PROFITUL SCADE, TRANSELECTRICA SPARGE BANI PE MASINI – Deputatul PSD Daniel Ghita, intrebare pentru premierul Nicolae Ciuca, ministrul Energiei, Virgil Popescu, si cel al Economiei, Florin Spataru: „Profitul Transelectrica s-a injumatatit in S1 2022 comparativ cu S1 2021. Transelectrica a anuntat achizitionarea prin licitatie a 41 de autovehicule noi, cu suma totala de 4.068.214 lei... Achizitia este legala si necesara? Acele autovehicule sunt de productie interna sau externa?”
In ciuda faptului ca profitul Transelectrica s-a injumatatit in primul semestru al anului 2022 comparativ cu aceeasi perioada din 2021, conducerea companiei urmareste sa cumpere 41 de autovehicule, a cate aproape 100.000 de lei bucata, publicand deja anuntul pe SEAP.
In acest context, deputatul PSD Daniel Ghita (foto) le-a transmis marti, 11 octombrie 2022, o intrebare premierului Nicolae Ciuca si ministrilor Energiei si Economiei (Virgil Popescu, respectiv Florin Spataru), solicitandu-le sa precizeze daca acea achizitie respecta procedura legala si daca este necesara, tinand cont de scaderea profitului Transelectrica. In plus, guvernantii sunt datori sa spuna daca automobilele sunt produse in Romania sau in strainatate, le mai cere parlamentarul PSD.
Redam intrebarea lui Daniel Ghita catre membrii Guvernului (vezi facsimil):
„Obiect: Cheltuirea nejustificata de catre sefii de la Transelectrica SA a peste 800 000 de euro pentru achizitionarea de autoturisme noi
Recent, avand in vedere ingrijorarea si nemultumirea crescande ale majoritatii populatiei fata de majorarea exploziva si nejustificata a facturilor la energie electrica si tinand cont de preocuparile Guvernului si Parlamentului Romaniei de a gasi solutii urgente si echitabile pentru cetateni si agenti economici, v-am devoalat intr-o interpelare (la care nu mi-ati raspuns pana in prezent) faptul ca sefii de la companiile nationale Transelectrica SA (societatea de transport a energiei electrice) si SMART SA (societatea de mentenanta a retelei de transport a energiei electrice, care este o subsidiara a Transelectrica, ce detine 70% din actiuni, restul de 30% apartinand Ministerului Economiei) s-au gasit sa organizeze, in prima parte a lunii septembrie a.c., o intrunire-petrecere (faptic, un bairam de trei zile si trei nopti) la Hotelul Hilton din Sibiu (hotel de 5 stele), pentru care a fost alocata suma de 50.000 de euro din banii contribuabililor jecmaniti.
Ulterior, am fost sesizat asupra unor alte cheltuieli uriase si nejustificate ale companiei de stat Transelectrica SA, in fruntea careia se afla directorul general Constantin-Catalin Nadolu, numit in aceasta functie de un an si cateva luni (in 25 iunie 2021), cunoscut drept un apropiat, un promovat si un protejat al fostului premier liberal Florin Vasile Catu, a carui singura experienta manageriala de o viata a fost cea de contabil la Palatul Copiilor din Ramnicu Valcea, post in care a fost uns gratie tatalui sau, Mircea Nadolu, fost subprefect si prefect PNL al judetului Valcea (si amic profund indatorat al fostului prim-ministru Citu, pe ai carui parinti i-a ajutat sa dobandeasca, fara drept, 75 de hectare de padure in statiunea montana Voineasa). Sub conducerea executiva a lui Nadolu junior, profitul Transelectrica s-a injumatatit in primul semestru al acestui an comparativ cu primul semestru al anului trecut.
Intr-un asemenea context, printr-un anunt postat recent pe SEAP, Transelectrica a anuntat achizitionarea prin licitatie a 41 de autovehicule noi, atat de teren, cat si de oras, cu suma totala de 4.068.214 de lei, care echivaleaza cu circa 815.000 de euro, rezultand ca pretul mediu al unui autoturism este in jur de 20.000 de euro. Mai este de semnalat faptul ca in procedura de licitatie sunt implicate 28 de persoane cu functii de decizie in cadrul Transelectrica, ceea ce inseamna ca un decident se ocupa de achizitionarea a cel putin unui autovehicul.
Pentru considerentele expuse, va solicit sa respundeti la urmatoarea intrebare:
Daca achizitionarea celor 41 de autovehicule noi de catre Transelectrica prin anuntul postat recent pe SEAP este legala, necesara si daca acele autovehicule sunt de productie interna sau externa.
Solicit raspuns scris si oral”.
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# maxtor 14 October 2022 23:19 0