui ca si avocatii sa fie magistrati. Altfel haideti sa ne imaginam un caz in care inculpatul spune ceva de genul: Domnule magistrat (judecator) magistratul care ma acuza (procuror) a fabricat probe. Pai magistratul (judecator) va lua foc caci toata brasla magistrtilor poate fi afectata. Adica magistratul care judeca si cel care acuza, beau cafeau a impreuna, au acces la aceleasi "cluburi" au aceleasi surse in timp ce avocatul nu poate sa sustina un caz pe picior de egalitate cu magistratul (procuror). Deci pentru un proces echitabil ori procurorul nu mai este magistrat ori ii facem magistrati si pe avocati. Ce parere aveti?

# Maria date 4 January 2017 11:23 0

Domnule Savaliuc ! Cunoasteti dvs.si cei din echipa dvs.situatia noastra a grefierilor care in 2010 am fost terminati prin taierea in proportie de 80% a pensiilor si care nici pana in prezent nu suntem in plata , intrucat ne-au mai dat o ppalma cu limitarea varstei de 60 ani , ori noi am fost pensionati in baza L.567 , am pierdut procesele , am fost asa si asa , sa mai spun ce am tras poate lo o emisiune in platou , sa redam cum unii domni magistrati au motivat respingerea contestatiei incadrandu-ne in randul asistatilor , de 6 ani de tot luptam cu toate guvernele sa intram in drepturi , si am mai ramas doar 70 de persoane ? Ce am dori noi ? conchideti !! Mimeni nu s-a sesizat , nici dl Gadea , nici RTV nimeni , nimeni ne-am imbolnavit in sistem !!!

# justitie date 4 January 2017 12:59 0

Nu sint magistrat de nici un fel dar traiesc in democratie totala din 90 si Il apreciez mult pe dnul Savaliuc !Parerea mea ca simplu om e ca ar trebui magistrati ca stanciu,bogdan......sa plateasca la inceput iar apoi dupa "greseli" repetate sa ajunga si sa plateasca ca biata dna Rarinca!!!si dati afara din magistratura!Din ce aud va aflati datorita acestor figuri ca in anii 50-60!!ex:dnii primar Rm Vilcea,Berbeceanu,Rarinca....Voiculescu......

# Ade date 4 January 2017 15:36 0

Dl. procuror Petruț ati afirmat mai sus ca: "Magistratilor le pasa de lege, credeti-ma. Si majoritatea dintre ei o si respecta" Ce facem cu restul care isi bat joc, care fac abuzuri sau nu înțeleg pt ca numai tin pasul cu perfecționarea profesională?! In alte țării se aplica aceste principii pe care le regăsiți in articol.

# Smithd620 date 8 January 2017 18:24 -1

Very nice post. I certainly appreciate this website. ekfgakedddeeefgd

# Smithc296 date 8 January 2017 18:25 0

I actually got into this post. I located it to be fascinating and loaded with exclusive points of interest. I like to read material that makes me believe. Thank you for writing this fantastic content. aecfagakbekedkcd

# Smithg778 date 8 January 2017 18:25 -1

I think this is a real great blog post.Much thanks again. fdefdbbddecgkcgb

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 27.11.2024 – Laura Kovesi, ministru de Justitie. Danilet, varianta de rezerva

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva