psdolt
21 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

Ridicati starea de urgenta sau explodeaza mamaliga

Scris de: Razvan SAVALIUC | pdf | print

23 March 2020 23:24
Vizualizari: 191238

Consider ca inca mai gandesc si stau pe picioarele mele. Nu am stapan si pot gandi liber.


Ma numar printre cei care, fara a nega ca noul virus produce decese, cred cu tarie ca fenomenul Covid 19 este irational de exacerbat, si va avea ca efect final accentuarea prapastiei dintre statele bogate si cele mai sarace. Am tot dreptul sa gandesc asa intrucat:

- Presedintele Romaniei Klaus Werner Iohannis (cel mai informat om in stat) a declarat oficial la 27 februarie 2020: Nu exista niciun motiv real de panica. Infectia cu acest virus provoaca in marea majoritate a cazurilor doar simptome usoare, dureri in gat, tuse si febra, ca in orice raceala;

- dr. Adrian Streinu Cercel, directorul Institutului de boli Infectioase Matei Bals a declarat la data de 27 februarie 2020: Acest virus este de 10 ori mai slab decat virusul gripal”;

- Presedintele SUA Donald Trump (cel mai informat om de pe planeta) care a vestit ca ia in calcul ridicarea restrictiilor impuse natiunii pe coronavirus din cauza impactului devastator asupra economiei americane, a declarat pe pagina sa de Twiter la data de 9 martie 2020: Anul trecut, 37.000 americani au murit din cauza gripei comune. Media anuala este intre 27.000 si 70.000 de decese pe an. Nimic nu s-a inchis, viata si economia merg mai departe. In acest moment, sunt confirmate 546 de cazuri de coronavirus, cu 22 de decese. Ganditi-va la asta!”;

La ora la care scriu acest material de opinie s-a anuntat al 7-lea mort in Romania “infectat cu coronavirus”. Infectat, nu neaparat ucis de conoravirus... o mica mare diferenta pe care sunt convins ca nici medicii nu o pot delimita. Dar atentie, toti cei sapte morti de pana acum au peste 60 ani si sufereau de boli in stadii terminale ori extrem de grave. La fel ca in Italia, unde populatia este foarte imbatranita (40% au peste 60 ani) si unde, cu exceptia unui procent foarte redus de cazuri, toti cei care au murit (circa 90%) aveau peste 60 ani si sufereau de alte boli foarte grave. Media celor morti in Italia e undeva peste 80 ani...

La ora la care scriu in intreaga lume s-au inregistrat peste 16.000 de decese asociate coronavirusului (in ultimele 6 luni) desi presedintele Organizatiei Mondiale a Sanatatii a anuntat la inceputul acestui an, si nu odata, ca numai in Europa mor anual circa 60.000 oameni de gripa comuna, cifra comparativa cu cea din Statele Unite ale Americii.

Desi in intreaga lume mor anual sute de mii de oameni de gripa comuna (peste 100.000 numai in primele 3 luni ale lui 2020) atentie, niciodata nu s-a pus problema sa se blocheze viata economica prin vreo tara.

Toate aceste cifre nu le-am inventat eu, le veti gasi pe statisticile oficiale mondiale (https://www.worldometers.info) unde puteti gasi multe informatii extrem de interesante despre cati mor zilnic pe glob. Daca va intereseaza...

Comparati cifrele: 16.000 morti de coronavirus in 6 luni (peste 90% au avut peste 60 ani si erau suferinzi de alte boli foarte grave) si cateva sute de mii morti de gripa comuna... Observati vreo diferenta? Va mai intreb odata: observati vreo diferenta? Repet intrebarea pentru ca in lumea de azi multi prosti nu pot sa inteleaga nici macar ceea ce citesc din surse oficiale, pentru ca ei stiu deja “adevarul” de pe Facebook, de la prieteni sau din alte balarii.

Ati auzit pana acum de vreo vanzoleala nationala/ mondiala cu izolete si restrictii impuse populatiei prin lege pe gripa comuna? Gripa comuna (sezoniera) provoaca in Romania circa 200 de morti anual? (aici chiar stam foarte bine fata de alte state). Cred ca romanii sunt mai imuni pentru ca jumatate din populatie e rurala, inca mai traieste cu WC in fundul curtii, cu caini, gaini, porci, vaci, cai, oi si e mai imunizata decat populatiile care traiesc numai in sapun si parfumuri.

Va mai ofer un set de informatii oficiale care anunta ca aproape 80% din populatia globului ne vom imbolnavi de coronavirus. Exact cum a spus si Iohannis: ...dureri in gat, tuse si febra, ca in orice raceala”. Iohannis care, a fost informat de SRI si SIE, inca din decembrie 2019, despre amenintarea Covid 19.

Astfel:

- Cancelarul Germaniei Angela Merkel a declarat la 11 martie 2020 ca 70% din populatie se va imbolnavi de coronavirus: “Cand virusul exista deja, populatia nu mai are imunitate si nu există terapie, atunci 60 - 70% din aceasta va fi infectata”;

- Premierul Angliei Boris Johnson a anuntat la randul lui ca peste 70% din populatie va dobandi virusul si a cerut celor peste 70 ani sa stea patru luni inchisi in case;

- China a estimat, atentie, ca 95% din populatie va fi atinsa de virus;

Conform datelor de pana acum, coronavirusul nu ucide (cu foarte mici exceptii) decat batrani cu patologii severe cronice. Adica cu sanatatea in pioneze.

Insa lumea a luat-o razna. Peste tot e panica generala, se impun carantine care nu s-au impus la alte tipuri de virusi si gripe mult mai feroce si, cel mai grav, stari de urgenta, paralizarea activitatilor cotidiene, cu efectul prabusirii burselor, valutelor si economiei de piata.

Sincer sa fiu nu inteleg o chestie: daca tot va fi sa ne imbolnavim cu totii, de ce naiba oprim lumea?

Mergem pana la absurd si presupunem ca virusul Covid 19 va produce tot atatea victime ca si gripa comuna – de care oricum nu i-a pasat nimanui dintre cei care azi se dau de ceasul morti ca, aoleu, muica, murim, ce ne facem?!?!?!

Dar chiar asa, ce ne facem, ajungem sa murim de foame?

Ajungem sa nu mai existe o afacere in picioare pentru ca lumea s-a isterizat ca un procent infim din populatie va muri? Cumva exista vreo lege care garanteaza viata vesnica? Dar oare nu mor zilnic mii de oameni, in fiecare tara de diverse afectiuni? De accidente etc...

Guvernul Iohannis a blocat economia decretand stare de urgenta. Masurile de salvare economica sunt o frectie la un picior de lemn. Guvernul Iohannis este complet depasit. Habar nu are cu ce se confrunta. Iohannis este pur decorativ, iese fara sa aiba nimic altceva de spus decat sa stam in casa si sa ne spalam pe maini. Ba, pardon! Dar asta o stiam cu totii deja.

Presedintele Klaus Iohannis a facut cateva greseli monumentale in gestionarea crizei coronavirusului. In primul rand a fost informat din decembrie 2019 de serviciile de informatii despre amenintarea biologica si nu a facut nimic, pentru ca el o tinea gaia matu' cu anticipatele lui. Fi-i-ar anticipatele sa-i fie!

Prea tarziu, mult prea tarziu, s-a gasit sa declare starea de urgenta! Acum cand vor incepe si la noi sa ne moara batranii ca in Italia... probabil se va ajunge la cateva sute. Sau mii. Cand deja se inchid spitale intregi pentru ca medicii neavertizati la timp de pericol s-au infectat si ei... Cred ca nu s-ar fi impus azi institutirea starii de urgenta daca adevarul despre acest virus nu era ascuns de niste luni bune, si se initiau din timp masurile de prevenire standart.

Impardonabil, Guvernul Iohannis a gestionat lamentabil problema romanilor din Diaspora, pe care i-a amagit cand a fost sa le obtina voturile in alegeri, si care si azi nu au cu ce sa intoarca in propria tara (transporturile aeriene si drumurile au fost blocate din ordin guvernamental) stau la cozi infernale sa intre in tara, nu au ce sa manance, unde sa-si faca nevoile, unde sa doarma, blocati in diverse locuri. Dupa diasporezii blocati si umiliti prin alte tari “Guvernul Meu” nu a mai trimis autocare... nu mai e nevoie de ei, pentru ca acum vin sa ne infecteze: "Nu veniti acasa de Paste!"

Guvernul Iohannis nu e in stare sa gestioneze starea de urgenta pe care a decretat-o. Este complet depasit. Nu are resursele necesare si nici nu e in stare sa le obtina. Ba Iohannis, mare orgoliu, mare, a refuzat din start ofertele initiale de ajutorare ale Chinei.

Sa fie clar, Romania a declarat starea de urgenta ca urmare a tratatelor internationale cu Organizatia Mondiala a Sanatatii si Uniunea Europeana, ce prevedeau calea de urmat in urma declararii pandemiei. Cu mare intarziere pentru ca Iohannis avea pitici pe creier cu anticipatele! Aici nu-i gasesc nico vina, pentru ca eu in locul lui nu as fi ordonat starea de urgenta. El a ales s-o faca. Dar mai departe jale fratilor! Dumnezeu cu mila!

Iohannis a fost in stare sa obtina doar 1 miliard euro ajutor de la Uniunea Europeana, in timp ce Franta, numai ea, primeste 300 miliarde euro. Cam asta e diferenta dintre un imperiu si o colonie.

SUA baga vreo 1000 de miliarde de dolari sa sustina starea de urgenta, Germania baga 550 miliarde euro din excedentul bugetar si face imprumuturi de sute de miliarde pentru sustinerea pierderilor din economie... Anglia vreo 120 miliarde lire si tot asa... Romania, din putinul care il are (si ala imprumutat) baga la straini, la multinationale... iar pentru micii antreprenori romani toate masurile care s-au anuntat sunt egale cu zero.

Sunt convins ca “Guvernul Meu” nu realizeaza ce se intampla. E de un amatorism infiorator. Ce sa mai spui de un astfel de guvern, cand el potential infectat fiind, a chemat presa la o conferinta de presa, dupa care de frica unui membru dintre ei depistat pozitiv s-a carantinat in bloc??? Iar o ministresa iese in public, in mod ridicol, cu casca de protectie pe fata de zici ca sudeaza pe santier... Astia sa ne scoata la liman?

Romania nu poate face nimic cu miliardul aruncat de UE ca la chiori. Romania are o situatie cumplita. Cea mai grea din UE. Un numar de pensionari mai mare decat populatia activa (aflata in campul muncii) si s-a trezit acum cu peste 1 milion de romani veniti numai din Italia unde nu mai e nimic de munca, si inca 1 milion, poate si mai mult din celelalte tari atinse de virus (Spania, Germania, Franta etc). Basca toti hotii si cersetorii din capitalele europene se intorc in tara. Ca urmare a declararii starii de urgenta automat vreo 400.000 de locuri de munca din Romania au fost disponibilizate. Bezmeticii de la guvernare nici nu realizeaza ce fac si ce urmeaza... Au dat ordonanta militara, in care au scris “se recomanda”... jenant... Ce ne facem romani?

Veti vedea in Romania o explozie a infractionalitatii cum nu ati mai vazut niciodata. Sa nu va mire daca unii se vor organiza in bande si vor ataca oameni, gospodarii, cum faceau talharii pe vremuri. Atentie, inca lumea mai are bani in buzunare, mai are ce cheltui. Dar nu va rezista mai mult de o luna, doua, pentru ca majoritatea populatiei traieste strict din salariu. Un salariu de mizerie, un minim de 300 euro. Daca se va mai prelungi cu inca 30 zile starea de urgenta, lumea va iesi in strada, la drumul mare. De foame. Nu va mai fi in stare sa achite nicio factura... nu va avea cum sa-si asigure existenta.

Cum se vor tine sub control milioane de oameni fara loc de munca, fara bani in buzunar? Punem Armata pe ei? Le spunem cum sa foloseasca toaleta si cum sa se spele pe maini?

Aveti idee ca aceasta guvernare nu a anuntat nicio masura pentru salvarea presei? Aveti idee cum va arata Romania fara publicatii, fara televiziuni? Sau numai cu ale lor? Sunt atat de inconstienti incat nu isi dau seama ca fara informatie vor fi maturati de la Putere asa cum a fost maturat si regimul Ceausescu. Ganditi-va romani, ca si cele mai tari televiziuni nu pot supravietui mai mult de o luna, doua in conditiile actuale. Romania este singura tara europeana care nu ofera niciun suport presei de foarte multi ani. Institutiile de presa platesc TVA 19% si impozite ca orice alta intreprindere, desi ele nu vand nimic, ci doar obtin publicitate pe notorietatea (ratingul) lor. Dar de unde sa mai iei publicitate cand toate afacerile mor? La ora care va scriu in toate redactiile din aceasta tara se anunta mii de concedieri. Aveti idee ce viitor se prefigureaza?

Astia stiu doar sa dea restrictii. Si sa pupe-n fund strainatatea.

Tineti minte ce va spun! Starea de urgenta va distruge Romania! Noi nu suntem SUA, Germania, Anglia, Franta, sa suportam din excedentele bugetare si ajutorul UE (pentru noi practic inexistent) pierderile economice ale unor luni de paralizare voluntara a economiei. Uitati-va la Italia, o tara cu 60 milioane de locuitori, azi complet distrusa pentru cateva mii de morti, careia toate statele (mai putin China si Rusia) i-a intors spatele! De ce UE a intors spatele Italiei si noua romanilor ne-au aruncat 1 miliard ca la saraci?

Cat ni se va mai spune STATI ACASA, nu va intoarceti in tara de Paste? Pentru ce si cu ce pierderi? Merita sa transformam Romania intr-o tara de cosmar pentru ca vom avea cateva sute de morti? Cum avem in fiecare an din cauza gripei comune, fara ca nimeni sa se ingrijoreze macar?

Cred ca e nevoie de o dezbatere publica, barbateasca, asumata, pe aceasta tema. Fara isterii, fara sa ii injuram pe altii ca gandesc altfel decat noi, dar sa luam la capat cele mai bune decizii.

Domnule Iohannis, domnule Orban, unde sunteti? Iesiti la televizor doar sa ne anuntati sa ne spalam pe maini? Aveti raspuns la intrebarea cum ne vom salva ca natiune? Initiati si voi o dezbatere nationala? Discutii publice cu presa si cu mediul de afaceri romanesc?

Dumnezeu sa ne ajute!


 

P.S. - Doar guvernantii pot decide la temele ridicate de mine. Eu doar expun fapte si ridic niste intrebari. Nu sunt detinatorul adevarului absolut. Nu am putere de decizie. Va recomand insa, ca si autoritatile, sa stati deocamdata in case. Mai ales cei batrani

 

P.P.S. - Tot la ora la care scriu in lume, au murit 2.543.190 oameni de foame in acest an (https://www.worldometers.info) – vezi facsimil. Adica vreo 25.000 morti/ zi... Nicio isterie mondiala, nimanui nu-i pasa, nicio armata pe strazi, nicio stare de urgenta, nimeni nu mai opreste lumea. Nu mai stam in casa. Despre ce vorbim?

Comentarii

# Neanae date 23 March 2020 23:51 +42

Domnule Savaliuc simt ca aveti dreptate cu partea de exacerbare a pericolului acestui virus. Tuturor cred ca li se întâmpla sa se întrebe “ce naiba se întâmpla”, tragedia este ca a inițiat COLAPSUL SISTEMULUI SANITAR, cad medicii ca piesele de domino. Partea buna e ca RESPIRA PLANETA! Ca stam acasă. Credeți ca vom ajunge vreodată sa știm cine sta in camera butoanelor și de ce au împins omenirea in dezastrul acesta? Cu care scop? O izolare de doua săptămâni OBLIGATORIE nu ar fi dus la acest colaps oribil. Dar am fi trimis virusul de unde a venit. Numai ca lumea nu înțelege, guvernele sunt vândute sau tâmpite. Peste tot, nu numai in RO. Cineva sa caute înțelepciunea și sa ne-o aduca înapoi ... avem nevoie pentru a iesi din impas ...

# DODI date 24 March 2020 00:20 +15

După înregimentarea po******ției cu ajutorul CNP, PIN, etc. această ”gripă” este doar o repetiție generală pentru conducători ca să își demonstreze lor înșile faptul că pot îndobitoci o po******ție, că o pot pune la respect și că, în general, pot pune cătușe democrației. Parte s-a reușit. Acum încep să apară voci ale unor minți care mai sunt treze și care sesizează ridicolul acestei mascarade mondiale. Grupul Bildenberg, grupul CFR, etc. alte organisme internaționate care conduc globul fac o retetiție generală pentru a ne pregăti po******ția de un eventual al treilea război mondial. După fumigenele (7 miliarde de locuitori, încălzirea globală, lipsa într-un viitor apropiat a hranei pe planetă), această ”pandemie” este o altă temă de... discuție. Vin vremuri căcăcioase, iar noi avem un președinte și un guvern de tot rahatul!

# Gery date 24 March 2020 00:31 +20

Se pare ca ,lumea' are o atractie morbida,de-a dreptul masochista spre a fi mani******ta.Ratiunea expusa de D-voastra sunt convins ca o receptioneaza multi in mod adecvat si totusi "se prefera" mersul la abator in mod constient.Aici deja intalnim un fenomen grav,cand nu mai primeaza instinctul de supravietuire.A aparut comportamentul de autonimicire.Nu mai avem "personalitate national".

# Sorin date 24 March 2020 07:23 +12

Subscriu și apreciez mesajul d-lui Savaliuc Sper sa fie citit și analizat și de alți cetățeni cu mintea nealterata!

# Mihail Brener date 24 March 2020 08:49 +14

Buna ziua domnule Savaliuc.. Am citit cu mare atentie expunerea dumneavoastra de mai sus. Ea este perfecta ba chiar punctata corect as spune eu. Aveti mare dreptate in cele aratate, insa hai sa fim sinceri atata timp cat ai un popor botanist dar si mamaligar, expunerea facuta de catre dumneavoastra necesita ceva rabdare, intelegere lucru de care ma indoiesc ca unii sau alti concetateni au rabdarea necesara pentru a lectura expunerea dumneavoastra. Totusi am incredere ca pana la urma poporul asta umilit isi va lua fraiele in maini si va face ceea ce trebuia domnule Savaliuc sa faca cu multi ani in urma. Cat priveste umilinta Comisiei Europene pe care a oferit-o Romaniei, ei bine asta eu unul nu cred ca va ramane fara raspuns. 1 miliard maruntis oferit asa in scarba Romaniei este o jignire fara margini, in comparatie cu valorile pe care onor comisia a oferit-o francezilor dar si germanilor. Ori asta spune mult de dublul, triplul standart oferit tarilor membre est-europene ..,

# Preda Marioara date 24 March 2020 09:02 +22

Vor sa ne vada terorizati,disperati... Un popor care se afla in haos,care ajunge sa -si doreasca doar supravietuirea,este usor de mani******t si jefuit. Nu clacati,dragi români! Avem nevoie sa fim uniti,realisti,puternici,pt.lupta pe care va trebui s-o ducem. Nu dati voie sa fiti culcati la pamant,va veti ridica mai greu de jos decat din genunchi.... Ei stiu ca virusul ne este dat,ei stiu si pt.ce,dar stiu ca au obligatii slugarnice sa ne indobitoceasca pe noi cu povesti. Asta nu inseamna ca pericolul nu exista.Noi trebuie sa luptam ca in razboi( acum e biologic)... Daca nu vor face pasi inapoi,daca nu ne vor asigura siguranta si viitor,vor da socoteala mai multi si mai rau decat altii de dinainte. Poporul va exploda,nu va mai tine cont de restrictii. Foamea ne va impinge in fata,cu riscul ca unii vor plati...chiar si cu viata. Ce armata e asta care nu tine cu poporul? Ce politie e asta?Face ce zice guvernul? Ce juramant ati depus,slugilor??? Opriti-va ! Noi nu suntem retardati....

# Florescu Sorin date 24 March 2020 09:35 +2

Perfect adevarat...asa ca la munca...cu exceptia pensionarilor care sa stea acasa obligatoriu. :-| Noi oricum lucram...pentru ca asa vrem.

# imun/teanu date 24 March 2020 10:05 +1

Darwin ala, chiar o fi crezut in "selectia naturala a speciilor" (a lui?)? Sau, doar, a furnizat (vizionar?, pus?) o "metoda eficienta de lucru"?

# Alex date 24 March 2020 10:33 +17

Nu stiu ce sa zic de starea de urgenta, dar comparatia cu gripa obisnuita e ridicola. In primul rand, chiar pe site ul indicat se poate observa ( de pe 22 ianuarie, nu in ultimele 6 luni, cum spuneti eronat) o crestere exponentiala a celor infectati si a nr de morti. In al doilea rand, din cele spuse de cei care s au vindecat, nu e ca o gripa banala, cautati pe net... In al treilea rand, ce se intampla acum in italia si in spania probabil ca se intampla ca urmare a faptului ca nu sunt informati ca e o simpla gripa... izolarea e singura metoda eficienta in momentul de fata. Cum o impui, asta e alta problema

# Costin date 24 March 2020 10:44 +23

3782 de morti in accidente rutiere ZILNIC: copii, oameni tineri, familii. Nu-mi amintesc sa fi oprit traficul pe planeta ca sa salvam vieti omenesti.

# Veronica Bodron date 24 March 2020 10:48 +4

Domnule Savaliuc, luciditatea lipseste cu desavarsire la politicieni Sa nu uitam ca multi dintre cei care mor, la nivel mondial, din cauza gripei obisnuite, sunt VACCINATI anual!!! Cei bogati sunt speriati de acest virus pentruca foamea nu este contagioasa; de ce i-ar interesa soarta celor care mor de foame?!!?

# luana ursu date 24 March 2020 11:13 +43

De acord in mare masura cu opinia dvs. Dar : singurul argument care imi zgarie urechile e usurinta cu care vorbiti despre cateva sute de mii de morti :( ma apropii de 60 de ani si am o gramada de comorbiditati dar nu as vrea sa mor din cauza cocalarilor veniti de pe unde au furat , nici din cauza ca iau virusul de pe unde se flutura ei in tara care pana acum nu era buna de nimic in viziunea lor, nici din cauza ca umplu spitalele in care ar trebui sa incap si eu, la o adica, in maniera in care se umplu si parcurile de gratare, tot dintr-o diferenta de educatie. Mama mea de 87 de ani, pe care, cu toate scuzele de rigoare fata de ridicolul dorintei mele de a o mai tine pe aici cat vrea Dumnezeu si nu cat vrea ala care pana ieri ne intreba como si dice in limba voastra, are o vorba : la toti ne vine imprumutul, si mie, si dumneavoastra, acusi o sa aveti, cu Doamne-ajuta, 60 de ani, si o problemuta-doua de sanatate, numita cinic comorbiditate, si o sa fiti la cosul de gunoi al vietii.

# AMY date 24 March 2020 11:39 +25

Păi unde este medicina secolului XXI? Unde este superinteligenta artificiala? Unde este stiinta ultramoderna? Oare la ce ajuta toate astea? Iar celor multi multi de tot care au "inghitit" Gogoaşa Secolului. Totuşi sa le recomandam filmul  IDIOCRACY in care e descrisa singura metoda prin care un prost poate deveni deştept şi anume sa fie inconjurat de nişte prosti şi mai mari ca el :D Dealtfel chinezii zic că acele teste Covid au doar 50% precizie, păi dacă ar fi aşa înseamnă că sunt Fake deoarece dacă ai 2 variante şi alegi una chiar la întâmplare ai şanse TOT DE de 50% :D O Doamne...trăim într-o lume în care prostia absolută e ridicată la rang de artă desăvârşită! :D Însă cu atâtea milioane de "expeți" geme lumea de prostie ce nu poate fi nicidecum tratată.

# Alexandrescu Paula date 24 March 2020 11:40 0

Din punctul meu de vedere ,domnul Savaliuc este singurul jurnalist care analizează cel mai corect toate situatiile care apar la noi in tara.

# Margarit Constantin date 24 March 2020 11:58 +6

Dl Savaliuc, cred ca singura solutie este inca o revolutie, cum spuneti si dumneavoastra in maxim doua luni vom iesi in strada. Multumesc pt informare si tot inainte.

# Tudor date 24 March 2020 12:02 0

Pai au zis aia la uniunea europeană hai ma sa-i păcălim și pe maimuțoii aia cu 1mld , (ca atât a dat Orbán la multinaționale in Decembrie ) sa para ca primesc și ei ceva

# Lehamite de tradatori date 24 March 2020 13:22 +14

Margarit....nu va fi nici o revolutie! Poporul e imbecilizat iar securistii stiu sa gestioneze informatiile mult mai bine cu ajutorul tehnologiei...asteptati-va la ce e mai rau!

# Bogdan Gabor date 24 March 2020 15:01 +2

Aveti mare dreptate dar la cat de prosti au ajuns romani piate 1%vor intalege asta.respect dombule savaliuc

# Sima date 24 March 2020 15:09 +8

Așa este domnule Savaliuc, exact cum spuneți ! Cu o singură precizare mai detaliată: cum spune și domnul"lehamite de trădători", nu va ieși mai nimeni în stradă, doar bandele de interlopi, pentru furturi, crime și tâlhării, susținuți de toate autoritățile instituțiilor de forță din România ale PNL-ului ! Totuși știți când vom ieși ? Când ne va fi luată și ultima bucată de la gură, casele, copiii vânduți străinilor sau chiar omorâți, mai ales fetele, locurile de muncă, etc. Numai atunci maimuțele cu buletin vor ști să iasă în stradă, când au pierdut totul ??!! Da, pentru că am ajuns un popor de lași, cacă frică de moarte, nepăsători pentru viitorul copiilor noștri, și pe deasupra și trădători cu miile, că în toată istoria, mai ales cea dintre cele două războaie și până acum, nu ne-am dovedit a fi un popor demn, suveran, independent, naționalist,moral-creștin doar parțial pe timpul comunismului, comunism, care n-a avut nimic real din toate acestea ! Doar unirea ne va scăpa !!

# W date 24 March 2020 15:24 +9

Ar fi frumos dacă UE, SUA, Commonwealth-ul, Federația Rusă, Emiratele Arabe, ONU, Israelul etc. toate forțele care chiar mișcă ceva pe lumea asta să decreteze că timp de un an, doi ani sau poate și mai mult, NU se mai pot face speculații prin care puternicii zilei și bogații planetei să devină și mai puternici și mai bogați prin cumpărarea pe hârtii desenate frumos sau simboluri monetare circulate sub formă de biți de informație a unor active de valoare planetară, petrol, zăcăminte, păduri, insule, țări întregi, mări și oceane... Ar fi... Dar cred că băieții deștepți deja își pregătesc formularele pentru contracte și ordine de plată.

# alin date 24 March 2020 15:45 +1

Subscriu și apreciez mesajul d-lui Savaliuc

# Doina Marcu date 24 March 2020 16:28 +11

Aveti dreptate 100%! Mai mult, faptul ca inclusiv doctorii nostri, care au vindecat deja pacienti romani, nu vor sa spuna la televizor care-i schema de tratament cand exista deja in farmacii medicamentele, (vezi hidroxiclorochina, si care costa atat de putin!) e cea mai clara dovada ca totul e un compromis jegos! Si mai ciudat e faptul ca toti mortii provin din spitale! Nu cumva se interneaza pentru o problema si se infecteaza acolo cu virusu'?????

# Vali date 24 March 2020 17:15 +1

Alex: Contest ca si tine cand dl. Savaliuc s-a referit la numarul mortilor din ultimile 6 luni, cand de fapt site-ul arata , cum bine ai punctat., doar din 22 ianuarie 2020. Insa am facut o comparatie de pe acelasi site: 111000 de morti in intreaga lumea incepand cu ianuarie 2020, din cauza gripei. Mai stim ca 16mii sunt din cauza coronavirusului. Restul de 95de mii ar fi din cauza gripei comune. Cred ca l-a asta s-a referit.

# ? date 24 March 2020 18:02 +4

nu cred în euroii care cică vin, au venit, vor veni de la UE, pt.că cine îi numără, dacă îi numără are probabil deja ,,adrisantul,, - solidari cu noi, cine? ei!!!... am văzut de 30 de ani comenzile venite de aiurea... mi-e greață de așa viață.

# Eugen date 24 March 2020 19:12 +13

Domnule Savaliuc, citiți vă rog ceea ce spune o doctoriță, care este disperată de acest virus. În rest nu mai e nimic de comentat: Simona Semen scrie că "Situația din Suceava este strigătoare la cer. 70 de cadre medicale infectate. Medici expuși fără niciun fel de echipament de protecție, descris simplu, de sora mea, medic oncolog, singura rămasă alături de un alt medic oncolog și un medic ATI să aibă în grijă toată secția de infecțioase din Suceava, plină de pacienți bolnavi de corona, ca 'Satana, e ceva de pe altă lume'."Îmi tremură fiecare cm de corp și îmi doresc ca și ultimul idiot care încă mai are senzația că asta e doar o răceală, să înțeleagă că e un virus teribil și că oamenii ca sora mea au ales meseria asta să renunțe la intimitate, la viață personală, la timp liber, la nopți, la vacanțe, dar nu ! Stați acasă! Înțelegeți că nu este o glumă!", este mesajul Simonei Semen, sora doctoriței din Suceava.

# Eugen date 24 March 2020 19:15 +4

Continui aici mesajul sorei doctoriței din Suceava: "Orice medic din țara asta care va muri, va muri din cauza egoismului și prostiei absolute care definește poporul ăsta care numai de bici învață. În vremuri de război nu ne batem joc de singurii care luptă. Îi protejăm. Oricum, Oricât. Cu orice preț.Când sora ta, pe care ai purtat-o în brațe de la 1 săptămână îți spune, 'oricum sunt infectată, nu știu ce va fi' ai vrea să ai puterea sa proiectezi durerea asta în sufletele tuturor celor care se plimbă sfidător și se uită în scârbă la tine cel care porți mănuși la cumpărături sau le spui tuturor să stea dracu acasă! Nu vă bateți joc de cei care nu pot alege!" Sunt foarte curios dacă domnul Savaliuc va avea bunul simț să publice și păreri contrare domniei sale.

# ubbu date 24 March 2020 20:10 +5

poate se face o analiza a spiritului mondial de turma. el exista, e in plina manifestare, nu stie cine pe cine pe cine sa mai imite. oameni mari o iau razna și ei.

# Bogdan date 24 March 2020 20:46 +19

Sincer sa fiu nu inteleg o chestie: daca tot va fi sa ne imbolnavim cu totii, de ce naiba oprim lumea? - oprim ljmea fiindca este mult mai usor transmisibila decat gripa, afecteaza in mod direct plamanii, necesita sectii de ATI care nu sunt available ca numar nici macar in tarile civilizate, iar medicii nu ar face fata unui flux atat de mare de pacienti. Nu mai punem deficitul de cadre medical de 20% din nord estul tarii noastre. Noroc ca doar scrieti, ca daca ne conduceati era vai si amar de noi. Sanatate !!!

# Alex date 24 March 2020 21:10 +16

Daca Doamne ferește iau covid si nu ma prapadesc, plângere penală la toata Gașca ce nu a impus din timp măsuri de închidere a frontierelor si intrare a diasporezilor doar dupa o carantina fortata, stricta de 15 zile. Astfel eram șmecheri, nu închideam producția din tara, puteam exporta daca ne ducea mintea ca informații au fost chiar publice dar degeaba, s-a stat in pasivitate peste 50 de zile. Nu este normal sa fiu eu consemnat la domiciliu pentru ca nu au fost in stare sa ia măsuri de restricție fata de potențialii infectați. In loc sa ia măsuri sa nu pătrundă virusul in tara si totul sa funcționeze normal, ei au luat măsuri sa il lase sa intre si sa ne ferim noi de el. Mama ei de minte creată....

# Eli date 24 March 2020 21:57 +4

Toți care au decedat la noi erau obezi, cu boli asociate. Statostic, la noi mor zilnic 160 de oameni de cancer, mai mulți de boli asociate sistemului circulator/inimii. Toti acestia vor fi declarati morti de coronavirus. Sa vedem statistic daca a crescut rata mortalitatii anual in Italia sau Romania, si mai ales, sa vedem o statistica cu cati dintre cei care au murit aveau facut vaccinul antigripal, ca in Italia ca la noi peste 65 ani e gratuit. Si multi l-au facut. De e vor sa ne omoare pe toti cu vaccinul ca asta este agenda, sa ne inoculeze pe toti! Creaza asta degeaba, nu exista acest pericol, este la fel ca orice gripa, dar il folosesc sa isi faca agenda sa ne termine pe toti

# Tatiana date 25 March 2020 00:01 +1

Este exact ce se va intampla. Revolutie sau mai rau Razboi Mondial. E un scenariu de groaza pe care oile care urla "stati acasa!" nu il realizeaza. Rezultatul sechestrarii po******tiei in Italia: CAZURILE S-AU INMULTIT!. Voi nu vedeti, cei care cititi aici, minionii lui Iohannis, ca inchiderea po******tiei NU este solutia? Exemplu Italia, Spania, cazurile s-au inmultit desi lumea sta in casa de o luna. Astfel de masuri comuniste distrug economia, psihicul si tot! Cum puteti fi atat de orbi? Aveti dovada clara ca astfel de masuri NU sunt solutia. Solutia e testarea in masa! Ca in Coreea. Nici nu le pot numi masuri de protectie a po******tiei, este ABUZ! Linia dintre asa-zisa masura se protectie si abuz e invizibila acum. Se va ajunge la revolutie, stati sa vedeti cum reactioneaza romanul cand este pushed to extreme. Tot pushed to extreme au fost romanii si in '89.

# Cosmin date 25 March 2020 01:17 +2

Cât adevăr dureros!

# Roccass date 25 March 2020 08:31 +2

Nu credeam sa ajung sa il cred pe Trump, dar acum cateva zile el a anuntat ca se gandeste daca mai prelungeste starea de urgenta pt ca "leacul risca sa fie mai periculos decat boala". Pana acum o luna aparea permanent la televiziunile noastre "contoarul" cu morti din cauza gripei "clasice" si ajunsese la peste 50, din cate imi aduc aminte. Acum nimeni nu mai vorbeste. Coronavirusul e "trendy", daca mori de gripa clasica nu esti interesant pt statistici.

# leto date 25 March 2020 08:38 +22

Domnule Savaliuc, va intreb si eu ceva: - Cine a adus tara asta in groapa financiara in care ne aflam? - Cine a umplut toti baronii locali, de la parlamentari, la sefi de conslilii judetene, si pana la primari care nu mai coboara din scaun, de pensii speciale, care de fapt consuma fara nici o justificare bugetul tarii adica banii celor care platesc taxe? - Cine i-a fortat pe multi dintre romani, ca in ultimii 15 ani sa plece din tara, distrugand toata economia? - Cine a permis ca foarte multi doctori si asistente sa plece din tara, astfel incat, acum nu avem destul personal calificat in spitalele noastre, nu avem manageri care sa stie sa conduca spitale, pentru ca toti oamenii cu capul pe umeri s-au saturat sa lupte cu sistemul corupt si preferential, si au plecat de aici. - Oare daca ati avea in familie un caz de imbolnavire cu acest virus, ati mai vorbi asa de usor despre oamenii care pot sa moara din cauza lui? - Verificati situatia in tarile care au respectat si aplicat izolarea.

# Xulescu date 25 March 2020 09:48 +5

Covrig 19 asta e doar pretextul pentru indeplinirea agendei 21 pentru instaurarea Noii ordini mondiale...Daca nu ne trezim noi ca cetateni,o trezire in masa,suntem pierduti...

# lucian date 25 March 2020 10:28 +5

Guvernul Johannis? Daca mor oamenii de gripă guvernele ne obliga sa ne vaccinam. Dar nu se blochează sistemul sanitar cu gripa. . Daca mor de foame ce pot face guvernele, să-i țină in casă? Corona baga in tilt spitalele. Nu numarul de morți, care sunt printre bătrâni si cei cu patologii, dar numarul de locuri in spitale ca să-i faca sa traiasca pe ceilalți ar trebui sa ne sperie. Si imbolnavirea medicilor. La urgențe din cauză ca nu sunt locuri, îi aleg pe cei tineri, iar pe bătrâni îi lasă sa moară. De asta și numarul mare de morti, in special bătrâni in Italia. Nu sunt suficiente locurile pentru respiratoare in spitale. Aparatul sanitar intra in tilt si se blochează tot sistemul! Pentru toate celelalte patologii, nu mai ai loc in spital, iar daca ajungi acolo pentru o urgenta riști sa contactezi virusul, să-l duci acasă la părinți si nici macar să mai apuci să-ți iei rămas bun de la ei, cum s-a întâmplat in Italia in multe cazuri. Securitatea la locul de muncă cum se asigură?

# PS date 25 March 2020 10:31 +2

Calculele sunt simple, virusul are o mortalitate de 3-4%, faceti un calcul la 7 miliarde de oameni sau in parte pentru fiecare tara. Tinand cont de masuri se poate reduce la 1-2%, cifrele raman totusi de ordinul milioanelor de decese. Singurul caz in care se poate reduce spre 0 este statul in casa sau poate diminuarea infectarii in timp prelungit, astfel incat sa faca fata sistemul sanitar oricum deja precar. Daca ar fi o raceala usoara, s-ar trata oamenii acasa nu ar merge la spital, nu ?

# Andraș Traian date 25 March 2020 10:46 +3

Adevărat, adevăr grăiește OMUL, dar cum sa lămurim o tara întreaga când în fiecare familie e greu să faci o ordine desăvârșită. Ne trebuie multă Răbdare, e greu să muncești cu tine și cu aproapele, dar merită efortul chiar dacă e intreit. La care trebuie să adăugăm Rugăciunea. Sunt convins că vom reuși avem tot ce ne trebuie, trebuie doar să vrem și sa ne implicăm. Sănătate, succes și spor în toate. Doamne binecuvintează România și Românii oriunde și oricând. Doamne ajuta.

# Pintea date 25 March 2020 12:06 +4

Gresiti foarte mult! Starea de urgenta era necesara, insa trebuia sa fie mai dura, sa se inchida complet granitele, presedintele ar trebui ca sa si țipe de-a dreptul la poporul anarhic, care nu e obisnuit sa respecte nici o regula! Dar daca el ne-a aratat ca nu respectă legea, Constitutia, de unde sa invete ceilalti?... In fine...dar in ce priveste gripa comună, cate persoane se imbolnaveau de gripă intr-o institutie? 1-2 persoane si nu te molipseai asa usor, plus ca te si vaccinezi. Numai ca Covida este foarte infectiva, se raspandeste foarte usor si ataca plamanii, zici ca are un cip sa se duca direct acolo. De la gripa, rar ramai cu sechele. Mureau persoane care o subestimau, ca acum, si credeau ca o duc pe picioare. Adevarul este ca nu trebuie sa ne jucam cu sanatatea, numai ca sa demonstram ca avem dreptate. E pacat si de doctorii acestia atat de blamati, e pacat si de politisti, si de armata, pentru ca pentru protectia noastra se sacrifica si nu cârtesc...

# Cucuveaua date 25 March 2020 12:37 0

COVIDELE ASTA VINE MANUSA PE INTERESE SECURISTOIDE - TOTI VIRUSI - ISI IMPLETESC COZILE PE VIATA ROMANILOR ... PROBLEMA APARE CAND ISI PIERD BUSOLA SI, CA ORICE PARAZITI PROSTI, UCID GAZDA ... POATE DUPA CE TRECE NEBUNIA, SE FACE O ANALIZA LA RECE A CHINURILOR LA CARE SUNT SUPUSI ROMANII DIN CAUZA ACESTOR PARAZITI SI SE VOR APLICA SANCTIUNI !!!

# Dima Bogdan date 25 March 2020 12:41 0

Au murit peste 200.000 persoane de MALARIE, in 3 luni ale anului 2020! Au murit 1.600.000 copii sub 5 ani! Si toata lumea se da de ceasul mortii pentru un virus SARS. Iar SARS-ul, cum a aparut, asa a si disparut, de vreo 10 ani.

# Un_izolat date 25 March 2020 12:48 +2

Dle Savaliuc, Aveti dreptate 100%! Din pacate traim intr-o societate care merge pe chestii cool! Este cool sa stam acasa! Daca zice MSM ca este cool - este senzatie! Nu stiu cum se face ca , mereu este mai bine cu 10 bete la fundul altuia! Cei care au posibilitatea sa lucreze de acasa sunt cei mai buni cunoscatori, au statistici, stiu cum este pe afara... si daca ar putea te-ar pune la zid pentru ca nu accepti orice aberatie care ti se serveste! Pina acum ii durea in ruc de altii ca mor de gripa sau de foame! Acum au devenit empatici! Salavatorii planetei! Te ameninta cu puscaria! N-au ei treaba! Pentru binele batrinilor sunt gata sa ii si omoare! Si culmea le fac un bine! Fenomenul Pitesti cred ca era o joaca de copil fata de vremurile actuale! Desteapta-te romane!

# ?????? date 25 March 2020 13:52 -1

@ Remarcați și că, Sfatul Bătrânilor și Straborul nici nu solicitau bugete și nici nu era pusă în discuție independența justiției, ?

# Aurelian Hornea date 25 March 2020 14:43 +3

Impecabil raţionamentul! Un om cu discernământ deplin. Respect! Bravo!

# Eugen date 25 March 2020 15:18 +2

Singurul comentariu pe care pot sa-l da e:Adio democratie!

# Ilie Diana date 25 March 2020 16:57 +12

Raționamentul dvs. poate fi răsturnat ușor de un virusolog sau microbiolog. Medicul din China care a semnalat pericolul cu siguranță se confrunta și cu efectele altor viruși. Și totuși a dat alarma. În Italia au murit peste 6000 de oameni într-o singură lună, practic. Asta nu s-a mai întâmplat de cand bantuia ciuma. Adică în Evul Mediu. Da, mor foarte mulți bătrâni. Dar în Italia și Spania au început să moară și tineri. Și ce propuneți? Să-i lăsăm să moară și să ne vedem liniștiți de viață și de facut bani? Că tot mor și în Africa, că tot mor și de gripa comună... De gripa comună au murit 60 de oameni în 5 luni. De virusul acesta , dacă ne vedem liniștiți de treburile si drumurile noastre, pot să moară în 5 luni un milion de oameni. Anglia a adoptat inițial raționamentul dvs. Ne plimbăm, ieșim în parcuri, umplem stadioanele, ne imunizam... Apoi au văzut că nu merge, după ce oamenii de știință le-au spus cam cum stă treaba.

# Adrian date 25 March 2020 18:13 +3

Po******tia Romaniei are 20 milioane. Sa spunem ca 95% se vindeca fara probleme majore, dar raman 5% cazuri severe si critice. Asta inseamna 1 milion de oameni. Toti bolnavi cam in acelasi timp, necesitand pat de spital, medicamente si suport ventilator. Avem 1 milion de paturi de spital? Sau macar 500 000? 250 000 ventilatoare mecanice? Noi avem 2500 paturi ATI infectioase si 1300 ventilatoare. La imbolnavire treptata mai apucam sa si vindecam, chiar daca mai si mor unii dintre ei.

# ageamiu date 25 March 2020 20:50 -2

Sunt sclavi ai statisticii. De aia niciodată nu-s pe fază. Evitați dulciurile

# ?????? date 25 March 2020 20:57 0

@ Diferența dintre statul capitalist și statul social este că statul capitalist este stat capitalist și statul social este stat social, ? "Capitalistii" care așteaptă despăgubiri , subvenții, facilități, deduceri, ajutoare, de la statul social nu ar putea pretinde că sunt capitaliști, ? Remarcați și că textul Constituției zice că România ar fi stat social, ?

# D- date 25 March 2020 21:33 +2

Se radicalizeaza iresponsabil problema.. Sunt multe fapte si masuri care se pot comentata dar sa se tina cont de situatia data, in care virusul nu are in acest moment un antiviral care poate sa-l tina sub control.. De 4 luni "oamenii de stiinta" care au beneficiat impreuna cu institutiile de cercetare din domeniu de foarte multi bani la nivel mondial, inca nu pot spune ca au gasit solutia.. Trebuie mai intai sa gasim rezolvarea pt ac tip de virus deosebit de contagios.. In tarile afectate autoritatile nu pot face fata nici macar numarului mare de incinerari.. Cam cum o sa fie sit. in max 2..3 saptamani daca lasam oamenii expusi infectarii? Daca acest virus se modifica si devine mai periculos ? Masurile luate de autoritati, impreuna cu specialistii din domeniu poate nu sunt cele mai perfecte dar pt moment atat se poate face..

# ru date 25 March 2020 23:10 +1

In Romania mor zilnic 650 persoane de batranete ,accidente sau din cauze medicale....cand o sa ajungem sa moare 400-500 persoane zilnic de covid(adica cam in 14 -21zile)asa ca Italia sa vad comentariile cu gripa malaria etc.E un rationament simplu si de bun simt.Lasati conspiratiile si prostiile vor MURII SUTE de mii de romani de covid anul acesta in special batranii si bolnavii cu afectiuni cronice.Suntem o natie de idioti

# Dragos date 26 March 2020 08:22 +1

Domnule dragă nu mai speria lumea cu articolul asta și așa suntem vai mama noastra.eram destul de râu și înainte sa vina virusul asta cumplit care distruge țări întregi,nu știu câți dar sunt foarte multi care trăiesc de la salariu la salariu,o vad in jurul meu nu mă bazez pe statistici.nu zic că nu ai dreptate in tot ce ai scris in articol ai foarte mare dreptate mai ales cu diaspora.eu sunt unul dintre cei din diaspora delegat in Franța 69 de zile cu 5 zile acasă(bă ești nebun) dar asta e daca nu stai acasă.dar am avut norocul că sa încheiat contractul mai devreme și am reușit să vin acasă că dacă nu rămâneam pe acolo și nu mai putem sa vin că ceilalti.si să-mi zică Domnul nostru președinte ..dragi romani nu veniți acasa.. Cred că este nevoie sa punem naibilui odată piciorul în prag sa nu mai așteptăm sa ne rezolve guvernul problemele că ăștia ne baga în pământ..aveți grije de voi și stați în casa dacă țineți la viața voastră sau a celor din jur că nu-i de joaca

# Marian date 26 March 2020 09:25 +1

Bai oameni buni e gravă rău situația stati naibilui acasă dacă vreți să fiti bine,nu mai umblați pe strada.poate aveți și voi prieteni rude prin alte țări întrebații personal daca nu credeți ce se întâmplă.lasati prostiile astea de conspirații că e politica că e nu știu ce.e in joc viața noastră și a celor dragi noua.stati acasă

# Georgeta date 26 March 2020 11:26 -2

Buna ziua D-nl Razvan Savalic. Am citit cu atentie mesajul dvs și am apreciat ceea ce ați spus. Eu doresc sa va intreb și să vă rog altceva. Dacă dvs sunteți de acord să activeze derogare de la aplicarea prevederilor CEDO ??, având în vedere activarea stării de urgență.. România și încă trei state membre ale Consiliului Europei, respectiv Republica Moldova, Lituania și Armenia au activat articolul din Convenția Europeană Drepturilor Omuluiç.. Aceste patru state membre ale Consiliului European au "notificat oficial" în ultimile zile că se află în stare de urgență și activează derogare prevăzută de articolul 15 al Convenției .. Articolul15 din Convenția Europeană a Drepturilor Omului prevede că"în caz de razboi sau de alt pericol public care amenință existența unei națiuni", un stat membru " poate lua măsuri derogatorii de la obligațiile prevăzute în Convenția, îñ măsura strictă în care o

# Eugenia date 26 March 2020 12:24 +1

Oamenii in varsta si cei tineri mor de boli grave cronice cardiace,obezitate,diabet, cancer,samd ,trendy este sa ii treci statistic la COVID,sa umflam statistica absurdului.

# Augias date 26 March 2020 13:24 0

https://www.marturisireaortodoxa.ro/actiune-in-instanta-impotriva-restrictionarii-participarii-la-slujbe-prin-ordonanta-militara-nr-2-2020/

# Augias date 26 March 2020 13:27 0

Clausura fortata- impactul asupra mentalului colectiv. Lucru despre care nimeni nu vorbeste. https://www.msn.com/it-it/salute/other/il-coronavirus-è-anche-unemergenza-psichiatrica-di-cui-nessuno-parla/ar-BB11GidJ?MSCC=1585221165&ocid=spartandhp

# DanTeo date 26 March 2020 13:36 -2

Felicitari si multumiri, Domnule Savaliuc! Stati in presa!

# George Orwell date 26 March 2020 16:19 0

Pentru Gică-contra, -e clar ca italienii ar proceda la fel ca la noi,daca ar putea da timpul inapoi -diferenta dintre noi si ei consta in ordinea de tip german,impusa la timp,cu riscurile de rigoare ,de catre niste oameni care au cantarit beneficiile si riscurile deciziilor lor si le-au cantarit bine,zic eu -daca ne pierdem deodata si numai batranii,toti banii de pe lumea asta nu-i mai pot aduce inapoi -toti Gica-contra cred ca lor nu li se poate intampla,dar viata asta se incapatâneaza adesea sa demonstreze contrariul -unii oameni au fost,sunt si vor fi mereu "mai egali " decat altii -eu zic sa nu mai jucati contra,riscul este prea mare sa devenim doar niste numere pe lista celor care "gestioneaza" situatia mondiala in momentul de fata

# Stefan date 26 March 2020 18:34 +3

Oameni buni! Mai stim sa numaram? Orban a anuntat ca se autoizoleaza pe data de 13.03.2020. Anunta ca revine la Guvern pe data de 24.03.2020. Asta inseamna 12 zile. Eu cred ca est ecazul sa-l luam si sa-l mai bagam 14 zile in carantina ca a fugit din autoizolarea declarata si sa ii punem si instrumente electronice de detec tie daca sta potolit! Chiar nu sesizati chestia asta? Ne lasam prostiti mizand ca nimeni nu face socoteala?

# Nelu B. date 26 March 2020 20:47 +2

As atrage atentia asupra urmatorului aspect. Problema e ca - si daca s-ar imbolnavi marea majoritate a po******tiei (evident, toti ne-am bucura de contrariu) - sansa de supravietuire/vindecare poate depinde critic de numarul de persoane critic bolnave la un moment dat. Cu cat numarul de persoane bolnave critic (asfixiere, nevoie de respiratie artificiala) la un moment dat e mai mic (imbolnavire cat mai lenta), cu atat sansele de tratare sunt mai bune. Si chiar daca - din lipsa de asistenta medicala adecvata - nu pot fi tratati, o parte din cei imbolnaviti - cu sau fara tratament adecvat - isi revin, si este, evident, in folosul general al societatii ca numarul de persoane sanatoase la un moment dat sa fie cat mai mare; pentru a asigura un mers cat mai bun al lucrurilor. De aceea, ce e important e nu ca lumea sa fie "arestata" in casa, ci ca numarul de persoane care vin in contact cu fiecare individ dat sa fie cat mai drastic limitat. N.B.Pneumonia grava se vindeca foarte rar de la sine

# Vlad date 27 March 2020 00:12 +1

Gripa face anual aprox. 1 miliard de imbolnaviri pe planeta. Aces virus Covid-19 e dovedit ca fiind mult mai usor transmisibil. In acest moment cifrele acestui nou virus par banale fata de multe alte boli sau tragedii de pe planeta DAR fara masurile luate preventiv am ajunge cu siguranta la mult mai mult de 1 miliard de bolnavi cu acest nou virus. La asemenea cifre sistemu medical ar fi in colaps total , am ajunge la vorba scapa cine poate.

# Vlad date 27 March 2020 00:14 +3

Chiar daca in acest moment mor probabil 99% cei in varsta cu probleme si cei tineri ajung cu probleme grave , ajung sa fie ventilati dar isi revin fiind mai puternici DAR la un numar de miliarde de imbolnaviri cu sistemul medical in colaps nu vom mai putea avea grija de bolnavi si atunci si procentul de mortalitate va creste semnificativ la 10-15% in caz fericit iar la fel va crestete si rata de mortalitate la persoanele tinere care chiar daca au un organism mai puternic nu vor mai putea fi ajutate de un sistem medical functional sa se trateze. Ca sa nu mai vorbim ca paralizia ar afecta si bolnavii cu alte afectiuni alte boli , economia la un nivel aproape ireversibil ..

# George date 27 March 2020 16:32 +5

Cu mici excepții, 4-5, din cei care au ”simțit” să-și lase în pagină drumeția, au citit și au înțeles despre ce vorbește autorul articolului, restul..., resturi... ”botaniști și mămăligari” în frunte cu Mihail Brener. Să citești că anul acesta au murit de foame peste 2,5 milioane suflete, ”nicio isterie mondială, nimănui nu-i pasă, nicio armată pe străzi, nicio stare de urgență, nimeni nu mai oprește lumea”. Nu s-a oprit lumea nici pentru câteva sute de mii de morți din cauza gripei, dar se oprește tot acum când sunt 16.000 de morți în 6 luni din cauza acestui virus. Citiți băi, citiți până înțelegeți! Judecați băăăi! Când vom ieși din case, ce vom găsi, ce vom face? Deja au dispărut sute de locuri de muncă. Cât o să mai poți trăi din economiile pe care le ai? Urmează zeci de mii de concedieri, economia nu produce, granițele închise... Ce faceți?! Citești, nu înțelegi, dar te bagi în seamă. Realizați ce se prefigurează? Și asta pentru că pupăm în cur OMS.

# Lucian date 27 March 2020 22:48 -1

@alex Ciudat, esti din ce in ce mai psihotic, desi tot mai auto-izolat si "protejat" in casa pe zi ce trece! Razvan Savaliuc a scris: "La ora la care scriu in intreaga lume s-au inregistrat peste 16.000 de decese asociate coronavirusului (in ultimele 6 luni)... ... le veti gasi pe statisticile oficiale mondiale (https://www.worldometers.info)..." Tu l-ai atacat pentru ca, vezi Doamne, cifra de 16.000 ar reprezenta numai mortii din 22 ian., nu din ultimele 6 luni. "chiar pe site ul indicat se poate observa ( de pe 22 ianuarie, nu in ultimele 6 luni, cum spuneti eronat) o crestere exponentiala..." Alex, baietas, esti intr-o bezna totala! Savaliuc are dreptate: in ULTIMELE 6 LUNI au murit TOT 16.000. Numarul total al deceselor de pe worldometers este, pur si simplu, numarul total al deceselor, incepand de la primul si pana azi. Si acest numar era de 16.000 la data scrierii articolului. "26,909 people have died SO FAR from the coronavirus COVID-19 outbreak as of March 27, 2020, 19:47 GMT."

# Lucian date 27 March 2020 22:54 0

@alex worldometers: "26,909 people have died SO FAR from the coronavirus COVID-19 outbreak as of March 27, 2020, 19:47 GMT." Intelegi, ma? Astia au murit in lume de la inceputurile inceputurilor "pandemiei", adica si in ultimele 6 luni. 22 ian. apare ca data de inceput NUMAI LA GRAFICE!!! Si asta pentru ca pana pe 22 ian. au murit NUMAI 17 in China Inceputul epidemiei: https://www.aljazeera.com/news/2020/01/timeline-china-coronavirus-spread-200126061554884.html "On January 22, the death toll in China jumped to 17 with more than 550 infections."

# Lucian date 27 March 2020 22:56 0

@alex "Nu stiu ce sa zic de starea de urgenta..." O sa stii foarte curand, ma, cand te vor lovi foamea, saracia, depresia...! "comparatia cu gripa obisnuita e ridicola..." Intr-adevar, asta spune si Savaliuc: cifrele Coronavirusului sunt mult inferioare cifrelor gripei/pneumoniei obisnuite. "o crestere exponentiala a celor infectati si a nr de morti" Mai, Alex, baiete, aprope orice epidemie are tendinta asta de crestere initiala, si anume exponentiala.

# Costel - Do date 28 March 2020 12:22 0

Felicitări ! Doamne ajută !

# gica date 29 March 2020 19:56 +1

asta e vremea la cu statul in casa.daca acest virus sa răspândit în toata lumea asa de repede e clar ca asa sa dorit.si daca ar dori să scăpăm de el asa cum zic ei in doua saptamani,ar fi trebuit să declare carantină totală în toata lumea,iar după 14 zile ar fi trebuit să scăpăm????asa reiese din ce zic ei acum ,dar oare asa este???!

# ion date 30 March 2020 09:40 +1

doar vazand discrepantele dintre declaratiile din ianuarie si cele de acum (nu numai ale conducatorilor si oamenilor de stiinta romani ci de peste tot) orice om caruia-i functioneaza inca procesele de gandire ar trebui sa vada ca toata treaba cu starea de urgenta e coordonata dintr-un loc care n-are de-a face cu tarile implicate, e normal ca atunci cand au primit ordinele cu instituirea acestei stari , acele declaratii s-au schimbat cu 180 de grade. E normal ca 95% din po******tie sa fie gasita "infectata" dupa efectuarea testelor , pt ca la ora actuala nu exista un test specific pt aceasta tulpina de coronavirus , ele determinand orice tulpina ale acestui ribovirus , care se gaseste in natura in multe alte forme , variatia constand in structura proteica si care nu determina imbolnaviri si pe care corpul uman le poate avea inclusiv de la nastere , portiuni din structura genomica a virusului incorporate in ADN. Dar despre aceste teste iar nu se vorbeste.

# LM date 30 March 2020 13:46 +1

pai de ce sa se dea romaniei mai multi bani? ca sa aiba coruptii ce-si umfla buzunarele iar?? si romania inca nu e in stare grava, poate de-asta a primit doar un miliard, cu cateva cazuri la ora aceea, pe cand franta avea mii de cazuri. Poate asta spera si conducatorii si afaceristii romaniei. Sa avem cat mai multe cazuri ca sa se injecteze mai multi bani...atunci sa vezi festin pe ei! Ca pe omul de rand nu o sa vezi nimic...doar alte scuze si justificari ca nu pot fi ajutati cum trebuie. O sa isi arunce mingia unul altuia ca de obicei, in timp ce isi baga in buzunar unul altuia prin diverse metode “mascate” care nici nu mai sunt asa mascate in ultima vreme...pentru ca li se rupe! E ca la final, scapa cine poate si cum poate... Dar poate chiar o sa pice economia in asa fel incat o sa se intoarca roata...Pe de alta parte, chiar e bine pt planeta asta, mai ia o gura de aer proaspat! Si creierele noastre la fel. Si se vad diferentele in oameni atat de clar acum! Chiar si in lideri.

# marian date 21 April 2020 14:20 +1

Avand in vedere ca de la reportajul dumneavoastra a trecut aproximativ o luna de zile, si ca la data reportajului vorbeam de cateva mii de morti pe plan mondial , acum dupa nici o luna de zile vorbim de aproape 200 de mii... Ce sa va povestesc nu este un MARE risc, este doar o gluma... un virus banal care provoaca decese pe banda rulanta... Stau si ma intreb ce se intampla daca conducerea statului se luau dupa astia de "doar gura e de voi" si vorbiti sa nu adormiti, si nu instituiau starea de urgenta, care, si asa a fost perceputa de unii ca dumneta, o bagadela... Bine inteles s-au ridicat chiar si nistre ilustrii politicieni care au criticat starea de urgenta ca fiind ceva populist, ba chiar au incercat sa se opuna si prelungirii acesteia... Nimeni nu stia sau nu putea prevedea ce se va intapla, nuci dvs. dar viata in general ne invata ca e mai bine sa previ decat sa te lupti cu efectele... si tot viata ne invata ca "daca taceai filozof ramaneai"...

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 20.11.2024 – Pensionari in instante. Agresorul Justitiarului de Berceni merge la puscarie (Video)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva