POLITIA ROMANA, AGENT DE ASIGURARI PENTRU GROUPAMA – IGPR ne recomanda sa ne asiguram locuintele pentru ca dupa ce pleaca spargatorii de locuinte sa ne putem recupera daunele de la Groupama. Politia Romana sustine ca toata campania desfasurata cu societatea de asigurari a costat zero lei si s-a facut fara licitatie, dupa ce Groupama a dat un telefon. Dar nu mai bine iese Politia in strada sa prinda hotii decat sa faca asigurari si reasigurari de locuinte? (Document)
Politia Romana este mai nou agent de asigurari pentru societatea de asigurari Groupama. Cum se poate interpreta altfel noua campanie "Catalogul de furturi", desfasurata de inspectorul General al Politiei Romane (IGPR), in parteneriat cu Groupama, in care cetateanii sunt sfatuiti ca, pentru a evita sa patimeasca din cauza ca le sunt sparte locuintele, sa isi faca asigurare de locuinte la Groupama? Practic, in loc sa apere romanii, sa prinda hotii, sa intensifice controalele zonale, sa efectueze o baza de date cu persoanele cu antecedente, ori chiar sa introduca din nou sectoristul care stia tot ce misca si patrula zi si noapte zona pe care o supraveghea, Politia Romana recomanda cetatenilor sa se asigure la Groupama.
IGPR a ajuns la ideea geniala de a promova serviciile unei societati de asigurare dupa ce a constatat ca prin postarile video facute de utilizatorii retelelor de socializare din interiorul domiciliului lor pot fi vazute de catre infractori obiectele de valoare pe care le detin in case si de care pot fi deposedati odata cu spargerea locuintelor. Iar pentru a evita ca acest lucru sa se intample, Politia Romana ne indeamna sa apelam la Groupama care pune la dispozitia cetatenilor posibilitatea de "asigurare a locuintei cu extra-acoperiri", mai ales ca "nicio casa nu e complet utilata fara asigurare", zice societatea de asigurari.
IGPR recomanda ce e mai simplu: asigurati-va casele, ca noi nu putem sa le pazim!
Despre super oferta Groupama nu am fi aflat daca nu exista campania desfasurata de Politia Romana. Noroc insa ca au venit la usa!
Concret, in usa Lumea Justitiei a fost atarnat "Catalogul de furturi" realizat de IGPR in cadrul campaniei desfasurate de Politia Romana pentru prevenirea furturilor din locuinte. La prima vedere, demersul pare unul sanatos, caci in primele pagini ale fituicii se regasesc sfaturi precum:
-asigura usa cu vizor, incuietori sigure, lant de siguranta si nu lasa cheia sub pres sau in cutia de scrisori;
-Nu lasa bilete in usa atunci cand pleci de acasa;
-in cazul in care la usa ta se prezinta persoane care vand sau cumpara diferite produse, evita-le si nu le permite accesul in locuinta; si altele...dorind sa se evidentieze ideea ca videoclipurile postate online din interiorul casei reprezinta o invitatie lansata spargatorilor de locuinte, fiind de evitat aceste activitati si recomandat sa se ia anumite masuri.
In fituica se recomanda astfel cetatenilor sa ia masurile necesare pentru a evita evenimente pe care Politia Romana pare incapabila sa le gestioneze si sa le tina sub control, fiind mai degraba de preferat o asigurare de locuinta decat nadejdea in IGPR. Caci, la ultima pagina a fituicii numite "Catalog de furturi" apare Groupama asigurari si serviciile pe care le ofera pentru asigurarea locuintei pe care Politia Romana ne recomanda sa o protejam.
Campanie facuta dupa un telefon
Pentru a clarifica cum s-a ajuns la aceasta campanie, Lumea Justitiei a solicitat iGPR sa precizeze la initiativa carei institutii a fost demarat "Catalogul de furturi", prin ce procedura a fost desemnata Groupama ca fiind societatea de asigurari recomandata taman de Politia Romana, precum si care sunt costurile acestei campanii. Raspunsul care a venit ne-a lasat masca. Sustinem aceasta caci, din raspunsul comunicat Lumea Justitiei de catre Politia Romana aflam:
-Campania se desfasoara pe parcursul intregului an;
-Nu a existat o modalitate de desemnare a societatii de asigurari ca partener al Campaniei – campania fiind demarata dupa ce Politia Romana a fost contactata de compania de asigurari, in calitate de "partener de traditie al Politiei Romane";
-Costurile pentru relizarea si implementarea campaniei au fost zero. Pesemne o tipografie s-a gandit sa faca un pustiu de bine pentru Politia Romana si Groupama si sa realizeze pe gratis aceste flyere;
-Rezultatele campaniei nu pot fi cuantificate caci, zice Politia Romana, "o evaluare exclusiv cantitativa nu este complet edificatoare".
In aceste conditii, in care insasi Politia Romana recunoaste ca flyerele cu rol de informare pe care le distribuie in continuare pe costuri zero (zic ei), nu au niciun efect cuantificabil, mai ales ca potrivit statisticilor in continuare se sparg casele, ne intrebam: ce rost mai are campania?
Recomandam reprezentantilor Politiei Romane ca in loc sa faca pe agentii de asigurari pentru o societate de asigurari si sa isi desfasorare activitatea prin vorbe, sa devina operationali si sa iasa pe teren.
Publicam in continuare raspunsul acordat de Politia Romana pentru Lumea Justitiei:
Urmare a cererii dumneavoastra adresata inspectoratului General al Politiei Romane, formulata in baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare, va comunicam urmatoarele:
Campania de prevenire a furturilor din locuinte Catalogul de furturi a fost lansata, initial, ca un demers online si s-a bazat pe postari publice realizate de utilizatori ai retelelor de socializare in care puteau fi vazute obiecte de valoare. aceste obiecte au constituit ”marfa” expusa in ”catalogul virtual de furturi”, cu mesajul Ce e postat e filat. ai grija ce dai din casa!.
Pentru realizarea ”catalogului” au fost prelucrate fotografii postate si de persoane publice cu activitate consistenta in mediul virtual in aceasta perioada, care au fost de acord sa contribuie la transmiterea mesajelor preventive si la viralizarea campaniei.
in acest scop, pentru a ilustra modul in care opereaza infractorii, a fost creat un personaj fictiv numit Luis Calificatu care a urmarit zeci de utilizatori de social media si le-a transformat pozele personale intr-un ”catalog” cu obiecte de vanzare.
Dupa o serie de reactii de indignare starnite pe instagram, campania a dezvaluit mesajul Politiei Romane: „Ce e postat e filat. ai grija ce dai din casa!”.
astfel, s-a realizat diseminarea mesajelor si a modalitatilor de prevenire, conducand la cresterea gradului de constientizare cu privire atat la furturile din locuinte, cat si la consecintele actiunilor in mediul virtual.
Campania a avut si o componenta offline, care a constat in tiparirea si distribuirea unor materiale cu recomandari preventive sub forma unor ”cataloage”, realizate din fotografii prelucrate in faza on-line.
Punctual, la intrebarile formulate, va comunicam urmatoarele:
1. Care a fost modalitatea de desemnare a acestei societati de asigurari ca partener al Campaniei?
Avand in vedere faptul ca in perioada de implementare online campania a capatat notorietate, am fost contactati de Compania Groupama asigurari, partener de traditie al Politiei Romane in domeniul prevenirii infractiunilor contra patrimoniului, care a propus dezvoltarea acesteia in offline.
2. Care este perioada de desfasurare a acestei campanii?
Campania de prevenire a furturilor din locuinte Catalogul de furturi s-a implementat oficial in perioada mai-iunie 2020 (componenta online), iar suportul printat a fost destinat utilizarii ulterioare, pe parcursul anului, pentru a asigura sustenabilitatea acesteia pe o perioada mai lunga de timp. De asemenea, ea este promovata si cu ocazia Zilei Europene de prevenire a furturilor din locuinte, marcata la nivelul Retelei Europene de Prevenire a Criminalitatii- EUCPN, la data de 21 octombrie 2020. in acest scop, Politia Romana, ca partener al asociatiei Romane pentru tehnica de securitate a fost invitata sa participe la e-Romanian security Fair, unde, prin intermediul unui stand virtual pus la dispozitie gratuit de catre organizator, va prezenta si aceasta campanie.
3. Care sunt costurile pentru aceasta campanie si de catre cine sunt suportate?
Realizarea si implementarea campaniei s-au facut cu costuri zero.
4. Cum se cuantifica rezultatele acestei campanii?
In ceea ce priveste cuantificarea rezultatelor, va informam ca activitatea de prevenire a criminalitatii reprezinta un proces complex de activitati cu efecte pe termen mediu si lung, destinate reducerii riscurilor eventuale de producere a infractiunilor si a potentialelor efecte vatamatoare ale acestora, prin interventie asupra cauzelor generatoare si/sau a factorilor favorizanti, context in care o evaluare exclusiv cantitativa nu este complet edificatoare.
Pe de alta parte, raportandu-ne exclusiv la situatia statistica, nu poate fi ignorat faptul ca, pe fondul dezvoltarii constante de activitati in sfera prevenirii infractiunilor contra patrimoniului, domeniu prioritar pentru Politia Romana, in perioada 2015- 2019, s-a inregistrat, anual, o scadere constanta a numarului furturilor din locuinte cu peste 20%, iar trendul se mentine in parametri asemanatori si in anul 2020, cand, la sfarsitul lunii august, s-a inregistrat o scadere de peste 8 procente fata de perioada similara a anului trecut.
Va multumim pentru increderea acordata si va asiguram de intreaga noastra disponibilitate in rezolvarea problemelor ce intra in competenta informatiilor de interes public.
Iata cum arata "Catalogul de furturi" al Politiei Romane:
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# DODI 15 October 2020 21:04 +12
# Valter Cojman 15 October 2020 21:32 +2
# Ultimul Charlot 16 October 2020 04:12 +4
# Doina C. 16 October 2020 10:46 +1
# Ioaan M. 16 October 2020 13:56 +2
# Iulian 19 October 2020 11:21 0