CONGRESUL UNBR – Vicepresedintele ADSA, avocatul Mihai Rapcea, cere sa nu se aprobe descarcarea de gestiune a Casei de Asigurari a Avocatilor, decat dupa verificarea de catre un auditor extern a modului in care au fost administrati banii avocatilor. Mihai Rapcea a solicitat reintroducerea in legea avocatilor a obligatiei pentru conducatorii profesiei de a declara daca au colaborat cu Securitatea ori au facut politie politica
Suspiciunile de frauda in ceea ce priveste gestionarea fondurilor Casei de Asigurari a Avocatilor, reprezinta una din temerile avocatilor. Delegat din partea Baroului Bucuresti la Congresul UNBR din 28 – 29 martie 2014 de la Bucuresti, avocatul Mihai Rapcea (foto) care este si vicepresedinte al Asociatiei pentru Dialog si Solidaritate a Avocatilor (ADSA) a solicitat supunerea la vot a situatiei Casei de Asigurari a Avocatilor, al carei presedinte este avocatul Nicu Tiberiu. Avocatul Rapcea solicita amanarea descarcarii de gestiune a Casei de Asigurari si efectuarea in prealabil a unor audituri si controale privind felul in care banii acestei Case au fost chivernisiti. De asemenea, avocatul Mihai Rapcea a solicitat si limitarea atributiilor organelor de conducere ale UNBR in a mai putea ordona Casei de Asigurari a Avocatilor sa mai faca investitii in obiective constisitoare, cum ar fi Hotelul de la Techirghiol, precum si reintroducerea in legea avocatilor a obligatiei pentru conducatorii profesiei de a declara daca au colaborat cu securitatea ori au facut politie politica. Iata solicitarile vicepresedintelui ADSA:
“Cu privire la politia sedintelor Congresului, din experienta anilor anteriori se impune necesitatea limitarii timpului alocat fiecarui vorbitor, astfel incat sa se poata asigura o mai buna desfasurare a sedintei – iar anumite subiecte sa nu ramana ne-supuse dezbaterii, din lipsa timpului.
Solicit includerez pe ordinea de zi a Congresului, a urmatoarelor puncte, in vederea supunerii acestora la vot:
1.Limitarea puterilor/atributiilor acordate de catre Congresul UNBR, Consiliului si Comisiei Permanente, in sensul ca acestea sa nu mai poata lua decizii privind investitiile Casei de Asigurari, decat cu limita de suma, in baza unui plafon aprobat de catre Congres.
Motivare: Am constatat ca, din dorinta de a fluidiza si debloca deciziile la nivelul UNBR privind profesia de avocat, la Congresele trecute s-a luat masura acordarii unor puteri sporite celor doua organe constitutive ale UNBR, considerandu-se ca activitatea UNBR se desfasoara cu sincope, fiind aproape inexistenta intre Congrese. Prin adoptarea acestei masuri anterioare, de delegare excesiva a unor competente, s-a ajuns astfel ca decizii importante, privind aprobarea anumitor masuri sau investitii din bugetul Casei de Asigurari a Avocatilor, sa fie luat de catre Consiliu, fara un mandat special in acest sens, realizandu-se cheltuieli ce nu intrunesc consensul Congresului si nu corespund principiului delegarii in acest sens. in fapt, Congresul acorda Casei Centrale descarcarea de gestiune pentru exercitiul financiar al anului anterior, insa nu ia masurile concrete pentru exercitiul anului urmator, acest atribut revenind Consiliului, fapt ce nu este nici echitabil si nici rezonabil din punctul de vedere al simetriei actului juridic – a delegarii de competente.
2. Amanarea deciziei privind descarcarea de gestiune a conducerii Casei de Asigurari a avocatilor.
Motivare: in conditiile in care materialul comunicat si prezentat delegatilor la Congres este insuficient si incomplet din punctul de vedere a datelor contabile, acesta nu corespunde principiului transparentei, ne-antrunind elementele unui veritabil raport de activitate. Nu au fost prezentate tabelele privind bilantul consolidat al fiecarei case judetene in parte, cu explicatiile necesare privind activitatile de incasari (venituri) si cheltuieli, defalcate pe fiecare luna in parte. Din raportul prezentat, nu rezulta nici deficitul fiecarei case judetene, cauzele acestui deficit, propuneri pentru viitor de acoperire a acestui deficit DIN RESURSELE PROPRII CASEI JUDETENE RESPECTIVE, si cum si de catre cine s-a votat acoperirea acestui deficit de catre Filiala Bucuresti.
3.Propunerea privind supunerea la vot a alocarii de fonduri – DIN FONDUL CASEI DE ASIGURARI NATIONALE, in vederea efectuarii unui audit extern a activitatii Casei Nationale de Asigurari a Avocatilor, de catre o societate de audit independenta – fara legaturi cu profesia de avocat (care sa nu fie o divizie a unei case de avocatura).
4.Propunerea privind efectuarea unui audit extern a activitatii Casei Nationale de Asigurari a Avocatilor, de catre o societate de audit independenta – fara legaturi cu profesia de avocat (care sa nu fie o divizie a unei case de avocatura).
5.Declararea de catre conducerea Casei Centrale, a FALIMENTULUI Filialelor Caselor de Asigurari Judetene, care nu inteleg sa aplice masurile impuse de catre conducerea Casei Centrale si de catre Congresul UNBR, cu mentiunea expresa a solicitarii atragerii raspunderii patrimoniale a administratorilor acestor Case.
6.Propunere privind modificarea prevederilor legale in materia asigurarii asistentei juridice obligatorii, avand drept consecinta modificarea protocolului incheiat cu Ministerul Justitiei, in sensul virarii directe a sumelor cuvenite avocatilor din oficiu pentru prestatiile acestora, direct in contul Barourilor, in scopul micsorarii intarzierilor in incasarea acestor onorarii de catre avocatii din oficiu.
7.Propunere privind scutirea de plata penalitatilor la cota catre Casa de Asigurari a Avocatilor pentru sumele pe care acestia le declara ca fiind incasate drept onorariu pentru oficii, si care se incaseaza cu intarziere, urmand sa nu se datoreze penalitati pentru sumele declarate si ne-incasate.
8.Acordarea posibilitatii de auto-suspendare din activitate, fara obligativitatea achitari penalitatilor la zi, si suspendarea aplicarii de penalitati la Casa de Asigurari a Avocatilor, pentru avocatii care doresc sa se suspende din profesie, pe durata suspendarii.
9.Scaderea cuantumului penalitatilor percepute de catre Casa de Asigurari a Avocatilor la 0,1% pe fiecare zi de intarziere, cu limitarea acestor penalitati, conform legii, la valoare maxima a sumei datorate.
10.Stoparea sustinerii financiare a Caselor Judetene cu deficit, de cate Casa centrala sau celelalte case care inregistreaza excedent bugetar, daca acestea nu respecta masurile impuse de CAA si nu ating un criteriu minim de performanta, respectiv colectarea contributiilor la un nivel care sa asigure profit si pierderi 0.
11.Atribuirea calitatii de delegat UNBR – de drept, cu putere decizionala in Congres si Consiliul UNBR asimilata celei acordate decanilor, pentru avocatii ce detin functia de Parlamentari in Parlamentul Romaniei.
12.Votarea propunerii privind armonizarea legislatiei privind profesia de avocat cu cea privind activitatile de mediere, in sensul recunoasterii avocatului a calitatii de mediator de drept, consacrate de Legea profesiei de avocat, fara limita de vechime.
13.Votarea propunerii privind armonizarea legislatiei privind calitatea avocatului – de operator de date cu caracter personal, in sensul includerii categoriei profesionale a avocatilor – in legea privind protectia de date cu caracter personal, ca operator de date acreditat de drept.
14.Votarea propunerii privind armonizarea legislatiei privind calitatea avocatului – de operator de date cu caracter personal, in sensul includerii categoriei profesionale a avocatilor (alaturi de notari) – in legea privind persoanele care au dreptul sa acceseze in mod direct, in vederea verificarii identitatii persoanelor fata de care se asigura servicii de atestare, a bazei de date a Evidentei Informatizate a Populatiei.
15.Re-inserarea in Legea CNSAS si legea Avocatilor, a prevederilor privind obligativitatea candidatilor la functii de conducere in organele de conducere ale profesiei (Barou, Comisii, UNBR, CAA, etc.) a declaratiei autentice ca nu au colaborat cu securitatea si nu au facut politiei politica???
16.Votarea propunerii privind armonizarea legislatiei privind calitatea avocatului – de operator de date cu caracter personal, in sensul includerii categoriei profesionale a avocatilor (alaturi de personalul auxiliar al Ministerului Justitiei) – in legea privind persoanele care au dreptul sa acceseze in mod direct, in vederea asigurarii serviciilor avocatiale in instantele de judecata, a bazei de date a ECRIS, pe baza de nume de utilizator si parola.
17.Votarea propunerii privind armonizarea legislatiei privind calitatea avocatului – de recunoastere a calitatii de MANDAT AUTENTIC a delegatiei avocatiale in fata autoritatilor publice (inclusiv organele de politie – care in prezent nu accepta obtinerea de catre avocati a cazierelor judiciare pentru clienti, ci doar in baza unor procuri notariale autentice).
18.Votarea propunerii privind crearea unei platforme de tip forum pe siteul UNBR, cu circuit inchis, unde doar avocatii sa poata avea acces, pe baza de nume si parola, in vederea dezbaterii proiectelor in curs, initierii de proiecte si sustinere a acestora prin liste de sustinere electronice (pool-uri), pentru a creste implicarea tinerilor avocati in dezbaterile si problematicile specifice profesiei de avocat” - Avocat Mihai Rapcea, vicepresedinte al Asociatiei pentru Dialog si Solidaritate a Avocatilor
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# avocat BB 52 28 March 2014 10:13 +13
# Absolut de acord!!! 28 March 2014 13:36 +4
# 346 28 March 2014 14:09 +13
# 678 28 March 2014 18:10 +2
# Un avocat 28 March 2014 16:23 +2
# o pensionara 28 March 2014 18:10 +3
# CONTESTATOR TRADITIONAL 28 March 2014 21:15 +2
# Carusso 29 March 2014 08:56 +2
# Avocatul31 29 March 2014 09:33 +2
# badea m 29 March 2014 11:22 +3
# Vivi 20 May 2014 18:16 0