19 June 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

PINOCCHIO SEF DE AGENTURA - Iata dovada ca SRI a mintit toata Romania. In 15 septembrie 2017, Serviciul sustinea intr-un comunicat postat pe site-ul institutiei ca "a existat un singur Protocol de cooperare cu PICCJ." In realitate, exista cel putin trei protocoale incheiate direct cu Parchetul General: unul in 2009 si alte doua in 2016. Comisia parlamentara de control a SRI are obligatia sa ceara de urgenta audierea directorului Serviciului, dupa ce institutia condusa de acesta a mintit public

Scris de: L.J. | pdf | print

26 August 2018 12:44
Vizualizari: 15639

Revoltator! Serviciul Roman de Informatii condus de Eduard Hellvig (foto) a mintit cu nerusinare o tara intreaga ca a incheiat doar un singur protocol cu PICCJ, cand, in realitate, exista cel putin trei astfel de documente incheiate direct cu aceasta institutie, dar si unul incheiat in 2009 intre PICCJ-SRI-Inalta Curte, care au aparut in spatiul public.


In 15 septembrie 2017 (cititi aici), pe pagina oficiala a SRI a fost postat un comunicat de presa care incepea astfel: "Prezenta pozitie vine ca urmare a deschiderii Serviciului catre opinia publica si in ideea transparentei asumate de conducerea SRI, si nu pentru a incuraja o polemica cu cei care lanseaza acuzatii in spatiul public."
Dupa ce se face referire la faptul ca ofiterii SRI pot efectua acte de cercetare penala in cazul infractiunilor de terorism si a infractiunilor la adresa securitatii nationale, aspect pe care nu vom insista, vine si mare minciuna a Serviciului, de care Eduard Hellvig nu avea, in opinia noastra, cum sa nu stie, avand in vedere ca vorbim de un comunicat de presa.
Gandindu-se, poate, ca romanii sunt atat de prosti si ca nimeni nu va afla cate protocoale au fost incheiate, SRI afirma cu un tupeu cat casa ca: "Precizam inca o data ca a existat un singur Protocol de cooperare cu PICCJ care prevedea, ca domeniu al colaborarii, activitatea de valorificare a informatiilor din domeniul prevenirii si combaterii infractiunilor contra securitatii nationale si a celor de terorism, precum si a altor infractiuni grave, asa cum erau definite in lege." O mare minciuna. Pentru ca pana in prezent, in spatiul public au aparut trei documente incheiate direct de SRI cu PICCJ.

Primul in martie 2018, cand SRI a desecretizat si publicat protocolul 003064 semnat in 2009 de George Maior, Laura Kovesi, Florian Coldea si Gabriela Scutea pentru Tiberiu Nitu. (cititi aici)
Al doilea protocol a fost publicat pe site-ul PICCJ si a fost incheiat in decembrie 2016 cu Serviciul Roman de Informatii pentru stabilirea conditiilor concrete de acces la sisteme tehnice ale Centrului National de Interceptare a Comunicatiilor, documentul putand fi consultat pe juri.ro.

Cel de-al treilea document a fost incheiat la data de 8 decembrie 2016 si a fost semnat de nimeni altul decat de Eduard Hellvig si de Procurorul General Augustin Lazar (cititi aici) , protocolul fiind facut public pe Facebook de Darius Valcov.


Demisia!

Avand in vedere tupeul fara margini cu care SRI a mintit o tara intreaga, Comisia parlamentara de control a SRI condusa de Claudiu Manda are obligatia sa-l convoace in cel mai scurt timp pe Edurd Hellvig la audieri, pentru ca aceasta mizerie facuta de o institutie finantata din bani publici nu trebuie sa ramana asa.
In privinta lui Augustin Lazar, care se declara revoltat in sedinta CSM din ianuarie 2017 de incheierea protocolului cu SRI din 2009 semnat de Kovesi, si care spunea" Doamne, Dumnezeule", fara sa aminteasca ca si el a semnat un astfel de document, ministrul Justitiei Tudorel Toader a anuntat sambata, 25 august 2018, ca a demarat procedura de evaluare a acestuia, demersul fiind unul laudabil. In opinia noastra, atat Eduard Hellvig, cat si Augustin Lazar, au obligatia, si trebuie sa demisioneze.


Iata comunicatul de presa al SRI:

" 15 Septembrie 2017

Ca urmare a solicitarilor mass-media sosite in ultima vreme, Serviciul Roman de Informatii face urmatoarele precizari:

Prezenta pozitie vine ca urmare a deschiderii Serviciului catre opinia publica si in ideea transparentei asumate de conducerea SRI, si nu pentru a incuraja o polemica cu cei care lanseaza acuzatii in spatiul public.

Despre ' Binom' si 'camp tactic'

Referitor la colaborarea SRI-DNA, vrem sa precizam foarte clar ca SRI nu are atributii pe linia monitorizarii dosarelor penale. Are insa obligatia legala de a informa organele de urmarire penala cu privire la savarsirea unor infractiuni.

Nu exista cazuri in care SRI a monitorizat din punct de vedere operativ dosare penale aflate pe rolul instantelor de judecata, la orice nivel.

Pe de alta parte, ofiterii SRI pot efectua acte de cercetare penala doar in situatii strict determinate prin lege, respectiv in cazul infractiunilor de terorism si a infractiunilor la adresa securitatii nationale, dar numai sub supravegherea procurorului.

Ca atare, pana la decizia CCR, din martie 2016, a existat o cooperare intre ofiterii de informatii si procurori, dar ea s-a desfasurat cu stricta respectare a legislatiei in vigoare, intr-un cadru institutional statuat.

In faza de judecata, Serviciul are obligatia de a prezenta si preda instantei, la solicitarea acesteia, orice obiect sau inscris ce poate servi ca mijloc de proba, cu asigurarea pastrarii secretului de stat.

Precizam inca o data ca a existat un singur Protocol de cooperare cu PICCJ care prevedea, ca domeniu al colaborarii , activitatea de valorificare a informatiilor din domeniul prevenirii si combaterii infractiunilor contra securitatii nationale si a celor de terorism, precum si a altor infractiuni grave, asa cum erau definite in lege.

Obiectivele cooperarii erau schimbul de informatii relevante si utile, precum si asigurarea indeplinirii atributiilor ce reveneau PICCJ in vederea punerii in aplicare a mandatelor de supraveghere tehnica.

Cooperarea Serviciului cu organele judiciare reprezinta o indeplinire, de catre ambele parti, a obligatiei legale de a-si acorda reciproc sprijinul necesar in exercitarea atributiilor prevazute de lege, si nu o imixtiune in independenta justitiei sau a magistratilor.

Despre rechizitoriile procurorilor

SRI nu a determinat si nu poate determina modul de finalizare a unei anchete sau a unui proces penal.

In faza de debut a urmaririi penale, conform legislatiei , SRI este obligat sa aiba urmatorul aport:

- transmiterea de informari cu privire la savarsirea de fapte penale;

- acordarea de sprijin de specialitate la solicitarea organelor de urmarire penala, prin punerea de indata la dispozitia acestora a datelor si informatiilor detinute in legatura cu savarsirea de infractiuni.

Ca atare, va asiguram ca nu exista niciun rechizitoriu scris sau elaborat de catre ofiteri ai Serviciului Roman de Informatii.

Despre implicarea SRI in arestari:

Serviciul Roman de Informatii indeamna orice persoana care detine probe sau indicii cu privire la depasirea cadrului legal in instrumentarea unor cauze penale sa le prezinte de indata organelor de cercetare penala. Va asiguram ca Serviciul Roman de Informatii este direct interesat sa asigure respectarea Constitutiei si legilor tarii, fara a tolera nici cea mai mica abatere.

Mai mult, intotdeauna ne-am aratat disponibiltatea de a sprijini orice demers care are ca scop infaptuirea Justitiei.

In sprijinul acestor afirmatii va precizam ca exista multiple mecanisme interne de verificare si control a modului in care personalul SRI isi desfasoara activitatea si misiunile.

Conducerea SRI a instituit principiul tolerantei zero fata de orice abuz sau abatere de la lege si conduita profesionala.

Despre acoperiti in justitie, politica si presa

Personalul operativ al Serviciului Roman de Informatii isi desfasoara activitatea deschis sau acoperit, in raport cu nevoile de realizare a securitatii nationale. Serviciul respecta, in activitatea sa, principiul constitutional conform caruia judecatorii sunt independenti si se supun numai legii. (art. 124 alin 3 din Constitutie).

Astfel, SRI respecta cu strictete normele legale care stabilesc incompatibilitatile si interdictiile functiei de magistrat cu alte functii publice sau private, respectiv interdictia de a fi lucratori operativi, inclusiv acoperiti, informatori sau colaboratori ai serviciilor de informatii.

Consiliul Suprem de Aparare a tarii verifica, din oficiu sau la sesizarea CSM ori a ministrului Justitiei, realitatea declaratiilor magistratilor completate anual.

Precizam foarte clar ca nu exista niciun caz de incalcare a legii de la instituirea interdictiilor, ca atare orice alta speculatie este falsa!

In privinta posibilitatii ca oameni politici sa se afle intr-o relatie operativa cu SRI si aici trebuie sa fim foarte fermi:

SRI nu intreprinde nicio actiune care sa promoveze sau sa lezeze interesele vreunui partid politic sau persoane fizice ori juridice, cu exceptia acelor actiuni ale acestora care contravin securitatii nationale.

Personalul Serviciului Roman de Informatii nu poate face parte din partide sau alte organizatii cu caracter politic ori secret si nu poate fi folosit in scopuri politice (art.36 din Legea nr.14/1992).

Concluzionand, SRI a respectat legea si nu a avut acoperiti in domeniile in care cadrul legal a instituit o asemenea interdictie.

Referitor la presa, reprezentantii SRI au afirmat public in repetate randuri ca serviciul de informatii se comporta dupa aceleasi norme ale muncii de informatii ca toate serviciile partenere, utilizand surse secrete umane, inclusiv acoperite, in toate domeniile de interes pentru siguranta nationala, cu stricta respectare a legii.

Despre folosirea mandatelor de terorism in alte scopuri

In privinta modului in care sunt executate mandatele de supraveghere pe profil de prevenire si combatere a terorismului precizam ferm ca nici o astfel de informatie nu a fost valorificata de catre DNA.

Fondul informativ strict de securitate nationala pe profil antiterorism a fost valorificat doar pe doua componente strategice majore, respectiv informarea organelor de urmarire penala, in special a DIICOT si a beneficiarilor legali abilitati sa dispuna masuri pe linia regimului strainilor in Romania din categoria declararii ca persoane indezirabile, interzicerea intrarii in tara, neacordarea vizei romane, neacordarea/retragerea cetateniei romane, neacordarea unei forme de protectie in Romania.

Despre respectarea Constitutiei

SRI este o institutie supusa controlului parlamentar, printr-o comisie dedicata activitatii sale. Am raspuns cu promptitudine si complet oricaror cereri venite din partea acesteia. Mai mult, au fost situatii in care conducerea SRI a cerut audierea in cadrul acestei comisii parlamentare pentru a clarifica eventualele nelamuriri aparute in spatiul public. In plus, fata de controlul intern si cel parlamentar, actuala conducere a SRI a elaborat si aprobat un cod de conduita etica care stabileste norme si limite foarte clare in ceea ce priveste deontologia profesionala a ofiterului de informatii. La acest moment Codul de Conduita Etica este asumat si implementat la toate nivelurile Serviciului Roman de Informatii.

Fidel misiunii asumate de a infaptui securitatea nationala, Serviciul Roman de Informatii ii asigura pe toti cetatenii Romaniei ca nu are alt tel decat acela de a apara interesele poporului roman si de a respecta Constitutia si legile tarii."


*Cititi aici dezvaluirea protocolului facuta in premiera de fostul ministru Darius Valcov

 

Comentarii

# Steluta date 26 August 2018 14:10 +25

SRI nu vrea sa IA LABELE DE PE JUSTIȚIE in timp ce #rezistentii plătiți din bugetul nesimțit al serviciilor acuza Parlamentul sau CCR când pun lucrurile in ordine. Hellvig și Johannis sunt marionetele Noii Securitati

# DODI date 26 August 2018 21:56 +1

La toată gașca de cretini, în frunte ciolanis, cuvântul ”demisie” nu figurează în dicționar, iar cuvântul ”onoare” pentru ei nu are valoare. La ei sunt la mare preț orgoliul, tupeu, nesimțirea, lipsa de profesionailism și batjocorirea poporului român.

# Iulian date 27 August 2018 14:06 0

Imediat ce a ajuns director, nenea Edi nu si-a dat seama ca a fost lut in prelucrare si l-au facut mamaliga gheneralii sri, iar punctual, l-a facut coldea de nu poate sa mi respire.... I-a pus in rucsac cat sa duca toata viata. De acum, nici cu var nestins nu se mai curata!

# Cronologia tradiției PROTOCOALELOR date 27 August 2018 14:16 +1

O listă cronologică a tuturor protocoalelor încheiate pt. prima dată cu o instituție ar ajuta să înțelegem evoluția acestei tradiții la noua SECU. Nu e mare inginerie de întocmit, sunt doar 52 de instituții. De nu ieșeau la iveală, poate SRI l-ar fi contrazis pe TOLO - 'Prin protocol, șefii SRI aflau ce angajați ai lor sunt în atenția Parchetului! De ce nu semnează procurorii o înțelegere cu CFR, Tarom și cu spitalele prin care acestea să-și afle din timp oamenii cu probleme?' Cei ce plătesc supradimensionatul SRI au dreptul să știe țintele vizate. Ce instituție avu cinstea să fie prima? Protocolul SRI-PÎCCJ are nr. 003064/4.02.2009. În baza tradiției, deși DNA e în subordinea PÎCCJ, SRI trimite o adresă strict secretă în 2013 la DNA, în care se transmiteau informaţii în cadrul unui dosar penal aflat în instrumentarea DNA şi se specifică în clar operaţiunea mixtă DNA-SRI.

# SRI a distrus pe ZEIȚA ANTICORUPȚIEI date 27 August 2018 14:18 0

SRI e vinovat de distrugerea aurei zeiței anticorupție! Securistul 2D a infestat-o cu microbul lui - CEL MAI MULT ÎMI PLACE SĂ ARESTEZ, contrar art. 13 din Legea SRI (Organele Serviciului Român de Informaţii nu pot efectua acte de cercetare penală, nu pot lua măsura reţinerii sau arestării preventive şi nici dispune de spaţii proprii de arest.) DNA nu are așa ceva în atribuții dar MAMA CĂTUȘELOR și-a luat angajamentul de-a aresta și 10 mii de oameni de-i nevoie, 8.04.2015. Kovesi s-a avîntat cu 'Urmează noi arestări' în interviu expressen.se, 2015. Suedezii o crezură în stare și i-au dat o tinichea. Ba și un videoclip în care era adorată de diplomați înfrățiți cu țațele de Obor, videoclip șters recent de cea ambasadă...

# Baran Gheorghe date 26 August 2018 14:11 +6

Cine n-are nume de roman nu va fi roman in suflet niciodata,iar roman pentru Romania cu indoiala.. Daca i se mai da o sansa lui Hellvig ( in alte postari i am gresit numele , nu credeam ca incepe cu hell:)),trebuie sa fim cu ochii pe el. El are doi ochi, noi romanii avem ochi destui.

# Simion date 26 August 2018 18:26 +7

Lui Hellvig nu trebuie sa i se mai dea nicio sansa. "Generozitatea" noastra fata de SRI (au un buget urias!!!) a distrus Romania din toate punctele de vedere, economic, politic, social etc. Se vede clar ca SRI lucreaza impotriva intereselor romanilor. Prin ei, a fost distrus capitalul romanesc, ca sa se faca loc celui strain, justitia e intesata de oamenii lor, care actioneaza la ordin, nu dupa cum impune legea, au presa aservita, care ne-a dezinformat si mani******t, incat am inceput sa ne uram intre noi si multe altele, de care sigur vom afla. Nu credeti ca asta e de-ajuns? SRI si DNA vor trebui reformate complet.

# Claudiu date 26 August 2018 16:10 +2

Comisia de control sa ...? E o gluma.Aia nici nu stiu cate prune au in straita,ce sa verifice sau sa mai si cerceteze? Intotdeauna secu si-a ales Comisia,iar calitatea de baza sa fi in comisie era si este,sa fii lingau si obedient sistemului. Manda intrebat daca stia si de celalalte doua protocoale batea campii.O sa verifice cica la birou,de fapt el a recunoscut ca s-au dus in vizita si au stat ca boul la poarta noua.

# ana date 26 August 2018 16:50 +5

Ceea ce se întâmpla în justitie, nu poate sa duca decât la o concluzie: S.I.E. si S.R.I. sunt infiltrate de servicii secrete ale "partenerilor". ACESTE DOUA INSTITUTII TREBUIE DESFINTATE SI REÂNFINTATE pentru curatirea lor de spioni.

# gelu date 26 August 2018 19:17 +3

SRI trebuie desfiintat si reconstruit de la Zero un nou serviciu de siguranta a statului demilitarizat si care sa nu mai poata desfasura activitati economico-finaciare cu max. 2000 de angajati. Serviciu subordonat direct Parlamentului si care sa se ocupe efectiv de combatea actelor de terorism, sabotaj si spionaj ce pun in pericol integritatea si siguranta interna a Romaniei. Iar sefii si sefutii din ultimii 15 ani trimisi in judecata pentru aparteneta la un grup de crima organizata alaturi de sefii si sefutii din CSM, ICCJ, DNA, DIICOT si Presidentia Romaniei.

# !!! date 27 August 2018 09:18 +2

Corect spune d-l Gelu dar cum și cine să reconstruiască. ACI E PROBLEMA. ACELA CE SPUNE CĂ RECTIFICAREA UNUI BUGET SE POATE FA PE BUCĂȚI ÎN REALITATE E O OPERAȚIE FINANCIARĂ GLOBALĂ. DAR CINE SĂ PRICEAPĂ. ””””PLIBĂREȚUL LA SIGII””””

# Statu-Palma-Barba-Cot date 27 August 2018 09:48 +2

Stimata redacție vedeți ca avocatul lui Trump, Rudolph Giuliani i-a trimis o scrisorica hahaitului de la Cotroceni în legătură cu starmbatatea statului de drept și cu protocoalele.O fi adevărată sau e o malversatiune?Dacă e adevărată înseamnă ,e jale pen' ca-l face chior în fata pe cotrocenist din moment ce n-a văzut pana acum ce se-ntampla în justiție și ce-a produs relația criminala dintre unii magistrati si SRI.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 18.06.2024 – Sentinta TMB motivata dupa 16 luni

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva