13 June 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

PEDEPSE MAI GRELE PENTRU SOFERII BETI, DROGATI SAU FARA PERMIS – Senatorul PSD Robert Cazanciuc a depus un proiect de lege prin care conducatorii auto prinsi fara permis, beti sau drogati sa poata primi pana la 10 ani interdictie de a mai sofa. Initiativa legislativa elimina posibilitatea ca soferii beti sau drogati sa scape cu amenda penala. Proiectul inaspreste pedepsele pentru traficantii de droguri, obligand judecatorii sa le interzica exercitarea unor drepturi (Documente)

Scris de: Valentin BUSUIOC | pdf | print

24 September 2023 12:34
Vizualizari: 2269

Senatorul PSD Robert Cazanciuc (foto) – vicepresedinte al Senatului – a depus joi, 21 septembrie 2023, un proiect de lege prin care urmareste sa inaspreasca pedepsele pentru soferii prinsi conducand fara permis, beti sau drogati.



Mai exact, initiativa de act normativ (avand denumirea completa „Lege pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul prevenirii si combaterii traficului si consumului ilicit de droguri si alte substante susceptibile de a avea efecte psihoactive”) prevede ca soferii aflati intr-o situatie dintre cele de mai sus sa aiba interdictie de pana la 10 ani de a mai conduce vreun autovehicul. Totodata, proiectul elimina posibilitatea ca soferii prinsi beti, drogati sau fara permis sa scape cu o simpla amenda penala. Altfel spus: judecatorii vor fi obligati sa-i condamne la inchisoare. Totodata, initiativa lui Cazanciuc – avand-o drept co-autoare pe deputata PSD Diana Tusa – le interzice judecatorilor sa amane aplicarea pedepsei.

Pedepsele sunt inasprite si pentru cei prinsi cu droguri la ei – indiferent daca sunt traficanti sau consumatori. Concret, proiectul senatorului PSD ii constrange pe judecatori ca la pachet cu condamnarea sa dispuna si interzicerea temporara a anumitor drepturi pentru consumatori sau traficanti.


Iata cum isi motiveaza Robert Cazanciuc proiectul de lege:


Traficul de droguri si alte substante cu efecte psihoactive a devenit un flagel extrem de agresiv si dificil de controlat. Date statistice arata ca numarul traficantilor de droguri este in crestere si, proportional cu aceasta crestere, este si sporirea numarului celor care consuma droguri, multi dintre ei fiind minori. Populatia este din ce in ce mai ingrijorata de acest flagel, de prezenta crescuta a traficantilor de droguri in apropierea scolilor, stadioanelor, a complexelor in care se organizeaza concerte sau alte manifestari culturale ori sportive. Totodata, In ultimii ani, autoritatile publice competente, mijloacele mass-media fac cunoscut opiniei publice, aproape zilnic, cazuri grave in care nu numai adulti, dar si numerosi tineri, chiar minori, consuma droguri si alte substante psihotice, punandu-si astfel, sanatatea si viata chiar, in pericol.

Sub influenta unor astfel de substante, se produc din ce in ce mai des, fapte extrem grave de pericol social. Din ce in ce mai des, organele de politie raporteaza accidente rutiere grave, unele soldate cu victime omenesti, comise de persoane, indeosebi tineri, dupa ce au consumat droguri, ori alte substante psihoactive, sau care se aflau in stare de ebrietate. Aceasta situatie este extrem de ingrijoratoare, mai ales ca date statistice recente, anchete sociologice, studii de specialitate arata ca fenomenul se afla intr-o dinamica accentuata, practic, fiind greu de controlat.

Este evident ca nu exista un cadru juridic ferm de prevenire si combatere eficienta a traficantilor de droguri, precum ci si a celor care consuma droguri si alte substante susceptibile de a avea efecte psihoactive.

Este datoria statului sa stabileasca strategii menite sa combata cu prioritate si in mod eficient traficul si consumul ilicit de droguri si orice alte substante. Totodata, este nevoie de o imbunatatire a asistentei medicale a consumatorilor de droguri in vederea vindecarii acestora si recuperarii lor pentru o viata sociala si profesionala decenta. De aceea, este necesara o abordare noua la nivelul intregii societati a modului de abordare a masurilor generale antidrog, care sa implice, alaturi de institutiile abilitate in acest domeniu, scoala, familia, organizatii ale societatii civile, astfel incat fenomenul traficului si al consumului ilicit de droguri sa regreseze cat mai curand.

Prezenta propunere legislativa are la baza o ampla documentare asupra fenomenului agravarii consumului de droguri. Propunerile avansate in initiativa legislativa sunt, totodata, rodul unor ample consultari cu medici, sociologi, psihologi, politisti, precum si cu numerosi magistrati – procurori si judecatori, care au acumulat o vasta experienta in acest domeniu si sunt direct interesati in remedierea neajunsurilor legate, in general, de consumul de droguri.

Prin initiativa legislativa se propune modificarea mai multor acte normative – Legea nr.143/2000 privind combaterea traficului si consumului ilicit de droguri, Legea nr.194/2011 privind combaterea operatiunilor cu produse susceptibile de a avea efecte psihoactive, altele decat cele prevazute de acte normative in vigoare si Codul penal.

Initiatorii au in vedere, intre altele, accelerarea procesului de evaluare a consumatorului de droguri, astfel incat aceasta sa aiba loc cat mai aproape de momentul consumului propriu de substante psihoactive si, prin urmare, sa se determine precis efectele produse de acestea asupra persoanei care le-a consumat. Concret, procurorul va avea posibilitatea sa analizeze inca de la sesizare si inregistrarea dosarului de urmarire penala a circumstantelor comiterii infractiunii comise de un consumator de droguri. De asemenea, modificarea Legii nr.194/2011 se refera la posibilitatea acordarii unei asistente medicale si psihologice a persoanelor asupra carora s-au gasit produse susceptibile a avea efecte psihoactive. Propunerea legislativa contine, totodata, mai multe completari aduse aceleiasi leg, prin care initiatorii prevad stabilirea unor circumstante agravante ale infractiunilor reglementate in actul normativ respectiv, pentru care si sanctiunile penale aplicate vor fi mai grave.

In privinta modificarii Codului penal, semnatarii initiativei legislative propun introducerea unui alineat nou la articolul 83, potrivit caruia instanta de judecata nu poate dispune amanarea aplicarii pedepsei persoanelor condamnate definitiv pentru comiterea infractiunilor prevazute la art. 335 si art. 336 din Codul penal.

Fata de cele prezentate, a fost elaborata Propunerea legislativa pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul prevenirii si combaterii traficului si consumului ilicit de droguri si substante susceptibile de a avea efecte psihoactive”.


Prezentam comentariul publicat joi de Robert Cazanciuc pe Facebook:


Am depus, astazi, asa cum am promis public, un proiect legislativ menit sa previna si sa combata cu mai mare fermitate si eficienta traficul de droguri, care a luat o asa amploare in ultimul timp incat am ajuns sa asistam la din ce in ce mai multe drame in societatea noastra, inclusiv la tragedii pe sosele tarii.

Sunt vizate mai multe legi care opereaza in domeniul combaterii traficului de #droguri.

1. Dreptul de a mai conduce vehicule va fi interzis pe o perioada de pana la 10 ani in cazul depistarii soferilor sub influenta drogurilor sau alcoolului. In plus, pedeapsa cu inchisoarea nu va mai putea fi amanata.

2. Se vor majora pedepsele privind si finantarea faptelor ce au legatura cu traficul si consumul de substante psihoactive.

3. Produsele psihoactive, mijloacele de producere a lor, banii, valorile sau orice alte bunuri dobandite prin valorificarea produselor vor fi confiscate.

4. Folosirea minorilor in derularea de operatiuni cu substante psihoactive va fi o circumstanta agravanta in savarsirea infractiunilor privind traficul de doguri.

5. Va fi redusa la maxim durata in care consumatorii vor intra in programe de consiliere pentru a evita tragedia de la 2 Mai, al carei autor a refuzat, la 17 ani, sa urmeze asistenta de specialitate.

#LegeaAnastasia

#PunemStopDrogurilor”.


Redam textul complet al proiectului de act normativ:


Art.I –

Articolul 19 din Legea nr.143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului si consumului ilicit de droguri, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I nr. 63 din 6 martie 2014, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:

'Art.19. –

(1) In cazul savarsirii infractiunii prevazute la art.4, procurorul dispune de indata evaluarea consumatorului in scopul includerii acestuia in circuitul integrat de asistenta a persoanelor consumatoare de droguri, in raport de circumstantele personale ale consumatorului si de imprejurarile concrete in care a fost comisa fapta si daca acesta nu se afla in mod voluntar inclus intr-un astfel de circuit integrat de asistenta.

(2) In cazul consumatorilor minori evaluarea prevazuta la alin.(1) este obligatorie.

(3) Evaluarea consumatorului se realizeaza cu consimtamantul acestuia de catre centrul de prevenire, evaluare si consiliere antidrog.

(4) In functie de concluziile raportului de evaluare intocmit de centrul de prevenire, evaluare si consiliere antidrog, in termen de 5 zile de la primirea acestuia, procurorul dispune, cu acordul scris al consumatorului, includerea acestuia in programul integrat de asistenta a persoanelor consumatoare de droguri.

(5) In situatia in care consumatorul, pana la emiterea raportului de evaluare, face dovada inscrierii voluntare intr-un circuit de asistenta a persoanelor consumatoare de droguri, procurorul dispune trimiterea raportului de evaluare catre centrul, sau dupa caz unitatea medicala care acorda asistenta consumatorului in vederea reevaluarii programului individual al acestuia'.

Art.II. – Legea nr.194/2011 privind combaterea operatiunilor cu produse susceptibile a avea efecte psihoactive, altele decat cele prevazute de acte normative in vigoare, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.140 din 26 februarie 2014, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Articolul 16 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

'Art.16. –

(1) Fapta persoanei care, fara a detine autorizatie eliberata in conditiile prezentei legi, efectueaza fara drept operatiuni cu produse stiind ca acestea sunt susceptibile de a avea efecte psihoactive constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 2 la 7 ani si interzicerea unor drepturi, daca fapta nu constituie o infractiune mai grava.

(2) Fapta persoanei care, fara a detine autorizatie eliberata in conditiile prezentei legi, efectueaza fara drept operatiuni cu produse despre care trebuia sau putea sa prevada ca sunt susceptibile de a avea efecte psihoactive constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 1 an la 5 ani si interzicerea unor drepturi.

(3) Tentativa la infractiunile prevazute de prezentul articol se pedepseste'.

2. Dupa articolul 19 se introduc sase noi articole, Art.19/1-19/6, dupa cum urmeaza:

'Art.19/1 –

(1) Punerea la dispozitie, cu stiinta, cu orice titlu, a unei locuinte sau a unui local ori a oricarui alt loc amenajat, in care are acces publicul, pentru consumul fara drept de produse susceptibile de a avea efecte psihoactive ori tolerarea consumului fara drept in asemenea locuri, precum si tolerarea consumului, fara drept, de produse susceptibile a avea efecte psihoactive, de catre proprietarul, chiriasul sau administratorul unui imobil aflat in stare de degradare, dezafectat ori in constructie se pedepseste cu inchisoare de la 1 la 5 ani si interzicerea unor drepturi.

(2) Administrarea sau remiterea, fara reteta medicala, de produse susceptibile a avea efecte psihoactive unei persoane, se pedepseste cu inchisoare de la 1 la 5 ani.

(3) Indemnul la consumul fara drept de produse susceptibile de a avea efecte psihoactive, prin orice mijloace, se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani.

(4) Finantarea in orice mod a savarsirii faptelor prevazute la art.16 si art.191 alin.(1) se sanctioneaza cu pedepsele prevazute de lege pentru aceste fapte, limitele speciale ale acestora majorandu-se cu o treime.

(5) Tentativa la infractiunile prevazute de prezentul articol se pedepseste.

(6) Se considera tentativa si producerea sau procurarea mijloacelor ori instrumentelor, precum si luarea de masuri in vederea comiterii infractiunilor prevazute la alin. (1).

'Art.19/2 – Daca faptele prevazute la art.16 au avut ca urmare moartea victimei, pedeapsa este inchisoarea de la 15 la 25 de ani si interzicerea unor drepturi.

Art.19/3 – Cu privire la infractiunile cuprinse in prezenta lege, pe langa situatiile prevazute in Codul penal, constituie circumstante agravante urmatoarele situatii:

(a) produsele susceptibile a avea efecte psihoactive au fost trimise sau livrate, distribuite sau oferite unui minor, unui bolnav psihic, unei persoane aflate intr-un program terapeutic ori s-au efectuat alte asemenea activitati interzise de lege cu privire la una dintre aceste persoane ori daca fapta a fost comisa intr-o institutie sau unitate medicala, de invatamant, militara, loc de detentie, centre de asistenta sociala, de reeducare sau institutie medical-educativa, locuri in care elevii, studentii si tinerii desfasoara sau participa la activitati educative, culturale, sportive, sociale, manifestari artistice ori in apropierea acestora;

(b) folosirea minorilor in savarsirea faptelor prevazute la art.16 si art.19/1;

(c) produsele susceptibile a avea efecte psihoactive au fost amestecate cu alte substante care le-au marit pericolul pentru viata si integritatea persoanelor.

Art. 19/4 –

(1) Produsele susceptibile a avea efecte psihoactive si alte bunuri care au facut obiectul infractiunilor prevazute la art.16 si art.19 se confisca, iar daca acestea nu se gasesc se confisca echivalentul lor in bani.

(2) Se confisca, de asemenea, banii, valorile sau orice alte bunuri dobandite prin valorificarea produselor susceptibile a avea efecte psihoactive si a altor bunuri prevazute la alin. (1).

(3) Sumele rezultate din valorificarea bunurilor confiscate si banii confiscati conform alin. (1) si (2), constituie venituri ale bugetului de stat si se evidentiaza in cont separat in bugetul de stat.

Art. 19/5 –

(1) Produsele susceptibile a avea efecte psihoactive ridicate in vederea confiscarii se distrug potrivit art. 574 lit. d) din Codul de procedura penala. Pastrarea de contraprobe este obligatorie.

(2) Sunt exceptate de la distrugere:

a) medicamentele utilizabile, care au fost remise farmaciilor sau unitatilor

spitalicesti, dupa avizul prealabil al Directiei farmaceutice si dispozitive medicale din cadrul Ministerului Sanatatii;

b) plantele si substantele utilizabile in industria farmaceutica sau in alta industrie, in

functie de natura acestora, care au fost remise unui operator economic public sau privat, autorizat sa le utilizeze ori sa le exporte;

c) unele cantitati corespunzatoare, care vor fi pastrate in scop didactic si de cercetare stiintifica sau au fost remise institutiilor care detin caini si alte animale de depistare a drogurilor, pentru pregatirea si mentinerea antrenamentului acestora, cu respectarea dispozitiilor legale.

(3) Distrugerea produselor susceptibile a avea efecte psihoactive se efectueaza periodic, prin incinerare sau prin alte mijloace adecvate, de catre o societate reglementata de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, autorizata, in prezenta unei comisii formate din judecatorul delegat cu executarea, cate un reprezentant al Agentiei Nationale Antidrog, al Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice, un specialist din cadrul formatiunii centrale specializate in prevenirea si combaterea traficului si consumului ilicit de droguri din Inspectoratul General al Politiei Romane si gestionarul camerei de corpuri delicte a aceleiasi unitati. In cazul in care distrugerea nu are loc in circumscriptia instantei de executare, din comisie face parte judecatorul delegat cu executarea de la instanta corespunzatoare in grad in circumscriptia careia are loc distrugerea. Un exemplar al procesului-verbal se trimite instantei de executare.

(4) Bunurile si mijloacele folosite la fabricarea ilicita a produselor susceptibile a avea efecte psihoactive pot fi folosite in scop didactic, prin punerea lor la dispozitia unitatilor de pregatire a organelor de aplicare a legii sau prin folosirea lor in campanii de constientizare a riscurilor asociate consumului de droguri.

Art. 19/6 –

Dispozitiile art.21 din Legea nr.143/2000 se aplica in mod corespunzator si cu privire la produsele susceptibile a avea efecte psihoactive'.

Art. III - Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 510 din 24 iulie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si completeaza, dupa cum urmeaza:

1. La articolul 66, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

'(1) Pedeapsa complementara a interzicerii exercitarii unor drepturi consta in interzicerea exercitarii unuia sau mai multora dintre urmatoarele drepturi:

(a) Dreptul de a fi ales in autoritatile publice sau in orice alte functii publice;

(b) Dreptul de a ocupa o functie care implica exercitiul autoritatii de stat;

(c) Dreptul strainului de a se afla pe teritoriul Romaniei;

(d) Dreptul de a alege;

(e) Drepturile parintesti;

(f) Dreptul de a fi tutore sau curator;

(g) Dreptul a de a ocupa functia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfasura activitatea de care s-a folosit pentru savarsirea infractiunii;

(h) Dreptul de detine, purta si folosi orice categorie de arme;

(i) Dreptul de a conduce anumite categorii de vehicule stabilite de instanta;

(j) Dreptul de a parasi teritoriul Romaniei;

(k) Dreptul de a ocupa o functie de conducere in cadrul unei persoane juridice de drept public;

(l) Dreptul de a se afla in anumite localitati stabilite de instanta;

(m) Dreptul de a se afla in anumite locuri sau la anumite manifestari sportive, culturale ori la alte adunari publice, stabilite de instanta;

(n) Dreptul de a comunica cu victima sau cu membri de familie ai acesteia, cu persoanele cu care a comis infractiunea sau cu alte persoane, stabilite de instanta, ori de a se apropia de acestea;

(o) Dreptul de a se apropia de locuinta, locul de munca, scoala sau alte locuri unde victima desfasoara activitati sociale, in conditiile stabilite de instanta de judecata'.

(2) Dupa articolul 66, alineatul (1) se introduce un alineat nou, alin. (1/1), avand urmatorul cuprins:

(1/1) Interzicerea exercitarii drepturilor prevazute la alin. (1) se dispune de catre instanta dupa cum urmeaza:

a) pe o perioada de la 1 la 5 ani, in cazul interzicerii exercitarii drepturilor prevazute la lit. a) – h) si j) – o);

b) pe o perioada de la 1 la 10 ani in cazul interzicerii exercitarii dreptului prevazut la lit. i)'.

3. La articolul 83 dupa alineatul (2) se introduce un alineat nou, alin.(2/1), avand urmatorul cuprins:

'(2/1) Nu se poate dispune amanarea pedepsei in cazul infractiunilor prevazute la art.335 si art.336 din Codul penal'.

4. Articolul 336 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

'Art.336 –

(1) Conducerea pe drumurile publice a unui vehicul pentru care legea prevede obligativitatea detinerii permisului de conducere de catre o persoana care are o imbibatie alcoolica de peste 0,80 g/l alcool pur in sange se pedepseste cu inchisoare de la 1 la 5 ani si interzicerea unor drepturi.

(2) Cu aceeasi pedeapsa se sanctioneaza si persoana, aflata sub influenta unor substante psihoactive, care conduce un vehicul pentru care legea prevede obligativitatea detinerii permisului de conducere.

(3) Daca persoana aflata in una dintre situatiile prevazute in alin. (1) si alin.(2) efectueaza transport public de persoane, transport de substante sau produse periculoase ori se afla in procesul de instruire practica a unor persoane pentru obtinerea permisului de conducere sau in timpul desfasurarii probelor practice ale examenului pentru obtinerea permisului de conducere, pedeapsa este inchisoarea de la 2 la 7 ani si interzicerea unor drepturi'”.

Comentarii

# Lila date 24 September 2023 13:00 -16

Un senator care își face treaba,ar trebui să vedem mai mulți cu astfel de inițiative.,.,în cât mai multe domenii!!!

# Cris date 24 September 2023 15:33 +23

Mi se pare pueril cand parlamentarii se lauda pentru voturi cu legi prin care cresc pedepsele sau le scad la anumite infractiuni. Si un copil poate gandi in directia asta. Ministerul Justitiei are rolul de propune legislatie pentru politica penala a tarii. Parlamentarii o fac ca sa isi justifice mandatul. Plus ca nu au nici un efect semnificativ, in afara de imaginea personala. Le mai dau si nume ca sa fie mai pompos.. Evaziunea fiscala mare se pedepseste cu pedepse intre 9 si 15 ani.. o aberatie in timp ce in Elvetia nici macar nu e infractiune, iar in alte tari nu depaseste 7 ani. Si totusi toata lumea in Romania vorbeste ca e evaziune maxima. Atunci de ce fac evaziune daca sunt asa mari pedepsele? Daca evazionistii nu se sperie, sa vezi atunci ce analize juridice fac cei drogati sau bauti inainte sa se urce la volan.

# santinela date 24 September 2023 15:46 +18

Deci papagalul neamului pune semnul de egalitate intre a fi drogat sau beat ! Cum stabilesti starea de betie ? Un om de 120 kg bea doua beri si iese pozitiv la test,asta ineamna ca este beat ? Nu-ti ajunge mai Predoiule ca ai fost cel mai slab ministru al justitiei din toate timpurile ( asta totusi dupa Macovei si userist) si ai distrus tot sistemul de jsutitie cu pupaturile in dosurile UE privind codurile ?

# Lorenzo de Medici date 24 September 2023 21:47 +21

Un inadecvat. La fel ca așa zisa "lege Anastasia". O abominațiune juridică. Un individ, care nu a făcut în viața lui un dosar ca procuror, dă acum lecții teoretice de drept. În rest, o gogoașă politica lipsită de orice substanță. O nulitate absolută.

# cetatean de moda veche date 25 September 2023 10:40 +21

Pe vremuri, la mare actualitate erau "TEORIA CHIBRITULUI" iar la "subiect" era "DESPICAREA FIRULUI IN 4"."Teoriile" substituiau o serie de lacune la nivelul "cunostintelor" SEFULUI. Sustinute fiind prin "AUTORITATEA FUNCTIEI( adulate fiind de catre pupatorii dosului, adica esalonul 2). In prezent constat cu stupoare ca desi "se stie" "capacitatea, posibilitatile" SEFULUI in intreg sistemul, acum ( pe treapta"superioara" a democratiei) se pune semnul egalitatii intr-e TEORIA DREPTULUI (DE NIVEL SUPERIOR, TEORETIC SI PRACTIC) si " TEORIA" DREPTULUI " DE NIVEL "POLITIC". In aceste conditii am tot dreptul DE A MA INDOI, CRESCAND MARJA DE NEINCREDERE IN INTREG SISTEMUL SPOLIAT DE VALORILE UMANE SI INTELECTUALE ALE TEORETICIENILOR, PRACTICIENILOR DREPTULUI APOLITIC. Cu tot respectul, personal constat, ca acesta NU MAI ESTE JUSTITIE care sa dea siguranta cetatenilor. Totul devine o "spoiala" agreata in scopul castigarii puterii nelimitate "o cardasie accepta tacit".

# maxtor date 25 September 2023 15:13 0

"politica penala....nu se discuta in public", bobby c. la soneria matei:cunoastem prevederile constitutionale privind INITIATIVA pe penal si fiscal,e vb. doar de DISCUTIE PUBLICA,insa! -how about the death penalty?????

# maxtor date 25 September 2023 15:18 0

in privinta penalului,recomandam(cam ca lectiile de disectie de la medicina) "Doi barbati in oras", alain delon,1973: scena cand ii taiau gulerul camasii e memorabila!

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 12.06.2024 – Solomon o vrea pe “Veverita” la PICCJ

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva