8 October 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

SCANDAL PE LEGEA GRATIERII – Camera Deputatilor voteaza legea initiata de Nicolae Paun si Madalin Voicu privind amnistierea unor infractiuni si gratierea unor pedepse. Sistemul penitenciar risca sa se prabuseasca in 2014 cand se vor repatria toti infractorii romani din inchisorile UE. Crin Antonescu anunta ca PNL nu sustine legea. Ponta vrea sa fie exceptate faptele de coruptie. Basescu se opune. UPDATE - In urma scandalului creat, legea a fost scoasa de pe ordinea de zi (Proiectul)

Scris de: Elena DUMITRACHE - George TARATA | pdf | print

10 December 2013 12:28
Vizualizari: 21397

UPDATE - Legea amnistiei si gratierii a fost scoasa de pe ordinea de zi a Camerei Deputatilor.

UPDATE – Presedintele Romaniei, Traian Basescu, a transmis marti, 10 decembrie 2013, o scrisoare presedintelui Senatului, Crin Antonescu, si presedintelui Camerei Deputatilor, Valeriu Zgonea, in care, isi exprima convingerea ca parlamentarii nu vor adopta proiectul privind Legea aministierii si gratierii. In opinia Presedintelui, masura nu este oportuna si mai mult, va decredibiliza eforturile de lupta impotriva coruptiei, afectand increderea in actul de justitie.

Prezentam in integralitate scrisoare transmisa de presedintele Traian Basescu presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului:

"Stimate Domnule Presedinte,

In temeiul Art. 80 alin. (2) din Constitutia Romaniei, in calitate de Presedinte al Romaniei si in virtutea atributiei constitutionale de a veghea la buna functionare a autoritatilor publice, va rog sa identificati, cu respectarea legislatiei si a procedurilor parlamentare, cele mai rapide cai pentru a permite institutiilor statului, inclusiv autoritatii judecatoresti sa isi desfasoare activitatea, in absenta oricarei influente sau obstructii.

Am luat act ca, in momentul de fata, la Camera Deputatilor se afla in dezbatere Legea pentru amnistierea unor infractiuni si gratierea unor pedepse (PLX 162/2013), ce a fost respinsa de Senat in data de 22 mai 2013. Cu ocazia votului final, imi exprim convingerea ca parlamentarii vor da dovada de responsabilitate si vor avea in vedere ca o asemenea masura nu este oportuna, va decredibiliza eforturile de lupta impotriva coruptiei, afectand increderea in actul de justitie.

De asemenea, fata de propunerea legislativa de modificare a Legii nr. 96/2006 privind statutul deputatilor si senatorilor (PLX 656/2013), imi permit sa va semnalez faptul ca operarea unor modificari legislative prin care s-ar crea un tratament preferential senatorilor si deputatilor in raport cu ceilalti demnitari ai statului, in materie de integritate si incompatibilitati, va afecta activitatea Agentiei Nationale de Integritate si se va rasfrange negativ in procesul de monitorizare a Comisiei Europene prin Mecanismul de Verificare si Cooperare.

Parlamentul a respins mai multe solicitari ale Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie privind incuviintarea inceperii urmaririi penale fata de domnii deputati (fosti ministri) László Borbély si Paul-Victor Dobre si fata de domnul senator (fost ministru) Varujan Vosganian si cererea Agentiei Nationale de Integritate privind incetarea mandatului domnului senator Mora Akos-Daniel. Orice incercare de blocare ori tergiversare a activitatii autoritatii judecatoresti, in perspectiva noului raport de tara (MCV), va conduce la neindeplinirea de catre Romania a conditionalitatilor asumate in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare.

Domnule Presedinte, am convingerea ca veti depune toate diligentele pentru consolidarea si buna functionare a statului de drept.

Cu intreaga consideratie,

PRESEDINTELE ROMANIEI

TRAIAN BASESCU"

Zi extrem de importanta pentru cateva mii de detinuti. Camera Deputatilor ar trebui sa voteze marti, 10 decembrie 2013, proiectul de lege privind amnistierea unor infractiuni si gratierea unor pedepse. Proiectul a fost initiat de catre deputatii Nicolae Paun si Madalin Voicu si este menit, pe de o parte, sa manifeste un act de clementa fata de persoanele care la prima abatere au comis fapte antisociale minore, dar mai ales pentru ca Romania sa poata intra in randul tarilor europene in privinta conditiilor de detentie din inchisorile nationale, in care capacitatea legala de cazare este cu mult depasita.


Proiectul de lege a fost adoptat luni seara, 9 decembrie 2013, de catre Comisia Juridica a Camerei Deputatilor, cu anumite amendamente. Astfel, pentru amnistie termenul a fost prelungit la 6 ani, in conditiile in care in prima faza acesta privea doar persoanele condamnate pentru infractiuni pentru care au primit pedepse cu inchisoarea de pana la 4 ani. In ceea ce priveste gratierea, termenul a fost marit de la 6 la 7 ani.

Chiar daca USL detine o majoritate confortabila in Parlament, nu este foarte sigur ca legea va fi adoptata de Camera Deputatilor. Asta intrucat presedintele PNL Crin Antonescu a precizat ca nu sustine aceasta initiativa, o pozitie similara avand si liderul PNL din Camera Deputatilor, George Scutaru. Nici premierul Victor Ponta nu este de acord in totalitate cu aceasta lege. Astfel, Ponta considera ca aministia ar trebui sa priveasca pedepsele mai mici de 5 ani si sa nu includa faptele de coruptie.

La randul sau, presedintele Traian Basescu a cerut deputatilor, prin intermediul unei declaratii a purtatorului de cuvant al Administratiei Prezidentiale, respingerea proiectului de lege: “Presedintele Romaniei, domnul Traian Băsescu, roaga Camera Deputatilor sa respinga Legea pentru amnistierea unor infractiuni si gratierea unor pedepse (PLX 163/2013). O eventuala adoptare a acestei legi va decredibiliza eforturile de lupta impotriva coruptiei si va afecta increderea in Justitie avand, in acelasi timp, efecte catastrofale pentru urmatorul raport privind Mecanismul de Cooperare si Verificare (MCV)”.

Proiectul de lege initiat de catre deputatii Madalin Voicu si Nicolae Paun, care a fost respins de Senat, are ca scop manifestarea unui act de clementa fata de persoanele care se afla la prima abatere si au comis fapte antisociale minore, dar, mai important, urmareste ca Romania sa intre in randul statelor europene in ceea ce priveste conditiile de detentie. Nu in ultimul rand, proiectul a tinut cont si de o realitate exprimata chiar de sefi de penitenciare, care au explicat ca, in opinia lor, numeroase persoane condamnate la privarea de libertate nu ar trebui sa fie detinute, reeducarea lor putandu-se face mult mai eficient prin alte metode alternative. De asemenea, incepand de anul viitor sistemul penitenicar va fi si mai aglomerat in conditiile in care se vor repatria toti infractorii romani aflati in inchisorile din UE.

Iata continutul proiectului in forma sa initiala

LEGE

privind amnistierea unor infractiuni si gratierea unor pedepselor

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Art. 1 – Se amnistiaza infractiunile pentru care Codul penal sau legile speciale prevad o pedeapsa privativa de libertate pana la 4 ani inclusiv sau amenda.

Art. 2 – (1) Se gratiaza in intregime pedepsele cu inchisoare de pana la 6 ani inclusiv, precum si pedepsele cu amenda, aplicate de instanta de judecata.

(2) Prevederile alin. (1) se aplica indiferent de modalitatea de executare a pedepsei inchisorii dispusa de instanta.

(3) Se gratiaza in intregime masura internarii intr-un centru de reeducare, luata fata de minori de catre instantele de judecata.

Art. 3 – Se gratiaza in parte:

a) cu 1/3 pedepsele cu inchisoare intre 6 si 8 ani inclusiv;

b) cu 1/5 pedepsele cu inchisoare intre 8 si 10 ani inclusiv;

Art. 4 – (1) Prevederile art. 1 – 3 nu se aplica celor condamnati pentru infractiuni savarsite in stare de recidiva si celor care sunt recidivisti prin condamnari anterioare.

(2) Nu beneficiaza de prevederile art. 1 – 3 cei care au savarsit urmatoarele infractiuni:

A. Infractiuni reglementate de Codul Penal:

1) infractiuni contra sigurantei nationale prevazute in art. 155 – 173;

2) infractiunile de omor, prevazute in art. 174 – 176;

3) vatamarea corporala prevazuta in art. 182;

4) lovirile sau vatamarile cauzatoare de moarte prevazute in art. 183;

5) lipsirea de libertate in mod ilegal, prevazuta in art 189;

6) violul prevazut in art. 197;

7) actul sexual cu un minor prevazut in art. 198, alin 2-4;

8) perversiunea sexuala prevazuta in art. 201, alin 2-5;

9) incestul prevazut in art. 203;

10) talharia prevazuta in art. 211;

11) inselaciunea prevazuta in art. 215, alin. 2-5;

12) delapidarea prevazuta in art. 215, indice 1, alin. 2;

13) ultrajul prevazut in art. 239, alin. 2 si 3;

14) tortura prevazuta in art. 267 indice 1;

15) represiunea nedreapta prevazuta in art. 268;

16) evadarea prevazuta in art. 269;

17) inlesnirea evadarii prevazuta in art. 270;

18) parasirea postului si prezenta la serviciu in stare de ebrietate prevazute in art. 275, alin. 3;

19) nerespectarea regimului materialelor nucleare sau al altor materiale radioactive prevazuta in art. 279 indice 1;

20) falsificarea de monede sau alte valori prevazuta in art. 282;

21) falsificarea de valori straine prevazuta in art. 284;

22) detinerea de instrumente in vederea falsificarii de valori prevazuta in art. 285;

23) nerespectarea dispozitiilor privind importul de deseuri si reziduuri prevazuta in art. 302, indice 2, alin. 2;

24) traficul de stupefiante prevazut in art. 312;

25) falsificarea de alimente sau alte produse prevazuta in art. 313;

26) punerea in primejdie a unei persoane in neputinta a se ingriji prevazuta in art. 314;

27) relele tratamente aplicate minorului prevazute in art. 306;

28) proxenetismul prevazut in art. 329.

B. Infractiunile reglementate de legi speciale

1) infractiunile prevazute in art. 19 – 16 din Legea nr. 51/1991 privind siguranta nationala a Romaniei;

2) infractiunile prevazute in art. 11 – 16 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, cu modificarile ulterioare;

3) infractiunile prevazute in art. 2 – 8 si art. 10 – 14 din Legea nr. 143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului si consumului ilicit de droguri, cu modificarile si completarile ulterioare;

Art. 5 – Faptele care, potrivit art. 18, indice 1, din Codul Penal, nu prezinta pericolul social al unei infractiuni, nu se mai sanctioneaza, iar amenzile si celelalte sanctiuni cu caracter administrativ aplicate pentru asemenea fapte nu se mai executa, in masura in care nu au fost executate;

Art. 6 – In cazul aplicarii in mod succesiv a unor dispozitii de gratiere, cu privire la aceeasi pedeapsa, se va lua in considerare numai dispozitia de gratiere mai favorabila condamnatului;

Art. 7 – Gratierea nu se aplica celor care nu au inceput executarea pedepsei inchisorii, deoarece s-au sustras de la executarea acestora, precum si celor care au inceput executarea, dar ulterior s-au sustras;

Art. 8 – Persoanele gratiate care, in decurs de 3 ani, savarsesc cu intentie o infractiune vor executa, pe langa pedeapsa stabilita pentru acea infractiune si pedeapsa sau restul de pedeapsa ramas neexecutat ca urmare a aplicarii prezentei legi.

Art. 9 – Dispozitiile prezentei legi se aplica numai faptelor comise pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi.

* Cititi aici expunerea de motive a proiectului de lege

* Cititi aici proiectul de lege aflat la Senat

Comentarii

# mircea date 10 December 2013 12:55 -4

Ce mizerie, ce rusine pentru un neam care se vrea european. Cat de rusine imi e in momentul asta de clasa politica pe care chipurile am votat-o sa ne reprezinte interesele.  TB spune ca va fi afectatat grav raportul MCV ; nici nu ma indoiesc. Cred ca in momentul asta comisarii europeni citesc rapoarte despre ce de intampla in Romania si raman socati. Sunt lucruri care intr-o democratie efectiv nu se pot face.  Dar, pentru ca TB a luat o pozitie, unii vor vedea din nou oportunitatea de a se pune de-a curmezisul. Am vazut-o si in cazul accizei. Tare mi-e ca societatea va pica si acest test la care ne supune USL ( in afara de o mana de tineri care se concentreaza exclusiv pe legea minelor, alta porcarie  ) .

# XXXXX date 10 December 2013 13:27 +12

Nu sunt de acord cu T.B. Si nici tu nu ar trebui sa fii. De data aceasta, fii circumspect. Poti rade, dar asa este. Raportul MCV nu este afectat de aceasta lege, daca este adoptata. Si poate nu crezi, dar este bine sa fie adoptata. Sa stii ca urmaresc ce scrii - nu numai aici - si acesta este motivul pentru care imi permit sa te atentionez. Crede-ma ca este una dintre legile NECESARE Romaniei, in momentul actual. Gandeste cu capul, nu cu inima.

# mircea date 10 December 2013 14:37 -12

Inteleg \" motivele \" ( pretextele )  pentru care este croita legea, dar din cate solutii sunt posibile, Parlamentul a ales-o pe cea mai cretina.  Sunt inchisori suprapo******te, tratamentele din inchisoare sunt sub limite decente ( dar in spitale e la fel ) , se cheltuie mult cu parnaiasii ( mai mult decat cu copii, profesori sau medici ) . Argumentu ala crestin cu \" toata lumea are dreptul la a doua sansa \" e o gluma, sper ca nu il ia nimeni in serios.  Dar sa alegi ca solutie eliberarea gainarilor, evazionistilor, traficantilor de influenta si altor infractori mai marunti este o solutie IMBECILA.  Poti cauta sa construiesti mai multe inchisori ( sau sa transformi cladiri existente ) , poti incerca optimizarea bugetului. Si multe alte politici fiscale, sociale, administrative. 

# X. date 10 December 2013 14:53 +12

Intre 320 - 380 lei / lunar. Atat revine ( media ) unui detinut. Pentru mancare, caldura, apa calda. Iar printre gainarii la care faci referire se afla oameni condamnati pentru fapte imaginare, care nu mai exista in nici un cod penal. Erori judiciare, oameni prea batrani sa lupte cu sistemul.Iti doresc sa nu ajungi sa faci dus de 2 ori pe saptamana la penitenciar. 90 de minute pentru 10 insi.Dintre care 40 de minute este prea rece, iarna. Sa nu ai cu cine comunica, la acelasi nivel. Si multe altele. Sa nu ajungi....

# mircea date 10 December 2013 15:12 -9

Wow, mersi pentru urare, zi de zi traiesc cu stresul ca orice as face cu viata mea , tot la parnaie o sa ajung intr-o buna zi.  Legat de sumele pe care le vehiculezi, sa fii sigur ca intre ce intra efectiv in intretinerea unui detinut si ce sume sunt raportate si cerute de administratorii inchisorilor , consiliul judetean si mai stiu eu ce alti factori birocratici e o discrepanta mare de tot. Adica se fura. Dar eliberarea detinutilor NU e solutia. Pentru asta avem DNA, DIICOT, servicii si justitie.  Iar problema cu unii detinuti inchisi pe judecati strambe e o diversiune, asta nu e un criteriu prevazut in acel proiect de lege.  Hai sa ne calmam, legea nu a mai fost introdusa pe ordindea de zi. La fel si cele ale lobbyului si minelor. Pana la urma dezastrul a fost amanat. 

# liviu date 10 December 2013 20:15 +5

Cred ca urarea e pe bune, imagineaza-ti, conduci linistit si-ti sare alergand un copil singur pe trecerea de pieton, il lovesti in plin copilul moare esti condamnat pentru omor din culpa si iei pedeapsa minima cu executare. Paradoxal, intro luna-doua, iti dai seama ca L-ai prins pe D-zeu de picior si faci plangeri peste plangeri la cedo: ca dormi cu unul in pat intro camera de 16 persoane si salteaua te inteapa, e cam frig ca nu ai termopan si caloriferul e cam rece, te uiti la taraf cu majoritatea tiganilor colegi de camera, mananci doar o masa pe zi si aia o zeama oparita, nu prinzi programe de reintregrare sociala ca ai studi superioare si nu au cursuri pentru astia.  Sa fim seriosi nu esti criminal! a sarit in fata masini, sa zicem acum ca nu meriti o sansa? Oricum nu ti se da pt ca legea asta nu cuprinde si acest tip de infractiune. Legea asta ar pune putin echilibru: mai putini detinuti --> conditii mai bune pt ei -->  fara pierderi la cedo 

# D.C. date 10 December 2013 20:35 +9

Exista in penitenciarul Rahova un detinut, P.A. pe numele lui, care are de executat o pedeapsa privativa de libertate de 4 ani pentru ucidere din culpa. Cazul lui este identic  cu ce ai relatat - ipotetic, banuiesc - mai sus - am citit de trei ori inainte de a ma hotara sa scriu. Intelectual, inginer mecanic de profesie. Este un om disperat la cei 36 de ani pe care ii are. Era singurul intretinator al familiei - sotia si 2 copii. Cazul lui este cunoscut de cadrele din penitenciar si incearca sa il protejeze - atata cat se poate, in limita regulamentelor.Dar nu ii poti crea regim privilegiat. Nu ai conditii. Se citeste suferinta in ochii lui si incearca in zadar sa se ,, integreze,,.S-a hotarat de curand trimiterea lui la Bragadiru - acolo sunt alte conditii, alti oameni, mai multa libertate. Si eu cred ca urarea este pe bune. Imi pare rau, poate ca nu trebuia sa intervin.

# Koko date 10 December 2013 20:48 +1

X, ia zi tu, de unde stii asa de bine care e programul la dusuri la puscarii, pe unde esti, la Rahova sau la Jilava? Liviule, aici ai cam sfeclit-o cu exemplul tau, pe ucidere din culpa a unui copi daca nu mai ai si altceva-gen alcool la bord- se da cu suspendare, nu cu executare. Ia posteaza aici o hotarare care sa ma contrazica, daca esti tare si te pricepi.

# http://www.hotnews.ro/esential date 10 December 2013 13:13 +6

http://www.hotnews.ro/esential   Intai cititi si pe urma dati-va cu parerea.

# crimele la volan se gratiaza date 10 December 2013 13:15 +7

TOTI NEMERNICII CARE AU UCIS LA VOLAN SCAPA,

# ... date 10 December 2013 13:41 +4

Sediile partidelor politice, ocupate la Cluj. Parlamentul sub asediul protestatarilor pentru Roşia Montană. Proteste şi la Sibiu, Iaşi, Timişoara, Bruxelles. Ce este oare mai important acum ? Cand legea care trebuie sa te apere nu mai exista, ce gandesti ? Cand simti ca esti strain in tara ta, cum te simti ? Cand vezi ca frigiderul este gol, ce faci ? Vom ajunge sa plangem cu lacrimi de sange...... Sa nu fie prea tarziu.

# La Bucureşti a fost ocupat biroul Avocatului Poporului date 10 December 2013 13:46 +2

http://www.vice.com/ro/read/vice-transmite-live-de-la-protestele-rosia-montana

# Koko date 10 December 2013 14:44 -12

Inca o data mi se confirma ideea ca s-a bagat net in penitenciare si toti puscariasii comenteaza pe luju. Altfel nu imi explic cum oamenii care comenteaza impotriva gratierii puscariasilor primesc minusuri si cei care sunt in favoarea legii primesc plusuri. Stimati comentatori (in cazul in care nu sunt in puscarie), de-abia astept sa intre in vigoare legea si sa mai intre in vigoare si noul cod penal si sa misune puscariasii liberi pe strazi. cand or intra peste voi in case, sa strigati la Ponta sa va apere, sa vedeti daca vine.

# puscariasu date 10 December 2013 15:03 +5

uni are si pagini de facebuc cucoana da staii linistita ca nu venim peste tine sa ciordim. ce sa furam de la tine saracia sa o ducem la noi.staii la locu tau nut-i fa griji

# ADEVARUL date 10 December 2013 15:45 +6

KOKO AR TREBUI SA INTRI UN PIC LA PUSCARIE SI  TU,PENTRU FAPTA DE A TE FI DEZIS DE NISTE SEMENI AI TAI-OAMENI-CARE IN  LOC SA FIE AJUTATI SUNT STIGMATIZATI SI NEANTIZATI DE SOCIETATE,CA SI CAND NU AR EXISTA SALVAREA PACATOSULUI,CI DOAR MOARTEA.AZI O SA PRIMESTI O SUSPENDARE,CA NOI SUNTEM OAMENI NORMALI NU ANIMALE DE MAGISTRATI.

# Koko date 10 December 2013 20:55 +3

Adevarule, dar de partea vatamta nu trebuie sa-mi fie mila? numai de hoti sa-mi fie mila?

# Liviu date 10 December 2013 20:29 +3

[quote name=\"Koko\"]Inca o data mi se confirma ideea ca s-a bagat net in penitenciare si toti puscariasii comenteaza pe luju.[/quote] In penitenciar, daca ai fost vreodata in vizita la un detinut, nu ai voie tu ca vizitator cu NIMIC electronic la tine. Tu crezi ca \"puscariasii\" nu au familie? 

# Koko date 10 December 2013 20:52 0

Liviule, ia raspunde-mi la o intrebare grea- si Adrian Nastase de unde posta pe blog cand era in puscarie? Si cum de au toti puscariasii pagina de facebook? De metoda äccidentul\"ai auzit? Da o cautare pe google daca nu. Puscariasii aia cum de suna de pe mobile din inchisori?

# D.C. ----Raspund eu. date 10 December 2013 21:16 +2

Blogurile sunt  sub mentenanta rudelor. Scrisorile cu ceea ce trebuie sa apara pe bloguri ajung la rude prin intermediul Postei Romane ( se ridica scrisorile in fiecare zi la ora 14:00 ) sau , atunci cand se poate, se inmaneaza personal,la vizita. Si eu, personal, iti pot nu numai exemple de pedepse cu executare pentru ucidere din culpa, ci iti pot da numele celor condamnati. Dar promite ca te duci macar o data, in vizita, cu o sticla de suc si cateva conserve la un oropsit de felul acesta.Este o procedura putin mai complicata : trebuie sa te treaca pe lista cu vizitatori, sa faca o cerere, etc. Si mai trebuie sa fie si el de acord.Iar telefoane exista. Dar nu toti au acces la ele. Si nu sunt multe telefoane. Mai multe nu pot scrie, dar te las sa faci presupuneri - vad ca iti plac presupunerile.

# avocat date 10 December 2013 15:35 +7

Asta cu PRABUSEALA SISTEMULUI PENITENCIAR, este cea mai gogonata! Stiati ca avem limitele de pedeapsa cele mai mari din UE?! Daca infractiunile de coruptie si cele de mai sus sunt excluse e absolut OK! Infractiunile de pana in anul 1945, ale fostilor corupti care au acumulat averi uriase, sunt premiate de societatea noastra in corpore: li se tot retrocedeaza! Cum de a revendicat si obtinut in instante, exemplu, A. Chiliman 137 apartamente, +, +, + Cei cu adevarat infractori se vor reintoarce acolo in mai putin de un an! Basescu si Macovei sa taca, pentru ca vorbesc \"pe langa adevar\"!

# alb violet date 10 December 2013 15:59 +3

De ce sa faca discriminare? De ce doar anumite fapte? Potrivit Constitutiei toti cetatenii sunt egali in fata legilor si a autoritatilor. Atunci sa nu mai faca diferente intre infractiuni. Sa se aplice amnistia si gratierea la toata lumea, pana la o anumita pedeapsa. Nu moare tara asta daca gratiaza si faptele de coruptie. Pe cetatean nu-l deranjeaza daca X care a luat mita va fi eliberat, mai tare-l deranjeaza daca Y care a furat va fi liber, caci iarasi va veni sa-i sparga casa. Asta-l deranjeaza direct pe cetateanul de rand.

# MJDOM-scrisoare deschisa date 10 December 2013 18:17 -1

DOMNILOR PARLAMENTARI, Proiectul de amnistie si gratiere trebuia facut public anterior, pt. transparenta, dezbateri, propuneri si evitarea suspiciunilor. Imaginati-va ca 2 batrini sunt agresati noaptea in casa lor prin efracie, li se iau si distrug bunuri prin acte de forta si violenta. Violarea de domiciliu, amenintarile, santajul, cu distrugerea de bunuri nu pot fi amnistiate sau gratiate. Cercetarilor politistilor cu 8 clase pot dura 2-3 ani, procurorii devin consilierii si avocatii hotilor, infractorilor, dosarele stau 2-3 ani in sertarele politistilor si procurorilor. Un NUP contestat in instanta se solutioneaza cu o hotarire definitiva.CopiIi violati, femei violate, urmate de deces, nu pot fi gratiate.Evazionistii de miliarde din contractele cu statul nu pot fi subiectul acestei legi. NUMAI daca vreti sa legiferati furtul, coruptia, distrugerea economiei nationale, infractorii recidivisti, subminarea economiei nationale, sa justificati averile ilicite, sa bulversati societatea.C

# liviu date 10 December 2013 20:38 +1

TU AI CITIT CINE BENEFICIAZA DE LEGE ? Daca nu, nu ar trebui sa o faci inainte de a posta?

# bogdan date 10 December 2013 18:18 -1

Daca gratierea mai poate avea o motivatie logica, cum poate fi vreun cetatean onest de acord cu amnistierea in momentul de fata? De unde si pana unde?...

# liviu date 10 December 2013 20:48 +2

Un om onest poate fi de acord cand va vedea cazul celui ce a stat in puscarie 16 ANI NEVINOVAT. Si maldarul de dosare de la cedo.

# bogdan date 12 December 2013 15:41 -1

Unde scrie in articol despre nevinovati? Auite ce zice articolul propus: Art. 1 – Se amnistiaza infractiunile pentru care Codul penal sau legile speciale prevad o pedeapsa privativa de libertate pana la 4 ani inclusiv sau amenda. Ba nu, asta nu are niciun sens, nu are nicio legatura cu vinovatia, nu are legatura cu CEDO, cu nimic, e o mare prostie.

# Alexandra date 10 December 2013 18:42 +5

Domnule basescu dați decretul va rog mult mama mea este închisă va rog mult am un frate de 5 si eu am 14 ani si stau cu el nu ma pot duce nici la Scoala din cauza asta

# mircea date 10 December 2013 20:15 -3

Nefericita situatie. Mai bine cere plasarea intr-o familie adoptiva ca alta masura de protectie sociala nu cred ca poti astepta de la stat. Daca mama ta a intrat la parnaie, si nu a obtinut clementa necesara pentru o pedeapsa blanda ( pentru ca are copii minori ) inseamna ca a comis ceva nasol si ar fi un precedent nefericit eliberearea ei. 

# basescu date 12 December 2013 15:57 +1

ce-a ajuns tineretul asta la 14 ani sta pe luju

# Ezoteric date 10 December 2013 19:19 +4

Azi mii de familii au sperat pt oameni aflati in lagarele acestui regim. Aici nu e vorba doar de nastase ai inca vreo trei de care e obsedata toata lumea. E vorba de mii de oameni,multi intelectuali,dar si oameni simplii,prinsi in malaxorul oribil al justitiei romane,cu vini mai mari,mai mici sau inexistente. E o rusine ca o clasa politica nu poate lua decizii,ca un premier penibil fuge la o inmormantare cu care nu are nici o legatura,sa nu isi asume nimic. Nu vreau sa imi inchipui ce a fost azi in sufletele acelor oameni,dar sper ca blestemele si suferinta lor,toata energia negativa sa mearga in casele acestor oameni lasi,care nu au alta masura decat a puscariei. Boala e mai grea ca puscaria,sper sa aiba parte de asta. Nu merita altceva niste oameni atat de rai,care,pentru a se razbuna pe cativa dusmani refuza un act rezonabil de clementa. Si cum se vor inghesui ei in biserici cu ocazia \"sfintelor sarbatori \" ! 

# mircea date 10 December 2013 20:16 -6

Si de cand e treaba Parlamentului sa repare presupuse erori ale Justitiei ? Intr-o ordine a pretextelor pentru aceasta lege, asta ar fi cam cel mai petarda.

# Koko date 10 December 2013 20:33 -4

Ezoteric, zi pe bune, cam cate rude ai tu in puscarie?

# om din justitie date 10 December 2013 21:45 +6

Ezoteric cat adevar crunt este in vorbele tale! Sportul datului cu parerea prosteste este in voga pe siturile astea. Ca om ce lucreaza de o viata in justitie pot sa spun ca am vazut multi oameni condamnati de circul numit \"proces\". Adevarata justitie se infaptuieste mai ales atunci cand iti recunosti propria greseala si incerci sa o indrepti. Aceasta lege repara o mica parte din prostia celor propulsati judecatori ce, din pacate , in Romania de azi, sunt foarte multi. Cine vorbeste de asa zisul pericol al eliberarii infractorilor ii invit sa asiste la o sedinta penala si apoi sa isi dea cu parerea. Legea are exceptii deci nu ii mai puneti pe toti in aceeasi oala!

# unul din lumea cea mare date 11 December 2013 00:00 +10

pentru om din justitie//initial nu am vrut sa comentez!!!dar vazindu/ti comentariul(cu toate ca/i urasc pe cei din justitie) se pare ca mai exista cite un licar de speranta!!!!stiu ca o sa atrag riuri de rosu dar.....FIECARE OM ARE DREPTUL LA O ALTA SANSA!!!!!!(SI UNII AU FOST INCHISI FARA NICI O SANSA ADICA NEVINOVATI)

# RoWareZ date 10 December 2013 20:29 +8

Offf.Va inteleg pe toti,frustrari,sperante,sila...reactiile sunt normale...dar de nu ganditi altfel,de ce nu judecati Sistemul...o tara unde esti nevoit sa furi ,unde salariul mediu este o bataie de joc la adresa umanitatii,unde se aplica un GENOCID la scara nationala,asta nu vedeti domnilor,speranta celui care are rude in puscarie,frustrarea celui care nu a furat dumnezeu stie de ce ,ori pentru ca nu a avut ce sa fure,ori pentru ca i-a fost frica IN TARA ASTA TOTI FURAM DOMNILOR,daca nu avem ce fura... ne furam caciula unul altuia,postul....iubita....etc..etc sa nu fiu cinic probabil ca 1% din aceasta tara nu a furat   ...NU A FURAT INCA...dar ideea de a fura nu este una gandita...ci una insuflata...una care ne este servita exemplu de catre cei la putere,ale caror odrasle imprumuta milioane de euro,copii de bani gata care fac absolut tot ce vor si...si ???? si nu patesc nimic bineinteles...si atunci cine credeti domnilor ca umple golul din puscarii( nu ma refer la infractiunile grave)

# RoWareZ date 10 December 2013 20:39 +10

Va spun eu  domnilor...OAMENII DE RAND ,oameni care nu au avut ocazia sa fure miliarde,sa plateasca apoi o mare parte din banii furati la avocati si oameni influenti sa scape..ROMANI sigur va spun ca sunt PRIMARI(cei care sunt la prima infractiune)care sunt terminati pe restul vietii din cauza acestei privatiuni,oameni de rand care au crezut ca daca cei de sus fura miliarde...ar putea sa fure si el ..o caramida,un sac de ciment,o bicicleta,ATENTIE @ PACHETE DE BISCUITI...da exista pedeapsa de 2 ani si 4 luni pentru furtul a 2 pachete de biscuiti...este adevarat ca justitia este oarba si ca se pedepseste intentia..dar domnilor discrepanta este atat de mare ca este strigatoare la cer...ne mor copii romani..ne mor parintii si bunicii de foame ,lipsa de medicamente,intretineri uriase etc etc   aceasta este cea mai ticaloasa infractiune ,infractiune este atunci cand tai unui om PENSIA....PENSIA ESTE GARANTATA..este tributul unei munci de o viata,credeti ca toti cei care zac in puscarie sunt

# RoWareZ date 10 December 2013 20:52 +9

criminali,talhari si violatori...ce mizerie..CEAUSESCU asa cum a fost el..desi era Comunism si era groaznic pe vremea aia,eu am prins ani buni sub conducerea Tiranului,exista din timp in timp cate un regret,o sansa celui care a gresit...ROMANI DACA COPILUL SAU COPII TAI MOR DE FOAME ACASA .. cu o alocatie mizera,o bataie de joc...cand sotia este data afara de  la munca si vezi ca altii care fura la nivel inalt..te apuca o nebunie amara si risti tot...suntem o tara in pragul foamei,saraciei,traim de azi pe maine,si alesii tarii ne vorbesc de sus,de la prezidiu,cu salarii nerusinate,si imbuibati bine la adapostul sigurantei zilei de maine,sunt condamnati care au fost prinsi furand si mancand in supermarkete...doamne mi-ar trebuie o noapte intreaga sa scriu tot ce simt...dar eu ma gandesc la un lucru...uneori in viata gresim,greseli platite sau neplatite printr-o pedeapsa cu privare de libertate,daca voi sunteti asa de corecti..cum va aratati aici,onesti.oameni fara pata...ganditi-va la 

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 11 December 2013 00:14 +7

pentru roWareZ// ai mare dreptate atunci te condamna pe 153 pct 17 daca nu te duceai sa muncesti!!!!azi!!!!! este democratie si cretinul de boc a taiat ajutoarele pentru cei ce nu muncesc.de ce nu muncesc?pentru ca idiotii au dezmembrat tara si au dus/o la fiare vechi in turcia negindind ca un om trebuie sa manince macar de 2 ori pe zi,neavind munca ce alternativa ii lasi?eram intr/o zi la un proces civil si au bagat in sala si niste detinuti(extrem de tineri) toti pentru furt.puteau sa invoce in apararea lor ca LE ERA FOAME CIND AU FURAT??? judecatorii si procurorii ar intelege asa ceva cind EI FURA SI NU DE FOAME?????????(sa nu creada cineva ca fac apologia furtului sau a infractiunii-poate asa intelege cineva de ce ii urasc pe judecatori si procurori)SATULUL NU/I CREDE FAMINDULUI

# GUY FAWKES date 11 December 2013 02:52 -6

Ia zi mai croncanici cum e ? Te ai dus tu la supermarket si ai furat un salam sa-l mananci si iete ai draqului te bagara la puscarie mai vere?? NU ti e ma rusine??? 90 % dintre voi sunteti TIGANI arza-va-r focu sa va arda de jigoii! Croncaniti ca vreti la libertate!?? in puscarie sa muriti saraciilor

# unul din lumea cea mare date 11 December 2013 10:16 +2

pentru guy fawkes//nu stiu de ce crezi ca/s croncanici!!!!!!poti crede orice atita timp cit nu avem cum sa ne dovedim unul celuilalt ce sintem.se pare ca totusi crestineste si uman nu prea mai ai sensibilitati.se pare ca nu ai inteles bine america daca nu intelegi ce este foamea(si nu crede ca am fost macar odata pe ajutor ss).iti inteleg resentimentele fata de etnie dar nu te inteleg de ce nu poti crede ca oamenii au nevoie de mincare.probabil ca nu ai trait destul in sua.incearca sa intelegi america prin prisma tanks giving day!!!!!

# GUY FAWKES date 11 December 2013 11:27 0

Prietenas unul din lumea cea mare: Sistemul penal Rom este bland! La noi se contopesc pedepsele cea mai mica in cea mai mare si se excuta pedeapsa cea mai mare! In us pedepsele se INSUMEAZA adica daca ai savarsit 2 sau mai multe infractiuni si prin VERDICT esti gasit vinovat le EXECUTI PE TOATE INSUMAT aritmetic! asa ca...Ce este crestineste la HUIDU care a omorat 3 oameni?? Adica dupa ce ca nu a stat o zi la prizon, nu a despagubit urmasii victimelor acum sa aiba si cazier CURAT??NU va este mai rusine???Ce iertare merita astia? Sau aia care traficheaza femei prin UE??? Daca era fata ta intr-o astfel de situatie mai vroiai clementa??

# unul din lumea cea marem date 11 December 2013 13:41 0

pentru guy fawkes//ABSOLUT PE ACEIASI LUNGIME DE UNDA CU TINE!!!!!!!!!IN CAZUL HUIDU.mi/am luat o gramada de rosu cind invocat divinitatea ca si judecatorilor care au judecat sa li se intimple la fiecare un un accident de tip huidu si apoi sa judece sau sa se judece!!!!!!!!!mi/am luat o gramada de rosu cind am spus ca viperele de judecatori si napircile de procurori nu acorda despagubirile corecte (probabil luind spagi de la asiguratori)total de acord cu tine in pedepse insumate si poate/i de adaugat si legea ,,ONE STRIKE AND YOU,RE OUT,,(cu certitudine ai auzit de ea daca ai practica in sua).DAR caci este si acel dar........judeca judecatorii corect????? ti/am dat exemplu ce mi s/a intimplat mie am avut decizie ca,,TREBUIE SA PLATESC CHELTUIELILE DE JUDECATA ALE HOTULUI!!!!!!!!!!,, CHIAR AS VREA SA PUBLIC UNDEVA ACEA DECIZIE minunata CARE DOVEDESTE DIN PLIN STIINTA DE CARTE A ,,MAGISTRATILOR,,(era si procuror acolo ca era caz penal si napirca dracului a si sustinut ca sa platesc

# unul din lumea cea mare date 11 December 2013 13:49 +2

continuare pentru guy fawkes//a trebuit sa fac ca toate visele rele la c.a. si sa/i fac PROSTI IN FATA(si nici un procuror nu a cricnit- am suficient curaj sa nu ma sperie procurorii) si crede/ma ca nu exagerez ca i/am facut prosti pe procurori dovedindu/le cu ce au scris chiar ei ca nu au FACUT NICI O CERCETARE!!!!. abia cele 3 judecatoare de c.a. au casat toate sentintele anterioare si mi/au dat despagubirile cerute(care erau reale si documentate).de ce guy a trebuit sa stau aproape 4 ani in justitie pentru un asa rahat?vezi de ce nu am incredere in rahatul de justitie a gunoiului de la cotroceni care nu/i nimic altceva decit un proxenet al justitiei!!!!!!!!parafrazindu/l pe gobels,,imi vine sa scot pistolul cind aud de justitia ticalosita,,

# unul din lumea cea mare date 11 December 2013 14:04 +1

continuare pentru guy fawkes//cu tot ce mi s/a intimplat in justitia romaneasca(sa nu mai spun ca mi s/au casat decizii cu noi presedintele dupa 3,9 ani!!!!????,cu toate ca judecatorii dau negru pe alb ca/s proprietar!!!!!!??? si gunoiul de la cotroceni imi nationalizeaza o mica proprietate,cu toate ca fac reclamatii si procurorii nici macar nu citesc(era unul pro pe aici care/si facea un titlu de glorie ca si el ca si judecatorii citesc in diagonala ca nu au timp!!??)cu toate magariile acestea inca mai cred ca MULTI OAMENI SINT BAGATI AIUREA LA GALERE IN RO,CA RO ARE UN SISTEM JURIDIC PROHIBITIV LA CARE OMUL DE RIND NU MAI ARE ACCES.DAR I SE DA LUI GHICA ACCES LA PAUPERITATE.intelegi guy de ce sint in viziunea ta ,,croncanici,,???si de ce INCA MAI AM PUTEREA SA SUSTIN DREPTUL LA O ALTA SANSA si daaaaaaaa trebuie acordata o a 2 a sansa celor care o merita si sint MULTI care O MERITA.OVER

# GUY FAWKES date 11 December 2013 14:20 0

unul din lumea cea mare prietenas nu te am facut Croncanici ! mai citeste odata! 

# mda.. date 15 December 2013 11:12 0

Guy Fawkes mai bine te-ai duce tu la puscarie .Cine esti tu sa.i judeci pe altii ???Dumnezu?????Toti gresim ..nu cred ca tu esti perfect ,toti merita o a doua sansa .

# eu date 10 December 2013 21:00 +10

tuturor celor care sunt inpotriva acestei legi le doresc sa aiba parte de vorbitoare cu familia mai ales cu copii minori intre niste gratii. as vrea sa le vad fata astora atunci cand sunt despartiti de copii lor de un giam. sa vad reactia lor dupa intrebarea copilului, TATI NU POT SA TE INBRATISEZ, VREAU SA TE PUP.imi dau lacrimile acum.

# GUY FAKWS date 11 December 2013 02:54 -4

Un giam ma un giam ciorile draq acolo va e locu ! La puscarie sa muriti ! Cand bagati vasu n caraiman nu va ganditi? Cand dati in cap si omorati oameni nu va ganditi la familie si la copii? In puscarie sa impietriti lemne si pietre dupa voi

# RoWarez date 10 December 2013 21:02 +4

ce spun eu acum,daca toti cei din tarisoara asta a noastra,de 25 ani incoace ,care au furat dintr-un motiv sau altul,sau au facut orice infractiune pedepsita de lege prin privatiune de libertate,ar fi corect judecati si inchisi...atunci domnilor...un zambet amar ,sau un ristus cum vreti sa il definiti,imi apare la coltul gurii,da romani 90 la % din tara asta ar trebui sa fie in PUSCARII,ar trebui macar de sarbatori sa fim crestini sa dam o sansa celor care au gresit PRIMA DATA  si daca vor repeta greseala atunci sa plateasca DUBLU pentru asta,asa avea multe sa va spun daca inca odata imi dau seama ca ne-am instrainat tot mai mult unul de celalalt,roman de roman,frate de sora,analfabetismul accelerat..si mai ales lucrul care indobitoceaste un POPOR   ....FOAMEA,nesiguranta zilei de maine  a ta si a familiei.offff mi-e sila de tot unde este acea ospitalitate celebra a poporului roman,unde obligatoriu cand paseai pragul unei case era sa fii omenit si ospatat,iar acum am juns sa 

# D.C. date 10 December 2013 21:03 +8

Iar intervin si nu sunt de loc sigur ca fac bine. Nu sunt avocatul nimanui. Pedeapsa de 1 an de zile cu executare pentru furtul - dintr-un magazin alimentar de cartier unei ( 1 bucata paine ) paini si a unui ( un pahar cu iaurt ) iaurt. Ia fiti atenti ce spune ,, hotul,, : ,, Nu inteleg , mi-au dat 1 an de puscarie c-am furat o paine si aici imi da astia o paine pe zi, gratis.,, Nimeni nu intelege.  Alta : 4 ani pentru furtul a 2 galeti metalice, din curtea unui vecin. Exact cat a primit si comisarul X-ulescu de la Garda Financiara - inalt functionar public. Alta : 10 ani cu executare pentru POSESIA a 0,32 grame de heroina cu o concentratie de 27%. Pustiul, arestat la varsta de 21 de ani, era student la 2 facultati.A facut pana acum 6 ani, zi la zi. Si multe, multe, multe.

# RoWareZ date 10 December 2013 21:07 +3

in final pentru carcotasi, 1 NU AM RUDE DE GRADUL 1 2 sau 3 in inchisoare 2 Nu am avut niciodata probleme cu legea 3 Tot ce am scris pana acum se refera doar la persoanele care au gresit prima data (deci nu sunt recidivisti) 4 pentru conformitate semnez  CORBUT CEZAR MANASE  sau RoWareZ Bucuresti

# RoWareZ date 10 December 2013 21:09 +2

criminali,talhari si violatori...ce mizerie..CEAUSESCU asa cum a fost el..desi era Comunism si era groaznic pe vremea aia,eu am prins ani buni sub conducerea Tiranului,exista din timp in timp cate un regret,o sansa celui care a gresit...ROMANI DACA COPILUL SAU COPII TAI MOR DE FOAME ACASA .. cu o alocatie mizera,o bataie de joc...cand sotia este data afara de  la munca si vezi ca altii care fura la nivel inalt..te apuca o nebunie amara si risti tot...suntem o tara in pragul foamei,saraciei,traim de azi pe maine,si alesii tarii ne vorbesc de sus,de la prezidiu,cu salarii nerusinate,si imbuibati bine la adapostul sigurantei zilei de maine,sunt condamnati care au fost prinsi furand si mancand in supermarkete...doamne mi-ar trebuie o noapte intreaga sa scriu tot ce simt...dar eu ma gandesc la un lucru...uneori in viata gresim,greseli platite sau neplatite printr-o pedeapsa cu privare de libertate,daca voi sunteti asa de corecti..cum va aratati aici,onesti.oameni fara pata...ganditi-va la 

# GUY FAWKES date 11 December 2013 02:58 -5

Stati voi linistiti ca aia care s nevinovati nu ajung la puscarie sau aia care nu au facut mare lucru ! ala care a furat 1 paine si un unt nu e la puscarie! nu i mai cainati! Sa va fure voua din casele si din masinile voastre atunci sa va vad CRONCANICILOR! La zbarna sa ardeti infractorilor! Sa faceti an pe an astia de a ti facut nenorociri! 

# unul din lumea cea mare date 11 December 2013 10:35 +2

pentru guy fawkes//da mie mi s/a intimplat !!!!!mi s/a spart casa si eu a trebuit sa prind hotul caci politia era neputincioasa.a trebuit sa/mi instalez camere in casa ca sa/l prind.si.........nenorocitele de napirci NICI MACAR NU AU ,,DESCHIS,,PROBELE SI JUDECATORII AU DAT DECIZIE CA EU TREBUIE SA PLATESC CHELTUIELILE DE JUDECATA HOTuLUI!!!! bai guy!!!!!!!!!! astiA nu erau CRONCANITORI???? NU STIU UNDE SA/TI POSTEZ DECIZIA CA SA VEZI NEGRU PE ALB CRONCANITA LOR DE DECIZIE !!!!!!!!!!!asa ca gindeste/te cind ai opinii si toti avem dreptul la opinii

# www.donotbothermeonline@gmail.com date 11 December 2013 09:07 +2

Adresa de e-mail afisata este absolut reala.Cine vrea sa stie mai multe privind conditiile in care sunt cazati detinutii, program, alimentatie si in general informatii la care altfel nu au acces, ma poate intreba in mod direct. Promit sa raspund tuturor .

# eu date 11 December 2013 09:12 +3

pt.GUY FAKWS. ba idiotule, tu stii ca in penitenciare sunt (puscariasi) condamnati duar pe vorbele unui procuror, fara probe?dintr un cap de acuzare ei iti fac 7 capete de acuzare ca sa te distruga. gandeste inainte de a vb, De ce romania e condamnata la cedo lunar la amenzi uriase?( aia sunt prosti si noi suntem destepti). nu ti doresc sa ajungi acolo, dar cauta pe net fotografii din penitenciare si vezi ce e pe acolo.

# Moise date 11 December 2013 10:11 +3

cu adresa catre domnul guy fawkes, ba da chiar aia sunt trimisi la puscarie iar cat despre ce zici tu ca sa ne fure din casa noua sa vedem cum e... pai hai sa-ti spun pe scurt, sunt condamnat la 4 ani de inchisoare cu executare pentru accesara ilegala de sisteme informatice, nu am sustinut niciodata ca am fost usa de biserica dar sunt acuzat de niste accesari care nu au fost efectuate de mine \"cine ma crede pe mine un simplu om de rand?\"(astept solutia la inalta curte de justitie buc.) Intre timp mi s-a intrat pe geam in casa si mi s-au furat bani de pe masa ( nici o solutionare pana azi), mi s-a vandalizat masina cu o paguba de peste 2000 lei la care mi s-a zis de catre politie sa merg sa mi-o repar pe banii mei ca n-au cum sa ma ajute. Deci ... unde e dreptatea? De bagat te baga imediat la puscarie, de ajutat cand ai nevoie ...

# Moise date 11 December 2013 10:15 +1

cu adresa catre domnul guy fawkes, ba da chiar aia sunt trimisi la puscarie iar cat despre ce zici tu ca sa ne fure din casa noua sa vedem cum e... pai hai sa-ti spun pe scurt, sunt condamnat la 4 ani de inchisoare cu executare pentru accesara ilegala de sisteme informatice, nu am sustinut niciodata ca am fost usa de biserica dar sunt acuzat de niste accesari care nu au fost efectuate de mine \"cine ma crede pe mine un simplu om de rand?\"(astept solutia la inalta curte de justitie buc.) Intre timp mi s-a intrat pe geam in casa si mi s-au furat bani de pe masa ( nici o solutionare pana azi), mi s-a vandalizat masina cu o paguba de peste 2000 lei la care mi s-a zis de catre politie sa merg sa mi-o repar pe banii mei ca n-au cum sa ma ajute. Deci ... unde e dreptatea? De bagat te baga imediat la puscarie, de ajutat cand ai nevoie ...

# GUY FAWKES date 11 December 2013 11:22 -1

Stiti ceva? Puneti-i liberi pe toti! Ce draq! Sunt nevinovatii cu totii ! Fond apel recurs 10 judecatori corupti care se uita in gura procurorilor! Asa dati voi semne de indreptare? Cat despre MOISE vezi ca savarsesti infractiune! Nu cumva ti a pus in vedere instanta sa nu te atingi de vre-un calculator? A? Cum draq postezi pe aici?

# Moise date 11 December 2013 13:45 +3

Nu domnule guy fawkes, nu mi s-a interzis sa folosesc calculatorul. Nu te mai inspira din filme cand postezi :) Lasa rautatea deoparte, la un moment dat se va intoarce si te va musca de ... dos :)

# roxana date 11 December 2013 13:45 +6

Toti cei care sunteti impotriva legii aministiei si gratierii ar trebui sa va rugati la Dumnezeu sa nu ajuneti intr- o astfel de situatie in care te agati si de ultimul zvon/ sansa. Ar trebui sa va fie mai frica de sistemul juridic din Romania decat de cei care ar putea fi eliberati in cazul in care aceasta lege este aprobata. Este groaznic pentru oricine a ajuns sa ia contact cu sistemul penitenciarelor din Romania. Intr- o tara in care facultatile particulare scot pe banda rulanta avocati care habar nu au de instrumentarea unui dosar sau de reglementarile codului penal si codului de procedura penala, dar acesti avocati dispun de resursele finaciare pentru cumpararea unui loc in barou.

# Moise date 11 December 2013 13:55 +5

Cei care nu au trecut prin sistemul judiciar romanesc nu stiu despre ce vorbesc, scriu si ei din auzite... pot da exemplu procesul meu care dureaza de mai bine de 2 ani de zile si am avut parte de o aparare din oficiu ( Continutul procesului a fost constituit in mare parte de amanari, avocatul meu din oficiu a fost acolo doar cu prezenta...n-a zis 2 vorbe)... acum multi o sa zica dar de ce nu ti-ai pus avocat... simplu... sunt tatal a 2 copii unul de 4 ani si o fetita de 3 luni si singurul intretinator al familiei si as mai vrea sa subliniez pentru ca Traiesc in Romania :)

# Iacov date 11 December 2013 14:03 +5

Da, sunt deacord cu Domnul Moise. Eu unu stau cu nadejdea ca va, fi votata legea . Daca voteaza legea sunt liber TOT in sistemul IT ... am proces

# roxana date 11 December 2013 14:12 +5

la fel este si in cazul meu ..nu am dispus de resursele finaciare pentru un avocat ales ( mi s a cerut intre 3000 si 5000 de euro ) iar cel din oficiu nici macar nu a citit dosarul, pur si simplu s a prezentat in instanta si a semnat condica, atat! si totusi va trebui sa platesc si \" 200 de lei onorariu avocatului din oficiu\" . PENTRU ?? pentru cele 5 minute in care nu a stiut sa ii spuna in instanta sotului meu ce inseamna art.320 ind.1 din codul de procedura penala!!

# Moise date 11 December 2013 14:19 +6

Doamna roxana, si mie mi s-au cerut sume fabuloase de catre avocati, nici imprumut la banca nu m-ar fi ajutat prea mult, iar cat despre 320 ind. 1 ... hai sa fim seriosi... la cate procese am asistat asteptand sa inceapa si sedinta mea... cam asta e tot ce stiu avocatii romani in privinta apararii \"invocam 320 indice 1\" altceva nu stiu ei... si pe asa ceva vor ei mii de euro...

# Koko date 11 December 2013 19:41 -8

Deci, asa cum ziceam si mai sus si acum se certifica, pe aici comenteaza si dau minusuri oameni cu condamnari la activ. V place, luju, ce public select aveti? Dealtfel, de la site-ul sponsorizat de Felix, condamnatul la parnaie cu executare, la ce te astepti? In cazul in care iar imi sare lumea in cap ca nu am suflet- n-am, sa va fie clar. Politia si procurorii nu te iau nevinovat de pe strada. Te stiu de hot, esti intr-un anturaj dubios, ceva s-a intamplat. Si sa nu-mi scoateti ochii cu erorile judiciare-stiu ca exista si 1% erori judiciare, dar erori judiciare exista in orice domeniu. Dar asta nu inseamna ca pt 1% trebuie sa iasa din puscarii restul de 99% care sunt vinovati.

# Koko date 11 December 2013 19:43 -4

Erori exista in orice domeniu am vrut sa spun. Si medicii, si inginerii, si cine mai vreti voi pe lume fac erori. Oamenii nu sunt Dumnezeu.

# unul din lumea cea mare date 12 December 2013 00:10 0

pentru koko//dodo esti o NAPIRCA psihopata indirjita de intunericul din subsolurile din scaune,care nu ai habar de nimic decit de rautatile tale de napirca fara ciclu.chiar m/ai stirnit napirca inculta care ai comentarii proaste.sint convins ca ESTI SPAGUITA LA GREU SI CA SA/TI GASESTI UN ANESTEZIC MORAL TE POSTEZI PE AICI.SPER SA AJUNGI SA TE CERCETEZE NAPIRCILE TALE din nefericire nu se poate SI PENTRU PROSTIE

# da toti platesc date 11 December 2013 19:53 +2

da toti platesc. in afara de magistratii astia analfabeti !!!

# caul rautatilor basaloiu pufuloiu date 12 December 2013 16:52 +3

8) asta orbete incendiatorul de nave in franta securistul basescu,violatorul din 1973 a studentei doina renea pe care lam plesnit atunci in fata ,semnul se vede bine asta face politie politica ce cauta gigi becali la jilava???nastase si grupul lui,cand basescu a vandut flota, :D alro spaga dela rusii 4 ooo ooo euro sa dea curent ieftin cu udrea,stolo,cocos :lol: pamanturii luate dela cei vii in acte mortii pricopsitul,casa mihaileanu,casuneanu etc :-* asta trebuie judecat cu mafia pdl ;-) sa nu uitam :cry:

# maria date 14 December 2013 22:10 +1

Buna...si eu sunt o sotie si in acelasi timp mama unei fetite de 8 luni...sotul meu se afla in penitenciarul bt de aproape 1 luna de zile pt conducere fara permis....mi-as dori enorm sa se aprobe legea asta pt ca singurul intretinator al fam mele era sotul meu...in urma plecarii lui am ramas cu o alocatie de 2 mil pe care statul nu mi-o mai da pe motiv ca sotul meu este arestat si am nev de hotarare judecatoreasca...prin urmare nu am nici macar 1 leu de o paine....pt omor si alte fapte dau 4 ani si pt conducere fara permis 1-2....mi se pare ca justitia e de partea celor cu bani nu a celor necajiti....sa-i vad eu cum s-ar descurca ei fara nici macar 1 leu de o paine ...

# . date 14 December 2013 22:32 +1

Marti se va discuta din nou legea aministiei si a gratierii. Sa speram ca de data aceasta se va reusi promulgarea lor.

# Nu contează date 14 December 2013 23:15 +1

Nici nu stiu ce sa mai zic sotu meu e aresta mi-ar place si as fii foarte bucuroasa sa de ceva dar pe alta parte nu pt ca stiu ca nu o fac pt oameni de rind tot pt ei fac legile astea si o sa ne dauneze mai tirziu as vrea din toata inima sa fiu cu sotu meu de sarbatori acasa. dar stiu ca o fac pt oameni lor toți niște Hotii

# roxana date 18 December 2013 14:26 -1

https://www.facebook.com/pages/Pro-Amnistie/467597333349741

# margareta date 9 January 2014 18:59 +1

nu se va da nici o gratiere ca nu vor destepti de parlamentari dar le venim noi de hac la alegerii ei nu se gandesc ca tot ei au produc durerile noastre cau distrus toata economia tarii nu vedeti ca nu mai are ce vinde ca sa-si faca burtile mari ne vand pamanturile hoti si nenorociti poate vor veni si oameni cu sange romanesc cu dragoste de tara si neam si vor da socoteala :D :lol: :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

# margareta date 9 January 2014 19:06 +1

toti care ne-au condus din 90 incoace au fost pentru asi acapara cat mai multa avere toti au jupuit aceasta tara cum jupoi soricul de pe******dar poate va veni si ziua judecati si ne vom lua tara innapoi si ei vor fi arestati si bagati in locul celor care azi sunt inchisi tot din cauza lor :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:lo toti parlamentarilor si la toti acei care sunt impotriva

# Nicolle date 20 January 2014 00:05 +2

Sa ne gandim la oamenii incarcerati pentru faptul ca au furat 1 metru de cablu pentru a-l vinde si a cumpara ulterior din acei bani medicamente pentru un membru bolnav al familiei , oameni care sunt privati de libertate pentru o cearta cu vecinul privind cativa metri de pamant , oameni care au furat pentru a avea o paine pe masa ! Pentru acei oameni trebuie promulgata aceasta lege, oameni care sunt condamnati la 3-4 ani de inchisoare pentru fapte minore! Aceasta lege este necesara!

# ADEVARUL date 20 January 2014 00:20 0

INGRIJORATOR ESTE FAPTUL DE A EXISTA PUSCARIILE ASTEA CARE ABRUTIZEAZA OMUL,INDIFERENT DE FAPTA LUI,ELE NE SITUEAZA IN EVUL MEDIU SI IN ZONA HITLERISTA,INCHISORILE DEVENIND O  CONVENTIE DICTATORIALA,LA CARE  SUNTEM PARTASI.SFIDAREA SOCIOLOGILOR SI PSIHOLOGILOR S.A.M.D.ARE CONSECINTE DRAMATICE PENTRU NOI,DE CARE EUROPA ”PROFITA”,DAR CU NISTE RAPOARTE MCV FACUTE DE MANTUIALA NU AVEM CE SA FACEM,PENTRU MCV-ISTI SI CSM-ISTII CARE ACREDITEAZA MAFIA LUI BASESCU AM O SINGURA INVITATIE,SA TRAITI IN ROMANIA ASTA BLOCATA SI IN INCHISORILE EI PENTRU A NE INTELEGE,MACAR 2 ANI,SA VA FIE RUSINE HOTILOR PENIBILI SI MINCINOSI INFECTI,JEGOSI-BASISTI.

# cuziec silvi date 4 February 2014 16:45 +1

[quote name=\"Nicolle\"]Sa ne gandim la oamenii incarcerati pentru faptul ca au furat 1 metru de cablu pentru a-l vinde si a cumpara ulterior din acei bani medicamente pentru un membru bolnav al familiei , oameni care sunt privati de libertate pentru o cearta cu vecinul privind cativa metri de pamant , oameni care au furat pentru a avea o paine pe masa ! Pentru acei oameni trebuie promulgata aceasta lege, oameni care sunt condamnati la 3-4 ani de inchisoare pentru fapte minore! Aceasta lege este necesara! [/quote]

# carla date 8 February 2014 08:52 0

legea gratierii cum se va aplica celor care-s condamnati prin legi speciale cum este l 143/2000?.Ca spune ca se reduc pedepsele (dau cu titlu de exemplu )cu 1/3 pt.infractiunile peste 6 ani,dar la infractiunile din legile speciale cum este legea 143/2000 si care a primit 3 ani cu executare nu se reduce nimic! foarte bine ca a trimis-o inapoi ,atât amnistierea cât şi graţierea nefiind valabile pentru anumite cazuri prevăzute de lege .Este si cazul infractiunilor din legile speciale cum este legea 143/2000 pt.trafic de droguri. Sant cazuri concrete in care pentru 50 de grame si 300 de lei fac inchisoare 3 ani cu executare ,iar altii pt.cantitati mult mai mari(25 kg-recent cazul de la braila de sapt trecuta) au primit 4 ani cu suspendare ,si nu-i corect.Nu stiu care este considerat pericol social mai mare,daca cel care a primit 6-7 ani pt.infractiuni de violenta ,care a subminat economia nationala ,sau cel din acest caz exemplu cu drogurile(a nu se intelege gresit ca aprob consumul sau traficul de droguri).

# Marian date 8 February 2014 10:59 0

Momentan, Legea Gratierii nu este prioritara pentru actualul guvern. Este posibil sa fie rediscutata undeva prin martie-aprilie 2014. In cazul in care va intra in vigoare, se va aplica tuturor detinutilor care beneficiaza, conf. Legii de Aplicare a Legii, indiferent de infractiunea comisa si de art. de Cod Penal sau Lege Speciala pe care au fost condamnati.Referitor la cele 50 de grame la care faceti referire, cantitatea ( raportata la alte cazuri ) nu este tocmai mica.Pedepsele sunt individualizate si este greu si nepotrivit sa faci comparatii.Sa nu uitam ca traficul de droguri este privit ca o infractiune de mare risc nu numai in Romania.Asta in ceea ce priveste pericolul social la care faceti referire, stiut fiind faptul ca heroina( accesibila consumatorilor nostri ) da dependenta imediata.

# cornel date 22 August 2014 20:50 0

Antena 3 are dreptate si mie imi este rusine, dar imi va fi si mai mare dupa adoptarea acestei legi. Singurul lucru bun va fi eliberarea atator ingerasi, care mai de care mai nevinovat si condamnat doar pentru ca a circulat pe partea dreapta a drumului. Daca tot am ajuns aici sa transformam puscariile in gradinite (ca dovada a umanitatii noastre), judecatoriile le transformam in baruri pentru smenari, in care pot fi angajati pe post de ospatari politistii disponibilizati. Copiilor le vom cumpara pistoale in loc de ghiozdane si la majorat o vesta antiglont, atat de tarziu doar pentru ca nu se fac marimi mici. Poate in lege trebuie introdus si un articol prin care victimele tuturor acestor infractori sa fie expulzate. Poate au noroc si ajung intr-o tara care extradeaza infractroii nu ii elibereaza si in care erorile judiciare sunt indreptate fiecare in parte tot prin aplicarea unei legi corecte.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 7.10.2024 – “Retragerea” lui Sosoaca, anuntata cu trei zile inainte de decizia CCR (Video)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva