27 December 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

DECIZIA MACHIAVELICA – Iata de ce procurorii „de bine” sunt transformati direct in judecatori ICCJ. Politrucii de la CCR au decis in 2006 ca statutul procurorilor e egal cu al judecatorilor si orice procuror care nu e promovat ca judecator ar fi discriminat pentru ca „se incalca principiul egalitatii in drepturi”. Unica solutie ca procurorii sa nu mai fie transformati in judecatori este eliminarea statutului de magistrat al procurorului din Constitutie si modificarea Legii 303/2004 (Decizia)

Scris de: Adina A. STANCU - Razvan SAVALIUC | pdf | print

25 September 2013 15:24
Vizualizari: 6664

La scurt timp dupa ce Traian Basescu a scapat in 2005 de dosarul penal „Flota” de la ICCJ, inventandu-i-se o imunitate de catre fostul sef al DNA Daniel Morar, in Romania s-a dat liber la practica promovarii de la statutul de procuror PICCJ, la cel de judecator de Inalta Curte, care este unul „contra naturii”. Scopul acestei „transhumante” este unul cu substrat politic si anume „intarirea” Sectiei penale a ICCJ cu judecatori proveniti din randurile procurorilor si astfel anumite dosare sa fie anume solutionate.

Pentru ca aceasta „moda” sa fie stopata este nevoie ca Legea 303/2004 sa fie schimbata prin eliminarea din Constitutie a statutului de magistrat al procurorului intrucat toata aceasta manevra a pornit de la o decizie a Curtii Constitutionale din 2006, care invoca egalitatea dintre procuror si judecator, din cauza numelui de magistrat pe care il au reprezentantii celor doua profesii in legea romana.


Va prezentam azi Decizia nr. 866 din 28 noiembrie 2006, prin care judecatorii Curtii Constitutionale au admis exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 52 aliniat 1 din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, ridicata de magistratul Victor Cornoiu-Jitarasu (foto) in dosarul 14.446/1/2005 al Inaltei Curti de Casatie si Justitie-Sectia de contencios administrativ si fiscal. De mentionat ca in urma cu cativa ani, fostul procuror Cornoiu a folosit acest culoar procuror-judecator pe linia Inaltei Curti, pentru a se face notar. Cornoiu Jitarasu a stat doar cateva luni judecator la ICCJ, a comis un mare pocinog penal - intrand in dosare inainte de a fi eliberat din functia de procuror si numit in cea de judecator - dupa care a parasit scaunul de judecator pentru a se face notar profitand de legea care prevede ca un judecator ICCJ poate deveni automat notar, daca opteaza pentru aceasta profesie la incheierea activitatii de magistrat.

Subliniem inca o data ca pentru a se stopa efectele nocive ale acestei promovari din procuror direct in scaun de judecator suprem (traiect care pune egal in mod nepermis intre puterea judecatoreasca si reprezentantii Ministerului Public) este nevoie de eliminarea din Constitutie a statutului de magistrat al procurorului si modificarea ulterioara a Legii 303/2004. In alta ordine de idei, ideea ca procurorul si judecatorul au statut egal, incalca dreptul la aparare, intrucat un procuror trebuie sa fie egal al avocatului si nu al judecatorului.

CCR nu a tinut cont de opinia Guvernului si a Avocatul Poporului, care au sustinut ca exceptia nu se sustine!

La data de 28 noiembrie 2006, judecatorii CCR au pus in dezbatere exceptia de neconstitutionalitate ridicata in dosarul sus-mentionat de catre Victor Cornoiu Jitarasu. Procurorul atacase la Inalta Curte de Casatie si Justitie, in recurs, o hotarare a Consiliului Superior al Magistraturii si a Sectiei pentru judecatori care ii respinsese candidatura pentru functia de judecator la Inalta Curte, cu motivarea ca nu indeplinea conditiile prevazute de lege.

La acea data, procurorul Cornoiu-Jitarasu a sustinut ca dispozitiile legale contravin principiului egalitatii cetatenilor in fata legii, intrucat „conditia suplimentara introdusa dupa republicarea Legii nr.303/2004, si anume aceea de a fi judecator timp de cel putin 2 ani anterior depunerii candidaturii pentru functia de judecator la Inalta Curte de Casatie si Justitie, este o conditie discriminatorie, deoarece elimina dreptul procurorilor de cariera, in functie, de a promova in functia de judecator la instanta suprema, „judecatorii fiind tratati mai favorabil decat procurorii”. Totodata arata ca, avand in vedere ca, la data introducerii acestei conditii, la Inalta Curte de Casatie si Justitie erau in functie judecatori care au indeplinit anterior numai functia de procuror, discriminarea opereaza si in ceea ce-i priveste pe acestia, pe de-o parte, si pe procurorii care, ulterior modificarii legii, nu mai au posibilitatea de a deveni judecatori la instanta suprema, pe de alta parte”. La acea data, Inalta Curte de Casatie isi exprimase opinia potrivit careia ”dispozitiile legale criticate nu instituie un tratament discriminatoriu in cariera profesionala a magistratilor, ci stabilesc regulile pentru accederea in functia de judecator la inalta Curte de Casatie si Justitie, reguli pe care legiuitorul are dreptul sa le instituie„. De asemenea, Guvernul s-a exprimat pe aceasta exceptie, sustinand ca ea este neintemeiata, intrucat conditia ocuparii cel putin in ultimii 2 ani a functiei de judecator la tribunale sau curti de apel se inscrie in regulile pe care legiuitorul este in drept sa le fixeze pentru promovarea unui magistrat intr-o asemenea functie. Nici Avocatul Poporului nu a sustinut exceptie, subliniind ca dispozitiile de lege nu contravin articolului 16 din Constitutie. In mod ciudat, cele doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat CCR-ului puncte de vedere asupra acestei neconstitutionalitati.

Cititi decizia contra naturii!

Ei bine, judecatorii CCR (Ioan Vida-presedinte, Nicolae Cochinescu, Acsinte Gaspar, Koszsokar Gabor, Petre Ninosu, Ion Predescu, Tudorel Toader si Ion Tiuca-procuror si Ioana Marilena Chiorean-magistrat asistent) au admis aceasta exceptie in ciuda pozitiilor transmise de Guvern si de Avocatul Poporului.

Iata cum suna motivarea Deciziei nr. 866/28.11.2013 care a permis, din 4 ianuarie 2007, ca procurorii sa devina, pe banda, judecatori supremi fara a face un stagiu minimal la instantele inferioare:

CURTEA,

examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile autorului exceptiei, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr.47/1992, retine urmatoarele: Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art.146 lit.d) din Constitutie, ale art.1 alin.(2), ale art.2, 3, 10 si 29 din Legea nr.47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate. Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art.51 alin.(1) din Legea nr.303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor. Ca urmare a republicarii acestei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.826 din 13 septembrie 2005, art.51 alin.(1) a devenit art.52 alin.(1) si are urmatorul cuprins: „Promovarea in functia de judecator la Inalta Curte de Casatie si Justitie se face de catre Consiliul Superior al Magistraturii, dintre persoanele care au indeplinit functia de judecator in ultimii 2 ani la tribunale sau curti de apel, au obtinut calificativul "foarte bine" la ultima evaluare, nu au fost sanctionati disciplinar, s-au remarcat in activitatea profesionala si au o vechime in functia de judecator sau procuror de cel putin 12 ani.” Examinand exceptia de neconstitutionalitate ridicata, Curtea constata ca dispozitiile art.52 alin.(1) din Legea nr.303 din 28 iunie 2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor sunt neconstitutionale in masura si in sensul celor ce se vor arata in continuare. Ministerul Public a fost instituit, prin art.131 si art.132 din Constitutia Romaniei, ca o magistratura componenta a autoritatii judecatoresti, avand rolul de a reprezenta in activitatea judiciara interesele generale ale societatii si de a apara ordinea de drept, precum si drepturile si libertatile cetatenilor. Procurorii au, ca si judecatorii, statut constitutional de magistrati, prevazut expres in art.133 si art.134 din Legea fundamentala. Astfel, potrivit art.133 alin.(2) lit.(a) din Constitutie, Consiliul Superior al Magistraturii este compus din doua sectii, una din 9 judecatori, iar cea de a doua din 5 procurori, alesi si unii si ceilalti in adunarile generale ale magistratilor. in acelasi sens, Curtea Constitutionala retine ca procurorii sunt numiti in functie, ca si judecatorii, la propunerea Consiliului Superior al Magistraturii si ca acelasi organ al autoritatii judecatoresti indeplineste rolul de instanta de judecata in domeniul raspunderii disciplinare a judecatorilor si procurorilor. In sfarsit, Curtea constata ca statutul juridic constitutional al procurorilor este identic cu cel al judecatorilor in ceea ce priveste incompatibilitatile stabilite in aceiasi termeni in art.125 alin.(3) si, respectiv, art.132 alin.(2), conform carora functia de procuror, ca si aceea de judecator, este incompatibila cu orice alta functie publica sau privata, cu exceptia functiilor didactice din invatamantul superior. Aplicand principiile constitutionale evocate, legiuitorul a stabilit, prin Legea nr.303 din 28 iunie 2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, norme identice sau similare privind incompatibilitatile si interdictiile aplicabile functiilor de procuror si de judecator, admiterea in magistratura si formarea profesionala a judecatorilor si procurorilor, numirea judecatorilor si procurorilor, accesul procurorilor la functia de judecator si al judecatorilor la functia de procuror, drepturile si indatoririle judecatorilor si procurorilor, raspunderea juridica a acestora. In ceea ce priveste dispozitiile art.52 alin.(1) din Legea nr.303 din 28 iunie 2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, care formeaza obiectul exceptiei de neconstitutionalitate, Curtea Constitutionala constata ca aceste dispozitii nu tin seama de statutul de magistrat al procurorilor si incalca principiul egalitatii in drepturi prevazut de art.16 alin.(1) din Constitutie, prin tratamentul discriminator ce le este impus acestora la promovarea in functia de judecator la Inalta Curte de Casatie si Justitie. Astfel, stabilind pentru promovarea in functia de judecator la Inalta Curte de Casatie si Justitie conditia de vechime de 12 ani in functia de judecator sau procuror, textul de lege analizat adauga conditia exercitarii in ultimii 2 ani a functiei de judecator la tribunale sau la curtile de apel. Aceasta din urma conditie are ca efect admisibilitatea promovarii numai a magistratilor judecatori si excluderea posibilitatii promovarii magistratilor procurori. Discriminarea este cu atat mai evidenta in situatia unui procuror care solicita sa fie promovat la Inalta Curte de Casatie si Justitie, luand in considerare faptul ca mai inainte de a fi numit in functia de procuror indeplinise timp de peste 12 ani functia de judecator la tribunale sau la curtile de apel; aplicand prevederile art.52 alin.(1) din Legea nr.303/2004, cererea va fi respinsa ca inadmisibila, pentru singurul motiv ca la data cererii solicitantul este procuror si ca, deci, nu a indeplinit in ultimii 2 ani functia de judecator la tribunale sau la curtile de apel. Asa cum s-a statuat constant in jurisprudenta Curtii Constitutionale, principiul constitutional al egalitatii in drepturi se traduce prin reglementarea si aplicarea unui tratament juridic similar unor subiecte de drept aflate in situatii juridice similare. in cauza, se constata ca judecatorii si procurorii se afla in aceeasi situatie juridica prin statutul lor constitutional similar. In plus, prin conditia de baza formulata de textul analizat pentru promovarea in functia de judecator la Inalta Curte de Casatie si Justitie – conditia vechimii de 12 ani in functia de judecator sau de procuror – , procurorii si judecatorii sunt, de asemenea, asezati intr-o situatie juridica identica. Raportata la aceste premise ale egalitatii de tratament juridic, exigenta indeplinirii functiei de judecator in ultimii doi ani si, implicit, si la data cererii de promovare constituie o rupere nejustificata a echilibrului in sanul celor doua categorii de magistrati sau, cum deja s-a aratat, o discriminare contrara Constitutiei. Curtea urmeaza, in consecinta, sa constate ca dispozitia legala analizata este neconstitutionala in partea care conditioneaza promovarea in functia de judecator la inalta Curte de Casatie si Justitie de indeplinirea functiei de judecator in ultimii 2 ani. Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art.146 lit.d) si al art.147 alin.(4) din Constitutie, precum si al art.1-3, al art.11 alin.(1) lit. A.d) si al art.29 din Legea nr.47/1992,

CURTEA CONSTITUTIONALA in numele legii DECIDE:

Admite exceptia de neconstitutionalitate si constata ca dispozitiile art.52 alin.(1) din Legea nr.303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, in partea care conditioneaza promovarea in functia de judecator la Inalta Curte de Casatie si Justitie de indeplinirea functiei de judecator in ultimii 2 ani, sunt neconstitutionale, exceptie ridicata de Victor Cornoiu Jitarasu in Dosarul nr.14.446/1/2005 al Inaltei Curti de Casatie si Justitie – Sectia de contencios administrativ si fiscal. Definitiva si general obligatorie. Decizia se comunica presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului. Pronuntata in sedinta publica din data de 28 noiembrie 2006”.

Aceasta este decizia care tine loc de „partie” de la Parchete spre Inalta Curte de Casatie, pentru ca procurori fara nici cea mai minima pregatire in profesia de judecator (si cu grava deformare profesionala spre acuzare) sa ajunga peste noapte sa dea verdicte in dosare grele, in conditiile in care solutiile de la acest nivel pecletluiesc definitiv soarta atator justitiabili. Faptul ca mentalitatea de procuror nu poate fi stearsa cu buretele si, mai mult, un procuror nu are habar cum se face o motivare, o dovedesc zeci si zeci de solutii date de fosti procurori deveniti, peste noapte, judecatori supremi.

* Cititi aici decizia CCR

Comentarii

# CI date 25 September 2013 15:54 0

Cei care-l deranjează pe Voiculescu nu se pot numi magistraţi...Nu?

# Pandispan date 25 September 2013 16:18 +9

Securistii o iau in goarna daca se pune capac... confuziei.  :-*

# Fiat Base, pereat romanii date 25 September 2013 15:58 +11

Vedeti bine ce inseamna sa ai o trupa de slugi ascultatoare la curtea politica? te impiedici de o lege, iti pui sclavii sa o desfiinteze. intr-un an, ICCJ va fi plina de selari, kovesi, cerbi si alte oratanii. fiat base!

# dankh date 25 September 2013 16:36 0

dincolo de morivarea penibila gen procurorul e egalul avocatului nu al judecatorului(de parca in justitie e ca in MINISTERUL APARARII..pe grade) nu pot sa nu remarc interesul vadit al luju ca portavoce a infractorilor condamnati sau in curs de condamnare via DNA, de a submina independenta procurorului si subordonarea fata de politic..pai desteptilor nu va ganditi ca un procuror independent e mult mai putin periculos decat unul subordonat Guvernului?pai se va ajunge ca Ponta sau politicianul X sa dea scris oficial si legal...inculpati l pe x.sau scoate ti l pe y..

# savage date 26 September 2013 21:19 +1

bah dankh,esti high?pai cum sa fie procurorul magistrat si sa nu fie egalul avocatului?procuror=ACUZATOR si avocat=APARATOR.magistratul(judecatorul),nu acuza si nu apara.procurorul seamana mai mult cu un politist detectiv care aduna probe in cazul unei crime(infractiuni) si face un dosar(nu penal).

# Gogu date 25 September 2013 16:42 +4

Dank, esti un mare ticalos! Luju nu apara infractorii, ci demasca uneltele politice din justitie, care nu se dau inapoi nici sa-si distruga colegii din instante si parchete daca au ordin, d-aia nu-l ai tu la inima

# misu date 25 September 2013 19:11 -1

dank e si ticalos si securist mani******-tor....asa ca nu dau doi bani pe ineptile lui

# Tudor Raneti date 25 September 2013 17:10 +5

De aceea se cred porcurorii judecatori? :D Daca cititi legea 303/2004 privind statutul judecatorilor si porcurorilor, prin primele articole scrie clar ca justitia se infaptuieste de judecatori, deci nu de porcurori Faptul ca un porcuror poate deveni judecator n-are nici o legatura cu faptul ca acesta nu este judecator in timp ce este porcuror (am o decizie de la Basjenaru Andreea si Cristian Mihai Ban de la Parchetul de pe langa Curtea de Apel Bucuresti in care acestia refuza sa-si faca datoria in baza art. 97 din 303/2004 privind statutul judecatorilor si porcurorilor, insa, art. 97 se refera la sesizarile catre CSM si hotararile judecatoresti, adica in primul rand este vorba de dosare disciplinare nu penale, si-n al doilea rand este vorba de hotararea judecatoreasca nu rezolutia sau ordonanta porcurorului. N-am vazut in viata mea porcurori mai idioti de la dosarul telepatia incoace). Apropo, refuzul de a-si face datoria se cheama independenta porcurorilor in opinia lor

# Tudor Raneti date 27 September 2013 06:12 0

Imi retrag remarca in privinta dosarului telepatia. Se pare ca a fost scos din context utilizarea termenului, si procurorul o ardea sarcastic \"Nu stiu nimic despre caz, dar aparent \"telepatia\" a fost scoasa din context si folosita impotriva porcurorului care aparent o ardea sarcastic probabil \"toţi cei implicaţi au acţionat în interesul Grivco S.A. din considerente telepatice ori din necunoaştere sau prostie\" Nu ma pronunt in privinta deciziei instanteil, insa, am nenumarate dosare penale cu flagrant, care n-aveau de ce sa zaca prin parchete ci conduceau direct la condamnarea infractorilor, insa porcurorii n-au trimis dosarul in judecata ci m-au calomniat si insultat cum ca \"faptele nu exista\", chiar dupa ce am castigat in instanta civiila impotriva inscenarii penale si martorilor mincinosi, adica e limpede ca sunt mincinosi Inca un caz in care sunt discriminat pe criteriu de pozitie sociala de institutiile statului

# BERCEA MONDIAL : ,, E MANEVRA LU FRAȚII MIEI..........,, date 25 September 2013 17:32 +8

Art.52 alin.(1) din Legea nr.303 din 28 iunie 2004, a fost interpretat în mod ERONAT, dacă stăm drepți și judecăm corect, art. precizează ca o primă condiție  de promovare a judecatorilor si procurorilor la Inalta Curte de Casatie si Justitie este ca persoanele să fi indeplinit functia de judecator in ultimii 2 ani la tribunale sau curti de apel, au obtinut calificativul \"foarte bine\" la ultima evaluare, nu au fost sanctionati disciplinar, s-au remarcat in activitatea profesionala. A doua condiție este ca persoanele care au fost judecători în ultimii ani șă aibă și o vechime in functia de judecator sau procuror de cel putin 12 ani. este clar că un procuror nu poate fi numit judecător pentru că în ultimi doi ani El a fost tot ,,PROCUROR,,. deci la data numirii el trebuie să fie judecător la tribunal sau ........                            In nici-un caz procurorul ȘELARU (procuror DNA) nu este numit legal judecător la ICCJ in completul de recurs.    

# dosar penal date 25 September 2013 17:37 +4

 procurorul este egal în instanță cu AVOCATUL, deci avocatul poate fi numit procuror ??????????????

# hai sictir date 25 September 2013 22:25 +4

Tantalache ....... procurorul apara interesele generale ale societatii, avocatul pe cele ale unui infractor. Exercitarea drepturilor procesuale se face in conditii de echilibru in fata unui judecator ceea ce prostutilor ca tine le da impresia de egalitate. Ma rog, ce sa ceri unor frustrati care se uita la parchet ca la baba cloanta iar la judecatori ca la ultimul liman de care se agata doar doar l-or prosti si or obtine o achitare. Toate fonfleurile astea gazetaresti or sa se termine odata cu condamnarea lui Felix.

# gore date 26 September 2013 09:24 0

adica procurorul a EVOCATUL STATULUI, asa ca valea, ce agistrat judecator....o ineptie asta!

# hai sictir date 26 September 2013 10:03 0

Tantalacul nr. 2 (nu ca numaratoarea s-ar termina la tine), procurorul nu este avocatul statului ci reprezinta interesele generale ale societatii dar diferenta este prea subtila pt tine. Statul reprezinta o suma de institutii pe cand societatea reprezinta mai mult decat atat (este o suma de principii constitutionale daca vrei) astfel incat un procuror, in interesul societatii, poate intreprinde un demers de natura penala impotriva unei institutii a statului. Gore draga daca tu nu ai fost in stare sa ajungi procuror sau judecator asta nu inseamna ca voi avocatii trebuie sa inglodati parchetul sau instantele in mizeria voastra.

# Crina date 25 September 2013 18:13 +2

Cum putem noi cetățenii re

# Criina date 25 September 2013 18:16 +3

Cum putem noi cetățenii corecta astfel de aberatii confirmate prin Hotărâri ale Curtii Constitutionale care este la fel de intoxicata ca si Înalta Curte ?Estimez ca prin intermediul fundatiilor civile care pot avea inițiative de modificare a Constitutiei care daca este strâmba trebuie corectata? Știe cineva astfel de Fundații Civice ?

# parerea mea date 25 September 2013 22:13 +2

Foarte interesant articolul ........ in ultima vreme, cu maxima ticalosie, toti nimenii din lumea asta vor ca procurorul sa nu mai fie magistrat, adica sa fie totalmente subordonat politic, iar prostovanii fara carte si iubitori de antene pun boticul la aceasta idee ca vitelusul la ugerul vacii. Pai daca de maine procurorul nu va mai fi magistrat sa vedeti atunci dosare politice pe banda. Poporul de slugi al marilor puteri este posibil sa voteze o asemenea schimbare a Constitutiei ca doar prostia si lasitatea care ne-a caracterizat de-a lungul secolelor nu poate ramane neconfirmata intr-o lume care, in rest, respinge din ce in ce mai tare jogodismul politic. Bravo Razvi, \"felicitari\".

# ADEVARUL DESPRE VANZAREA FLOTEI date 25 September 2013 23:11 -1

ADEVARUL DESPRE VANZAREA FLOTEI: Bombonel in culmea puterii a cerut procurorului Co-chilot sa-i fabrice dosar pentru flota lui Basescu. Basescu NU ARE NICI O LEGATURA CU FLOTA !!!CA NU PUTEA !!!Flota nu apartinea ministeului.Flota apartine 30% de FPP si 70% de FPS.Ministerul transporturilor era doar MANAGERUL , ARENDASUL,CHIRIASUL NU PUTEA SUB NICI O FORMA SA VANDA ! Daca vrei sa cumperi o casa trebuie s-o cumperi de la proprietar nu de la chirias ! STITI CINE A VANDUT-O ? NICOLAE VACAROIU !!! De aceea au schimbat legea si au facut mandatul de 9 ani la Curtea De Conturi,ca sa-l scape pe Votcaroiu Singura legatura si semnatura A LUI BASESCU CU FLOTA A FOST PE ORDINUL DE SCHIMBAREA STEAGULUI, pentru un motiv serios CA ROMANIA SA NU MAI PLATESCA AMENZI PENTRU FOSTELE VASE ROMANESTI PRIN DIFERITE PORTURI. Toti stiu asta dar felix si HASNAUA 3 nu ar mai avea subiecte de atac. Chiar Ilici le atrasese atentia ca basescu \"N-ARE NICI O VINA \" si “o sa se intoarca impotriva noastra “

# POLO.NICU date 26 September 2013 07:10 0

Si marmota... Ce dracu mai ne crezi retardati pe toti

# POLO.NICU date 26 September 2013 07:12 +2

Si marmota... Ce dracu mai ne crezi retardati pe toti

# ADEVARUL DESPRE VANZAREA FLOTEI date 26 September 2013 10:07 -2

Spune tu ,daca esti mai destept -care e adevarul despre Dosarul Flota .Dar sa nu vi cu miasme de la Hasnaua3 - ca atunci esti prost !

# Tudor Raneti date 26 September 2013 05:50 -2

Nu este nevoie sa se schimbe legea. Se justifica fals schimbarea legii pentru a o modifica in interesul lor, evident si pentru ca ei sunt aceea care o vor modifica :D

# Marijus date 26 September 2013 12:09 +1

Nu cred că este nevoie de eliminarea din Constitutie a statutului de magistrat al procurorului si modificarea ulterioara a Legii 303/2004 ( situaţie ideală) având în vedere că CEDO a spus-o de multe ori : Procurorii nu sunt magistraţi! Dacă o decizie politică 100% a CCR încalcă jurisprudenţa CEDO, ea trebuie ignorată pentru că ori suntem în Europa, ori nu! Cu toate implicaţiile ce decurg din această apartenenţă. Dar nu se va face asta, pentru că altfel s-ar termina cu Statul poliţienesc din Ro. Ar fi prea frumos….

# bart date 26 September 2013 22:20 0

esti mult prea slab pregatit pentru nuante, fineturi si jurisprudenta CEDO. asa ca mai bine nu incerca, te faci de rahat grav. Curtea a zis ca procurorul nu e magistrat IN SENSUL CONVENTIEI, ceea ce e cu totul altceva decat notiunea de magistrat din dreptul intern (daca promovai pe bune anul III, te prindeai imediat si singur). dincolo de observatiile pertinente si de bun simt ale lui ”hai sictir”, iti mai zic doua vorbe: 1. procurorul administreaza probe si trage concluzii pe baza lor. ceea ce avocatul nu face. 2. procurorul este obligat sa administreze probe si in favoarea si in defavoarea acuzatului. evident nu exista obligatia avocatului de a face deservicii cauzei clientului său atunci cand situatia de fapt stabilita din probe o impune. 3. procurorul ia masuri preventive iar avocatul nu le poate desfiinta.

# bart date 26 September 2013 22:22 0

4. cel putin 90% din solutiile parchetului sunt de netrimitere in judecata (includem aici si nup-urile). A auzit cineva de un avocat care in 90% din cauze pune concluzii de condamnare a acuzatului pe care il apara? si atunci de unde egalitate de statut intre procuror si avocat? in lipsa unui mobilier intelectual adecvat si a unei pregatiri scolare serioase, confundati apa caldă cu apa rece... :D

# bart date 26 September 2013 22:24 0

4. cel putin 90% din solutiile parchetului sunt de netrimitere in judecata (includem aici si nup-urile). A auzit cineva de un avocat care in 90% din cauze pune concluzii de condamnare a acuzatului pe care il apara? si atunci de unde egalitate de statut intre procuror si avocat? in lipsa unui mobilier intelectual adecvat si a unei pregatiri scolare serioase, confundati apa caldă cu apa rece... :D

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 22.12.2024 – S-a aflat noul ministru al Justitiei

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva